Onko mahdollista ?
Pakkasesta sähköä ?
3
188
Vastaukset
- Anonyymi
Saa teg generaattorilla
Lämpösähköinen generaattori tai TEG-generaattori
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lämpösähköinen_generaattori- Anonyymi
Beltieriin tarvitaan lämmönlähde ja kuuma,se ottaa aina enemmän energiaa kuin antaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Beltieriin tarvitaan lämmönlähde ja kuuma,se ottaa aina enemmän energiaa kuin antaa.
Pakkasellakin lämpöä on tarjolla maaperästä. Peltier - elementin hyötysuhde vaan on varsin surkea eli jos edes teoriassa olisi tarkoitus saada mitään käyttökelpoista määrää energiaa tuotettua niin laitteistosta tulisi hyvin iso ja hyvin kallis. Stirling - koneella saisi paremman tuloksen.
Lämpöä on helpompi tuottaa kylmästäkin. Sunnitteilla on Helsingin kaukolämmön tuottaminen meren 4-asteisesta pohjavedestä.
https://yle.fi/uutiset/3-11573287
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585564KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1973597Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182418Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222375Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91238Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT651048- 1021048
Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu181022- 831018
Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79975