Vaihtorahat maksettaessa

Anonyymi

Nykyään meinaa tulla vaihtorahat väärin useammin kuin luulisi sattuman vaikuttavan. Kolme kertaa on käynyt maksaessani kaksikymppisellä alle kympin ostos että meinaa se kympin seteli jäädä pois. Kaksi kertaa vielä väitettiin että eikös se ollut kymppi jolla maksoit. Toisella kerralla näistä meinasi jo mennä väittelyksi että saanko minä ne vaihtorahat vai mikä on. Tällaista menoa olen kohdannut pizzerioissa(nouto), kahvilat, huoltoaseman kassat, kioskit ja muut salen ym. tyyliset pikkukaupat joissa myyjä katselee jo toista asiakasta samalla kun antaa vaihtorahoja. Onko kellään tällaisia kokemuksia.

23

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liian vaivalloista maksaa käteisellä ja joutuisi ne kolikot vielä desinfioimaan kotona. Kortti maksupäätteen viereen vähäksi aikaa (lähimaksu) ja se on siinä.

      • Anonyymi

        Tosin lähimaksulla voi se kassakin kusettaa jos ei ole tarkkana. Siellä voidaan "höylätä" vaikka mitä kokemusta on.


    • Anonyymi

      Espanjassa kinkkien pitämissä 24h open puodeissa olen joskus törmännyt tuohon mutta toisen kerran jälkeen, kun vaadin kassan laskemista ja sain oikean palautuksen, olen pitänyt huolen etten maksa astetta liian suurella setelillä.

      Kotimaassa en käsittele lainkaan käteistä rahaa. Enää ei ole mitään pimeitä töitä teetettävänä.

      • Anonyymi

        Espanjassakin on helpointa ja turvallisinta maksaa kortilla.


    • Anonyymi

      Onhan niitä, tarkkana on oltava. Saatujen seteleiden tulee myös olla ehjiä. Aikoinaan ravintoloissa kännissä pyöriessä tuli vaihtorahoissakin takkiin.

    • Anonyymi

      Minä ostan Siwasta ja saan usein väärin takaisin. Maksaessani kympillä saa kahdestakypistä takaisin.
      Aloin käymään Siwassa kun kuulin että että Sanna Marin on siellä ollut kassana, ja kyllä huomaa että siellä kassaksi kelpaa kuka tahansa, koulupudokas tai muuten vaan kaiken sössijä.

    • Anonyymi

      Olin koulupoikana 60 loppupuolella bensamyyjänä kesähommissa.
      Eka juttu joka opetettiin oli, ettei asiakkaalta saatua seteliä / rahaa laitettu kassaan ennenkuin asiakkaalle oli annettu vaihtorahat.
      Ei ollut kertaakaan ongelmia.

      • Anonyymi

        Tuo seteliohje pitäisi opettaa heti nuorille työntekijöille, on asiakkaalle ja kassahenkilölle paljon selvempää.


    • Anonyymi

      Vihervasemmisto agiteeraa omia asiamiehään kassoille keräämään kuntavaalirahoitusta ohi kirjanpidon.

    • Anonyymi

      Alkuperäisenä kirjoittajana sanon että meinasin jo alkuperäiseen kirjoitukseeni lisätä että ei tartte antaa neuvoa käyttää korttia ja höpistä pimeistä töistä. Käteinen on Suomessa laillinen maksuväline. Lisäksi kun tälle linjalle on lähdetty niin voisin naljaille myös kortinvinguttajalle. Onpa kassa pääte useinkin tehnyt tenän ja siinä seistään kortti kädessä. Tulin jonon ohi, otin kahvikupin, , pistin rahat tiskiin, ja sanoin että nämä ei lagita.

      • Anonyymi

        Olen elänyt korttielämää 70-luvun lopulta lähtien. Alkuun käyttömahdollisuudet olivat rajalliset mutt laajenivat nopeasti.
        KERTAAKAAN ei ole ollut kortin käytössä mitään häiriötä!
        S:n bonuskortti on eri asia mutta en laske sitä miksikään maksukortiksi.

        Lisää löylyä! Periaatteessa maksan kaiken luottokortin credit ominaisuudella. Lasku menee kuukausittain suoraan käyttelytilille. Helppoa, hygieenistä ja kätevää. Logistisesti ajatellen ylivoimaisesti järkevin tapa kun ajattelee käteisen rahan kulkua kokonaisuudessaan.
        Seinä > lompakko>kassa>konttori>pankki>seinä. Jokaisessa välissä laskenta, käsittely ja kuljetus jollakin välineellä. Putkiposti kassalta konttoriinkin on väline.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen elänyt korttielämää 70-luvun lopulta lähtien. Alkuun käyttömahdollisuudet olivat rajalliset mutt laajenivat nopeasti.
        KERTAAKAAN ei ole ollut kortin käytössä mitään häiriötä!
        S:n bonuskortti on eri asia mutta en laske sitä miksikään maksukortiksi.

        Lisää löylyä! Periaatteessa maksan kaiken luottokortin credit ominaisuudella. Lasku menee kuukausittain suoraan käyttelytilille. Helppoa, hygieenistä ja kätevää. Logistisesti ajatellen ylivoimaisesti järkevin tapa kun ajattelee käteisen rahan kulkua kokonaisuudessaan.
        Seinä > lompakko>kassa>konttori>pankki>seinä. Jokaisessa välissä laskenta, käsittely ja kuljetus jollakin välineellä. Putkiposti kassalta konttoriinkin on väline.

        En tiedä sinun kortista, mutta jos kassa ei hyväksy mitään korttia kun on vika niin ei se kortin tyyppi vaikuta. Ja joo, lounasruoka paikoissa ihan jokunen kerta tätä. Ja kuten sanoin ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa että kassa ei osaa laskea rahoja.


      • Anonyymi

        Mutta olet saanut hyviä vinkkejä, miten pääset eroon vaihtorahaongelmasta.

        Vielä niitä ruokakaupan jonossa valitettavan paljon on kolikoilla pelaavia. Siinä sitten ynnätään kolikoita ja seisotetaan jonoa ja kauhistellaan takana seisovaa raksamiestä ilman turpasuojaa.

        Onneksi on tullut itsepalvelukassat, ei tarvitse seurata sitä pennien latjaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta olet saanut hyviä vinkkejä, miten pääset eroon vaihtorahaongelmasta.

        Vielä niitä ruokakaupan jonossa valitettavan paljon on kolikoilla pelaavia. Siinä sitten ynnätään kolikoita ja seisotetaan jonoa ja kauhistellaan takana seisovaa raksamiestä ilman turpasuojaa.

        Onneksi on tullut itsepalvelukassat, ei tarvitse seurata sitä pennien latjaamista.

        Ei taida kellään ymmärrys riittää. Siis, mikä on tämä ilmiö? Jos rahasta annetaan väärin takaisin ja vielä väännetään asiasta. Meneekö loput rahat kenties myyjän omaan taskuun jos hän saa asiakkaan uskomaan että hän maksoikin kympillä kahden sijasta. Jokainen maksaa edelleen sillä millä maksaa.


    • Anonyymi

      Olin joskus 80-luvulla kesäkassana ja näitä valittajia oli jo silloin jonossa ettei nuoret osaa laskea päässään ja antavat väärin takaisin. Jos löi palautettavan summan kassaan niin samat äkkiväärät valitti ettetkö osaa laskea päässäsi kun lyöt annetun summan kassaan.

    • Anonyymi

      Jos on epäilys huijatuksi tulemisesta, niin pitää ojentaessaan rahaa sanoa minkä arvoinen se raha on. Silloin ei voi myyjä väittää, että se oli eri raha.

    • Anonyymi

      Kun asiakas maksaa käteisellä, myyjän kannattaa aina pitää asiakkaan maksama raha näkyvillä ennen kuin hän antaa vaihtorahan. Jos myyjä laittaa esimerkiksi 10 euron setelin kassaan ennen kuin on on antanut vaihtorahat, jotkut epärehelliset asiakkaat saattavat väittää sen maksetun rahan olleen 20 euron seteli.

    • Anonyymi

      Tuli mieleen se Silvennoisen tuijotus, sehän oli tonnin seteli. Mutta kyllä kortilla maksaminen on aika helppoa, kun ei tarvitse vahtia vaihtorahoja. Katsoo vain ennen kortin käyttöä sen maksusumman, ettei kuitaa väärää summaa.

    • Anonyymi

      Vieläkö joku vaari käyttää käteistä?

      • Anonyymi

        Käyttää varmaankin. Ja kassaneidit ei tiedä, että kurkkupurkki ja nakit on tarjouksessa alemmalla hinnalla, vaan lyö kassaan sen saman normaalihinnan, mihin on tottunut. Siinähän saa jonottajat seisoskella, jos asiakas huomauttaa virheellisestä hinnasta.
        Joten itsepalvelukassalle vaan, sehän on helppoa ja nopeaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttää varmaankin. Ja kassaneidit ei tiedä, että kurkkupurkki ja nakit on tarjouksessa alemmalla hinnalla, vaan lyö kassaan sen saman normaalihinnan, mihin on tottunut. Siinähän saa jonottajat seisoskella, jos asiakas huomauttaa virheellisestä hinnasta.
        Joten itsepalvelukassalle vaan, sehän on helppoa ja nopeaa!

        Meillä naapurin muumukin jo tilaa ruokaa woltista ja toiset käyttä vielä orvanahkoja mikäs siin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttää varmaankin. Ja kassaneidit ei tiedä, että kurkkupurkki ja nakit on tarjouksessa alemmalla hinnalla, vaan lyö kassaan sen saman normaalihinnan, mihin on tottunut. Siinähän saa jonottajat seisoskella, jos asiakas huomauttaa virheellisestä hinnasta.
        Joten itsepalvelukassalle vaan, sehän on helppoa ja nopeaa!

        Kyllä tarjoushinnat ovat ohjelmoitu koneelle, ei niitä kassan tarvitse huomioida.
        Pitäisi ainakin olla ohjelmoitu, mutta joskus kampanjan alkaessa saattaa joku tuote olla järjestelmässä aamulla vielä normi hinnalla, ennenkuin on hoksattu .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tarjoushinnat ovat ohjelmoitu koneelle, ei niitä kassan tarvitse huomioida.
        Pitäisi ainakin olla ohjelmoitu, mutta joskus kampanjan alkaessa saattaa joku tuote olla järjestelmässä aamulla vielä normi hinnalla, ennenkuin on hoksattu .

        Tarkoitat varmaankin, ennen kuin joku asiakas huomaa huijauksen. Niin pitkään ottavat väärän hinnan, ja näin voitot kaupalle. Houkutellaan tarjouksella, mutta peritään normaalihinta, jos ei asiakkaat huomaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe