Nyt Suomi siirtyy taas poikkeusoloihin eikä saa mennä ravintolaan ja sitten on muitakin rajoituksia.
Uskaltaako mennä hammaslääkäriin?
Muut ihmiset odotushuoneessa? Ja jääkö ilmaan hoitohuoneessa aerosoliin koronavirusta?
Näitä asioita pohdiskelen, kun en oikein ole löytänyt faktatietoa. En ole käynyt hammaslääkärissä pitkään aikaan ja hampaiden kunto alkaa ahdistamaan. Kun koronarokotustakaan ei ole tulossa lähivuosina perusterveelle kolmikymppiselle niin onko ajatuksia? Uskaltaako?
Uskaltaako korona-aikana käydä hammaslääakärissä?
8
57
Vastaukset
- Anonyymi
Mietin ihan samaa mutta menin kuitenkin ihan senkin takia kun ajan saa nyt erittäin nopeasti ainakin meilläpäin.
Kyllä kannatti, hyvin desinfioivat istuimen ja kaikki ihan oven kahvoja myöden (näin sen).
En tullut kipeäksi. - Anonyymi
Julkiselle jos hakeudut jonoon nyt, niin et ennätä korona-aikaan sinne pääsemään. Jos yleensä pääset ikinä. Yksityiselle jos menet, niin kysy aikaa varatessasi, millaiset käytännöt heillä on. Todennäköisesti kannattaisi mennä vasta nk. viime minuutilla, jolloin ei tarvitse odotella tarpeettomasti odotustilassa. Sillä saa yhden riskin minimoitua.
Mitään tarttumattomuustakuuta ei voi missään paikassa antaa, missä liikkuu ihmisiä. Vaikka suositus on, että vain terveenä liikutaan ihmisten ilmoilla, niin ohjeen noudattaminen on ihan ihmisistä kiinni. - Anonyymi
Ainakin Helisngissä on hoidettu hyvin suojaustoimet. Olen käynyt hammaslääkärissä. Menen sen verran myöhään, ettei odotustilassa tarvitse viipyä kauan.
- Anonyymi
Olen itse aloittajan kanssa samassa asemassa eli rokotusvuoro viimeisessä ryhmässä.
Käyn yksityisessä haammaslääkärissä implantin laitossa. Kurjaa olisi olla Kassialman näköisenä yhtään pidempään kun on pakko. Kun aikoja noudatetaan, ei tarvitse istua pitkään odotussalissa. Toimistotyyppi tietää onko lääkäri myöhässä, voi vaikka mennä ulos odottamaan. Istuin maski naamalla kenellekään puhumatta ja katsoin televisiota. Eivät puhelleet, hönkineet muutkaan. Huoneessa oli kaksi muuta ja toimistoapulainen.
Pitkittämisessä tulee turhia vaurioita varsinkin jos hammaskiveä kertyy runsaasti. Itse poistatin sen viimeksi elokuussa 2020. Toimistoapulainen sanoi, että muutaman kerran päivässä desinfioidaan pinnat ja ovenkahvat. - Anonyymi
Jos hammaslääkäri hoitajan kanssa uskaltaa olla siellä hoitohuoneessa joka päivä aamusta iltaan, uskallan minäkin siellä olla muutaman kerran puoli tuntia.
- Anonyymi
Eipä niillä taida paljon vaihtoehtoja olla. Töihin on pakko mennä korona-aikanakin. Eivät kuulemma tiedä edes koska saavat rokotettakaan. Ja miettikää mitä siellä ilmassa on kun hampaita siellä koko päivä porataan! Menköön kuka uskaltaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä niillä taida paljon vaihtoehtoja olla. Töihin on pakko mennä korona-aikanakin. Eivät kuulemma tiedä edes koska saavat rokotettakaan. Ja miettikää mitä siellä ilmassa on kun hampaita siellä koko päivä porataan! Menköön kuka uskaltaa!
Niinhän se on aina ollut, ei tiedä, mitä siellä ilmassa on.
Nyt korona-aikaan hoidettavat suut kuitenkin desinfioidaan juuri ennen hoitoa. Voi olla turvallisempaakin kuin ennen.
- Anonyymi
Minä luotan hammaslääkäreiden hygieniakäytäntöihin mutta en muiden asiakkaiden odotustilassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3237678Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771866
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161402- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j581196Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029