Vanha Liitto voimassa lakihenkisille ja harhaoppisille

Anonyymi

Uusi Liitto on Uusi Testamentti.
Ei näitä liittoja voi sotkea muut kuin harhaoppiset.

Saarnasiko Jeesus kolmen enkelin "iankaikkista" evankeliumia sapattikäskyn viitekehyksessä?
Mistä löytyy Uudesta Liitosta (=Uudesta Testamentista) käsky viikonpäivistä ja sunnuntai pedonmerkistä?

95

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eksytetyt sotkevat vanhan liiton ja uuden liiton.
      Ne ovat Jumalan eri liittoja.
      Vasen123...4567- adventimikäännytykseen mars. Vasen yks, kaks....

      • "Chreestos" perusti uuden liiton ja kumosi kaiken vanhan, mutta Jeesus suuttui jos laista luistettiin.


    • Anonyymi

      Me pyhät sapatin pyhittäjät haluamme hallita 1000-vuotisessa valtakunnassa.
      Kumartakaa meitä tai saatte pedonmerkin ja joudutte helvdttiin.

      • Anonyymi

        Adventistien 1000 vuotinen valtakunta on taivaassa, jossa käärmeet syö tomua
        (harhaoppia).


    • Anonyymi

      Mitä tulee sanaan lakihenkinen, sitä ei ole mainittu ollenkaan Raamatussa. Se on laittomuutta saarnaavien eksyttäjien keksimä pilkkasana.

      Jeesus Kristus saarnasi uuden liiton evankeliumia, missä on vaatimus noudattaa Mooseksen lakia, mitään siitä muuttamatta. Tässähän Jeesus sen asian ihan selvästi sanoo. Joka ei noudata lakia, hän ei ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

      Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
      20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

      Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

      • Anonyymi

        Messiaaninen joko tulisit kivittämään minut, jos teidän lait olisi voimassa?
        Terv. Kristitty helluntailainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Messiaaninen joko tulisit kivittämään minut, jos teidän lait olisi voimassa?
        Terv. Kristitty helluntailainen.

        Pimeänä keskiaikana murhattiin noin 50 miljoonaa, luulisi jo murhaamisien riittävän. Murhaajat eivät peri taivasten valtakuntaa.

        1700-luvun virret kertovat pedosta antikristuksesta paavista, ja heidän toimistaan pimeänäkeskiaikana.
        Virsi 241. 4. Se peto itses istutti Jesuksen kirkkoon pyhään, ja oikian Jumalan unhotti, itsens' teetteli siaan: Hän paimenet hukuttaa käski kuin lampait' laitumell' toit, ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskell.
        (Dan.7:25. Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan JA HÄVITTÄÄ KORKEIMMÄN PYHIÄ .)

        241.5. O tätä suurta surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt', Jumalan sanaa puhumaan sen pahan pedon pelvost', Hän uhkas kaikki käkes', HÄN POLTTI, TAPPOI ja säkes', kuin vastasit hänt' ehdost' (Pimeä keskiaika kesti 1260 vuotta)

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Messiaaninen joko tulisit kivittämään minut, jos teidän lait olisi voimassa?
        Terv. Kristitty helluntailainen.

        Kristitty helluntailainen kuinka suhtaudut Helluntailaissaarnajien sanomaan ? Kuuntelin TV seiskasta keskustelua Kolossalaiskirjeestä Paavo Järvisen johdolla. Heille tule sapatti esille. Eräs heistä mainitsi: Uudenliiton sapatti ei ole edes lauantai. He olivat samanhenkisiä.

        Raamatusta luemme: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole, Ja myöskin: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty helluntailainen kuinka suhtaudut Helluntailaissaarnajien sanomaan ? Kuuntelin TV seiskasta keskustelua Kolossalaiskirjeestä Paavo Järvisen johdolla. Heille tule sapatti esille. Eräs heistä mainitsi: Uudenliiton sapatti ei ole edes lauantai. He olivat samanhenkisiä.

        Raamatusta luemme: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole, Ja myöskin: Joka ei pidä Hänen käskyjänsä ei ole Hänen omansa.

        1234567---

        Helluntailainen ei tullut vastaamaan, hävisi kuin tuhka tuuleen !


    • Anonyymi

      Herran Jeesuksen valtakuntaan pääsevät vain ne, jotka pitävät sapatin ja uuden liiton. Koska helluntailaiset eivät kunnoita sapattia, he eivät saa armoa eivätkä pelastu, koska sapatin pitäminen on ikuisesti merkki liitosta Herran kanssa.

      Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      Luuk 6:5 Ja Jeesus sanoi vielä: "Ihmisen Poika on sapatin herra."

      2. Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

      Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
      7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

      Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

      • Anonyymi

        Tämä ON TOTUUS ADVENTISTEISTA: Adventistien pahuudella ei ole mitään rajaa, vaan he voivat elää täydessä valheessa ja pahuudessa katoamis-oppiinsa turvaten: "syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme".


      • Anonyymi

        Miksi Jeesus härnäsi sapattivouhkaajia?
        Miksi Jeesus ei maininnut sapattikäskyä, kun hän luetteli lakeja?
        Ymmärrän hyvin miksi alkuseurakunta alkoi pyhittää viikon ensimmäisen päivän. He eivät halunneet pyhittää samaa päivää kivittäjien ja vainoojiensa kanssa. He olivat siirtyneet uuteen liittoon.
        Tämä sama vaino näkyy tänäkin päivänä.
        Messiaanisilla on kivityskäskyt voimassa. He kiristelevät hampaitansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jeesus härnäsi sapattivouhkaajia?
        Miksi Jeesus ei maininnut sapattikäskyä, kun hän luetteli lakeja?
        Ymmärrän hyvin miksi alkuseurakunta alkoi pyhittää viikon ensimmäisen päivän. He eivät halunneet pyhittää samaa päivää kivittäjien ja vainoojiensa kanssa. He olivat siirtyneet uuteen liittoon.
        Tämä sama vaino näkyy tänäkin päivänä.
        Messiaanisilla on kivityskäskyt voimassa. He kiristelevät hampaitansa.

        Sunnuntai on KEKSITTY pyhäksi.
        Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti 5.11.1999 Ilta Sanomat Vapaa sana seuraavasti:

        Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo VARHAIN KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jeesus härnäsi sapattivouhkaajia?
        Miksi Jeesus ei maininnut sapattikäskyä, kun hän luetteli lakeja?
        Ymmärrän hyvin miksi alkuseurakunta alkoi pyhittää viikon ensimmäisen päivän. He eivät halunneet pyhittää samaa päivää kivittäjien ja vainoojiensa kanssa. He olivat siirtyneet uuteen liittoon.
        Tämä sama vaino näkyy tänäkin päivänä.
        Messiaanisilla on kivityskäskyt voimassa. He kiristelevät hampaitansa.

        Jeesus piti itse sapatin ja saarnasi evankeliumia sapattina.

        Luuk 16:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,
        17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja. Hän avasi kirjakäärön ja löysi sen kohdan, jossa sanotaan:
        18 -- Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen
        19 ja julistamaan Herran riemuvuotta.

        Samaa teki Paavali. Hän saarnasi evankeliumia Mooseksen laista ja teki sitä sapattina synagogassa.

        Ap.t 18:4 Joka sapattina Paavali kävi keskusteluja synagogassa ja koetti taivuttaa uskoon sekä juutalaisia että kreikkalaisia.

        Ap.t 28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus piti itse sapatin ja saarnasi evankeliumia sapattina.

        Luuk 16:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,
        17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja. Hän avasi kirjakäärön ja löysi sen kohdan, jossa sanotaan:
        18 -- Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen
        19 ja julistamaan Herran riemuvuotta.

        Samaa teki Paavali. Hän saarnasi evankeliumia Mooseksen laista ja teki sitä sapattina synagogassa.

        Ap.t 18:4 Joka sapattina Paavali kävi keskusteluja synagogassa ja koetti taivuttaa uskoon sekä juutalaisia että kreikkalaisia.

        Ap.t 28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.

        Juutalaiset tapasi sapattina syngoogasta, jolloin heille julistettiin evankeliumia. Usein tapahtui, että kristityt ajettiin pois synagoogeista.
        Kristityt kokoontuivat viikon ensimmäisenä päivänä eli "Herran päivänä". Silloin kerättiin esim. uhrilahjat Jerusalemin seurakunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset tapasi sapattina syngoogasta, jolloin heille julistettiin evankeliumia. Usein tapahtui, että kristityt ajettiin pois synagoogeista.
        Kristityt kokoontuivat viikon ensimmäisenä päivänä eli "Herran päivänä". Silloin kerättiin esim. uhrilahjat Jerusalemin seurakunnalle.

        Kuka muutti viikon ensimmäisen päivä sunnuntain nimen Herran päiväksi ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella VALLALLA viikon ensimmäisen päivän sunnuntain nimen Herran päiväksi.

        1234567---


    • Anonyymi

      Adventismin henki

      1. Valheen henki
      2. Eksytuksen henki (eksytys = totuuden ja valheen liitto)
      3. Ulkokultaisuus
      4. Omavanhurskaisuus

    • Anonyymi

      UUDESTISYNTYMÄTTÖMÄT KÄÄNNYTTÄJÄT

      Onko sinut käännytetty tai halutaan käännyttää tämän adventistisenuskonnon rahoittajaksi?

      Jeesus sanoo kirjanoppineista ja käännyttäjistä:
      "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

      • Anonyymi

        Ketkä rahoittaa TV seiskaa ?


    • Anonyymi

      Hurmahenkiset lahkolaiset ovat hyljänneet Jumalan säätämykset ja hengelliset lait ja hyppivät ja kaatuilevat villitsevien henkien voimasta lattialle selälleen vapisten ja täristen ja noudattavat omia riivaajien oppejaan. Lahkolaisten teltat kannattaa kiertää kaukaa.

      • Anonyymi

        Menehän luterilainen kirkkosi yoga-jumalanpalvelukseen, jotta rauhoitut. Sellainenkin löytyy.


    • Anonyymi

      >>>Saarnasiko Jeesus kolmen enkelin "iankaikkista" evankeliumia sapattikäskyn viitekehyksessä?<<<

      Kyllä saarnasi.

      Jeesus piti itse sapatin ja saarnasi evankeliumia sapattina.

      Luuk 16:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,
      17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja. Hän avasi kirjakäärön ja löysi sen kohdan, jossa sanotaan:
      18 -- Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen
      19 ja julistamaan Herran riemuvuotta.

      Samaa teki Paavali. Hän saarnasi evankeliumia Mooseksen laista ja teki sitä sapattina synagogassa.

      Ap.t 18:4 Joka sapattina Paavali kävi keskusteluja synagogassa ja koetti taivuttaa uskoon sekä juutalaisia että kreikkalaisia.

      Ap.t 28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.

    • Anonyymi

      Vanha Liitto perustui Moosekselle annettuun kymmeneen käskyyn.
      Adventistit ymmärtäneet Uuden Liiton sapattiöyhötykseksi ja sunnuntai pedonmerkiksi sekä ettei uhrata eläimiä.

      Adventismi on selkeää harhaoppia.

      • Anonyymi

        Sunnuntai ei ole Ilmestyskirjan tarkoittama pedon merkki, koska siitä ei voi laskea lukua 666 eikä sitä voi asentaa oikeaa käteen. Mutta siinä adventistit ovat ihan oikeassa että sapatti on uuden liiton lepöpäivä ja sen noudattaminen on merkki siitä, että on uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa.

        Herran Jeesuksen valtakuntaan pääsevät vain ne, jotka pitävät sapatin ja uuden liiton. Koska helluntailaiset eivät kunnoita sapattia, he eivät saa armoa eivätkä pelastu, koska sapatin pitäminen on ikuisesti merkki liitosta Herran kanssa.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk 6:5 Ja Jeesus sanoi vielä: "Ihmisen Poika on sapatin herra."

        2. Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

        Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.


      • Anonyymi

        Noo mikäs sitten ei ole harhaoppia ??
        Oletkos sinä jo tuult täydelliseksi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noo mikäs sitten ei ole harhaoppia ??
        Oletkos sinä jo tuult täydelliseksi ?

        Adventismi on:
        -valehtelua
        -ylpeyttä
        -epäjumalanplvelusta
        -kristittyjen kiusaamista ja vainoamista
        Adventismi on jumlattomien maailman ihmisten pahuutta ja häijyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventismi on:
        -valehtelua
        -ylpeyttä
        -epäjumalanplvelusta
        -kristittyjen kiusaamista ja vainoamista
        Adventismi on jumlattomien maailman ihmisten pahuutta ja häijyyttä.

        Onko sinulla paha olo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla paha olo?

        Adventistit sekä vihaavat että kadehtivat Jeesuksen omia. Adventisteilla on taatusti paha olo He ovat oman uskontonsa varassa mailmassa, ilman toivoa ja Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sunnuntai ei ole Ilmestyskirjan tarkoittama pedon merkki, koska siitä ei voi laskea lukua 666 eikä sitä voi asentaa oikeaa käteen. Mutta siinä adventistit ovat ihan oikeassa että sapatti on uuden liiton lepöpäivä ja sen noudattaminen on merkki siitä, että on uudessa liitossa Herran Jeesuksen kanssa.

        Herran Jeesuksen valtakuntaan pääsevät vain ne, jotka pitävät sapatin ja uuden liiton. Koska helluntailaiset eivät kunnoita sapattia, he eivät saa armoa eivätkä pelastu, koska sapatin pitäminen on ikuisesti merkki liitosta Herran kanssa.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Luuk 6:5 Ja Jeesus sanoi vielä: "Ihmisen Poika on sapatin herra."

        2. Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

        Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

        Kaikilla nyt vaan ei ole ymmärrystä tunnistaa petoa, jonka luku on 666.

        Ymmärtäväisiä löytyy. Luther oli ymmärtäväinen ja tunnisti pedon, antikristuksen paavin, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi. Ymmärtäväinen oli myös Saksalainen professori Andreas Helwig (1572-1643) Hän selvitti pedon luvun viisaasti. Hänen mukaansa se tulee sanasta VICARIVS FILII DEI. Myöskin adventisti ylifariseus_1:nen on ymmärtäväinen, ja löytyy adventisteista muitakin ymmärtäväisiä.
        Elleni sai tietoa Lutherin kirjoituksista.

        Nyt kun on tunnistettu peto, niin on helppo tunnistaa tämän pedonmerkki, joka on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventismi on:
        -valehtelua
        -ylpeyttä
        -epäjumalanplvelusta
        -kristittyjen kiusaamista ja vainoamista
        Adventismi on jumlattomien maailman ihmisten pahuutta ja häijyyttä.

        Raamatussa kirjoitettu: Autuaita olette te joita vainotaan. Kiittäkää siitä.

        1234567---


    • Anonyymi

      Ps.95:11 Ja minä vihassani vannoin: He eivät pääse minun lepooni. 4Moos.14:22-23. Hebr.3:11 ja minä vihassani vannoin: He eivät pääse minun lepooni. Hebr.3:18 Ja kenelle hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille? Hebr.4:2-3 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: Ja niin minä vihassani vannoin: He eivät pääse minun lepooni, vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. Hebr.4:5-7 ja taas: He eivät pääse minun lepooni. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden, niin hän taas määrää päivän, tämän päivän, sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: Tänä päivänä, jos te kuulette hän äänensä, älkää paaduttako sydämiänne.

      • Anonyymi

        Tottemattomilla adventisteilla ei ole lepoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottemattomilla adventisteilla ei ole lepoa.

        Mutta mitä Sana ilmoittaa? "jos Joosua olisi saattanut heidät (Israelin kansan) lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä". Suomeksi, vaikka Israel pääsi Joosuan johdolla Luvattuun Maahan ja noudatti kauan aikaa Joosuan jälkeen Mooseksen lakia sapattikäskyineen, niin he eivät päässeet lepoon. Sitten Sana jatkaa: Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva, eli suomeksi Jumalan kansalla, Israelilla on sapatinlepo vielä edessäpäin.
        Mutta kaikki, ne, jotka ovat kuulleet Jumalan äänen ovat jo saavuttaneet levon.
        Sana todistaa: hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        Jumalan määräämään lepoon pääsee tänään eikä lauantaita pidä eikä tarvitse odottaa, sillä Sana ilmoittaa: niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme.
        Sanassa on lupaus sapatinlevosta, ja Sanan mukaan kaikki lupaukset, myös lupaus levosta toteutuu Jeesuksessa. Jos otat tänään vastaan Jeesuksen, saavutat myös Jumalan lupaaman sapatinlevon.
        hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        Sana puhuu: minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen. Jumalan lain Israelille antaman käsky sapatin viettämisestä oli vain kuva ja varjo. Israelille Jumalan määräämien juhlien ydin, se jonka varjo juhlat olivat, oli Kristus, ruumis on Kristus.
        Sana jatkaa: yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        Jos olet uskossa Jeesukseen, niin Jumala on asettanut sinut, ei viettämään sapatin kuvaa ja varjoa, vaan taivaalliseen sapatinlepoon.
        Adventistit viettäköön oman uskontonsa ellen-sapattia. Jumalan omilla on Jumalan määräämä taivaallinen lepo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mitä Sana ilmoittaa? "jos Joosua olisi saattanut heidät (Israelin kansan) lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä". Suomeksi, vaikka Israel pääsi Joosuan johdolla Luvattuun Maahan ja noudatti kauan aikaa Joosuan jälkeen Mooseksen lakia sapattikäskyineen, niin he eivät päässeet lepoon. Sitten Sana jatkaa: Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva, eli suomeksi Jumalan kansalla, Israelilla on sapatinlepo vielä edessäpäin.
        Mutta kaikki, ne, jotka ovat kuulleet Jumalan äänen ovat jo saavuttaneet levon.
        Sana todistaa: hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        Jumalan määräämään lepoon pääsee tänään eikä lauantaita pidä eikä tarvitse odottaa, sillä Sana ilmoittaa: niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme.
        Sanassa on lupaus sapatinlevosta, ja Sanan mukaan kaikki lupaukset, myös lupaus levosta toteutuu Jeesuksessa. Jos otat tänään vastaan Jeesuksen, saavutat myös Jumalan lupaaman sapatinlevon.
        hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        Sana puhuu: minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen. Jumalan lain Israelille antaman käsky sapatin viettämisestä oli vain kuva ja varjo. Israelille Jumalan määräämien juhlien ydin, se jonka varjo juhlat olivat, oli Kristus, ruumis on Kristus.
        Sana jatkaa: yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        Jos olet uskossa Jeesukseen, niin Jumala on asettanut sinut, ei viettämään sapatin kuvaa ja varjoa, vaan taivaalliseen sapatinlepoon.
        Adventistit viettäköön oman uskontonsa ellen-sapattia. Jumalan omilla on Jumalan määräämä taivaallinen lepo.

        Jeesus Kristus saarnasi uuden liiton evankeliumia, missä on vaatimus noudattaa Mooseksen lakia, mitään siitä muuttamatta. Tässähän Jeesus sen asian ihan selvästi sanoo. Joka ei noudata lakia, hän ei ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa. Lain purkajat tuomitaan helvettiin, eivätkä he koskaan pääse Jumalan luokse taivaalliseen lepoon.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus Kristus saarnasi uuden liiton evankeliumia, missä on vaatimus noudattaa Mooseksen lakia, mitään siitä muuttamatta. Tässähän Jeesus sen asian ihan selvästi sanoo. Joka ei noudata lakia, hän ei ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa. Lain purkajat tuomitaan helvettiin, eivätkä he koskaan pääse Jumalan luokse taivaalliseen lepoon.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Messiaaninen kivitätkö minut, jos en vietä sapattia. Teillähän on sapattikäskyt voimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Messiaaninen kivitätkö minut, jos en vietä sapattia. Teillähän on sapattikäskyt voimassa.

        Jeesuksella on edelleen sapattikäsky voimassa. Mitäs tähän sanot?

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksella on edelleen sapattikäsky voimassa. Mitäs tähän sanot?

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Testataan ovatko messiaaniset ja adventistit sapattivouhkaajat uudestisyntyneitä.
        Vastatkaa Jeesuksen kysymykseen miksi Daavid sai syödä näkyleivät? Niitähän sai syödä Mooseksen lain mukaan vain papit.
        Vastaukseksi ei käy, että oli himo ja nälkä.


    • Anonyymi

      Hebr.4:4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä paivänä kaikista teoistansa: 1Moos.2:2. 2Moos.20:9-11. 2Moos.31:16-17Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena paivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti. 5Moos.5:13-14

      • Anonyymi

        Sapattihörhöt eli epäjumalapalvelijat eivät vietä oman uskontonsa lepopäivää Jumalan esimerkkiä seuraten. Heillä on oma ellen-sapatti, jonka sääntöjä ei löydy Raamatusta.
        Jumala päätti seitemäntenä päivänä työnsä. Jumala ei jatkanut työtää seitsemännen päivän jälkeen, niinkuin valheet omat tekevät.
        Muiden päivien kohdalla mainitaan ilta ja aamu, mutta seitsemännessä päivässä ei ole iltaa eikä aamua. Näin ollen sapatinvouhottajien sapatti onkin tavallinen arkipäivä.


    • Anonyymi

      Herra tutkii henget, mutta maailman lastenmies ei prosessia siedä, ei kestä.

    • Anonyymi

      Oletko koskaan tavannut uudestisyntynyttä Adventistipastoria?
      Ulkokullattuja kirjanoppineita kylläkin.

      • Anonyymi

        Adventismi on harhojen uskonto. Harhaluulo on "perusteeton voimakas uskomus, josta henkilö pitää kiinni itsepintaisesti, vaikka esitettäisiin sen kumoavia perusteluita tai todisteita". (wikipedia)
        Raamatussa ei ole adventistien kuvittelemaa sapattiuskontoa.
        Esimerkiksi adventistien harhaluulo siitä, että Jeesuksen käskyt ovat yhtä kuin vanhan liiton kymmenen käskyä, on harhaluulo ja perusteeton uskomus.
        Sanassa on hyvin selvästi ilmoitettu Jeesuksen käskyt: Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Vaikka kuinka vääntäisi, niin Jeesus ei sanonut antavansa sapattikäskyä ja muutamaa muuta Mooseksen lain käskyä seuraajiensa täytettäväksi.
        Adventistit eivät usko Jumalan Sanaa, vaan ovat paatuneina ja ovat ottaneet Sanan ilmoituksen tilalla oman oppinsa.
        Adventistit ovat pahoja ja paatuneita, ulkokullattuja maailman ihmisiä, jotka näyttelevät hurskasta ja jumalista ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventismi on harhojen uskonto. Harhaluulo on "perusteeton voimakas uskomus, josta henkilö pitää kiinni itsepintaisesti, vaikka esitettäisiin sen kumoavia perusteluita tai todisteita". (wikipedia)
        Raamatussa ei ole adventistien kuvittelemaa sapattiuskontoa.
        Esimerkiksi adventistien harhaluulo siitä, että Jeesuksen käskyt ovat yhtä kuin vanhan liiton kymmenen käskyä, on harhaluulo ja perusteeton uskomus.
        Sanassa on hyvin selvästi ilmoitettu Jeesuksen käskyt: Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Vaikka kuinka vääntäisi, niin Jeesus ei sanonut antavansa sapattikäskyä ja muutamaa muuta Mooseksen lain käskyä seuraajiensa täytettäväksi.
        Adventistit eivät usko Jumalan Sanaa, vaan ovat paatuneina ja ovat ottaneet Sanan ilmoituksen tilalla oman oppinsa.
        Adventistit ovat pahoja ja paatuneita, ulkokullattuja maailman ihmisiä, jotka näyttelevät hurskasta ja jumalista ihmistä.

        Tottakai kaikki kymmenen käskyä on edelleen voimassa..."Älä tapa, älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi, älä tee huorin jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai kaikki kymmenen käskyä on edelleen voimassa..."Älä tapa, älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi, älä tee huorin jne.

        Sapattikäskyn antoi Mooses, eikä Mooses ole sama henkilö kuin Jeesus.
        Mooseksen laissa on kirjoitettu kymmeniä kertoja, 'puhu israelilaisille ja sano', siis koska ja milloin Mooses määräsi koko maailman noudattamaan lakia?
        Sen sijaa Jeesus sanoo: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Evankeliumi ei ole yhtä kuin Mooseksen laki, vaan niin kuin Paavali kertoo: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen EVANKELIUMIN, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös PELASTUTTE, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
        Evankeliumi on sanoma Jeesuksen ylösnousemuksesta, syntien sovituksesta. Niin kuin on kirjoitettu: nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Ilman laki tarkoittaa ilman Mooseksen lakia, ilman sapattikäskyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapattikäskyn antoi Mooses, eikä Mooses ole sama henkilö kuin Jeesus.
        Mooseksen laissa on kirjoitettu kymmeniä kertoja, 'puhu israelilaisille ja sano', siis koska ja milloin Mooses määräsi koko maailman noudattamaan lakia?
        Sen sijaa Jeesus sanoo: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Evankeliumi ei ole yhtä kuin Mooseksen laki, vaan niin kuin Paavali kertoo: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen EVANKELIUMIN, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös PELASTUTTE, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
        Evankeliumi on sanoma Jeesuksen ylösnousemuksesta, syntien sovituksesta. Niin kuin on kirjoitettu: nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Ilman laki tarkoittaa ilman Mooseksen lakia, ilman sapattikäskyä.

        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen lakia eikä lakiin saanut lisätä eikä myöskään ottaa mitään pois. Kynmmenen käskyä ei riitä, vaan on noudatettava koko lakia, siis satoja käskyjä. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
        Mitähän sääntöjen vastaista? Tämä kaikki sisältyy kymmeneen käskyyn ja käskyjen noudattamiseen:
        Kivität sapatin rikkojat. Kivität huorat. Revit rikki patsaat ja muut idolit ja hävität ennustajat.
        Poistat viattoman veren velan.
        Jos ei lapsesi kunnioita sinua, niin toimit lasin mukaisesti: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
        Kymmenen käskyä oli osa Mookselsen lakia eikä lakiin saanut lisätä eikä myöskään ottaa mitään pois. Kynmmenen käskyä ei riitä, vaan on noudatettava koko lakia, siis satoja käskyjä.
        Ns. kymmenen käskyä ei kiellä esimerkiksi valehtelua.
        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi-käsky kielsi ainoastaan oikeudessa antamasta väärä todistus. Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva.
        Kaiken päälle Mooseksen laki, jonka liitontauluihin oli kirjoitettuna kymmenen käskysanaa, ei ole enää voimassa.
        Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyä oli osa Mooseksen lakia eikä lakiin saanut lisätä eikä myöskään ottaa mitään pois. Kynmmenen käskyä ei riitä, vaan on noudatettava koko lakia, siis satoja käskyjä. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
        Mitähän sääntöjen vastaista? Tämä kaikki sisältyy kymmeneen käskyyn ja käskyjen noudattamiseen:
        Kivität sapatin rikkojat. Kivität huorat. Revit rikki patsaat ja muut idolit ja hävität ennustajat.
        Poistat viattoman veren velan.
        Jos ei lapsesi kunnioita sinua, niin toimit lasin mukaisesti: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
        Kymmenen käskyä oli osa Mookselsen lakia eikä lakiin saanut lisätä eikä myöskään ottaa mitään pois. Kynmmenen käskyä ei riitä, vaan on noudatettava koko lakia, siis satoja käskyjä.
        Ns. kymmenen käskyä ei kiellä esimerkiksi valehtelua.
        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi-käsky kielsi ainoastaan oikeudessa antamasta väärä todistus. Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahateko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva.
        Kaiken päälle Mooseksen laki, jonka liitontauluihin oli kirjoitettuna kymmenen käskysanaa, ei ole enää voimassa.
        Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

        Jeesus Kristus saarnasi uuden liiton evankeliumia, missä on vaatimus noudattaa Mooseksen lakia, mitään siitä muuttamatta. Tässähän Jeesus sen asian ihan selvästi sanoo.

        Joka ei noudata lakia, hän ei ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa. Lain purkajat tuomitaan helvettiin, eivätkä he koskaan pääse Jumalan luokse taivaalliseen lepoon.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapattikäskyn antoi Mooses, eikä Mooses ole sama henkilö kuin Jeesus.
        Mooseksen laissa on kirjoitettu kymmeniä kertoja, 'puhu israelilaisille ja sano', siis koska ja milloin Mooses määräsi koko maailman noudattamaan lakia?
        Sen sijaa Jeesus sanoo: Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Evankeliumi ei ole yhtä kuin Mooseksen laki, vaan niin kuin Paavali kertoo: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen EVANKELIUMIN, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös PELASTUTTE, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
        Evankeliumi on sanoma Jeesuksen ylösnousemuksesta, syntien sovituksesta. Niin kuin on kirjoitettu: nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Ilman laki tarkoittaa ilman Mooseksen lakia, ilman sapattikäskyä.

        Evankeliumissa on vaatimus noudattaa Mooseksen lakia. Paavali myös kirjoitti, että Jumala ei tee eroa pakanoiden ja juutalaisten välille. Mooseksen laki koskee kaikkia kansoja yhtälailla. Jos joku kristitty ei halua noudattaa Mooseksen lakia, hän saa varman tuomion helvettiin laittomuuden tekijänä.

        1 Tim 1:88 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        ---
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumissa on vaatimus noudattaa Mooseksen lakia. Paavali myös kirjoitti, että Jumala ei tee eroa pakanoiden ja juutalaisten välille. Mooseksen laki koskee kaikkia kansoja yhtälailla. Jos joku kristitty ei halua noudattaa Mooseksen lakia, hän saa varman tuomion helvettiin laittomuuden tekijänä.

        1 Tim 1:88 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
        ---
        11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Ap.t 10:34 Pietari rupesi puhumaan. Hän sanoi: "Nyt minä todella käsitän, ettei Jumala erottele ihmisiä.
        35 Hän hyväksyy jokaisen, joka pelkää häntä ja noudattaa hänen tahtoaan, kuului tämä mihin kansaan tahansa.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        1 Tim 1:88 => 1 Tim 1:8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Tim 1:88 => 1 Tim 1:8

        Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,

        Niin laki on pantu kaikille niille myös pakanaoille, jotka eivät noudata sapattia eikä muitakaan lain käskyjä. Silloin heille tulee se tuomio, minkä laki määrää. Jokainen pakanauskovakin saa tuomionsa lain mukaan, jos he eivät tee parannusta laittomuudesta uskossa Jeesuksen Kristukseen.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Yksikään laittomuuden tekijä ei ole vanhurskas. Helluntailaisuus on laittomuutta, joten yksikään helluntailaisuutta noudattava sunnuntaijuhlija ja sapatirikkoja ei ole vanhurskas, vaikka hän olisi huutanut herätyskokouksessa Jeesukselle "Herra, Herra".

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventismi on harhojen uskonto. Harhaluulo on "perusteeton voimakas uskomus, josta henkilö pitää kiinni itsepintaisesti, vaikka esitettäisiin sen kumoavia perusteluita tai todisteita". (wikipedia)
        Raamatussa ei ole adventistien kuvittelemaa sapattiuskontoa.
        Esimerkiksi adventistien harhaluulo siitä, että Jeesuksen käskyt ovat yhtä kuin vanhan liiton kymmenen käskyä, on harhaluulo ja perusteeton uskomus.
        Sanassa on hyvin selvästi ilmoitettu Jeesuksen käskyt: Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne. Vaikka kuinka vääntäisi, niin Jeesus ei sanonut antavansa sapattikäskyä ja muutamaa muuta Mooseksen lain käskyä seuraajiensa täytettäväksi.
        Adventistit eivät usko Jumalan Sanaa, vaan ovat paatuneina ja ovat ottaneet Sanan ilmoituksen tilalla oman oppinsa.
        Adventistit ovat pahoja ja paatuneita, ulkokullattuja maailman ihmisiä, jotka näyttelevät hurskasta ja jumalista ihmistä.

        Mistähän johtunee, mutta kirjoituksestasi puuttuu sinetti.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän johtunee, mutta kirjoituksestasi puuttuu sinetti.

        1234567---

        Vastaappa kysymykseeni, joka on tehty klo 18:06.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin laki on pantu kaikille niille myös pakanaoille, jotka eivät noudata sapattia eikä muitakaan lain käskyjä. Silloin heille tulee se tuomio, minkä laki määrää. Jokainen pakanauskovakin saa tuomionsa lain mukaan, jos he eivät tee parannusta laittomuudesta uskossa Jeesuksen Kristukseen.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Yksikään laittomuuden tekijä ei ole vanhurskas. Helluntailaisuus on laittomuutta, joten yksikään helluntailaisuutta noudattava sunnuntaijuhlija ja sapatirikkoja ei ole vanhurskas, vaikka hän olisi huutanut herätyskokouksessa Jeesukselle "Herra, Herra".

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Vastaappa kysymykseeni, joka on tehty klo 18:06.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaappa kysymykseeni, joka on tehty klo 18:06.

        Tässä kysymys.

        Testataan ovatko messiaaniset ja adventistit sapattivouhkaajat uudestisyntyneitä.
        Vastatkaa Jeesuksen kysymykseen miksi Daavid sai syödä näkyleivät? Niitähän sai syödä Mooseksen lain mukaan vain papit.
        Vastaukseksi ei käy, että oli himo ja nälkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaappa kysymykseeni, joka on tehty klo 18:06.

        Tässä kysymys.

        Testataan ovatko messiaaniset ja adventistit sapattivouhkaajat uudestisyntyneitä.
        Vastatkaa Jeesuksen kysymykseen miksi Daavid sai syödä näkyleivät? Niitähän sai syödä Mooseksen lain mukaan vain papit.
        Vastaukseksi ei käy, että oli himo ja nälkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kysymys.

        Testataan ovatko messiaaniset ja adventistit sapattivouhkaajat uudestisyntyneitä.
        Vastatkaa Jeesuksen kysymykseen miksi Daavid sai syödä näkyleivät? Niitähän sai syödä Mooseksen lain mukaan vain papit.
        Vastaukseksi ei käy, että oli himo ja nälkä.

        Rauhaa veli ! Jeesus vastasi viittaamalla Daavidiin, joka miestensä kanssa söi uhrileivät, "joiden syöminen on sallittu ainoastaan papeille" Toisin sanoen jos "Daavid ja hänen nälkäiset toverinsa saivat syödä papeille kuuluvat pyhät leivät" niin eivätkö sitten nälkäiset opetuslapset saaneet rikkoa kirjanoppineiden sääntöjä sapatin pyhyydestä.
        Sitten Jeesus tiivisti näkemyksensä sapatista vastakohdaksi fariseusten käsitykselle. "Sapatti on ihmistä varten" hän sanoi, "eikä ihminen sapattia varten"
        Johtajat olivat kuormittaneet päivän nin monilla ihmisten laatimilla säännöillä, että seitsemäs päivä ei enää vapauttanut Israelia joka viikko vaan sitoi sen lahleisiin. Se ei ollut enää ilon, riemun ja siunauksen päivä, jollaiseksi se oli tarkoitettu, vaan siitä oli tullut sellainen taakka, että ihmiset eivät saaneet edes poimia muutamia tähkäpäitä nälkäänsä. Pikkumaisiin sääntöihinsä takertuneet fariseukset löivät laimin lain tärkeimmät puolet, sellaiset kuin oikeudenmukaisuus, armo ja usko. Yrittäessään varjella sapatin pyhyyttä ja tehdä sen ilon päiväksi he olivatkin turmelleet ja tuhonneet sen, koska säännöistä oli tullut päämäärä sinänsä. Jeesus oli sapatin Herra. Hänellä, EI
        lainopettajilla eikä fariseuksilla, oli oikeus päättää, mitä pyhäpäivänä oli lupa tehdä ja tähkäpäitten poimiminen nälän tyydyttämiseksi oli sallittua.
        Jeesus yritti kääntää juutalaiset pois fariseusten lainoimaisesta suhtautumisesta sapattiin ei itse sapatista. Kysymys ei ollut siitä, mikä päivä tuli pitää pyhänä, vaan miten sitä oli vietettävä. Siunausta sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhaa veli ! Jeesus vastasi viittaamalla Daavidiin, joka miestensä kanssa söi uhrileivät, "joiden syöminen on sallittu ainoastaan papeille" Toisin sanoen jos "Daavid ja hänen nälkäiset toverinsa saivat syödä papeille kuuluvat pyhät leivät" niin eivätkö sitten nälkäiset opetuslapset saaneet rikkoa kirjanoppineiden sääntöjä sapatin pyhyydestä.
        Sitten Jeesus tiivisti näkemyksensä sapatista vastakohdaksi fariseusten käsitykselle. "Sapatti on ihmistä varten" hän sanoi, "eikä ihminen sapattia varten"
        Johtajat olivat kuormittaneet päivän nin monilla ihmisten laatimilla säännöillä, että seitsemäs päivä ei enää vapauttanut Israelia joka viikko vaan sitoi sen lahleisiin. Se ei ollut enää ilon, riemun ja siunauksen päivä, jollaiseksi se oli tarkoitettu, vaan siitä oli tullut sellainen taakka, että ihmiset eivät saaneet edes poimia muutamia tähkäpäitä nälkäänsä. Pikkumaisiin sääntöihinsä takertuneet fariseukset löivät laimin lain tärkeimmät puolet, sellaiset kuin oikeudenmukaisuus, armo ja usko. Yrittäessään varjella sapatin pyhyyttä ja tehdä sen ilon päiväksi he olivatkin turmelleet ja tuhonneet sen, koska säännöistä oli tullut päämäärä sinänsä. Jeesus oli sapatin Herra. Hänellä, EI
        lainopettajilla eikä fariseuksilla, oli oikeus päättää, mitä pyhäpäivänä oli lupa tehdä ja tähkäpäitten poimiminen nälän tyydyttämiseksi oli sallittua.
        Jeesus yritti kääntää juutalaiset pois fariseusten lainoimaisesta suhtautumisesta sapattiin ei itse sapatista. Kysymys ei ollut siitä, mikä päivä tuli pitää pyhänä, vaan miten sitä oli vietettävä. Siunausta sinulle.

        >>>Jeesus vastasi viittaamalla Daavidiin, joka miestensä kanssa söi uhrileivät, "joiden syöminen on sallittu ainoastaan papeille" Toisin sanoen jos "Daavid ja hänen nälkäiset toverinsa saivat syödä papeille kuuluvat pyhät leivät" niin eivätkö sitten nälkäiset opetuslapset saaneet rikkoa kirjanoppineiden sääntöjä sapatin pyhyydestä.<<<<

        Opetat väärin. Daavid ei rikkonut lakia. Sapattina saa pelastaa ihmishenkiä ja ruokkia nälkiintyneitä, koska Jumala haluaa ennemmin laupeutta kuin uhria. Antamasi esimerkki ei anna oikeutta rikkoa sapattisäädöksiä, mutta sitten on ihan eri asia, mitä sapattisäädökset pitävät sisällään. Niitä sinä et osaa, minkä vuoksi koko ajan opetat väärin sapatista ja yrität saada ihmiset rikkomaan Jumalan käskyjä vastaan.

        Hoos 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;

        Matt 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhaa veli ! Jeesus vastasi viittaamalla Daavidiin, joka miestensä kanssa söi uhrileivät, "joiden syöminen on sallittu ainoastaan papeille" Toisin sanoen jos "Daavid ja hänen nälkäiset toverinsa saivat syödä papeille kuuluvat pyhät leivät" niin eivätkö sitten nälkäiset opetuslapset saaneet rikkoa kirjanoppineiden sääntöjä sapatin pyhyydestä.
        Sitten Jeesus tiivisti näkemyksensä sapatista vastakohdaksi fariseusten käsitykselle. "Sapatti on ihmistä varten" hän sanoi, "eikä ihminen sapattia varten"
        Johtajat olivat kuormittaneet päivän nin monilla ihmisten laatimilla säännöillä, että seitsemäs päivä ei enää vapauttanut Israelia joka viikko vaan sitoi sen lahleisiin. Se ei ollut enää ilon, riemun ja siunauksen päivä, jollaiseksi se oli tarkoitettu, vaan siitä oli tullut sellainen taakka, että ihmiset eivät saaneet edes poimia muutamia tähkäpäitä nälkäänsä. Pikkumaisiin sääntöihinsä takertuneet fariseukset löivät laimin lain tärkeimmät puolet, sellaiset kuin oikeudenmukaisuus, armo ja usko. Yrittäessään varjella sapatin pyhyyttä ja tehdä sen ilon päiväksi he olivatkin turmelleet ja tuhonneet sen, koska säännöistä oli tullut päämäärä sinänsä. Jeesus oli sapatin Herra. Hänellä, EI
        lainopettajilla eikä fariseuksilla, oli oikeus päättää, mitä pyhäpäivänä oli lupa tehdä ja tähkäpäitten poimiminen nälän tyydyttämiseksi oli sallittua.
        Jeesus yritti kääntää juutalaiset pois fariseusten lainoimaisesta suhtautumisesta sapattiin ei itse sapatista. Kysymys ei ollut siitä, mikä päivä tuli pitää pyhänä, vaan miten sitä oli vietettävä. Siunausta sinulle.

        >>>>Jeesus oli sapatin Herra. Hänellä, EI lainopettajilla eikä fariseuksilla, oli oikeus päättää, mitä pyhäpäivänä oli lupa tehdä ja tähkäpäitten poimiminen nälän tyydyttämiseksi oli sallittua.<<<<

        Jeesus ei rikkonut lakia. Jeesus vaati aina noudattamaan lakia. Fariseukset eivät kuitenkaan osanneet eivätkä sen takia noudattaneet lakia, minkä takia heille tuli ristiriitoja Jeesuksen kanssa. Jeesus vaatii edelleen sapattikäskyn noudattamista, mitä hän itsekin noudatti,

        Matt 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhaa veli ! Jeesus vastasi viittaamalla Daavidiin, joka miestensä kanssa söi uhrileivät, "joiden syöminen on sallittu ainoastaan papeille" Toisin sanoen jos "Daavid ja hänen nälkäiset toverinsa saivat syödä papeille kuuluvat pyhät leivät" niin eivätkö sitten nälkäiset opetuslapset saaneet rikkoa kirjanoppineiden sääntöjä sapatin pyhyydestä.
        Sitten Jeesus tiivisti näkemyksensä sapatista vastakohdaksi fariseusten käsitykselle. "Sapatti on ihmistä varten" hän sanoi, "eikä ihminen sapattia varten"
        Johtajat olivat kuormittaneet päivän nin monilla ihmisten laatimilla säännöillä, että seitsemäs päivä ei enää vapauttanut Israelia joka viikko vaan sitoi sen lahleisiin. Se ei ollut enää ilon, riemun ja siunauksen päivä, jollaiseksi se oli tarkoitettu, vaan siitä oli tullut sellainen taakka, että ihmiset eivät saaneet edes poimia muutamia tähkäpäitä nälkäänsä. Pikkumaisiin sääntöihinsä takertuneet fariseukset löivät laimin lain tärkeimmät puolet, sellaiset kuin oikeudenmukaisuus, armo ja usko. Yrittäessään varjella sapatin pyhyyttä ja tehdä sen ilon päiväksi he olivatkin turmelleet ja tuhonneet sen, koska säännöistä oli tullut päämäärä sinänsä. Jeesus oli sapatin Herra. Hänellä, EI
        lainopettajilla eikä fariseuksilla, oli oikeus päättää, mitä pyhäpäivänä oli lupa tehdä ja tähkäpäitten poimiminen nälän tyydyttämiseksi oli sallittua.
        Jeesus yritti kääntää juutalaiset pois fariseusten lainoimaisesta suhtautumisesta sapattiin ei itse sapatista. Kysymys ei ollut siitä, mikä päivä tuli pitää pyhänä, vaan miten sitä oli vietettävä. Siunausta sinulle.

        >>>Rauhaa veli !<<<

        Luin vähän huonosti sinun kommenttisi. Vastasin ankarasti sinulle kahdessa tätä edeltävässä kommentissani, mutta luettuani kommenttisi, se olikin sapattia puolustava. Siis olen pahoillani ja korjaan nyt kommenttini.

        Jeesus noudatti sapattia ja vaati sen noudattamista. Fariseukset eivät noudattaneet. Kysymys oli, kuten sanoit, mitä sapattikäsky todellisuudessa sisältää. Jeesus opetti sapatista oikein ja itsekin sen piti.

        Luuk 4:16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan,
        17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jeesus vastasi viittaamalla Daavidiin, joka miestensä kanssa söi uhrileivät, "joiden syöminen on sallittu ainoastaan papeille" Toisin sanoen jos "Daavid ja hänen nälkäiset toverinsa saivat syödä papeille kuuluvat pyhät leivät" niin eivätkö sitten nälkäiset opetuslapset saaneet rikkoa kirjanoppineiden sääntöjä sapatin pyhyydestä.<<<<

        Opetat väärin. Daavid ei rikkonut lakia. Sapattina saa pelastaa ihmishenkiä ja ruokkia nälkiintyneitä, koska Jumala haluaa ennemmin laupeutta kuin uhria. Antamasi esimerkki ei anna oikeutta rikkoa sapattisäädöksiä, mutta sitten on ihan eri asia, mitä sapattisäädökset pitävät sisällään. Niitä sinä et osaa, minkä vuoksi koko ajan opetat väärin sapatista ja yrität saada ihmiset rikkomaan Jumalan käskyjä vastaan.

        Hoos 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;

        Matt 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.

        >>>Niitä sinä et osaa, minkä vuoksi koko ajan opetat väärin sapatista ja yrität saada ihmiset rikkomaan Jumalan käskyjä vastaan.<<<<

        Nämä sanani minä peruutan koskien kommenttia:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16828584/vanha-liitto-voimassa-lakihenkisille-ja-harhaoppisille#comment-106877046

        Ja pyydän anteeksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jeesus vastasi viittaamalla Daavidiin, joka miestensä kanssa söi uhrileivät, "joiden syöminen on sallittu ainoastaan papeille" Toisin sanoen jos "Daavid ja hänen nälkäiset toverinsa saivat syödä papeille kuuluvat pyhät leivät" niin eivätkö sitten nälkäiset opetuslapset saaneet rikkoa kirjanoppineiden sääntöjä sapatin pyhyydestä.<<<<

        Opetat väärin. Daavid ei rikkonut lakia. Sapattina saa pelastaa ihmishenkiä ja ruokkia nälkiintyneitä, koska Jumala haluaa ennemmin laupeutta kuin uhria. Antamasi esimerkki ei anna oikeutta rikkoa sapattisäädöksiä, mutta sitten on ihan eri asia, mitä sapattisäädökset pitävät sisällään. Niitä sinä et osaa, minkä vuoksi koko ajan opetat väärin sapatista ja yrität saada ihmiset rikkomaan Jumalan käskyjä vastaan.

        Hoos 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;

        Matt 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.

        Messiaaniselta saa ohjeet kuinka lakia saa kiertää.
        Mooseksen laki oli ehdoton näkyleipiä ei saa syödä muut kuin papit. Siihen ei käynyt verukkeeksi, että saa ruokkia nälkiintyneitä.


    • Anonyymi

      Hebr.4:9-10 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa. Ilm.14:13 Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä.

    • Anonyymi

      Jos meillä ei ole lainomaista sapattia, ei meillä ole sapattia ollenkaan. Ei ole olemassa lakia ilman lainomaisuutta. Silloin ei ole myöskään rikkomusta, ei ole laittomuuden tekijöitä. Joskin tuo sapatin tulkinta on aivan omapäinen sepustus, joka ei perustu Raamattuun. Se että Jeesus olisi hienosäätänyt sapattia, on silkkaa harhaoppia. Juuri fariseukset aivan varmasti osasivat Toorasta lukea sen miten sapattia piti viettää ja mitä silloin sai tehdä. Sekä sen, että rikkomisesta piti ihminen tappaa.

    • Anonyymi

      "Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
      Kirje heprealaisille 8:8-12 (Jeremia 31:31-34)

      Onko laki kirjoitettu sydämeesi?

    • Anonyymi

      Kun tuo toteutuu, meidän ei tarvitse enää kitistä laista eikä sapatista eikä kukaan herjaa toistaan laittomuuden tekijöiksi eikä opeta mitään kieroa oppia.

      Tuossa kuvataan sitä Hengen liittoa minkä Jeesus solmi Jumalan ja ihmisten välille. Sitä miten Jumalan Henki ohjaa ihmisiä, he eivät ole kuolleen kirjaimen tilassa, vaan Hengen tilassa toimien sen mukaan.

      Ja jos lakia pyritään noudattamaan, niin silloin tosiaan täytyy olla tavattomasti sääntöjä siitä mikä on sitä lain rikkomista ja siitä väistämättä tulee sitä vanhan liiton farisealaisuutta. Mitään muuta mahdollisuutta ei ole. Ei se voi mennä niin, että kun kiihkoilen laista, niin sitten minulla on armo eikä tarvitse edes noudattaa lakia, vaan tärkeää on vain kiihkoilla siitä.

      • Anonyymi

        Sellaiset ihmiset ovat lihassa, jotka eivät noudata lakia. Jos joku ei halua alistua lain noudattamiseen, hän ei ole Kristuksessa. Lain vastustajat ovat aina lihassa ja erossa Kristuksesta.

        Jos lopetat lain rikkomisen Pyhän Hengen voimalla, niin olet täyttynyt Pyhällä Hengellä. Pyhä Henki saa ihmisen noudattamaan pyhää lakia. Pyhän Hengen hedelmät ovat aina lain mukaisia.

        Tämän kaiken opetti Paavali:

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        --
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaiset ihmiset ovat lihassa, jotka eivät noudata lakia. Jos joku ei halua alistua lain noudattamiseen, hän ei ole Kristuksessa. Lain vastustajat ovat aina lihassa ja erossa Kristuksesta.

        Jos lopetat lain rikkomisen Pyhän Hengen voimalla, niin olet täyttynyt Pyhällä Hengellä. Pyhä Henki saa ihmisen noudattamaan pyhää lakia. Pyhän Hengen hedelmät ovat aina lain mukaisia.

        Tämän kaiken opetti Paavali:

        Room 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        --
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

        Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Fil3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fil3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;

        Paavali ei kumoa lakia, vaan opettaa, että lain noudattamisen lisäksi tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen, mikä sekin on lain käsky. Usko ei kumoa jokaisen velvollisuutta noudattaa Mooseksen lakia.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Edelleen on niin, ettei ole uskoa, jos ei ole lain tekoja. Usko ilman lain tekoja on kuollut. Helluntailaiset eivät noudata lakia, joten heidän uskonsa on kuollut. Heillä ei siis ole uskoa.

        Jaak 2:9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi. [5. Moos. 1:17]
        ---
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Sen takia sekä Paavali että Jaakob opettivat, että vanhurskaus edellyttää sekä uskoa Jeesukseen Kristukseen että lain noudattamita. Ota näistä toinen pois, niin et ole pyhä, vanhurskas etkä pelastu.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei kumoa lakia, vaan opettaa, että lain noudattamisen lisäksi tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen, mikä sekin on lain käsky. Usko ei kumoa jokaisen velvollisuutta noudattaa Mooseksen lakia.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Edelleen on niin, ettei ole uskoa, jos ei ole lain tekoja. Usko ilman lain tekoja on kuollut. Helluntailaiset eivät noudata lakia, joten heidän uskonsa on kuollut. Heillä ei siis ole uskoa.

        Jaak 2:9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi. [5. Moos. 1:17]
        ---
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Sen takia sekä Paavali että Jaakob opettivat, että vanhurskaus edellyttää sekä uskoa Jeesukseen Kristukseen että lain noudattamita. Ota näistä toinen pois, niin et ole pyhä, vanhurskas etkä pelastu.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

        Valhemessiaanen ja jumaton ja uskosta ja pelastuksesta osaton, kirjoitat sekoja. Mooses on sanonut: Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois.
        Mooseksen laissa, jota pitää noudattaa kokonaisuudessaan, eikä mitään saa muuttaa eikä mitään saa ottaa pois, on kirjoitettuna käsky: Mutta Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon.
        Mooses määräsi ylipappeuden Aaronille ja hänen jälkeläisilleen. Jos joku muu kuin Aaronin jälkeläinen pyrki lymäiseksi papiksi, hänen surmattiin.
        Uudessa liitossa ylipappeus kuuluu Jeesukselle: meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.
        Valhemessiaanisilla on käsky surmata uuden liiton pappi Jeesus.
        Toistat täyttä potaskaa: lain noudattamisen lisäksi tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen. Sinulla on käsky, joka veloittaa surmaamaan Jeesuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali ei kumoa lakia, vaan opettaa, että lain noudattamisen lisäksi tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen, mikä sekin on lain käsky. Usko ei kumoa jokaisen velvollisuutta noudattaa Mooseksen lakia.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Edelleen on niin, ettei ole uskoa, jos ei ole lain tekoja. Usko ilman lain tekoja on kuollut. Helluntailaiset eivät noudata lakia, joten heidän uskonsa on kuollut. Heillä ei siis ole uskoa.

        Jaak 2:9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi. [5. Moos. 1:17]
        ---
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Sen takia sekä Paavali että Jaakob opettivat, että vanhurskaus edellyttää sekä uskoa Jeesukseen Kristukseen että lain noudattamita. Ota näistä toinen pois, niin et ole pyhä, vanhurskas etkä pelastu.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

        Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

        Messiaanisilla on ylimmäinen pappi Aaronin suvusta. Tämä tulee näkyviin uudessa Jerusalemin temppelissä, jossa he uhraavat eläinuhreja.
        Armoistuinta ei ole.
        He ovat jääneet kiinni uuden liiton esikuviin.
        Pelastuksen suhteen he tekevät itse 90% ja Jeesus 10%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhemessiaanen ja jumaton ja uskosta ja pelastuksesta osaton, kirjoitat sekoja. Mooses on sanonut: Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois.
        Mooseksen laissa, jota pitää noudattaa kokonaisuudessaan, eikä mitään saa muuttaa eikä mitään saa ottaa pois, on kirjoitettuna käsky: Mutta Aaronin ja hänen poikiensa käske hoitaa papinvirkansa. Syrjäinen, joka siihen ryhtyy, surmattakoon.
        Mooses määräsi ylipappeuden Aaronille ja hänen jälkeläisilleen. Jos joku muu kuin Aaronin jälkeläinen pyrki lymäiseksi papiksi, hänen surmattiin.
        Uudessa liitossa ylipappeus kuuluu Jeesukselle: meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole mitään puhunut.
        Valhemessiaanisilla on käsky surmata uuden liiton pappi Jeesus.
        Toistat täyttä potaskaa: lain noudattamisen lisäksi tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen. Sinulla on käsky, joka veloittaa surmaamaan Jeesuksen.

        Sinulla pyörii vanha levy päällä.

        Vanhan testamentin säädöksissä puhutaan Messiaasta, joka ottaa ylipappeuden Aaronin suvulta, kun Messias on tullut. Se on siis lain säädösten mukaista, että ylipappeuden siirtyy Aaronin suvulta Juudan suvusta syntyneelle Messiaalle.

        Tätä ylipappeutta kutsutaan Melkisedekin ylipappeudeksi, koska hänellä oli ylipappeus ja kuninkuus jo ennen Aaronia ja ennen Abrahamia. Ei ole mitenkään Tooran vastaista, että Jeesuksesta Kristuksesta on tullut ylipappi. Se on itse asiassa lain ja profeettojen säädösten mukaista. Sakarja mainitsee Jeesuksen jopa nimeltä, koska Joosua on alkukielelle Jeshua, mikä on Jeesuksen hebrealainen nimi.

        Sak 6:10 "Ota vastaan siirtolaisuudessa eläviltä Heldailta, Tobialta ja Jedajalta-mene tänä päivänä, mene Joosian, Sefanjan pojan, taloon, johon he ovat tulleet Baabelista, -
        11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
        12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.

        Ps 110:1 Daavidin psalmi. Herra sanoo minun herralleni: "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.
        2 Herra, Siionin valtias, ojentaa sinulle hallitsijan sauvan. Ulottukoon sinun mahtisi myös vihollistesi yli!
        3 Nyt sinulla on valta, kansasi seuraa sinua yhtenä miehenä. Pyhillä vuorilla minä sinut synnytin, sinä synnyit kuin kaste aamuruskon helmasta."
        4 Näin on Herra vannonut, eikä hän valaansa peruuta: "Sinä olet pappi ikuisesti, sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta."

        Heb 7:1 Tämä Melkisedek oli Salemin kuningas ja Korkeimman Jumalan pappi. Kun Abraham oli paluumatkalla lyötyään kuninkaat, Melkisedek tuli häntä vastaan ja siunasi hänet, [1. Moos. 14:18-20]
        2 ja Abraham antoi hänelle kymmenykset kaikesta saaliistaan. Hän on ensinnäkin "vanhurskauden kuningas", mitä hänen nimensä merkitsee, ja lisäksi Salemin kuningas eli "rauhan kuningas".
        3 Hänellä ei ole isää, ei äitiä eikä sukuluetteloa, hänen elinpäivillään ei ole alkua eikä loppua. Hänet on kuvattu Jumalan Pojan kaltaiseksi, ja hän pysyy pappina ainaisesti.
        4 Pankaa merkille, kuinka suuri hän on: kantaisämme Abrahamkin antoi hänelle kymmenykset, parhaimman osan sotasaaliistaan.
        5 Niiden Leevin jälkeläisten, jotka on asetettu papeiksi, tulee lain käskyn mukaan kerätä kymmenykset kansalta, omilta veljiltään, jotka hekin ovat Abrahamin jälkeläisiä.
        6 Mutta Melkisedek, joka ei ollut heidän sukuaan, otti kymmenykset Abrahamilta ja siunasi hänet, vaikka Abraham jo oli saanut Jumalan lupaukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla pyörii vanha levy päällä.

        Vanhan testamentin säädöksissä puhutaan Messiaasta, joka ottaa ylipappeuden Aaronin suvulta, kun Messias on tullut. Se on siis lain säädösten mukaista, että ylipappeuden siirtyy Aaronin suvulta Juudan suvusta syntyneelle Messiaalle.

        Tätä ylipappeutta kutsutaan Melkisedekin ylipappeudeksi, koska hänellä oli ylipappeus ja kuninkuus jo ennen Aaronia ja ennen Abrahamia. Ei ole mitenkään Tooran vastaista, että Jeesuksesta Kristuksesta on tullut ylipappi. Se on itse asiassa lain ja profeettojen säädösten mukaista. Sakarja mainitsee Jeesuksen jopa nimeltä, koska Joosua on alkukielelle Jeshua, mikä on Jeesuksen hebrealainen nimi.

        Sak 6:10 "Ota vastaan siirtolaisuudessa eläviltä Heldailta, Tobialta ja Jedajalta-mene tänä päivänä, mene Joosian, Sefanjan pojan, taloon, johon he ovat tulleet Baabelista, -
        11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
        12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.

        Ps 110:1 Daavidin psalmi. Herra sanoo minun herralleni: "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.
        2 Herra, Siionin valtias, ojentaa sinulle hallitsijan sauvan. Ulottukoon sinun mahtisi myös vihollistesi yli!
        3 Nyt sinulla on valta, kansasi seuraa sinua yhtenä miehenä. Pyhillä vuorilla minä sinut synnytin, sinä synnyit kuin kaste aamuruskon helmasta."
        4 Näin on Herra vannonut, eikä hän valaansa peruuta: "Sinä olet pappi ikuisesti, sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta."

        Heb 7:1 Tämä Melkisedek oli Salemin kuningas ja Korkeimman Jumalan pappi. Kun Abraham oli paluumatkalla lyötyään kuninkaat, Melkisedek tuli häntä vastaan ja siunasi hänet, [1. Moos. 14:18-20]
        2 ja Abraham antoi hänelle kymmenykset kaikesta saaliistaan. Hän on ensinnäkin "vanhurskauden kuningas", mitä hänen nimensä merkitsee, ja lisäksi Salemin kuningas eli "rauhan kuningas".
        3 Hänellä ei ole isää, ei äitiä eikä sukuluetteloa, hänen elinpäivillään ei ole alkua eikä loppua. Hänet on kuvattu Jumalan Pojan kaltaiseksi, ja hän pysyy pappina ainaisesti.
        4 Pankaa merkille, kuinka suuri hän on: kantaisämme Abrahamkin antoi hänelle kymmenykset, parhaimman osan sotasaaliistaan.
        5 Niiden Leevin jälkeläisten, jotka on asetettu papeiksi, tulee lain käskyn mukaan kerätä kymmenykset kansalta, omilta veljiltään, jotka hekin ovat Abrahamin jälkeläisiä.
        6 Mutta Melkisedek, joka ei ollut heidän sukuaan, otti kymmenykset Abrahamilta ja siunasi hänet, vaikka Abraham jo oli saanut Jumalan lupaukset.

        Kuka messiaanisilla on ylimmäisenä pappina, kun te uhraatte eläinuhreja tulevassa Jerusalemin temppelissä?
        Jeesus ei voi olla maallisen temppelin ylipappi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka messiaanisilla on ylimmäisenä pappina, kun te uhraatte eläinuhreja tulevassa Jerusalemin temppelissä?
        Jeesus ei voi olla maallisen temppelin ylipappi.

        Sinulla pyörii edelleen vanha levy päällä.

        Sakarja kertoo, että Messias rakentaa itselleen temppelin, jossa hän on kuninkaana ja ylipappina. Ilmestyskirja profetoi samasta asiasta. Jeesus vahvisti tämän kaiken tapahtuvan.

        Matt 5:18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat.
        2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan.

        Sak 6:10 "Ota vastaan siirtolaisuudessa eläviltä Heldailta, Tobialta ja Jedajalta-mene tänä päivänä, mene Joosian, Sefanjan pojan, taloon, johon he ovat tulleet Baabelista, -
        11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
        12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla pyörii edelleen vanha levy päällä.

        Sakarja kertoo, että Messias rakentaa itselleen temppelin, jossa hän on kuninkaana ja ylipappina. Ilmestyskirja profetoi samasta asiasta. Jeesus vahvisti tämän kaiken tapahtuvan.

        Matt 5:18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Ilm 11:1 Sitten minulle annettiin mittakeppi, joka oli kuin sauva, ja minulle sanottiin: "Mene mittaamaan Jumalan temppeli ja alttari ja laske ne, jotka siellä rukoilevat.
        2 Temppelin ulompaa esipihaa älä kuitenkaan lue mukaan, jätä se mittaamatta, sillä se on annettu vieraiden kansojen haltuun. Ne polkevat pyhää kaupunkia neljänkymmenenkahden kuukauden ajan.

        Sak 6:10 "Ota vastaan siirtolaisuudessa eläviltä Heldailta, Tobialta ja Jedajalta-mene tänä päivänä, mene Joosian, Sefanjan pojan, taloon, johon he ovat tulleet Baabelista, -
        11 ja ota vastaan hopea ja kulta, tee kruunu ja pane se ylimmäisen papin Joosuan, Joosadakin pojan, päähän
        12 ja sano hänelle näin: "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin.
        13 Herran temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä.

        Heb8:4 Jos hän siis olisi maan päällä, ei hän olisikaan pappi, koska jo ovat olemassa ne, jotka lain mukaan esiinkantavat lahjoja,


    • Anonyymi

      Sinun pitäisi tarkastuttaa henkesi.

    • Anonyymi

      Matt.11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti; Luuk.16:16-17 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. Mutta ennemmin taivas ja katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. Saarnaaja.1:4 Sukuvolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti. Ps.104:5. 119:90. Saarnaaja.3:14 Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumaja tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eilä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin. Ps.33:11. Jes.46:10

      • Anonyymi

        Laki ja prfeetat olivat ennustusta Johannekseen asti, koska Messias ei ollut vielä tullut esille. Kun Messias tuli esille, niin lain Messias profetiat toteutuivat. Mitä tulee muteen lakiin, niin se on voimassa uuden liiton aikana mitään siitä muuttamatta.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


    • Anonyymi

      Saarn.1:4 Biblia (1776) Yksi suku menee pois, ja toinen tulee jälleen; vaan maa pysyy ijankaikkisesti. Ps.104:5 Biblia. Sinä joka maan perustit perustuksensa päälle, ettei se pidä liikkuman ijankaikkisesti. Kirjoitetaan: iankaikkisesti. Job.38:4. Ps.24:4. 89:12

    • Anonyymi

      Jollei lait olisi voimassa, niin silloin ei mistään seuraisi mitään rangastuksiakaan.

      Jokainen Raamattua lukenut tietää,että niin ei asia ole vanhassa eikä uudessa liitossa, vaan syntiä eli lain rikkomuksesta seuraa aika lakiin perustuva rangaistus.

      • Anonyymi

        Jos lait Ei olisi voimassa....


    • Anonyymi

      Tietenkin lait ovat voimassa kuten Raamattu sanoo. Uudessa liitossa ne ovat vain jumalattomia varten näyttäen heidän syntisyytensä ja kertoen heille sen, että he eivät elä oikein. Jumalan omille sitä ei lueta, vaan heidät on pesty puhtaiksi ja Henki johdattaa heitä paljon pyhempään elämään kuin lain seuraaminen.

      • Anonyymi

        Kaikkia ne ovat jumalattomia, jotka eivät noudata Mooseksen lakia. Heitä varten on lain tuomiosäädökset. Jos joku ei suostu noudattamaan Mooseksen lakia, hän ei saa Kristuksen uhria syntiensä sovitukseksi. Helluntailaiset eivät suostu noudattamaan lakia, joten he eivät pelastu.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ---
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkia ne ovat jumalattomia, jotka eivät noudata Mooseksen lakia. Heitä varten on lain tuomiosäädökset. Jos joku ei suostu noudattamaan Mooseksen lakia, hän ei saa Kristuksen uhria syntiensä sovitukseksi. Helluntailaiset eivät suostu noudattamaan lakia, joten he eivät pelastu.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
        ---
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

        Joh5:45 Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.


    • Anonyymi

      Pitää olla idiootti väittäessään ettei lait ole voimassa sekä samainen, joka jaksaa koko ajan hokea selvää asiaa, että ovat ne voimassa, kun Raamattu selkestäi sanoo, että lait ovat voimassa. Mutta jotta laki luetaan ihmiselle ja hänet sen mukaan tuomitaan, hänen pitää olla jumalaton tai harhaoppinen. Heitä varten on laki, että heidät sen mukaan tuomitaan eikä kukaan saa siitä tuomiosta puhtaita papereita. Ei vaikka miten lain eteen kiivailisi.

      Jumalan lapset taasen tuomitaan kuten Raamattu kertoo, sen mukaan missä Hengessä he vaeltavat ja miten ottavat vastaan Pyhän Hengen ja tulevat Hengessä Jumalan lapsiksi. Se on tärkein sanoma uskovalle ja se määrittää hänen taivastiensä eikä yksikään laki. Tai jos hänet tuomitaan lain mukaan, niin siitä seuraa hänelle helvetti. Lain kautta ei ole pelastusta, vaan pelkästään tuomio.

    • Anonyymi

      " Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

      • Anonyymi

        Jes. 43:7 "tuokaa jokainen, joka on kutsuttu minun nimiini, jonka olen kunniakseni luonut, muovannut ja valmiiksi tehny"


    • "Saarnasiko Jeesus kolmen enkelin "iankaikkista" evankeliumia sapattikäskyn viitekehyksessä?"
      - Kolmen enkelin sanomissa Ilm 14:6-13 on kyse uskonpuhdistuksen aikakaudesta;
      1.) Jumalalle kunnia! 2.) Langennut on babylon! 3.) Varoitus pedon merkistä.
      Tähän osallistuu koko protestanttinen maailma em. prosesseihin.

      "Mistä löytyy Uudesta Liitosta (=Uudesta Testamentista) käsky viikonpäivistä ?"
      - Etsi Raamatusta UT:n puolelta Raamatun asetus missä lepopäivä olisi muutettu viikon ensimmäiselle päivälle? -Etsi.

      "sunnuntai pedonmerkistä?"
      - Kristikunta viettää kahta lepopäivää, kukin omantuntonsa mukaan käsi sydämellä itsensä kanssa ja omatunto puhtaana seisovat itse kukin Jumalan edessä.

      "Pedonmerkki" on tullut siitä että Keisari Konstantinus lakkautti sapatin ja yhdisti kansan kaksi lepopäivää sunnuntaille -"Sanday" -auringon päivälle, 7.3.321.
      Keskiajan kirkko pyhitti sunnuntain ja ilmoitti itse että sunnuntai on kirkon vallan merkki.

      Ei näissä kysymyksissä ole tämän kummemmasta kyse.

      • Anonyymi

        Uuden liiton kirjoituksssa ei ole kertaakan mainittu sunnuntain vieton syntiä, eikä väärin vietettyä lauantaita. Sen sijaa Raamattu monesti varoittaa epäjumalan palvonnasta. Adventistit palvovat Saturnuksen päivää.
        "Saturnus on esimerkiksi iirin kielellä "Satarn" ja xhosan kielellä "iSateni". Saatanan väri on tietenkin musta ja niin on myös Saturnuksen, jonka symboleita on myös musta neliö/kuutio. Saturnus on siis yksi saatanan vastineista."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden liiton kirjoituksssa ei ole kertaakan mainittu sunnuntain vieton syntiä, eikä väärin vietettyä lauantaita. Sen sijaa Raamattu monesti varoittaa epäjumalan palvonnasta. Adventistit palvovat Saturnuksen päivää.
        "Saturnus on esimerkiksi iirin kielellä "Satarn" ja xhosan kielellä "iSateni". Saatanan väri on tietenkin musta ja niin on myös Saturnuksen, jonka symboleita on myös musta neliö/kuutio. Saturnus on siis yksi saatanan vastineista."

        Tässä mennään jo synnin puolelle: Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla KEHOITTIIN KIRKON JÄSENIÄ SAPATIN SIJASTA ALKAMAAN KUNNIOITTAA SUNNUNTAITA.
        Laodikean kirkolliskokouksessa Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan, eroon Kristuksesta.

        Dan.7:25. Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. HÄN PYRKII MUUTTAMAAN AJAT JA LAIN.

        Päivien vietto ei ole syntiä. Ymmärtäväiset ymmärtävät mistä tässä on kysymys.

        1234567---

        l


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä mennään jo synnin puolelle: Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla KEHOITTIIN KIRKON JÄSENIÄ SAPATIN SIJASTA ALKAMAAN KUNNIOITTAA SUNNUNTAITA.
        Laodikean kirkolliskokouksessa Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan, eroon Kristuksesta.

        Dan.7:25. Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. HÄN PYRKII MUUTTAMAAN AJAT JA LAIN.

        Päivien vietto ei ole syntiä. Ymmärtäväiset ymmärtävät mistä tässä on kysymys.

        1234567---

        l

        Päivien vietto ei ole syntiä, mutta ei ole myöskään syntiä olla viettämättä epäjumalasi Saturnuksen päivää, eli ellen-sapattia, jonka sääntöjä ei löydy Raamatusta. Sen sijaa Raamattu varoittaa: pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema.
        Viikonpäivän palvonta on epäjumalien palvontaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päivien vietto ei ole syntiä, mutta ei ole myöskään syntiä olla viettämättä epäjumalasi Saturnuksen päivää, eli ellen-sapattia, jonka sääntöjä ei löydy Raamatusta. Sen sijaa Raamattu varoittaa: pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema.
        Viikonpäivän palvonta on epäjumalien palvontaa.

        Onpas Sinulla kaunis kielenkäyttö tänään.

        Kyllä profetian lahjasta löytyy Raamatusta tietysti; Hengen lahjat 1 Kor 12, 1 Tess 5:19-23, ja Apt 21:9.

        - Ihminen saa itse taistella omassa tunnossaan omantuntonsa mukaisen lepopäivän.
        Ei se muita parjaamalla parane.

        Itse annan ihmisten viettää rauhassa päivänsä, -olen vain Raamatun kysymyksissä.

        Sinulla on "murhaajia ja huorintekijöitä, velhoja ja epäjumalanpalvelijoita sekä valhettelijoita" jossakin, -älä vaan niiden kanssa mene seuroihin.


    • Korjaus;

      Pitää olla "sunday" -ei sanday = auringonpäivä.

    • Anonyymi

      Niin mutta helluntaisuus on amerikan lahkoa,ei kuulu tänne 1800 luvin juutalais sapitin mörisijät lahkolaiset,
      Mieti,kuka uskoo täällä amerikan lahkoo?

    • Anonyymi

      Helluntalaisuus on sairasta lahkolaisuutta,pää menee sekaisin..
      Amerikan lahkolaisuus..olen monen nähnyt xxxxx.

    • Anonyymi

      Helluntailuus on lahko joka ei totetuta ihmisen vapaata tahtoa!
      Miksi meidän pitäisi uskoa johkon lahkoon joka MÄÄRÄÄ ihmisen vapauden?
      Kaikki nämä saatanan lahkot tulevat Amerikasta,jotka yrittävät ihmisen mielen rikkoa ja vapaan tahdon!
      He kirjoittavat raamatun säkeitä,kuin pimeän keski aikana,usko nyt tai sinun käy huonosti!
      He peloitelevat,he ovat sidottuja pahoja mielestäni,orjuus,lahko!
      He amerikkalaset saastaiset lahkot eivät ymmärrä RAKKAUTTA!
      He pitävät PELOLLA jäsenensä kiinni !! (Satan)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe