Pankin panttitalletus, onko tässä jotakin pielessä?

Anonyymi

Tein vuokralaisen kanssa vuokrasopimuksen, ehtona vuokravakuus. Vuokralainen ilmoitti, että nyt on vuokravakuus talletettu S-pankin tilille ja asia kunnossa. Hyvä.

Mutta - en kuitenkaan pysty varmistamaan asiaa pankista (S-pankki). Pankissa sanovat, että he eivät voi vahvistaa vuokravakuutta tietosuojan takia.
Kaiken lisäksi S-pankki on kuulemma toimittanut kaikki paperit vuokralaiselle, joka toimittaa paprut minulle. Saisin siis ns. vuokranantajan kappaleen vuokralaiselta, täh? Eikös olisi parempi jos noutaisin omat kopiot pankin konttorista?

Äkkiseltään tuntuu siltä, että olen vähän heikoilla? Ei ole mitään mahdollisuutta varmistaa, että onko vuokravakuus oikeasti kunnossa, tehty ja ok. Mitä jos on tapahtunut virhe? Mitä jos ei ole katetta? Mitä jos...

Eihän pankkikaan anna minulle asuntolainaa jos en toimita takausta, vakuutta tai panttia. Pankille ei varmasti riitä minun (tai jonkun muun) tulostama lappu, jossa todetaan vakuuden olevan olemassa?

Miten selvitän asian? S-pankki kieltäytyy vahvistamasta vuokravakuutta.
En tiedä miten homma sujuu muiden pankkien kanssa, tämä on ensimmäinen kerta kun osuu minun kohdalleni.

5

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinä tietysti vaadit vuokralaiselta sen vuokranantajalle tarkoitetun paperin itsellesi, ennen kuin hyväksyt vakuuden ja annat vuokralaiselle avaimet.

Mikä olikaan ongelma?

• Anonyymi

Ongelma on pankki. Pankissa sanovat, että he eivät voi vahvistaa vuokravakuutta tietosuojan takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelma on pankki. Pankissa sanovat, että he eivät voi vahvistaa vuokravakuutta tietosuojan takia.

"Ongelma on pankki. Pankissa sanovat, että he eivät voi vahvistaa vuokravakuutta tietosuojan takia."

Nyt kannattaa palkata juristit selvittämään asia S-pankin kanssa. Vaarana kun on että mitään panttia ei edes ole olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuokralainen toimittaa sinulle panttaustodistuksen, vuokranataja voi sitä vastaan tarvittaessa nostaa vakuusrahat.

• Anonyymi

Kun et saa edes tietoa vakuudesta, tuskin saat sieltä rahaakaan, jos jotakin vahinkoa sattuu.
      Tuollainen vuokravakuus on niin ongelmallinen, etten ole sellaiseen sortunut koskaan vuokranantajana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1371
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1185
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1104
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1060
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      859
    Aihe