Ateistit uskoo paratiisiin kuoleman jälkeen

Ateistit uskoo että heidän tietoisuus häviää ikuisesti kuoleman jälkeen. Tämä on käytännössä sama fantasia kuin uskontojen ikuinen paratiisi, koska jos tietoisuutesi häviää ikuisesti, kaikki kärsimys häviää ikuisesti.

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi lopettaa kärsimyksesi sovitaanko paikka.

    • Anonyymi

      Näinhän se olisi, jos paratiisi tarkoittaisi kuolemanjälkeistä tilaa, jossa ei ole tietoisuutta.

    • Anonyymi

      Kuolemaan kaikki päättyy ja se ei ole kohdallani uskomus vaan kokemuksen tuoma tieto. Itseasiassa olen jo kuollut en ole se mikä olin ennen, ehkä jopa pidempi ennuste elämälle, kun entinen minä, tai sitten lyhyempi jos joku pistää kylmäksi 🤣

      • Kaikki päättyy? Vaikuttaa solipsismilta.


      • Anonyymi
        karolin_i kirjoitti:

        Kaikki päättyy? Vaikuttaa solipsismilta.

        Vaikuttaa viisastelulta, viljellä sanoja joita tavikset eivät tunne.


      • Kaikki päättyy? Vaikuttaa solipsismilta.


      • Anonyymi
        karolin_i kirjoitti:

        Kaikki päättyy? Vaikuttaa solipsismilta.

        LOOGINEN EMPIRISMI


    • Anonyymi

      Ateismi tarkoittaa vain ettei uskota jumalolentoihin. Ja missä uskonnossa muka uskotaan paratiisiin, jossa asukkaat ovat tiedottomassa tilassa? Ja kärsimys ei häviä ikuisesti, koska muut olennot jatkavat kärsimistä.

      • 99% ateisteista uskoo että heidän tietoisuus häviää kuoleman jälkeen, siksi voi ihan hyvin sanoa että ateistit uskoo näin. Kristityilläkin on usein enemmän erimielisyyksiä heidän omista uskomuksista.

        Jumalauskon puutteesta seuraa luonnollisesti monia muitakin uskomuksia, siksi ateisteilla usein on hyvin samanlaisia uskomuksia, kuten uskomus big banggiin, uskomus makroevoluutioon, usko abortteihin jne.

        Paratiisiuskomuksia on paljon erilaisilla. Ateistien versiossa ihmiset on tiedostomattomia.

        Pointti on että yksilölle kärsimys häviää ikuisesti. Näinhän se on myös kristinuskossa, paitsi että kristinuskossa on myös mahdollisuus joutua ikuiseen kärsimykseen, joten ateistien uskomus on vielä enemmän toiveajattelua. Kaikkihan kuolee joskus, joten kärsimys häviää lopulta, ateistien mukaan.

        Toki ihmisiä syntyy koko ajan lisää, joten ateisteilla on vähä sama ongelma kuin kristityillä, että lastenteossa ei ole mitään järkeä, koska se vain lisää kärsimystä. Kumpikin, ateismi ja krsitinusko, johtaa antinatalismiin, jos ajattelee loogisesti.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        99% ateisteista uskoo että heidän tietoisuus häviää kuoleman jälkeen, siksi voi ihan hyvin sanoa että ateistit uskoo näin. Kristityilläkin on usein enemmän erimielisyyksiä heidän omista uskomuksista.

        Jumalauskon puutteesta seuraa luonnollisesti monia muitakin uskomuksia, siksi ateisteilla usein on hyvin samanlaisia uskomuksia, kuten uskomus big banggiin, uskomus makroevoluutioon, usko abortteihin jne.

        Paratiisiuskomuksia on paljon erilaisilla. Ateistien versiossa ihmiset on tiedostomattomia.

        Pointti on että yksilölle kärsimys häviää ikuisesti. Näinhän se on myös kristinuskossa, paitsi että kristinuskossa on myös mahdollisuus joutua ikuiseen kärsimykseen, joten ateistien uskomus on vielä enemmän toiveajattelua. Kaikkihan kuolee joskus, joten kärsimys häviää lopulta, ateistien mukaan.

        Toki ihmisiä syntyy koko ajan lisää, joten ateisteilla on vähä sama ongelma kuin kristityillä, että lastenteossa ei ole mitään järkeä, koska se vain lisää kärsimystä. Kumpikin, ateismi ja krsitinusko, johtaa antinatalismiin, jos ajattelee loogisesti.

        Hupaisaa, miten vajakki yrittää muuttaa sanan merkitystä. Teismi tarkoittaa jumaluskoa, ateismi on kaikkien kreikan kielen sääntöjen mukaan sen vastakohta, ei mitään muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hupaisaa, miten vajakki yrittää muuttaa sanan merkitystä. Teismi tarkoittaa jumaluskoa, ateismi on kaikkien kreikan kielen sääntöjen mukaan sen vastakohta, ei mitään muuta.

        Ateismi tietysti tarkoittaa vain jumalauskon puutetta, mutta ateistit yleensä kuitenkin Uskoo että tietoisuus häviää kuoleman jälkeen. Ei se tarkoita että yritän muuttaa sanan merkitystä, jos sanon mitä ateistit yleensä Uskoo.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        Ateismi tietysti tarkoittaa vain jumalauskon puutetta, mutta ateistit yleensä kuitenkin Uskoo että tietoisuus häviää kuoleman jälkeen. Ei se tarkoita että yritän muuttaa sanan merkitystä, jos sanon mitä ateistit yleensä Uskoo.

        Tietoisuus katoaa vaikka kirjaimmellisesti kuolisikaan.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        Ateismi tietysti tarkoittaa vain jumalauskon puutetta, mutta ateistit yleensä kuitenkin Uskoo että tietoisuus häviää kuoleman jälkeen. Ei se tarkoita että yritän muuttaa sanan merkitystä, jos sanon mitä ateistit yleensä Uskoo.

        Uskotko jumalan olemassaoloon? Uskotko pitäväsi äyriäisistä? Verbi uskoa kattaa Suomen kielessä valtavasti asioita, ja yleensä ei ole kysymys jumaluskosta. Uskotko?



      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        Ateismi tietysti tarkoittaa vain jumalauskon puutetta, mutta ateistit yleensä kuitenkin Uskoo että tietoisuus häviää kuoleman jälkeen. Ei se tarkoita että yritän muuttaa sanan merkitystä, jos sanon mitä ateistit yleensä Uskoo.

        En kärsi puutteesta, mutta meistäkin on moneen junaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos meillä on sama ikuinen universumin tietoisuus, tunnetko tämän kun nyt nipistän itseäni?

        En voi tuntea mitään kun nipistät itseäsi, koska olen eri keho kuin sinä.

        Se universumin tietoisuus on vain tämä "minä" jonka me kaikki tunnemme sisällämme. Sama "minä" näkee ja tuntee kaikkien kehojen läpi yhtä aikaan, mutta yhden kehon silmät ja aivot voi nähdä vain yhden kehon läpi, koska samat silmät ja aivot ei voi olla kahdessa kehossa.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        En voi tuntea mitään kun nipistät itseäsi, koska olen eri keho kuin sinä.

        Se universumin tietoisuus on vain tämä "minä" jonka me kaikki tunnemme sisällämme. Sama "minä" näkee ja tuntee kaikkien kehojen läpi yhtä aikaan, mutta yhden kehon silmät ja aivot voi nähdä vain yhden kehon läpi, koska samat silmät ja aivot ei voi olla kahdessa kehossa.

        Mitä toi juttu on suomeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä toi juttu on suomeksi?

        Aloittajan filosofia on kai jotain tällaista
        "Panpsychism - Wikipedia" https://en.m.wikipedia.org/wiki/Panpsychism

        Ongelma tietenkin on että miten tämän voi todistaa. Yksi universumin tietoisuus, mutta olemme jokainen vankeina omissa kehoissamme. Mielestäni tämä on lähinnä runoutta vailla todisteita.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        Yksilön tietoisuus katoaa hetkeksi esimerkiksi nukkuessa, mutta tietoisuus on aina olemassa.

        Olen latonut faktat pöytään ikuisesta tietoisuudesta tarkemmin tässä ketjussa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16806503/meilla-on-sama-ikuinen-universumin-tietoisuus

        Eihän tuolla ollut ensimmäistäkään faktaa? Sinun heittämiä tyhjiä väitteitä täynnä.
        Siellä tuotiin esille jopa sinun todisteiden puutetta, jonka vain ohitat käsien heiluttelulla.

        Hetkonen. Etkös sinä ollut se litteän maan kannattaja häröilijä? Se selittäisi paljon heikosta argumentaatiotaidosta.


    • Anonyymi

      Itseasiassa kehotkin ovat vain tietoisuuden ilmentymiä tietoisuudessa eikä ole kuin tietoisuus ilmentämässä itseään. Kaikki on Täydellisen Olemattomuuden Kokemus Mahdollisista Olevaisuuksista Joita Ei Ole eli TOKMOEO. Tietoisuus itse on puhdasta informaatiota ja informaatio= in formation=muodostelmassa olevia informaatiohiukkasia joita täydellinen olemattomuus sylkee samaa tahtia kuin minä näitä älyttömyyksiä.

    • Anonyymi

      Se, että tietoisuus häviää kuoleman jälkeen ei ole osa ateismia vaan tiedettyä tietoa.
      Aivoja on tutkittu ja siellä voidaan havaita aktiivisuus, jota voi kutsua tietoisuudeksi. Kun ihminen kuolee niin biologinen aktiivisuus loppuu.

      Tuo vain rohkeasti esille tutkimuspaperi jonka mukaan ihmisen aivoissa tapahtuva aktiviteetti lentää yhtään mihinkään. Jos sellaista ei ole niin sinulla on todistamaton väite käsillä, eli uskomus.

      En edes käsitä miten voit sekoittaa tuon Raamatun paratiisiin. Tietysti aivan kaikki tunteet häviävät kun tietoisuus häviää. Tämähän on äärimmäisen yksinkertainen konsepti.

      • Anonyymi

      • Se on todistettu fakta että tietoisuus jatkuu kuoleman jälkeen, koska syntyy koko ajan uusia ihmisiä joilla on tietoisuus. Ei sen tietoisuuden tarvi minnekään lentää aivoista vaikka meidän tietoisuus on ikuinen.

        Jos kärsimys loppuu ikuisesti, se on sama asia kuin paratiisi.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        Se on todistettu fakta että tietoisuus jatkuu kuoleman jälkeen, koska syntyy koko ajan uusia ihmisiä joilla on tietoisuus. Ei sen tietoisuuden tarvi minnekään lentää aivoista vaikka meidän tietoisuus on ikuinen.

        Jos kärsimys loppuu ikuisesti, se on sama asia kuin paratiisi.

        No juu, kyllä sitten varmaan on näin, ei kai uusien ihmisten tietoisuutta voi muuten selittää... Vai voisiko? Ehkä näille uusille ihmisille kasvaa aivot joissa sitten syntyy tietoisuus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No juu, kyllä sitten varmaan on näin, ei kai uusien ihmisten tietoisuutta voi muuten selittää... Vai voisiko? Ehkä näille uusille ihmisille kasvaa aivot joissa sitten syntyy tietoisuus?

        "Ehkä näille uusille ihmisille kasvaa aivot joissa sitten syntyy tietoisuus?"

        Aivan oikein, joten tuo "minä" tunnelma on noiden ihmisten sisällä, joten olen aina olemassa, kuten sinäkin, koska me olemme kaikki sama minä. Vain kehot erottaa meidät, mutta meillä on se sama minä tunnelma.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        "Ehkä näille uusille ihmisille kasvaa aivot joissa sitten syntyy tietoisuus?"

        Aivan oikein, joten tuo "minä" tunnelma on noiden ihmisten sisällä, joten olen aina olemassa, kuten sinäkin, koska me olemme kaikki sama minä. Vain kehot erottaa meidät, mutta meillä on se sama minä tunnelma.

        Epätoivoisesti aivot hänen, hakee ikuista elämää kuoleman lopullisuuden edessä.
        Turhaa oi turhaa on heidän kituminen tämä, kamppailu ja taisto.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        "Ehkä näille uusille ihmisille kasvaa aivot joissa sitten syntyy tietoisuus?"

        Aivan oikein, joten tuo "minä" tunnelma on noiden ihmisten sisällä, joten olen aina olemassa, kuten sinäkin, koska me olemme kaikki sama minä. Vain kehot erottaa meidät, mutta meillä on se sama minä tunnelma.

        Epätoivoisesti aivot hänen, hakee ikuista elämää kuoleman lopullisuuden edessä.
        Turhaa oi turhaa on heidän kituminen tämä, kamppailu ja taisto.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        "Ehkä näille uusille ihmisille kasvaa aivot joissa sitten syntyy tietoisuus?"

        Aivan oikein, joten tuo "minä" tunnelma on noiden ihmisten sisällä, joten olen aina olemassa, kuten sinäkin, koska me olemme kaikki sama minä. Vain kehot erottaa meidät, mutta meillä on se sama minä tunnelma.

        Epätoivoisesti aivot hänen, hakee ikuista elämää kuoleman lopullisuuden edessä.
        Turhaa oi turhaa on heidän kituminen tämä, kamppailu ja taisto.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        "Ehkä näille uusille ihmisille kasvaa aivot joissa sitten syntyy tietoisuus?"

        Aivan oikein, joten tuo "minä" tunnelma on noiden ihmisten sisällä, joten olen aina olemassa, kuten sinäkin, koska me olemme kaikki sama minä. Vain kehot erottaa meidät, mutta meillä on se sama minä tunnelma.

        Epätoivoisesti aivot hänen, hakee ikuista elämää kuoleman lopullisuuden edessä.
        Turhaa oi turhaa on heidän kituminen tämä, kamppailu ja taisto.


      • Anonyymi
        Trexnonar kirjoitti:

        "Ehkä näille uusille ihmisille kasvaa aivot joissa sitten syntyy tietoisuus?"

        Aivan oikein, joten tuo "minä" tunnelma on noiden ihmisten sisällä, joten olen aina olemassa, kuten sinäkin, koska me olemme kaikki sama minä. Vain kehot erottaa meidät, mutta meillä on se sama minä tunnelma.

        Ei vaan tietoisuuteen kasvaa ihmiset joilla sielut ratsastaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=RtPj_iWln0s


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietoisuuden resonanssiteoria sen osoittaa, että kaikella on jonkinasteinen tietoisuus. Vaikka sinut haudataan maahan tai poltetaan tuhkaksi, niin tuhkakin on tietoista omalla tavallaan.

        https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnhum.2019.00378/full

        Luitko itse tuon linkittämäsi artikkelin?

        Filosofian päälle ollaan pistetty arvioita. Kyseessähän ei ole mikään löydetty tai todistettu asia.

        Pisteet toki artikkelista. Se selvensi mistä on kysymys ja oli kirjoitettu asiallisesti.

        Ongelmana on nyt Trexnoran luulo, että asia olisi jotenkin todistettu, ja hän levittää virheellistä tietoa. Jos hän oikeasti tuntisi aihepiiriä, niin osaisi käyttää siitä oikeita sanamuotoja.


    • Anonyymi

      > Tämä on käytännössä sama fantasia kuin uskontojen ikuinen paratiisi, koska jos tietoisuutesi häviää ikuisesti, kaikki kärsimys häviää ikuisesti.

      Uskonnon paratiisissa on kuitenkin edelleen elossa, eli on siinä "pieni" ero.

      • Anonyymi

        Miten voi olla olemassa ilman aivoja, ei vaan voi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi olla olemassa ilman aivoja, ei vaan voi .

        Aivot on vain vastaanotin, sielun ikuiselle värinälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi olla olemassa ilman aivoja, ei vaan voi .

        Ostereilla, simpukoilla ja maneeteilla ei ole aivoja, silti ne ovat elossa kunnes ne kuolevat tietysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivot on vain vastaanotin, sielun ikuiselle värinälle.

        Egyptissä uskottii vuosituhansia, että sielusi oli sydämessä.
        Se siirtyi aivoihin vasta reilut sata vuotta sitten itseasiassa. ø


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2978
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1350
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1218
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      262
      1162
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      961
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      821
    Aihe