Voiko pillereitä ostaa

pienemmän paketin?

Aion vaihtaa pillerimerkkiä, koska nykyiset eivät selvästikään sovi minulle. Lääkäriaika on reilun kuukauden päästä ja mulla on viimenen lätkä nykysiä menossa.. tarvitsisin siis vielä yhden lätkän näitä nykyisiäni ennen lääkärillä käyntiä ja merkin vaihtoa. Voiko apteekista ostaa vain yhden kuukauden pillerit?

15

1121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miina

Siinähän se vastaus tulikin. Eli pillereitä voi ostaa käsittääkseni 1kk, 3kk tai 6kk satsin ja noista saa tietysti yhdistelemällä sen 12kk annoksen joka on suurin mahdollinen. Lisäksi ainakin vielä vuonna 2002 apteekit saivat myydä yhden paketin pillereitä ilman reseptiä. Tuli tuokin testattua kun uusi liuska jäi opiskelupaikkakunnalle ja menin kotia joulunviettoon :)

• ilman reseptiä

Virallisesti ei apteekit ole saaneet myydä ilman reseptiä minkäänkokoisia e-pilleripaketteja minään vuonna.

• Miina
        ilman reseptiä kirjoitti:

Virallisesti ei apteekit ole saaneet myydä ilman reseptiä minkäänkokoisia e-pilleripaketteja minään vuonna.

Kävin kyselemässä apteekista mitä teen, kyseessä oli perjantai-iltapäivä, kello kohta 15, ja minun pillerini oli eri paikkakunnalla kuin minä. Ja minun piti aloittaa uuden laatan sinä iltana. Kysyin voivatko he myydä pillereitä minulle vai pitääkö minun käydä terveyskeskuksella lääkärissä (sieltä sain alun perin pillerit 3v aiemmin). Myyjä kyseli mitä merkkiä syön ja kuinka pitkään olen sitä syönyt ja missä resepti on kirjoitettu. Kerrottuani vastaukset hän möi minulle yhden paketin ja sanoi ettei he saa tehdä niin muuta kuin poikkeustapauksissa.

Minulla on myös kaveri joka onnistui (?) ostamaan vain yhden liuskan juuri samasta syystä kuin aloittaja, eli pilleriresepti loppui kesällä, terveyskeskuksessa ruuhkaa eikä lääkärille päässyt ajoissa. Apteekista möivät yhden liuskan hänelle, en tiedä tarviko hänen näyttää vanhaa reseptiä vai ei.

On minulle joskus myyty ihovoidetta enemmän kuin reseptissä on ollut kirjoitettuna (eli myytiin 1100g kun reseptissä oli vain 1000g) ja silloin farmaseutti sanoi että kyse on maalaisjärjestä. Ilmeisesti senkin käyttö on sallittu apteekista :)

Vähän ohi aiheen...

• aloittaja
        Miina kirjoitti:

Kävin kyselemässä apteekista mitä teen, kyseessä oli perjantai-iltapäivä, kello kohta 15, ja minun pillerini oli eri paikkakunnalla kuin minä. Ja minun piti aloittaa uuden laatan sinä iltana. Kysyin voivatko he myydä pillereitä minulle vai pitääkö minun käydä terveyskeskuksella lääkärissä (sieltä sain alun perin pillerit 3v aiemmin). Myyjä kyseli mitä merkkiä syön ja kuinka pitkään olen sitä syönyt ja missä resepti on kirjoitettu. Kerrottuani vastaukset hän möi minulle yhden paketin ja sanoi ettei he saa tehdä niin muuta kuin poikkeustapauksissa.

Minulla on myös kaveri joka onnistui (?) ostamaan vain yhden liuskan juuri samasta syystä kuin aloittaja, eli pilleriresepti loppui kesällä, terveyskeskuksessa ruuhkaa eikä lääkärille päässyt ajoissa. Apteekista möivät yhden liuskan hänelle, en tiedä tarviko hänen näyttää vanhaa reseptiä vai ei.

On minulle joskus myyty ihovoidetta enemmän kuin reseptissä on ollut kirjoitettuna (eli myytiin 1100g kun reseptissä oli vain 1000g) ja silloin farmaseutti sanoi että kyse on maalaisjärjestä. Ilmeisesti senkin käyttö on sallittu apteekista :)

Vähän ohi aiheen...

siis mulla on kyllä resepti voimassa varmaan vuodeksi, mutta en haluis enää syödä näitä kolmea kuukautta, vaan vaihtaa mahdollisimman pian merkkiä, koska näistä aiheutuu ikäviä vaivoja mulle. Paska juttu, jos en saa 3 kk pienempää pakettia ostettua..

• Petta

No huhhuh..onpas pitkä jonotusaika kun vaihtaa pillereitä. Ite soitin eilen neuvolaan ja sanoin että haluaisin vaihtaa Melianet Diane Novaan, ja otatuttaisin papa-kokeen. Huomenna kokeeseen, ja neuvolasta panevat lääkärille viestiä että vaihtaa minulle toiseen merkkiin tuon reseptin.

• epäreilua

et taida asua pääkaupunkiseudulla.. Täällä on ainakin kuukauden jonotus jos haluaa gynikseen..itse kun hain pillerit sain odottaa puoltoista kuukautta ennen ku sain ajan. Ja papa-koetta ei tehdä ellei ole "välttämätön"(=vuositarkastus)!

On se niin helppoa maalla kun lääkärille pääsee heti kun haluaa, eikä tarvi taistella ajoista..Hammaslääkäri-ajan sain ensi syksyksi, että siinä sitten naurattaa paljon!

Tervetuloa vaan helsinkiin ja helppo elämä loppuu siihen!

• eikai muita ole
        epäreilua kirjoitti:

et taida asua pääkaupunkiseudulla.. Täällä on ainakin kuukauden jonotus jos haluaa gynikseen..itse kun hain pillerit sain odottaa puoltoista kuukautta ennen ku sain ajan. Ja papa-koetta ei tehdä ellei ole "välttämätön"(=vuositarkastus)!

On se niin helppoa maalla kun lääkärille pääsee heti kun haluaa, eikä tarvi taistella ajoista..Hammaslääkäri-ajan sain ensi syksyksi, että siinä sitten naurattaa paljon!

Ei liene muita paikkoja kuin Helsinki ja lande? Esimerkkinä: Asun Oulussa ja sain hammaslääkäriajan huomiselle, eilen tilasin. Samoin gynelle. Ettei ihan maalla kuitenkaan. Miksi pitää tuppautua sinne etelään kaikkien. ;)

• aloittaja

Eli siis olen opiskelija ja käytän yths:ää. Siellä on ihan normaalia, et lääkäriaikaa joutuu odottaa kuukauden. Olisin saanut kahden viikonkin päähän, mut just se päivä ei sopinut mulle, joten seuraava vapaa aika oli sit vasta kk:n päästä.

• Unique
        epäreilua kirjoitti:

Minäpä käynki yksityisellä ja saan vielä if-vakuutuksen ansiosta koko gynekäynnin kulut takas. Ajan saa melkee heti ja palveluki on varmasti parempaa ku julkisel puolel.

• nainen 30 +

mulla on käytossä Cerazette-pillerit ja niitä saa vain 3 kk:n paketeissa. Kannattaa kysyä apteekista vaikka soittamalla..

• aloittaja

Jos joku tietää, et saako Yasmineja kuukauden pakettina, niin kertokoon. Kohtahan se selviää kuitenkin, kun joudun käydä ostamassa niitä lisää. Tai jos jollain on ylimääräiseksi jäänyt Yasmin-lätkä, niin voin harkita sen ostamista.

• hinnat
        aloittaja kirjoitti:

Jos joku tietää, et saako Yasmineja kuukauden pakettina, niin kertokoon. Kohtahan se selviää kuitenkin, kun joudun käydä ostamassa niitä lisää. Tai jos jollain on ylimääräiseksi jäänyt Yasmin-lätkä, niin voin harkita sen ostamista.

löydät os. www.yliopistonapteekki.fi,mm.
        Reseptilääkkeiden myynti toiselle (vaikka toisella olisi reseptikin kyseiselle valmisteelle), on laitonta, samoin lääkkeiden luovutus.

• ex-yasmin käyttäjä
        aloittaja kirjoitti:

pienin myyntiyksikkö on kolmen laatan paketti.... ex-käyttäjä

• aloittaja
        ex-yasmin käyttäjä kirjoitti:

pienin myyntiyksikkö on kolmen laatan paketti.... ex-käyttäjä

Mua kiinnostaa, miksi olet ex-käyttäjä, kun mulle on tullut noista Yasmineista ikäviä sivuoireita (iho mennyt huonoon kuntoon!). Tuliko sinulle jotain sivuoireita? Edelliset pillerit taas aiheutti mielialamuutoksia, joiden vuoksi vaihdoin Yasminiin.

• ex-yasmin käyttäjä
        aloittaja kirjoitti:

Mua kiinnostaa, miksi olet ex-käyttäjä, kun mulle on tullut noista Yasmineista ikäviä sivuoireita (iho mennyt huonoon kuntoon!). Tuliko sinulle jotain sivuoireita? Edelliset pillerit taas aiheutti mielialamuutoksia, joiden vuoksi vaihdoin Yasminiin.

oikeestaan ei mitään ihmeellistä syytä. Painonnousu oli oikeestaan suurin syy ts pillerien kanssa en saanut painoa pysymään normaalin rajoissa.
        Mulla oli pillerien aika iho hyvässä kunnossa ja menkkakivut poissa. Toisekseen vaakakupissa painoi epäilys että pillerit laittoivat pinnan kireelle, mutta saattoi olla myös työstressi. Jätin pillerit pois vuoden vaihteessa , samaan aikaan kun vaihdoin työtehtäviä, ja olen kuin uusi ihminen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7910
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4410
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4033
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3942
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3413
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3340
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3248
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2993
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2771
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2514
    Aihe