Rasistinen adventismi

Anonyymi

Adventtitotuus kieltää adventistien avioliitot jumalattomien kanssa.
Miksi muuten Adventtikirkko ei noudata Ellen Whiten rotuoppia joka estää rotujen sekoittumisen?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Typerä aloitus. Jumala on kieltänyt avioliitot jumalattomien ja vääräuskoisten kanssa. Piste.

      • Anonyymi

        Uudesta testamentista ei löydy yhtään sellaista kohtaa jossa niin sanottaisiin. Vanhan testamentin ohjeet kuuluvat vanhaan liittoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudesta testamentista ei löydy yhtään sellaista kohtaa jossa niin sanottaisiin. Vanhan testamentin ohjeet kuuluvat vanhaan liittoon.

        Lue Uusi testamentti uudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudesta testamentista ei löydy yhtään sellaista kohtaa jossa niin sanottaisiin. Vanhan testamentin ohjeet kuuluvat vanhaan liittoon.

        2. Kor. 6:14-18 "Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä? Voivatko Kristus ja Beliar olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko? Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: — Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani. Siksi Herra sanoo: — Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias."

        Ihan selvää suomea Uudessa Testamentissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Kor. 6:14-18 "Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä? Voivatko Kristus ja Beliar olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko? Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: — Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani. Siksi Herra sanoo: — Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias."

        Ihan selvää suomea Uudessa Testamentissa.

        Eihän tuo liity mitenkään siihen saako adventisti olla ei-adventistin kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo liity mitenkään siihen saako adventisti olla ei-adventistin kanssa?

        Väärä kysymysasettelu. Eli kysy, mitä Sana sanoo ja adventisti on uskovana lukemassa Sanaa. SE ratkaisee. Ei tuo, miten kysyt. Kyse on liittosuhteesta.


    • Anonyymi

      Onkin hyvä että harhaoppiset eivät lisäänny kuin keskenään.

      • Anonyymi

        Adventtikirkon ulkopuolella ja vain Sodoma ja Gomorra. Sen loppu tulee, ettekä pakoon pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkon ulkopuolella ja vain Sodoma ja Gomorra. Sen loppu tulee, ettekä pakoon pääse.

        Tarkoitat varmaan "... ulkopuolella ON ..."


      • Anonyymi

        Adventistit ovat Jumalan kansa, johon sinä selvästi et kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkon ulkopuolella ja vain Sodoma ja Gomorra. Sen loppu tulee, ettekä pakoon pääse.

        Et voi olla oikea adventisti. Tai sitte et tunne kirkkosi opetuksia. Adventtikirkko opettaa, että kaikista kirkokunnista löytyy pelastettuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi olla oikea adventisti. Tai sitte et tunne kirkkosi opetuksia. Adventtikirkko opettaa, että kaikista kirkokunnista löytyy pelastettuja.

        Entäs sitten? Ulkopuolella on silti vain Sodoma ja Gomorra.


    • Anonyymi

      Uskova ei saa avioitua jumalattoman kanssa. Se on Jumalan käsky.

      • Anonyymi

        Oli joskus Vanha liiton aikana. Uudesta liitosta ei tuollaista käskyä löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli joskus Vanha liiton aikana. Uudesta liitosta ei tuollaista käskyä löydy.

        Kyllä löytyy. Lue 2. Kor. 6:13-18. Vanhan testamentin käskyt ovat voimassa uudessakin liitossa, elleivät olleet sellaisia, jotka kumottiin ristillä. Avioliittokäskyt eivät niihin kumottuihin kuulu.

        Jumala EI HYVÄKSY avioliittoa uskovan ja uskottoman välillä. Sillä ei ole mitään väliä, mitä sinä jankkaat.


    • Anonyymi

      Jumalattomat kuuluvat Saatanalle, eivät Jumalalle, joten sellaisten kanssa ei uskovan pidä avioitua eikä olla sellaisten kanssa edes tekemisissä muutoin kuin julistaa heille evankeliumia.

      • Anonyymi

        Miksi muuten Adventtikirkko ei noudata Ellen Whiten rotuoppia joka estää rotujen sekoittumisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muuten Adventtikirkko ei noudata Ellen Whiten rotuoppia joka estää rotujen sekoittumisen?

        White ei ole koskaan opettanut mitään sellaista. Laitapas lähdetieto väitteellesi. Jos et pysty, valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muuten Adventtikirkko ei noudata Ellen Whiten rotuoppia joka estää rotujen sekoittumisen?

        Mitään rotuoppia ei ole olemassakaan. Hän ainoastaan totesi, että yhteiskunnallisten syiden takia se ei ole järkevää, koska jumalaton yhteiskunta ei hänen aikanaan niitä hyväksynyt, ja ihmiset olisivat turhaan tehneet itselleen kiusaa tässä asiassa. Nykymaailmassa tilanne on toinen.


    • Anonyymi

      Uskovan ja uskomattoman avioliitto on ongelmallinen. Siksi raamattu kehottaa ikeen kantamisessa, että sitä kantaa pari, joilla on yhteinen näköala elämään.

      Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani". (2Ko 6:14-16)

      Eli Sanan opetus on selvä tähänkin päivään.

      Tavallaan pariskunnalla, jotka on uskomattomana avioituneet, ja puoliso tulee uskoon, uskomaton haluaa eron. Tällaisessa tapauksessa raamattu antaa luvan avioeroon. Otetaan tämäkin näköala esiin. Sana ei sido - sitä liittosuhdetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe