Pari kuukautta sitten Olli kirjoitti porton lapsista. Minä kysyin Ollilta, että mitä hän oikein tarkoitat, mutta en saanut vastausta. Aika meni höpölixin 1800 luvun moninainti juttuihin vastaamiseen. Teen sitten oman päätökseni. Olli tarkoittaa näillä katolisesta kirkosta eronneita esim. Luterilaisia. Vaikka ei edes Olli voi kiistää Jumalan apua Martti Lutherin uskonpuhdistukseen, mikä on täydellinen uskonpuhdistus eikä toista tule, mikä on Jumalasta. Kun on eronnut kirkosta millä on väärä oppi ja huono menneisyys onko silloin väärin? Säilyykö synti silloin vielä heillä jotka ovat lähteneet pois tuosta Babylonista? Vaikka Raamatussa kehotetaan lähtemään pois Babyloniasta ( paavin kirkosta)Kuin on ortodoksi kirkon kanssa kun hajaantui kahtia katolisenkirkon kanssa? Suurin osa ero eronneista ovat Zinglin reformoidut (metodistit) ja Calvinin presbyteeri oppi ja Luterilaisia. Zinglin reformoidut ja Calvinin presbyteeri opit oli voimakkaita siellä missä Smith eli. Aika outoa ettei Smith uskovana kuulunut mihinkään, kun rukoili Jumalalta, että mihin tulisi liittyä. Myös hänen vanhempansa oli uskovia. Ihme jos he eivät myöskään kuuluneet mihinkään. Tai on heitä tämän päivän Suomessa myös uskovia, jotka ei kuulu mihinkään seurakuntaan. Näinkö Smith on vapaa porttokirkon synneistä, kun ei kuulunut mihinkään vaan perusti oman mormonit? Eikö Smithin esi isät kuuluneet mihinkään kirkkoon?
Olenko minä syntinen, kun Luterilaiset ovat eronneet katolisesta kirkosta? Tai kannanko minä vielä EV. LUT. kirkon syntejä, kun olen sieltä lähtenyt? Kun siellä on nyt naispapit ja homoparien vihkimine. Olenko minä vastuussa naispappi ja homoparien vihkimisestä synnistä, vaikka olen sieltä lähtenyt noita syntejä pakoon?
Mitä Olli tarkoittaa?
48
86
Vastaukset
Sinä kannat Lutherin syntejä, jos et tuomitse hänen kannanottojaan kehitysvammaisista ja juutalaisista tai jos kiellät ne.
En koska Luther ei ole noita tehnyt. Sinä kannat ateistien syntejä valehtelussa evoluutiota kohtaan, kun selittävät ja valehtelevat asioita mitkä eivät ole edes mahdollista.
Kukaan ei kanna toisten syntejä vaan omiaan.Tästä taas näkee tuon höpölixin tyhmyyden ja huonon lukutaidottomuuden ja luetun tekstin ymmärtämisen. Pieni lapsikin osaa lukea, että tässä oli kyse Ollin mielipide uskomus ei minun. Minä en ole tuota mieltä vaan Olli on.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
En koska Luther ei ole noita tehnyt. Sinä kannat ateistien syntejä valehtelussa evoluutiota kohtaan, kun selittävät ja valehtelevat asioita mitkä eivät ole edes mahdollista.
Kukaan ei kanna toisten syntejä vaan omiaan.Totta kai jokainen natsi ja holokaustin hyväksyjä kantaa natsien syntejä. Sinä kannat Lutherin syntejä, jos et tee niihin pesäeroa tai kiellät ne, vaikka ne on varmuudella dokumentoitu.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Tästä taas näkee tuon höpölixin tyhmyyden ja huonon lukutaidottomuuden ja luetun tekstin ymmärtämisen. Pieni lapsikin osaa lukea, että tässä oli kyse Ollin mielipide uskomus ei minun. Minä en ole tuota mieltä vaan Olli on.
Sinä kyselit synnistä ja mainitsit luterilaisuuden. Kyllä sinä olet vastuussa Lutherin mielipiteistä, jos et tee niihin pesäeroa tai jos vastoin yleisesti saatavilla olevaa tietoa kiellät ne.
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai jokainen natsi ja holokaustin hyväksyjä kantaa natsien syntejä. Sinä kannat Lutherin syntejä, jos et tee niihin pesäeroa tai kiellät ne, vaikka ne on varmuudella dokumentoitu.
En kanna. Kannan vain omia syntejä. Luther on varmasti saanut kaikki syntinsä anteeksi. Koska on julistanut oikeaa Evankeliumia.
Sinä kannat evolutistien ja kaikkien ateistien syntejä ja heidän valheita. Kun valehtelette että evoluutio on mahdollista, vaikka ei ole. Ihminen on keksinyt vaikka mitä esim. mikrosirun ja mikroprofessorin, mutta ei voi selittää eikä toteuttaa yhtään evoluutio tapahtumaa. Yhtään evoluutio tapahtumaa ei ole saatu tapahtumaan ilman ohjaavaa vaikutusta ja näissäkin on pitänyt olla jo jotain valmista olemassa. Väitätte, että maahan on tullut alkulientä ja siitä on kehittynyt soluja mistä on sitten maan elämä syntynyt. Mutta näin ei ole. Amerikkalainen professori on jo yli 20 vuotta luvannut 10milj.$ palkkion sille joka voi selittää sen kuinka liemestä syntyy soluja. Tähän päivään mennessä ei kukaan ole käynyt kuittaamassa tuota palkkiota ei edes yrittämässä, koska tuo on täysin mahdotonta. Ja kuitenkin Suomen koulujen oppikirjoissa opetetaan noin. Tuohon te ateistit olette syyllisiä, että koulukirjat opettavat koululaisia väärin. Teidän synti on silloin suuri eikä teillä ole edes anteeksi saamista, koska teillä ei ole Jeesusta.Taas tämä höpölix siirsi keskustelun aivan muualle. Tässä ei kysytty mitään höpölixiltä vaan Ollilta ja Ollin mielipidettä ei höpölixin. Ja nyt Olli nauraa, kun ei tarvitse vastata, kun höpölix siirsi keskustelun aivan muualle.
Minä jo kerran sanoin, että jos höpölix siirtä minun aloittamani keskustelun muualle silloin veri lirisee. Katsotaan toteutanko tämän sanomiseni ?Arto777 kirjoitti:
En kanna. Kannan vain omia syntejä. Luther on varmasti saanut kaikki syntinsä anteeksi. Koska on julistanut oikeaa Evankeliumia.
Sinä kannat evolutistien ja kaikkien ateistien syntejä ja heidän valheita. Kun valehtelette että evoluutio on mahdollista, vaikka ei ole. Ihminen on keksinyt vaikka mitä esim. mikrosirun ja mikroprofessorin, mutta ei voi selittää eikä toteuttaa yhtään evoluutio tapahtumaa. Yhtään evoluutio tapahtumaa ei ole saatu tapahtumaan ilman ohjaavaa vaikutusta ja näissäkin on pitänyt olla jo jotain valmista olemassa. Väitätte, että maahan on tullut alkulientä ja siitä on kehittynyt soluja mistä on sitten maan elämä syntynyt. Mutta näin ei ole. Amerikkalainen professori on jo yli 20 vuotta luvannut 10milj.$ palkkion sille joka voi selittää sen kuinka liemestä syntyy soluja. Tähän päivään mennessä ei kukaan ole käynyt kuittaamassa tuota palkkiota ei edes yrittämässä, koska tuo on täysin mahdotonta. Ja kuitenkin Suomen koulujen oppikirjoissa opetetaan noin. Tuohon te ateistit olette syyllisiä, että koulukirjat opettavat koululaisia väärin. Teidän synti on silloin suuri eikä teillä ole edes anteeksi saamista, koska teillä ei ole Jeesusta.Sinähän menet jo Ollimaiseksi. Ollihan sanoo, että Joseph on saanut irstailunsa anteeksi hänen itsensä luomalat Jumalalta.
KUKAAN ei voi paeta tekemisiään ja syntejään Jumalan selän taakse, ei rasismiaan, ei homofobiaansa eikä Lutherin lausuntoja. Jos et sanoudu irti Lutherin huonoista opetuksista, olet niistä vastuullinen.Arto777 kirjoitti:
Taas tämä höpölix siirsi keskustelun aivan muualle. Tässä ei kysytty mitään höpölixiltä vaan Ollilta ja Ollin mielipidettä ei höpölixin. Ja nyt Olli nauraa, kun ei tarvitse vastata, kun höpölix siirsi keskustelun aivan muualle.
Minä jo kerran sanoin, että jos höpölix siirtä minun aloittamani keskustelun muualle silloin veri lirisee. Katsotaan toteutanko tämän sanomiseni ?Sinähän tähän yrität tuoda jälleen kerran evoluutiohörhöilysi mukaan, vaikka aihe ei liittynyt siihen millään tavalla!
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai jokainen natsi ja holokaustin hyväksyjä kantaa natsien syntejä. Sinä kannat Lutherin syntejä, jos et tee niihin pesäeroa tai kiellät ne, vaikka ne on varmuudella dokumentoitu.
"Sinä kannat Lutherin syntejä,"
Mitä syntejä on Martti Luther tehnyt? Oletko itse täysin puhdas, kun voit luetella toisten synnit?
Kukaan uusfasisti ei kanna hitlerin syntejä.Arto777 kirjoitti:
Sinä kannat evolutistien ja kaikkien ateistien syntejä ja heidän valheita. Kun valehtelette että evoluutio on mahdollista, vaikka ei ole. Ihminen on keksinyt vaikka mitä esim. mikrosirun ja mikroprofessorin, mutta ei voi selittää eikä toteuttaa yhtään evoluutio tapahtumaa. Yhtään evoluutio tapahtumaa ei ole saatu tapahtumaan ilman ohjaavaa vaikutusta ja näissäkin on pitänyt olla jo jotain valmista olemassa. Väitätte, että maahan on tullut alkulientä ja siitä on kehittynyt soluja mistä on sitten maan elämä syntynyt. Mutta näin ei ole. Amerikkalainen professori on jo yli 20 vuotta luvannut 10milj.$ palkkion sille joka voi selittää sen kuinka liemestä syntyy soluja. Tähän päivään mennessä ei kukaan ole käynyt kuittaamassa tuota palkkiota ei edes yrittämässä, koska tuo on täysin mahdotonta. Ja kuitenkin Suomen koulujen oppikirjoissa opetetaan noin. Tuohon te ateistit olette syyllisiä, että koulukirjat opettavat koululaisia väärin. Teidän synti on silloin suuri eikä teillä ole edes anteeksi saamista, koska teillä ei ole Jeesusta.Luvataan 10 miljoonan dollarin palkinnosta sille tutkijalle, joka selittää kuinka alkuliemestä saadaan solu. Kukaan ei ole hakenut rahoja, koska se on mahdotonta.
video on katsottavissa https://www.youtube.com/watch?v=TWlaeX1cawM&feature=youtu.beArto777 kirjoitti:
Sinä kannat evolutistien ja kaikkien ateistien syntejä ja heidän valheita. Kun valehtelette että evoluutio on mahdollista, vaikka ei ole. Ihminen on keksinyt vaikka mitä esim. mikrosirun ja mikroprofessorin, mutta ei voi selittää eikä toteuttaa yhtään evoluutio tapahtumaa. Yhtään evoluutio tapahtumaa ei ole saatu tapahtumaan ilman ohjaavaa vaikutusta ja näissäkin on pitänyt olla jo jotain valmista olemassa. Väitätte, että maahan on tullut alkulientä ja siitä on kehittynyt soluja mistä on sitten maan elämä syntynyt. Mutta näin ei ole. Amerikkalainen professori on jo yli 20 vuotta luvannut 10milj.$ palkkion sille joka voi selittää sen kuinka liemestä syntyy soluja. Tähän päivään mennessä ei kukaan ole käynyt kuittaamassa tuota palkkiota ei edes yrittämässä, koska tuo on täysin mahdotonta. Ja kuitenkin Suomen koulujen oppikirjoissa opetetaan noin. Tuohon te ateistit olette syyllisiä, että koulukirjat opettavat koululaisia väärin. Teidän synti on silloin suuri eikä teillä ole edes anteeksi saamista, koska teillä ei ole Jeesusta.Maan sisällä on vesilähteet. 600km syvyydessä on vettä 3-10 kertaa enemmän kuin on merissä ja sieltä tulivat vedenpaisuksen vedet. Raamatussa kerrotaan päivän tarkkuudella milloin vedenpaisumus alkoi ja miten kaikki suuren syvyyden lähteet puhkesivat. Nyt uuden tieteellisen tutkimuksen pohjalta voidaan olettaa, että koko maailma on ollut veden peitossa. Voit lukea lisää syvyyden lähteistä täältä luominen.fi/syvyyden-lahteet
Tällä videolla Lääkäri Pekka Reinikainen kertoo miten vedenpaisumuksen vedet muovasivat Grand canyonin. Yli 90% löydetyistä fossiileista on merieläimiä elävänä hautautuneita Nooan vedenpaisumuksessa.Höpsislöpsis kirjoitti:
Sinähän menet jo Ollimaiseksi. Ollihan sanoo, että Joseph on saanut irstailunsa anteeksi hänen itsensä luomalat Jumalalta.
KUKAAN ei voi paeta tekemisiään ja syntejään Jumalan selän taakse, ei rasismiaan, ei homofobiaansa eikä Lutherin lausuntoja. Jos et sanoudu irti Lutherin huonoista opetuksista, olet niistä vastuullinen.Eikö sinun paksuun kalloon mahdu, että kysymys on nyt Ollille ei Smithille?????
Höpsislöpsis kirjoitti:
Sinähän tähän yrität tuoda jälleen kerran evoluutiohörhöilysi mukaan, vaikka aihe ei liittynyt siihen millään tavalla!
Onko sinun tyhmät väitteesi keskustelun alun mukaisia????
Höpsislöpsis kirjoitti:
Sinähän tähän yrität tuoda jälleen kerran evoluutiohörhöilysi mukaan, vaikka aihe ei liittynyt siihen millään tavalla!
"Sinähän tähän yrität tuoda jälleen kerran evoluutiohörhöilysi mukaan, vaikka aihe ei liittynyt siihen millään tavalla!"
Tuon esiin sinun syntejä, kun valehtelullasi saat aikaan, että koululaiset saa väärää opetusta.
Iso synti Jumalan silmissä.Arto777 kirjoitti:
Sinä kannat evolutistien ja kaikkien ateistien syntejä ja heidän valheita. Kun valehtelette että evoluutio on mahdollista, vaikka ei ole. Ihminen on keksinyt vaikka mitä esim. mikrosirun ja mikroprofessorin, mutta ei voi selittää eikä toteuttaa yhtään evoluutio tapahtumaa. Yhtään evoluutio tapahtumaa ei ole saatu tapahtumaan ilman ohjaavaa vaikutusta ja näissäkin on pitänyt olla jo jotain valmista olemassa. Väitätte, että maahan on tullut alkulientä ja siitä on kehittynyt soluja mistä on sitten maan elämä syntynyt. Mutta näin ei ole. Amerikkalainen professori on jo yli 20 vuotta luvannut 10milj.$ palkkion sille joka voi selittää sen kuinka liemestä syntyy soluja. Tähän päivään mennessä ei kukaan ole käynyt kuittaamassa tuota palkkiota ei edes yrittämässä, koska tuo on täysin mahdotonta. Ja kuitenkin Suomen koulujen oppikirjoissa opetetaan noin. Tuohon te ateistit olette syyllisiä, että koulukirjat opettavat koululaisia väärin. Teidän synti on silloin suuri eikä teillä ole edes anteeksi saamista, koska teillä ei ole Jeesusta.AIKAMME SUURIN HUIJAUS
Vaikka tiedemiehet joutuvatkin tämän tunnustamaan, ei uskonnoksi muuttunutta filosofiaa enää voida poistaa. Kaikki lähdeteokset, oppikirjat ja maailmankuvaa kartoittavat suurteokset pitäisi kirjoittaa uudelleen. Museoiden näyttelyt tulisi myös uusia. Kaikki tämä olisi kaaosta nykytieteelle ja kaikille niille, jotka ovat rakentaneet maailmankuvansa ja uskontonsa sille totuutena pitämälleen näkemykselleen, että kehitysoppi on tieteellinen tosiasia. Ei ole siis ihme , että ne miljoonat henkilöt, jotka joutuisivat muuttamaan näkemyksiään ja jopa nöyrtymään totuuden edessä, tekevät kaikkensa, että totuus pysyy piilotettuna museoiden pimentoihin. Mutta ne jotka haluavat seurata totuutta, tämäkin kirjoitus antaa vähäistä valoa pimeyteen.
Fossiileihin kivettyneet eläimet eivät eroa nykyisistä eläimistä, vaikka evolutionistit väittävät fossiileilla olevan ikää 50 miljoonaa vuotta, siis missä ovat välimuodot?
Eräs näköaistimuksen ihmeistä on kolmiulotteisuuden tajuaminen. Etäisyyden synty edellyttää näköalan samanaikaista tarkastelua kahdesta eri kulmasta. Tämä vaatii vähintään kahden näköaistin yhtäaikaista toimintaa ja näiden antaman tiedon yhdistämistä kolmiulotteiseksi havainnoksi. Kysymyksessä on äärimmäisen monimutkainen prosessi, jonka kokonaistoimintaa ei vielä täysin tunneta. Missähän tämänkin kehittelyn alkeellisemmat välimuodot ovat? Kehitysopin väitteiden mukaan geologisten aikakausien kannalta katsoen silmä syntyy yhdessä silmänräpäyksessä – eikä meidän silti tarvitse tinkiä selityksen uskottavuudesta….- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
"Sinä kannat Lutherin syntejä,"
Mitä syntejä on Martti Luther tehnyt? Oletko itse täysin puhdas, kun voit luetella toisten synnit?
Kukaan uusfasisti ei kanna hitlerin syntejä.Kerroin jo edellä Lutherin virheistä. SInä olet niistä vastuussa jos et tuomitse niitä. Minä olen vastuussa omista virheistäni. Uusfasistit ovat Mussolinin miehia, uusnatsit hitleristejä, vaikka heillä olisikin jotain erilaistakin.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kyselit synnistä ja mainitsit luterilaisuuden. Kyllä sinä olet vastuussa Lutherin mielipiteistä, jos et tee niihin pesäeroa tai jos vastoin yleisesti saatavilla olevaa tietoa kiellät ne.
En vaan Luther vastaa omistaan. Oppi on Lutherin ei mielipiteet.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Sinähän menet jo Ollimaiseksi. Ollihan sanoo, että Joseph on saanut irstailunsa anteeksi hänen itsensä luomalat Jumalalta.
KUKAAN ei voi paeta tekemisiään ja syntejään Jumalan selän taakse, ei rasismiaan, ei homofobiaansa eikä Lutherin lausuntoja. Jos et sanoudu irti Lutherin huonoista opetuksista, olet niistä vastuullinen.Olet täysi idiootti höpölixi. Ei ole sinulta kysytty mitään vaan Ollilta. Pysy pois, kun sinulta ei ole kysytty mitään.
Anonyymi kirjoitti:
Kerroin jo edellä Lutherin virheistä. SInä olet niistä vastuussa jos et tuomitse niitä. Minä olen vastuussa omista virheistäni. Uusfasistit ovat Mussolinin miehia, uusnatsit hitleristejä, vaikka heillä olisikin jotain erilaistakin.
Täällä ei keskustella Lutherista vaan Ollin mielipiteestä. Olet täysin tyhmä höpölix ,kun et tuota käsitä. Aloita itse oma keskustelu Lutherista. Mieluummin Luterilaisuus keskustelusta. https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/luterilaisuus
Pysy pois täältä, kun sinulta ei ole kysytty mitään. Kysymys on Ollille ei sinulle tai oletko Ollin apuri mormoni?Arto777 kirjoitti:
En vaan Luther vastaa omistaan. Oppi on Lutherin ei mielipiteet.
Jos et ole erimieltä Lutherin opetuksista, olet vastuussa teidä kummankin yhteisistä mielipiteistä.
Arto777 kirjoitti:
Olet täysi idiootti höpölixi. Ei ole sinulta kysytty mitään vaan Ollilta. Pysy pois, kun sinulta ei ole kysytty mitään.
Minä vastaan viesteihisi, jotka liittyvät minuun tai keskusteltavaan asiaan.
Arto777 kirjoitti:
Täällä ei keskustella Lutherista vaan Ollin mielipiteestä. Olet täysin tyhmä höpölix ,kun et tuota käsitä. Aloita itse oma keskustelu Lutherista. Mieluummin Luterilaisuus keskustelusta. https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uskonnot-ja-uskomukset/kristinusko/luterilaisuus
Pysy pois täältä, kun sinulta ei ole kysytty mitään. Kysymys on Ollille ei sinulle tai oletko Ollin apuri mormoni?Smithiin uskovat ovat vastuussa Smithin opetuksista. Lutheriin uskovat ovat avstuussa Lutherin opetuksista. Tosin on mahdollista uskoa osaan Lutherin opetuksista ja olla eri mieltä joidenkin opetusten kanssa. Tämä on tilanne useimpine tuntemieni luterilaisten suhteen, joiden kanssa olen asiasta keskustellut. Kun he tuomitsevat tietyt Lutherin opetukset, he eivät ole niistä vastuussa. Sinä et tuomitse, joten olet niistä vastuussa.
Todista nuo väitteesi. Vain joillakin Lutherin vastustajilla on noita väitteitä kuten katolisilla ja helluntalaisilla. He ovat koko historian valehdelleen Lutherista.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Jos et ole erimieltä Lutherin opetuksista, olet vastuussa teidä kummankin yhteisistä mielipiteistä.
Enkö minä käskenyt sinua pois tästä keskustelusta. Eikö se mahdu sinun paksuun umpiluiseen kalloon? Jos vielä tuot jotain omia tyhmiä väitteistäsi silloin sinusta veri lirisee.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Minä vastaan viesteihisi, jotka liittyvät minuun tai keskusteltavaan asiaan.
Kysymykset ovat Ollille ei sinulle. Eikö se jo mahdu sinun paksun umpiluiseen kalloosi? Tai mahdotonta sinne on mitään tietoa laittaa.
Miksi jätät nyt evoluutio jutut vastaamatta??? Et osaa vastata? Veikö kissa kielen?Höpsislöpsis kirjoitti:
Smithiin uskovat ovat vastuussa Smithin opetuksista. Lutheriin uskovat ovat avstuussa Lutherin opetuksista. Tosin on mahdollista uskoa osaan Lutherin opetuksista ja olla eri mieltä joidenkin opetusten kanssa. Tämä on tilanne useimpine tuntemieni luterilaisten suhteen, joiden kanssa olen asiasta keskustellut. Kun he tuomitsevat tietyt Lutherin opetukset, he eivät ole niistä vastuussa. Sinä et tuomitse, joten olet niistä vastuussa.
EI OLE. Noin tyhmän tyypin kommentteihin en kommentoi koska sinulle on täysin hyödytöntä mitään sanoa, kun ei ole niin ei ole järkeä päässä.
Vastaatko sinä kaikkien evoluutionistien väitteistä, kun kouluissa ja muualla saadaan täysin väärää tietoa. Tai tyhmää on sinulta kysyä mitään kun sinulla ei ole järkeä. Missä olit silloin kun järkeä jaettiin.- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Todista nuo väitteesi. Vain joillakin Lutherin vastustajilla on noita väitteitä kuten katolisilla ja helluntalaisilla. He ovat koko historian valehdelleen Lutherista.
Luepa Lutherin itsensä kirjoittama mainitsemani kirja ja muita kirjoituksia. Yksikään tutkija ei väitä, etteivätkö ne olisi Lutherin kirjoittamia.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Enkö minä käskenyt sinua pois tästä keskustelusta. Eikö se mahdu sinun paksuun umpiluiseen kalloon? Jos vielä tuot jotain omia tyhmiä väitteistäsi silloin sinusta veri lirisee.
Sinulla on ihailtavaa kristillistä lähimmäisenrakkautta. En kertakaikkiaan voi vastustaa houtusta kirjoittaa sinulle.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Kysymykset ovat Ollille ei sinulle. Eikö se jo mahdu sinun paksun umpiluiseen kalloosi? Tai mahdotonta sinne on mitään tietoa laittaa.
Miksi jätät nyt evoluutio jutut vastaamatta??? Et osaa vastata? Veikö kissa kielen?En ole kieltänyt Ollia vastaamasta. Tämä palstan aihe on mormonismi. Voit mennä häpäisemään itsesi evoluutiosta sitä käsitteleville palstoille jos uskallat.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
EI OLE. Noin tyhmän tyypin kommentteihin en kommentoi koska sinulle on täysin hyödytöntä mitään sanoa, kun ei ole niin ei ole järkeä päässä.
Vastaatko sinä kaikkien evoluutionistien väitteistä, kun kouluissa ja muualla saadaan täysin väärää tietoa. Tai tyhmää on sinulta kysyä mitään kun sinulla ei ole järkeä. Missä olit silloin kun järkeä jaettiin.Vastaathan sinä kaiken aikaa. Paljon olen saanut sina jo opettettua, mutta kaikki ei meinaa millään mennä kalloosi. Auton ohjausjärjestelmä, maapallon vuosittainen kallistelemattomuus ja maapallon pyörähdysaika akselinsa ympäri (vähemmän kuin 24 tuntia) menivät ainakin hetkellisesti kalloosi pitkän takomisen jälkeen.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Tästä taas näkee tuon höpölixin tyhmyyden ja huonon lukutaidottomuuden ja luetun tekstin ymmärtämisen. Pieni lapsikin osaa lukea, että tässä oli kyse Ollin mielipide uskomus ei minun. Minä en ole tuota mieltä vaan Olli on.
Huono lukutaidottomuus = hyvä lukutaito.
Arto777 kirjoitti:
Kukaan ei kanna toisten syntejä vaan omiaan.Olli ei ole vielä vastannut.
- Anonyymi
Olet Arto vastuussa vain omista tekemisistä.
Teit oikein kun lähdit kirkosta, sieltä on kohta eronnut noin 1 milj. ihmistä!!!- Anonyymi
Kirkko lakkaa pian kohta suomessakin olemasta.
Canadassa kymmenet kirkot ovat jo muuttuneet Pizzerioiksi, kahviloiksi jne. viimeisen 25 v aikana.
Siellähän tuli tasa-arvoinen avioliittolaki voimaan 20 v. aiemmin kuin suomessa! Tuskin kirkko kuitenkaan vähään aikaan lakkaa olemasta olemassa vaikka sivistyykin toki aikojen saatossa.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Tuskin kirkko kuitenkaan vähään aikaan lakkaa olemasta olemassa vaikka sivistyykin toki aikojen saatossa.
Kato höpölixi julistaa kirkon ja uskonnon sivistystä. Minä en kuitenkaan tule julistamaan evolutistien sivistystä.
On turvallista sanoa, että jos tapaat ihmisen, joka väittää ettei hän usko evoluutioon. Kyseinen henkilö on tietämätön, typerä tai mielisairas. Näin sanoi Dawkins. 1989
Onko tuo väite sivistystä?Arto777 kirjoitti:
Kato höpölixi julistaa kirkon ja uskonnon sivistystä. Minä en kuitenkaan tule julistamaan evolutistien sivistystä.
On turvallista sanoa, että jos tapaat ihmisen, joka väittää ettei hän usko evoluutioon. Kyseinen henkilö on tietämätön, typerä tai mielisairas. Näin sanoi Dawkins. 1989
Onko tuo väite sivistystä?Tokihan mm. mormonikirkko on sivistynyt alkuajoistaan huomattavasti ja vieläpä 1970-luvun alkupuoleta, jolloin se oli avoimen rasistinen. Samoin katolinen kirkko on sivistynyt monilta osin, samoin luterilainen kirkko. Ei niitä voi kukaan kiistää.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Tokihan mm. mormonikirkko on sivistynyt alkuajoistaan huomattavasti ja vieläpä 1970-luvun alkupuoleta, jolloin se oli avoimen rasistinen. Samoin katolinen kirkko on sivistynyt monilta osin, samoin luterilainen kirkko. Ei niitä voi kukaan kiistää.
Koko USA oli rasistinen
https://en.wikipedia.org/wiki/Racial_segregation_in_the_United_States- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Koko USA oli rasistinen
https://en.wikipedia.org/wiki/Racial_segregation_in_the_United_StatesEi ollut. Rasimin vastustajia oli paljon. Rasismi oli yksi keskeisistä syistä sisällissotaankin.
Kukahan se tässäkin ketjussa yrittää vetää ihan mormonimin ulkopuolisia aiheita mukaan? Se on ketjun aloittaja!
Sinä vedit keskustelun muualle ja poikkesit alkuperäisestä aiheesta, mikä on kysymys Ollille ei sinulle ei Lutherille.
Onko Olli hiihtolomalla?Arto777 kirjoitti:
Sinä vedit keskustelun muualle ja poikkesit alkuperäisestä aiheesta, mikä on kysymys Ollille ei sinulle ei Lutherille.
Onko Olli hiihtolomalla?Minä en vetänyt evoluutiojuttujasi ja muita hörhöilyjäsi tähän ketjuun. En edes vastannut niihin, koska ne eivät ole mormonismiin eivätkä itse aloittamaasi keskusteluun liittyviä millään tavlla.
Höpsislöpsis kirjoitti:
Minä en vetänyt evoluutiojuttujasi ja muita hörhöilyjäsi tähän ketjuun. En edes vastannut niihin, koska ne eivät ole mormonismiin eivätkä itse aloittamaasi keskusteluun liittyviä millään tavlla.
Sinä et sitten osaa lukea etkä osaa ymmärtää mitä olet kirjoittanut. Sinun kaltaiselta tyhmältä ei ole uutta.
- Anonyymi
Arto777 kirjoitti:
Sinä et sitten osaa lukea etkä osaa ymmärtää mitä olet kirjoittanut. Sinun kaltaiselta tyhmältä ei ole uutta.
Et siis huomaa, että kirjoitit aiheesta, joka ei kuulu tälle palstalle?
- Anonyymi
Joseph Smithin isä eli Joseph Smith seniori ei ollut järjestäytyneen uskonnon ystävä eikä ilmeisesti hänen lapsuuden kotinsakaaan. Hän kyllä liittyi universalistien yhteisöön isänsä ja veljiensä kanssa aikuisena miehenä. Kun Smith juniori perusti kirkkonsa niin Joseph seniori liittyi siihen hyvin varhaisessa vaiheessa.
Josephin äiti Lucy kasvoi sitä vastoin voimakkaan uskonnollisessa perheessä ja osallistui useiden eri kristillisten kirkkojen ja yhteisöjen hengellisiin kokouksiin. Lucy liittyi presbyteriaanisen seurakuntaan ennen kuin littyi poikansa perustamaan kirkkoon ensimmäisten käännynnäisten joukossa.
Joseph Smith juniori ei siis kuulunut mihinkään kirkkokuntaan, vaikkakin oli kallistunut metodistien suuntaan, kunnes perusti oman kirkon.
Smithin lapsuuden kodissa uskottiin taikakiviin joiden avulla etsittiin aarteita. Joseph harjoitti aarteenetsintää kurkistuskiven avulla ja saman kiven avulla esitti sanelevansa Mormonin kirjan tekstiäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397820Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822