Vuodeosastolla makasin muutaman päivän erään vaivan takia.
Yhtenä aamuna tuli kierrolle kaksi lääkäriä. Juttelimme, ja toinen katsoi koneelta tietojani, joissa näkyvät myös taustatiedot diagnooseineen.
Hän minulta kyselemään, että onko näistä muista vaivoista kontrolleja terveysaseman puolella ?
( Siinä vaiheessa meinasi nauru päästä, mutta pidin pokkani. )
Sanoin, että ei ole mitään kontrolleja, kukaan mistään mitään välitä.
Että näin ainakin meidän kunnassa sairauksien seuranta toimii, etenkin huonompiosaisten ja köyhimpien kohdalla.
Reseptit uusitaan ja se siitä.
Jossain sentään joku kiinnittää asioihin huomiota, mutta väärässä paikassa.
Aika vaikeaahan sitä on jossain alkaa selitellä, miksei toisaalla asioille tehdä mitään.
Vitsailemaan meinasi ruveta....
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Just noinhan se menee. Tässä kunnassa enää edes köyhät lapset ja nuoret eivät saa hoitoa. Lapsilla erikoislääkärin lähetteet menevät koululääkärin kautta, ja koululääkäreitä on vain muutama osapäiväinen. Eli lähetteitä ei koskaan laiteta. Jos vanhemmilla ei ole varaa yksityiseen, vaivoja ei vain hoideta.
Nyt ollaan muutaman vuoden sisällä ajettu alas hammashoitoa ja terveyskeskustoimintaa. Sama juttu perustoimeentulotuen kanssa. Köyhien kyykytys on päässyt kunnolla vauhtiin. Pian tämä alkaa näkymään kuolleisuudessa. Ja omasssa asuinkunnassani näkyykin jo. Kaupungin vuokra-asuntoihin kuolee paljon ihmisiä. Kaikkineen kuolee paljon suhteellisen nuoria ihmisiä pitkälle edenneisiin tai äkillisiin toteatamattomiin sairauksiin.
Itse olen asennoitunut niin, että kun joku tauti on kuolemaksi, niin se on. Kovin montaa elinvuotta tuskin on jäljellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211871
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1441788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671392Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511336
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065