Naispappi ei voi päästä taivasten valtakuntaan

Anonyymi

Taivasten valtakunnassa on sääntö, että papin tulee olla mies, joten virkoihin tulee valita vain miehiä.

"Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies" (1 Tim 3:2)

"Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti." (1 Tim 2:11)

98

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paavali opetti, että papin viran kelpoisuusvaatimuksena on miehen sukupuoli. Naispapit eivät voi edes pelastua, jos eivät tee parannusta.

      Paavali kielsi naisia puhumasta seurakunnassa. Paavali ilmoitti Herran käskyn. Jos joku ei tunnusta Herran käskyä, sitä Jumala ei tunnusta. Tämä tarkoittaa sitä, että jotka ryhtyvät naispapeiksi tai antavat hyväksyntänsä naispappeuteen, he eivät pelastu. Asian on aivan selvä. Luterilaisessa kirkossa on naispappeja, koska näin seurakunta saadaan eksytettyä helvettiin.

      1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
      34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
      ---
      37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
      38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

      • Anonyymi

        1 Tim 3:2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies,
        ---
        12 Seurakunnanpalvelijan on oltava yhden vaimon mies,

        Tit 1:6 Seurakunnan vanhimman tulee olla nuhteeton ja yhden vaimon mies,

        Asia on ihan selvä. Vain mies kelpaa papiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1 Tim 3:2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies,
        ---
        12 Seurakunnanpalvelijan on oltava yhden vaimon mies,

        Tit 1:6 Seurakunnan vanhimman tulee olla nuhteeton ja yhden vaimon mies,

        Asia on ihan selvä. Vain mies kelpaa papiksi.

        Entä, jos nainen ei ole juuri se seurakunnan vanhin, vaan toiseksi vanhin?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Entä, jos nainen ei ole juuri se seurakunnan vanhin, vaan toiseksi vanhin?

        Nainen ei saa opettaa eikä puhua seurakunnassa ollenkaan. Seurakunnan vanhimmilla taroitetaan seurakunnan johtokuntaa, mihin nainen ei saa kuulua. Sitä käskyä rikkoo myös helluntaiseurakunnat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nainen ei saa opettaa eikä puhua seurakunnassa ollenkaan. Seurakunnan vanhimmilla taroitetaan seurakunnan johtokuntaa, mihin nainen ei saa kuulua. Sitä käskyä rikkoo myös helluntaiseurakunnat.

        Sellainen uskonto teilläkin.


    • Anonyymi

      Kirkko päättäessään sallia papin viran naisille rikkoi kirkkolain 1 §, jonka mukaan kirkon tulee noudattaa Raamattua. Koska Raamatussa ja luterilaisissa tunnustuskirjoissa ei anneta naisille lupaa pappeuteen, niin kirkolliskokouksen päätös on ollut lain vastainen ja siten se on mitätön.

      Kirkkolaki
      1 §
      Tunnustus
      Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä Raamattuun perustuvaa kristillistä uskoa, joka on lausuttu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä luterilaisissa tunnustuskirjoissa. Kirkon tunnustus ilmaistaan lähemmin kirkkojärjestyksessä.

    • Anonyymi

      No mihin naispappi joutuu jos ei tuonpuoleiseen?

      • Anonyymi

        Naispapin on mahdoton pelastua, koska Paavalin opetuksen mukaan naispappeudelle hyväksyntänsä antaneet joutuvat eroon Herrasta. Tämä tarkoitaa, että naispapit joutuvat helvettiin. Käsky on ankara, minkä takia ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin valvoa tiukasti, ettei naiset puhu seurakunnassa. Naispapeilla ei ole muuta mahdollisuutta pelastua, kuin luopua virasta ja katua syntiään.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naispapin on mahdoton pelastua, koska Paavalin opetuksen mukaan naispappeudelle hyväksyntänsä antaneet joutuvat eroon Herrasta. Tämä tarkoitaa, että naispapit joutuvat helvettiin. Käsky on ankara, minkä takia ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin valvoa tiukasti, ettei naiset puhu seurakunnassa. Naispapeilla ei ole muuta mahdollisuutta pelastua, kuin luopua virasta ja katua syntiään.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

        Uskallatko sanoa naispapille että sinä joufut helvettiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naispapin on mahdoton pelastua, koska Paavalin opetuksen mukaan naispappeudelle hyväksyntänsä antaneet joutuvat eroon Herrasta. Tämä tarkoitaa, että naispapit joutuvat helvettiin. Käsky on ankara, minkä takia ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin valvoa tiukasti, ettei naiset puhu seurakunnassa. Naispapeilla ei ole muuta mahdollisuutta pelastua, kuin luopua virasta ja katua syntiään.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

        Nämä ovat Paavalin puheita. Minua kiinnostaa huomattavasti enemmän, mitä Jeesus sanoo. Naispapeista Hän ei sanonut mitään Raamattuun kirjattua, mutta sen sijaan jotain, mitä sinun luulisi kavahtavan, jos oikeasti olet uskossa etkä kirjoita täällä vain trollataksesi.

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: ’Annapa kun otan roskan silmästäsi’, kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä." (Matteus 7:1-5)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskallatko sanoa naispapille että sinä joufut helvettiin?

        Minä ainakin uskallan, koska se lukee Raamatussa. Naispapit eivät voi pelastua, jos eivät tee parannusta.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Nämä ovat Paavalin puheita. Minua kiinnostaa huomattavasti enemmän, mitä Jeesus sanoo. Naispapeista Hän ei sanonut mitään Raamattuun kirjattua, mutta sen sijaan jotain, mitä sinun luulisi kavahtavan, jos oikeasti olet uskossa etkä kirjoita täällä vain trollataksesi.

        "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: ’Annapa kun otan roskan silmästäsi’, kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä." (Matteus 7:1-5)

        Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi tarkoittaa sitä, ettei saa omavaltaisesti ja väärillä perusteilla tuomita. Uudessa testamentissa myös sanotaan, että seurakunta tuomitsee omansa. Paavalin ja Jeesuksen sanat eivät ole mitenkään ristiriidassa keskenään. Jeesuskin antoi opetuslapsilleen oikeuden antaa kadotustuomioita Herran ohjauksessa.

        1 Kor 5:
        12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia.
        13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Joh 20:
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi tarkoittaa sitä, ettei saa omavaltaisesti ja väärillä perusteilla tuomita. Uudessa testamentissa myös sanotaan, että seurakunta tuomitsee omansa. Paavalin ja Jeesuksen sanat eivät ole mitenkään ristiriidassa keskenään. Jeesuskin antoi opetuslapsilleen oikeuden antaa kadotustuomioita Herran ohjauksessa.

        1 Kor 5:
        12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia.
        13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Joh 20:
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Kerran sinäkin vastaat siitä, mitä täällä kirjoitat. Eikö kannattaisi vähän sitä miettiä.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Kerran sinäkin vastaat siitä, mitä täällä kirjoitat. Eikö kannattaisi vähän sitä miettiä.

        Jos joku kirjoittaa oikein ja Raamatun mukaisesti, niin silloin ei ole mitään pelättävää.


    • Anonyymi

      Eräs kommentoi asiaa toisessa ketjussa näin:

      >>Yhden vaimon mies kelpaa papiksi, mutta lisäksi kaikki naiset ovat Paavalin mukaan hyviä pappeja.
      1 room 16: " Annan teille suositukseni sisarestamme Foibesta, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija. 2 Ottakaa hänet vastaan Herran palvelijana niin kuin pyhille sopii ja auttakaa häntä kaikessa, missä hän tarvitsee teitä. "
      Paavali ei ole missään väittänyt että vain miehet voisivat olla pappeja, vaan päinvastoin Paavali suosittelee myös naisten vihkimistä papiksi.<<

      Tämä kommentti on hyvin tyypillistä ja härskiäkin Raamatun vääristelyä.

      Paavali ei tarkoita Roomalaiskirjeen 16:1,2 jakeissa millään tavalla sitä, että uskosisar Foibes olisi toiminut pappina tai opettajana. Foibes palveli seurakuntaa, joka voi tässä asiayhteydessä tarkoitaa esim. ruuanlaittoa, siivoamista, vanhusten auttamista yms. Paavali kielsi naisia opettamasta ja puhumasta seurakunnassa, joten Foibes ei ole voinut olla pappi tai opettaja, eikä Roomalaiskirjeen jakeet 16:1,2 sellaista edes väitä.

      "Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti." (1 Tim 2:11,12)

      • Et ymmärrä, että Paavali kirjoitti toisille toista ja toisille jotain muuta.

        Ei Suomessa yleisesti ottaen tehdä niinkuin Paavali esitti.


      • Salaa toivon, että helvetti olisi olemassa.


      • Ajattelen jotain muuta. Raamattu puhuu.


      • En ole saanut sellaista käsitystä, että sinun tapasi solvata ihmisiä olisi kristityn tie taivaaseen.


      • Sinähän tässä taas olet asialla.


      • Anonyymi

        "Paavali ei tarkoita Roomalaiskirjeen 16:1,2 jakeissa millään tavalla sitä, että uskosisar Foibes olisi toiminut pappina tai opettajana."

        Paavalin aikaan seurakunnassa ei ollut pappeja eikä papinvirkaa, tämän takia Paavali puhuu aina seurakunnan palvelijoista. Sekä miehet että naiset ovat ihan yhtä hyviä Herran palvelijoita Paavalin mukaan. Luonnollisesti myös virkapapit voivat olla myös naisia.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Sinähän tässä taas olet asialla.

        OIen totuuden asiaIIa.

        Kerron faktoja ja sínâ sòIvaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paavali ei tarkoita Roomalaiskirjeen 16:1,2 jakeissa millään tavalla sitä, että uskosisar Foibes olisi toiminut pappina tai opettajana."

        Paavalin aikaan seurakunnassa ei ollut pappeja eikä papinvirkaa, tämän takia Paavali puhuu aina seurakunnan palvelijoista. Sekä miehet että naiset ovat ihan yhtä hyviä Herran palvelijoita Paavalin mukaan. Luonnollisesti myös virkapapit voivat olla myös naisia.

        >>Luonnollisesti myös virkapapit voivat olla myös naisia.<<

        Valehtet. Naiset eivät voi olla pappeja eikä edes opettajia. Naiset eivät saa edes puhua seurakunnan kokouksessa.

        "Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti." (1 Tim 2:11,12)


      • Tiedät kyllä, mitä mieltä Jeesus on tällaisesta kommentista, eikö vaan? Ja silti uskalsit kirjoittaa sen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        OIen totuuden asiaIIa.

        Kerron faktoja ja sínâ sòIvaat.

        Mielipiteet eivät ole totuus. Pelkkää solvausta päivästä toiseen esität.


      • Ai, olen siis ollut oikeassa, että sinä aito.usko.nenu.lainen olet oikeasti paholaisen asialla oleva trolli, jota ei kiinnosta edes oma iäisyyskohtalosi, kun Jeesuksen tiukoista sanoista huolimatta uskallat julistaa kadotustuomioita lähimmäisillesi. Selvä.


      • Voi sua raukkojen raukkaa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Mielipiteet eivät ole totuus. Pelkkää solvausta päivästä toiseen esität.

        Hyvin kuvaat omaà toimintaasi.

        SínuIta ei tuIe muuta kuin sòIvausta ja tôrkeitä vaIheita.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Ai, olen siis ollut oikeassa, että sinä aito.usko.nenu.lainen olet oikeasti paholaisen asialla oleva trolli, jota ei kiinnosta edes oma iäisyyskohtalosi, kun Jeesuksen tiukoista sanoista huolimatta uskallat julistaa kadotustuomioita lähimmäisillesi. Selvä.

        SinuIia pakkomielle tuosta henkiIosta, jota pommitat sadoiIIa nikeiIIasi.

        Kerron taaIIa faktoja, myös sinusta.


      • Kato, myönsit olevasi aito.usko.nenu.lainen. :DD


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Ai, olen siis ollut oikeassa, että sinä aito.usko.nenu.lainen olet oikeasti paholaisen asialla oleva trolli, jota ei kiinnosta edes oma iäisyyskohtalosi, kun Jeesuksen tiukoista sanoista huolimatta uskallat julistaa kadotustuomioita lähimmäisillesi. Selvä.

        Miksi valehtelet taas? Minä en ole kukaan nousta nikeistä!


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Voi sua raukkojen raukkaa.

        Mistä toinen raukka tietää, että toinenkin on raukka ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Luonnollisesti myös virkapapit voivat olla myös naisia.<<

        Valehtet. Naiset eivät voi olla pappeja eikä edes opettajia. Naiset eivät saa edes puhua seurakunnan kokouksessa.

        "Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti." (1 Tim 2:11,12)

        Jeesuksen aikaan juutalaiset eivät sallineet naisten edes opiskella Tooraa. Paavali oli aika radikaali, kun kirjoitti Timoteukselle että naiset voisivat opiskella. Paavali samalla varoi ettei karkoita Timoteusta pois kristinuskon piiristä.
        Roomalaisille Paavali suositteli, että naiset voivat toimia myös pappeina siinä missä yhden vaimon miehetkin. Kristinuskossa naisia ei syrjitä, ja jo varhaisissa seurakunnissa he toimivat samoissa tehtävissä kuin miehetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen aikaan juutalaiset eivät sallineet naisten edes opiskella Tooraa. Paavali oli aika radikaali, kun kirjoitti Timoteukselle että naiset voisivat opiskella. Paavali samalla varoi ettei karkoita Timoteusta pois kristinuskon piiristä.
        Roomalaisille Paavali suositteli, että naiset voivat toimia myös pappeina siinä missä yhden vaimon miehetkin. Kristinuskossa naisia ei syrjitä, ja jo varhaisissa seurakunnissa he toimivat samoissa tehtävissä kuin miehetkin.

        >>>Jeesuksen aikaan juutalaiset eivät sallineet naisten edes opiskella Tooraa.<<<

        Puhut valhetta.


        Juutalaiset opettivat Tooraa sekä miehille että naisille ja myös niille lapsille, joilla oli jo ymmärrystä oppia Tooraa.

        Neh 8:1 Kansa kokoontui nyt yksissä tuumin Vesiportin aukiolle ja pyysi Esraa, lainopettajaa, tuomaan Mooseksen lain kirjan, joka sisälsi Herran Israelille antamat käskyt.
        2 Pappi Esra toi lain kansanjoukon eteen. Koolla olivat miehet ja naiset, kaikki, jotka pystyivät ymmärtämään, mitä kuulivat. Tämä tapahtui seitsemännen kuun ensimmäisenä päivänä.
        3 Vesiportin aukion reunalla Esra luki lain kirjaa aamuvarhaisesta keskipäivään asti miehille ja naisille, kaikille, jotka pystyivät ymmärtämään, ja kaikki kuuntelivat tarkkaan, mitä lain kirjassa sanottiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen aikaan juutalaiset eivät sallineet naisten edes opiskella Tooraa. Paavali oli aika radikaali, kun kirjoitti Timoteukselle että naiset voisivat opiskella. Paavali samalla varoi ettei karkoita Timoteusta pois kristinuskon piiristä.
        Roomalaisille Paavali suositteli, että naiset voivat toimia myös pappeina siinä missä yhden vaimon miehetkin. Kristinuskossa naisia ei syrjitä, ja jo varhaisissa seurakunnissa he toimivat samoissa tehtävissä kuin miehetkin.

        >>>Roomalaisille Paavali suositteli, että naiset voivat toimia myös pappeina siinä missä yhden vaimon miehetkin.<<<

        Puhut valhetta. Sellaista suositusta ei ole missään Paavalin kirjeessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Luonnollisesti myös virkapapit voivat olla myös naisia.<<

        Valehtet. Naiset eivät voi olla pappeja eikä edes opettajia. Naiset eivät saa edes puhua seurakunnan kokouksessa.

        "Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti." (1 Tim 2:11,12)

        Oli surullista, kun naispappeus hyväksyttiin. Nyt ollaan luopumisessa seuraavassa vaiheessa, kun pitäisi samaa sukupuolta olevia vihkiä kirkossa. Muutamat niin tekevätkin, mutta saavat kerran palkkansa.
        Täälläkin on kolme naispappia ja vain kaksi miestä. Oma ratkaisuni on, että menen vain miehen toimittamaan jumalanpalvelukseen. Tai käyn naapuriseurakunnassa.

        Nykyään nähdään naisten ylivoimaa joka puolella. Politikassakin. Ei hyvä. Miehen tehtävä on perheen elättäminen ja naisen hoitaa lapset ja koti. Ainahan poikkeuksiakin on.
        On tämä surullista aikaa. Onko kukaan miettinyt, miksi on niin paljon lapsettomia nuoriapareja? Jumala avaa ja sulkee kohdun.
        Miten paljon surua lapset kohtaavatkaan, kun omien vanhempien taustat selviää. Adoptio on parempi, kuin abortti. Silti.

        On syytä huokaista rukouksin Jumalan puoleen, jotta kansamme kääntyisi elävän Jumalan puoleen.


    • Anonyymi

      Kyllä on hullu uskonto jos naispastorikin joutuu helvettiin.
      Näille helvettiin tuomitsijoille pitäis olla pakollisia uudelleenkoulutusleirejä joissa kouluttajina ateisteja, homppeleita ja jokunen liberaali naispastori.

    • Anonyymi

      Uskonto on kehitysvammaisille, ihan sama kuka sanoo mitä sanoo.

    • Mies opettaa se on Jumalan ohjaus.Mies on myöa perheen pää ,kuten Kristus on sitten miehen pää.
      Ollaan lopunajassa ja valheet on tullut kirkloihin ja huomaamme ,kuinka vääriä profeettoja on netti pullollaan.Sitten saatanan voima lisääntyy ja kaikki profetoitu täyttyy.
      Ihmiset tekee vääryyttä ,mutta meidän ei kannata tuomioita jaella vaan ollaan mielummin iloisia ,että ei tarvitse toisiamme tuomita sillä se on rankkaa touhua.

      • Erinomainen ohjaus Jumalalta. Samalla ei naisia lasketa edes lukumäärään. Ei saa tehdä vääryyttä.


      • Anonyymi

        Niin naispapit joutuvat kaikki teidän mukaan helvettiin. Toisin kuin vaikkapa Hitler, Stalin, Mao, Mussolin, Cortes, Hoxa, Pizzaro, de Soto ja mitä nyt näitä kaikkia hirmutappajia onkaan. He kaikki pääsevät taivaaseen kunhan vain ovat kuolinvuoteellaan kääntyneet sopivasti uskoviksi.

        Helvettiin joudun teidän mukaan naispappien lisäksi myös minä. Minä kun en usko. Sen sijaan äitini pääsee taivaaseenne. Sitä ihmettelen, että eikö äitini koskaan teidän markkinoimassa taivaassa kaipaa lapsiaan?

        Meitä on kolme lasta, kaikki uskottomia, kirkosta eronneita pakanoita. Eikö äiti koskaan, jos se teidän taivas on olemassa, kaipaa tai ikävöi omia lapsiaan? Vai tuleeko hän vain nauramaan helvetinjärven rantaan kun hänen lapsiaan, siis edelleen teidän mukaan, grillataan ikuisuudesta ikuisuuteen tulisessa laavajärvessä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin naispapit joutuvat kaikki teidän mukaan helvettiin. Toisin kuin vaikkapa Hitler, Stalin, Mao, Mussolin, Cortes, Hoxa, Pizzaro, de Soto ja mitä nyt näitä kaikkia hirmutappajia onkaan. He kaikki pääsevät taivaaseen kunhan vain ovat kuolinvuoteellaan kääntyneet sopivasti uskoviksi.

        Helvettiin joudun teidän mukaan naispappien lisäksi myös minä. Minä kun en usko. Sen sijaan äitini pääsee taivaaseenne. Sitä ihmettelen, että eikö äitini koskaan teidän markkinoimassa taivaassa kaipaa lapsiaan?

        Meitä on kolme lasta, kaikki uskottomia, kirkosta eronneita pakanoita. Eikö äiti koskaan, jos se teidän taivas on olemassa, kaipaa tai ikävöi omia lapsiaan? Vai tuleeko hän vain nauramaan helvetinjärven rantaan kun hänen lapsiaan, siis edelleen teidän mukaan, grillataan ikuisuudesta ikuisuuteen tulisessa laavajärvessä?

        Ei uskovien ihmisten halu ole ,että ihmisille kävis huonosti elämän jälkeen vaan päinvastoin.
        Siksi uskovat yrittää kertoa Jeesuksesta ,että Häneen uskomalla pelastuu.
        Uskovat tietävät asiat ,koska Jeesuksen Kristuksen Henki antaa uskovissa tiedon sisällä.
        Toki kaikki ei ole uskovia ,vaikka niin näyttelevät.
        Mutta silti...ei edes Jumala halua ,että joku valitsee tuhonsa vaan Jumalakin haluaa ,että ihmiset luomuksensa valitsisivat elämän.
        Jumala jo antoi oman poikansa kidutukseen ja helvetillisiin tuskiin ,että ihmisillä on mahdollisuus pelastua.
        Ei oo paha rasti uskoa mieheen Jumalan poikaan....voi jokainen katsoa peiliin ja miettiä miksi en halua uskoa.
        Ei vaadi siis paljoa..uskoa Häneen ja alkaa elää Hänen kanssaan ja voin sanoa todella hyvä ihminen sillä olen kuullut Hänen puheensa ja tuntenut Hänen Rakkautensa ja se Rakkaus on jotain ihmeellistä niin ,että kyynel meinaa silmään tulla.
        Ottakaa Jeesus vastaan ihmiset..kääntäkää saatanalle selkä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ei uskovien ihmisten halu ole ,että ihmisille kävis huonosti elämän jälkeen vaan päinvastoin.
        Siksi uskovat yrittää kertoa Jeesuksesta ,että Häneen uskomalla pelastuu.
        Uskovat tietävät asiat ,koska Jeesuksen Kristuksen Henki antaa uskovissa tiedon sisällä.
        Toki kaikki ei ole uskovia ,vaikka niin näyttelevät.
        Mutta silti...ei edes Jumala halua ,että joku valitsee tuhonsa vaan Jumalakin haluaa ,että ihmiset luomuksensa valitsisivat elämän.
        Jumala jo antoi oman poikansa kidutukseen ja helvetillisiin tuskiin ,että ihmisillä on mahdollisuus pelastua.
        Ei oo paha rasti uskoa mieheen Jumalan poikaan....voi jokainen katsoa peiliin ja miettiä miksi en halua uskoa.
        Ei vaadi siis paljoa..uskoa Häneen ja alkaa elää Hänen kanssaan ja voin sanoa todella hyvä ihminen sillä olen kuullut Hänen puheensa ja tuntenut Hänen Rakkautensa ja se Rakkaus on jotain ihmeellistä niin ,että kyynel meinaa silmään tulla.
        Ottakaa Jeesus vastaan ihmiset..kääntäkää saatanalle selkä.

        Meneppä sanomaan naispapille että joudut helvettiin kuoltuasi. Uskallatko sanoa? Hullu uskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin naispapit joutuvat kaikki teidän mukaan helvettiin. Toisin kuin vaikkapa Hitler, Stalin, Mao, Mussolin, Cortes, Hoxa, Pizzaro, de Soto ja mitä nyt näitä kaikkia hirmutappajia onkaan. He kaikki pääsevät taivaaseen kunhan vain ovat kuolinvuoteellaan kääntyneet sopivasti uskoviksi.

        Helvettiin joudun teidän mukaan naispappien lisäksi myös minä. Minä kun en usko. Sen sijaan äitini pääsee taivaaseenne. Sitä ihmettelen, että eikö äitini koskaan teidän markkinoimassa taivaassa kaipaa lapsiaan?

        Meitä on kolme lasta, kaikki uskottomia, kirkosta eronneita pakanoita. Eikö äiti koskaan, jos se teidän taivas on olemassa, kaipaa tai ikävöi omia lapsiaan? Vai tuleeko hän vain nauramaan helvetinjärven rantaan kun hänen lapsiaan, siis edelleen teidän mukaan, grillataan ikuisuudesta ikuisuuteen tulisessa laavajärvessä?

        >>Niin naispapit joutuvat kaikki teidän mukaan helvettiin.<<

        Kyllä, jos eivät kadu syntiään ja tee parannusta. Jos naispappi on virassaan elämänsä loppuun asti, hän saa tuomion kadotukseen. Tämä lukee aivan selvästi Uudessa testamentissa, joten tähän kaikki tyytyköön.

        Paavali ilmoitti Herran käskyn. Jos joku ei tunnusta Herran käskyä, sitä Jumala ei tunnusta. Tämä tarkoittaa sitä, että jotka ryhtyvät naispapeiksi tai antavat hyväksyntänsä naispappeuteen, he eivät pelastu. Asian on aivan selvä. Luterilaisessa kirkossa on naispappeja, koska näin seurakunta saadaan eksytettyä helvettiin.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ---
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.


      • Miksi Paavali on useimmille fundamentalisteille tärkeämpi kuin Jeesus? Se on äärimmäisen merkillistä.

        Jos ei ymmärrä Jeesuksen naisiin suhtautumisesta sitä, mitä mieltä Hän olisi naisten sopivuudesta mihin tahansa virkaan, nin en voi mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meneppä sanomaan naispapille että joudut helvettiin kuoltuasi. Uskallatko sanoa? Hullu uskonto.

        No ,miksi menisin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Niin naispapit joutuvat kaikki teidän mukaan helvettiin.<<

        Kyllä, jos eivät kadu syntiään ja tee parannusta. Jos naispappi on virassaan elämänsä loppuun asti, hän saa tuomion kadotukseen. Tämä lukee aivan selvästi Uudessa testamentissa, joten tähän kaikki tyytyköön.

        Paavali ilmoitti Herran käskyn. Jos joku ei tunnusta Herran käskyä, sitä Jumala ei tunnusta. Tämä tarkoittaa sitä, että jotka ryhtyvät naispapeiksi tai antavat hyväksyntänsä naispappeuteen, he eivät pelastu. Asian on aivan selvä. Luterilaisessa kirkossa on naispappeja, koska näin seurakunta saadaan eksytettyä helvettiin.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ---
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Herralla oli oudot käskyt.

        Ei niillä tee mitään nykyään.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Miksi Paavali on useimmille fundamentalisteille tärkeämpi kuin Jeesus? Se on äärimmäisen merkillistä.

        Jos ei ymmärrä Jeesuksen naisiin suhtautumisesta sitä, mitä mieltä Hän olisi naisten sopivuudesta mihin tahansa virkaan, nin en voi mitään.

        Jeesus ei valinnut yhtään naista opetuslapsekseen. Kaikki 12 olivat miehiä, joille Jeesus lupasi sen lisäksi ruhtinaan aseman 1000-vuotisesta valtakunnasta.

        Sen lisäksi Jeesus sanoi, ettei hän tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä. Laissahan sanotaan, että pappeus kuuluu Aaronin pojille, eikä tyttäriä mainita. Laissahan sanotaan, että nainen on miehen hallintavallan alainen. Hesekielin kirja kertoo papeilla olevista vaimoista eikä ollenkaan pappien aviomiehistä, koska pappeus kuuluu yksinomaan miehille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei valinnut yhtään naista opetuslapsekseen. Kaikki 12 olivat miehiä, joille Jeesus lupasi sen lisäksi ruhtinaan aseman 1000-vuotisesta valtakunnasta.

        Sen lisäksi Jeesus sanoi, ettei hän tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä. Laissahan sanotaan, että pappeus kuuluu Aaronin pojille, eikä tyttäriä mainita. Laissahan sanotaan, että nainen on miehen hallintavallan alainen. Hesekielin kirja kertoo papeilla olevista vaimoista eikä ollenkaan pappien aviomiehistä, koska pappeus kuuluu yksinomaan miehille.

        No ei tietenkään voinut tuossa kulttuuriympäristössä valita naisia varsinaisiksi the 12 opetuslapsikseen. Paljon heitä silti kuului hänen seuraajiinsa ja nainen oli sekä se, jolle Hän ensimmäisenä ilmaisi olevansa Messias että se, joka ensimmäisenä todisti ylösnousemuksesta. Molemmat vieläpä ns. huonoina pidettyjä naisia. Jos tämä ei kerro sinulle Hänen suhtautumisestaan naisiin, niin en voi mitään.

        Öh, Aaronin poikia? Muualla kuin Israelissa ei sitten saa olla minkäänlaisia pappeja, sen paremmin miehiä kuin naisiaaan, sillä ei kukaan heistä ole Aaronin jälkeläisiä. Tämä perustelu on siis 100 % vailla mitään pohjaa.

        Jeesus sanoi kylläkin täyttävänsä lain. Sen jälkeen kenenkään ei enää tarvitse sitä yrittää, koska Hän on ainoana siinä onnistunut ja sen noudattamisen näin ollen tarpeettomaksi tehnyt.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No ei tietenkään voinut tuossa kulttuuriympäristössä valita naisia varsinaisiksi the 12 opetuslapsikseen. Paljon heitä silti kuului hänen seuraajiinsa ja nainen oli sekä se, jolle Hän ensimmäisenä ilmaisi olevansa Messias että se, joka ensimmäisenä todisti ylösnousemuksesta. Molemmat vieläpä ns. huonoina pidettyjä naisia. Jos tämä ei kerro sinulle Hänen suhtautumisestaan naisiin, niin en voi mitään.

        Öh, Aaronin poikia? Muualla kuin Israelissa ei sitten saa olla minkäänlaisia pappeja, sen paremmin miehiä kuin naisiaaan, sillä ei kukaan heistä ole Aaronin jälkeläisiä. Tämä perustelu on siis 100 % vailla mitään pohjaa.

        Jeesus sanoi kylläkin täyttävänsä lain. Sen jälkeen kenenkään ei enää tarvitse sitä yrittää, koska Hän on ainoana siinä onnistunut ja sen noudattamisen näin ollen tarpeettomaksi tehnyt.

        Kyse on siitä, miten sana pappi määritellään. VT:ssä on säädökset siitä, että vain leeviläiset miehet voivat olla pappeja.

        UT:ssa mainitaan paikallisseurakunnat, joissa johtajina on paimeneksi kutsutut miehet Raamatun opettajina. Heitä kutsutaan myös seurakunnan pylväiksi. He voivat olla mistä kansasta tahansa, mutta naisilta sekin tehtävä on kielletty.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No ei tietenkään voinut tuossa kulttuuriympäristössä valita naisia varsinaisiksi the 12 opetuslapsikseen. Paljon heitä silti kuului hänen seuraajiinsa ja nainen oli sekä se, jolle Hän ensimmäisenä ilmaisi olevansa Messias että se, joka ensimmäisenä todisti ylösnousemuksesta. Molemmat vieläpä ns. huonoina pidettyjä naisia. Jos tämä ei kerro sinulle Hänen suhtautumisestaan naisiin, niin en voi mitään.

        Öh, Aaronin poikia? Muualla kuin Israelissa ei sitten saa olla minkäänlaisia pappeja, sen paremmin miehiä kuin naisiaaan, sillä ei kukaan heistä ole Aaronin jälkeläisiä. Tämä perustelu on siis 100 % vailla mitään pohjaa.

        Jeesus sanoi kylläkin täyttävänsä lain. Sen jälkeen kenenkään ei enää tarvitse sitä yrittää, koska Hän on ainoana siinä onnistunut ja sen noudattamisen näin ollen tarpeettomaksi tehnyt.

        >>>Jeesus sanoi kylläkin täyttävänsä lain. Sen jälkeen kenenkään ei enää tarvitse sitä yrittää, koska Hän on ainoana siinä onnistunut ja sen noudattamisen näin ollen tarpeettomaksi tehnyt.<<<

        Jeesus täytti lain, mutta ei tehnyt tarpeettomaksi lain täyttämistä. Sinun puheesi on tältä osin paksu valhe.

        Jeesus käski kaikkien täyttämään lain. Paavalin mukaan on sellaisia pakanakristittyjä, jotka ovat täyttäneet lain ja he tulevat viimeisenä päivänä tuomitsemaan ne, jotka eivät täyttäneet lain. Lain pystyy täyttämään paranuksen teon kautta, mutta laista piittaamattomat eivät täytä lakia eivätkä myöskään ole vanhurskaita eivätkä saa armoa.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        ---
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä, miten sana pappi määritellään. VT:ssä on säädökset siitä, että vain leeviläiset miehet voivat olla pappeja.

        UT:ssa mainitaan paikallisseurakunnat, joissa johtajina on paimeneksi kutsutut miehet Raamatun opettajina. Heitä kutsutaan myös seurakunnan pylväiksi. He voivat olla mistä kansasta tahansa, mutta naisilta sekin tehtävä on kielletty.

        Kyllä...yleinen pappeus eikä tarkkaan valittu ,kuten vt aikaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jeesus sanoi kylläkin täyttävänsä lain. Sen jälkeen kenenkään ei enää tarvitse sitä yrittää, koska Hän on ainoana siinä onnistunut ja sen noudattamisen näin ollen tarpeettomaksi tehnyt.<<<

        Jeesus täytti lain, mutta ei tehnyt tarpeettomaksi lain täyttämistä. Sinun puheesi on tältä osin paksu valhe.

        Jeesus käski kaikkien täyttämään lain. Paavalin mukaan on sellaisia pakanakristittyjä, jotka ovat täyttäneet lain ja he tulevat viimeisenä päivänä tuomitsemaan ne, jotka eivät täyttäneet lain. Lain pystyy täyttämään paranuksen teon kautta, mutta laista piittaamattomat eivät täytä lakia eivätkä myöskään ole vanhurskaita eivätkä saa armoa.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        ---
        27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Täysin väärin opetettu.Täysin valheelliseksi käännetty raamatun kohdat eri kohdista ja liitetty ,muka yhteennäyttämään yhdeltä.
        Häpeä jos osaat hävetä.


      • Sinulla on oudot puheet.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Täysin väärin opetettu.Täysin valheelliseksi käännetty raamatun kohdat eri kohdista ja liitetty ,muka yhteennäyttämään yhdeltä.
        Häpeä jos osaat hävetä.

        Sinä MrHyvis et pysty mitään järkevää vastaamaan, koska olet itse väärässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä MrHyvis et pysty mitään järkevää vastaamaan, koska olet itse väärässä.

        Minä tiedän ,mitä nuo raamatun kohdat tarkoittaa oikeasti ja tarkasti ja tiedän kokonaisuudet ja osaalueet ,mitä missäkin kohtaa ut teksteissä on.
        Kaikki on osaalueissa ja niistä lauseiden irti repiminen ja liittäen toiseen kohtaan ,missä käsitellään eri asiaa ja henkilöitä ja tarkoitusta ja vertailua muuttaa täysin vääräksi koko asian

        Tuolla tavalla tehdään eksytykset.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Minä tiedän ,mitä nuo raamatun kohdat tarkoittaa oikeasti ja tarkasti ja tiedän kokonaisuudet ja osaalueet ,mitä missäkin kohtaa ut teksteissä on.
        Kaikki on osaalueissa ja niistä lauseiden irti repiminen ja liittäen toiseen kohtaan ,missä käsitellään eri asiaa ja henkilöitä ja tarkoitusta ja vertailua muuttaa täysin vääräksi koko asian

        Tuolla tavalla tehdään eksytykset.

        >>Minä tiedän ,mitä nuo raamatun kohdat tarkoittaa oikeasti ja tarkasti ja tiedän kokonaisuudet ja osaalueet<<

        Sinä et tiedä mitään!


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Minä tiedän ,mitä nuo raamatun kohdat tarkoittaa oikeasti ja tarkasti ja tiedän kokonaisuudet ja osaalueet ,mitä missäkin kohtaa ut teksteissä on.
        Kaikki on osaalueissa ja niistä lauseiden irti repiminen ja liittäen toiseen kohtaan ,missä käsitellään eri asiaa ja henkilöitä ja tarkoitusta ja vertailua muuttaa täysin vääräksi koko asian

        Tuolla tavalla tehdään eksytykset.

        >>Tuolla tavalla tehdään eksytykset.<<

        Sinä se täällä olet eksyttäjä!


      • MrHyvis kirjoitti:

        Minä tiedän ,mitä nuo raamatun kohdat tarkoittaa oikeasti ja tarkasti ja tiedän kokonaisuudet ja osaalueet ,mitä missäkin kohtaa ut teksteissä on.
        Kaikki on osaalueissa ja niistä lauseiden irti repiminen ja liittäen toiseen kohtaan ,missä käsitellään eri asiaa ja henkilöitä ja tarkoitusta ja vertailua muuttaa täysin vääräksi koko asian

        Tuolla tavalla tehdään eksytykset.

        Olet ylimielinen leuhka.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Olet ylimielinen leuhka.

        Sinulla ei ole itsetuntoa ollenkaan, eikä ole syytäkään olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Tuolla tavalla tehdään eksytykset.<<

        Sinä se täällä olet eksyttäjä!

        Tiedän..ja häpeä jos osaat.


      • torre5 kirjoitti:

        Olet ylimielinen leuhka.

        Sinun syntisi polttaa sinua ja tiedät sen hyvin.
        Turha sinun on kiukutella muille ..laita asiasi kuntoon ja lopeta ruikutus.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Sinun syntisi polttaa sinua ja tiedät sen hyvin.
        Turha sinun on kiukutella muille ..laita asiasi kuntoon ja lopeta ruikutus.

        Et pysty huijaamaan minua.

        Sinun valheet eivät pitkälle kanna. Minulla ei polta mikään.

        Huolettaa ainostaan, kun vaikuttaa kipujen perusteella olevan kaksi tyrää, ja vanhojen vammojen tuloksena polven kipu.


      • Et pysty huijaamaan minua. Turhaa edes yrität.

        Tiedän omat asiani paremmin kuin kukaan muu.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Et pysty huijaamaan minua.

        Sinun valheet eivät pitkälle kanna. Minulla ei polta mikään.

        Huolettaa ainostaan, kun vaikuttaa kipujen perusteella olevan kaksi tyrää, ja vanhojen vammojen tuloksena polven kipu.

        Heh, turhaa valitusta ja toisaaIta hyva juttu.

        Pàha saa aina paIkkansa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Et pysty huijaamaan minua. Turhaa edes yrität.

        Tiedän omat asiani paremmin kuin kukaan muu.

        Sinä huijaat ihan itse itseäsi!


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Miksi Paavali on useimmille fundamentalisteille tärkeämpi kuin Jeesus? Se on äärimmäisen merkillistä.

        Jos ei ymmärrä Jeesuksen naisiin suhtautumisesta sitä, mitä mieltä Hän olisi naisten sopivuudesta mihin tahansa virkaan, nin en voi mitään.

        Fundiksille usein tuntemattomat kirjoittajat ovat tärkeimmät, ja Jeesus vähiten tärkeä. Esim. kirje Timoteukselle on ajoitettu vuoteen 150 jaa, kirjoitettu 100 vuotta myöhemmin kuin Paavalin kirjeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fundiksille usein tuntemattomat kirjoittajat ovat tärkeimmät, ja Jeesus vähiten tärkeä. Esim. kirje Timoteukselle on ajoitettu vuoteen 150 jaa, kirjoitettu 100 vuotta myöhemmin kuin Paavalin kirjeet.

        Hahahahahah!

        Teologisessa tiedekunnassa tehtään tällaisia ajoitusarvauksia. jotka eivät olet pätevää tiedettä vaan lähinnä ajoittajan oma mielipide tai arvaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahahahahah!

        Teologisessa tiedekunnassa tehtään tällaisia ajoitusarvauksia. jotka eivät olet pätevää tiedettä vaan lähinnä ajoittajan oma mielipide tai arvaus.

        Raamatun pastoraalikirjeet on ajoitettu ihan oikein, kyseessä ei ole jonkin yksittäisen teologin mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun pastoraalikirjeet on ajoitettu ihan oikein, kyseessä ei ole jonkin yksittäisen teologin mielipide.

        Raamatun pastoraalikirjeet eivät ole todistettu kirjoitetun toisella vuosisadalla. Se on epätieteellinen arvaus, joka ei perustu pitävään näyttöön.


    • Anonyymi

      Iloitseeko aloittaja siitä, että naispappi ei voi päästä taivasten valtakuntaan? Onko aloitus jotenkin sadistisen nautinnollinen ja vahingoniloinen? Onko kirjoitus yksi kuolemansynneistä eli viha tai kateus?

      • Anonyymi

        Ei kyse ole siitä. On aiheellista ottaa tämä asia esille, että porttokirkko ymmärtää, mihin se lopulta joutuu, kun ei viitsi noudattaa Herran käskyjä.


    • Anonyymi

      Huomaa, että nyt eletään 2000-lukua, aika menee eteenpäin ja sen seurauksena myös tulee muutoksia.

      • Anonyymi

        Raamattu on muuttumaton ja sen mukaan pitäisi kirkonkin mennä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on muuttumaton ja sen mukaan pitäisi kirkonkin mennä.

        Raamattu on kirja, jota ei voi ottaa vakavasti nykysuomessa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Raamattu on kirja, jota ei voi ottaa vakavasti nykysuomessa.

        Vain sinä ja kaltaisesi Jumalan hylkäävät hylkiöt ette ota sitä tosissannne.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Raamattu on kirja, jota ei voi ottaa vakavasti nykysuomessa.

        Noilla puheillasi olet menossa helvetintuleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noilla puheillasi olet menossa helvetintuleen.

        Ei voi ottaa vakavasti.

        Me kun emme missään nimessä ole myyneet mitä meillä oli, emme surmaa niitä, jotka kiroavat isän ja äidin, emme juurikaan käy katsomassa vankeja, emme usko, että pilven mukana voi mennä taivaaseen.

        Raamattu on kirja. Kenelle?


    • Anonyymi

      Voihan se tietenkin olla noinkin mutta ei siellä miehiäkään ole niin, että päät yhteen kolisee. Aika harvat kun ovat moitteettomia , yhden vaimon miehiä.

    • Anonyymi

      Valtakuntaa ei voi säätääkään yleisensyytäjän mukaan.

      • Anonyymi

        Yleisellä syyttäjällä ei ole edes oikeuttaa syyttää Rästästä, koska Suomessa on uskonnonvapaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleisellä syyttäjällä ei ole edes oikeuttaa syyttää Rästästä, koska Suomessa on uskonnonvapaus.

        Uskonnon vapaus on jotain muuta kuin ihmisten solvaaminen.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Uskonnon vapaus on jotain muuta kuin ihmisten solvaaminen.

        Jos homoseksualisuuden harjoittamista sanoo synniksi Raamattua siteeraten, niin se ei ole Suomen lain mukaan solvaamista eikä muutenkaan lain vastaista.


    • Anonyymi

      Kiihkouskovaiset muka varoittavat naispappeja helvettiin joutumisesta, eivät kuitenkaan henkilökohtaisesti uskalla sanoa.
      Kiihkikset hekumoi tietenkin ajatuksellla että sitten kun naispappi kärventyy helvetissä niin voivat sanoa sieltä paratiisista että minähän varoitin ja nyt Jumala rankaisee. Mitä kylvät sitä niität, sielläpähän kärvennyt Ikuisesti.

      • Anonyymi

        "Kiihkouskovaiset muka varoittavat naispappeja helvettiin joutumisesta, eivät kuitenkaan henkilökohtaisesti uskalla sanoa."

        Minä uskallan tarvittaessa sanoa, että Raamatun mukaan naispappi joutuu kadotukseen, jos hän ei tee parannusta. Se ei ole minun ideani, vaan siteeraan silloin suoraan Paavalin tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kiihkouskovaiset muka varoittavat naispappeja helvettiin joutumisesta, eivät kuitenkaan henkilökohtaisesti uskalla sanoa."

        Minä uskallan tarvittaessa sanoa, että Raamatun mukaan naispappi joutuu kadotukseen, jos hän ei tee parannusta. Se ei ole minun ideani, vaan siteeraan silloin suoraan Paavalin tekstiä.

        Sanot siis naispastorille että Paavalin tekstin mukaan naispappi joutuu helvettiin. Mutta et uskalla sanoa että myös minun mielestä sinä joudut helvettiin. Vieritätkö uhkauksen Paavalin nimiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot siis naispastorille että Paavalin tekstin mukaan naispappi joutuu helvettiin. Mutta et uskalla sanoa että myös minun mielestä sinä joudut helvettiin. Vieritätkö uhkauksen Paavalin nimiin?

        >>Sanot siis naispastorille että Paavalin tekstin mukaan naispappi joutuu helvettiin. <<

        Kyllä, jos hän ei tee parannusta ja luovu virastaan.

        >>Mutta et uskalla sanoa että myös minun mielestä sinä joudut helvettiin.<<

        Sellaista ei tarvitse sanoa, kun tuomion perusteet lukevat 1 Kor 14 -luvussa.

        >>Vieritätkö uhkauksen Paavalin nimiin?<<

        Totuus on kirjoitettu Raamattuun. Kadotustuomioiden perusteet löytyvät sieltä. Siihen kaikki tyytyköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Sanot siis naispastorille että Paavalin tekstin mukaan naispappi joutuu helvettiin. <<

        Kyllä, jos hän ei tee parannusta ja luovu virastaan.

        >>Mutta et uskalla sanoa että myös minun mielestä sinä joudut helvettiin.<<

        Sellaista ei tarvitse sanoa, kun tuomion perusteet lukevat 1 Kor 14 -luvussa.

        >>Vieritätkö uhkauksen Paavalin nimiin?<<

        Totuus on kirjoitettu Raamattuun. Kadotustuomioiden perusteet löytyvät sieltä. Siihen kaikki tyytyköön.

        1 Room 16 mukaan Paavali suosittelee naisia toimimaan papin virassa. Varmastikaan ei kannata luopua virasta. Papin virasta luopuminen tarkoittaa Jumalan hylkäämistä, ja tällöin joutuu helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Room 16 mukaan Paavali suosittelee naisia toimimaan papin virassa. Varmastikaan ei kannata luopua virasta. Papin virasta luopuminen tarkoittaa Jumalan hylkäämistä, ja tällöin joutuu helvettiin.

        >>1 Room 16 mukaan Paavali suosittelee naisia toimimaan papin virassa.<<

        Ei pidä paikkansa. Ko. jakeessa ei sanota sellaista.

        Paavali puhuu uskonsisaresta, joka on palvellut seurauntaa, mutta se ei tarkoita pappeutta eikä opettamista. Naisille on sallittua mm. ruuanlaitto, siivoaminen ja vanhusten auttaminen jne. Paavali johdonmukaisesti opettaa, että pappeus kuuluu vain miehille.

        1 Tim 3:2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,

        Tit 1:6 Seurakunnan vanhimman tulee olla nuhteeton ja yhden vaimon mies, ja hänen lastensa tulee olla uskovia, ei hillittömän eikä kurittoman maineessa.


    • Meillä on täällä naispappien vastustajille ihan oma saunaosasto missä on ikuinen miestenvuoro. Siellä heidän onkin hyvä viettää ikuisuutensa keskenään, ilman häiritseviä naisia.

      • Anonyymi

        Eikun ne syntyvät seuraavassa elämässä naispapeiksi ja joutuvat miespappien kiusaamiksi. Karma toimii.


      • Anonyymi

        "Väärä todistaja ei jää rankaisematta, joka valheita puhuu, ei pelastu." (Sananl 19:5)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Väärä todistaja ei jää rankaisematta, joka valheita puhuu, ei pelastu." (Sananl 19:5)

        Teidän uskovaisten kannattaisi alkaa rukoilemaan sen puolesta että jumalaa ei ole. Koska muussa tapauksessa te olette kusessa kuoltuanne.


    • Anonyymi

      Uskonnot ovat tarkoitetut vain miehille. Naiset vaietkoot, olkoot kotonaan, palvelkoon miestään ja pitäköön omat mielipiteensä itsellään. Nainen ei kuulu seurakuntaan eikä taivaaseen.
      Monissa kielissä ihminen kuvataan samalla sanalla kuin mies.
      Naista ei mainita, kuin syntiinlankeemuksessa.

      • Anonyymi

        Sinä provosoit ja vääristelet toisten sanomisia. Naiset kyllä ovat osallisia pelastuksesta kuten miehetkin, mutta nainen ei saa puhua seurakunnassa eikä toimia pappina.

        1 Tim 2:
        11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. [1. Kor. 14:35]
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
        13 Ensinhän luotiin Aadam ja sitten Eeva,
        14 eikä petetyksi joutunut Aadam, vaan nainen antoi pettää itsensä ja rikkoi käskyn.
        15 Lasten synnyttäjänä hän on kuitenkin pelastuva, jos vain pysyy uskossa ja rakkaudessa ja viettää hillittyä, Jumalalle pyhitettyä elämää.


    • Anonyymi

      Uhkailu helvetillä on uskovaiselle sydämen asia. Raamattuun on kirjoitettu että naispappi joutuu helvettiin ja uskovainen pitää sitä ns. "Totuutena" muttta se on UHKAUS. Uskovainen muka varoittaa naispappia ja muita ihmisiä jotka eivät ole uskossa. Itseasiassa hän oikein odottaa että saisi katsella naispastoreita ja ateisteja ym vääräuskoisia kärventymässä helvetissä pirun kiusattavana " minä varoitin mutta sinä jatkoit rietasta elämääsi naispastorina"

      • Anonyymi

        KORJAUS. ei kaikki uskovaiset uhkaile helvetillä. Tunnen erään ihastuttavan naispastorin joka uskoo reinkarnaatioon ja kävelee jopa punaidissa korkokengissä ja on sangen seksikkään näköinenkin.


      • Anonyymi

        Raamattu varoittaa kaikkia siitä, että jos seurakunnassa naiset alkavat opettaa ja puhua, niin se on syntiä, joka vie eroon Herrasta ja lopulta johtaa kadotustuomioon. On siis parempi, ettei naiset puhut seraukunnassa eikä seurakunta anna papin virkoja naisille, sillä se on tie helvettiin.


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3496
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3287
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      3004
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1911
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1888
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1506
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1282
    Aihe