Äidin suru

Anonyymi

Isä kuoli yllättäen. He kaksi olivat aina yhdessä, tekivät kaiken yhdessä. Yli 50 vuotta he yhdessä olivat ja kokivat sekä elämän ilot että surut. Nyt äiti on Yksin. Näin hän ainakin tuntee. On erittäin masentunut. En tiedä miten äitiä voisi piristää...itsekin kaipaan rakasta isääni kovasti. Käyn töissä mutta on minullekin henkisesti vaikeaa nähdä äidin suru: Usko Jumalaan mennyt, kaikkeen yleensä. Mistään ei saa enää piristystä. Olen ollut äitini luona ja ei se aina ole ollut helppoa minullekaan, itkee usein ja sanoo ettei enää jaksa. En tiedä miten äitiäni auttaa kun kaikki ilo on mennyt. Vaikeata itse käydä töissä kun tietää että hän on siellä yksin miettimässä asioita. Olen ehdottanut että menisimme vaikka uimaan yhdessä tmv. mutta häntä ei kiinnosta. Jotain hän saa meidän yhteisistä shoppailureissuista mutta on raskasta kuulla joka päivä miten hän sanoo että mikään ei tunnu enää miltään. Hän on aina ollut herkkä mutta tavallaan voimakastahtoinen, sai ns. raivarit kun puhuin sururyhmästä ja ihmisistä jotka voisivat auttaa häntä surussansa. "Ei ne tajua yhtään mitään" hän miltein huusi minulle. Tämä on minullekin vaikeaa mutta hän vain sanoo että ei ole mitään verrattuna hänen suruunsa. Miten voi auttaa ihmistä kun ei halua ulkopuolisten apua, en pysty olemaan 24/t. hänen luonaan, minullakin on oma elämä. Minäkin olen menettänyt rakkaimpani mutta sekään ei kuulemma ole mitään verrattuna hänen suruunsa. Tämä on vaikeaa...

1

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olisiko jollain jotain kommentia tähän?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3803
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      38
      2598
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      36
      2102
    4. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      23
      1832
    5. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1739
    6. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      100
      1672
    7. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1608
    8. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1496
    9. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1477
    10. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      25