Kukaan terve ei osta.

Anonyymi

Ei ei,vero jo yksistään ja kun tietää että paaliin menee,ei kukaan terve maksa dieselistä enään,tai on sairas.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä jaksa nolata itseäsi enempää. Dieselauto on tietyissä käyttötilanteissa ainoa järkevä vaihtoehto tällä hetkellä, eikä niitä olla paalaamassa.
      Niitä myydään edelleen uutena ja tuodaan edullisesti vähänajettuina käytettynä Euroopasta hurjaan tahtiin.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Suomi niminen valtiohan on käytettyjen dieselautojen loppusijoituspaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Suomi niminen valtiohan on käytettyjen dieselautojen loppusijoituspaikka.

        Kyllä niitä dieseleitä on muuallakin ja paljon pahempaa laatua.


    • Anonyymi

      Nyt on diesel ja seuraavakin on sillä pitää vedellä myös perävaunua sekä painavaa matkailuvaunua. Sininen sähkö ei jaksa vetää matkailuvaunua ja hintakin on ###.

      • Anonyymi

        Jaa. Minun ei taas tarvitse vedellä mitään muita, kuin halukkaita naisia. Siihen riittää tulevaisuuden käyttövoimalla oleva auto vallan mainiosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa. Minun ei taas tarvitse vedellä mitään muita, kuin halukkaita naisia. Siihen riittää tulevaisuuden käyttövoimalla oleva auto vallan mainiosti.

        Voi voi, olet nolo tumputtaja.


    • Anonyymi

      Monia autotyyppejä ei edes myydä kuin dieselinä. Sellaisella ajan minäkin ja jos vaihdan niin pitää ostaa edelleen diesel. Mutta jos ostaisin pikkuauton (ei harkinnassa), voisi ehkä harkita pitkin hampain plug-in hybridiä.

    • Anonyymi

      Olikos sinulla jotain asiaakin?

    • Anonyymi

      Voi voi, sulla on jokin henkilökohtainen ongelma.

      Kaikkihan ne paaliin menevät, joskus. Sinun toyotasi vähän ennemmin, minun dieseli vähän myöhemmin.

    • Anonyymi

      Aloittajalla oli oma näkökantansa.
      Tässä eri ajattelutapa:
      - Tässä vaiheessa polttomoottoreista yritetään päästä eroon nostamalla verotusta. Tämä konsti on vaan tekohengitystä sähköautoille, jonka verotus tulee nousemaan samalle tasolle, koska valtion tulee saada verotuloja huomennakin.

      - Ei sähköautokaan ole saasteeton. On laskettu, että noin 3,5 vuoden iässä sähköauto alkaa tuottamaan vähempi saastetta kuin polttomoottori. Jos akun joutuu vaihtamaan, alkaa tämä 3,5 vuotta uudelleen. Tästä vain jostain kumman syystä ei keskustella. Hallitus on kieltänyt senkin vihapuheena.

      - Diesel-moottori on vähempi saasteinen kuin jokin muu polttomoottoritekniikka.
      Siitäkään ei saa keskustella. Laiva- ja teollisuusdieselit sekä raskaskalusto ne saastuttaa. Nämäkin saasteet laitetaan yksityisautoilun piikkiin.
      Tämäkin aihe on vaan hiljaisuudessa kuopattu.

      -Miksi pitää Suomen autokannan ikä laskea?
      Mitä vanhimmilla autoilla ajaa, saastuttaa se vähempi kuin joka 5 vuosi autoa vaihtamalla.
      Onhan se täysin selvä asia, että luontoa louhimalla ja siitä rikastamalla terästä saastuttaa luontoa hirveästi enempi kuin ajamalla autot loppuun. Näin louhiminen vähenee reippaasti ja luonto tykkää siitä.

      Tässä nyt muutama ranskalainen viiva.
      t. RMB54

      • Anonyymi

        ”- Ei sähköautokaan ole saasteeton. On laskettu, että noin 3,5 vuoden iässä sähköauto alkaa tuottamaan vähempi saastetta kuin polttomoottori. Jos akun joutuu vaihtamaan, alkaa tämä 3,5 vuotta uudelleen. Tästä vain jostain kumman syystä ei keskustella. Hallitus on kieltänyt senkin vihapuheena.”

        Kyllä noin, kun elinkaaripäästöt huomioidaan. Niistähän ei näissä autojen päästökeskusteluissa keskustella, vaan ajonaikaisista päästöistä ainoastaan.

        Jokin aika sitten julkaistiin vertailu eri voimalähteiden päästöistä elinkaaripäästöjä vertailemalla samanlaisella autolla
        Sähkö, bensa ja diesel olivat ’samalla päästötasolla sillä hetkellä, kun
        Dieselillä ajettu 120.000 km
        Bensalla ajettu 60.000 km
        Sähköauto on ajamaton eli 0 km.
        Tämän jälkeen sähkö menee kaikkien ohi elinkaaripäästöt huomioiden.

        Jos tuota ajoittaa kalenteriin, niin 20.000 km:n vuosiajomäärällä seuraavasti:
        Diesel ajossa 6 vuotta
        Bensa ajossa 3 vuotta
        Sähköauton ajamaton eli ajossa 0 vuotta

        Ja jos vielä huomio sen, että Suomessa auto on liikenteessä keskimäärin yli 12 vuotta, niin taas saa uutta näkökulmaa. Eli päästöjen vertailu ei ole laisinkaan niin yksinkertaista kuin keskusteluissa voisi saada käsityksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe