Matka alkaa nouskaamme etupenkille sähköisen autoilun saralla. Jos viivyttelemme joudumme takapenkin keskipaikalle, jossa kukaan ei istu huomenna. Keskustan autolla olemme kehityksen kärjessä ja muut seuraavat takavalojamme.
Hei - Sähköautoon kaikki
78
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Totta joka sana: https://www.iltalehti.fi/talous/a/f6621ba2-72a0-49b0-bc19-eb1ae0b0d9ed
- Anonyymi
Näytämme näreet persuille ja jätämme heidät mätänemään polttomoottoreittensa kanssa.
- Anonyymi
Sinulla tuskin on rahoja ostaa sähkö-autoa, niin että tankkaile sitä savuavaa Datsuniasi ihan rauhassa.
- Anonyymi
Niin, ajattelematta lainkaan paljonko sähköauton akkumateriaaleihin on louhittu (myös lapsityvoimalla ainakin kongossa) luontoa, kulutettu energiaa- ja vettä (80000L / auto) sekä saastutettu valumavesillä pohjavettä ja vesistöjä.
Paljon suurempi uhka ihmiskunnalle OIKEASTI on puhtaan juomaveden loppuminen kuin ilmaston lämpeneminen. Tähän suuri syyllinen kertakäyttöinen vaatekulttuuri = 1 farkut valmistus kuluttaa 10000L vettä. Puuvillan tuotanto kuivattanut monia suuriakin järviä
- Anonyymi
Eiköhän hypätä heti yksityissuihkareihin Tarjan lailla.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000387538.html- Anonyymi
Palaa sinä myös vihdoinkin takaisin tulevaisuuteen, edes nykyaikaan ja yritä unohtaa päähäsi pinttynyt Tarja Halosen lentomatka. Sen unohtaminen helpottaa elämääsi ja voit keskittyä johonkin uuteen.
- Anonyymi
Eikö tuo ole jo yli 10 vuotta vanha juttu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palaa sinä myös vihdoinkin takaisin tulevaisuuteen, edes nykyaikaan ja yritä unohtaa päähäsi pinttynyt Tarja Halosen lentomatka. Sen unohtaminen helpottaa elämääsi ja voit keskittyä johonkin uuteen.
Kyllä minä ostan oman suihkarin, sillä mukava käydä lomilla Tarjan lailla lämpimissä maissa.
Vaadin myös lisää kehitukeen rahaa...
MOT: Suomen kehitysapu Sambiaan katosi korruptioon
Suomen Lusakan suurlähettiläs Timo Olkkonen sai vuosi sitten nimettömän kirjeen. Kirjeessä kerrottiin että Suomen maksama kehitysapu Sambian maatalousjärjestölle (ZNFU) oli kadonnut järjestön toimitusjohtajan Ndambo Ndambon taskuihin.
MOT ja Ruotsin TV:n tutkiva ohjelma Uppdrag Granskning on yhdessä selvittänyt mistä kehitysapuskandaalissa on kysymys. Sen perusteella käy ilmi, että järjestön toimitusjohtaja on käyttänyt kehitysapumiljoonia kuin omia rahojaan. Hän on nostanut 29 000 dollarin kuukausipalkkaa, jonka lisäksi pelkästään vuoden 2014 aikana järjestön tileiltä katosi kaksi miljoonaa euroa.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/10/13/suomen-kehitysapua-katosi-korruptioon-sambiassa
- Anonyymi
Mielelläni minäkin ostaisin sähköauton kunhan niitten valmistajat ottaisivat meille kepuille tärkeät ominaisuudet huomioon niitä suunnitellessaan. Minimi on, että voi vetää telikärryllä täyttä puukuormaa auraamatonta metsäautotietä jyrkkää ylämäkeä 37 asteen pakkasessa, lämmityslaite täysillä, lataustaukoa pitämättä yli 1000 km matkan yhtäjaksoisesti.
Terveisin,
Suntti Juomalainen
ApuKeutoilija- Anonyymi
Ja sitten vielä kehtaavat ihmetellä, että suomalaiset tulevat jälkijunassa sähköisen autoilun kehittymisessä. Ei tarvitsisi ihmetellä jos tietäisivät mihin me autojamme tarvitsemme ja ymmärtäisivät eritysolosuhteemme. Äly hoi autonvalmistajat!
- Anonyymi
Eipä hätiä mitä jenkijen uus pressa aiko nollata usan päästöt vuoteen 2050 mennessä. Joten turha täällä vouhkasta.
- Anonyymi
Eipä käy kateeksi ruotsalaisia, koska ovat yli 10 kertaisesti investoineet turhaan sähköautojen hankintoihin meihin suomalaisiin verrattuina, vaikka polttomoottori on tulevaisuuden autoilun voimanlähde - tyhmää! Ja puhumattakaan norjalaisista, jotka ovat erehtyneet enemmän kuin 100 kertaisesti sellaiseen menneisyyden tekniikkaan - sähköhärpäkkeisiin. Onneksi me suomalaiset olemme laittaneet rahamme DIESELAUTOIHIN - niillä ajaa isältä pojalle!
- Anonyymi
Sähköauto on kestämön turhake maapallolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on kestämön turhake maapallolle.
Unohdin:
Minä en osta sähköautoa, koska sen sähkökustannus on 15% bensiiniauton polttoainekustannuksesta. Minä haluan, että sähköauton energia maksaa vähintäin puolet polttomoottoriauon energiakustannuksesta - muuten ei vaihto tule kyseeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdin:
Minä en osta sähköautoa, koska sen sähkökustannus on 15% bensiiniauton polttoainekustannuksesta. Minä haluan, että sähköauton energia maksaa vähintäin puolet polttomoottoriauon energiakustannuksesta - muuten ei vaihto tule kyseeseen.Jokainen voi kuvitella, että jos polttoainneen kustannus putoaa 100:sta 15:sta sähköautoon siirtyessä ja huototarve vähenee myös murto- osaan niin sellainen autohan ei anna kansalaisille TYÖTÄ! Kaikkihan me tarvitsemme TYÖTÄ, TYÖTÄ, ....
Ministeri M. L. - Anonyymi
Suome Kepulandiassa asuu maailman viisain kansa, vai mitäh?
- Anonyymi
Minä en kyllä koskaan osta sähköautoa, koska sen moottori on monimutkaisuutensa johdosta vikaherkkä ja voi jättää matkan varrelle. Ajatelkaapa, siinä on kolme liikkuvaa osaa; ankkuri ja kaksi laakeria! En ikinä osta sellaista!
- Anonyymi
Saatananotta se on äreä, kun polokasee pedaalia niin persuruput jää valoihin kuin etanat skodineen. Yli 300 heppaa kun tällää vääntöä pyöriin niin kyllä lähtee.
- Anonyymi
Ostan sähköhärpäkkeen, siis sähköauton siinä vaiheessa kun polkaisee kaasua, siis sähköä niin ihokarvat nousee pystyyn rouheasta koneen soundista ja voi huoletta lähtee vaikka kiireessä oli pakkanen mitä tahansa ja kun lataus kestää saman kuin tankkaus eli n 30 sek, missä paikassa tahansa, eikä himmeli tietty maksa kuin pari tonnia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostan sähköhärpäkkeen, siis sähköauton siinä vaiheessa kun polkaisee kaasua, siis sähköä niin ihokarvat nousee pystyyn rouheasta koneen soundista ja voi huoletta lähtee vaikka kiireessä oli pakkanen mitä tahansa ja kun lataus kestää saman kuin tankkaus eli n 30 sek, missä paikassa tahansa, eikä himmeli tietty maksa kuin pari tonnia.
Sähköauto olisi toiminut natsi saksankin aikana tehokkaammin kuin pakokaasu auto....Voiskohan sähköautoon laittaa kaminan lisälämmittimeksi joka toimisi vaikka turvebriketeillä? 70 luvullahan suomessa kehitettiin turpeella käyvä traktori...Kuka tietää ,muistaa, miten toimi? Tiiä vaikka saatas kompromissi moottori ilmastohörhöjen kanssa. PS. Olen kunnon keskustavaikuttaja.
- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16790547/sahkoautollako-huristellaan
Kaikki fakta onkin sähköautoista kerätty tänne Vihreän liiton saitille (linkki). Persut ei ole osanneet kommentoida, kun oikeasti tietämys sähköautoista ylipäätänsä, sähköautojen tilanteesta ja toimivuudesta on jätetty tupailloissa kertomatta.
Eipä se ihan yksinkertainen kapistus ole, kalliiksi tulee muutamien vuosien jälkeen, jos sillä ajaa vaikka päivittäin pari sataa kilometriä, mikä nyt maalla on ihan normimatka töihin ja kauppoihin.- Anonyymi
Höpö höpö, taas sotkea "persut", sillä olen sähköinsinööri ja suunnitellut erinäisiä sähköhärpäkkeitä, joita kepulitkin käyttävät ja kaiken lisäksi olen se "persu", joten tietämyksesi asiasta on sitä kuuluisaa vihreää tietämystä. Kyllä sähköautot tarvii vielä kehittämistä, varsinkin kylmässä suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, taas sotkea "persut", sillä olen sähköinsinööri ja suunnitellut erinäisiä sähköhärpäkkeitä, joita kepulitkin käyttävät ja kaiken lisäksi olen se "persu", joten tietämyksesi asiasta on sitä kuuluisaa vihreää tietämystä. Kyllä sähköautot tarvii vielä kehittämistä, varsinkin kylmässä suomessa.
Niin, tuossahan sanottiinkin, että Persut ei ole löytäneet tuolla Vihreille kirjoitettua infopläjäystä sähköautoista, akuista, esiintymässä, hinnoista, pakkaskestävyydestä jne. Et tainnut lukea linkkien juttuja sinäkään persusägköinsinööri?
Ei siellä ketjua ole pitäneet vihreät vaan oikeat auto- ja sähköinsinöörit infopaketiksi vihreille. Emmehän me kukaan usko, että Suomen 2,7miljoonaa autoa vaihtuu sähköautoiksi kymmenessä vuodessa. Polttomoottori autot loppuu sitten, kun niillä elinkaaren loppu on tullut ja sähköautot kehittyy, ovat edullisempia ja akkujen hinnat järkeviä. Noin kolmenkymmenen vuoden viiveellä ehkä muutos toteutuu.
Ja sitten ihmisillä pitää olla varaa rahoittaa koko auton hinta, kun polttomoottori autoja ei osta kukaan. Niiden arvo on siis loppuvaiheessa 0 euroa.
Saa ilmastoministeri Mikkola mummonsa ja toinen jalka haudassa huomata, että auto ei ole kansalaisille muu kuin työväline. Ja siihen ei moni voi panostaa yhtään enempää rahaa kuin nytkään.
- Anonyymi
On hyvin raastavaa kun joka päivä joku autotehdas ilmoittaa lopettavansa meille kepulaisille sopivan polttomoottoriautonmerkin valmistuksen ja siirtyy patterikäyttöisiin leikkiautoihin, joilla ei tee mitään Suomen olosuhteissa. Muualla kun ovat niin typeriä, että v..tuttaa hiljaistakin miestä. Sitä kun joutuu ostamaan varastoon viimeisiä moottorilla varustettuja autoja ja bensaa koko talon kaikki astiat täyteen, ämpäreitä myöti. Kumpa pian olisi ilmaisten ämpäreitten jakelut Ideaparkissa.
https://www.is.fi/autot/art-2000007690754.html - Anonyymi
Ja nyt talvella, kun on -25 pakkasta. Olet ladannut työpaikalla sähköauton täyteen, ajat sillä kotiin, lähdet saman tien hakemaan lapsia hoidosta, sitten tulee pakottava tarve käydä kaupassa ennen reissuun lähtöä, samalla muistat että mökin avaimet on hakematta ja pitää käväistä ylimääräinen lenkki anoppilassa ja sitten sieltä kiiruulla kotiin ja kas akkua onkin enää vähän jäljellä. Yrität mökkimatka 250km, kello jo 21.00, lapset kiukkuisia ja väsyneitä. Mitä teet? Pakko ladata matkalla, että pääsee perille. Vain metsää ympärillä, ei liikennettä. Kaikki menee pieleen. Ja muutenkin jos toimintasäde talviolosuhteissa perustuu lämmityksen yms avustimien off-tilaan, niin ollaan aika heikoilla eväillä liikenteessä. Tässä voi lasten käydä tosi huonosti, kun paleltumien uhkaa varsinkin jos puhelimen akku on loppu ja sähkö on autostakin loppu. Eikä vara- akkuja ole puhelimiin mukana, eikä autostakaan saa enää puhelimiin virtaa. Silloin perheen hengen voi pelastaa vain dieselmoottorikäyttöinen auto. Ajatelkaa ihmiset edes hiukan perheenne selviytymistä ja ostakaa vaikka pari dieselautoa tulevaisuuden varalle ja henkenne pitimiksi, koska vielä on mahdollisuus niitä ostaa. Näin säästyy koko perheen kuolema metsätaipaleella.
- Anonyymi
Onneksi dieselauto ei voi hyytyä matkalle koskaan mistään syystä. Siispä kaikki hankkimaan dieselautoa.
https://www.is.fi/autot/art-2000005973634.html
- Anonyymi
Akkukehitys on liian hyvässä mallissa, koska esimerkiksi Lexus antaa akulleen jo nyt 10 vuoden ja 1 000 000 kilometrin takuun. Auton romutusikänä voidaan pitää 12 vuotta, joten akut kestävät koko auton käyttöiän. Tämä on kyllä tosi huono juttu, koska se saattaa lisätä ympäristöä tuhoavien sähköhärpäkkeitten kysyntää. Onneksi Teslan takuu akulle on vain 8 vuotta.
Joka tapauksessa hallituksen tulee vaatia sähköautojen takuiden lyhentämistä niin lyhyeksi, mitä on lyhin takuuaika polttomaattoriautolle, koska muuten sähköauto saa ansiotonta mainetta. Puolueemme on nyt otettava tämä kaikkein tärkeimmäksi tavoitteekseen hallituksessa.- Anonyymi
Kaiken tärkeintä olisi lopettaa kaikenlainen veljeily vihreitten kanssa, sillä se vie kaiikki äänestäjät maakunnista, ja taistellaan kohta vasemmistoliiton kanssa samoista 7-8 % kannatuslukemista. Ei ihme että kuivumme kasaan,kun persut vie ääniämme ja heillä on yhä enemmän nuorten tuki.
- Anonyymi
Akku kyllä kestää, mutta sen varauskyky heikkenee koko ajan.
Lisäksi takuuehdoissa on mm. ettei saa käyttää alle -10 asteen lämpötiloissa, tai takuu ei ole voimassa
- Anonyymi
Kaikkein tärkeintä autossa ovat ne autoiluun kuuluvat äänet. Ihanampaa ei voi olla kuin matala pakoputken pörinä, jäähdytysvesipumpun suhina ja nämä höystettynä venttiilikoneiston rallatuksella.
Sinä päivänä, jos minut pakotetaan hankkimaan sähköauto äänitän nykyautoni ajoäänet soitettavaksi sähköautossa oikean auton ääniksi. En ymmärrä, enkä voisi kestää sellaista äänetöntä menoa - eihän vauhtikaan silloin tunnu vauhdilta. Melua pitää olla.- Anonyymi
Sama koskee autoilun hajuja. Ei voisi kuvitella, että autosta puuttuisi pakoputki. Sellainen auto ei tuota häkää, ei öljynkatkua, ei hiilidioksidia, ei lainkaan terveydelle vaarallisia yhdisteitä, ei näkyvää savua, ei edes näkymättömiä myrkkyjä. Mitä sellaisella autolla tekisi? Ei mitään!
Jos minä sellaisen jotuisin hankkimaan asentaisin siihen pakoputken johon johtaisin savunkehittimestä synteettistä savua samaistuakseni polttomoottorin käyttäjäksi. Savua ainakin pitää olla.
- Anonyymi
Sähköauton moottorissa on tuhansia komponentteja ennekuin se liikahtaa metriäkään. ja kaikki n epitää olla kunnossa.
samoin latauskokonaisuudessa. ja niitä ei korjailla tien päällä. eikä alla. - Anonyymi
Meilelläni ostaisin sähköauton jos siinä olisi 10 000 osaa sisältävä polttomoottori, 1000 osaa sisältävä vaihdelaatikko, nivelakseli, käynnistysmoottori, lohkolämmitin, vaihtovirtalaturi, käynnistysakku, tasauspyörästö, vesipumppu, jäähdytin, vesiletkut, 10 litraa jäähdytysvettä, pakoputkisto, katalysaattori, vetopyörästö, jäähdyttimen puhallin, pakosarja, imusarja, lambra- anturi, polttoainetankki, 50 litraa polttoainetta, polttoainepumppu, polttoaineputkisto, polttoainesuodatin, polttoaineen ruiskutuspumppu, polttoainesuuttimet, öljypumppu, ölynsuodatin, 5 litraa moottoriöljyä, 3 litraa vaihdelaatikkoöljyä, vaihdelaatikon öljynsuodatin, moottorin ilmanpuhdistin, kytkinasetelma ja tuhansia muita pikkuosia kuljetettavaksi edes- takaisin työpaikan ja kodin väliä.
- Anonyymi
Bensiinin myynti siirtyy lähivuosien kuluessa apteekkeihin ja silloin me keskustalaiset
tökkäämme töpselin seinään ja persut leikaavat apteekissa polttoainekupongista ostolupaa. Onneksi meidän puolueessa Hoskonenkin ymmärtää asiat paremmin kuin naapuripuolueen parhaimatkaan. - Anonyymi
Entäs se 85-vuotias Mauri, joka asuu Mörköperällä. Hän käy 2 kertaa viikossa vanhalla Nissanilla kirkonkylällä hakemassa piimää ja ruisleipää, sekä vessapaperia. Viikossa ajokilometrejä noin 50km. Vuodessa noin 2600km siis.
Asuminen on vanhassa mökissä toki edullista, mutta sähköä menee talvisin aika paljon lämmitykseen. Ei tahdo sulakkeet kestää, varsinkin kun vanhan mökin sulakekoko on 10A ja sähköjohdot vanhoja ohuita. Ja nyt pitäisi ottaa rinnalle Teslan lataus suurteholla.
Että pitäisi rakentaa kirkolta saakka uusi sähkölinja ja lisäksi Maurin laittaa koko talon sähköjärjestelmä uusiksi, pääsulakkeesta lähtien, maadoituksineen. Melko iso homma. Vai onko vain parempi elellä kuten ennenkin, koska Nissan käynnistyy kuin palmun alta kovillakin pakkasilla, vaikka aluksi vähän savuttaakin. - Anonyymi
Ajatelkaa hyvät ihmiset tilannetta yhdinsodan aikana. Jos tulee EMP isku niin siinä menee mykäksi sähköauton moottorin ja akuston ohjausjärjestelmä ja sähköautot jäävät sodan jalkoihin. Normaaliautossa on helppo suojata pieni alue (sulakerasia) alumiinifooliolla ja matka voi jatkua ydiniskuisa huolimatta. Mutta suojaapa sähköauton kokoanainen akusto, sähkömoottorit ja kaikki ohjausyksiköt. Sellaiseen menee valtavasti alumiinifooliota, ei onnistu!
Tosin suojaus on mahdollista toteuttaa itse, kun näkee jossain ydinpommin välähdyksen, niin ei muuta kuin virtakatkaisijasta virrat pois ja auto pysähdyksiin ja kun EMP-pulssi on laantunut niin virrat takaisin päälle ja menoksi, muuta ei tarvi tehdä. - Anonyymi
Minä taasen en osta sähkökulkinetta, koska niissä on liikaa tehoa ja älytön kiihtyvyys. Sellainen meno kun meikäläisellä nuorella miehellä johtaa melko varmasti pahaan onnettomuuteen. Minulle on parempi pysyä nokivasarassa.
- Anonyymi
Sähköautoja ei voi kolaritestata, koska törmäyksessä räjähtävät tuhannen palasiksi rikkoen törmäystä tesaavat kamerat, anturit ja törmäysnuket. Lisäksi kaikki lentävät palaset sytyttävät rakennukset ja ympäristön tuhoisaan tulipaloon, eikä sammutushenkilöstö pysty tuntikausiin muuta kuin seuraamaan kilsan päästä akkuhappojen ja tulimeren tuhoamaa Saharan erämaan kaltaista syntynyttä savuavaa ja myrkyllisiä kaasuja tunkevaa aukiota. Onneksi bensa- autoni polttoainen on palamatonta.
- Anonyymi
Linnutkin lentävät ennekuin persupuolueen kannattaja ostaa sähköauton.
- Anonyymi
Jälleen uusi merkki lopettaa polttomoottoreitten käytön kokonaan autoissa.
https://www.is.fi/autot/art-2000007804233.html - Anonyymi
Millä ihmeellä ne persut aikovat ajaa kun polttomoottoriautoja ei kohtapuoluiin valmisteta, eikä myydä lainkaan?
- Anonyymi
Dieselautot jäivät kauppaan kun viisaat keskustalaiset kunnioittavat puhdasta elinympäristöä, eikä persuilla ole enää saastuttamiseen rahaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000007809029.html- Anonyymi
Autojätit sähköistyvät kiihtyvää vauhtia, ja pian suosittujen hybridien tuotanto lopetetaan – Vuonna 2030 polttomoottori on pala historiaa
- Anonyymi
VW toi myy nyt markkinoitten parasta sähköautoa.
https://www.hs.fi/talous/art-2000007839961.html - Anonyymi
Hyvästi Nocolaus Otto ja Rudolf Diesel ja tervetuloa Nikola Tesla!
- Anonyymi
Sähköautojen kysyntä on aiheuttanut toimitusaikojen rajun kasvun. Sähköautojen ostajat on laitettu nyt pitkään jonoon. Onneksi meillä keskustalaisilla on sähköautot jo ostettu. Sääliksi käy uhriutuvia sisarpuolueen ihmisiä.
- Anonyymi
Sarkasmi on keskustalaiselle vaikea laji.
- Anonyymi
Hei Keput! Hypätään Sähköautoon ja unohdetaan koko Turve.
- Anonyymi
Persujen mielipide: Polttomoottoreista pidämme kiinni kynsin hampain, vaikka maapallo tukahtuisi savuihin ja vaikka kaikki ihmiset vaikka minkälaisia neuvoja meille antaisivat. Emme halua uskoa mitään tieteeseen emmekä tietoon perustavaa, vaan ainoastaan itseämme, vaikka emme mitään asiasta tietäsi. Vaikka kaadumme polttomoottorin kanssa, emme luovuta. Luovuttakoot sisarpuoluelaiset keput, mutta me jatkamme kärytystä polttomoottorein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persujen mielipide: Polttomoottoreista pidämme kiinni kynsin hampain, vaikka maapallo tukahtuisi savuihin ja vaikka kaikki ihmiset vaikka minkälaisia neuvoja meille antaisivat. Emme halua uskoa mitään tieteeseen emmekä tietoon perustavaa, vaan ainoastaan itseämme, vaikka emme mitään asiasta tietäsi. Vaikka kaadumme polttomoottorin kanssa, emme luovuta. Luovuttakoot sisarpuoluelaiset keput, mutta me jatkamme kärytystä polttomoottorein.
Suomen autoilla ei ilmakehää pilata. Sähköautot ne vasta saastuttaa materiaalien osalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen autoilla ei ilmakehää pilata. Sähköautot ne vasta saastuttaa materiaalien osalta.
Olet siis persu?
- Anonyymi
Minäkin ostan heti sähköauton maksi mitä maksoi kunhan saan turvesähköä kepulivoimalasta. Näin olisi edes pieni mahdollisuus saada aikaan ympäristötuhoa. Ajatelkaapa jos joutuisin ajamaan vihreällä sähköllä, johan silloin turvekäyttöinen mykkysavunkehitin olisi sellaiseen autoon rakennettava - ja kunnon pakoputki.
- Anonyymi
Kepussa on kyllä tehty tosi viisaasti kun on differoiduttu kunnolla perussuomalaisista, jotka haluavat kaikessa maksimoida tekijät, jotka vaikuttavat elinympäristömme tuhoutumiseen. Onneksi meillä Keskustassa turvepeltojen viljely on lopetettu, saastuttava turpeenpoltto on ajettu alas ja ympäristömyrkkyjen levitys luontoon on ollut aina pannassa. Toista on persuilla, ne kuulemma käyttävät vielä polttomoottoriautojakin.
- Anonyymi
Ja vihreät kannabista.
- Anonyymi
Elinympäristömme tuhoksi persut ajavat savuttavilla moottoripäristimillä toisin kun me viisaat kepukat, jotka ajamme puhtaatsi sähköllä. Tämä on ihmeellistä, kun tiedämme meidän molempien syntyneen Maalaisliitosta.
- Anonyymi
Ja turve polttoaineena.
- Anonyymi
Erikoista, että sisarpuolueet ovat noin eri linjoilla.
- Anonyymi
On kuin rahaa laittaisi pankkiin kun ajaa kustannustehokkaasti sähhköautolla.
- Anonyymi
Me keskustalaiset olemme aina olleet suunnannäyttäjinä kaupunkilaisille, jotka eivät vieläkään aja sähköautolla. Toista on landella.
- Anonyymi
Hyvä, että me keskustalaiset olemme siityneet sähköiseen autoiluun. Nyt Opel myös lopetta 7 vuoden sisällä pottomoottoripäristimien valmistamsen kokonaan. Siirtyy kepulaiseksi automerkiksi. https://www.is.fi/autot/art-2000008114664.html
P.s. Nur Popel fährt Opel.- Anonyymi
Onkin sikahyvä juttu, että ehdimme siirtyä sähköautojen käyttäjiksi.
https://www.verkkouutiset.fi/karu-ennuste-sahkoautot-muuttuvat-bensa-autoja-tuottavammiksi/#1623078f
- Anonyymi
SUURI kusetus.
- Anonyymi
Ikävää, että kusettavat sinua, meitä keskustalaisia pitävät päinvastoin kuin kukkaa kämmenellä.
- Anonyymi
Persut nauroivat sähköautojen hankintaennusteille, mutta eivät naura enää, koska sähköautot valtaavat markkinat vähintäinkin ennustetussa ajassa. On suuri keskustalainen viisaus, että me olemme ymmärtäneet sähköautojen tarpeellisuuden ja seuranneet puolujohtomme ohjeita hankkimalla ajoissa sähköiset kulkuupelit koko perheelle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008132743.html - Anonyymi
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kayttovoimien-mittava-murros-kiihtyy-sahkoautohaaveet-muuttuvat-yha-useammin-todeksi/4638076b-279a-4082-ab43-f801e571c68e Kehitys olisi vielä parempi, jos persut käyttäytyisivät elinympäristömme suhteen kuin kepukat.
- Anonyymi
Persut menettävät rahansa bensiinin ostoon ja terveytensä pakokaasuja hengittäessään. Me Saarikkoa seuraavat ympäristöstämme huolta kantavat Keskustan äänestäjät olemme kuin norjalaisia Viikinkejä.
"Syyskuun alustavat luvut osoittavat, että lähes kahdeksan kymmenestä autonostajasta valitsee seuraavaksi autokseen sähköauton. Yksityisistä kuluttajista jopa yhdeksän kymmenestä tähtää sähköauton hankintaan. Autoliiton edustaja Thor Egil Braadland pitää lukuja verkkolehti Nettavisenin mukaan historiallisen korkeina. Kun syyskuussa oli vielä jäljellä kauppapäiviä, niin kuun aikana 9 600 auton myynnistä 7 500 oli sähköautoja , NAF kertoo."- Anonyymi
Suomi on Pohjoismaista takamatkalla. Norjassa uusista autoista jo yli 95% on sähköautoja. Onneksi mellä on keput auttamassa edes vähän suomalaisia tilastoja.
https://www.is.fi/autot/art-2000008306223.html
- Anonyymi
Ostan Rivianin Persujen kiusaksi.
Rivianin markkina-arvo on noussut jo yli 140 miljardin dollarin, ja se on Bloombergin mukaan markkina-arvoltaan suurempi kuin esimerkiksi Volkswagen, General Motors ja Ford, vaikka nämä autojätit valmistavat miljoonia autoja vuodessa. Hurja arvostus perustuu Wall Streetin odotuksiin siitä, että yhtiö nousee yhdeksi sähköautomarkkinan johtajista Teslan rinnalle. - Anonyymi
Vaikka me molemmat, keskustalaiset ja perussuomalaiset olemme yhteisestä kantaisästämme Maalaisliitosta syntyneet, niin silti meillä on yksi merkittävä ero:
Me järkevämmät kannatamme sähköistä liikkumista, mutta persut laahustavat edelleen polttomoottoripäristimillään. - Anonyymi
Kokomuslaiset ja peressut ajelee sähköautoilla ja säästävät luontoa. Vasurit ja vihreät ajelee vanhoilla diesel autoilla näin tässä käy vaikka kuinka räkkättäsi.
- Anonyymi
Kunhan ei sähkötuoliin. . .
- Anonyymi
Neliveto diesel maasturi, kulutus 5 litraa satasella, tankki 60 litraa, ei tarvitse miettiä latauspisteitä, yhdellä tankillisella reippaasti yli 1000 km. Pääsee vaikka olisi pakkasta ja tie auraamaton.
Ajakaa vaan sähköautolla ja koettakaa löytää vapaa latauspiste vaikka nelostieltä keskellä talvea 20 asteen pakkasessa, ja pitää tunnin tauko joka 200 kilometrin jälkeen. Ei kiitos,- Anonyymi
Toistan:
Mielelläni minäkin ostaisin sähköauton kunhan niitten valmistajat ottaisivat meille kepuille tärkeät ominaisuudet huomioon niitä suunnitellessaan. Minimi on, että voi vetää telikärryllä täyttä puukuormaa auraamatonta metsäautotietä jyrkkää ylämäkeä 37 asteen pakkasessa, lämmityslaite täysillä, lataustaukoa pitämättä yli 1000 km matkan yhtäjaksoisesti.
Terveisin,
Suntti Juomalainen
ApuKeutoilija
- Anonyymi
Keskustalaisissa on DNA:n rakennettu viisaus. Olemme ymmärtäneet sähköauton talouttamme palvelevan merkityksen aiemmin kuin vaikkpa persut ja vasemmistolaiset.
- Anonyymi
Ne keputhan ajavat edelleen häkäpönttöatoillaan Sipilän esimerkin mukaisesti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän381789Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61391Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421367Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11345- 141342
Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71314Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01294Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11250Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21200Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21173