Rokete otettu.

Anonyymi

Jeps.

Hommahan meni tavallaan loistavasti. reilu viikko sitten luin jostain, meitsi rokotus vuorossa seuraavaksi. Viikko sitten maanantaina varasin netissä ajan, oli vain vapaita aikoja ehdolla. Äsken kävin piikillä, meni nopeesti ja tehokkaasti.

Van muutama negakin. Turvavälit oli, periaatteessa, noh, jonoa nyt tahtoo syntyä. Käsidesiä oli, mutta sitä ois kai pitänyt pyytää, ei ehdoteltu, ei tarjoiltu. Eniten mua ihmetytti henkilkunnan valtava määrä. Muutaman metrin välein oli joku hoitelemassa logistiikkaa. Ja net väkisinkin oli usein liki iholla. Hokasin, kyllä net ite käytti desiä ja oli suojat, mutta sinällään aika paljon turhia lähikontakteja.

Jotenkin muistui mieleen intin rokotukset, ukkelit vaan ihotuntumalla jonoon ja piikkiä urakalla ukkeliin. Siis, kyllä suomessa rokotukset onnistuu turvatoiminkin tehokkaasti. Pientä hiomista lie paikkakunnittain ja paikoittain, mutta olen tavallani hyvin vakuuttunut, jahka joskus alkaa rokotetta olemaan kunnolla piikitettväksi, kyllä meillä valmiudet on erinomaiset. On hyvät rekisterit, hyvät organisaatiot, sinällään osaavaa henkilökuntaa ja tilojakin. Vain rokotteista pulaa.

Kirjoituksella oli nyt kai lähinnä tarkoitus tsempata vuoroaan odottelevia. Jokin järjestelmähän pitää olla. Nyt on tällainen, se katsottu viisaaksi. Niin onkin. Mun mielestä kaikista nolointa oli, kun urheilijat halus kiilata jonojen kärkeen, siks, että jossain ois olympialaiset joskus. Pikkuhiljaa alkaa narina, mitkä ammattiryhmät tms pitääkin rokottaa ennen muita, jostain syystä Siinäpä riitelettä- Mä ite mieltä, tottakai omalehmä ojassa ja kiva kun sai piikin. Mutta noin tosiasiallisesti mun vuoro oli nyt siks, että en sairastuis ja veis ennen kuolemaani kenenkään muun tehohoitopaikkaa. Mä niinkuin samassa tilanteessa, kuin loispummieläkeläiset. Jonojen ohi ei mennä itsekkäisistä syistä, tai omasta halusta. Kyse ihan matematiikasta, mua piikittämällä voidaan saada säästetyksi jonkun mua tärkeemmän ihmisen henki.

Nojoo, kiintoisia kommentteja odotellen. Meitsi aikookin tässä nakata maskit roskiin ja lähteä paariin kreisipailaa, karaookkee ja tankoa, seksikin ois poikaa, eikä pienet lestaatiseuratkaan pahaa tekis!

Jeshjejsjesh :DDDDDDDDD

=DW=

71

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten saadaan ämpärikansa suorastaan vaatimaan itselleen jokin kyseenalainen asia, vaikka siihen liittyisi jopa terveysriski?

      No, kerrotaan sille ettei sitä ole heti kaikille saatavilla.

      • Anonyymi

        Ei o ei tuu meikän hauikseen rokotetta.
        Pidän itsestäni niin paljon. Komeus ja rohkeus leikittelee peilieni pinnalla.
        Olen haavoittumaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei o ei tuu meikän hauikseen rokotetta.
        Pidän itsestäni niin paljon. Komeus ja rohkeus leikittelee peilieni pinnalla.
        Olen haavoittumaton.

        Aloittajan elämyskokemus ok.
        Mutta et voi elää hillittömästi jatkossaksan.
        Maski naamalle ja etäisesti liikut. Voit kantaa ja saattaa jonkun lasarettiin.
        Beng
        Muutoin pirtsakka aloitus. Sisälsikö rokoite jotain relaxanttia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan elämyskokemus ok.
        Mutta et voi elää hillittömästi jatkossaksan.
        Maski naamalle ja etäisesti liikut. Voit kantaa ja saattaa jonkun lasarettiin.
        Beng
        Muutoin pirtsakka aloitus. Sisälsikö rokoite jotain relaxanttia?

        Juu minunkin mielestäni rokotteells on ollt dw:hen joku positiibisesti piristävä hyväntuulisuutta tuova vaikutus. Vai joko kaljatölkki on tupsautettu auki ja juotukin🙂?


    • Anonyymi

      Itsekö pitää pitää huoli että saa rokotuksen? Eikö tule kutsua?

      • Anonyymi

        Tuli tuli kutsukin.

        Systeemi ainakin tsadissa toimii hyvin. Mulle tuli kutsu tiistaina, vaikka olin varannut ajan jo maanantaina. Pieni hienosäätö tiedostojen vertaamisessa ehkä tökkii, mutta itse systeemi kutsuineen on kyllä kunnossa.

        Se on toi logistiikka, siinä paljon asiaan vaikuttavia asioita. Ihan ekaks tietennin kyse siitä. onko rokotteita minkä verran saatavilla. Tokaks sitten nämät priorisointiasiat, jotkut ensin, toiset joskus myöhemmin. Ja tottakai käytännöissä voi olla vaihteluita. Takahikällä ei voi olla kuitenkaan henkilökuntaa samaa määrää, kuin just tsadissa. Kaikki toki henkiökuntapulaa kirkuu, mutta mun mielestä tsadi on paremmassa asemassa siinä suhteessa. Ei jää piikin saamien sinällään ollenkaan kiinni hoitsupulaan. Vielä.

        Mutta juu, kutsukin tuli, ite olin niinkuin sattualta hokannut asian jo aikaisemmin ja toimin välittömästi. Piikille ois päässyt toki hitaamminkin, nyt sattui näin.

        >Sen vaan kertoisin, omiinkin kokemuksiini peilaten. Kandee olla itekkin aktiivinen, tuskinpa kukaan tulee oven taa ikinä ruisku kädessä sitä ehdotteleen aina pitää koittaa olla ite aktiivinen. Ja kun palstalla paljon horistaan omaishoidosta ja kaikenlaisista tillintallin olevista loispummeista, pitää sen paljon puhutun omaishoitajan olla aktiivinen tässäkin asiassa.

        Jahas, pian aukeaa lähipaari, jeeeeeeeee....

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli tuli kutsukin.

        Systeemi ainakin tsadissa toimii hyvin. Mulle tuli kutsu tiistaina, vaikka olin varannut ajan jo maanantaina. Pieni hienosäätö tiedostojen vertaamisessa ehkä tökkii, mutta itse systeemi kutsuineen on kyllä kunnossa.

        Se on toi logistiikka, siinä paljon asiaan vaikuttavia asioita. Ihan ekaks tietennin kyse siitä. onko rokotteita minkä verran saatavilla. Tokaks sitten nämät priorisointiasiat, jotkut ensin, toiset joskus myöhemmin. Ja tottakai käytännöissä voi olla vaihteluita. Takahikällä ei voi olla kuitenkaan henkilökuntaa samaa määrää, kuin just tsadissa. Kaikki toki henkiökuntapulaa kirkuu, mutta mun mielestä tsadi on paremmassa asemassa siinä suhteessa. Ei jää piikin saamien sinällään ollenkaan kiinni hoitsupulaan. Vielä.

        Mutta juu, kutsukin tuli, ite olin niinkuin sattualta hokannut asian jo aikaisemmin ja toimin välittömästi. Piikille ois päässyt toki hitaamminkin, nyt sattui näin.

        >Sen vaan kertoisin, omiinkin kokemuksiini peilaten. Kandee olla itekkin aktiivinen, tuskinpa kukaan tulee oven taa ikinä ruisku kädessä sitä ehdotteleen aina pitää koittaa olla ite aktiivinen. Ja kun palstalla paljon horistaan omaishoidosta ja kaikenlaisista tillintallin olevista loispummeista, pitää sen paljon puhutun omaishoitajan olla aktiivinen tässäkin asiassa.

        Jahas, pian aukeaa lähipaari, jeeeeeeeee....

        =DW=

        Myllikän liikuntahallissa kävit?


    • Anonyymi

      Siis oikeastikin yli kuusikymppiset saa jostain rokotuksesta ja rokottamisesta kiksejä?

      Rokotettu on aina, kun rokote tautiin on tullut.

      Tässä sitä ollaan jännän äärellä!

      • Anonyymi

        Tämä ei ole rokote. Käyttämällä termiä rokote se on saatu hiipimään kansanterveyden poikkeusten alaisena. Tämä on mRNA, joka on pakattu rasvaan 'kirjekuoreena' ja joka toimitetaan soluun. Se on lääketieteellinen laite, joka on suunniteltu stimuloimaan ihmissolua patogeenin luojaksi. Se ei ole rokote!

        Rokotteet ovat tosiasiallisesti laillisesti määritelty termi, kansanterveyslaissa, CDC- ja FDA-standardien mukaisesti, ja rokotteen on erityisesti stimuloitava immuniteettia henkilön sisällä, mutta sen on myös keskeytettävä tarttuminen. He ovat olleet erittäin selkeitä sanomalla, että soluun menevän mRNA- ei lopeta tartuttamista! Kyseessä on hoito. Mutta jos siitä keskusteltaisiin hoitona, se ei kuulostaisi kansanterveyden viranomaisten korvissa sympaattiselta, koska sitten ihmiset kysyisivät, että mitä muita hoitoja on olemassa?

        Rokottekäsitteen käyttö on järjetöntä, koska se on itse asiassa lyönti avoimen ja vapaan keskustelun estämiseksi. Moderna aloitettiin syövän kemoterapiayrityksenä, ei SARS-rokotevalmistajana, ja jos me sanoisimme, että annamme ihmisille ennaltaehkäisevää kemoa syöpään, jota heillä ei ole, sinut naurettaisiin ulos, koska se on tyhmä idea. Juuri sitä tämä on!

        Tämä on mekaaninen laite, hyvin pienen teknologiapaketin muodossa, joka työnnetään ihmisen järjestelmään aktivoimaan solu patogeenin valmistuspaikaksi.

        Ainoa syy, miksi termiä [rokote] käytetään, on väärinkäyttää 1905 Jacobsenin tapausta, jota on esitetty väärin sen kirjoittamisen jälkeen. Jos olisimme rehellisiä, kutsumme sitä itse asiassa sellaiseksi kuin se on: se on kemiallisen patogeenin laite, jonka on itse asiassa tarkoitus vapauttaa kemiallisen patogeenin tuotantotoiminta solussa. Se on lääketieteellinen laite, ei lääke, koska se täyttää laitteen CDRH:n [Center for Devices and Radiological Health] määritelmän.

        Se on tarkoitettu saamaan sinut sairastumaan. 80 prosentilla väitetysti virukselle altistuneista ihmisistä [SARS-Cov-2] ei ole lainkaan oireita ja 80 prosentilla ihmisistä, joille tämä pistetään, tapahtuu kliininen haittatapahtuma. Sinulle injektoidaan kemiallista ainetta sairauden indusoimiseksi, ei [immunologisen transmissiivisen reaktion] aikaansaamiseksi. Toisin sanoen mikään ei estä lähettämästä mitään. Kyse on saamisesta sinut sairaaksi, ja saada sinun solut olemaan se mikä aiheuttaa sinut tulemaan sairaaksi.


    • Anonyymi

      No joo, ei tuo nyt kyllä tsemppaa yhtään kun on siellä viimeisten joukossa piikille ja tätä menoo mitä nyt meidän maakunnassa saatu rokotettua niin on ehkä ensi talvena vuorossa jos rokotteita saadaan siihen mennessä riittävästi.

      vn

      • Anonyymi

        Minusta pariskuntien pitäisi saada samaan aikaan rokote vanhimman iän mukaan.
        Taidan olla myös loppupään piikitettävä.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta pariskuntien pitäisi saada samaan aikaan rokote vanhimman iän mukaan.
        Taidan olla myös loppupään piikitettävä.
        Beng

        Niin.


        Priorisointi on hankalaa. Mun mielestä ikä sinällään on monesti kehno tapa määrittää asioita. Ikähän siis on numeroita, mutta tottakai ikään liittyy tiettyjä asioita. Kasikymppinen ei ole kakskymppinen, se selkeää. Mutta noin terveysasioissa, ei kaikki sairastu kalenterin mukaan, ei laisinkaan. Monet ihan kaatopaikkakunnossa jo nuorella iällä, jotkut ikälopun kuuloiset heebot pesee kunnossa ja terveydessä paljon nuorempiaan.

        Pitäishän sitä kaikki saada rokotetuksi, totta. Mun mielestä rokote ei oikeastaan ole mikään kaiken ratkaiseva, vaikka erittäin tärkeä asia onkin. Kyllä meitsi meinaa pitää maskia ja olla tavallani eristyksessä rokotusten jälkeenkin, ei mikään rokote ole täysin varma ja virukset nyt todistetusti kehityy aika nopeestikin. Tottakai voi kantaa ja levittää virusta, vaikkei itellä ois oireita.

        Mutta juu, tokihan yks perhepiirin jäsen on sitten niinkuin altistava tekijä koko perheelle, ei yhden rokottaminen isommasta jengistä paljoa merkitse. Mutta mietis, jos jossain hikiän koulussa tartunta, pitäis puolet kuntalaisista laittaa karanteeniin, koska jotain kuustoistalapsisia perheitä älyttömät määrät. Ei siinä ikäasiat vaikuta, kun kaikki sairaana, vauvasta vaariin.

        Mua edelleen ihmetyttää, miks ei ole yksityisiä rokotepalveluita varakkaille. Jos fyrkkaa, vois piikityttää vaikka koko sukunsa, mutta tällä kommunistisysteemillä yks rokottamaton voi sairastuttaa koko suvun.

        Jahas, uimaan, naimaan, yleiseen saunaan, kuntosalille, paariin... Mitähän sitä oli kaikkea, mitä tälleen rokotettu voikin kivaa tehdä, sen aikaa, kun tet kakkosluokan kansalaiset katotte salkkareita telkkarista :D

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta pariskuntien pitäisi saada samaan aikaan rokote vanhimman iän mukaan.
        Taidan olla myös loppupään piikitettävä.
        Beng

        Ehdottomasti olen samaa mieltä sattuneesta syystä. Asun Oulussa ja naisystäväni, yli 70 v sai ensimmäisen rokotteen ja ajan toiseen rokotukseen pienemmällä paikkakunnalla Oulun lähistöllä. Olen vasta vähän yli 60 v, joten odotan loppupään (toivottavasti ei takapään) piikitystä syksyyn jonakin vuonna. Taidan siirtää henkilöpaperini naisystävän paikkakunnalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin.


        Priorisointi on hankalaa. Mun mielestä ikä sinällään on monesti kehno tapa määrittää asioita. Ikähän siis on numeroita, mutta tottakai ikään liittyy tiettyjä asioita. Kasikymppinen ei ole kakskymppinen, se selkeää. Mutta noin terveysasioissa, ei kaikki sairastu kalenterin mukaan, ei laisinkaan. Monet ihan kaatopaikkakunnossa jo nuorella iällä, jotkut ikälopun kuuloiset heebot pesee kunnossa ja terveydessä paljon nuorempiaan.

        Pitäishän sitä kaikki saada rokotetuksi, totta. Mun mielestä rokote ei oikeastaan ole mikään kaiken ratkaiseva, vaikka erittäin tärkeä asia onkin. Kyllä meitsi meinaa pitää maskia ja olla tavallani eristyksessä rokotusten jälkeenkin, ei mikään rokote ole täysin varma ja virukset nyt todistetusti kehityy aika nopeestikin. Tottakai voi kantaa ja levittää virusta, vaikkei itellä ois oireita.

        Mutta juu, tokihan yks perhepiirin jäsen on sitten niinkuin altistava tekijä koko perheelle, ei yhden rokottaminen isommasta jengistä paljoa merkitse. Mutta mietis, jos jossain hikiän koulussa tartunta, pitäis puolet kuntalaisista laittaa karanteeniin, koska jotain kuustoistalapsisia perheitä älyttömät määrät. Ei siinä ikäasiat vaikuta, kun kaikki sairaana, vauvasta vaariin.

        Mua edelleen ihmetyttää, miks ei ole yksityisiä rokotepalveluita varakkaille. Jos fyrkkaa, vois piikityttää vaikka koko sukunsa, mutta tällä kommunistisysteemillä yks rokottamaton voi sairastuttaa koko suvun.

        Jahas, uimaan, naimaan, yleiseen saunaan, kuntosalille, paariin... Mitähän sitä oli kaikkea, mitä tälleen rokotettu voikin kivaa tehdä, sen aikaa, kun tet kakkosluokan kansalaiset katotte salkkareita telkkarista :D

        =DW=

        Rahalla ei nyt suomessa ohitella rokotejonoissa. Sillä rokotteita ei ole.


    • Anonyymi

      Mulla oli eilen rokotus, tekstiviesti erityisrokotusryhmä ykköseen kuulumisesta tuli viime viikolla, soitin ja varasin ajan.
      Pistettiin sitä AstraZenecaa, simpanssin adenovirusta, niin kuin varmaan sinuunkin.
      Nyt on käsivarsi kipeä.

      • Anonyymi

        Ei sivuoireita.

        Mitä nyt panaania tullut sydyksi aikaisempaa enenpi :D

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sivuoireita.

        Mitä nyt panaania tullut sydyksi aikaisempaa enenpi :D

        =DW=

        Toisen rokotuksen jälkeen on vähemmän haittoja, joten banaania poskeen ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisen rokotuksen jälkeen on vähemmän haittoja, joten banaania poskeen ;)

        Banaanissa on b6 vitamiinia, joka on hyväksi kuten d vitamiinikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sivuoireita.

        Mitä nyt panaania tullut sydyksi aikaisempaa enenpi :D

        =DW=

        Hihhih.
        Oh boy🙈🙉🙊.
        Täytyypä tarkkailla sun kirjoituksiasi, jos jokin hämmentävä muutos.
        Jos vaikka alat kiipeilemään lähipuustossa....
        Beng


    • Anonyymi

      Alle 80-vuotiaita aletaan rokottaa kuukauden päästä, olin lukevinani lehdestä menneellä viikolla. Rokotaanko nyt siis riskiryhmiä esim. 60-70-vuotiaita ?

      • Anonyymi

        Nyt rokotetaan riskiryhmä ykköstä 16-69 vuotiaita.


    • Anonyymi

      eiköhän hoitohenkilöstö ole jo rokotettu, joten ei haittaa vaikka iholle tulevatkin, mutta ainahan on mukavampi valittaa kuin kiittää, vai mitä.

      • Anonyymi

        Ei ole vielä kaikkia houtohenkilöstöä rokotettu.


    • Anonyymi

      Hyvä kun teit aloituksen rokotteesta. Tuli nyt itselläkin tutkittua miten se homma oikein menettelee täälläpäin. Siis kutsua ei tule meikäläiselle vaan itse pitää tilata aika ja sitä ei vielä saa tehdä. Mun ikäryhmää alettaisiin rokottaan viikolla 14 jos saadaan tarpeeksi rokotteita.
      Hytinäx1

    • Anonyymi

      Empä tiedä. Eräs sukulainen sai rokotteen työssään, kun niitä jäi jäljelle asiakkaiden rokotusten jälkeen. Olisko ollut Astra Zenecan rokote. Siitä on kai jotain pari viikkoa tästä rokotuksesta.

      Yllätys, yllätys. Sai oireita viikonloppuna, kävi testissä ja nyt on korona päällä toden teolla. On sairas. Eikö se vielä ennättänyt alkaa vaikuttamaan, vai mistä mahtanee johtua?

      • Anonyymi

        oli varmaan saanut tartunnan jo ennen rokotetta


      • Anonyymi

        Koronarokote ei etä sairastumasta koronaan. Laimentaa vaan taudin laatua heikommaksi


      • Anonyymi

        Sai varmaan tartunnan sieltä rokotuspaikalta.


    • Anonyymi

      Tarpeellinen aloitus. Toivottavasti aloittaja kertoo rehdisti onko päivien kuluessa sivuvaikutuksia rokotuksesta. Kiitos etukäteen!
      Minä ainakin seuraisin mielläni jatkokertomusta seuraavista viikoista, huomaatko mitään poikkeavaa olossasi. Enkä nyt tarkoita sitä riemua tai krapulaa, mikä tulee baareissa mellastamisesta.
      Tiedäthän että edelleen voit kantaa virusta muille tarttuvaksi, vaikka virus ei sinuun tartukkaan, joten maski on edelleen tarpeen. Olet siis nyt kuin lapsi, virus voi olla pinnoilla ja hengityksessä, vaan ei aiheuta itsessä oireita.

      • Anonyymi

        Jep. Tuosta rokotettujen taudintkantokyvystä pitäisi kertoa enempi.
        Voi olla, että ihmiset eivät ole sisäistäneet, etteivät välttämättä ole turvallista seuraa.
        Beng


      • Anonyymi

        Nimenomaan.

        Rokotus ehkä suojaa sen ottajaa, mutta se ei estä viruksen kantamista ja levittämistä. Joopa, vaikka nyt piikin on saanutkin, ei virus missään nimessa ole kuollut maapallolta, mulla vaan ehkä vastustuskykyä paremmin. Ja kun virus muuttuu, voip tämä piikki ollakin tehoton seuraavalle muunnokselle.

        Maskit päälle, saippuaa kehiin, kondarit päälle ja käsidesiä naamariin edelleen jatkossakin !

        Sivuvaikutuksista, kaitpa niitä ihmisillä aina jotain on. Mä nyt vitsill heitin ton panaanin. Tosiasiassa mulla sivuvaikutukset oli siinä, olkapäässä oli se rokotusalue pikkasen hellä. Ei siis pakottanut, ei vaivannut, mutta kun kädellä sattui koskeen paikkaan, sen hokas, se herkemmän oloinen, kuin parin sentin päässä. Oletan, voi johtua enenpi piikittämisestä, reikä nahassa, kuin mistään mitä piikitetty. Muistin mukaan, syksyllä oli vähän sama normi influenssa rokotuksen jälkeen parit päivät.

        Jepjepjep, oiskohan missään aamupäivätansseja, tekis mieli vähän päästä puristelemaan :DDDD Mä nimittäin miettinyt asiaa. Koska on nämät viruksesta johtuvat rjoitukset ja karanteenit jne, mitens lie käynee lisääntymisen kans. Nyt raportoitu, syntyvyys pikkasen noussut korona aikana. Joopa, ehkä parisuhteessa elelevät nussiikin enenpi ja sitä kautta eukkoja tuleepi enenpi tiineeksi, kuin ehkä "normaalioloissa". Mutta mitenkä asiaa just vaikuttaa toi, kun kontakteja nimenomaan pitäis vältellä? Mistä hitosta isket panokaverin, kun keneenkään ei saa fyysisesti koskea?

        Mun veikkaus, tulevana vuotena syntyvyys tulee laskemaan, samaten sinkkujen suuri osuus tullee kasvamaan entisestään. Pitääpi muistaa, sinkkuja jo nyt enenpi perheistä, parisuhteetkin jää pienemmäksi osuudeksi ja "lapsiperheitä" on vaan vajaa neljännes. >Siis suomessa, missä kaikki aika ok. Maapallo tulee tuhoutumaan ihmisen liikakansoituksen takia, mutta hyvähän tuo, että suomessa edes koitetaan rajoittaa asiaa.

        Pakollinen linkki, katsokaatten, mielenkiintoista faktaa:

        https://www.worldometers.info/fi/

        Niettä ei tämä korona mikän paha asia ole. Toki pelkään, ei tämä riitä pelastamaan ihmisrotua tai ihmistä eläinlajina, pitäis saada paljonkin tyjympi kulkutauti kehiin. Pitää ajatella positiivisesti.

        =DW=


    • Anonyymi

      Niin kauan kuin maatamme johtaa punavihreä tyttöhallitus tulemme koronan suhteen elämään jatkuvassa haitariliikkeessä. Reaktiivisilla toimilla koronasta ei tulla pääsemään eroon edes viidessä vuodessa.

      Saattaa olla, että tämä on länsimaisten liberaalihallitusten harjoittaman politiikan tietoinen tarkoitus. Globalistiset hallinnot voivat nimittäin jatkuvan koronahätätilan avulla määrätä ja muokata kansalaisia haluamaansa suuntaan. Jo nyt saatujen havaintojen perusteella suurin osa kansalaisista näyttää alistuvan lähes kaikkeen, kunhan määräykset vain perustellaan velvollisuudentunnolla ja tarkoitushakuisilla tieteen argumenteilla.

      Julkisessa keskustelussa vältetään kysymystä, ovatko koronatoimet olleet välttämättömiä verrattuna niistä saatuihin hyötyihin. Tähän mennessä koronaan liittyviä kuolemantapauksia on ollut vuoden aikana maassamme noin 730. Suurin osa kuolleista on vanhuksia, jotka olisivat kuolleet lähiaikoina luultavasti muutoinkin. Valtavirran vasta-argumentti tähän on se, että ilman rajoituksia kuolinuhreja olisi moninkertaisesti. Väite on kyseenalainen, sillä eihän tauti tapa nytkään juuri ketään tervettä alle 70-vuotiasta.

      Miksi emme vain antaisi taudin riehua aikansa ja katsoa kuinka se vahvistaa luonnonvalinnan kautta ihmislajiin eri populaatioita. Mitään suurta loveahan Covid-19 ei ihmislajiin tekisi edes vapaasti levitessään. Jyrkät toimet mokomaan pikku kulkutautiin kertovat paljon luonnon realiteeteista etääntyneestä kulttuurista. Maailmassa on lähes 8 miljardia ihmistä, mutta koskaan aiemmin ihmiselämää ei ole arvostettu näin paljon. Yleensä niukkuus lisää arvoa, mutta ihmistä palvovassa humanitarismissa ihmislihan määrä näyttää vain kasvattavan ihmisarvoa. Muuta biosfääriä ajatellen tässä on jotain perinpohjaisesti väärää.

      Läntisen maailman tarttuessa kouristuksenomaisesti elämään, se hylkää elämään ja kulttuurin kuuluvan varjopuolen. Nietzsche sanoi klassisen kreikkalaisen kulttuurin olevan olemukseltaan traaginen, koska siinä hyväksyttiin elämään kuuluva kärsimys ja kuolema. Viimeisen ihmisen länsimainen kulttuuri on traagisuuden tajun menettämisellään amputoinut itseltään merkittävän osan kulttuuristaan ja typistänyt sen henkisesti köyhäksi mukavuudenhaluksi.

      • Anonyymi

        12:45
        Aika infernaalisessa ajatusmaailmassa kihelmöit.
        Ethän sinäkään ole selvänäkijä, et ennustuseukko/-ukko, et tiedä kaikkea.
        Mistä sinä tiedät, miten hallitusta painostetaan?
        On niin monta intressitahoa.
        Kuitenkin pitää mennä terveysedellä.
        Eivät kaikki tahot ole hävinneet tai huojuneet konkurssin partaalla.
        Puskurien tarve on käynyt ilmi.
        Ei ole kovin humaania ajattelua antaa taudin vain riehua. Sinähän voit muuttaa jonnekin riehunta-alueelle Ruotsiin.
        Miten voit yleistää sen, että elämän varjopuolta hyljeksittäisiin. Tämä pandemia on vain yksi tekijä, mutta mahtava ja sen seuraamuksista sinäkään et voi sanoa kuin sen, että hauraat voivat kuolla. Varsin kylmä suhtautuminen vanhuksiin, joiden arvelet kuolevat lähes huomenna.
        Haluat siis nopeuttaa sitä.
        Kyllä sivistyneiden ihmisten on pidettävä huolta. Emme ole enää n i i n eläimiä.
        Beng
        Mitähän Greta nyt miettii, kun ihmiskunta vähenee, lentokoneet eivät lennä jne.?
        Kovin on kauhuskenariomaskottina pidettyä lasta vaiti.


    • Anonyymi

      Sanna Marinin hallitus päätti rahoittaa ulkomaalaisia lääkemonopoleja, vaikka Helsingin yliopisto kehitti jo viime keväänä oman halvan koronarokotteen.

      Tapaus on selkeä osoitus siitä, ettei kansallinen rokotusohjelma pyri pelastamaan ihmishenkiä saati säästämään veronmaksajien rahoja. Sen sijaan Marinin koronapolitiikalla on kaksi luonteeltaan huomattavasti synkempää tavoitetta: Lisätä ulkomaisen rahaeliitin valtaa sekä tehdä Suomesta poliisivaltio, jossa kansan liikkumista säännellään ja valvotaan herkeämättä.

      Suomella oli patenttivapaa koronarokote valmiina jo yhdeksän kuukautta sitten – mutta silti päätimme ostaa rokotteen ulkomaalaisilta lääkemonopoleilta.
      Suomen hallitus päätti toisin sanoen, että koronapolitiikkaa tulee tehdä ulkomaalaisten suuryhtiöiden voitontekoperiaatetta syleillen.

      Kalle Saksela, joka osallistui suomalaisen patenttivapaan ja halvan rokotteen kehittämiseen kertoo olleensa kollegoidensa kanssa viime vuonna varmoja siitä, että Marinin hallitus tukisi projektia, joka olisi tullut valtiolle huomattavasti halvemmaksi kuin rokotteiden hankkiminen esimerkiksi Pfizeriltä kuukausia myöhemmin. Suomen eturivin tieteilijöistä koostunut tutkijaryhmä kuitenkin erehtyi pahemman kerran, sillä Marin ei tahtonut rahoittaa hanketta sentilläkään.

      Suuret lääkeyhtiöt rikastuvat patenttien ja tuotteidensa keinotekoisten korkeiden hintojen avulla. Sakselan tutkijaryhmän patenttivapaa vaihtoehto olisi tullut valtioille monin verroin halvemmaksi myös siksi, että heidän rokotteensa säilömis- ja kuljetuskulut olivat huomattavasti matalammat kuin suurten lääkemonopolien rokotteiden vastaavat kulut.

      Lääkeyhtiöt ja niiden omistajat (suuret pankit ja rahastot) ovat länsimaissa erittäin voimakkaita lobbaajia. Lääkeyhtiöt toisin sanoen lahjovat poliitikkoja, jotta lainsäätäjät suosivat niiden keinotekoisen kalliita tuotteita sen sijaan, että valtiot rahoittaisivat julkisia ja patenttivapaita lääkkeiden kehityshankkeita. Koska Pfizer, Moderna ja AstraZeneca lahjovat jatkuvasti Marinin tosiasiallisia esimiehiä Euroopan unionissa, pääministeri linjasi, että koronapolitiikan avaimet annetaan rikkaiden ulkomaalaisten riistäjien käsiin.

      Tilanne on ”erityisen absurdi” siksi, että ulkomaalaiset lääkeyhtiöt ovat saaneet veronmaksajien rahoitusta koronarokotteiden tutkimus- ja kehitystyöhön. Tämän jälkeen ne ovat myyneet veronmaksajien rahoittamat rokotteet takaisin veronmaksajille ylihintaan. Lisäksi valtiot ovat luvanneet ottaa vastuun koronarokotteiden mahdollisista haitallisista sivuvaikutuksista, jotka voivat aiheuttaa massiivisia vahingonkorvaus- ja oikeudenkäyntikuluja.

      Toisin sanoen Marinin ”vasemmistolainen” hallitus lahjoittaa valtavia summia kansalaisten rahaa ulkomaalaisille rahaelitisteille, vaikka hankkeelle olisi halpa ja korruptiovapaa kotimainen vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Kirjoituksestasi voi saada sellaisen käsityksen, että jo 9 kuukautta sitten olisi ollut käytettävissä suomalaisten kehittämä koronarokote, jolla väestöä voisi rokottaa.

        Näin ei asia ole.
        Suomessa kehitettyä nenäsumuterokotetta on testattu vasta eläimillä.

        Rahoitusta rokotetutkimus on saanut Suomen Akatemialta 1,7 milj. euroa ja Sakari Alhopuron säätiöltä 1,0 milj. euroa.

        Asiasta lisää seuraavassa linkissä.https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/7e960002-940c-475e-ae33-6c0c6ec42008

        kylmätotuus


      • Anonyymi

        Eiköhän menty terveys ja kiire edellä.
        Ostettu edes se vähä, mitä saatavilla on.
        Suomalainen kehitelmä ei varmasti täyttänyt vielä minimiodotetta lääkkeen suhteen.
        Tietenkin isot nimekkäät lääketehtaat pystyivät näinkin nopeasti toimimaan.
        Hyvä, että nyt edes näin on.
        En ymmärrä miksi sinua näivertää.

        Perusta lääketehdas, kehitä 100 % rokote ja nopeasti.
        Onhan meillä Orion.
        Tuote se lääkekin on ja yritykset kilpailevat.
        Asiakkaita riittää.

        Beng
        Vaalit kannattaisi siirtää kunnes lähes koko popula on rokotettu.
        Tämä päätös kannattaisi tehdä heti kuten rokotejärjestyksen muuttaminen.

        Minusta meillä kaikenmaailman lait ovat jarruttaneet ja niiden ympärillä häärivät poliitikot, jotka lyövät hiekkaa rattsisiin.
        Lakien pitäisi olla valmiit kuten niiden tulkinta.
        Nyt jatkuva lakikeitto häiritsee.


    • Anonyymi
      • Hyvä niin, kun ei toistaiseksi "terve" ihminen itse ymmärrä karanteenin noudattamisen tärkeyttä.


      • Anonyymi

        Kirjoitusten mukaan tämä henkilö oli koronapositiivinen. Ei suostunut antamaan tietoja kontakteistaan,l ei suostunut testiin. Tartuntatautilsin perusteella yleisvaarallinen tartuntatauti oikeuttaa lain mukaan pakkotestaukseen. Ois tehnyt vastuullisesti yhteistyötä sen sijaan että nyt paitsi menetti maineensa saa syytteen virkavallan vastustamisesta. Eli oli syytä terveydenhuollolla pyytää virka-apua poliisilta.


      • Anonyymi

        Eikös tämä ollut joukkoaltistumisen alkulähteenä epäilty?


    • Anonyymi

      Kirjoitin DWn antaman "pakollisen linkin" mielenkiintoisia tietoja ja pari muutakin lausetta.
      syntyvyys ja kuolleisuuslukuja
      netin käyttäjien lukuja
      terveydenhoitoon käytettyjä lukuja ym

      Se meili on poistettu. Minkä ihmeen takia? Mitään loukkaavaa ei ollut.

    • Anonyymi

      Valmiuslain ensimmäisen luvun 3 §:ssä kerrotaan poikkeusolojen määritelmä. Siinä poikkeusoloksi sanotaan, kohdassa viisi: ”vaikutuksiltaan erityisen vakavaa suuronnettomuutta vastaava hyvin laajalle levinnyt vaarallinen tartuntatauti”.

      Semmoinenko meillä nyt on käsillä? Ei todellakaan ole. Tässä munataan nyt todella pahasti, kun näin heppoisin perustein turvaudutaan valmiuslakiin.

      Kuolemantapauksia vuoden ajalta on kaikkiaan hieman yli 750, mutta kokonaisuuskuolleisuus verrattuna aikaisempiin vuosiin ei ole muuttunut juuri mihinkään, ja kuolemantapauksista ylivoimaisesti suurin osa on yli 80-vuotiaita vanhuksia, joista valtaosalla on ollut yksi tai useampi pitkäaikaissairaus.

      Hallituksen esityksen kaavioissa esitetään selkeitä ikäkaavioita tartuntatapauksista, mutta siitä puuttuvat kuolemantapauksiin liittyvät kaaviot. Miksi ne puuttuvat?´Siksi, että ne paljastaisivat todellisuuden.

      Kuolemantapaukset siis keskittyvät vanhusväestöön eli niihin, jotka kuolisivat muutenkin mihin tahansa muuhunkin influenssan tyyppiseen tautiin. Ikään kuin ennen koronaa ihmisillä olisi ollut iänkaikkinen elämä täällä maan päällä. Voin kertoa teille kaikille, että ei ole ollut.

      Hysteriaa on lietsottu ja jatkuvasti lietsotaan ikään kuin kansan keskuudessa olisi joku rutto. Toisaalta näin onkin, ja sen nimi on uuskommunismi.

      Mustaan surmaan kuoli aikoinaan noin puolet Euroopan väestöstä. Semmoisessa tilanteessa voitaisiin puhua vaikutuksiltaan erityisen vakavasta suuronnettomuutta vastaavasta ja hyvin laajalle levinneestä ja vaarallisesta tartuntataudista.

      Nyt lietsotaan hirveää pakokauhua, kun muutama uusi tartunta ilmaantuu 10 000 asukasta kohden vuorokaudessa. Korona on kausiflunssaan verrattava sairaus. Se ei ole lisännyt kokonaiskuolleisuutta Suomessa, ja kuolleista melkein kaikilla on ollut yksi tai useampia pitkäaikaissairauksia.

      Koronaan kuolevat lähinnä siis ne ihmiset, jotka muutenkin pian kuolisivat. Ennen ihmiset saivat nauttia normaalista elämästä elämänsä loppuun saakka, koska ei ollut kommunismi vielä myrkyttänyt yhteiskuntaa sille tasolle, että peloteltaisiin ihmisiä kuolemalla.

      Koko eduskunta on nyt leikkimässä vakavasti yhteiskuntarauhalla. Kansalaisissa on noussut jo voimakasta vastustusta hallituksen esittämiä sulkutoimenpiteitä kohtaan, jopa tunnettua ekonomistia myöten on ehdotettu harjoittamaan laajaa kansalaistottelemattomuutta lainsäätäjien esittämiä toimenpiteitä kohtaan.

      • Anonyymi

        Korona on kylläkin kausi-influenssaa vakavampi tauti. Ei pelkät vanhat ja heikot kuole siihen, vaan moni suhteellisen nuorikin on menehtynyt kun heillä on ollut "paska säkä". Tauti voi iskeä oikein kunnolla ja se on sitten rutelttipeliä että miten käy.


      • Anonyymi

        Kyllä, sellainen meillä nyt on, hyvin laajalle levinneenä kun se nääs kattaa koko valtion ja se kattaa myös naapurivaltiot ja valtiot merten takanakin.
        Kuka lietsoo pakokauhua, sinä itse itsellesikö lietsot "hirveää pakokauhua"? Oletko käynyt esim. sairaaloissa ja nähnyt tilanteen siellä, miltä vaikuttaa? Entä missä hoidetaan sairaalakuntoon joutuvia jos ja kun heitä alkaa tulla lisää ja lisää, jos satut silloin olemaan heidän joukossaan sinäkin, iskeeköhän edes pieni pakokauhu?


      • Anonyymi

        Kun on nähnyt perusterveen 40 ystävän sairastumisen lähes vuosi sitten, ja sitä seuranneen sairaala/tehohoitojakson, sekä sen jälkeisen hitaan välillä takapakkia ottavan toipumisjakson, niin ei todellakaan pidä tautia vaarattomana. Parhaassa iässä olevalla miehellä on yli puolet tehosta edelleen pois, eikä tiedä saako hän sitä koskaan takaisin. Itse pyrin kaikin keinoin välttämään itseni ja läheisteni sairastumista ja halveksin ihmisiä jotka tahallaan vaarantavat muiden terveyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on nähnyt perusterveen 40 ystävän sairastumisen lähes vuosi sitten, ja sitä seuranneen sairaala/tehohoitojakson, sekä sen jälkeisen hitaan välillä takapakkia ottavan toipumisjakson, niin ei todellakaan pidä tautia vaarattomana. Parhaassa iässä olevalla miehellä on yli puolet tehosta edelleen pois, eikä tiedä saako hän sitä koskaan takaisin. Itse pyrin kaikin keinoin välttämään itseni ja läheisteni sairastumista ja halveksin ihmisiä jotka tahallaan vaarantavat muiden terveyden.

        Itiksen kauppakeskuksessa maskipakko. Jeesjees!
        Voi kun muutkin liikkeenharjoittajat ryhditäytyisivät, etenkin ruokakaupat!
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itiksen kauppakeskuksessa maskipakko. Jeesjees!
        Voi kun muutkin liikkeenharjoittajat ryhditäytyisivät, etenkin ruokakaupat!
        Beng

        Muuten toimii maskit, vaan paksukalloisten nhekerien ja raksamiehille ei tunnu menevän jakoon, että maskit naamalle ja turvavälit.


      • Anonyymi

        Hillitse itsesi tuolta aivosumulta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hillitse itsesi tuolta aivosumulta!

        Väärä osoitus, piti olla ylemmäs pitkän sepustuksen saarnaajalle, ettei ole muka juuri ingluenssaa kummempi tä korona.
        Katin kontit, kyllä on ja Piste!!


      • Anonyymi

        Toivon, että avaat linkin, jonka tähän kirjoitukseeni laitan, ja luet tarkoin sen sisällön. Sen tehtyäsi mieti uudelleen, onko korona kausiflunssaan verrattava sairaus.
        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/b249a74e-29d1-4f80-a291-672890823ecb

        Minun mielestäni koronasta ja varsinkin sen brittivariaatiosta ei kannata puhua edes samana päivänä kun kausiflunssasta.

        Kaikkien on syytä noudattaa ohjeita, joita asiantuntijat ovat antaneet. Jos nyt lipsumme, niin korona on taatusti riesanamme jatkossakin niittäen satoaan.

        kylmätotuus


      • Anonyymi

        12:16
        Sinäpä se vänkään vastoin annettuja tietoja. Hyvin nuoria verrattuna 60 on sairastunut vakavasti. Et tiedä sanoa, kuinka moni menettää työkykyndä. Sairauspäivän hinta on 250 €, joten toimilla ehkäistään tätäkin.
        Vielä ei tiedetä, millaisia jälkitauteja tulee ja miten ne vaikuttavat.

        Onko muistissasi vikaa? Miten sait poliosokeripalan? Ei silloin ollut tällaista ilmeisen ylikoulutettujen juristien 'jälkiviisaiden" joukkiota.
        Todennäköisesti sokeripala-aikanakin mentiin polio edellä.

        Sitten. Ei sinulla ole mitään valtakirjaa kansalaisten puolesta puhumiseen.

        Omistatko sikalan tai suurnavetan, joten tuohon lahtaamismielialaasi on matala kynnys?

        Beng
        Mene ja testaa: hanki itsellesi korona, jos ilkeät leikkiä tottelematonta.
        Sinua voisi syyttää yllytyksestä.
        Mieti, vanhus? Ennen kuin kun vähäpätöstelet ja ihanko tosissasi noita ummetuksenomaisia kirjoituksiasi päästät.
        Maksetaanko sinulle jostain puoluetoimistosta näistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten toimii maskit, vaan paksukalloisten nhekerien ja raksamiehille ei tunnu menevän jakoon, että maskit naamalle ja turvavälit.

        Raksamiehillä luulisi olevan firman logo työvaatteissa. Ei muuta kuin soittamaan ko. yritykseen henkilöstöpäällikölle noista mannekiineista. Huonoa mainosta.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raksamiehillä luulisi olevan firman logo työvaatteissa. Ei muuta kuin soittamaan ko. yritykseen henkilöstöpäällikölle noista mannekiineista. Huonoa mainosta.
        Beng

        Mitä se auttaa, jos soittaa?
        Firman henkilöstöpäällikön toimivalta ei ulotu kauppaliikkeisiin, kun ei tunnu oikein ulottuvan edes rak.työmaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se auttaa, jos soittaa?
        Firman henkilöstöpäällikön toimivalta ei ulotu kauppaliikkeisiin, kun ei tunnu oikein ulottuvan edes rak.työmaalle.

        Mitäs jos auttaisikin: teidän henkilökuntanne liikkuu maskitta ympäriinsä, huonoa mainosta.
        Beng


    • Anonyymi

      Pari viikkoa sitten tuikattiin Astra Zeneca olkavarteen. Parin päivän lihassärky ja kuume seurauksena, eli tuntui toimivan.

    • Kerrohan sitten tuliko piikistä sivuoireita. Sanovat että kakkospiikistä pahémmat oireet.

      Älä nyt tuudittaudu valheelliseen turvallisuudentunteeseen saadun rokotteen vuoksi. Muista nyt turvavarusteet kaikissa mainitsemissasi aktiviteeteissa.

    • Anonyymi

      Maskilammas juoksi hakemaan eutanasiapiikkiä.

    • Anonyymi

      Osa vanhustyöntekijöistä ovat kieltäytyneet koronarokotteesta ja peruneet saaneita rokoteaikojaan.

      • Koronarokotteen ottaminen on vapaaehtoista myös vanhustyöntekijöille.


      • Anonyymi

        Nojoo.

        Vapaaehtoistahan se, itsensä rokottaminen. Ainakin toistaiseksi, oletettavasti voitais kyllä määrätä lailla pakolliseksikin, se voi olla hankala asia, eikä siihen ihan helpolla ryhdytä.

        Vaan kun kyse kulkutaudista, voi tulla muita keinoja. Esim. rajoitetaan rokottamattoman henkilökunnan työtehtäviä siten, etteivät ole ihmiskontakteissa. Tarkoittas kai etänä konttorihommia ja noin työn luonteen takia käytännössä potkuja.

        Tossa oli just toi joogasalitapaus, kun poliisin piti puuttua asiaan. Kyllä viranoamaisilla on kuitenkin valtuuksia toimia tälläkin hetkellä. Toivottavasti nyt kuitenkaan ei isommin tarvi ihmisiä alkaa pidätteleen minkään niskuroinnin takia. Sitäpaitsi, minne hittoon kaikki rokotteista kieltäytyjät sijoitettasiin eristyksiin,Seilin saarellekko? Kun sellainen menettely oli aikanaan lepran saaneiden kohdalla.

        Taannoin oli telkkarissa juttua ameriikansuomalaisista, siis niitten nykyisistä jälkeläisistä. Jossain päin jenkkilää keskittymä, joka niinkuin kieltää koronan ja kieltäytyy rokotteista jne. Kovia repuplikaaneja, taitavat olla sitä oikeistolaisinta trumpeliinin kannattajajoukkoa. Huvittavaa, kyseessä törölaiset, jotka on yks lestaatien alalahkoista. Noissa uskomuksissa, siis just vaikkapa hopeavesissä ja rokotteiden vastustamisessa kyse uskomuksista. Ja uskomuksethan on suunnalleenkin sama asia, kuin uskonnot. Onhan noita suomessakin kaikenlaisia jehovia, jotka kieltäytyy verensiirroista, tai vaikkapa just lestaateja, jotka kieltäytyy ehkäisystä. Kaikenlaista muutakin.

        Tämähän suomessakin ilmennyt rokotevastaisuus muistuttaa uskonnollista liikettä, kiihkeää on ja tosiasioita kielletään ja vääristellään. Mun käsityksen mukaan asialla kuitenkaan ei ole varsinaisesti minkäänlaiset uskonnolliset jengit, pelkästää totaalitomppeleista muodostuva epämääräinen joukkio. Joilla kuitenkin ilmeisimmin kytköksiä perussuomalaisiin, jotka ei ole julistautuneet miksikään uskonnoksi ainoastaan poliittiseksi puolueeksi.

        Joop, rokotautuminen on vapaaehtoista, toistaiseksi ainakin.

        =DW=


      • Anonyymi

        Terveydenhoitajien sukulaisille ja tutuille ne ajat menevät jonon ohi.
        Kurikassa aikaa ei saa mitenkään , jo varaus systeemi on aivan mätä ja surkea , yksi puhelinnumero / 30000 asukkaalle ja nettisivu josta pitäis onnistua AVUTON .
        Täysin perseestä koko järjestelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojoo.

        Vapaaehtoistahan se, itsensä rokottaminen. Ainakin toistaiseksi, oletettavasti voitais kyllä määrätä lailla pakolliseksikin, se voi olla hankala asia, eikä siihen ihan helpolla ryhdytä.

        Vaan kun kyse kulkutaudista, voi tulla muita keinoja. Esim. rajoitetaan rokottamattoman henkilökunnan työtehtäviä siten, etteivät ole ihmiskontakteissa. Tarkoittas kai etänä konttorihommia ja noin työn luonteen takia käytännössä potkuja.

        Tossa oli just toi joogasalitapaus, kun poliisin piti puuttua asiaan. Kyllä viranoamaisilla on kuitenkin valtuuksia toimia tälläkin hetkellä. Toivottavasti nyt kuitenkaan ei isommin tarvi ihmisiä alkaa pidätteleen minkään niskuroinnin takia. Sitäpaitsi, minne hittoon kaikki rokotteista kieltäytyjät sijoitettasiin eristyksiin,Seilin saarellekko? Kun sellainen menettely oli aikanaan lepran saaneiden kohdalla.

        Taannoin oli telkkarissa juttua ameriikansuomalaisista, siis niitten nykyisistä jälkeläisistä. Jossain päin jenkkilää keskittymä, joka niinkuin kieltää koronan ja kieltäytyy rokotteista jne. Kovia repuplikaaneja, taitavat olla sitä oikeistolaisinta trumpeliinin kannattajajoukkoa. Huvittavaa, kyseessä törölaiset, jotka on yks lestaatien alalahkoista. Noissa uskomuksissa, siis just vaikkapa hopeavesissä ja rokotteiden vastustamisessa kyse uskomuksista. Ja uskomuksethan on suunnalleenkin sama asia, kuin uskonnot. Onhan noita suomessakin kaikenlaisia jehovia, jotka kieltäytyy verensiirroista, tai vaikkapa just lestaateja, jotka kieltäytyy ehkäisystä. Kaikenlaista muutakin.

        Tämähän suomessakin ilmennyt rokotevastaisuus muistuttaa uskonnollista liikettä, kiihkeää on ja tosiasioita kielletään ja vääristellään. Mun käsityksen mukaan asialla kuitenkaan ei ole varsinaisesti minkäänlaiset uskonnolliset jengit, pelkästää totaalitomppeleista muodostuva epämääräinen joukkio. Joilla kuitenkin ilmeisimmin kytköksiä perussuomalaisiin, jotka ei ole julistautuneet miksikään uskonnoksi ainoastaan poliittiseksi puolueeksi.

        Joop, rokotautuminen on vapaaehtoista, toistaiseksi ainakin.

        =DW=

        Sattuikin.

        Just oli mediassa,että oulunseudulla jokin jenkkiläinen uskisjengi jakaa rokotusvastaisia flaijereita ihmisten postilaatikoihin. Noh, mulla eimaksettua lukuoikeutta siihen lehteen, mutta se tuli po. jengistä selkoa, että ainakin se pystyy herättämään kuolleita eloon....

        https://www.kaleva.fi/oulussakin-on-jaettu-koronarokotteita-vastustavia/3417195

        Mitäpä tuohon lisättävää, suomessa uskonvapaus.

        =DW=


    • Joo juuri soitettiin et haluatko rokotejonoon, sen voi saada nopeastikin. Soittoa ja kutsua odotellessa :).

    • Anonyymi

      Tulevaisuudessa rokotusvastaiset tulevat jäämään monesta paitsi ja paljon ulkopuolelle. Ainakaan minun lähipiiriini ei tule rokottamattomia kuulumaan.

      • Miksi?
        Etkö luota itsekään siihen, että rokote suojaisi sinua sairastumasta vakavasti ?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Miksi?
        Etkö luota itsekään siihen, että rokote suojaisi sinua sairastumasta vakavasti ?

        vapaamatkustajat pysyköön omissa porukoissaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        vapaamatkustajat pysyköön omissa porukoissaan

        Aha, siis pelkästään sellaisesta syrjimisestä kysymys sinulla.

        Minne aiot matkustaa sitten rokotettujen ryhmämatkalla? Mistä tiedät, ketkä ovat rokotettuja ja ketkä eivät siinä vieraassa maassa jossain aurinkorannalla, minne matkustat. Hehän eivät tarvitse rokotepassia, kun pysyvät omassa kotimaassaan.

        Ymmärtäisin tuon rokotepassin logiikan vasta sitten, jos rokotteet olisivat sellaisia, ettei rokotettu pysty saamaan oireetonta tartuntaa ja levittämään sitä oireettomana eteenpäin. Nämä rokotteet eivät ole sellaisia. Näin ollenhan ei pitäisi olla mitään eroa sillä, onko sen oireettoman tartuntansa saanut rokotetulta vai rokottamattomalta. Pahimmassa tapauksessa vieläpä saanut sellaisen mutaation, johon ei saamansa rokote edes tehoa, eikä ole osannut varoa niinkuin rokottamattomat tekevät.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Aha, siis pelkästään sellaisesta syrjimisestä kysymys sinulla.

        Minne aiot matkustaa sitten rokotettujen ryhmämatkalla? Mistä tiedät, ketkä ovat rokotettuja ja ketkä eivät siinä vieraassa maassa jossain aurinkorannalla, minne matkustat. Hehän eivät tarvitse rokotepassia, kun pysyvät omassa kotimaassaan.

        Ymmärtäisin tuon rokotepassin logiikan vasta sitten, jos rokotteet olisivat sellaisia, ettei rokotettu pysty saamaan oireetonta tartuntaa ja levittämään sitä oireettomana eteenpäin. Nämä rokotteet eivät ole sellaisia. Näin ollenhan ei pitäisi olla mitään eroa sillä, onko sen oireettoman tartuntansa saanut rokotetulta vai rokottamattomalta. Pahimmassa tapauksessa vieläpä saanut sellaisen mutaation, johon ei saamansa rokote edes tehoa, eikä ole osannut varoa niinkuin rokottamattomat tekevät.

        Vapaamatkustajat vievät tehohoito- ja sairaalapaikkoja, ja kuormittavat terveydenhuoltoa, ihan vaan siksi kun ovat kulkutautien kannattajia.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Aha, siis pelkästään sellaisesta syrjimisestä kysymys sinulla.

        Minne aiot matkustaa sitten rokotettujen ryhmämatkalla? Mistä tiedät, ketkä ovat rokotettuja ja ketkä eivät siinä vieraassa maassa jossain aurinkorannalla, minne matkustat. Hehän eivät tarvitse rokotepassia, kun pysyvät omassa kotimaassaan.

        Ymmärtäisin tuon rokotepassin logiikan vasta sitten, jos rokotteet olisivat sellaisia, ettei rokotettu pysty saamaan oireetonta tartuntaa ja levittämään sitä oireettomana eteenpäin. Nämä rokotteet eivät ole sellaisia. Näin ollenhan ei pitäisi olla mitään eroa sillä, onko sen oireettoman tartuntansa saanut rokotetulta vai rokottamattomalta. Pahimmassa tapauksessa vieläpä saanut sellaisen mutaation, johon ei saamansa rokote edes tehoa, eikä ole osannut varoa niinkuin rokottamattomat tekevät.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007843739.html, eipäs hötkyillä siellä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapaamatkustajat vievät tehohoito- ja sairaalapaikkoja, ja kuormittavat terveydenhuoltoa, ihan vaan siksi kun ovat kulkutautien kannattajia.

        Johan se tässä olisi aikakin veronmaksajana hyödyntää sairaalapaikkaansa, kun 39 v sitten viimeksi ja silloinkin kävin vain synnyttämässä nuorimmaiseni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007843739.html, eipäs hötkyillä siellä

        Joo, ja ainakaan täällä ei kuulemma aiotakaan testata edes vielä toisenkaan piikin jälkeen, että onko se rokote tehonnut ja onko rokotettu saanut vasta-ainetta.

        Niillekin jo sen taudin sairastaneille, joilla on testien mukaan vasta-ainetta, ei lääkärit suostu kirjoittamaan siitä todistusta, koska sellainenkin saattaa saada oireettoman tartunnan ja levittää tautia eteenpäin oireettomasti.
        Joku koronan sairastanut oli kysellyt sellaisen perään, ettei tarvitsisi hankkia koronanegatiivistä todistusta matkalle lähtiessään. Ei käy, sanottiin.

        Se on kumma, että rokotetuille sitten onnistuu koronapassi edes testaamatta, onko heillä vasta-ainetta vai ei, kunhan on vain ne piikit saanut.
        En näe mitään järjellistä logiikkaa siinä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe