Uusien dieselautojen myynti loppuu tänä vuonna kokonaan

Anonyymi

Helmikuusa ensirekisteröitiin ainoastaan 765 dieselautoa. Se on kaikkien aikojen pienin kuukausittainen lukema. Tammikuussa lukema oli 937. Vauhti alaspäin on kova.

Pieni ensirekisteröintilukema osoittaa että dieselautojen kysyntä painuu pian nollaan ja niiden arvo laskee olemattomaksi ja vanhemmat käyvät arvottomiksi koska kysyntää ei enää ole.

Ladattavien autojen rekisteröintien kasvu jatkui helmikuussa, sillä noin 21,4 prosenttia ensirekisteröidyistä henkilöautoista oli ladattavia hybridejä ja 4,4 prosenttia täyssähköautoja.

https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot

85

2126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Idiootti.

      • Anonyymi

        Mutta taitaa olla oikeassa, vaikka hieman kärjistetysti esitetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta taitaa olla oikeassa, vaikka hieman kärjistetysti esitetty.

        On oikeassa, mutta menee jonnekin 2030 luvulle. Ja koskee kaikkia polttomoottori jos käyttävät mineraaliöljypohjaisia polttoaineita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On oikeassa, mutta menee jonnekin 2030 luvulle. Ja koskee kaikkia polttomoottori jos käyttävät mineraaliöljypohjaisia polttoaineita.

        Luta tietoon äläkä kuvitelmiin.


      • Anonyymi

        Voi, mikä tuskainen rääkäisy, mutta miksi? Miksi? Niin miksi?


    • Anonyymi

      Ei nyt kannata rekisteröidä, kuin kelan konttoriin?

    • Anonyymi

      Polttomoottoriautojen uusmyynti väheni rutkasti. Bensa-autot 470 vähennystä ja diesel 172 vähennystä tammikuuhun verrattuna. Molempien myynti viime vuosien alhaisin.
      Kaikenkaikkiaan uusien autojen myynti väheni tammikuun luvuista 368 kpl.

      Ihan noin dramaattista johtopäätöstä en kyllä vetäisi dieselien osalta kuin aloittaja. Loppuu dieselienkin, kuten polttomoottoriautojen yleensäkin, myynti kyllä, mutta ei vielä vuosiin.

      • Anonyymi

        Hups. Myyntihän väheni 1203 kpl. Eikä vain 368 kpl.


      • Anonyymi

        Kuukausitason myyntitilastohan kertoo varman suunnan kymmenen vuoden päähän.
        Onneksi täällä ei ole lainkaan idiootteja jotka eivät ymmärrä asioita, eivätkä halua provoilla. Siitä kiitos kaikille älykkäille ja sivistyneille osallistujille.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kovasti kysyntää lienee, kun käytettyjen tuonnista valtaosa on dieseleitä. Taitaa vieläkin dieseleiden osuus autokannassa olla nousussa. Ihan viimeisintä tilastoa ei asiasta löytänyt.
      Hyvistä ja kohtuullisesti ajetuista dieseleistä on jo puutetta. Ei se tietysti mikään ihme ole, kun uusien myynti on liian pieni, jotta hyviä käytettyjä vaihtoautoja tulisi riittävästi myyntiin.

      Tällä hetkellä autonostajien kannalta olot ovat ja ovat olleetkin pitkään niin epävarmat, ettei uuden auton hankinta oikein houkuta. Siksipä niiden myynti on hiipunut jo pitkään.

      • Anonyymi

        > Kovasti kysyntää lienee, kun käytettyjen tuonnista valtaosa on dieseleitä.

        Saastepommin dumpataan kehitysmaiden riesaksi.

        "Dieselgaten perintö on 37 miljoonaa Euroopan teillä edelleen ajavaa autoa. Tarvitsemme koko EU:n laajuisia keskitettyjä ja koordinoituja toimenpiteitä, jotta nämä autot eivät myrkyttäisi maapalloamme vielä seuraavia 10–15 vuotta. "

        https://tekniikanmaailma.fi/diesel-autot-saastuttavat-bensa-autoja-enemman-toteaa-tuore-tutkimus-ja-syyttaa-eurooppaa-diesel-addiktiosta/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Kovasti kysyntää lienee, kun käytettyjen tuonnista valtaosa on dieseleitä.

        Saastepommin dumpataan kehitysmaiden riesaksi.

        "Dieselgaten perintö on 37 miljoonaa Euroopan teillä edelleen ajavaa autoa. Tarvitsemme koko EU:n laajuisia keskitettyjä ja koordinoituja toimenpiteitä, jotta nämä autot eivät myrkyttäisi maapalloamme vielä seuraavia 10–15 vuotta. "

        https://tekniikanmaailma.fi/diesel-autot-saastuttavat-bensa-autoja-enemman-toteaa-tuore-tutkimus-ja-syyttaa-eurooppaa-diesel-addiktiosta/

        Tuo vanha vuoden 2017 juttu on täälläkin kuten muuallakin jo kommentoitu ja todettu melkoisen köykäiseksi mitä tulee päästöihin. Aina se kuitenkin huvittaa koomisuudessaan, esim toteamus, että dieselit saastuttavat, koska niitä on enemmän ja niillä ajetaan enemmän. Aika hauska on myös toteamus, että dieselin päästöt voivat olla jopa noin 20% korkeamnat kuin bensatöpselihybridin. Juu, sen pätkän, kun töpselihybridi liikkuu sähköllä, mutta sen jälkeen tilanne muuttuu täysin. Dieselhybridistä ei tietysti mainita mitään. Ei sekään varsinaisesti mikään nerouden osoitus ole, kun todetaan dieselien suosion perustuvan paljolti alempaan verotasoon, verotasoon joka on alempi, koska päästöt ovat pienempiä kuin bensan. Ja moni moni muu..
        Se kuuluu siihen jo käytännössä ’kuolleeseen’ antidieselkampanjaan, joka oli voimissaan aikanaan. Nykyisinhän tuon tasoista proosaa ei enää juurikaan kukaan jaksa oikein tarinoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vanha vuoden 2017 juttu on täälläkin kuten muuallakin jo kommentoitu ja todettu melkoisen köykäiseksi mitä tulee päästöihin. Aina se kuitenkin huvittaa koomisuudessaan, esim toteamus, että dieselit saastuttavat, koska niitä on enemmän ja niillä ajetaan enemmän. Aika hauska on myös toteamus, että dieselin päästöt voivat olla jopa noin 20% korkeamnat kuin bensatöpselihybridin. Juu, sen pätkän, kun töpselihybridi liikkuu sähköllä, mutta sen jälkeen tilanne muuttuu täysin. Dieselhybridistä ei tietysti mainita mitään. Ei sekään varsinaisesti mikään nerouden osoitus ole, kun todetaan dieselien suosion perustuvan paljolti alempaan verotasoon, verotasoon joka on alempi, koska päästöt ovat pienempiä kuin bensan. Ja moni moni muu..
        Se kuuluu siihen jo käytännössä ’kuolleeseen’ antidieselkampanjaan, joka oli voimissaan aikanaan. Nykyisinhän tuon tasoista proosaa ei enää juurikaan kukaan jaksa oikein tarinoida.

        Just noin. Ja vielä yksi vastaavanlainen huvittava juttu tuossa artikkelissa. Lienee jollain logiikalla yritetty saada jollain tapaa hyväksi asiaksi se, että Kiinassa dieselien osuus autoista on vain 2%. Ja Kiinan liikennepäästötkö ovat sitten esimerkillisiä? Lienevät maailma pahimmasta päästä....
        Vai mitä tuo toteamus tarkoitti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Kovasti kysyntää lienee, kun käytettyjen tuonnista valtaosa on dieseleitä.

        Saastepommin dumpataan kehitysmaiden riesaksi.

        "Dieselgaten perintö on 37 miljoonaa Euroopan teillä edelleen ajavaa autoa. Tarvitsemme koko EU:n laajuisia keskitettyjä ja koordinoituja toimenpiteitä, jotta nämä autot eivät myrkyttäisi maapalloamme vielä seuraavia 10–15 vuotta. "

        https://tekniikanmaailma.fi/diesel-autot-saastuttavat-bensa-autoja-enemman-toteaa-tuore-tutkimus-ja-syyttaa-eurooppaa-diesel-addiktiosta/

        Suomeen tuodaan hurjia määriä isomoottorisia eu6 luokan dieseleitä, koska täällä pitkien etäisyyksien maassa ne ovat paljon ajavalle paras vaihtoehto vielä seuraavat 20 vuotta. Euroopasta ja ruotsista niitä saa kohtuullisen edullisesti, vaikka Ruotsin hinnat ovat olleet noususuuntaisia kovan kysynnän takia.
        Nämä ahtaan aivotoiminnan tyypit eivät osaa ajatella asioita kovin laajakatseisesti ja se pieni mulkku olkapäällä pakottaa provoilemaan ja säälittäväksihän heidän jutut menee ja jää marginaaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just noin. Ja vielä yksi vastaavanlainen huvittava juttu tuossa artikkelissa. Lienee jollain logiikalla yritetty saada jollain tapaa hyväksi asiaksi se, että Kiinassa dieselien osuus autoista on vain 2%. Ja Kiinan liikennepäästötkö ovat sitten esimerkillisiä? Lienevät maailma pahimmasta päästä....
        Vai mitä tuo toteamus tarkoitti?

        Juu, Kiinassahan ne ei paskaan ja saasteisiin huku ja kuole, hienosti vedetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Kovasti kysyntää lienee, kun käytettyjen tuonnista valtaosa on dieseleitä.

        Saastepommin dumpataan kehitysmaiden riesaksi.

        "Dieselgaten perintö on 37 miljoonaa Euroopan teillä edelleen ajavaa autoa. Tarvitsemme koko EU:n laajuisia keskitettyjä ja koordinoituja toimenpiteitä, jotta nämä autot eivät myrkyttäisi maapalloamme vielä seuraavia 10–15 vuotta. "

        https://tekniikanmaailma.fi/diesel-autot-saastuttavat-bensa-autoja-enemman-toteaa-tuore-tutkimus-ja-syyttaa-eurooppaa-diesel-addiktiosta/

        Emme tarvitse mitään toimia.


    • Anonyymi

      Dieselit on pilattu verotuksella. Ei itse moottorissa tai polttoaineessa vikaa ole, mutta verotus tekee dieselin käytön täysin kannattamattomaksi vähän ajavalle. Siksi minäkin vaihdoin dieselin ladattavaan hybridiin. Melkein yhtä paljon bensaa tämäkin vie, kuin edellinen dieseliä, mutta veroja maksan murto-osan.

      • Anonyymi

        Totta, vähän ajavalle ei diesel taloudellisesti kannattava. Ei edes dieselhybridi. Ei ole ’koskaan’ aiemminkaan ollut juuri tuon käyttövoimavero vuoksi. Bensa-autohan on ainoa voimanlähde autossa, jossa ei käyttövoimaveroa ole, vaan veroa peritään enemmän pumppuhinnassa.
        Ei kai tämä ollut sinulle tai jollekin muullekaan tuntematon juttu tai yllätys? Vai mikä oli ulostulosi motiivi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, vähän ajavalle ei diesel taloudellisesti kannattava. Ei edes dieselhybridi. Ei ole ’koskaan’ aiemminkaan ollut juuri tuon käyttövoimavero vuoksi. Bensa-autohan on ainoa voimanlähde autossa, jossa ei käyttövoimaveroa ole, vaan veroa peritään enemmän pumppuhinnassa.
        Ei kai tämä ollut sinulle tai jollekin muullekaan tuntematon juttu tai yllätys? Vai mikä oli ulostulosi motiivi?

        Dieselissä on perusvero pienempi kuin bensa-autossa, koska perusvero perustuu päästöihin, jotka ovat dieselissä pienemmät.


    • Anonyymi

      Olipa se diesel ostettu suomalaiseta liikkeestä tai raahattu ulkoa niin niillä ei ole juuri mitään arvoa.

      • Anonyymi

        Saat uskoa vaikka joulupukkiin, yhtä vankat perusteet siihenkn siinulla olisi. Toinen juttu kannattaako sitä sitä sen paremmin nyt täällä toitottaa?


    • Anonyymi

      Juuri tuosta johtuen nyt onkin syytä hankkia uusi dieselauto, koska niiden saanti vaikeutuu 10 vuoden kuluessa. Käytettyinä niistä tulee olemaan kova kysyntä kun huomataan miten surkeita ja kalliita nykyiset sähköautot ovat käytännössä.
      Ja aloittajalle tiedoksi: sähköautoksi ei voida laskea ladattavia hybridejä. Ne ovat vain vihervassujen salliman verokikkailun tuote.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Eihän uusia tarvitse ostaa kun kunnon dieseli ajokki kestää sen 20-30v

      • Anonyymi

        Kestää jos on vara korjata kallista korjattavaa , dieseliä.


    • Anonyymi

      Se on sitten loppu. Tänä vuonna.

    • Anonyymi

      Dieselauto ja separaattori. Kumpikaan ei kuulu nykypäivään.

    • Anonyymi

      Maakuntien juntitkin alkavat tajuta missä dieselautojen kanssa mennään.

    • Anonyymi

      Ei lopu, vaikka väheneekin. Jossain vaiheessa niin sähköautojen kuin dieselienkin myyntimäärät tasaantuu.

    • Anonyymi

      58% yritysautoista myytiin edelleen dieseleinä. Diesel jos ajaa paljon, pitää edelleen paikkaansa.

      • Anonyymi

        Dieselautothan ovatkin isompikokoisia ja usein vielä premiumeja. Kovinkaan moni omilla rahoillaan maksava ei niitä ostele. Ja pieniä ja kansanautojahan ei enää käytännössä saakaan dieseleinä. Tietysti nämä näkyy uusmyyntitilastoissa, omalla rahalla ostavat ostavat juuri noita pieniä ja kansanautoja ylivoimaisesti eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselautothan ovatkin isompikokoisia ja usein vielä premiumeja. Kovinkaan moni omilla rahoillaan maksava ei niitä ostele. Ja pieniä ja kansanautojahan ei enää käytännössä saakaan dieseleinä. Tietysti nämä näkyy uusmyyntitilastoissa, omalla rahalla ostavat ostavat juuri noita pieniä ja kansanautoja ylivoimaisesti eniten.

        Sitten mä heräsin ja jouduin menee töihin kalisevalla tdi romulla


    • Anonyymi

      Eikö se nyt ole jo selvää takametsän Taavetillekin, että dieselin tarina on lopussa.

      • Anonyymi

        Ei se Taavetti koskaan usko eikä ota opikseen.


    • Anonyymi

      Helkkarin hyvä. Käytetyt nousevat pian arvoon arvaamattomaan. Minä alan haalia vähän ajettuja dieseleitä ja pistän muutamaks vuodeks naftaliiniin, kun löytyy omasta takaa iso kuiva säilytystila.

      • Anonyymi

        Kerää vain pois liikenteestä saastuttamasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerää vain pois liikenteestä saastuttamasta.

        Juuri näin! Ja toivottavasti kohta loppuu bensa-autojenkin myynti. Saadaan todella alkaa miettimään koska voidaan luopua fossiilipolttoaineista. No suunta on ainakin nyt oikea!


    • Anonyymi

      Suurin syy itselle miksi en dieseliä ole ostanut koskaan on täällä suomessa ainoana maailmassa oleva keksitty käyttövoimavero h autoissa jotka käyttää dieseliä.

      Eli en halua maksaa n 600-700eur joka vuosi turhaan. Turhan iso maksu.

      Mukavampi ollut maksaa viimeiset 20v 180eur-2xx laskua.

      • Anonyymi

        Käyttövoimavero suosii paljon ajavia, mutta sorsii vähän ajavia. Ammattiautoilijathan vastustavat käyttövoimaveron siirtämistä pumppuhintaan ja ihan ymmärrettävistä syistä.
        Jos ajaa vähän (reilusti alle 20 tkm/vuosi) ei diesel ole taloudellisesti järkevä vaihtoehto, silloin tuo käyttövoimavero on ’turhaa’. Jos taloudellisuus on pääkriteeri auton hankinnassa.

        Käyttövoimaveroa maksaa kaikki muut paitsi bensalla ajavat, eli bensa-autot on siitä vapautettuja. He maksavat korkeampaa veroa tankkauksen yhteydessä pumpulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttövoimavero suosii paljon ajavia, mutta sorsii vähän ajavia. Ammattiautoilijathan vastustavat käyttövoimaveron siirtämistä pumppuhintaan ja ihan ymmärrettävistä syistä.
        Jos ajaa vähän (reilusti alle 20 tkm/vuosi) ei diesel ole taloudellisesti järkevä vaihtoehto, silloin tuo käyttövoimavero on ’turhaa’. Jos taloudellisuus on pääkriteeri auton hankinnassa.

        Käyttövoimaveroa maksaa kaikki muut paitsi bensalla ajavat, eli bensa-autot on siitä vapautettuja. He maksavat korkeampaa veroa tankkauksen yhteydessä pumpulla.

        Juuri noin. Tämä sama juttu nousee aina jatkuvasti vaan esille, tässäkin keskustelussa tuossa edellä, ja ihan samaa asiaa perustellen. Lisäksi tietysti aina vertaillaan eri veroja keskenään.
        Vuosittainen perusverohan on dieseleissä poikkeuksetta alhaisemmat kuin vastaavissa bensa-autoissa. Bensa-auton perusveroa verrataan dieselin perusvero käyttövoimaveroon jostain syystä.
        Vuosittainen perusvero perustuu päästöihin ja ne taas dieseleissä ovat alhaisemmat.


    • Anonyymi

      Miksi ihmiset ei vaihda niihin pikku pakuihin, mihin mahtuu kuitenkin istumaan 2-3 henkilöä. Harva pariskuntakaan tarvitsee enemmän tilaa matkustajille ja nuo pikkupakut kulkee samoilla kulutuksilla kuin henkilöautot.
      Pikkupakujen verotus on kuitenkin paljon halvempaa kuin henkilöauton.

      • Anonyymi

        No onhan ne pikkupakut kuitenkin henkilöautoon nähden kolhompia niin ajoltaan kuin sisustukseltaan vaikka sinänsä niillä on edullista ajaa.


    • Anonyymi

      Dieselit kuuluvat menneeseen aikaan eikä niistä siksi kannata edes keskustella.

      • Anonyymi

        Juu ei tarvi mitään keskusteluja. Mie ajelen kyllä ihan mukavasti parin vuoden ikäsellä C 200 mersulla diesel koneella. Hyvin hyrrää, eikä tarvi murehtia noita hybrideitä ja mitä niitä nyt onkaan. En kadehdi ketään, eikä minuakaan tarvitse kadehtia.


      • Anonyymi

        Usko vaikka joulupukkiin . Ethän sitäpaitsi ole tähänkään asti keskustellut, vaan heitellyt vain noita tyhjänpäiväisiä huuhaaväitteitäsi. Keskustelu on ihan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko vaikka joulupukkiin . Ethän sitäpaitsi ole tähänkään asti keskustellut, vaan heitellyt vain noita tyhjänpäiväisiä huuhaaväitteitäsi. Keskustelu on ihan muuta.

        Enkiä tule sinun kanssasi koskaan keskustelemaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkiä tule sinun kanssasi koskaan keskustelemaankaan.

        Ja helposti ymmärtää miksi et....


    • Anonyymi

      Ilo nähdä kuinka vähiin jouluuussa mennee. Menee nimittäin tosi vähiin.

      • Anonyymi

        Se on suuren suuri juhlan aihe.


    • Anonyymi

      Kaikki nämä jutut koskee vain henkiläautoja.Raskaskalusto ja sotakoneet kulkee bensalla ja dieselillä vielä 200 vuoden päästäkin. Ei voii tuhota electromagneettisella pulssilla.

      • Anonyymi

        Vain dieselautojen olemassaoloon perustuvat yritykset eli niiden omistajat kehuvat dieseleitä.


    • Anonyymi

      Kumma, että kuolevaa ja arvootomaksi menevää dieseliä on ostettu vielä noinkin paljon.

      • Anonyymi

        Kaikki auton ostajat evät ole köyhiä. Ei haittaa vaikka maksaa vähän enemmän veroa, jos saa sellaisen auton, minkä tarvitsee ja haluaa.

        Toisilla on tarve vetää raskaampia perävaunuja, mihin partteriautoilla pystyy.

        Eikä kaikkien matkat suuntaudu kaupienkein keskustoihin. Lataus ei ole ongelma, toimintasäde on.

        Joillakin on lisäksi ikää siinä määrin, ettei tarvitse miettiä auton jälleenmyyntiarvoa. On enemmän perikunnan murheita.

        Ei ole ollenkaan kumma, että ostetaan erilaisia autoja. Ostajien tarpeet on erilaisia.
        Kaikki eivät ole laumaeläimiä.

        Kovasti täällä ollaan huolissaan muiden rahoista.
        Mitä se kenellekään muulle kuuluu, mihin kukin rahansa laittaa. Huolehtiokaa vain omista asioiostanne ja sijoitukisístanne, jos teillä niitä edes on. Minä kuljen omia polkujani.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pelottaako! Dieselisi on todellakin jo arvoton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelottaako! Dieselisi on todellakin jo arvoton.

        Hohhoijaa taas....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa taas....

        Itkettääkö?


      • Toivotaan näin. Mitä enemmän dieselien arvot laskevat, sitä pienempi on väliraha seuraavaan dieseliin kun vaihdan.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Toivotaan näin. Mitä enemmän dieselien arvot laskevat, sitä pienempi on väliraha seuraavaan dieseliin kun vaihdan.

        Aivan, aika harva pitää huonona sitä, että autojen hinta laskee. No näköjään poikkeuksiakin on....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, aika harva pitää huonona sitä, että autojen hinta laskee. No näköjään poikkeuksiakin on....

        Sinun dieselisi hinta laskee ja kaupassa olevan dieselin hinta laskee, eli väliraha pysyy yhtä suurena. Et hyödy mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun dieselisi hinta laskee ja kaupassa olevan dieselin hinta laskee, eli väliraha pysyy yhtä suurena. Et hyödy mitään.

        Tuo pätee vain, jos vaihdan saman hintaiseen. Minä vaihdan yleensä kalliimpaan, katsos kun nykyiseen on tullut jo 1-3 vuotta kilometrejä lisää...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Tuo pätee vain, jos vaihdan saman hintaiseen. Minä vaihdan yleensä kalliimpaan, katsos kun nykyiseen on tullut jo 1-3 vuotta kilometrejä lisää...

        Kalliita dieselautoja ei ole enää olemassakaan.


    • Anonyymi

      En voi kuvitellakaan että ostaisin uuden dieselauton, jolla ei ole juuri mitään arvoa oston jälkeen.

      • Anonyymi

        Kuka ostaa auton ajatellen sen arvon säilymistä?
        Kenties joku antiikkiklassikoihin suuntautunut sijoittaja?
        Tavallinen Antti Autoilija ostaa auton joka sopii lompakolle,
        miellyttää silmää ja on hyvä takapuolituntuma.
        Polttisten arvonalennuksesta märkiä unia näkevät e-hörhöt ovat samaa kastia kuin ilmastoalarmistit.


    • Anonyymi

      Vähiin menivät dieselien rekisteröinnit heinäkuussa. Enää 600 auota.

    • Anonyymi

      Hyvä että loppuu. Nyt elokussa tule taas todella pieni rekisteröintimäärää. Kaikkien aikojen pienin. Ensi vuonna niitä ei rekisteröidä enää lainkaan.

      • Anonyymi

        Varmaan joskus, niinkuin kaikki nesteellä kulkevat autot, mutta ei ehkä tänä vuonna vielä kuitenkaan. Vielä EU:n sisällä myydyistä HENKILÖautojen kokonaismäärästä joka viides käyttää dieseliä käyttövoimana (ajalla huhti-kesäkuu 2021)


      • Anonyymi

        Elokuussa rekisteröitiin vain 777 dieselautoa. Hiipuu ja hiipu kunnes loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elokuussa rekisteröitiin vain 777 dieselautoa. Hiipuu ja hiipu kunnes loppuu.

        41,000 suurinpiirtein.... nyt laskelmat kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elokuussa rekisteröitiin vain 777 dieselautoa. Hiipuu ja hiipu kunnes loppuu.

        Niin kasvua olikin vain alle 200 myytyä autoa.


    • Anonyymi

      Uudet dieselit ovat katoamassa kokonaan.

      https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.1541261

    • Anonyymi

      Tässä syyskuussa dieselautoja ei ole rekisteröity kuin puutama. Ei kysyntää, ei arvoa.

      • Anonyymi

        Eikö olekin kumma, kun sinun mukaasi kukaan ei osta dieseleitä, mutta niiden osuus autokannassa vain kasvaa. Onko sitten niin, että muut voimalähteet poistuvat nopeasti, mutta dieselit vain porskuttaa.
        No onhan dieselit tunnettuja kestävyydestään ja luotettavuudestaan. Ja polttomoottoriksi vielä vähäpäästöisyydestäänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin kumma, kun sinun mukaasi kukaan ei osta dieseleitä, mutta niiden osuus autokannassa vain kasvaa. Onko sitten niin, että muut voimalähteet poistuvat nopeasti, mutta dieselit vain porskuttaa.
        No onhan dieselit tunnettuja kestävyydestään ja luotettavuudestaan. Ja polttomoottoriksi vielä vähäpäästöisyydestäänkin.

        Tuodaanhan niitä dieseleitä paljon käytettynä maahan mikä selittää kasvua. Sikäli kyllä mielenkiintoinen tilanne että vähän kärjistäen uutena dieseliä ei enää halua "kukaan", mutta käytetyille näyttää kysyntää olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuodaanhan niitä dieseleitä paljon käytettynä maahan mikä selittää kasvua. Sikäli kyllä mielenkiintoinen tilanne että vähän kärjistäen uutena dieseliä ei enää halua "kukaan", mutta käytetyille näyttää kysyntää olevan.

        Uusien dieseleiden myyntiä vähentää luonnollisesti se, että nykyisin dieseleinä myydään käytännössä vain premiumeja ja isompia cittareita. Niihin ei monella ole varaa tai halua ostaa hinnakasta autoa.
        Ulkomailta tuotuna niitä saa kohtuuhinnalla suomalaisiin autohintoihin nähden.

        Toinen syy lienee, ettei kohtuullisesti ajettuja uudehkoja käytettyjä dieseleitä Suomesta tahdo enää löytyä. Syynä tietenkin siinäkin uusmyynnin väheneminen, jolloin noita vaihtoautojakaan ei tule markkinoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusien dieseleiden myyntiä vähentää luonnollisesti se, että nykyisin dieseleinä myydään käytännössä vain premiumeja ja isompia cittareita. Niihin ei monella ole varaa tai halua ostaa hinnakasta autoa.
        Ulkomailta tuotuna niitä saa kohtuuhinnalla suomalaisiin autohintoihin nähden.

        Toinen syy lienee, ettei kohtuullisesti ajettuja uudehkoja käytettyjä dieseleitä Suomesta tahdo enää löytyä. Syynä tietenkin siinäkin uusmyynnin väheneminen, jolloin noita vaihtoautojakaan ei tule markkinoille.

        Niin jostain syystä muutaman vuoden takaiset dieselsuosikit, kuten Octavia tai Golf eivät enää tee kauppaansa dieselinä, vaikka niitä hinnastossa on tarjolla.

        Toisaalta sitten premiumeissa ilmeisesti käytettyjen tuonti pitää 2-3 vuotiaiden käytettyjen hinnan niin kilpailukykyisenä/halpana ettei uuden ostamista nähdä järkevänä. Esimerkkinä 5-sarjan bemaria saa tuohon ikäluokkaan ja pienillä kilsoilla huomattavasti uutta edullisemmin.


    • Anonyymi

      Joutuisasti diesel kaupoille siitä! Riittää sitten valinnanvaraa meille käytetyillä ajaville. Minulla nykyinen palvelee vielä ehkä pari vuotta? Sitten jostain tarhasta uudempi tilaalle. Teoriassa ainakin näin jos näitä eläkepäiviä riittää? Keskimääräistä parempi eläkkeeni ei toki riitä hyvien autojen ostelemiseen mutta sijoituksista voi tarvittaessa purkaa käyttörahaa.

      • Anonyymi

        Tuolla niitä dieselromuja seisoo liikkeiden takapihalla perimmäisenä, mutta kukaan ei osta niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla niitä dieselromuja seisoo liikkeiden takapihalla perimmäisenä, mutta kukaan ei osta niitä.

        https://www.is.fi/autot/art-200000826535.html

        " -Volvo V70 -diesel kohtuullisella kilometrilukemalla menee todella hyvin kaupaksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla niitä dieselromuja seisoo liikkeiden takapihalla perimmäisenä, mutta kukaan ei osta niitä.

        Kyllä, romut on takapihan nurkassa. Sekä bensat että dieselit ja muutkin sitä mukaa kun niitä tulee. Näin on ollut aina.
        Ei tämän osalta mikään ole muuttunut.

        Hyvistä ja uudehkoista kohtuullisesti ajetuista, dieseleistä erityisesti, on pulaa. Niitä ei tahdo löytyä ja se onkin yksi syy, miksi niitä haetaan ulkomailta asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, romut on takapihan nurkassa. Sekä bensat että dieselit ja muutkin sitä mukaa kun niitä tulee. Näin on ollut aina.
        Ei tämän osalta mikään ole muuttunut.

        Hyvistä ja uudehkoista kohtuullisesti ajetuista, dieseleistä erityisesti, on pulaa. Niitä ei tahdo löytyä ja se onkin yksi syy, miksi niitä haetaan ulkomailta asti.

        Aloitus om erinomaisen osuva ennustus. Edellinen tekstitässä on pelkkää automyyjän sepustusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus om erinomaisen osuva ennustus. Edellinen tekstitässä on pelkkää automyyjän sepustusta.

        Onneksi
        Käytettyjä
        Dieselejä
        Saa
        Vielä
        Kauan.
        Ja loput Afrikkaan ja Baltiaan. Se siitä globaalista ilmastokriisistä.
        Seikka on saletti.


    • Anonyymi

      Tässä helmikuussa on ensirekisteröity dieselautoja todella vähän. Menttävät vaihtoarvonsa kun kysyntä loppuu.

      • Anonyymi

        Uusien myynti vähenee ja jäljellä olevien vaihtoarvo senkuin nousee. Kysyntä on kova ja tulee olemaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      159
      1394
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1205
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1159
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1090
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      957
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      879
    Aihe