Olen täällä useassa kohtaa lukenut uskovaisen kirjoituksen että huuda jumalaa avuksi että pelastut.
No mennäänpä asiaan olen tavallinen yrittäjä rento mukava kaveri aika onnellinen minulla on mahtavat lapset ja vaimo vietän perheen kanssa paljon aikaa olen ystävällinen muille autan tarvittaessa ihmisiä jos voin ja pidän huolta iäkkäistä vanhemmistani .Olen henkisesti tasapainoinen minulla ei ole pelkoja ei traumoja ja tunnen olevani aika ajoin jopa onnellinen
Kysynkin miltä minun pitää yrittää pelastua?
Onko olemassa joku yliluonnollinen olento joka on varannut minua varten jonkun polttokidutuksen ja jos on niin miksi tämä tahtoisi kiduttaa minua tai ketään muutakaan en vain ymmärrä tätä uskontoa voisiko joku selittää nyt tämän asian .
Tavallinen normaali kaveri
28
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kiitos lukuisista vastauksista olette kyllä uskontonne asiantuntijoita ja kerrotte hyvin tarkkaan kun jostain kysytään jotain.
Sovitaanko että kun seuraavan kerran kirjoitatte jotain tyhjiä lauseita että edes miettisitte onko niissä mitään sellaista järkeä tai asiaa että osaisitte vastata jos joku sattuu kysymään jotain.- Kiitos lukuisista vastauksista...
Olen itse kyllästynyt tuohon hokemaan. Älä mainitse sitä enää.
Tiedät hyvin, että Jeesus lupaa Raamatussa ikuisen elämän ilman minkäänlaista murhetta. Ihmiset tarkoittavat, että voit saada tämän, sen sijasta että hajoaisit tomuksi. Mutta käsittääkseni toivot mieluummin, että sinusta kasvaa ehkä jonain päivänä puu tms?
Silloin älä missään nimessä "huutele."- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
- Kiitos lukuisista vastauksista...
Olen itse kyllästynyt tuohon hokemaan. Älä mainitse sitä enää.
Tiedät hyvin, että Jeesus lupaa Raamatussa ikuisen elämän ilman minkäänlaista murhetta. Ihmiset tarkoittavat, että voit saada tämän, sen sijasta että hajoaisit tomuksi. Mutta käsittääkseni toivot mieluummin, että sinusta kasvaa ehkä jonain päivänä puu tms?
Silloin älä missään nimessä "huutele."Jumalasi pelastaa minut ettei minusta kasvaisi puuta ? Erikoinen vastaus mutta ei mulla ole asiaa vastaan mitään puut ja luonto ovat lähellä sydäntäni .
- Anonyymi
Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven!!😇
Me ateistit olemme täysin synnittömiä, mutta emme heittele kiviä koska ne voivat osua puusilmäisiin, hitaalla käyviin uskonharhaisiin.
Jos esimerkiksi on hukkumassa avantoon, niin jeesus tulee apuun uskovaiselle.
Samoin sairastuessa ei tarvitse ollenkaan käyttää yhteiskunnan resursseja, huikkaa vaan jeesusta suorittamaan parannustekoja.
Mielestäni melko kätevää olla uskovainen, elleivät sitten valehtele ja hukut koska jeesus ei tullutkaan apuun.- Anonyymi
Kaiketi uskontoa olet vain vähän mietiskellyt.
- Anonyymi
Jotainhan sinullakin on herännyt kun olet täällä kyselemässä. Tuskimpa jos kaikki elämässäsi olisi täydellistä näin tekisit.. Kaikilla ihmisillä on kaipuu Jumalan luo, meidän todellisen Isämme luo! Kaikki eivät vain kuule Jumalan kutsua tai pistävät vastaan koska maailma kaikkinen houkutuksineen on mielenkiintoisempi.
Itse olen kuullut uskonasioista jo pienenä mutta nyt vasta tänä vuonna aloin seuraamaan Jeesusta, tulin kovaan synnintuntoon ja armosta Jeesus minut pelasti. Ihana rakas taivaan isä 🥰 ei ole maailmassa mulla mitään pelättävää koska minusta pidetään huolta ja kerran kun aika jättää pääsen taivaan KOTIIN!- Anonyymi
"Jotainhan sinullakin on herännyt kun olet täällä kyselemässä. Tuskimpa jos kaikki elämässäsi olisi täydellistä näin tekisit.. "
Vietän aikaani palstoilla kun kiinnostaa keskustelut täälläkin käyn aika ajoin katsomassa samoin kuin muualla onko mitään mielenkiintoista .
Täältä on jäänyt mieleen ei niinkään jumalanne vaan se mikä tässä uskonnossa on sellaista että se saa hyväksymään sen että ihmisiä kidutettaisiin tai jotenkin satutettaisiin syystä että he olisivat vain tavallisia ihmisiä ja eläisivät tavallista arkista elämää pienine iloineen ja suruineen tyytyväisinä asioihinsa .
Se kidutus tai rangaistus tästä sai minut kysymään kuka siitä hyötyy ja miten?Itse olen kaikkea väkivaltaa ja toisten satuttamista vastaan niin nyt sitten ihmettelen mikä siinä on niin kuin juju ja tarkoitus Anonyymi kirjoitti:
"Jotainhan sinullakin on herännyt kun olet täällä kyselemässä. Tuskimpa jos kaikki elämässäsi olisi täydellistä näin tekisit.. "
Vietän aikaani palstoilla kun kiinnostaa keskustelut täälläkin käyn aika ajoin katsomassa samoin kuin muualla onko mitään mielenkiintoista .
Täältä on jäänyt mieleen ei niinkään jumalanne vaan se mikä tässä uskonnossa on sellaista että se saa hyväksymään sen että ihmisiä kidutettaisiin tai jotenkin satutettaisiin syystä että he olisivat vain tavallisia ihmisiä ja eläisivät tavallista arkista elämää pienine iloineen ja suruineen tyytyväisinä asioihinsa .
Se kidutus tai rangaistus tästä sai minut kysymään kuka siitä hyötyy ja miten?Itse olen kaikkea väkivaltaa ja toisten satuttamista vastaan niin nyt sitten ihmettelen mikä siinä on niin kuin juju ja tarkoitus- Se kidutus tai rangaistus tästä sai minut kysymään kuka siitä hyötyy ja miten?
Kidutus lisättiin sinne jälkikäteen, jotta paavin olisi helpompi pitää kansa kurissa uhkailemalla. Käsittääkseni se ei alunperin ollut muuta kuin tuhoutumista.
Eihän tässä nyt mitkään kristittyjen huutelutkaan vain auta jos Raamattu sanoo, että jokaiselle maksetaan hänen tekojensa mukaan.
- Anonyymi
Ole onnellinen, että olet saanut elää hyvän elämän, tähän asti. Mutta voitko ymmärtää ihmistä , jolta kaikki mainitsemasi asiat ovat tuhoutuneet. Kun kaikki on mennyt ja olet halkeamaisillasi surusta, jota et pääse pakoon, kaikki mahdolliset tiet tukossa. Tällöin kovakin ja ylpeinkin murtuu. Hän muistaa ylpeydensä raunioilla Jumalan sanat. "Hädänpäivänä huuda minua, niin minä autan sinua".Tämä huuto on Jumalan mielen mukainen. Hän auttaa. Ei välttämättä siten , kuin sinä haluat, mutta tulet kuitenkin huomaamaan, että Hän kuulee. Olet kunnon kaveri, mutta oletko varma, ettet ole loukannut, jotain särkynyttä ihmistä. Näinä aikoina, moni ylpeä pärjäävä yrittäjä, huomaa äkkiä olevansa vain tutiseva hermoraunio. Ala kunnioittaa lähimmäisiäsi, rakasta jopa vihamiestäsi, kuten Jeesus käski. Anna omistasi köyhille. Kuten huomaat, myös sinä olet tehnyt syntiä, teoin, sanoin , puhein ja tekemättä jättämisin. Pyydä Jeesus elämäsi Herraksi. Hän tuli ja sovitti sinunkin synnit Golgatalla, niin sinä ja perhekuntasi pelastuu, kun isän velvollisuuksien mukaisesti, johdatat heidät Jeesuksen rakkaaseen syliin. Sinulla on vapaa tahto valita, Jumalan valtakunta, johon syntiset eivät pääse, tai helvetti, johon Jeesuksen ilosanoman hylkääjät joutuvat, koska on vain nämä kaksi paikkaa tarjolla. Jumala tekee mitä haluaa, et mahda hänelle mitään. Jeesuksen näyttämä tie on miljoona kertaa parempi, kuin vaihtoehto. Jo täällä maan päällä tulet huomaamaan Jeesuksen tien ylivoimaisuuden.
- Anonyymi
Imetyttää tässä uskovaisen kirjoituksessa moni asia ?Kysyn ketjun avauksessa mistä minun pitää pelastua kun en tottavie tiedä saan vastaukseksi valtavan määrän negatiivista vihaa siitä että olen tavallinen kaveri ja yrittäjä ja mielestäni ihan kelpo kaveri muiden joukossa sellainen tavallinen kaveri.
Tuollainen yksinkertainen kysymys ja olen sillä loukannut jotain särkynyttä uskovaista joka väittää minun olevan ylpeä helpon elämän elänyt ihminen joka ei kunnioita lähimmäisiään ilmoittaa minulla olevan vihamiehiä ja että olen nyt kovasti syntinen jne...
En ymmärrä kyllä uskontoanne enkä sitä miten ja miksi se tekee uskovaisesta noin katkeran kateellisen ja negatiivisesti muihin suhtautuvia ihmisiä ja sitä miksi tällaista tavallista kaveria pitäisi kiduttaa elämän seikkailun jälkeen ikuisuus en vain voi käsittää uskontoanne ja minusta tuntuu että uskontonne ei ole ihan terveellä pohjalla ihmisten silmissä - Anonyymi
"Sinulla on vapaa tahto valita, Jumalan valtakunta,"
Ymmärtääköhän kirjoittaja nyt alkuunkaan mitä vapaa tahto on.Vapaa tahto on sitä että voi valita asioista sinua miellyttävän vaihtoehdon ilman rangaistuksia sen vastakohta on ehdollinen tahto eli et voi vapaasti valita oman vapaan tahtosi mukaan asioita jotka miellyttävät sinua vaan sinun pitää valita jonkun muun tahdon mukainen asia koska tämä joku muu käyttää väkivaltaa ja kidutusta sinua kohtaan jos valitset toisin kuin hän tahtoo tämä viimeinen on uskontosi irvikuva vapaasta tahdosta.
Uskovaisen vapaa tahto käsitys "Sinulla on vapaa tahto valita, Jumalan valtakunta,"on suora käsky ja uhkaus valita näin sillä muuten sinua kidutetaan ikuisuus on aika sairaan kuuloinen ja tyly uhkaus sekä henkinen raiskaus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Imetyttää tässä uskovaisen kirjoituksessa moni asia ?Kysyn ketjun avauksessa mistä minun pitää pelastua kun en tottavie tiedä saan vastaukseksi valtavan määrän negatiivista vihaa siitä että olen tavallinen kaveri ja yrittäjä ja mielestäni ihan kelpo kaveri muiden joukossa sellainen tavallinen kaveri.
Tuollainen yksinkertainen kysymys ja olen sillä loukannut jotain särkynyttä uskovaista joka väittää minun olevan ylpeä helpon elämän elänyt ihminen joka ei kunnioita lähimmäisiään ilmoittaa minulla olevan vihamiehiä ja että olen nyt kovasti syntinen jne...
En ymmärrä kyllä uskontoanne enkä sitä miten ja miksi se tekee uskovaisesta noin katkeran kateellisen ja negatiivisesti muihin suhtautuvia ihmisiä ja sitä miksi tällaista tavallista kaveria pitäisi kiduttaa elämän seikkailun jälkeen ikuisuus en vain voi käsittää uskontoanne ja minusta tuntuu että uskontonne ei ole ihan terveellä pohjalla ihmisten silmissäProvosoituna paljastit kirjoituksiesi todellisen pyrkimyksesi. Yrität ovelasti saada alkavan uskovan luopumaan uskostaan. Raamatussa sinun pyrkimyksesi tuomitaan siten, että "parempi olisi , jos myllynkivi ripustettaisiin kaulaasi ja sinut upotettaisiin meren syvyyteen." Ymmärrätkö, että kyse on ikuisuuden viettopaikasta. Meitä vanhoja koeteltuja, sinun kirjoituksesi ei heilauta yhtään. Toiveesi mukaan, en tietenkään yritä käännyttää sinua, koska meillä molemmilla on vapaa tahto uskoa tai olla uskomatta. Kirjoituksesi osoittaa, ettet ole pyrkinytkään omaehtoisesti tutustumaan uskonasioihin, joten se siitä. Minulla on kymmenien vuosien kokemuksiin perustuva yhteinen taival Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen kanssa. Käsitit rakkaudellisen kirjoitukseni negatiivisena. Esitin ehdottomat totuudet, kuten kuuluukin. Jätän sinut Herran haltuun. Jos joskus vilpittömästi haluat tutustua Jumalan valtavaan hyvyyteen, ala rukoilla Jeesukselta ymmärrystä itsellesi. Hän ei muistele vanhoja, vaan pitää oveaan auki kaikille halukkaille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Provosoituna paljastit kirjoituksiesi todellisen pyrkimyksesi. Yrität ovelasti saada alkavan uskovan luopumaan uskostaan. Raamatussa sinun pyrkimyksesi tuomitaan siten, että "parempi olisi , jos myllynkivi ripustettaisiin kaulaasi ja sinut upotettaisiin meren syvyyteen." Ymmärrätkö, että kyse on ikuisuuden viettopaikasta. Meitä vanhoja koeteltuja, sinun kirjoituksesi ei heilauta yhtään. Toiveesi mukaan, en tietenkään yritä käännyttää sinua, koska meillä molemmilla on vapaa tahto uskoa tai olla uskomatta. Kirjoituksesi osoittaa, ettet ole pyrkinytkään omaehtoisesti tutustumaan uskonasioihin, joten se siitä. Minulla on kymmenien vuosien kokemuksiin perustuva yhteinen taival Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen kanssa. Käsitit rakkaudellisen kirjoitukseni negatiivisena. Esitin ehdottomat totuudet, kuten kuuluukin. Jätän sinut Herran haltuun. Jos joskus vilpittömästi haluat tutustua Jumalan valtavaan hyvyyteen, ala rukoilla Jeesukselta ymmärrystä itsellesi. Hän ei muistele vanhoja, vaan pitää oveaan auki kaikille halukkaille.
"Provosoituna paljastit kirjoituksiesi todellisen pyrkimyksesi. Yrität ovelasti saada alkavan uskovan luopumaan uskostaan."
Kenen alkavan uskovan ?Mistä ihmeestä nyt kirjoitat ?
Aloituksen kysymys oli mistä tavallisen elämäänsä tyytyväisen kelpo kaverin pitää pelastua ja jatkokysymys oli tämän jumalanne harjoittamasta kidustustuomiostako pitää pelastua sekä ihmettely miksi jumalanne haluaa ylipäätään kiduttaa tavallisia lepposia ihmisiä jotka elävät hyvän elämän .
Miksi kukaan haluaisi minua kiduttaa elämän seikkailuni jälkeen mitä järkeä siinä olisi.
"Raamatussa sinun pyrkimyksesi tuomitaan siten, että "parempi olisi , jos myllynkivi ripustettaisiin kaulaasi ja sinut upotettaisiin meren syvyyteen."
Lisää väkivaltaa.
Miksi sinä uhkailet minua kuuluuko se uskontoosi tuollainen väkivalta ja uhkailu uskontosiko tekee sinusta noin agressiivisen yksinkertaisen kysymyksen edessä mistä minun lähes onnellisen tavallisen elämän eläneen ihmisen pitäisi pelastua ?
"Ymmärrätkö, että kyse on ikuisuuden viettopaikasta. Meitä vanhoja koeteltuja, sinun kirjoituksesi ei heilauta yhtään. "
En tiennyt että olet noin epävarma uskostasi ja että kysmykseni saa sinut sen tähden noin agressiiviseksi ja pelokkaaksi .Mitä pelkäät ja miksi olet noin agressiivinen ?En ole viemässä uskoasi vaikka et osaa vastata kysmyksiini uskonnostasi joka minusta tuntuu omituiselta .
"Toiveesi mukaan, en tietenkään yritä käännyttää sinua, koska meillä molemmilla on vapaa tahto uskoa tai olla uskomatta. Kirjoituksesi osoittaa, ettet ole pyrkinytkään omaehtoisesti tutustumaan uskonasioihin, joten se siitä."
Ihan hyvien tapojen mukaista ettet lähde käännyttämään sillä se ei olisi uskottavaa toimintaa kun et osaa vastata edes viattomaan kysmykseeni tuskin pystyt vakuuttamaan minua muistakaan uskontosi asioista silloin.En ole pyrkinyt tutustumaan uskonasioihin vaan kysynyt vain mieltäni askarruttanutta asiaa mistä pitäisi pelastua ja uskontosi omituisuus pitääkö minun yrittää pelastua jumalasi avulla jumalaltasi ettei tämä kiduta minua ikuisuutta tämä omituisuus laittoi minut kysymään asiaa.
"Minulla on kymmenien vuosien kokemuksiin perustuva yhteinen taival Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen kanssa. Käsitit rakkaudellisen kirjoitukseni negatiivisena.
En ymmärtänyt vain uskontosi käsittämää rakkauden tunnustusta siinä määrin kun ilmoitit minun olevan helpon elämän elänyt huono syntinen ylpeä yrittäjä joka on särkenyt herkän uskovaisen ihmisen kertomalla että olen lähes onnellinen .
"Esitin ehdottomat totuudet, kuten kuuluukin. Jätän sinut Herran haltuun. Jos joskus vilpittömästi haluat tutustua Jumalan valtavaan hyvyyteen, ala rukoilla Jeesukselta ymmärrystä itsellesi. Hän ei muistele vanhoja, vaan pitää oveaan auki kaikille halukkaille."
Näillä epämääräisillä tiedoilla agressiivisilla uhkailuilla ja jumalasi/uskontosi omituisella tavallisten ihmisten ikuisilla kidustusrangaistuksilla joihin ei järkevää vastausta saa edes kymmeniä vuosia uskovaisena olleelta ihmiseltä voin todeta että kyseisenlaista "hyvyyttä"en ole koskaan tarvinnut saati kaivannut joten jatkan tavallisena kaverina lähes onnellisena ihmisenä mukavaa elämääni pienten arkisten asioideni parissa viihtyen kuten tähänkin asti.Kiitos kuitenkin että kulutit näin paljon aikaa vaikka kysymykseeni et osannut vastata , aina pitää yrittää Anonyymi kirjoitti:
"Provosoituna paljastit kirjoituksiesi todellisen pyrkimyksesi. Yrität ovelasti saada alkavan uskovan luopumaan uskostaan."
Kenen alkavan uskovan ?Mistä ihmeestä nyt kirjoitat ?
Aloituksen kysymys oli mistä tavallisen elämäänsä tyytyväisen kelpo kaverin pitää pelastua ja jatkokysymys oli tämän jumalanne harjoittamasta kidustustuomiostako pitää pelastua sekä ihmettely miksi jumalanne haluaa ylipäätään kiduttaa tavallisia lepposia ihmisiä jotka elävät hyvän elämän .
Miksi kukaan haluaisi minua kiduttaa elämän seikkailuni jälkeen mitä järkeä siinä olisi.
"Raamatussa sinun pyrkimyksesi tuomitaan siten, että "parempi olisi , jos myllynkivi ripustettaisiin kaulaasi ja sinut upotettaisiin meren syvyyteen."
Lisää väkivaltaa.
Miksi sinä uhkailet minua kuuluuko se uskontoosi tuollainen väkivalta ja uhkailu uskontosiko tekee sinusta noin agressiivisen yksinkertaisen kysymyksen edessä mistä minun lähes onnellisen tavallisen elämän eläneen ihmisen pitäisi pelastua ?
"Ymmärrätkö, että kyse on ikuisuuden viettopaikasta. Meitä vanhoja koeteltuja, sinun kirjoituksesi ei heilauta yhtään. "
En tiennyt että olet noin epävarma uskostasi ja että kysmykseni saa sinut sen tähden noin agressiiviseksi ja pelokkaaksi .Mitä pelkäät ja miksi olet noin agressiivinen ?En ole viemässä uskoasi vaikka et osaa vastata kysmyksiini uskonnostasi joka minusta tuntuu omituiselta .
"Toiveesi mukaan, en tietenkään yritä käännyttää sinua, koska meillä molemmilla on vapaa tahto uskoa tai olla uskomatta. Kirjoituksesi osoittaa, ettet ole pyrkinytkään omaehtoisesti tutustumaan uskonasioihin, joten se siitä."
Ihan hyvien tapojen mukaista ettet lähde käännyttämään sillä se ei olisi uskottavaa toimintaa kun et osaa vastata edes viattomaan kysmykseeni tuskin pystyt vakuuttamaan minua muistakaan uskontosi asioista silloin.En ole pyrkinyt tutustumaan uskonasioihin vaan kysynyt vain mieltäni askarruttanutta asiaa mistä pitäisi pelastua ja uskontosi omituisuus pitääkö minun yrittää pelastua jumalasi avulla jumalaltasi ettei tämä kiduta minua ikuisuutta tämä omituisuus laittoi minut kysymään asiaa.
"Minulla on kymmenien vuosien kokemuksiin perustuva yhteinen taival Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen kanssa. Käsitit rakkaudellisen kirjoitukseni negatiivisena.
En ymmärtänyt vain uskontosi käsittämää rakkauden tunnustusta siinä määrin kun ilmoitit minun olevan helpon elämän elänyt huono syntinen ylpeä yrittäjä joka on särkenyt herkän uskovaisen ihmisen kertomalla että olen lähes onnellinen .
"Esitin ehdottomat totuudet, kuten kuuluukin. Jätän sinut Herran haltuun. Jos joskus vilpittömästi haluat tutustua Jumalan valtavaan hyvyyteen, ala rukoilla Jeesukselta ymmärrystä itsellesi. Hän ei muistele vanhoja, vaan pitää oveaan auki kaikille halukkaille."
Näillä epämääräisillä tiedoilla agressiivisilla uhkailuilla ja jumalasi/uskontosi omituisella tavallisten ihmisten ikuisilla kidustusrangaistuksilla joihin ei järkevää vastausta saa edes kymmeniä vuosia uskovaisena olleelta ihmiseltä voin todeta että kyseisenlaista "hyvyyttä"en ole koskaan tarvinnut saati kaivannut joten jatkan tavallisena kaverina lähes onnellisena ihmisenä mukavaa elämääni pienten arkisten asioideni parissa viihtyen kuten tähänkin asti.Kiitos kuitenkin että kulutit näin paljon aikaa vaikka kysymykseeni et osannut vastata , aina pitää yrittääEi Raamatun jumala edes kysy valittujen mielipidettä. Kalvinin teoria on Raamattua lähempänä.
Yksi fundamentalistien mielijakeita on :
Jes 33 : 14
"'Kuka meistä voi asua kuluttavassa tulessa,
Kuka asua iankaikkisessa hehkussa?"
(Vastaus löytyy het alta)
15. Joka vanhurskaudessa vaeltaa
Ja puhuu, sitä mikä oikein on,
Joka halveksii väärää voittoa,
Jonka käsi torjuu lahjukset luotaan,
Joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä
Ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa
Vaikuttaa siltä, ettei kyseessä sitten ollutkaan mikään helvetti, eikä fyysinen tuli.
- Anonyymi
"Ole onnellinen, että olet saanut elää hyvän elämän, tähän asti. Mutta voitko ymmärtää ihmistä , jolta kaikki mainitsemasi asiat ovat tuhoutuneet. Kun kaikki on mennyt ja olet halkeamaisillasi surusta, jota et pääse pakoon, kaikki mahdolliset tiet tukossa. Tällöin kovakin ja ylpeinkin murtuu. Hän muistaa ylpeydensä raunioilla Jumalan sanat. "Hädänpäivänä huuda minua, niin minä autan sinua".Tämä huuto on Jumalan mielen mukainen. Hän auttaa. Ei välttämättä siten , kuin sinä haluat, mutta tulet kuitenkin huomaamaan, että Hän kuulee."
Voin hyvin ymmärtää ihmisiä jotka eivät ole nykyisessä tilanteessani
Seuraavanlaisia ihmisiä ymmärrä:
-Lasta joka menettää isänsä pikkupoikana ja saattaa hautaan hänet
-Vanhempaa jonka lapsi joutuu onnettomuuteen ja halvaantuu
-Yrittäjää joka menettää konkurssissa kaiken asuntoa myöten
-Ihmistä joka elää velkavankeudessa noin 15 vuotta
-Avioeron kokenutta henkilöä joka aloittaa yksin rakentamaan elämäänsä
-jne...Sillä olen kokenut kaiken tämän henkilökohtaisesti omalla kohdallani.
Jumalia en ole koskaan kaivannut enkä tarvinnut vaan rakentanut pala palalta elämäni uudestaan aina itse taipunut olen monta kertaa vaan en koskaan katkennut ja se tilanne mikä minulla on nyt on kovan työnteon ja itseeni uskomisen tulos (ikinä ei pidä antaa periksi)
" Olet kunnon kaveri, mutta oletko varma, ettet ole loukannut, jotain särkynyttä ihmistä. Näinä aikoina, moni ylpeä pärjäävä yrittäjä, huomaa äkkiä olevansa vain tutiseva hermoraunio. Ala kunnioittaa lähimmäisiäsi, "
Jos olen loukannut jotain särkynyttä ihmistä sillä että hoidan yritystäni tavalla joka kestää tämän korona-ajankin en voi asialle mitään mutta lohdutukseksi voin sinulle sanoa että liikevaihtoni on kolmannes normaalista siltikin pärjään ja elätän perheeni asiat pitää vain sovittaa tilanteisiin (vähempi on enempi) ajattelulla tiedän että moni muukin yrittäjä on kovilla ja samassa veneessä tässä kaikki ollaan.
"rakasta jopa vihamiestäsi, kuten Jeesus käski. Anna omistasi köyhille. Kuten huomaat, myös sinä olet tehnyt syntiä, teoin, sanoin , puhein ja tekemättä jättämisin."
Voisitko nyt kertoa mitä syntiä (mitä lie sekin on) olen tehnyt ja toisekseen minulla ei ole vihamiehiä tietääkseni en edes oikein ymmärrä koko edellistä kirjoitustasi .
" Pyydä Jeesus elämäsi Herraksi. Hän tuli ja sovitti sinunkin synnit Golgatalla, niin sinä ja perhekuntasi pelastuu,"
Pelastuu mistä ? Siitäkö että tämä sama sinun joku herrasi haluaa polttokiduttaa minua jostain syystä ?miksi tämä herrasi haluaa tällaista tavallista kaveria kiduttaa mikä sen homman tarkoitus oikein on se on se mitä kyselen.?
"kun isän velvollisuuksien mukaisesti, johdatat heidät Jeesuksen rakkaaseen syliin. Sinulla on vapaa tahto valita, Jumalan valtakunta, johon syntiset eivät pääse, tai helvetti, johon Jeesuksen ilosanoman hylkääjät joutuvat, koska on vain nämä kaksi paikkaa tarjolla."
Edelleen kyselen miksi uskomuksesi haluaa kiduttaa tavallisia ihmisiä ?mitä tämä saa asiasta ? Onko se kosto ? vai onko se joku mielihyvän lähde tälle uskomuksellesi?En vain millään ymmärrä uskontoasi ja sitä miksi siinä jumalanne haluaa kiduttaa ihmisiä se on se kysymys mitä olen odottanut.
"Jumala tekee mitä haluaa, et mahda hänelle mitään. Jeesuksen näyttämä tie on miljoona kertaa parempi, kuin vaihtoehto. Jo täällä maan päällä tulet huomaamaan Jeesuksen tien ylivoimaisuuden."
Jumalanne saa tehdä mitä haluaa enkä minä ja saa mielestänne olla ylivoimainen ei se kuulu minuun mutta se että en ymmärrä uskontoanne ja sitä väkivaltaa ja kidustusta siinä on asia joka saa minut ihmettelemään uskontoanne ja josta halusin kysäistä koska itse en ymmärrä väkivaltaa ja sitä miksi joku haluaisi tavallisia ihmisiä kiduttaa ikuiduuden ....en vain ymmärrä- Anonyymi
Pelkistettynä, sinä siis et hyväksy helvettiä ? Jumala on sen viisaudessaan tehnyt maailman pahuuden kaatopaikaksi. Muuta ei ole, eikä tule Uuden Jerusalemin lisäksi, jonka Jumala on tehnyt niitä koeteltuja varten, jotka haluavat elää ikuisessa rauhassa ja ilossa Jumalan toisessa paratiisissa. Mieti vielä, oletko myös ajatuksissasi puhdas. Kirjoituksesi viittaa negatiivisuuteen. Miksi sinulla on niin suuri viha ehdottoman hyvään ja oikeuden mukaiseen Jumalaan, joka tuomitsee pahan lopullisesti. Myös uskova voi elää kivana kaverina normaali elämää, mutta kukaan ei ole synnitön. Jeesus antaa syntisi anteeksi ,kun pyydät vilpittömästi, Hänet Herraksesi tunnustaen. On helppoa välttää helvetti. Itsesi ja perheesi takia pyydän, että alat tutustua kristin uskoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkistettynä, sinä siis et hyväksy helvettiä ? Jumala on sen viisaudessaan tehnyt maailman pahuuden kaatopaikaksi. Muuta ei ole, eikä tule Uuden Jerusalemin lisäksi, jonka Jumala on tehnyt niitä koeteltuja varten, jotka haluavat elää ikuisessa rauhassa ja ilossa Jumalan toisessa paratiisissa. Mieti vielä, oletko myös ajatuksissasi puhdas. Kirjoituksesi viittaa negatiivisuuteen. Miksi sinulla on niin suuri viha ehdottoman hyvään ja oikeuden mukaiseen Jumalaan, joka tuomitsee pahan lopullisesti. Myös uskova voi elää kivana kaverina normaali elämää, mutta kukaan ei ole synnitön. Jeesus antaa syntisi anteeksi ,kun pyydät vilpittömästi, Hänet Herraksesi tunnustaen. On helppoa välttää helvetti. Itsesi ja perheesi takia pyydän, että alat tutustua kristin uskoon.
"Pelkistettynä, sinä siis et hyväksy helvettiä ?"
Eihän kukaan sivistynyt ihminen hyväksy väkivaltaa saati ikuista kidutusta sehän on sairainta mitä kukaan koskaan voisi keksiä
" Jumala on sen viisaudessaan tehnyt maailman pahuuden kaatopaikaksi."
Kovin viisaalta se ei kyllä vaikuta lähinnä tämä taru paikasta jossa mukavia tavallisen elämän eläneitä ihmisiä kuoleman jälkeen kdutettaisiin ikuisuuden herättää kysmyksen mitä ja ketä kidutus palvelee ja miten onko siinä kyse puhtaasta primitiivisestä kostosta pikkumaisuudesta vai saako peräti jumalanne ihmisten kivusta ja kidutuksesta jonkinlaista sadistista tyydytystä uskonnossanne vai mikä tällaisen järjettömän asian tarkoitus on?Nähdäkseni helvetti on järjettömin asia uskonnossanne ja varsinkin kun sen perimmäinen tarkoitus jää tyhjäksi jollei se ole jumalanne mielihyvä minkä saa asiasta .
"Muuta ei ole, eikä tule Uuden Jerusalemin lisäksi, jonka Jumala on tehnyt niitä koeteltuja varten, jotka haluavat elää ikuisessa rauhassa ja ilossa Jumalan toisessa paratiisissa. "
Tämän toiveunen minä kyllä ymmärrän ja hyväksynkin ihmiset saavat unelmoida varsinkin jos tuntevat kuolemanpelkoa ihan mistä vain eikä tässä sadussa ole väkivaltaa joten ihan ok juttu jos se jäisi tähän mutta tuo uskontonne kulmakivi ja jumalanne luoma jalokivi helvetti on tässä mikä tekee uskonnostanne muiden kulttuurien uskontojen seassa aika omituisen ja sairaan oloisen uskomuksen.
"Mieti vielä, oletko myös ajatuksissasi puhdas. Kirjoituksesi viittaa negatiivisuuteen. "
Kyllä varmaan näinkin kidutus väkivalta ja sadismi herättää negatiivisuutta
"Miksi sinulla on niin suuri viha ehdottoman hyvään ja oikeuden mukaiseen Jumalaan, "
En vihaa ketään varsinkaan jumalharhoja ne ovat viattomia olemattomia asioita mutta näitä uskomuksia itsessään pidän sadistisina aikoinaan primitiivisten ihmisten tehtailuina ja se hämmentää miksi joku nykyaikainen sivistynyt ihminen voi paitsi uskoa myös hyväksyä tämän primitiivisen uskonnon sairaita uskomuksia viittaan nyt tuohon kiduttamiseen ja väkivaltaan jota jotkut uskovaiset pitävät jopa hyvinä asioina ...se vaan on omituista ja laittaa miettiin ihmisen pahuutta joka tulee noin selkeästi uskonnoissa esiin.
"Myös uskova voi elää kivana kaverina normaali elämää, mutta kukaan ei ole synnitön. "
Se teissä uskovaisissa on huono puoli noin psykologisesti että te ette voi koskaan kokea aitoa lähes onnellisuutta siitä mitä itse olette te olette mielikuvissanne lopulta aina huonoja syntisiä ihmisiä ja se on mielestäni sääli koska tuo on uskonnottomallakin ihmisellä se alkuperäinen syy esimrkiksi mielen sairauksiin ...huono itsetunto ja ikuinen huonommuuus .
"Jeesus antaa syntisi anteeksi ,kun pyydät vilpittömästi, Hänet Herraksesi tunnustaen. On helppoa välttää helvetti. Itsesi ja perheesi takia pyydän, että alat tutustua kristin uskoon."
Luulen että kohdaltani tämä helvetin keksinyt olematon olento ei ole minun arvoiseni ja oveni ei ole auki sadismille väkivallalle eikä kidutukselle joka nämä asiat hyväksyy ei kuulu elämääni ...kiitos nyt kuitenkin. Anonyymi kirjoitti:
- Pelkistettynä sinä et siis hyväksy helvettiä
Sellaista ei tarvitse kristitynkään hyväksyä. Se on Gehenna, eikä mikään kidutuspaikka.
"ettei kukaan, joka häneen uskoisi hukkuisi..." on vanhaa kieltä. Hukkua = heittää hukkaan. Siinä missä lukee kadotus, pitäisi lukea tuho/tuhoutuminen.Ashera12 kirjoitti:
- Pelkistettynä sinä et siis hyväksy helvettiä
Sellaista ei tarvitse kristitynkään hyväksyä. Se on Gehenna, eikä mikään kidutuspaikka.
"ettei kukaan, joka häneen uskoisi hukkuisi..." on vanhaa kieltä. Hukkua = heittää hukkaan. Siinä missä lukee kadotus, pitäisi lukea tuho/tuhoutuminen.Onkohan kukaan miettinyt koskaan sitä että
- Meidän jumalamme on kuluttava tuli
- Joka on minua lähellä, on lähellä tulta, mutta joka on minusta kaukana on kaukana pelastuksesta.
- Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma ; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämänpyörän
- Olkia te kannatte kohdussanne, akanoita synnytätte ; teidän kiukkunne on tuli, joka kuluttaa teidät
- Katso, he ovat kuin kuivat korren: tuli polttaa heidät ; he eivät pelasta henkeään linkin vallasta. Se ei ole hiillos heidän lämmitelläkseen, eikä valkea, jonka ääressä istutaan
- Messias kastaa pyhällä hengellä ja tulella
Tulta on siis monenlaista.Ashera12 kirjoitti:
Onkohan kukaan miettinyt koskaan sitä että
- Meidän jumalamme on kuluttava tuli
- Joka on minua lähellä, on lähellä tulta, mutta joka on minusta kaukana on kaukana pelastuksesta.
- Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma ; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämänpyörän
- Olkia te kannatte kohdussanne, akanoita synnytätte ; teidän kiukkunne on tuli, joka kuluttaa teidät
- Katso, he ovat kuin kuivat korren: tuli polttaa heidät ; he eivät pelasta henkeään linkin vallasta. Se ei ole hiillos heidän lämmitelläkseen, eikä valkea, jonka ääressä istutaan
- Messias kastaa pyhällä hengellä ja tulella
Tulta on siis monenlaista.*liekin vallasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pelkistettynä, sinä siis et hyväksy helvettiä ?"
Eihän kukaan sivistynyt ihminen hyväksy väkivaltaa saati ikuista kidutusta sehän on sairainta mitä kukaan koskaan voisi keksiä
" Jumala on sen viisaudessaan tehnyt maailman pahuuden kaatopaikaksi."
Kovin viisaalta se ei kyllä vaikuta lähinnä tämä taru paikasta jossa mukavia tavallisen elämän eläneitä ihmisiä kuoleman jälkeen kdutettaisiin ikuisuuden herättää kysmyksen mitä ja ketä kidutus palvelee ja miten onko siinä kyse puhtaasta primitiivisestä kostosta pikkumaisuudesta vai saako peräti jumalanne ihmisten kivusta ja kidutuksesta jonkinlaista sadistista tyydytystä uskonnossanne vai mikä tällaisen järjettömän asian tarkoitus on?Nähdäkseni helvetti on järjettömin asia uskonnossanne ja varsinkin kun sen perimmäinen tarkoitus jää tyhjäksi jollei se ole jumalanne mielihyvä minkä saa asiasta .
"Muuta ei ole, eikä tule Uuden Jerusalemin lisäksi, jonka Jumala on tehnyt niitä koeteltuja varten, jotka haluavat elää ikuisessa rauhassa ja ilossa Jumalan toisessa paratiisissa. "
Tämän toiveunen minä kyllä ymmärrän ja hyväksynkin ihmiset saavat unelmoida varsinkin jos tuntevat kuolemanpelkoa ihan mistä vain eikä tässä sadussa ole väkivaltaa joten ihan ok juttu jos se jäisi tähän mutta tuo uskontonne kulmakivi ja jumalanne luoma jalokivi helvetti on tässä mikä tekee uskonnostanne muiden kulttuurien uskontojen seassa aika omituisen ja sairaan oloisen uskomuksen.
"Mieti vielä, oletko myös ajatuksissasi puhdas. Kirjoituksesi viittaa negatiivisuuteen. "
Kyllä varmaan näinkin kidutus väkivalta ja sadismi herättää negatiivisuutta
"Miksi sinulla on niin suuri viha ehdottoman hyvään ja oikeuden mukaiseen Jumalaan, "
En vihaa ketään varsinkaan jumalharhoja ne ovat viattomia olemattomia asioita mutta näitä uskomuksia itsessään pidän sadistisina aikoinaan primitiivisten ihmisten tehtailuina ja se hämmentää miksi joku nykyaikainen sivistynyt ihminen voi paitsi uskoa myös hyväksyä tämän primitiivisen uskonnon sairaita uskomuksia viittaan nyt tuohon kiduttamiseen ja väkivaltaan jota jotkut uskovaiset pitävät jopa hyvinä asioina ...se vaan on omituista ja laittaa miettiin ihmisen pahuutta joka tulee noin selkeästi uskonnoissa esiin.
"Myös uskova voi elää kivana kaverina normaali elämää, mutta kukaan ei ole synnitön. "
Se teissä uskovaisissa on huono puoli noin psykologisesti että te ette voi koskaan kokea aitoa lähes onnellisuutta siitä mitä itse olette te olette mielikuvissanne lopulta aina huonoja syntisiä ihmisiä ja se on mielestäni sääli koska tuo on uskonnottomallakin ihmisellä se alkuperäinen syy esimrkiksi mielen sairauksiin ...huono itsetunto ja ikuinen huonommuuus .
"Jeesus antaa syntisi anteeksi ,kun pyydät vilpittömästi, Hänet Herraksesi tunnustaen. On helppoa välttää helvetti. Itsesi ja perheesi takia pyydän, että alat tutustua kristin uskoon."
Luulen että kohdaltani tämä helvetin keksinyt olematon olento ei ole minun arvoiseni ja oveni ei ole auki sadismille väkivallalle eikä kidutukselle joka nämä asiat hyväksyy ei kuulu elämääni ...kiitos nyt kuitenkin.Kirjoituksistasi näkee selvästi, että olet käsittänyt kaiken väärin, maallisen, uskosta vapaan käsityskykysi vuoksi. Tai sitten tahallisesti väärin, jotta voisit saattaa uskon alussa olevat harhaan. Tämä keskustelu on turha, Sinun on opeteltava edes alkeet Raamatusta, jotta keskustelu olisi rakentava. Kuitenkin rukoilen sinulle ja perheellesi Jumalan siunausta. Hän ottaa aikanaan sinuun yhteyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoituksistasi näkee selvästi, että olet käsittänyt kaiken väärin, maallisen, uskosta vapaan käsityskykysi vuoksi. Tai sitten tahallisesti väärin, jotta voisit saattaa uskon alussa olevat harhaan. Tämä keskustelu on turha, Sinun on opeteltava edes alkeet Raamatusta, jotta keskustelu olisi rakentava. Kuitenkin rukoilen sinulle ja perheellesi Jumalan siunausta. Hän ottaa aikanaan sinuun yhteyttä.
Kirjoituksistasi näkee selvästi, että olet käsittänyt kaiken väärin, maallisen, uskosta vapaan käsityskykysi vuoksi. Tai sitten tahallisesti väärin, jotta voisit saattaa uskon alussa olevat harhaan. Tämä keskustelu on turha,
Ymmärrän kyllä tuo on helpoin tapa poistua keskustelusta teithän jo kaikki lähes lahkojen oppien mukaan :syyllistit aloittajaa aiheettomasti huonoksi ihmiseksi/tarjosit ikuista elämää/uhkailit ikuisella kidutuksella /lopuksi hävisit keskustelun .
Nyt on aika poistua keskustelusta koska se on turha.
"Sinun on opeteltava edes alkeet Raamatusta, jotta keskustelu olisi rakentava."
Raamatusta ei edes kyseisessä keskustelussa ollut sinun osaltasi kyse ainoastaan lahkosi mielipiteistä joten itse voisit yksin lukea raamattua ilman lahkosi vaikutusta niin ehkä osaisit joskus antaa vastauksen aloittajallekkin kysymykseensä.
- Anonyymi
Luuk 15:7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
Tie täyteen entisyyteen. - Anonyymi
Kyllä kyllä nyt se pelastuksen syy meni kimurantiksi kun uskovaisetkin ovat asiasta eri mieltä fanaattisimmat liputtaa pelastusra sairaasta helvetin mielikuvastaan ja maltillisemmat sitten jotain muuta .
Omituinen sadistinen ja vaikea uskonto missä on käsitteetkin niin hukassa ettei edes uskovaiset löydä yhteistä säveltä siksi varmaan kristinuskosta on niin lukematon määrä eri lahkoja jotka toiset ovant niin kaukana merkittävimmissä asioissa toisistaa että voidaan jopa puhua täysin eri uskonnoista vaikka käyttävät samaa kaveria jumalana joka sekään ei ole kristitty vaan ympärileikattu juutalainen joka eli elämänsä tarinoissa juutalaisten tapojen mukaan palvoen juutalaista jumalaa .
Merkillinen omituinen uskonto kyllä- Anonyymi
Omituisia ovat ihmisetkin kyseisessä uskonnossa kysyntä ja tarjonta kohtaa fundis ja helvetti ovat kuin kaksi marjaa molemmat yhtä myrkyllisiä ja lähtöisin samasta taikauskosta
- Anonyymi
Hei aloittaja, tavallinen mies. Kiva kun kirjoitit tänne. Itse tavallaan tulin samanlaisista fiiliksistä uskoon, tosin menestyvää yritystä en ole onnistunut tekemään. Minunkin kysymys oli - miksi tarvitsen Jeesusta, jos Hän on olemassa, kun olen kokenut tekeväni vain hyvää elämässäni? Minulle sattuikin niin, että pian näiden pohdiskelujen jälkeen Jumala ilmoitti itsensä minulle. Raamattu sanoo, ettei kukaan ole synnitön. Paitsi Jeesus, joka meidän syntien tähden uhrattiin. En tiedä, mutta mä haluaisin suositella sulle tätä: anna vaikka viikko Jumalalle aikaa. Etsi Jumalaa itseään. Mä uskon, että Jumala voi antaa sille kuka häntä etsii. Ja Jumala on kuitenkin rakkaus, mutta me ihmiset kyllä ollaan vajavaista. Myös uskovat. :) Mä toivon todella, että Jumala itse sulle vastaa. Tavalla tai toisella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412655Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4092170Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212026Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381734Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau161732Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1341662Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211143Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01122- 741029
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63925