Kirillin haastattelu

Anonyymi

https://russia-insider.com/en/politics/western-laws-now-clash-moral-nature-man-russian-orthodox-patriarch-kirill-rt-exclusive

"Ensimmäistä kertaa ihmiskunnan historiassa laki sallii jotain, joka ei vastaa moraalista luonnettamme. Laki on ristiriidassa sen kanssa. Se ei ole sama asia, mutta voimme verrata tätä jossain määrin Afrikan apartheidiin tai natsilaeihin - kun laki vastusti luontaisia ​​moraaliarvoja, ihmiset kapinoivat. He tiesivät, että se ei ollut oikein; se oli keinotekoinen; se oli osa jotakin ideologiaa eikä ollut synkronoitu heidän moraalisen luonteensa kanssa.

Joten kirkko ei voi koskaan hyväksyä tätä. Kirkko ei voi koskaan määritellä uudelleen hyvää ja pahaa, syntiä ja vanhurskautta, mutta emme tuomitse ihmisiä, joilla on erilaiset seksuaaliset mieltymykset. Se on heidän omallatunnollaan ja heidän asiansa...
Kuitenkin, missään olosuhteissa tätä ei pidä hyväksyä sosiaaliseksi normiksi, joka ei eroa sosiaalisesta normista, joka johtuu moraalisesta luonteestamme eli avioliittoa miehen ja vaimon välillä, jotka luovat perheen ja saavat lapsia.

Siksi uskomme, että tämä uusi suuntaus on merkittävä uhka ihmiskunnan olemassaololle. Kirkon on puututtava tähän ja sanottava, että se on huono asia, mutta olemme nähneet, että joidenkin maiden viranomaiset ovat yrittäneet vaientaa papit. Yksi protestanttinen pastori meni vankilaan, koska kutsui saman sukupuolen avioliittoa synniksi saarnassaan.
Tämä muistuttaa jälleen hyvin sitä, mitä tapahtui Neuvostoliiton totalitarismin aikana. Maissa, jotka ilmoittavat sitoutuneensa sananvapauteen, voit saada rangaistuksen mielipiteesi ilmaisemisesta...

En usko, että nuorten taipumus torjua kristillisiä arvoja olisi luonnollinen prosessi. Se on seurausta siitä, että heidän mielensä on ollut vaikutuksen alaisena tietyllä tavalla...
On olemassa selkeä ideologinen paradigma, jonka tarkoituksena on purkaa uskonnolliset ja moraaliset arvot. Ja se ei ole ainoa suora vastakkainasettelu. He maalaavat tämän onnellisen, täyden elämän - ilman Jumalaa ja ilman moraalista velvollisuutta punnita tekojasi kuuntelemalla omantunnon ääntä. Se tarkoittaa, että Jumala pakotetaan tarkoituksellisesti pois ihmisen elämästä. Se ei ole vain jokin vahingossa tapahtunut suuntaus...

Nykyään kristityt ovat vähemmistö. Saarnamme arvot joko hylätään tai jätetään huomiotta. Miksi? Koska kannustamme ihmisiä liikkumaan ylöspäin, kävelemään ylämäkeen, kun taas populaarikulttuuri pyytää ihmisiä menemään vastakkaiseen suuntaan, alaspäin.
Jos ihmistä ohjaavat vaistot, jos sivilisaatio rakennetaan tälle perustalle, tietysti enemmistö seuraa tätä tietä, koska se on paljon helpompaa, se ei vaadi vaivaa tai työtä. Ihmiset haluavat tämän helpon elämän. Mutta Raamattu sanoo, että ”kapea on tie, joka johtaa elämään”. Ja tämä kapea tie pelastukseen vaatii rohkeutta.

Jeesus ei vakuuttanut kaikkia saarnaamisellaan. Hänen maallinen elämänsä päättyi ristillä. Hän nousi kuolleista... Mutta jotkut saattavat nähdä hänet epäonnistuneena.
Jos et usko Kristuksen ylösnousemukseen, hänen elämänsä loppu ei vaikuta kovin vaikuttavalta - hänet teloitettiin. Sama kaikkien apostolien kanssa, paitsi Pyhää Johannesta. Joten pohjimmiltaan he näyttivät joukolta häviäjiä, he menettivät kaiken.

Mutta Kristuksen ja Hänen apostoliensa viesti on säilynyt 2000 vuotta - se inspiroi ihmisiä jatkuvasti. Se on usein innoittanut taiteilijoita ja kirjailijoita, jotka ovat luoneet teoksensa tästä ulkoisesta painostuksesta huolimatta.
Mutta mikä tärkeämpää on, että Kristus pääsee monien ihmisten sydämeen. Näemme kuinka ihmiset Venäjällä ovat alkaneet uskoa, tämä ilmiö on todella historiallinen. Kirkko on kunnostettu, nuoret ovat kääntyneet. Kun ihmiset valitsevat tämän kapean tien, se varmasti johtaa heidät tähtiin. Se on tie taivaaseen, aivan huipulle.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mietitikö nainen koskaan

        Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
        Ikävä
        125
        2058
      2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

        Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
        Maailman menoa
        245
        1836
      3. Vernu Vasunta

        On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
        Suomussalmi
        59
        1423
      4. En kelpaa sinulle

        Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
        Ikävä
        113
        1281
      5. Olisi hauska tietää

        Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
        Ikävä
        64
        1238
      6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

        Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
        Ikävä
        104
        1095
      7. Minun on vaan päästettävä irti

        Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
        Ikävä
        37
        950
      8. Taidat vanhempi nainen

        Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
        Ikävä
        65
        907
      9. Kertoisit jo

        Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
        Ikävä
        45
        847
      10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

        Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
        Sinkut
        156
        821
      Aihe