Nykyään meinaa tulla vaihtorahat väärin useammin kuin luulisi sattuman vaikuttavan. Kolme kertaa on käynyt maksaessani kaksikymppisellä alle kympin ostos että meinaa se kympin seteli jäädä pois. Kaksi kertaa vielä väitettiin että eikös se ollut kymppi jolla maksoit. Toisella kerralla näistä meinasi jo mennä väittelyksi että saanko minä ne vaihtorahat vai mikä on. Tällaista menoa olen kohdannut pizzerioissa(nouto), kahvilat, huoltoaseman kassat, kioskit ja muut salen ym. tyyliset pikkukaupat joissa myyjä katselee jo toista asiakasta samalla kun antaa vaihtorahoja. Onko kellään tällaisia kokemuksia.
Vaihtorahat maksettaessa
23
121
Vastaukset
- Anonyymi
Liian vaivalloista maksaa käteisellä ja joutuisi ne kolikot vielä desinfioimaan kotona. Kortti maksupäätteen viereen vähäksi aikaa (lähimaksu) ja se on siinä.
- Anonyymi
Tosin lähimaksulla voi se kassakin kusettaa jos ei ole tarkkana. Siellä voidaan "höylätä" vaikka mitä kokemusta on.
- Anonyymi
Espanjassa kinkkien pitämissä 24h open puodeissa olen joskus törmännyt tuohon mutta toisen kerran jälkeen, kun vaadin kassan laskemista ja sain oikean palautuksen, olen pitänyt huolen etten maksa astetta liian suurella setelillä.
Kotimaassa en käsittele lainkaan käteistä rahaa. Enää ei ole mitään pimeitä töitä teetettävänä.- Anonyymi
Espanjassakin on helpointa ja turvallisinta maksaa kortilla.
- Anonyymi
Onhan niitä, tarkkana on oltava. Saatujen seteleiden tulee myös olla ehjiä. Aikoinaan ravintoloissa kännissä pyöriessä tuli vaihtorahoissakin takkiin.
- Anonyymi
Minä ostan Siwasta ja saan usein väärin takaisin. Maksaessani kympillä saa kahdestakypistä takaisin.
Aloin käymään Siwassa kun kuulin että että Sanna Marin on siellä ollut kassana, ja kyllä huomaa että siellä kassaksi kelpaa kuka tahansa, koulupudokas tai muuten vaan kaiken sössijä. - Anonyymi
Olin koulupoikana 60 loppupuolella bensamyyjänä kesähommissa.
Eka juttu joka opetettiin oli, ettei asiakkaalta saatua seteliä / rahaa laitettu kassaan ennenkuin asiakkaalle oli annettu vaihtorahat.
Ei ollut kertaakaan ongelmia.- Anonyymi
Tuo seteliohje pitäisi opettaa heti nuorille työntekijöille, on asiakkaalle ja kassahenkilölle paljon selvempää.
- Anonyymi
Vihervasemmisto agiteeraa omia asiamiehään kassoille keräämään kuntavaalirahoitusta ohi kirjanpidon.
- Anonyymi
Alkuperäisenä kirjoittajana sanon että meinasin jo alkuperäiseen kirjoitukseeni lisätä että ei tartte antaa neuvoa käyttää korttia ja höpistä pimeistä töistä. Käteinen on Suomessa laillinen maksuväline. Lisäksi kun tälle linjalle on lähdetty niin voisin naljaille myös kortinvinguttajalle. Onpa kassa pääte useinkin tehnyt tenän ja siinä seistään kortti kädessä. Tulin jonon ohi, otin kahvikupin, , pistin rahat tiskiin, ja sanoin että nämä ei lagita.
- Anonyymi
Olen elänyt korttielämää 70-luvun lopulta lähtien. Alkuun käyttömahdollisuudet olivat rajalliset mutt laajenivat nopeasti.
KERTAAKAAN ei ole ollut kortin käytössä mitään häiriötä!
S:n bonuskortti on eri asia mutta en laske sitä miksikään maksukortiksi.
Lisää löylyä! Periaatteessa maksan kaiken luottokortin credit ominaisuudella. Lasku menee kuukausittain suoraan käyttelytilille. Helppoa, hygieenistä ja kätevää. Logistisesti ajatellen ylivoimaisesti järkevin tapa kun ajattelee käteisen rahan kulkua kokonaisuudessaan.
Seinä > lompakko>kassa>konttori>pankki>seinä. Jokaisessa välissä laskenta, käsittely ja kuljetus jollakin välineellä. Putkiposti kassalta konttoriinkin on väline. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen elänyt korttielämää 70-luvun lopulta lähtien. Alkuun käyttömahdollisuudet olivat rajalliset mutt laajenivat nopeasti.
KERTAAKAAN ei ole ollut kortin käytössä mitään häiriötä!
S:n bonuskortti on eri asia mutta en laske sitä miksikään maksukortiksi.
Lisää löylyä! Periaatteessa maksan kaiken luottokortin credit ominaisuudella. Lasku menee kuukausittain suoraan käyttelytilille. Helppoa, hygieenistä ja kätevää. Logistisesti ajatellen ylivoimaisesti järkevin tapa kun ajattelee käteisen rahan kulkua kokonaisuudessaan.
Seinä > lompakko>kassa>konttori>pankki>seinä. Jokaisessa välissä laskenta, käsittely ja kuljetus jollakin välineellä. Putkiposti kassalta konttoriinkin on väline.En tiedä sinun kortista, mutta jos kassa ei hyväksy mitään korttia kun on vika niin ei se kortin tyyppi vaikuta. Ja joo, lounasruoka paikoissa ihan jokunen kerta tätä. Ja kuten sanoin ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa että kassa ei osaa laskea rahoja.
- Anonyymi
Mutta olet saanut hyviä vinkkejä, miten pääset eroon vaihtorahaongelmasta.
Vielä niitä ruokakaupan jonossa valitettavan paljon on kolikoilla pelaavia. Siinä sitten ynnätään kolikoita ja seisotetaan jonoa ja kauhistellaan takana seisovaa raksamiestä ilman turpasuojaa.
Onneksi on tullut itsepalvelukassat, ei tarvitse seurata sitä pennien latjaamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta olet saanut hyviä vinkkejä, miten pääset eroon vaihtorahaongelmasta.
Vielä niitä ruokakaupan jonossa valitettavan paljon on kolikoilla pelaavia. Siinä sitten ynnätään kolikoita ja seisotetaan jonoa ja kauhistellaan takana seisovaa raksamiestä ilman turpasuojaa.
Onneksi on tullut itsepalvelukassat, ei tarvitse seurata sitä pennien latjaamista.Ei taida kellään ymmärrys riittää. Siis, mikä on tämä ilmiö? Jos rahasta annetaan väärin takaisin ja vielä väännetään asiasta. Meneekö loput rahat kenties myyjän omaan taskuun jos hän saa asiakkaan uskomaan että hän maksoikin kympillä kahden sijasta. Jokainen maksaa edelleen sillä millä maksaa.
- Anonyymi
Olin joskus 80-luvulla kesäkassana ja näitä valittajia oli jo silloin jonossa ettei nuoret osaa laskea päässään ja antavat väärin takaisin. Jos löi palautettavan summan kassaan niin samat äkkiväärät valitti ettetkö osaa laskea päässäsi kun lyöt annetun summan kassaan.
- Anonyymi
Jos on epäilys huijatuksi tulemisesta, niin pitää ojentaessaan rahaa sanoa minkä arvoinen se raha on. Silloin ei voi myyjä väittää, että se oli eri raha.
- Anonyymi
Kun asiakas maksaa käteisellä, myyjän kannattaa aina pitää asiakkaan maksama raha näkyvillä ennen kuin hän antaa vaihtorahan. Jos myyjä laittaa esimerkiksi 10 euron setelin kassaan ennen kuin on on antanut vaihtorahat, jotkut epärehelliset asiakkaat saattavat väittää sen maksetun rahan olleen 20 euron seteli.
- Anonyymi
Tuli mieleen se Silvennoisen tuijotus, sehän oli tonnin seteli. Mutta kyllä kortilla maksaminen on aika helppoa, kun ei tarvitse vahtia vaihtorahoja. Katsoo vain ennen kortin käyttöä sen maksusumman, ettei kuitaa väärää summaa.
- Anonyymi
Vieläkö joku vaari käyttää käteistä?
- Anonyymi
Käyttää varmaankin. Ja kassaneidit ei tiedä, että kurkkupurkki ja nakit on tarjouksessa alemmalla hinnalla, vaan lyö kassaan sen saman normaalihinnan, mihin on tottunut. Siinähän saa jonottajat seisoskella, jos asiakas huomauttaa virheellisestä hinnasta.
Joten itsepalvelukassalle vaan, sehän on helppoa ja nopeaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttää varmaankin. Ja kassaneidit ei tiedä, että kurkkupurkki ja nakit on tarjouksessa alemmalla hinnalla, vaan lyö kassaan sen saman normaalihinnan, mihin on tottunut. Siinähän saa jonottajat seisoskella, jos asiakas huomauttaa virheellisestä hinnasta.
Joten itsepalvelukassalle vaan, sehän on helppoa ja nopeaa!Meillä naapurin muumukin jo tilaa ruokaa woltista ja toiset käyttä vielä orvanahkoja mikäs siin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttää varmaankin. Ja kassaneidit ei tiedä, että kurkkupurkki ja nakit on tarjouksessa alemmalla hinnalla, vaan lyö kassaan sen saman normaalihinnan, mihin on tottunut. Siinähän saa jonottajat seisoskella, jos asiakas huomauttaa virheellisestä hinnasta.
Joten itsepalvelukassalle vaan, sehän on helppoa ja nopeaa!Kyllä tarjoushinnat ovat ohjelmoitu koneelle, ei niitä kassan tarvitse huomioida.
Pitäisi ainakin olla ohjelmoitu, mutta joskus kampanjan alkaessa saattaa joku tuote olla järjestelmässä aamulla vielä normi hinnalla, ennenkuin on hoksattu . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tarjoushinnat ovat ohjelmoitu koneelle, ei niitä kassan tarvitse huomioida.
Pitäisi ainakin olla ohjelmoitu, mutta joskus kampanjan alkaessa saattaa joku tuote olla järjestelmässä aamulla vielä normi hinnalla, ennenkuin on hoksattu .Tarkoitat varmaankin, ennen kuin joku asiakas huomaa huijauksen. Niin pitkään ottavat väärän hinnan, ja näin voitot kaupalle. Houkutellaan tarjouksella, mutta peritään normaalihinta, jos ei asiakkaat huomaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522