Kävin tänään tapaamassa sairaanhoitajaa Ylä-Savon SOTEn kautta, ja puhuimme että kävisin verikokeissa tarkastamassa veriarvot, kilpirauhaset, kolesteroli, ym. Mietin tässä että miten sen lähetteen saa sinne verikokeisiin? Tuleeko se näkyviin kun kirjautuu terveyspalveluun missä voisi varata ajan, vai onko se semmoinen paperilappu jonka hoitaja antaa minulle? Sain vaikutuksen että minun pitäisi käydä verikokeissa parin viikon sisällä, mutta minulla ei ole mitään tietoa että onko hän laittanut lähetteen sinne nettiin, vai pitääkö minun pyytää sitä seuraavalla kerralla kun tapaamme?
Lähetteen saaminen verikokeisiin?
Anonyymi
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyisin lähetteet labrakokeisiin tekee lääkäri sähköisesti. Lähete näkyy myös Omakannassa, ellei sitten lähde labraan "sokkona" reilun viikon kuluttua ja luota siihen että lääkäri on tehnyt lähetteen.
- Anonyymi
Nykyisin myös hoitajat pystyvät tekemään laajempia labralähetteitä kuin ennen.
Olisiko ap:n mahdollista esim. soittaa hoitajalle tai labraan ja kysyä onko lähete laitettu?
Muutkin hoitajat pystyvät näkemään koneelta, ei ole pakko olla sama, jonka luona olet käynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211881
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1481837Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1691410Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1531353
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065