Niin, voisiko joku lääkäri vaikka kertoa että miksi ei? Varsinkaan hengitysongelmia, rintakipua, vatsakipua tai pääkipua. Itkettää ja suututtaa, mutta jos siellä alkaisi itkemään ja huutamaan niin siinähän vielä vähemmän uskottaisi ja tietoihin vielä merkintä. Kerran hullu aina hullu. Vaikka yrittää asiallisesti kertoa että sattuu. "Psykosomaattinen"
En käy enää koskaan lääkärissä. Ei ole kiva leimautua hulluksi jos käy somaattisen vaivan vuoksi lääkärissä. Että kiitos vain lääkärit
Miksei mielenterveysongelmaiselle voi olla fyysisiä kipuja tai sairauksia?
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
jos sulla on kipuja, ei sen järkeen pitäs vaikuttaa? miten sinut päätellään hulluksi jos sulla on "huono olo, määrittelemätön" .. ? eikö nää tee mitää testiä, mistä normaali suoriutuu, niitä ei tehdä ollenkaan, voi ihan ku ei selitä asiaa, olet sitten hullu.. :)
- Anonyymi
Minullakin on taustalla mielenterveysongelmia, ja on tullut hyvin tutuksi tuo, että usein väitetään fyysisten vaivojen syyksi korvien väliä.
On tullut joskus mieleen, että on varmaan yleinen käsitys, että psykiatrinen diagnoosi suojaisi jotenkin sairastumasta fyysisesti.
Ainakin sellaiseen kohteluun ja käytökseen törmää valitettavan usein.
On todella vaikeaa päästä mihinkään tutkimuksiin. Ensin joutuu valittamaan muutaman vuoden, ja joskus satunnaisesti joku lääkäri kuunteleekin, ja alkaa selvitellä jotakin.
Ja ainakin omalla kohdallani silloin kun joku on ottanut asiakseen selvittää, niin aina on jotain selvinnytkin. Eikä vika olekaan johtunut korvien välistä.....
Kun on huonossa kunnossa, niin meneehän sitä lääkäriin, jos sieltä jotakin apua saisi, kotiin saa palata kuitenkin turhautuneena ja pettyneenä.
Olen pikkuhiljaa alkanut hyväksyä, että on turha mennä lääkäriin, ja olen vain kotona vaivoineni kärsimässä ( joskus tuntuu jopa kitumiselta ).
Kun ei välitetä " hulluista " yhtään mitään, niin eihän sitä jaksa aina itsekään välittää.
Usein on aika p....mainen olo, kun kiukuttaa ja turhauttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211871
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1441788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671392Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511336
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065