Aihe

Hei - Sähköautoon kaikki

Anonyymi

Matka alkaa nouskaamme etupenkille sähköisen autoilun saralla. Jos viivyttelemme joudumme takapenkin keskipaikalle, jossa kukaan ei istu huomenna. Keskustan autolla olemme kehityksen kärjessä ja muut seuraavat takavalojamme.

43

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näytämme näreet persuille ja jätämme heidät mätänemään polttomoottoreittensa kanssa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Palaa sinä myös vihdoinkin takaisin tulevaisuuteen, edes nykyaikaan ja yritä unohtaa päähäsi pinttynyt Tarja Halosen lentomatka. Sen unohtaminen helpottaa elämääsi ja voit keskittyä johonkin uuteen.


      • Anonyymi

        Eikö tuo ole jo yli 10 vuotta vanha juttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palaa sinä myös vihdoinkin takaisin tulevaisuuteen, edes nykyaikaan ja yritä unohtaa päähäsi pinttynyt Tarja Halosen lentomatka. Sen unohtaminen helpottaa elämääsi ja voit keskittyä johonkin uuteen.

        Kyllä minä ostan oman suihkarin, sillä mukava käydä lomilla Tarjan lailla lämpimissä maissa.
        Vaadin myös lisää kehitukeen rahaa...
        MOT: Suomen kehitysapu Sambiaan katosi korruptioon
        Suomen Lusakan suurlähettiläs Timo Olkkonen sai vuosi sitten nimettömän kirjeen. Kirjeessä kerrottiin että Suomen maksama kehitysapu Sambian maatalousjärjestölle (ZNFU) oli kadonnut järjestön toimitusjohtajan Ndambo Ndambon taskuihin.

        MOT ja Ruotsin TV:n tutkiva ohjelma Uppdrag Granskning on yhdessä selvittänyt mistä kehitysapuskandaalissa on kysymys. Sen perusteella käy ilmi, että järjestön toimitusjohtaja on käyttänyt kehitysapumiljoonia kuin omia rahojaan. Hän on nostanut 29 000 dollarin kuukausipalkkaa, jonka lisäksi pelkästään vuoden 2014 aikana järjestön tileiltä katosi kaksi miljoonaa euroa.

        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/10/13/suomen-kehitysapua-katosi-korruptioon-sambiassa


    • Anonyymi

      Mielelläni minäkin ostaisin sähköauton kunhan niitten valmistajat ottaisivat meille kepuille tärkeät ominaisuudet huomioon niitä suunnitellessaan. Minimi on, että voi vetää telikärryllä täyttä puukuormaa auraamatonta metsäautotietä jyrkkää ylämäkeä 37 asteen pakkasessa, lämmityslaite täysillä, lataustaukoa pitämättä yli 1000 km matkan yhtäjaksoisesti.
      Terveisin,
      Suntti Juomalainen
      ApuKeutoilija

      • Anonyymi

        Ja sitten vielä kehtaavat ihmetellä, että suomalaiset tulevat jälkijunassa sähköisen autoilun kehittymisessä. Ei tarvitsisi ihmetellä jos tietäisivät mihin me autojamme tarvitsemme ja ymmärtäisivät eritysolosuhteemme. Äly hoi autonvalmistajat!


    • Anonyymi

      Eipä hätiä mitä jenkijen uus pressa aiko nollata usan päästöt vuoteen 2050 mennessä. Joten turha täällä vouhkasta.

    • Anonyymi

      Eipä käy kateeksi ruotsalaisia, koska ovat yli 10 kertaisesti investoineet turhaan sähköautojen hankintoihin meihin suomalaisiin verrattuina, vaikka polttomoottori on tulevaisuuden autoilun voimanlähde - tyhmää! Ja puhumattakaan norjalaisista, jotka ovat erehtyneet enemmän kuin 100 kertaisesti sellaiseen menneisyyden tekniikkaan - sähköhärpäkkeisiin. Onneksi me suomalaiset olemme laittaneet rahamme DIESELAUTOIHIN - niillä ajaa isältä pojalle!

      • Anonyymi

        Sähköauto on kestämön turhake maapallolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on kestämön turhake maapallolle.

        Unohdin:
        Minä en osta sähköautoa, koska sen sähkökustannus on 15% bensiiniauton polttoainekustannuksesta. Minä haluan, että sähköauton energia maksaa vähintäin puolet polttomoottoriauon energiakustannuksesta - muuten ei vaihto tule kyseeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdin:
        Minä en osta sähköautoa, koska sen sähkökustannus on 15% bensiiniauton polttoainekustannuksesta. Minä haluan, että sähköauton energia maksaa vähintäin puolet polttomoottoriauon energiakustannuksesta - muuten ei vaihto tule kyseeseen.

        Jokainen voi kuvitella, että jos polttoainneen kustannus putoaa 100:sta 15:sta sähköautoon siirtyessä ja huototarve vähenee myös murto- osaan niin sellainen autohan ei anna kansalaisille TYÖTÄ! Kaikkihan me tarvitsemme TYÖTÄ, TYÖTÄ, ....
        Ministeri M. L.


    • Anonyymi

      Minä en kyllä koskaan osta sähköautoa, koska sen moottori on monimutkaisuutensa johdosta vikaherkkä ja voi jättää matkan varrelle. Ajatelkaapa, siinä on kolme liikkuvaa osaa; ankkuri ja kaksi laakeria! En ikinä osta sellaista!

    • Anonyymi

      Saatananotta se on äreä, kun polokasee pedaalia niin persuruput jää valoihin kuin etanat skodineen. Yli 300 heppaa kun tällää vääntöä pyöriin niin kyllä lähtee.

      • Anonyymi

        Ostan sähköhärpäkkeen, siis sähköauton siinä vaiheessa kun polkaisee kaasua, siis sähköä niin ihokarvat nousee pystyyn rouheasta koneen soundista ja voi huoletta lähtee vaikka kiireessä oli pakkanen mitä tahansa ja kun lataus kestää saman kuin tankkaus eli n 30 sek, missä paikassa tahansa, eikä himmeli tietty maksa kuin pari tonnia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostan sähköhärpäkkeen, siis sähköauton siinä vaiheessa kun polkaisee kaasua, siis sähköä niin ihokarvat nousee pystyyn rouheasta koneen soundista ja voi huoletta lähtee vaikka kiireessä oli pakkanen mitä tahansa ja kun lataus kestää saman kuin tankkaus eli n 30 sek, missä paikassa tahansa, eikä himmeli tietty maksa kuin pari tonnia.

        Sähköauto olisi toiminut natsi saksankin aikana tehokkaammin kuin pakokaasu auto....Voiskohan sähköautoon laittaa kaminan lisälämmittimeksi joka toimisi vaikka turvebriketeillä? 70 luvullahan suomessa kehitettiin turpeella käyvä traktori...Kuka tietää ,muistaa, miten toimi? Tiiä vaikka saatas kompromissi moottori ilmastohörhöjen kanssa. PS. Olen kunnon keskustavaikuttaja.


    • Anonyymi

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16790547/sahkoautollako-huristellaan

      Kaikki fakta onkin sähköautoista kerätty tänne Vihreän liiton saitille (linkki). Persut ei ole osanneet kommentoida, kun oikeasti tietämys sähköautoista ylipäätänsä, sähköautojen tilanteesta ja toimivuudesta on jätetty tupailloissa kertomatta.

      Eipä se ihan yksinkertainen kapistus ole, kalliiksi tulee muutamien vuosien jälkeen, jos sillä ajaa vaikka päivittäin pari sataa kilometriä, mikä nyt maalla on ihan normimatka töihin ja kauppoihin.

      • Anonyymi

        Höpö höpö, taas sotkea "persut", sillä olen sähköinsinööri ja suunnitellut erinäisiä sähköhärpäkkeitä, joita kepulitkin käyttävät ja kaiken lisäksi olen se "persu", joten tietämyksesi asiasta on sitä kuuluisaa vihreää tietämystä. Kyllä sähköautot tarvii vielä kehittämistä, varsinkin kylmässä suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, taas sotkea "persut", sillä olen sähköinsinööri ja suunnitellut erinäisiä sähköhärpäkkeitä, joita kepulitkin käyttävät ja kaiken lisäksi olen se "persu", joten tietämyksesi asiasta on sitä kuuluisaa vihreää tietämystä. Kyllä sähköautot tarvii vielä kehittämistä, varsinkin kylmässä suomessa.

        Niin, tuossahan sanottiinkin, että Persut ei ole löytäneet tuolla Vihreille kirjoitettua infopläjäystä sähköautoista, akuista, esiintymässä, hinnoista, pakkaskestävyydestä jne. Et tainnut lukea linkkien juttuja sinäkään persusägköinsinööri?

        Ei siellä ketjua ole pitäneet vihreät vaan oikeat auto- ja sähköinsinöörit infopaketiksi vihreille. Emmehän me kukaan usko, että Suomen 2,7miljoonaa autoa vaihtuu sähköautoiksi kymmenessä vuodessa. Polttomoottori autot loppuu sitten, kun niillä elinkaaren loppu on tullut ja sähköautot kehittyy, ovat edullisempia ja akkujen hinnat järkeviä. Noin kolmenkymmenen vuoden viiveellä ehkä muutos toteutuu.

        Ja sitten ihmisillä pitää olla varaa rahoittaa koko auton hinta, kun polttomoottori autoja ei osta kukaan. Niiden arvo on siis loppuvaiheessa 0 euroa.

        Saa ilmastoministeri Mikkola mummonsa ja toinen jalka haudassa huomata, että auto ei ole kansalaisille muu kuin työväline. Ja siihen ei moni voi panostaa yhtään enempää rahaa kuin nytkään.


    • Anonyymi

      On hyvin raastavaa kun joka päivä joku autotehdas ilmoittaa lopettavansa meille kepulaisille sopivan polttomoottoriautonmerkin valmistuksen ja siirtyy patterikäyttöisiin leikkiautoihin, joilla ei tee mitään Suomen olosuhteissa. Muualla kun ovat niin typeriä, että v..tuttaa hiljaistakin miestä. Sitä kun joutuu ostamaan varastoon viimeisiä moottorilla varustettuja autoja ja bensaa koko talon kaikki astiat täyteen, ämpäreitä myöti. Kumpa pian olisi ilmaisten ämpäreitten jakelut Ideaparkissa.
      https://www.is.fi/autot/art-2000007690754.html

    • Anonyymi

      Ja nyt talvella, kun on -25 pakkasta. Olet ladannut työpaikalla sähköauton täyteen, ajat sillä kotiin, lähdet saman tien hakemaan lapsia hoidosta, sitten tulee pakottava tarve käydä kaupassa ennen reissuun lähtöä, samalla muistat että mökin avaimet on hakematta ja pitää käväistä ylimääräinen lenkki anoppilassa ja sitten sieltä kiiruulla kotiin ja kas akkua onkin enää vähän jäljellä. Yrität mökkimatka 250km, kello jo 21.00, lapset kiukkuisia ja väsyneitä. Mitä teet? Pakko ladata matkalla, että pääsee perille. Vain metsää ympärillä, ei liikennettä. Kaikki menee pieleen. Ja muutenkin jos toimintasäde talviolosuhteissa perustuu lämmityksen yms avustimien off-tilaan, niin ollaan aika heikoilla eväillä liikenteessä. Tässä voi lasten käydä tosi huonosti, kun paleltumien uhkaa varsinkin jos puhelimen akku on loppu ja sähkö on autostakin loppu. Eikä vara- akkuja ole puhelimiin mukana, eikä autostakaan saa enää puhelimiin virtaa. Silloin perheen hengen voi pelastaa vain dieselmoottorikäyttöinen auto. Ajatelkaa ihmiset edes hiukan perheenne selviytymistä ja ostakaa vaikka pari dieselautoa tulevaisuuden varalle ja henkenne pitimiksi, koska vielä on mahdollisuus niitä ostaa. Näin säästyy koko perheen kuolema metsätaipaleella.

    • Anonyymi

      Akkukehitys on liian hyvässä mallissa, koska esimerkiksi Lexus antaa akulleen jo nyt 10 vuoden ja 1 000 000 kilometrin takuun. Auton romutusikänä voidaan pitää 12 vuotta, joten akut kestävät koko auton käyttöiän. Tämä on kyllä tosi huono juttu, koska se saattaa lisätä ympäristöä tuhoavien sähköhärpäkkeitten kysyntää. Onneksi Teslan takuu akulle on vain 8 vuotta.
      Joka tapauksessa hallituksen tulee vaatia sähköautojen takuiden lyhentämistä niin lyhyeksi, mitä on lyhin takuuaika polttomaattoriautolle, koska muuten sähköauto saa ansiotonta mainetta. Puolueemme on nyt otettava tämä kaikkein tärkeimmäksi tavoitteekseen hallituksessa.

      • Anonyymi

        Kaiken tärkeintä olisi lopettaa kaikenlainen veljeily vihreitten kanssa, sillä se vie kaiikki äänestäjät maakunnista, ja taistellaan kohta vasemmistoliiton kanssa samoista 7-8 % kannatuslukemista. Ei ihme että kuivumme kasaan,kun persut vie ääniämme ja heillä on yhä enemmän nuorten tuki.


      • Anonyymi

        Akku kyllä kestää, mutta sen varauskyky heikkenee koko ajan.

        Lisäksi takuuehdoissa on mm. ettei saa käyttää alle -10 asteen lämpötiloissa, tai takuu ei ole voimassa


    • Anonyymi

      Kaikkein tärkeintä autossa ovat ne autoiluun kuuluvat äänet. Ihanampaa ei voi olla kuin matala pakoputken pörinä, jäähdytysvesipumpun suhina ja nämä höystettynä venttiilikoneiston rallatuksella.
      Sinä päivänä, jos minut pakotetaan hankkimaan sähköauto äänitän nykyautoni ajoäänet soitettavaksi sähköautossa oikean auton ääniksi. En ymmärrä, enkä voisi kestää sellaista äänetöntä menoa - eihän vauhtikaan silloin tunnu vauhdilta. Melua pitää olla.

      • Anonyymi

        Sama koskee autoilun hajuja. Ei voisi kuvitella, että autosta puuttuisi pakoputki. Sellainen auto ei tuota häkää, ei öljynkatkua, ei hiilidioksidia, ei lainkaan terveydelle vaarallisia yhdisteitä, ei näkyvää savua, ei edes näkymättömiä myrkkyjä. Mitä sellaisella autolla tekisi? Ei mitään!

        Jos minä sellaisen jotuisin hankkimaan asentaisin siihen pakoputken johon johtaisin savunkehittimestä synteettistä savua samaistuakseni polttomoottorin käyttäjäksi. Savua ainakin pitää olla.


    • Anonyymi

      Sähköauton moottorissa on tuhansia komponentteja ennekuin se liikahtaa metriäkään. ja kaikki n epitää olla kunnossa.

      samoin latauskokonaisuudessa. ja niitä ei korjailla tien päällä. eikä alla.

    • Anonyymi

      Meilelläni ostaisin sähköauton jos siinä olisi 10 000 osaa sisältävä polttomoottori, 1000 osaa sisältävä vaihdelaatikko, nivelakseli, käynnistysmoottori, lohkolämmitin, vaihtovirtalaturi, käynnistysakku, tasauspyörästö, vesipumppu, jäähdytin, vesiletkut, 10 litraa jäähdytysvettä, pakoputkisto, katalysaattori, vetopyörästö, jäähdyttimen puhallin, pakosarja, imusarja, lambra- anturi, polttoainetankki, 50 litraa polttoainetta, polttoainepumppu, polttoaineputkisto, polttoainesuodatin, polttoaineen ruiskutuspumppu, polttoainesuuttimet, öljypumppu, ölynsuodatin, 5 litraa moottoriöljyä, 3 litraa vaihdelaatikkoöljyä, vaihdelaatikon öljynsuodatin, moottorin ilmanpuhdistin, kytkinasetelma ja tuhansia muita pikkuosia kuljetettavaksi edes- takaisin työpaikan ja kodin väliä.

    • Anonyymi

      Bensiinin myynti siirtyy lähivuosien kuluessa apteekkeihin ja silloin me keskustalaiset
      tökkäämme töpselin seinään ja persut leikaavat apteekissa polttoainekupongista ostolupaa. Onneksi meidän puolueessa Hoskonenkin ymmärtää asiat paremmin kuin naapuripuolueen parhaimatkaan.

    • Anonyymi

      Entäs se 85-vuotias Mauri, joka asuu Mörköperällä. Hän käy 2 kertaa viikossa vanhalla Nissanilla kirkonkylällä hakemassa piimää ja ruisleipää, sekä vessapaperia. Viikossa ajokilometrejä noin 50km. Vuodessa noin 2600km siis.

      Asuminen on vanhassa mökissä toki edullista, mutta sähköä menee talvisin aika paljon lämmitykseen. Ei tahdo sulakkeet kestää, varsinkin kun vanhan mökin sulakekoko on 10A ja sähköjohdot vanhoja ohuita. Ja nyt pitäisi ottaa rinnalle Teslan lataus suurteholla.

      Että pitäisi rakentaa kirkolta saakka uusi sähkölinja ja lisäksi Maurin laittaa koko talon sähköjärjestelmä uusiksi, pääsulakkeesta lähtien, maadoituksineen. Melko iso homma. Vai onko vain parempi elellä kuten ennenkin, koska Nissan käynnistyy kuin palmun alta kovillakin pakkasilla, vaikka aluksi vähän savuttaakin.

    • Anonyymi

      Ajatelkaa hyvät ihmiset tilannetta yhdinsodan aikana. Jos tulee EMP isku niin siinä menee mykäksi sähköauton moottorin ja akuston ohjausjärjestelmä ja sähköautot jäävät sodan jalkoihin. Normaaliautossa on helppo suojata pieni alue (sulakerasia) alumiinifooliolla ja matka voi jatkua ydiniskuisa huolimatta. Mutta suojaapa sähköauton kokoanainen akusto, sähkömoottorit ja kaikki ohjausyksiköt. Sellaiseen menee valtavasti alumiinifooliota, ei onnistu!

      Tosin suojaus on mahdollista toteuttaa itse, kun näkee jossain ydinpommin välähdyksen, niin ei muuta kuin virtakatkaisijasta virrat pois ja auto pysähdyksiin ja kun EMP-pulssi on laantunut niin virrat takaisin päälle ja menoksi, muuta ei tarvi tehdä.

    • Anonyymi

      Minä taasen en osta sähkökulkinetta, koska niissä on liikaa tehoa ja älytön kiihtyvyys. Sellainen meno kun meikäläisellä nuorella miehellä johtaa melko varmasti pahaan onnettomuuteen. Minulle on parempi pysyä nokivasarassa.

    • Anonyymi

      Sähköautoja ei voi kolaritestata, koska törmäyksessä räjähtävät tuhannen palasiksi rikkoen törmäystä tesaavat kamerat, anturit ja törmäysnuket. Lisäksi kaikki lentävät palaset sytyttävät rakennukset ja ympäristön tuhoisaan tulipaloon, eikä sammutushenkilöstö pysty tuntikausiin muuta kuin seuraamaan kilsan päästä akkuhappojen ja tulimeren tuhoamaa Saharan erämaan kaltaista syntynyttä savuavaa ja myrkyllisiä kaasuja tunkevaa aukiota. Onneksi bensa- autoni polttoainen on palamatonta.

    • Anonyymi

      Linnutkin lentävät ennekuin persupuolueen kannattaja ostaa sähköauton.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Millä ihmeellä ne persut aikovat ajaa kun polttomoottoriautoja ei kohtapuoluiin valmisteta, eikä myydä lainkaan?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Autojätit sähköistyvät kiihtyvää vauhtia, ja pian suosittujen hybridien tuotanto lopetetaan – Vuonna 2030 polttomoottori on pala historiaa


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hyvästi Nocolaus Otto ja Rudolf Diesel ja tervetuloa Nikola Tesla!

    • Anonyymi

      Sähköautojen kysyntä on aiheuttanut toimitusaikojen rajun kasvun. Sähköautojen ostajat on laitettu nyt pitkään jonoon. Onneksi meillä keskustalaisilla on sähköautot jo ostettu. Sääliksi käy uhriutuvia sisarpuolueen ihmisiä.

    • Anonyymi

      Sarkasmi on keskustalaiselle vaikea laji.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yksin oli Sofia tullut Espanjasta

      https://www.seiska.fi/kotimaa/jattiriita-espanjassa-sofia-belorf-palasi-yksin-suomeen-ilman-stefan-thermania-kuvat Harmi, että tää ja muut riidat on v
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      5583