Abortti on jälkiehkäisyä

Anonyymi

Näin minä ainakin sen huomasin. Abortin nimi pitäisi muuttaa jälkiehkäisyksi ja vasta niiden myöhäisempien keskeytysten nimenä voisi olla abortti. Alussa ei ole mitään tuntemusta ei näköhavaintoa alkiosta. Ei ole äidin olo vain olo kuin olisi kuolemansairas ja haluaisi kuolla itse. Sama tunne kuin jälkiehkäisyssä mikä kerran sekin kokeiltu. Alle 12 viikkoa tulee olemaan raja uudessa laissa kun se käsitelläänkin pillerijälkiehkäisynä. Joissain maissa missä abortti on kielletty, sitä on nimitetty aina menstrual regulationiksi. Ei siis lueta edes abortti tilastoon.

63

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyäänhän abortit tehdään pääasiassa lääkkeellisesti. 1970- luvulla kirurgisesti, kuten minullekin.

    • Anonyymi

      Aborttihan on raskauden keskeytys. Senhän tarkoituskin on, että eli ihmisyksilön eli alkion/sikiön elämä lopetetaan, koska ei haluta lasta. Tämä tosiväite perustuu siihen biologiseen faktaan, että ihmisyksilönkin elämä alkaa hedelmöityksestä ja muuta tieteellistä elämän alun hetkeä ei ole olemassa ihmisellä.

      • Anonyymi

        Näin on, ihmisoikeudet koskee vasta sikiötä joka on tarpeeksi kehittynyt ja pärjää ilman naisen elintoimintoja. Sitä ennen sikiöllä ei ole varmuutta syntymisestä koska mitä vain voi tapahtua. Kaikki hedelmöitykset ei johda lapsen syntymään. Noin 50% menee kesken muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, ihmisoikeudet koskee vasta sikiötä joka on tarpeeksi kehittynyt ja pärjää ilman naisen elintoimintoja. Sitä ennen sikiöllä ei ole varmuutta syntymisestä koska mitä vain voi tapahtua. Kaikki hedelmöitykset ei johda lapsen syntymään. Noin 50% menee kesken muutenkin.

        "ihmisoikeudet koskee vasta sikiötä joka on tarpeeksi kehittynyt"

        Mikä virallinen taho sellaista määrittää ja missä joku ihmisryhmä on suljettu oikeuksien ulkopuolelle?

        "Noin 50% menee kesken muutenkin."

        Niin, kuolee luonnollisesti, ei tapettuna. Ja aborttiviikoilla se mahdollisuus on enää 2% luokkaa. Sillä varmaan kannattaakin liputtaa..


    • Anonyymi

      Ainahan sitä unelmoida saa siellä rinnakkaistodellisuudessa, että jo olemassaolevan, elämäänsä elävän pikku ihmisen julma tappaminen muuttuisi vain "ehkäisyksi". :D Realimaailmassa se nyt ei vaan aivan mene niin.

      "ei näköhavaintoa alkiosta."

      Aivan taatusti on, vaikket sinä sintä haluaisikaan nähdä. Ultrallahan on tutkittava että raskaus on normaali ja siellä tosiaan on olemassa lapsi jolla on mm. sykkivä sydän..
      On aivan turha yrittää vääntää tappamista ja korkeintaan heitteillejättöä lähellekään samaa viivaa, vaikka kuinka tekisi mieli vähätellä omaa tekoaan. Aborttia voitaisiin ihan kaunistelematta nimittää siksi mitä se tosiasiassa on; M.URHAksi.

      "olo kuin olisi kuolemansairas ja haluaisi kuolla itse."

      Läheskään kaikki ei aikoihin edes huomaa koko asiaa.
      Mutta ehkä sinullekaan ei olisi vielä myöhäistä "jäkiehkäistä" itseäsi pois täälltä muita rasittamasta ja jopa tappamastakin?

      • Anonyymi

        "Läheskään kaikki ei aikoihin edes huomaa koko asiaa."

        Ensin sanot että heti olemassa jo lapsi, heti kun hedelmöitys on tapahtunut. Sitten toteat ettei sitä edes huomaa aikoihin...

        Ei huomaa monesti, eikä äitiys tule siinä paikassa vaan vasta kun sikiö on tarpeeksi iso, vasta kun liikkuu tai ei aina synnytyksessä jään tulla henkisesti äidiksi. Jotku ei saa äidin tunteita ikinä, eikä niitä väkisin voi puristaa kenestäkään. Siksi ei abortti alkuraskauessa ei tunnu miltään tappamiselta sen enempää kuin ehkäisyn käyttökään. Kuoleehan siinäkin elävät solut ilman sen kummempia draamoja. Kun ei ole mitään mitä on lapseksi huomannut. Ultrasta ei maallikko saa mitään selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Läheskään kaikki ei aikoihin edes huomaa koko asiaa."

        Ensin sanot että heti olemassa jo lapsi, heti kun hedelmöitys on tapahtunut. Sitten toteat ettei sitä edes huomaa aikoihin...

        Ei huomaa monesti, eikä äitiys tule siinä paikassa vaan vasta kun sikiö on tarpeeksi iso, vasta kun liikkuu tai ei aina synnytyksessä jään tulla henkisesti äidiksi. Jotku ei saa äidin tunteita ikinä, eikä niitä väkisin voi puristaa kenestäkään. Siksi ei abortti alkuraskauessa ei tunnu miltään tappamiselta sen enempää kuin ehkäisyn käyttökään. Kuoleehan siinäkin elävät solut ilman sen kummempia draamoja. Kun ei ole mitään mitä on lapseksi huomannut. Ultrasta ei maallikko saa mitään selvää.

        Onko tässä taas jokin kohta vaikea ymmärtää? Lapsen olemassaolosyta ei tiedä kun se ei aiheuta mitään oireita!

        "Siksi ei abortti alkuraskauessa ei tunnu miltään tappamiselta sen enempää kuin ehkäisyn käyttökään."

        Ei ihan siltä vaikuta kun näitä aborttit.raumoissaan r.aivoavien puolusteluja lukee. Onhan se varmasti p.syykeä hajottavaa tietää että ihan yhtä 100%sesti siinä oma lapsi tuli tapettua kuin muutama viikko myöhemminkin tehtynä, vaikka kuinka kiivaasti yrittäisi vähätellä ja tehdä tökeröjä vertailujaan.
        On eri asia olla "huomaamatta" (tunnistamatta) lapseksi kuin olla tietämätön koko olemassaolosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tässä taas jokin kohta vaikea ymmärtää? Lapsen olemassaolosyta ei tiedä kun se ei aiheuta mitään oireita!

        "Siksi ei abortti alkuraskauessa ei tunnu miltään tappamiselta sen enempää kuin ehkäisyn käyttökään."

        Ei ihan siltä vaikuta kun näitä aborttit.raumoissaan r.aivoavien puolusteluja lukee. Onhan se varmasti p.syykeä hajottavaa tietää että ihan yhtä 100%sesti siinä oma lapsi tuli tapettua kuin muutama viikko myöhemminkin tehtynä, vaikka kuinka kiivaasti yrittäisi vähätellä ja tehdä tökeröjä vertailujaan.
        On eri asia olla "huomaamatta" (tunnistamatta) lapseksi kuin olla tietämätön koko olemassaolosta.

        Tietoinen pahastaolosta enintään. Sen kun saa loppumaan on ainut päämäärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Läheskään kaikki ei aikoihin edes huomaa koko asiaa."

        Ensin sanot että heti olemassa jo lapsi, heti kun hedelmöitys on tapahtunut. Sitten toteat ettei sitä edes huomaa aikoihin...

        Ei huomaa monesti, eikä äitiys tule siinä paikassa vaan vasta kun sikiö on tarpeeksi iso, vasta kun liikkuu tai ei aina synnytyksessä jään tulla henkisesti äidiksi. Jotku ei saa äidin tunteita ikinä, eikä niitä väkisin voi puristaa kenestäkään. Siksi ei abortti alkuraskauessa ei tunnu miltään tappamiselta sen enempää kuin ehkäisyn käyttökään. Kuoleehan siinäkin elävät solut ilman sen kummempia draamoja. Kun ei ole mitään mitä on lapseksi huomannut. Ultrasta ei maallikko saa mitään selvää.

        Tsemppiä! Veikkaan et jos ihminen ei ole itse ollut samassa elämäntilanteessa ja joutunut käymään abortin läpi, on helppo puhuu ja huutaa.
        Se ei ole todellakaan mikään kiva tai helppo kokemus. Onko se sitten keskenmeno tai abortti, keho käy samaa läpi. Ihmettelen että kuka tämä agressiivinen kirjoittaja oikein on?
        Onko se nainen vai mies ? Vanha vai nuori? Uskonnollinen? Mutta jotain on varmasti tapahtunut tän ihmisen elämässä kun haluu haukkuu muita ja kutsua niitä murhaajiksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsemppiä! Veikkaan et jos ihminen ei ole itse ollut samassa elämäntilanteessa ja joutunut käymään abortin läpi, on helppo puhuu ja huutaa.
        Se ei ole todellakaan mikään kiva tai helppo kokemus. Onko se sitten keskenmeno tai abortti, keho käy samaa läpi. Ihmettelen että kuka tämä agressiivinen kirjoittaja oikein on?
        Onko se nainen vai mies ? Vanha vai nuori? Uskonnollinen? Mutta jotain on varmasti tapahtunut tän ihmisen elämässä kun haluu haukkuu muita ja kutsua niitä murhaajiksi...

        Ottaako tosiasiat noin koville siinä omantunnon tuskassa ja syyllisyyden kärvistellessä? Ehkä sinulla vielä on jotakin rippeitä inhimillisyydestä jäljellä kun se totuudenmukainen termi noin lujaa osuu ja uppoaa..
        Joillekin tosiasiat on "aggressiivista haukkumista" mutta vika on kyllä jossain muualla kuin kertojissa.

        "Onko se sitten keskenmeno tai abortti, keho käy samaa läpi."

        Se "pikku" ero vaan, että keskenmeno tapahtuu luonnostaan jolle harvoin voi mitään, kun taas abortti on ihmisen aiheuttama kuolema, ts. tappamista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako tosiasiat noin koville siinä omantunnon tuskassa ja syyllisyyden kärvistellessä? Ehkä sinulla vielä on jotakin rippeitä inhimillisyydestä jäljellä kun se totuudenmukainen termi noin lujaa osuu ja uppoaa..
        Joillekin tosiasiat on "aggressiivista haukkumista" mutta vika on kyllä jossain muualla kuin kertojissa.

        "Onko se sitten keskenmeno tai abortti, keho käy samaa läpi."

        Se "pikku" ero vaan, että keskenmeno tapahtuu luonnostaan jolle harvoin voi mitään, kun taas abortti on ihmisen aiheuttama kuolema, ts. tappamista!

        No ei tässäkään mitään vastauksia kysymyksiin. Helppoa haukkua ja sitten peittää kaikki asiat mitkä liityvät sun mielipiteeseen. Ois ehkä helpompi ymmärtää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsemppiä! Veikkaan et jos ihminen ei ole itse ollut samassa elämäntilanteessa ja joutunut käymään abortin läpi, on helppo puhuu ja huutaa.
        Se ei ole todellakaan mikään kiva tai helppo kokemus. Onko se sitten keskenmeno tai abortti, keho käy samaa läpi. Ihmettelen että kuka tämä agressiivinen kirjoittaja oikein on?
        Onko se nainen vai mies ? Vanha vai nuori? Uskonnollinen? Mutta jotain on varmasti tapahtunut tän ihmisen elämässä kun haluu haukkuu muita ja kutsua niitä murhaajiksi...

        Samaa mieltä kyllä olen- murha se on.
        Se sikiö on lapsen alku.
        Ootko koskaan kysynyt äidiltäsi miksi se antoi tollasen kuin sinä syntyä? Mitäpäs jos oma äitee oliskin TAPATTANUT sinut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä kyllä olen- murha se on.
        Se sikiö on lapsen alku.
        Ootko koskaan kysynyt äidiltäsi miksi se antoi tollasen kuin sinä syntyä? Mitäpäs jos oma äitee oliskin TAPATTANUT sinut?

        Kysymys on järjetön, sillä jos äitini olisi minut aikoinaan abortoinut, en tietenkään voisi olla asiasta mitään mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys on järjetön, sillä jos äitini olisi minut aikoinaan abortoinut, en tietenkään voisi olla asiasta mitään mieltä.

        Turha kiemurrella ylikiperää kysymystä. Voit nyt olla kuitenkin jotain mieltä siitä, että anna tulla vaan. Eli miten on, kun on kuitenkin sekin vaihtoehto että sinua ei NYT olisi olemassakaan, etkä olisi koskaan kokenut mitään tähän astisesta elämästäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä kyllä olen- murha se on.
        Se sikiö on lapsen alku.
        Ootko koskaan kysynyt äidiltäsi miksi se antoi tollasen kuin sinä syntyä? Mitäpäs jos oma äitee oliskin TAPATTANUT sinut?

        No ei siinä ois ollut mitään koska en ois ollut tietoinen siitä. Olisin syntynyt jossain muualla sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei siinä ois ollut mitään koska en ois ollut tietoinen siitä. Olisin syntynyt jossain muualla sitten.

        "Olisin syntynyt jossain muualla sitten."

        Niinkö uskot? XD
        Tiettävästi ihmisellä on kuitenkin vain yksi ainoa elämä ja mahdollisuus elää sitä. Sinäkin itsekkäästi tuhosit lapsesi ainoan elämän. Ei hän voi sitä enää koskaan saada jossain "muualla, myöhemmin" tms., millä ehkä yrität nyt helpottaa syyllisyystuskaasi. Joudut nyt märehtimään ja kipuilemaan tätä koko surkean loppuelämäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olisin syntynyt jossain muualla sitten."

        Niinkö uskot? XD
        Tiettävästi ihmisellä on kuitenkin vain yksi ainoa elämä ja mahdollisuus elää sitä. Sinäkin itsekkäästi tuhosit lapsesi ainoan elämän. Ei hän voi sitä enää koskaan saada jossain "muualla, myöhemmin" tms., millä ehkä yrität nyt helpottaa syyllisyystuskaasi. Joudut nyt märehtimään ja kipuilemaan tätä koko surkean loppuelämäsi.

        Näin minä uskon ja olen aina uskonut. Kaikki saa uskoa mitä haluaa ja usko on minulle vahvin voima elämässä. Tuskin joku abortti vastustaja täti täällä palstalla voi sitä muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin minä uskon ja olen aina uskonut. Kaikki saa uskoa mitä haluaa ja usko on minulle vahvin voima elämässä. Tuskin joku abortti vastustaja täti täällä palstalla voi sitä muuttaa.

        Saahan sitä tuudittautua uskomaan mitä tahansa hölynpölyjä, jos sitä t.raumaista pahaa oloa yhtään helpottaa (epäilen vahvasti ettei..). :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä tuudittautua uskomaan mitä tahansa hölynpölyjä, jos sitä t.raumaista pahaa oloa yhtään helpottaa (epäilen vahvasti ettei..). :D

        Niin, no olen uskonut siihen 20 vuotta ennen aborttia. Ehkä olisi eri asia jos uskoisin jumalaan tai olisin muslimi tai syntynyt konservatiivisessa perheessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, no olen uskonut siihen 20 vuotta ennen aborttia. Ehkä olisi eri asia jos uskoisin jumalaan tai olisin muslimi tai syntynyt konservatiivisessa perheessä.

        Ateismikaan ei pelasta abortin syyllisyyst.raumalta. Korkeintaan psykopatia voi tehdä sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateismikaan ei pelasta abortin syyllisyyst.raumalta. Korkeintaan psykopatia voi tehdä sen.

        Miksi pitäisi tuntea syyllisyyttä jos päätös tuntuu oikealta? Se on ihan turha tunne joka ei ratkaise mitään, eikä siitä tulee mitään hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi tuntea syyllisyyttä jos päätös tuntuu oikealta? Se on ihan turha tunne joka ei ratkaise mitään, eikä siitä tulee mitään hyötyä.

        Miksi sinäkään r.ähjäät täällä naurettavia syytöksiäsi jos päätös on tuntunut niin "oikealta"? Syyllisyyttäkö ei voi tuntea vaikka kuvittelisikin niin sillä hetkellä ja haluaisi uskotella itselleen "oikeutta"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinäkään r.ähjäät täällä naurettavia syytöksiäsi jos päätös on tuntunut niin "oikealta"? Syyllisyyttäkö ei voi tuntea vaikka kuvittelisikin niin sillä hetkellä ja haluaisi uskotella itselleen "oikeutta"?

        Tiesin vaan että hetki ei ole hyvä ja en halua lasta. Päätös tuli nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesin vaan että hetki ei ole hyvä ja en halua lasta. Päätös tuli nopeasti.

        Tuon jälkeen ei sitten näytäkään hyviä hetkiä juuri olevan. Tätäkö halusit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon jälkeen ei sitten näytäkään hyviä hetkiä juuri olevan. Tätäkö halusit?

        Kiitos on tässä ollut paljon hyviä hetkiä. Olen kiitollinen että tein abortin koska en olisi missä olen nyt jos en olisi tehnyt sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos on tässä ollut paljon hyviä hetkiä. Olen kiitollinen että tein abortin koska en olisi missä olen nyt jos en olisi tehnyt sitä.

        Olet kiitollinen h.elvetistäsi. Taidat olla jonkin sortin masokisti?
        Niin, jos olisit antanut lapsesikin jatkaa elämäänsä, olisit nyt itsekin muussa jamassa, nimittäin paljon paremmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kiitollinen h.elvetistäsi. Taidat olla jonkin sortin masokisti?
        Niin, jos olisit antanut lapsesikin jatkaa elämäänsä, olisit nyt itsekin muussa jamassa, nimittäin paljon paremmassa.

        Kerro, mitä sinä tiedät mun elämästä? :) Mistä helvetistä puhut?
        En ole ikinä halunnut lapsia niin en kyllä usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro, mitä sinä tiedät mun elämästä? :) Mistä helvetistä puhut?
        En ole ikinä halunnut lapsia niin en kyllä usko.

        Sen kaiken mitä tänne olet kertonut, ja mitä et kerro, mutta on silti niiiin läpinäkyvää. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kaiken mitä tänne olet kertonut, ja mitä et kerro, mutta on silti niiiin läpinäkyvää. ;)

        Sit sun kannattaa ehkä hankkia silmälasit ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sit sun kannattaa ehkä hankkia silmälasit ;)

        Kyllä minä näen keiken selkeänä ihan ilman niitäkin. Mutta oletko sinä unohtanut dementia- tms. tärkeän lääkkeesi?


    • Anonyymi

      Valehtelemisesta kiinni jääneet keksivät kyllä aina jonkun verukkeen tai jopa sanalle uuden käyttötarkoituksen jo ennestään olevalle, kuten "jälkiehkäisy, solumöykky, solulima" tms epätieteelliset väittämät ovat aivan yleisiä nimenomaan abortti"oikeudesta" kiivalijoiden propagandistien keskuudessa, ihan vain palstan mukaan. Tuollaisiahahn ei tosimaailmassa ole koskaan kuultukaan.

    • Anonyymi

      Abortti, engl abortion tarkoittaa raskauden keskeytystä. Siinä ihmisyksilön elämä päätetään useimmiten lääkkeellä, jolloin alkio/sikiö kuolee ja poistuu naisen elimistöstä luonnollista tietä.

      Kirurgisessa raskaudenkeskeytyksessä tehdään kaavinta. Kaavinta on ollut perusmenetelmä alle 12 viikkoisen raskauden keskeyttämisessä. Edelleenkin sitä käytetään. Toimenpiteeseen kuuluu kohdunkaulan laajennus ja kohtuontelon imukaavinta. Ennen kaavintaa voidaan tarvita kohdunkaulan lääkkeellistä pehmentämistä. Imukaavinta tehdään tavallisesti nukutuksessa. Toimenpiteen jälkeen seurataan muutama tunti sairaalassa.

      Välittömistä, toimenpiteeseen liittyvistä ongelmista tavallisin on runsas vuoto, jonka yleisin syy on istukkakudoskappaleen jääminen kohtuun. Silloin kaavinta joudutaan tekemään uudelleen. Vakavampi on kohdunseinämän perforaatio, joka saattaa johtaa vatsaontelon sisäiseen verenvuotoon. Tämä hoidetaan samassa nukutuksessa vatsaontelon tähystyksen avulla. Anestesiaan liittyvät komplikaatiot ovat harvinaisia. Antibioottihoidon vaatineita tulehduksia on noin 4–9 %:ssa tapauksia.

      "Jälkiehkäisy on vain abortinedistäjien propagandistinen nimike tappavalle tablettisurmalle tai kaavinnalle!" Kenenkään jälkiä ei siinä ehkäistä ja olemassa olevan alkion/sikiön elämääkään ei siinä ehkäistä, vaan tämän elämä lopetetaan hyvin varhaisessa vaiheessa, ennenkuin itse pääsee päättämään oikeudestaan omaan elämäänsä.

    • Anonyymi

      Abortti on suurinta epäitsekkyyttä. Abortin tekijä suojelee muita kärsimykseltä.

      • Anonyymi

        H.ah, aina vain sama naurettavan t.ekopyhän valheen jankuttaja vauhdissa..
        No kuinkas nyt toisen ihan "vain " koko ihmiselämän riisto yhtään itksekästä olisikaan!!? :D
        Jos toisen huvikseen murhaaminen on epäitsekkyyden huipentuma niin mikä sitten on istekästä? Annas kun arvaan... elämän antaminen, eikö niin, koska "hirvittävä kärsimys"? XD
        Mutta teeppä sinä vaan itsellesi se paras epäitsekkyys, eli jälkiabortti ja säästä kunnon ihmiset enemmiltä kärsimyksiltä. ;) Ja ettei tule enempää pieniä ruumiitakaan sinun kynsissäsi.


      • Anonyymi

        Sinä näet sakkeja ja fanaatikkoja joka paikassa. Se on aika huolestuttavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä näet sakkeja ja fanaatikkoja joka paikassa. Se on aika huolestuttavaa.

        Näet saman vastustajat.rollin joka paikassa. Äärimmäisen huolestuttavaa. Ja n.oloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        H.ah, aina vain sama naurettavan t.ekopyhän valheen jankuttaja vauhdissa..
        No kuinkas nyt toisen ihan "vain " koko ihmiselämän riisto yhtään itksekästä olisikaan!!? :D
        Jos toisen huvikseen murhaaminen on epäitsekkyyden huipentuma niin mikä sitten on istekästä? Annas kun arvaan... elämän antaminen, eikö niin, koska "hirvittävä kärsimys"? XD
        Mutta teeppä sinä vaan itsellesi se paras epäitsekkyys, eli jälkiabortti ja säästä kunnon ihmiset enemmiltä kärsimyksiltä. ;) Ja ettei tule enempää pieniä ruumiitakaan sinun kynsissäsi.

        Se sikiö ei ainakaan kärsi. Niin mikä ongelma on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se sikiö ei ainakaan kärsi. Niin mikä ongelma on?

        Siis itsekäs tappaminen on ihan ok ja "ongelmaton" juttu koska kuollut lapsiuhri ei kärsi enää?! Oletko ihan tosissasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis itsekäs tappaminen on ihan ok ja "ongelmaton" juttu koska kuollut lapsiuhri ei kärsi enää?! Oletko ihan tosissasi?

        Periaatteessa jo. On se paljon pahempi asia tappaa jonkun ihmisen joka on tietoinen elämästä, tuntee ja aistii asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa jo. On se paljon pahempi asia tappaa jonkun ihmisen joka on tietoinen elämästä, tuntee ja aistii asioita.

        Kuka niin määrittelee? Vähintään yhtä pahaa ei ole viattoman, puolustuskyvyttömän lapsen tappaminen ja useimmiten täysin itsekkäillä, mukavuudenhaluisilla syillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka niin määrittelee? Vähintään yhtä pahaa ei ole viattoman, puolustuskyvyttömän lapsen tappaminen ja useimmiten täysin itsekkäillä, mukavuudenhaluisilla syillä?

        Se on vain mun mielipide. Ei muuta.


    • Anonyymi

      Järkiehkäisy pettää useimmin.

    • Anonyymi

      Kas kun "naisen oikeus"-h.örhöt on olleet kovin hiljaisia tästä eikä ole jo repineet kaikkea mahdollista riemua irti koko maata järkyttäneestä surullisesta tapauksesta, kun lapsi jälkiabortoitiin (vaiko "jälkiehkäistiin"?) Tampereella..
      www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39e853bf-69d0-4b09-84c0-af8544618932
      Varmaan kuitenkin hykertävät tyytyväisyyttään hekumansa kliimaksissa kun elämään kyllästynyt äiti pääsi kuin pääsikin käyttämään ylistettyä "naisen oikeuttaan" halutessaan päästä eroon 7-kuisesta "solumöykystä"!

      • Tässä tapauksessa tehtiin murha tai tappo, ei aborttia. Mikä lie äidin elämässä ollut niin ylitsepääsemätön asia että joutui turvautumaan noin ikävään ratkaisuun. Tuosta teosta on rikoslaissa säädetty rangaistus joten on lapsellista puhua "jälkiabortoinnista". Tälläisiä ikäviä ratkaisuja aina välillä tulee. Abortin tekijä ,ollessaan lain puitteissa liikkeellä, ei saa rangaistusta.


      • Anonyymi
        koivupuu55 kirjoitti:

        Tässä tapauksessa tehtiin murha tai tappo, ei aborttia. Mikä lie äidin elämässä ollut niin ylitsepääsemätön asia että joutui turvautumaan noin ikävään ratkaisuun. Tuosta teosta on rikoslaissa säädetty rangaistus joten on lapsellista puhua "jälkiabortoinnista". Tälläisiä ikäviä ratkaisuja aina välillä tulee. Abortin tekijä ,ollessaan lain puitteissa liikkeellä, ei saa rangaistusta.

        Lapsellista paatostella tekopyhänä toisen ratkaisua, kun itse päädyit aikoinaan ihan samaan. Uhrisi ikä ja olinpaikka vain oli eri ja siksi lepsulain varjolla m.urhaaminen oli mahdollista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsellista paatostella tekopyhänä toisen ratkaisua, kun itse päädyit aikoinaan ihan samaan. Uhrisi ikä ja olinpaikka vain oli eri ja siksi lepsulain varjolla m.urhaaminen oli mahdollista.

        Hyvä laki, en muuta voi sanoa.


      • Anonyymi
        koivupuu55 kirjoitti:

        Hyvä laki, en muuta voi sanoa.

        M.urhamielimantoista laki on "hyvä" kun se aiheuttaa vuosittain lähes 10 tuhatta turhaa kuolemaa ja monelle tekijällekin jopa itsem.urhaan johtavat elinikäiset syyllisyystraumat muine mielenterveyshäiriöineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        M.urhamielimantoista laki on "hyvä" kun se aiheuttaa vuosittain lähes 10 tuhatta turhaa kuolemaa ja monelle tekijällekin jopa itsem.urhaan johtavat elinikäiset syyllisyystraumat muine mielenterveyshäiriöineen.

        Niinhän sinä toivot.


      • Anonyymi
        koivupuu55 kirjoitti:

        Niinhän sinä toivot.

        Eihän se pelkäksi toiveeksi näytä useinkaan jäävän. Onneksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se pelkäksi toiveeksi näytä useinkaan jäävän. Onneksi.

        Tunnetko montakin abortin jälkiseurauksena itsemurhan tehnyttä?


      • Anonyymi
        koivupuu55 kirjoitti:

        Tunnetko montakin abortin jälkiseurauksena itsemurhan tehnyttä?

        En onneksi, eikä tarvikaan kun tutkimus kertoo sen totuuden.


    • Anonyymi

      Miksi ihmiset/ihminen kirjoittaa p.isteillä ???

    • Anonyymi

      Olen monta kertaa törmännyt teksteihin missä ihminen/ihmisiä käyttää paljon pisteitä keskellä sanoja. Onko tässä joku pointti? Onko tämä sama ihminen vai eri? Ainakin samat sanat on usein käytetty.

      Tulee vähän semmoinen olo että tällä ihmisellä on jonkilainen mielisairaus... kirjoittaa jotenkin niin maanisesti. Tässä ei ole siis hirveästi väliä mikä sen mielipide on, vaan ihmetyttää millä tavalla se kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Et ole sitten koskaan kuullut Suoli24 botista joka poistaa automaattisesti "väärää" mieltä olevien asialliset viestit tiettyjen sanojen perusteella?! Pistekirjoitus on eräs keino hämätä sitä ja saada täysin aiheelliset viestit pysymään esillä. Tuonkin ehkä olisit ymmärtänyt pienellä mietiskelyllä, jollet olisi niin maanisen kiihkosi sumentama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole sitten koskaan kuullut Suoli24 botista joka poistaa automaattisesti "väärää" mieltä olevien asialliset viestit tiettyjen sanojen perusteella?! Pistekirjoitus on eräs keino hämätä sitä ja saada täysin aiheelliset viestit pysymään esillä. Tuonkin ehkä olisit ymmärtänyt pienellä mietiskelyllä, jollet olisi niin maanisen kiihkosi sumentama.

        En itse asiassa olen, olen sen verran uusi täällä. Arvasin että se liittyy siihen.
        Jo ei se piste kirjoittelu liittyy siihen että se tapa kirjoittaa herättää vähän outoja viboja.
        Mutta totta kai, jos on tosi agressiivinen ja "maaninen" on vähän pakko käyttää pisteitä ettei viestit poistetaan. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En itse asiassa olen, olen sen verran uusi täällä. Arvasin että se liittyy siihen.
        Jo ei se piste kirjoittelu liittyy siihen että se tapa kirjoittaa herättää vähän outoja viboja.
        Mutta totta kai, jos on tosi agressiivinen ja "maaninen" on vähän pakko käyttää pisteitä ettei viestit poistetaan. :D

        Lue uudestaan, ""väärää" mieltä olevien asialliset viestit" ja "täysin aiheelliset viestit ".

        Joidenkin mielestä ikävät tosiasiat on kai sitten "aggressiivisia" ja "maanisia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue uudestaan, ""väärää" mieltä olevien asialliset viestit" ja "täysin aiheelliset viestit ".

        Joidenkin mielestä ikävät tosiasiat on kai sitten "aggressiivisia" ja "maanisia".

        Ei mielipiteitä voi olla vääriä. Se on se tapa miten kirjoittaa. Pystyykö kunnioittamaan toisen ihmisen mielipiteitä vai ei? Voiko keskustella sivistyneesti vai agressiivisesti. Mitkät sanat haluaa käyttää. Kaikki nämä asiat kertoo paljon ihmisestä. Oletko sitten aborttööri vai abortin vastustaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue uudestaan, ""väärää" mieltä olevien asialliset viestit" ja "täysin aiheelliset viestit ".

        Joidenkin mielestä ikävät tosiasiat on kai sitten "aggressiivisia" ja "maanisia".

        Sinun juttusi ovat maanisia. Minkäs sille voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun juttusi ovat maanisia. Minkäs sille voi.

        Harmittaako? :) Minkäs sille voi.


    • Anonyymi

      Jälkiehkäisyllä tarkoitetaan raskauden ehkäisyä yhdynnän jälkeen, mutta ennen implantaatiota eli alkion kiinnittymistä kohtuun.

      Jälkiehkäisy ei ole raskaudenkeskeytystä, koska nainen ei siinä vaiheessa ole vielä raskaana eli hedelmöittynyt munasolu ei ole kiinnittynyt kohtuun!

      Hormonitoimintaan vaikuttavaa lääkitystä eli jälkiehkäisyä, käytetään tilanteissa, joissa esimerkiksi kondomi on rikkoontunut tai luiskahtanut pois paikoiltaan tai jonkin muun ehkäisymenetelmän kanssa on ilmennyt ongelmia – tai jos ehkäisyä ei ole jostain syystä käytetty ollenkaan.

      Opetelkaa siis ihan perusfaktat, jotta abortistakin voi keskustella asiallisesti. Tosin se asiallisuus ei ole koskaan kiihkotrollien tavoitekaan.

      • Anonyymi

        Raskauden keskeytys on jälkiehkäisyä jos kerran halutaan eroon raskaudesta jota ei haluttu. Eli ehkäisy petti tai sitä ei ole käytetty. Ehkäistään pahat seuraukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raskauden keskeytys on jälkiehkäisyä jos kerran halutaan eroon raskaudesta jota ei haluttu. Eli ehkäisy petti tai sitä ei ole käytetty. Ehkäistään pahat seuraukset.

        Valitettavasti et ymmärrä jälkiehkäisyn ja raskauden keskeytyksen selkeää eroa, vaan esität mutujasi, musta tuntuu juttua. Käsityksesi on siis väärä, tosiasioiden vastainen. Lue lisää: Duodecim Terveyskirjasto:
        Jälkiehkäisyä eli yhdynnän jälkeistä ehkäisyä tarvitaan tilanteissa, joissa ehkäisymenetelmä on pettänyt, esimerkiksi kondomi rikkoutunut, tai yhdynnässä on oltu ilman ehkäisyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raskauden keskeytys on jälkiehkäisyä jos kerran halutaan eroon raskaudesta jota ei haluttu. Eli ehkäisy petti tai sitä ei ole käytetty. Ehkäistään pahat seuraukset.

        "Raskauden keskeytys on jälkiehkäisyä"

        Sinun kaltaisesi varmaan käyttääkin sitä vakituisena "ehkäisynä".


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      256
      2442
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      73
      1836
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      336
      1568
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1085
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      89
      985
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      180
      811
    8. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      216
      773
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe