Maisterin ja tradenomin papereilla ei tee mitään!

Anonyymi

Olen itse maisteri tradenomi, näin ollen minulla on ylempi- ja alempi korkeakoulututkinto.

Mutta, olen huomannut et nämä ovat vaan paperia, ei niillä mitään tee. Nykyään pitää olla tohtori aivan kuin suurinosa somaleista on jos haluat arvostusta palkassa ja työssä.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainoat oikeat paperit ovat somalialaiset koneinsinöörin paperit, jotka ovat hävinneet matkalla tänne. Näillä kadonneilla papereilla saat Suomessa yltäkylläisen elämän tekemättä mitään.

      • Anonyymi

        Nämä paperit kun sais 👍.

        Somaliassa on oltava hyvät koulut kun koneinsinöörejä valmistuu 25.000 vuodessa ja kaikki pyrkimässä Suomeen.


    • Anonyymi

      Tai sitten pitää olla vaikutusvaltaisia sukulaisia.

      • Anonyymi

        Niin meillähän periytyy kansanedustajuuskin kuin hallitsija suvuissa kuninkaallisuus. Vaikka ei polvi pojasta parantuisikaan. Saa olla vaikka kuinka pöljä kun nimi on politiikasta tuttu. En viitsi mainita esimerkkejä.


    • Anonyymi

      Väyrysiä odotellessa. Se voisi olla kepun pelastus.

    • Anonyymi

      Eihän maisteri tai tradenomi ole mikään ammatti.

      • Anonyymi

        Onko joku niin väittänytkään ymmärrysvammanen?


    • Anonyymi

      Hokema, että koulutus kannattaa aina on valhe ja kouluviranomaisten lanseeraama slogan, joka antaa niille olemassaolo- oikeuden.. Voit saada jonkin alemman portaan duunipaikan ja sille jäät, jos ei ole vaikutusvaltaisia sukulaisia tms.piiriä. Jos kuulut jo valmiiksi piireihin ei papruilla ole oikeesti mitään merkitystä, koska esim.huippuduunien vaatimukset laaditaan kyseiselle henkilölle sopiviksi ja se siitä ja selityksiä riittää. Tää on ollut ja on Suomen meininki jo yli sata vuotta.

      • Anonyymi

        Tutkinto auttaa työmarkkinoilla, jos olet vielä suorittanut sen lyhyessä ajassa ja hyvin arvosanoin. Jos olet jo 30 vuotias tuplapaperein mutta ilman mainittavaa työkokemusta, olet jo aika heikoilla.


      • Anonyymi

        Minun isä oli kouluttamaton sekatyömies ja äiti kotirouva. Vanhemmat aina patisti lapsia lukemaan ja olemaan hyviä koulussa vaikka eivat kahden ensimmäiisen vuoden jälkeen edes pystyneet auttamaan läksyissä.
        Tällä kasvatuksella hankin hyvän koulutuksen kansakoulusta tiedeyliopistoon.
        Tein hienon kansainvälisen uran päätyen päällikkötason tehtäviin. Kukaan ei koskaan yhdessäkään työhaastattelussa kysynyt vanhempieni tai sukulaisten koulutusta ta asemaa.
        Olen ikuisesti kiitollinen hyvälle kasvatukselle ja Suomen koulujöärjestelmälle joka tarjoaa mahdollisuuden kaikille siitä kiinnostuneille.
        Meillä kaikilla on mahdollisuus jos vain ITSE käytämme sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun isä oli kouluttamaton sekatyömies ja äiti kotirouva. Vanhemmat aina patisti lapsia lukemaan ja olemaan hyviä koulussa vaikka eivat kahden ensimmäiisen vuoden jälkeen edes pystyneet auttamaan läksyissä.
        Tällä kasvatuksella hankin hyvän koulutuksen kansakoulusta tiedeyliopistoon.
        Tein hienon kansainvälisen uran päätyen päällikkötason tehtäviin. Kukaan ei koskaan yhdessäkään työhaastattelussa kysynyt vanhempieni tai sukulaisten koulutusta ta asemaa.
        Olen ikuisesti kiitollinen hyvälle kasvatukselle ja Suomen koulujöärjestelmälle joka tarjoaa mahdollisuuden kaikille siitä kiinnostuneille.
        Meillä kaikilla on mahdollisuus jos vain ITSE käytämme sen.

        Ennen oli toisin, Nykyään on kilpailu kovempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen oli toisin, Nykyään on kilpailu kovempi.

        Nykyään yhteen työhön on 600 hakijaa eikä kävellä vaan työpaikalle sisään ja sanota et tulin nyt töihin.

        Helpompaa oli sinun aikanasi.


    • Anonyymi

      Hyvä koulutus menee helposti hukkaan, jos asenne- ja maailmankatsomus ei ole koulutuksen kanssa yhteismitallisia.
      Työelämä, joihin tuonkin tasoinen koulutus on tähdännyt, varsinkin edellyttää avaraa ja suvaitsevaista maailmankatsomusta ja mielenlaatua ja sellainen kuva ei todellakaan välity kirjoituksessasi. Koulutus ei yksin riitä eikä todellakaan takaa mitään.

      • Anonyymi

        Jaa, pitää siis olla koko maailmaa halaava suvakki että saa töitä?


    • Anonyymi

      Ilman Kasvatustieteiden Maisterin tutkintoa ei voi hakea Opettajan virkaa.

      Jos on Kandin paperit joutuu aina hakemaan määräaikaisia sijaisuuksia.

      • Anonyymi

        Opettajalta pitäisi vaatia eläintarhan hoitajan tutkinto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettajalta pitäisi vaatia eläintarhan hoitajan tutkinto.

        Mutta tiedättekö että opettajat ovat suurimpia koulukiusaaja. He sen saavat alkuun kun joku oppilas leimataan koko luokan edessä. Opettajan oman osaamattomuuden tai ammattiin soveltumattomuuden vuoksi.
        Lapset hoksaavat kuka sopii uhriksi.


      • Anonyymi

        Ja jos on vain ylioppilas tai 2 asteen tutkinto, niin kelpaa vain tuntiopettajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos on vain ylioppilas tai 2 asteen tutkinto, niin kelpaa vain tuntiopettajaksi.

        Matem. yo opetti algebraa kirjoitti yhden mallilaskun taululle ja sanoi : repikää siitä jatkoa. Ohoi sitä aikaa epäpäteviä virkaheitto opttajia.
        Noh, rautakouraksi päädyin ja telakoilla ja raksoilla räntösateessa ja viimassa, mutta duunia oli.


    • Anonyymi

      Ei niillä papereilla yksinään, pitää olla muuta, suosituksia, suhteita ja työkokemusta ja hyvä persoona.

      • Anonyymi

        Totta tai somalialaiset insinöörinpaperit 👍 kaikki töissä.


    • Anonyymi

      Aloituksesta kuvastaa tosin läpi että ollaan halukkaita SAAMAAN palkkaa, ei ANSAITSEMAAN palkkaansa.

      Oli paperit mitä tahansa, vain se minkä arvoinen kukin on rahallisesti, eli tuottavuudeltaan yritykselle, on arvon paikka.
      Rahaa ei makseta pelkkien papereiden perusteella.
      Mitä "suojatyöpaikkoja" aloitus oikein tarkoittaa?
      Tuottamattomalle ei rahaa makseta.

      • Anonyymi

        Et tiedä mistään kyllä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä mistään kyllä mitään.

        No olen siellä työnantaja puolella, ja firmassamme toteutuu "tulos tai ulos" periaate. Papereilla ja koulutodistuksilla ei ole merkitystä mikäli henkilö esim. viettää vain paljon aikaansa kahvihuoneessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe