Nox päästöt valtavia

Anonyymi

Dieseleitten lopettamisen syy oli Nox myrkkyjen päästäminen ulkoilmaan sekä ihmisten elimistöön, tekniikkaa ei ollut jotta saataisiin puhtaammaksi paitsi huijaamalla tuloksia.
Liekköhän koronakin johtuu dieseleitten Nox päästöistä, lukekaapa mitä dieseleitten päästöt aiheuttaa.

20

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uudet dieselit on puhtaita.. Kallis on vaan tehdä se puhdistusjärjestelmä.. Siksi pikkuautoista dieselit häviää.

      • Anonyymi

        Milloin häviää pikkuautoista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin häviää pikkuautoista ?

        Eipä Poloja ja Yariksia enää dieselinä ainakaan täältä saa enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä Poloja ja Yariksia enää dieselinä ainakaan täältä saa enää.

        Pösöjä ja Citikoita saa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösöjä ja Citikoita saa

        Mutta kukaan ei osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kukaan ei osta.

        Olet taas väärässä, niin kuin aina !


    • Anonyymi

      Vieläkö joku jaksaa toitottaa tuota samaa vanhaa juttua noista noxseista? Dieselien noxit eivät ole sen vaarallisempia kuin bensa-autojenkaan noxit.
      Euro6-luokitettujen dieseleiden nox-päästöt ovat samaa luokkaa kuin bensa-autojen noxit. Euro6 tuli voimaan jo syksyllä 2014, jonka jälkeen valmistetut autot täyttävät euro6- vaatimukset, kun ovat saaneet myyntiluvan. Kohta seitsemän vuotta sitten....

      Voi voi...

      • Anonyymi

        Samahan koskee muitakin päästöjä. Ei dieselin hiukkaspäästöt ole sen vaarallisempia kuin bensa-autojenkaan hiukkaspäästöt. Eikä bensa-autojen hurjasti suuremmat häkä- ja hiilidioksidipäästöt ole yhtään vähemmän haitallisia kuin dieselien

        Jostain kumman syystä joillakin on näköjään käsitys, että vain dieselautojen päästöt ovat haitallisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samahan koskee muitakin päästöjä. Ei dieselin hiukkaspäästöt ole sen vaarallisempia kuin bensa-autojenkaan hiukkaspäästöt. Eikä bensa-autojen hurjasti suuremmat häkä- ja hiilidioksidipäästöt ole yhtään vähemmän haitallisia kuin dieselien

        Jostain kumman syystä joillakin on näköjään käsitys, että vain dieselautojen päästöt ovat haitallisia.

        Nokilekan hiukkaspäästöt ovat hurjat. Siksi nokilekat varustetaan hiukkasloukuin.... jotka nokipäät "ennakoivana huoltotomenpiteenä" poistavat.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/037e10d3-f6e8-49cd-81d4-4a45cdc18e0d

        > Eikä bensa-autojen hurjasti suuremmat häkä- ja hiilidioksidipäästöt ole yhtään vähemmän haitallisia kuin dieselien

        Bensakoneiden CO ja HC päästöt laitettiin kuriin jo 30 vuotta sitten - katalysaattoreilla. Jonka toiminta tarkastetaan joka katsastuksessa ja viimeiset parikymmentä vuotta autoissa on myös ollut jatkuva vikadiagnostiikka (OBD) toimintaa valvomassa.

        CO2 päästö taas yksi nokipäiden keppihevosista. Ero tulee siitä, että bensassa on energiaa 9 kWh/l ja dieselissä 10 kWh/l. Ero tulee siitä, että dieselin tiheys on suurempi. Kiloa kohti energiasisältä on molemmilla sama.

        Dieselistä syntyy Ilmastopaneelin laskurin mukaan 3439 g/l CO2 päästö, kun myös polttoaineentuotannon päästöt huomioidaan. Bensalla vastaava luku 3004 g/l. Syynä erilainen tiheys ja kemiallinen koostumus.

        Jos bensaa kuluu 8 l/100 km, CO2 päästö on 240 g/km.

        Jos dieseliä kuluu 7 l/100 km, CO2 päästö on 240 g/km.

        Sehän on selvä, että nokipää vertaa aina
        - dieselin kulutus maantieajossa vs bensakoneen kulutus kaupunkiajossa
        - dieselin kulutus = ajotietokoneen litran todellista pienemmäksi valehtelema kulutus

        Ajotietokoneet tuppaavat valehtelemaan moottorinkin kulutuksen alakanttin ja polttoainekäyttöinen lämmitin (mitä ilman ei nokilekassa tarkene) jää aina huomioimatta.

        Nokilekakuskin ei ikinä pidä mennä tunnustamaan, että nokilekallakin kulutus nousee pitkäti yli 10 l/100 km, kun ajetaan pätkäajoa kaupungissa, talvella. Ehjällä autolla.

        Saastelaitteet, ERG ja nokiloukun puhtaaksipoltto lisäävät kulutusta, joten pois vaan ja saastutus 30 kertaiseksi spekseihin verrattun. Ei tunnu missään, kun ehjilläkin autoilla päästöt usein euro6 rajoja korkeammat.

        Tärkeintä on, että pääsee kehuskelemaan pienellä kulutuksella. Joka luetaan ajoteitokoneesta, kun körötellään maantiellä myötätuuleen.


    • Anonyymi

      Näin kirjoitti Iltalehti 2019:
      "Nesteen uusiutuvalla polttoaineella dieselauto tuottaa 12 grammaa hiilidioksidia kilometrillä, kun Suomen sähköverkosta ladattu täyssähköauto tuottaa 29 g."

      Uusimmissa diesel-autoissa on pakollisena laitteena hiukkassuodatin (DPF = Diesel Particle Filter), joka suodattaa pakokaasuista terveydelle haitalliset pienhiukkaset pois (esim. NOx = typen oksidi).
      Eli nyky-dieselit ovat noin kolme kertaa puhtaampi kuin sähköauto.

      Näistä asioista ei vaan voi tämän hallituksen kanssa keskustella, koska se luokitellaan heidän akendalla vihapuheiksi.
      Marinin kommentti olisi "Hävetkää näistä puheista"! Eli kaikkien pitää olla samaa mieltä kuin tämä perustuslain mukaan laiton hallitus.
      t. RMB54

      • Anonyymi

        Uusimmissa pdf ? Mun edellisessä diiselissä vm.08 oli tuo pönttö. Juoduin sen vaihtamaan 205tkm. ajettuna. Varaosa maksoi 245€. Helppo itse vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusimmissa pdf ? Mun edellisessä diiselissä vm.08 oli tuo pönttö. Juoduin sen vaihtamaan 205tkm. ajettuna. Varaosa maksoi 245€. Helppo itse vaihtaa.

        2007-2008 dpf oli vielä uusi ilmiö - osaan autoista tarjolla vain kalliina lisävarusteena. Joka myös nosti ao. auton normikulutusta (muistaakseni 0,3 l/100 km). Mistä voi arvata, kuinka moni sen vapaaehtoisesti valitsi.


    • Anonyymi

      Dieselgaten perintö on 37 miljoonaa Euroopan teillä edelleen ajavaa autoa. Tarvitsemme koko EU:n laajuisia keskitettyjä ja koordinoituja toimenpiteitä, jotta nämä autot eivät myrkyttäisi maapalloamme vielä seuraavia 10–15 vuotta.

      https://tekniikanmaailma.fi/diesel-autot-saastuttavat-bensa-autoja-enemman-toteaa-tuore-tutkimus-ja-syyttaa-eurooppaa-diesel-addiktiosta/

      Vaikea ymmärtää – rekkojen typen oksidien päästöt ovat pienempiä kuin henkilöautoissa
      https://yle.fi/uutiset/3-8836746

      Dieselautot 10 kertaa saastuttavampia kuin rekat ja bussit
      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005036146.html

      Dieselautoilijat sabotoivat itse suodattimiaan – hävytön ilmiö kymmenkertaistaa päästöt: ”Tahallista kotiympäristön tuhoamista!”
      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/037e10d3-f6e8-49cd-81d4-4a45cdc18e0d

      • Anonyymi

        BWT juuri sai yhdellä merkkifoorumilla naureskella, kun nokilekan omistaja oli poistanut nokiloukun ja tulpannut EGR-venttiilin. Mutta ei mennyt homma putkeen - syttyikin moottorin vikavalo ja tehot rajoitettuina. Hahhahhaa. Saatepommin teko kusi kintuille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BWT juuri sai yhdellä merkkifoorumilla naureskella, kun nokilekan omistaja oli poistanut nokiloukun ja tulpannut EGR-venttiilin. Mutta ei mennyt homma putkeen - syttyikin moottorin vikavalo ja tehot rajoitettuina. Hahhahhaa. Saatepommin teko kusi kintuille.

        "BWT" Ei kannata brassailla ulkomaankielisillä lyhenteillä jos ei niitä hallitse!
        By The Way = BTW


      • Anonyymi

        Hohhoijaa taas. Varmaan jo kohta sadas kerta kun tuot nuo vuosia vanhat, täällä jo kymmeniä kertoja kommentoidut ja keveiksi havaitut valikoimasi jutut taas tänne omasta trolliarkistostasi.

        Jos itsekin jaksaisit noita joskus lukea ilman noita trollisilmälasejasi, niin voisit ehkä ymmärtää mitä niissä tosiasiassa kirjoitetaan.

        Kaikkihan petustuu sinunkin kestotrollauksessa puhtaasti joidenkin laittomuuksien ja huijausten esiintymisiin. Ja nekin liittyvät lähinnä jo aikaa sitten valmistuksen jo lopetetuista automalleista.

        Jokainen voi ihan itse tutustua jo syksyllä 2014 voimaantulleen euro6-luokitettujen autojen päästörajoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "BWT" Ei kannata brassailla ulkomaankielisillä lyhenteillä jos ei niitä hallitse!
        By The Way = BTW

        2-sormijärjestelmällä menee välillä ulosanti vähän ristiin.

        Onneksi sinä olet löytänyt kykyjäsi vastaavaa työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa taas. Varmaan jo kohta sadas kerta kun tuot nuo vuosia vanhat, täällä jo kymmeniä kertoja kommentoidut ja keveiksi havaitut valikoimasi jutut taas tänne omasta trolliarkistostasi.

        Jos itsekin jaksaisit noita joskus lukea ilman noita trollisilmälasejasi, niin voisit ehkä ymmärtää mitä niissä tosiasiassa kirjoitetaan.

        Kaikkihan petustuu sinunkin kestotrollauksessa puhtaasti joidenkin laittomuuksien ja huijausten esiintymisiin. Ja nekin liittyvät lähinnä jo aikaa sitten valmistuksen jo lopetetuista automalleista.

        Jokainen voi ihan itse tutustua jo syksyllä 2014 voimaantulleen euro6-luokitettujen autojen päästörajoihin.

        Kaikki perustuu siihen, ettei saastuttavien nokilekojen päästöjä valvota lainkaan!

        Tehtaat pystyivät toteuttamaan tämän dieselgate huijauksen - autot ohjelmoitiin puhdistamaan pakokaasuja vain testitilanteessa, kun konepelti on auki,

        Ja tämän päälle vielä ne kaikki pykälien venyttämiset, kuten lämpöikkunoilla kikkailu. Saa olla päästöt mitä vaan, jos on ulkolämpötila vaikkapa alle 7 °C. Suomen keskilämpötila on 5,5 °C, joten nokilekoilla "rajaton päästöoikeus" yli 6 kk vuodessa.

        Sitten on nokilekojen käyttäjät, jotka leuhkii ajavansa ympäristöystävällisellä autolla...

        ... joka ensitöikseen viedään lastutettavaksi
        ... sitten pistetään ERG tukkoon -> NOx päästöt 10 -kertaisiksi.
        .... ja loppuviimeeksi nokiloukku pois -> hiukkaspäästöt suuremmaksi kuin 40 tonnin rekalla

        Ei jää kiinni, kun ainoa testi mitä katsastuksessa testaa on niin alkeellinen. Mitataan näkyvyyttä nokilekan tuottamassa savupilvessä! Savutusarvo 0,2 tarkoittaa 1/0,2 = 5 m näkyvyyttä. Aika kaukana ollaan puhtaasta ilmasta, missä näkyvyys on kymmeniä kilometrejä.


    • Anonyymi

      Ei dieselauto ole päästötön. Ei, mutta polttomoottoriautoista selvästi vähäpäästöisin.

      Itse asiassa päätöjen vähyydessä hyvinkin kilpailukykyinen myös jopa useimpiin töpselihybrideihin vetailutavasta riippuen. Jos ajotapavertailu tehdään dieselautojen tyypillisen ajoprofiilin mukaisesti, niin dieselin päästöt ovat varmasti hyvinkin kilpailukykyiset vähyydessään.

      Bensa-auto ei pärjää dieselille alkuunkaan päästöjen vähyydessä.

      Ja jos elinkaaripäästöjä vertaillaan, niin diesel on vahvoilla ensimmaiset 5-6 vuotta jopa sähköautoihinkin verrattuna suomalaisten keskimääräisillä ajomäärillä.

    • Anonyymi

      Katsohan mitä päästöjä sähköautot päästelee kun ne valmistetaan. Likaista vihreää energiaa ohjelma avasi minun silmät ja luovuin sähköauton ostosta. Ja kun katsottiin vastaavan perus polttomoottori auton valmistuksen eroja oli 97% enemmän saastutti sähköajokki maailmaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2419
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1779
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1464
    4. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      248
      1355
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

      Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      137
      1219
    6. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      973
    8. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      958
    9. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      943
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      61
      891
    Aihe