Miten kirje lähetetään?

Anonyymi

Todennäköisesti kaikki kysyvät tätä jossain vaiheessa elämää. Internetistä etsiessä löytyy kuitenkin vain se tieto, mitä kirjekuoreen tulee kirjoittaa. Enemmän kysyttäessä vastauksena toimii "kysy vanhemmiltasi". Kaikilla ei kuitenkaan ole vanhempia, eikä näitä asioita opeteta kouluissa, joten kysynpähän kaiken kerralla:

-Mihin kirje laitetaan, jotta se päätyy postin käsiin? Onko niille jokin automaatti? Luukku? Viedäänkö ne r-kioskin tiskille?
-Mistä tietää, millaisen postimerkin kirje tarvitsee?
-Onko kirjeessä pakko olla lähettäjän tiedot, jos kirjeen hukkumisella/palautuksella ei ole väliä?
-Onko kirjeessä välttämättä pakko olla vastaanottajan nimeä?
-Onko kirjeessä välttämättä pakko olla vastaanottajan puhelinnumeroa?
-Jos kirjeen lähettää ulkomaille, mitä ylimääräistä täytyy ottaa huomioon? Millä kielellä maa kirjoitetaan? Tarvitseeko tähän jotakin ylimääräistä postimerkkiä?
-Samat kysymykset pakettien osalta.

Kaikki vastaukset ovat arvostettuja.

4

1129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ensin nuollaan naisen .... ja sitten pannaan...

Ensin nuollaan naisen postimerkki ja sitten pannaan kirje postilaatikkoon. 😜

• Anonyymi

postin sivuilta selkeät ohjeet

• Anonyymi

1. Viet kirjelaatikkoon, siis sellaiseen pömpeliin jossa lukee Posti, netistä näkee missä niitä on mutta yleensä kauppojen läheisyydessä.
      2. Ihan vaan menet vaikka kaupan kassalle ja sanot 1 postimerkki, ei mitään erikoisia yleensä tarvi. Tai jos on ulkomaille menossa nii sano siitä.
      3. Ei tarvi ikinä olla mitään lähettäjän tietoja
      4. Ei ole pakko olla koko nimeä, mutta laita nyt sukunimi ainakin. Tosin, kaveri on tilannut postia minun osoitteeseen, jolloin nimi on tietysti väärän ihmisen, eli kunhan nyt jonkun nimen siihen laitat jos et halua jostain syystä saajan nimeä laittaa. Mutta suosittelisin kyllä laittamaan.
      5. Ei ole ollenkaan pakko olla numeroa eikä yleensä laiteta
      6. Jos olen laittanut ulkomailla niin sillä kielellä olen kirjoittanut minne menee ja vielä maan sitten englanniksi myös. Tarvitsee ulkomaan postimerkin. Kaikkiin kirjeisiin menee 1 postimerkki, paketteihin voi tulla enemmän ja se menee painon mukaan.

Siinä oli kirjeistä jos joku joskus etsii miten kirje lähetetään, paketeista en enää jaksa

• Anonyymi

Kirjeen voi lähettää ensimmäisessä luokassa jos kuulut yläluokkaan eli Patriiseihin. Tulosi ovat yli sata tuhatta vuodessa. Jos tulosi ovat alle tuon niin kuulut Plebeijeihin, ja kuoresi tulee lähettää kakkosluokassa.
      Ykkösluokan kirjeet kuljetetaan nuorten neitsyiden helmoissa nopeasti kirmaten.
      Kakkosluokan posti menee kurttuisten vanhojenpiikojen raahaamina joinakin viikonpäivinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      310
      2423
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1840
    3. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      65
      1753
    4. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      220
      1410
    5. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      97
      1409
    6. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      186
      1190
    7. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      1033
    8. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      20
      1000
    9. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      993
    10. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      169
      966
    Aihe