Uskotko reinkarnaatioon?

Anonyymi

Ja karman lakiin? Onko reinkarnaatiota opetettu varhaiskristillisyydessä?

62

1106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus sanoi Raamatussa, että jos kaikki mitä hän on opetuslapsilleen opettanut kirjoitettaisiin yls, ei siihen riittäisi mitkään maailman kirjat, niin paljon tietoa niihin erilaisista asioista tulisi. Joten miksi tähänkään pitäisi alkaa penkoa vastauksia?? Se riittää, mitä meille Raamatussa on Jumala halunnut kertoa.

      • Anonyymi

        Pengottehan te uskovaiset raamatun kertomuksia muutenkin. Miksi ei reinkarnaatiota penkoa?


      • Anonyymi

        No Jeesus ei kyllä sanonut mitään tuollaista. Johannes kylläkin sanoi evankeliumissaan Jeesuksen tekemisistä (Joh. 21:25) että

        Paljon muutakin Jeesus teki. Jos kaikki vietäisiin kohta kohdalta kirjaan, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.


      • Anonyymi

        Mitään reinkarnaatiota ei Raamatussa mainita. Sellaiset ovat ihmisten ja demonien keksintöä. Kerran on ihmisen kuoltava ja sitten tulee tuomio.

        "Jeesus Kristus, Jumalan Poika, syntyi ihmiseksi kaksituhatta vuotta sitten. Hän kuoli sijaisuhrina ristillä, jotta sinä voit vapautua synnin siteistä ja uskonnon kahleista. Jeesus ansaitsi meille pääsyn Jumalan yhteyteen. ”Minä olen ovi. Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu. Hän käy sisälle ja ulos ja löytää laitumen.” Joh. 10:9."

        Täältä voi katsoa mielenkiintoista tietoa tästäkin asiasta

        https://jeesuspelastaa.com/


    • Anonyymi

      Kannattaisi uskoa koska sen minkä taakseen jättää sen edestään löytää.

      • Anonyymi

        Raamattua en ole taakseni jättänyt, syntymiset ovat mielestäni yksin Jumalalle kuuluvia asioita, joihin eivät ihmiset pysty itse mitenkään vaikuttamaan. Mutta taruja ja loruja on keksitty kuunneltaviksi vaikka vaimon etsinnässä, että miellyttäisi enemmän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattua en ole taakseni jättänyt, syntymiset ovat mielestäni yksin Jumalalle kuuluvia asioita, joihin eivät ihmiset pysty itse mitenkään vaikuttamaan. Mutta taruja ja loruja on keksitty kuunneltaviksi vaikka vaimon etsinnässä, että miellyttäisi enemmän

        Jälleensyntyminen on luonnon laki mutta raamatun krrtomukset itämaista satua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleensyntyminen on luonnon laki mutta raamatun krrtomukset itämaista satua.

        Jälleensyntymistä on myös tutkittu, esim. Ian Stevenson ja paljon muita tutkijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleensyntymistä on myös tutkittu, esim. Ian Stevenson ja paljon muita tutkijoita.

        Eikä kukaan ole kyennyt todistamaan jälleensyntymistä.


    • Anonyymi

      Kun uskoo reinkarnaatioon ja karmanmlakiin niin ei uskalla tehdä mitään pahaa kun kaikki teot heijastuvat takaisin. Kyllä olisi maailma hyvä paikka elää jos kaikki uskoisivat näi n.

    • Anonyymi

      > Onko reinkarnaatiota opetettu varhaiskristillisyydessä?

      Ei ainakaan Raamatussa.

      > Ja karman lakiin?

      Näissä kohdissa tulee mielestäni esiin periaatteessa "karman laki".

      "Jumalaton hankkii pettäväistä voittoa, mutta joka vanhurskautta kylvää, saa pysyvän palkan. Joka on vakaa vanhurskaudessa, saa elämän; mutta joka pahaa tavoittaa, saa kuoleman."
      San. 11:18-19

      "Joka vääryyttä kylvää, se turmiota niittää..."
      San. 22:8

      "millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan"
      Mark. 4:24

      "mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää"
      Gal. 6:7

      En itse käyttäisi kuitenkaan sanaa "karma", koska se on toisen uskon termi, jossa voi olla myö muita merkityksiä kuin se, että ihminen niittää sitä mitä kylvää.

      • Anonyymi

        Raamatusta on poistettu reinkarnaatio. Vaikkakin kun hyvin etsiä, niin on säilynyt pari kohtaa. Ilmeisesti raamatun muuttajat eivät ole huomanneet sitä. Ainakin yhdessä luostarissa maailmalla ovat säilyneet alkuperäiset tekstit, jotka kertovat reinkarnaatiosta (kuulin sen tarinan ihmiseltä, jolle munkit näyttivät näitä tekstejä. Tämä ihminen (fyysikko) valtaa useita kieliä. Nämä tekstit ovat säilyneet). Taisi olla joku luostari Egyptissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatusta on poistettu reinkarnaatio. Vaikkakin kun hyvin etsiä, niin on säilynyt pari kohtaa. Ilmeisesti raamatun muuttajat eivät ole huomanneet sitä. Ainakin yhdessä luostarissa maailmalla ovat säilyneet alkuperäiset tekstit, jotka kertovat reinkarnaatiosta (kuulin sen tarinan ihmiseltä, jolle munkit näyttivät näitä tekstejä. Tämä ihminen (fyysikko) valtaa useita kieliä. Nämä tekstit ovat säilyneet). Taisi olla joku luostari Egyptissä.

        > Raamatusta on poistettu reinkarnaatio.

        Ei yhtään järkevää syytä uskoa tuota. Jos siellä opetettaisiin reinkarnaatiosta, kirja olisi ristiriitainen ja sisältäisi toisensa kumoavat opit.

        "Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,"
        Heb. 9:27


    • Anonyymi

      VT:ssä on jotakin reinkarnaatioita

      • Anonyymi

        Kali-jugan alkaessa tämän maailmankaikkeuden rishit eli viisaat kokoontuivat Naimisharanya metsään suorittamaan suurta uhrausseremoniaa. Löydettyään Suta Goswamin he sanoivat: ”Jokaisen tulisi pyrkiä tuntemaan Absoluuttista Totuutta. Olit niiden joukossa, jotka kuulivat Srimad Bhagavatamin itse Shukadevan suusta. Se oli suurin tapahtuma kautta aikojen ja muistit sen sanasta sanaan. Pyydämme sinua kertomaan meille tästä. Iltaisin, kun olemme vapaita velvollisuuksistamme, kuuntelemme sinua mielellämme.” Joka ilta Suta Goswami puhui risheille. Näin tätä suurta tietoa kerrottiin neljännen kerran. Kuusikymmentätuhatta suurta rishiä, tutkijaa ja brahmania, jotka suorittavat uhrausseremoniaa, kokoontui kuuntelemaan häntä. Myöhemmin Vyasadeva kertoi tämän suuren tapahtuman kirjassaan kaikkien elävien olentojen hyväksi.


      • Anonyymi

        Śrī Īśopaniṣad
        Mantra yksi:
        Kaikki tässä maailmankaikkeudessa, olipa se sitten elollista tai elotonta, on Hänen vallassaan ja kuuluu Hänelle. Siksi jokaisen tulisi käyttää vain sitä, mikä on välttämätöntä ja mikä on myönnetty hänen osuudekseen, eikä kajota mihinkään muuhun, ymmärtäen hyvin, kenelle kaikki kuuluu.

        ähg


    • Anonyymi

      Reinkarnaatiossa on mielestäni eniten järkeä. mikä tosin ei välttämättä tarkoita, että se olisi myös totta.

      Reinkarnaatiossa sielu oppii vähitellen kaiken ja muuttuu tavallaan Jumalan kaltaiseksi, mikä on tavallaan Raamatussakin. Te tulette tietämään kaiken minkä Jumalakin tietää.

      Kyseessä on siis tavallaan "roolipeli", joka johtaa lopulta maaliin, jossa saavutetaan täydellisyys ja Jumalan kaltaisuus. Tästä kaikesta saadaan siis suurin mahdollinen palkinto, ja sen eteen kannattaakin myös kärsiäkin.

      Kristinuskossakin on ollut lahkoja, vaikka kerettiläisenä heitä onkin pidetty, jotka ovat uskoneet reinkarnaatioon. Yksi tällainen lahko oli kataarit, jotka uskoivat siihen, että jos sielu ei pelastu tässä elämässä, se syntyy uudelleen.

      Ehkä tiedekin kykenee jonain päivänä todistamaan reinkarnaation todeksi. Toistaiseksi on lähinnä pienten lapsien kertomuksia, joissa he kertovat eläneensä aiemminkin.

      https://www.youtube.com/watch?v=9DoN8oF-E_c

      Elämiä ei selvästikään ole yleensä tarkoitus muistaa, koska nykyinen elämä voisi häiriintyä sellaisesta. Kukapa haluaisi muistaa olleensa vaikka murhaaja, tai murhattu?

      • Anonyymi

        Jatkan vielä tuosta karman laista, että sekin on kaikkein järkevin selitys kärsimykselle. Reinkarnaatio yhdessä karman lain kanssa selittävät monia asioita, joiden kanssa esim. kristinuskolla on pahoja ongelmia. Miksi joku ihminen joutuu kärsimään kovasti, kun joku toinen elää valtavassa hyvinvoinnissa ja voidaanko heitä verrata keskenään, silloin kun heidät tuomitaan joko taivaan iloon, tai helvetin tuskaan?

        Jo se mihin perheeseen ja millaisiin olosuhteisiin synnymme ratkaisee koko elämämme suunnan. Meidän pitäisi kaikkien syntyä täsmälleen samanlaisiin olosuhteisiin, täsmälleen samoin ominaisuuksin, että meitä voi verrata toisiimme, mutta asiahan ei näin ole.

        Tuomitseminen on siis mieletöntä ja siksi en millään voi uskoa Jumalan tuomitsevan ketään mihinkään. Jos siis olisi vain yksi elämä, niin on jo valtava epäoikeudenmukaisuus, että joku syntyy vaurauteen, ja joku kaikkeen kurjaan.


      • Anonyymi

        Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Armon ja anteeksiannon tarve

        (12. joulukuuta 2004)



        Toivomme on armahdus, amnestia. Emme voi luottaa oikeudenmukaisuuteen. Jos jokaiselta meiltä kysytään synneistämme, pahoista teoistamme, voimme muistaa useita, vaikka todellisuudessa niitä on valtava määrä. Sen jälkeen pystyisimme ymmärtämään, millaisia todella olemme. Jos katsoisimme itseämme ulkopuolelta — mitä sanomme, mitä teemme, mitä ajattelemme — meillä olisi erilainen käsitys itsestämme. Vaikka emme tekisi mitään, vaan vain ajattelisimme sitä, ero olisi pieni. Jos meille annettaisiin asiakirja-aineisto itsestämme, mutta emme tietäisi, että kyse on meistä itsestämme, toivoisimme syylliselle ankaraa rangaistusta. Olemme jatkuvasti unohduksen tilassa. Saatamme loukata jotakuta. Miten tämä on mahdollista? Ihmistä voidaan loukata paitsi toiminnalla myös toimettomuudella, esimerkiksi olla hymyilemättä hänelle tai olla tervehtimättä häntä. Loukkaamme ihmisiä usein toimettomuudellamme, emme kiinnitä heihin huomiota, olemme uppoutuneet ajatuksiimme. Tai esimerkiksi kerromme jollekulle jotakin hengellisesti tärkeää omasta näkökulmastamme, mutta todellisuudessa loukkaamme häntä. Rikos on teon lisäksi myös laiminlyönti. Muistamme, kuinka usein olimme toimettomia ja hemmottelimme itseämme tai jotakuta.


      • Anonyymi

        Yksi etsii jokaisesta jotain inspiroivaa, jotain jumalallista, kun taas toinen etsii jotain pahaa kaikesta jumalallisesta. Pyhät kirjoitukset kutsuvat meitä seuraamaan oikeamielisyyden polkua.

        Koska emme ole onnistuneet muuttamaan ajatteluamme hengelliseksi, emme voi edistyä. Olemme varmasti kriittisiä nähdessämme kaikki puutteet.

        Jos otatte Picasson tai Malevichin maalauksen — tiedättekö, kuinka monta epätäydellisyyttä näette! Sanotte: ”Picasso on pelkkä epätäydellisyys!” Mutta japanilaiset taiteilijat sanovat teille tämän: ”Oppikaa näkemään täydellisyyttä epätäydellisyydessä, oppikaa näkemään inspiraatiota siellä, missä ensisilmäyksellä sitä ei ole.”


      • Anonyymi

        Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Suhde Jumalaan

        (12. joulukuuta 2004)



        Mikä ero on tuon maailman ja meidän maailmamme välillä? Mikä on aineellinen olemassaolo? Jumalalliselle maailmalle on ominaista, että siinä jokainen elävä olento voi päästä suhteeseen Jumalan kanssa. Jumalan ja sielun välisiä suhteita on viisi eri tyyppiä: neutraali suhde, palvelija, ystävyys, vanhempien rakkaus ja jumalallinen avioliitto. Näemme, että kaikki nämä suhteet ovat olemassa myös ihmisten välillä maailmassamme. Esimerkiksi jokaisella on ystäviä, vanhempia, ja jokainen haluaa löytää rakkaan. Kukaan ei sano, ettei hänellä ole vanhempia, ei ystäviä tai että hän ei halua ystäviä. Kukaan ei sano, että hän ei halua rakastaa ja olla rakastettu. Päinvastoin, kaikki, mihin pyrimme tässä maailmassa, on löytää ystävyys, rakkaus. Sitä varten teemme kaiken — opimme, ansaitsemme rahaa, yritämme saada suosiota ja niin edelleen. Toivomme rakkautta, ystävyyttä ja läheisiä ihmissuhteita. Näemme, että kaikki, mihin pyrimme tässä maailmassa — rakkaus, ystävyys, läheiset suhteet — kaikki tämä ilmenee ylivoimaisesti hengellisessä maailmassa.

        Krishnan Nimen laulaminen sisältää kaikki nämä potentiaaliset olemassaolon tasot. Krishnan Nimi saa ihmisen tajuamaan hänen suhteensa Jumalaan ja asettaa hänet Todellisuuden korkeammalle tasolle.


      • Anonyymi

        Hyväksyä se, mikä on oikein, todellista. Hyväksyä tuo totuus ja toimia sen mukaisesti. Se ei ole alhaista. Ymmärtää todellinen asemasi. Ymmärtää ja täyttää todellinen velvollisuutesi — se on jalo elämä.

        avismṛtiḥ kṛṣṇa-padāravindayoḥ
        kṣiṇoty abhadrāṇi…

        Kaikki vilpillinen, epäsuotuisa, katoaa hyvin nopeasti. Abhadrāṇi... ca śaṁ tanoti… Ja se, mikä on meille hyvää, lisääntyy, kasvaa. Tällä hetkellä käsityksemme omasta elämästämme on saastunut: mielemme, älymme, kaikenlaisen hyväksikäytön energia — kaikki tämä on saastumista.

        Nykyinen olemassaolomme ei ole puhdas. Mutta kun epäpuhtaudet poistuvat, niin silloin todellinen olemassaolomme, todellinen ”minä” nousee alkuperäiseen kirkkauteensa.

        Yhteys Korkeimpaan Sieluun ja todelliseen tietoon: paramatma-bhaktim jñanam ca vijñana-viraga-yuktam. Ei mitään epämääräistä, persoonatonta tietoa. Jumala on tunnuksineen sellainen kuin Hän on. Vijñana-viraga-yuktam… Jñanam ca vijñana-viraga-yuktam…

        Virāga tarkoittaa: se, mihin sinulla on taipumus tässä aineellisessa maailmassa, muuttuu, kunnes ilmaantuu todellinen vetovoima. Tällä hetkellä vetovoimamme, rakkautemme, kiintymyksemme on suunnattu vääriin kohteisiin. Mutta meillä on (virāga-yuktam) todellinen asema, jossa nämä todelliset vetovoimat, rakkaus, on suunnattu todellisiin kohteisiin. Tämä on omistautumista, antaumusta.


      • Anonyymi

        Lapset muistavat yleensä viisivuotiaaksi asti edellisiä elämiä. Aikuiset ajattelevat, että se on fantasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä tuosta karman laista, että sekin on kaikkein järkevin selitys kärsimykselle. Reinkarnaatio yhdessä karman lain kanssa selittävät monia asioita, joiden kanssa esim. kristinuskolla on pahoja ongelmia. Miksi joku ihminen joutuu kärsimään kovasti, kun joku toinen elää valtavassa hyvinvoinnissa ja voidaanko heitä verrata keskenään, silloin kun heidät tuomitaan joko taivaan iloon, tai helvetin tuskaan?

        Jo se mihin perheeseen ja millaisiin olosuhteisiin synnymme ratkaisee koko elämämme suunnan. Meidän pitäisi kaikkien syntyä täsmälleen samanlaisiin olosuhteisiin, täsmälleen samoin ominaisuuksin, että meitä voi verrata toisiimme, mutta asiahan ei näin ole.

        Tuomitseminen on siis mieletöntä ja siksi en millään voi uskoa Jumalan tuomitsevan ketään mihinkään. Jos siis olisi vain yksi elämä, niin on jo valtava epäoikeudenmukaisuus, että joku syntyy vaurauteen, ja joku kaikkeen kurjaan.

        Jatkan vielä tuosta karman laista, että sekin on kaikkein järkevin selitys kärsimykselle.

        Totta. Erilaiset olosuhteet, koska edelliset elämät olivat erilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Armon ja anteeksiannon tarve

        (12. joulukuuta 2004)



        Toivomme on armahdus, amnestia. Emme voi luottaa oikeudenmukaisuuteen. Jos jokaiselta meiltä kysytään synneistämme, pahoista teoistamme, voimme muistaa useita, vaikka todellisuudessa niitä on valtava määrä. Sen jälkeen pystyisimme ymmärtämään, millaisia todella olemme. Jos katsoisimme itseämme ulkopuolelta — mitä sanomme, mitä teemme, mitä ajattelemme — meillä olisi erilainen käsitys itsestämme. Vaikka emme tekisi mitään, vaan vain ajattelisimme sitä, ero olisi pieni. Jos meille annettaisiin asiakirja-aineisto itsestämme, mutta emme tietäisi, että kyse on meistä itsestämme, toivoisimme syylliselle ankaraa rangaistusta. Olemme jatkuvasti unohduksen tilassa. Saatamme loukata jotakuta. Miten tämä on mahdollista? Ihmistä voidaan loukata paitsi toiminnalla myös toimettomuudella, esimerkiksi olla hymyilemättä hänelle tai olla tervehtimättä häntä. Loukkaamme ihmisiä usein toimettomuudellamme, emme kiinnitä heihin huomiota, olemme uppoutuneet ajatuksiimme. Tai esimerkiksi kerromme jollekulle jotakin hengellisesti tärkeää omasta näkökulmastamme, mutta todellisuudessa loukkaamme häntä. Rikos on teon lisäksi myös laiminlyönti. Muistamme, kuinka usein olimme toimettomia ja hemmottelimme itseämme tai jotakuta.

        Monet voivat olla administraattoreita, virkamiehiä tai tuomareita. Virkanimi, arvo on eri asia kun tämän henkilön ominaisuudet, joka sen viran täyttää. Kyse on tietyn henkilön kyvyistä ja Jumalan valtuudesta: haluttu vaikutus on saavutettavissa, kun on olemassa näiden ilmiöiden yhdistelmä — saarnaajan ominaisuudet ja voima ylhäältä.


      • Anonyymi

        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
        Jumalan leikkien samanaikainen rinnakkaiselo

        (17. tammikuuta 1982. Navadwipa Dhama, Intia)



        Kaikki Jumalan leikit ovat ikuisia ja ne esiintyvät samanaikaisesti ajassa ja tilassa. Se ei ole vain rinnakkaiseloa, se on samanaikainen olemassaolo. Kun opiskelin filosofiaa, minulle kerrottiin, että rinnakkaiselo — kriteeri, jonka kautta voimme tuntea, ymmärtää avaruuden ajatuksen. Avaruus merkitsee rinnakkaiseloa, samanaikaista olemassaoloa. Avaruus, tila, on ajattelutapa, joka sisältää rinnakkaiselon. Mutta aika tarkoittaa johdonmukaisuutta. Rinnakkaiselo on mahdotonta ajassa.

        Myöhemmin kuitenkin tuli toinen filosofi ja sanoi: ”Ei. Rinnakkaiselo on mahdollista myös ajassa. Miten? Oletamme, että sanon lauseen. Ensimmäinen sana on tallennettu mieleeni. Mutta kun pääsen lauseen loppuun, [lausutun lauseen] merkitys selviää. Kun viimeinen sana on lausuttu, ymmärrän ensimmäisen sanan ja koko lauseen merkityksen. Siksi rinnakkaiselo on mahdollista myös ajassa”.

        Nitya-līlā tarkoittaa, että kaikki Hänen lilansa, leikkinsä tapahtuvat samanaikaisesti ajassa ja tilassa. Nitya-līlā.


      • Anonyymi

        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
        ”Sri Caitanya-caritamrtassa” jokainen kirjain on pyhä

        (”Hetkiä Kauniista Todellisuudesta”, osa 5.4)

        (Navadvipa Dhama, Intia)


        Prabhupada Guru Maharaj sanoi, että jokainen ”Caitanya-caritamrtan” kirjain on aprakrita — koostuu korkeimmasta ja parhaasta substanssista. Mikään tässä pyhässä tekstissä ei ole vähemmän arvokasta kuin muut osat, kaikella on sama arvo.

        Muissa kirjoissa on jotain merkittävää, kun taas toiset on suunniteltu auttamaan paljastamaan tarinan ytimen ja niin edelleen. Jopa ”Bhagavatamissa” meille ei ole kiireellistä tarvetta monille tarinoille, mutta ”Caitanya-caritamrtassa” vain alkuperäinen ajatuksen linja on läsnä. Kaikki siellä oleva on arvokkainta, se ei ole jotain mahdotonta. Koko ”Caitanya-caritamrta” alusta loppuun — on kultainen temppeli.

        Gaura Haribol! Gaura Haribol! Gaura Hari!..

        Kiitos ”Caitanya-caritamrtalle” ihminen voi saada kaiken. Kaiken muun — ”Bhagavatamin” ja muiden shastrojen — kohdalla keskus on täällä. ”Caitanya-caritamrtan” ansiosta ihminen voi löytää kaiken ytimen, löytää avaimen, joka avaa portit teologisen ajattelun valtakuntaan.

        Karkeassa tai hienovaraisessa mielessä kaikki teologisen maailman käsitteet esitettiin tässä pyhässä kirjoituksessa, tässä teoksessa — ”Caitanya-caritamrta”.

        Gaura Haribol! Gaura Haribol! Gaura Haribol! Gaura Hari!..

        Nitai-Gaura Haribol! Nitai-Gaura Haribol! Nitai-Gaura Haribol!


      • Anonyymi

        Srila Sridhar Maharaj: Ei, ei näin. Vedoissa on useita tieto-osioita, jotka sisältävät kokonaisuuden, samāmnāyaḥ. Suora ja epäsuora opetus, aivan kuten maya (harhaluulo) on läsnä Absoluutissa. Mayalla on yleensä oma paikka, toiminta Absoluutissa. Tämä on välttämätöntä kokonaisuuden käsityksen saamiseksi. Tarvitaan sekä suoraa että epäsuoraa todellisuutta. Ne on pidettävä kokonaisuutena. Mitä meidän pitäisi tehdä ja mitä meidän ei pitäisi tehdä, — kuvaus molemmista: ”Tätä tulisi välttää ...” Aivan kuten ”Bhagavatamissa” on sanottu Kalista:

        ...dyūtaṁ pānaṁ striyaḥ sūnā...


      • Anonyymi

        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
        Vedat ja puranat Jiva Goswamin kirjoituksissa

        (7. tammikuuta 1982. Navadwipa Dhama, Intia)



        Puranoja on kahdeksantoista. Kaksi Puranaojen ominaispiirrettä Jiva Goswami Prabhu mainitsee teoksessaan ”Bhagavata-sandarbha”. Nämä teokset tuovat täydennystä, lisää, apua, suhteessa Vedoihin, täydentävät Vedoja — tällainen on Puranojen luonne. Sitä mitä ei ole ilmaistu Vedoissa selkeästi ja yksiselitteisesti, Puranat [selittävät], sisältävät lisä- tai aputietoa. [Sanskrit]. Lisäksi tietoa, jota ei ole Vedoissa, on läsnä Puranoissa. Purana tarkoittaa ”muinainen”. Vedat sisältävät tiettyjä totuuksia, ja Puranat vahvistavat ne.

        Lopullisen hajoamisen, tuhon jälkeen, kun luominen alkaa uudelleen, tieto laskeutuu Narayanalta Brahmalle. Puranojen kirjoittajat ovat lukuisia näkijöitä, tietäjiä, viisaita (rishit), jotka pystyvät keräämään ja tallentamaan tietoja menneisyyden luomisessa tapahtuneista tapahtumista (mitä tapahtui ennen maailman täydellistä tuhoa, maailman aiemmassa historiassa). Maailman menneen historian tapahtumat on kuvattu Puranoissa, mutta niitä ei ole kuvattu Vedoissa, siksi Puranoja ei pidä laiminlyödä, niin kuin sitä tekevät brahma-samaj, arya-samaj. Mutta Jiva Goswami Prabhu asetti Puranat erittäin korkealle. ”Bhagavatam” on myös Purana.

        Puranoja ei pidä laiminlyödä. Tämä ei tarkoita, että Puranoilla olisi sama arvo, sama luokka kuin Vedoilla, mutta silti Puranoihin on kirjattu tapahtumia, joita ei edes mainita Vedoissa.

        Puranoja on kahdeksantoista, ja ne luokitellaan seuraavasti: sattvika, rajasika, tamasika. ”Padma-purana” on sattvika-purana. Tämä Purana edustaa antaumuksen, omistautumisen koulun etujen suojaamista. Sattvika-puranat kertovat pääosin Narayanasta.


      • Anonyymi

        mallānām aśanir nṛṇāṁ nara-varaḥ strīṇāṁ smaro mūrtimān... [2]

        Yhtä ja samaa ilmiötä tarkastellaan ja havaitaan eri tavoin heidän luonteensa ja kykynsä mukaan.

        Kuitenkin tässä on mahdollista vertailu, vertaileva analyysi.

        ...yāṅra rasa yei, sei sarvottama... [3]

        Jokainen, joka on vapautuksen tasolla, vapautetussa tilassa, saa maksimaalisen rasan tästä Jumalan kuvasta, jota hän palvoo. Kuitenkin, jos vertailla erilaisia kuvia Jumalasta: shanta-, dasya-, sakhya-, vatsalya-, madhurya-rasa, ja vertaa myös Narayanan, Ramachandran, Dvarakeshin [Krishna Dvarakassa] kuvia, voidaan tehdä ero. Tämän menetelmän, tällaisen vertailevan katsauksen ansiosta, erojen tunnistaminen on mahdollista.

        Esimerkiksi ystävyys. Teillä voi olla monta tavallista ystävää, voi olla erityinen läheisten ystävien piiri, mutta voi olla myös kaikkein läheisimpien ystävien piiri. Ja myös ystäviä eri aloilta: yksi ystävä voi olla politiikan, toinen sosiaalisen elämän, kolmas kirjallisuuden alalla. Tällä tavalla, ystäviä voi olla eri kategorioista ja eri tutkinnoista.


      • Anonyymi

        Kuka on Govardhan? Govardhan on vuori, joka on edelleen läsnä tässä maailmassa, vaikka ilmenee enää vain osittain, ei täysin. Sillä on kuitenkin syvällinen historia. Tämä pyhä vuori Govardhan liittyy Krishnan leikkeihin. Sanotaan myös, että Govardhan ei eroa Krishnasta Itsestään, koska Krishna antoi erityisen armon tälle paikalle ja paljasti siellä Jumalalliset tekonsa. Sen takia Govardhanilla on erilaisia mystisiä ilmenemismuotoja.


      • Anonyymi

        meidän on oltava kaikin mahdollisin tavoin vuorovaikutuksessa tämän aineellisen maailman kanssa. Tämän vuorovaikutuksen aikana meidän on vaikea pitää tietoisuutemme puhtaana ja olla vapaita itsekkäistä motiiveista.

        Srila Sridhar Maharaj:

        …na hi kalyāṇa-kṛt kaścid,
        durgatiṁ tāta gacchati

        (Srimad Bhagavad-gita: 6.40)

        Vilpittömyys on paras pätevyys. Vilpittömyys on sisäistä puhtautta — sraddha.

        Oppilas: Miten määrittelette vilpittömyyden?

        Srila Sridhar Maharaj:

        sarala ha-ite gorāra śikṣā bujhiya la-ibe


      • Anonyymi

        Kolme Vishnua, kolme (angshi?), osaa. Yksi heistä on kaiken luomisen perusta [Maha-Vishnu, Karanodakashai Vishnu], toinen on jokaisen brahmandan pohjalla [Garbhodakasayi Vishnu], ja kolmas on jokaisen jivan sydämessä [Kshirodakashayi Vishnu, Paramatma].

        Antaryami — kaikenkattava, kaikkialla oleva, kaikenläpäisevä, universaali oleminen. Kolme Vishnua: jokaisen jivan sydämessä, jokaisessa brahmandassa ja kaikessa Olemassaolossa. Samanlainen asteikko: oksat oksista, itse oksat ja runko.


      • Anonyymi

        Palvelumaailman Shiva on Sadashiva. Tämä on hänen olemuksensa alkuperäinen ilmentymä. Hänellä on tietty asema palvelemista varten. Tämä on yksi hänen aspekteista, yksi funktioista. Jumala on hänen kauttaan vuorovaikutuksessa tämän maailman kanssa. Shivalla on tietyt valtuudet, joiden kautta Korkein, Maha-Vishnu toimii. Tätä tarkoitusta varten luotiin erityinen virka, erityinen asema. Ja samaan aikaan kyse on vääristä käsityksistä, harhakuvitelmista, mikä on kaiken brahmandan, kaiken tämän aineellisen todellisuuden perusta. Shiva on vastuussa tästä toiminnasta, hänellä on tietty asema, virka. Hänen sisäinen toiminta, funktio — Maha-Vishnu. Ja Maha-Vishnu käyttää illusorisen maailman korkeinta ilmenemismuotoa — jīva-tattvaa [joka on saavuttanut Shivan aseman].


      • Anonyymi

        Vibraatio, värähteleminen on niin ohut, niin hienovarainen, että aalto voi koskettaa jokaista sielua. Värähtely kosketti jokaista sielua kaikkialla, ei ainoastaan yhdessä brahmandassa, vaan monet brahmandat pelastettiin. Hienovarainen, ohut, eteerinen taso, tämä värähtely leviää kaikkialle, jotta auttaa kaikkia. Kun puhumme brahmandasta, emme tarkoita vain ihmisen elämänmuotoa, vaan myös hyönteisiä, puita. Ohuin, hienoin vibraatio voi tunkeutua mihin tahansa, kuten eetteri, tässä ei ole mitään mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palvelumaailman Shiva on Sadashiva. Tämä on hänen olemuksensa alkuperäinen ilmentymä. Hänellä on tietty asema palvelemista varten. Tämä on yksi hänen aspekteista, yksi funktioista. Jumala on hänen kauttaan vuorovaikutuksessa tämän maailman kanssa. Shivalla on tietyt valtuudet, joiden kautta Korkein, Maha-Vishnu toimii. Tätä tarkoitusta varten luotiin erityinen virka, erityinen asema. Ja samaan aikaan kyse on vääristä käsityksistä, harhakuvitelmista, mikä on kaiken brahmandan, kaiken tämän aineellisen todellisuuden perusta. Shiva on vastuussa tästä toiminnasta, hänellä on tietty asema, virka. Hänen sisäinen toiminta, funktio — Maha-Vishnu. Ja Maha-Vishnu käyttää illusorisen maailman korkeinta ilmenemismuotoa — jīva-tattvaa [joka on saavuttanut Shivan aseman].

        Vrajendra Kumar Prabhu
        Alun perin sana karma tarkoittaa yksinkertaisesti toimintaa, ja se tulee sanskritin Kriyā -alkuisesta sanasta Kriyā - luoda. Tästä tulevat sanat luova, luominen. Tämä on sanan ensimmäinen merkitys. Mutta koska kaikella toiminnalla on seurauksia, termi karma tarkoittaa myös toiminnan reaktioita tai seurauksia.
        Toimintakyky tai toiminta-karman energia tulee sielusta, joka on tietoisuuden kantaja, ja siksi alkuperäinen toiminta on luonteeltaan henkistä ja sen päämäärä on rakastava luova vaihto Korkeimman sielun, Jumalan, kanssa. Kun sielu, jolla on osittainen itsenäisyys, päättää tulla riippumattomaksi Jumalasta, se tulee aineelliseen maailmaan... Tässä vieraassa ympäristössä sielu peittyy vastaavaan pukuun - aineelliseen kehoon - ja nyt sielun energia alkaa kulua muuhun toimintaan - ulkoisen kehon tarpeiden palvelemiseen. Sielu ei voi toimia lainkaan, koska sen luonne on aktiivinen. Se on kuin jarruton auto; sen on jatkuvasti suunnattava energiansa jonnekin. Sielu ei voi lakata elämästä, sillä se on ikuinen, koska se on osa Jumalaa…
        ...
        ...karmaa on kolmenlaista:
        1. Karma on hurskasta toimintaa, jota tehdään Vedojen suositusten perusteella. Se takaa paremman aineellisen ruumiin tulevassa elämässä ja luo kaiken aineellisen vaurauden.
        2. Vikarma - Vedojen vastainen syntinen toiminta - johtaa sielun alempiin elämänmuotoihin ja alentaa näin ollen onnellisuuden tasoa.
        3. akarma - alkuperäinen henkinen toiminta, joka palauttaa sielun ikuiseen henkiseen muotoonsa, vapauttaa sen uudestisyntymiskierrosta ja antaa sille mahdollisuuden palata ikuiseen asemaansa henkimaailmassa. Tähän toimintaan kuuluu erilaisia Jumalan palvelemisen muotoja.
        ...
        Kaksi ensimmäistä karman tyyppiä aiheuttavat ulkoisesti erilaisia seurauksia, mutta kummassakin tapauksessa sielu pysyy tämän maailman vankina joko enemmän tai vähemmän mukavassa sellissä. Kolmas toimintatyyppi on akarma - Jumalan palveleminen, ja se vapauttaa sielun aineellisista kahleista.
        Vaikka karman laki on hyvin hienovarainen, se voidaan havaita suoraan - se on elämän hienovaraisen rakenteen taustalla oleva syy-seuraus-suhde. Fyysisellä tasolla karman laki ilmenee Newtonin kolmantena lakina (toiminnan voima on yhtä suuri kuin vastatoiminnan voima), energian säilymislakina. Energia ei mene minnekään, vaan se vain ottaa toisenlaisen muodon. Moraalisella tasolla karman laki ilmenee sellaisissa sanonnoissa kuin "Mitä kylvät, sitä niität".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vibraatio, värähteleminen on niin ohut, niin hienovarainen, että aalto voi koskettaa jokaista sielua. Värähtely kosketti jokaista sielua kaikkialla, ei ainoastaan yhdessä brahmandassa, vaan monet brahmandat pelastettiin. Hienovarainen, ohut, eteerinen taso, tämä värähtely leviää kaikkialle, jotta auttaa kaikkia. Kun puhumme brahmandasta, emme tarkoita vain ihmisen elämänmuotoa, vaan myös hyönteisiä, puita. Ohuin, hienoin vibraatio voi tunkeutua mihin tahansa, kuten eetteri, tässä ei ole mitään mahdotonta.

        Karma käy läpi eri kypsymisvaiheita. Itänyt karma on nykyinen kehomme kaikkine hyveineen ja puutteineen. Siementen muodossa oleva levittämätön karma varastoituu hienojakoiseen kehoomme ja odottaa aikaansa. Itänyt karma on käytännössä mahdoton muuttaa, ja sitä on yksinkertaisesti siedettävä tekemällä asianmukaisia johtopäätöksiä tulevaisuutta varten. Vedojen mukaan elinajanodotteemme, terveydentilamme, koulutustasomme, perheemme ja taloudellinen tilanteemme on määritelty jo syntyessämme. Nämä ovat asioita, jotka olemme jo ennalta määrittäneet toiminnallamme menneessä inkarnaatiossa, ja nämä asiat yksinkertaisesti ilmenevät nykyisessä elämässä omana aikanaan. Karman itämättömät siemenet voidaan kuitenkin poistaa, jos ihminen haluaa. Jos tavallisia siemeniä käsitellään lämpökäsittelyllä, ne eivät luonnollisesti idä. Nyt istuttamamme karman siemenet takaavat uuden ruumiin myös seuraavassa elämässä.
        ...
        Työ tuo epäilemättä rahaa, mainetta ja tyydytystä, mutta se tuo myös karmaa, joka meidän on koettava, jos toiminta kohdistuu itseemme eikä Jumalaan. Jos ansaitsee rahaa epäoikeudenmukaisella tavalla ja samalla ansaitsee itselleen hirvittävän karman, onko tämä toiminnan onnistumista? Ihannetapauksessa toiminnan pitäisi tuoda sielulle iloa ja vapautumista. Useimmissa tapauksissa ihminen orjuuttaa itsensä toimimaan tietämättään.
        Toiminta on joko Jumalan lakien mukaista tai niiden vastaista. Kaikki tuntevat törkeät rikkomukset - murha, varkaus, petos jne. Mutta on myös hienovaraisempia rikkomuksia, joita pidetään nykyään normaalina - alkoholin, tupakan, lihan jne. kauppaaminen. Se, mikä jää huomaamatta ihmisyhteiskunnan epätäydellisessä oikeusjärjestelmässä, ei jää huomaamatta hienovaraisemmilta ja korkeammilta voimilta, jotka ovat korkeamman voiman edustajia.
        Se, miten toiminta vaikuttaa tietoisuuteemme ja tulevaisuuteemme, voidaan nähdä esimerkkinä leijaa lennättävästä lapsesta. Jos lapsi kääntää köysikierukan itseensä päin, leija putoaa alas. Jos hän kääntää sen poispäin itsestään, leija nousee taivaalle. Vastaavasti, kun vedämme toiminnan aikana kaiken itseemme, karma kiertyy ympärillemme kuin köysi kelaan ja tietoisuus laskeutuu kuin leija. Kun omistamme toimintamme henkiselle tarkoitukselle, eli kun teemme sitä Jumalalle omistautuneen palvelun hengessä (käännämme toiminnan kelan pois itsestämme), se kohottaa tietoisuuttamme, ja kun olemme ylevässä tietoisuudessa lähellä Jumalaa, voimme kokea ennennäkemätöntä onnea. Antamalla saamme.
        ...
        ..Koska hän on aineellisessa maailmassa, hän käyttää energiansa henkisen todellisuuden periaatteeseen: hän palvelee Jumalaa, ja siksi aineellisen maailman tärkein laki - vastuun tai karman laki - ei koske häntä, aivan kuten sen maan lait, jossa hän työskentelee, eivät koske diplomaattia.
        Jäljelle jää vain valita, minkälaiseen toimintaan ryhtyy: siihen, joka sitoo meidät karmalla, eli tarpeeseen syntyä uudelleen saadaksemme makean tai katkeran hedelmän, vai siihen, joka tuo syvää sisäistä tyydytystä (koska Jumala sydämessä on tyytyväinen) ja vapauttaa meidät kaikkien niiden typerien tekojen seurauksista, jotka on tehty menneisyydessä tietämättömyydestä.
        Niille, jotka ajattelevat, että Jumalan palveleminen on alentavaa, voimme sanoa, että asia on päinvastoin. Jumala on Korkein, ja on hyvin arvokasta olla Hänen palveluksessaan. Jumalan palveleminen on sielun korkein asema. Hallitus on hyvin etuoikeutettu, ja kaikilla siellä palvelevilla on automaattisesti kaikki etuoikeudet. Mitä sanottavaa on siitä, joka palvelee korkeinta hallitsijaa, Jumalaa? Ihmisillä on taipumus olla arvostetussa ja vakaassa asemassa, mutta mikään rakenne tässä maailmassa ei voi säilyttää tätä asemaa ikuisesti. Hallitukset eroavat, yritykset romahtavat, pankit romahtavat, mutta Jumala, henkinen maailma ja sielu ovat ikuisia. Valinta on siis ilmeinen. Meillä on joko vapaus palvella Jumalaa tai orjuus työskennellä (yhteinen juuri - orja) epätäydelliselle isännälle. Kummassakin tapauksessa olemme riippuvaisia...
        ...
        On käynyt ilmi, että kaikesta yksityiskohtaisesta koulutuksestamme huolimatta meillä on valitettavan vähän tietoa olemisen peruslaeista. Ihmisillä ei ole kokonaisvaltaista kuvaa maailmasta.
        Ennen ajattelimme, että olemme yksin maailmankaikkeudessa, että elämä syntyi sattumalta ja että fysiikan ja kemian lakien ymmärtäminen riittää elämän selittämiseen. Mutta ihmisiltä puuttuu tietoa järjestelmän toisesta puolesta - henkisestä todellisuudesta. Ortodoksinen tiede päättyy materiaan, mutta Vedan mukaan todellisuudesta alkaa hienovaraisempi ja tärkeämpi puoli, joka on piilossa henkisesti kehittymättömien ihmisten silmiltä.Todellisuus itsessään on yksi ja jakamaton, mutta tiede tutkii sen aineellista puolta ja uskonto sen henkistä puolta. Koska henkinen on hienovaraisempaa, tapa tuntea tämä alue on tietoisuuden puhdistamisen kautta, ei karkean empirismin kautta. Tämä ei kuitenkaan ole mikään syy siirtää uskontoa subjektiiviseen menetelmään.


    • Anonyymi

      Kuuluuko herranjestas karhunsukuisten ja kalevalaisten rutiineihin pääsääntöisesti.

    • Anonyymi

      Reinkarnaatiosta ja paljon muuta:

      Tämä pehmeäkantinen kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen.
      https://www.govindam.fi/tuote/ajaton-viisaus/

      Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen jne.
      https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507

      Elämän tiede, 1989. Kirja vie lukijansa mielenkiintoisiin keskusteluihin jälleensyntymisestä, kasvissyönnistä, ihmiselämän tarkoituksesta.
      https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/715623

      Kliininen kuolema:
      Toinen mahdollisuus, kertomus rajakokemuksesta:
      https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/39730


      Kannattaa lukea myös "Bhagavad Gītā"
      Albert Einstein, Nikola Tesla, and other famous scientist get their inspiration after reading the Vedas.

      7

      • Anonyymi

        Karma käy läpi eri kypsymisvaiheita. Itänyt karma on nykyinen kehomme kaikkine hyveineen ja puutteineen. Siementen muodossa oleva levittämätön karma varastoituu hienojakoiseen kehoomme ja odottaa aikaansa. Itänyt karma on käytännössä mahdoton muuttaa, ja sitä on yksinkertaisesti siedettävä tekemällä asianmukaisia johtopäätöksiä tulevaisuutta varten. Vedojen mukaan elinajanodotteemme, terveydentilamme, koulutustasomme, perheemme ja taloudellinen tilanteemme on määritelty jo syntyessämme. Nämä ovat asioita, jotka olemme jo ennalta määrittäneet toiminnallamme menneessä inkarnaatiossa, ja nämä asiat yksinkertaisesti ilmenevät nykyisessä elämässä omana aikanaan. Karman itämättömät siemenet voidaan kuitenkin poistaa, jos ihminen haluaa. Jos tavallisia siemeniä käsitellään lämpökäsittelyllä, ne eivät luonnollisesti idä. Nyt istuttamamme karman siemenet takaavat uuden ruumiin myös seuraavassa elämässä.

        ...

        Työ tuo epäilemättä rahaa, mainetta ja tyydytystä, mutta se tuo myös karmaa, joka meidän on koettava, jos toiminta kohdistuu itseemme eikä Jumalaan. Jos ansaitsee rahaa epäoikeudenmukaisella tavalla ja samalla ansaitsee itselleen hirvittävän karman, onko tämä toiminnan onnistumista? Ihannetapauksessa toiminnan pitäisi tuoda sielulle iloa ja vapautumista. Useimmissa tapauksissa ihminen orjuuttaa itsensä toimimaan tietämättään.

        Toiminta on joko Jumalan lakien mukaista tai niiden vastaista. Kaikki tuntevat törkeät rikkomukset - murha, varkaus, petos jne. Mutta on myös hienovaraisempia rikkomuksia, joita pidetään nykyään normaalina - alkoholin, tupakan, lihan jne. kauppaaminen. Se, mikä jää huomaamatta ihmisyhteiskunnan epätäydellisessä oikeusjärjestelmässä, ei jää huomaamatta hienovaraisemmilta ja korkeammilta voimilta, jotka ovat korkeamman voiman edustajia.
        j


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karma käy läpi eri kypsymisvaiheita. Itänyt karma on nykyinen kehomme kaikkine hyveineen ja puutteineen. Siementen muodossa oleva levittämätön karma varastoituu hienojakoiseen kehoomme ja odottaa aikaansa. Itänyt karma on käytännössä mahdoton muuttaa, ja sitä on yksinkertaisesti siedettävä tekemällä asianmukaisia johtopäätöksiä tulevaisuutta varten. Vedojen mukaan elinajanodotteemme, terveydentilamme, koulutustasomme, perheemme ja taloudellinen tilanteemme on määritelty jo syntyessämme. Nämä ovat asioita, jotka olemme jo ennalta määrittäneet toiminnallamme menneessä inkarnaatiossa, ja nämä asiat yksinkertaisesti ilmenevät nykyisessä elämässä omana aikanaan. Karman itämättömät siemenet voidaan kuitenkin poistaa, jos ihminen haluaa. Jos tavallisia siemeniä käsitellään lämpökäsittelyllä, ne eivät luonnollisesti idä. Nyt istuttamamme karman siemenet takaavat uuden ruumiin myös seuraavassa elämässä.

        ...

        Työ tuo epäilemättä rahaa, mainetta ja tyydytystä, mutta se tuo myös karmaa, joka meidän on koettava, jos toiminta kohdistuu itseemme eikä Jumalaan. Jos ansaitsee rahaa epäoikeudenmukaisella tavalla ja samalla ansaitsee itselleen hirvittävän karman, onko tämä toiminnan onnistumista? Ihannetapauksessa toiminnan pitäisi tuoda sielulle iloa ja vapautumista. Useimmissa tapauksissa ihminen orjuuttaa itsensä toimimaan tietämättään.

        Toiminta on joko Jumalan lakien mukaista tai niiden vastaista. Kaikki tuntevat törkeät rikkomukset - murha, varkaus, petos jne. Mutta on myös hienovaraisempia rikkomuksia, joita pidetään nykyään normaalina - alkoholin, tupakan, lihan jne. kauppaaminen. Se, mikä jää huomaamatta ihmisyhteiskunnan epätäydellisessä oikeusjärjestelmässä, ei jää huomaamatta hienovaraisemmilta ja korkeammilta voimilta, jotka ovat korkeamman voiman edustajia.
        j

        Se mitä on kirjoitettu muinaisissa Veda-teksteissä ja joidenkin nykyaikaisten tiedemiesten tieteellisissä teoksissa, hyödyttää koko ihmiskuntaa ja johtaa sen moraaliseen ja henkiseen uudelleensyntymiseen. Yksi tärkeimmistä vedalaisista aforismeista sanoo: "Älä jää pimeyteen, tule ulos valoon!" Ja tämän aforismin pitäisi olla nykyaikaisen sivilisaation motto, jonka eteneminen ateistisen kulutusideologian tiellä merkitsee varmasti nopeaa tuhoa. Toivomme, että ihmiskunnan kasvava kiinnostus muinaisia Veda-tieteitä kohtaan on yksi tärkeistä tekijöistä, jotka edistävät rappion loppumista ja ihmiskunnan sivilisaation elpymistä.
        7i


    • Anonyymi

      Nyt olisi hyvä yksinkertaistaa tätä opetusta valtaväestölle sellaisessa muodossa, joka ei johtaisi liian negatiiviseen tai ankaraan tulkintaan elämästä. Paljon sellaisia tapahtumia, jotka kuormittavat ihmisiä, joilla on luontainen usko jälleensyntymiin tai luontainen taju mystiikasta.

    • Anonyymi

      Netflixis on sarja Surviving death - matka tuonpuoleiseen jossa pikkupojat kertovat edellisistä elämistään ja "muistavat" vakuuttavasti asioita joita heidän ei pitäisi tietää.

      • Anonyymi

        V.K.Prabhu:
        - Kuolemme ruumiimme kuoleman myötä - tämä on selvää! Ketään kuolleista ei ole koskaan herätetty henkiin. Mistä jälleensyntymisestä sinä puhut!

        - Et tunne todellisuutta hyvin. On monia tapauksia, joissa kuolleiden ihmisten sielut joutuvat kosketuksiin elävien ihmisten kanssa. Tutkijat ovat dokumentoineet joitakin näistä tapauksista. Toinen asia on se, että tästä ei tiedoteta laajasti, koska se ei vastaa nykyaikaista tieteellistä paradigmaa.

        ... Reinkarnaatio ei myöskään tarkoita paluuta samaan ruumiiseen, eikä se siksi liity ylösnousemukseen, kuten kirjoitat. Jälleensyntyminen on siirtymistä uuteen ruumiiseen. Ymmärtääksesi ulkoisen jälleensyntymisen (siirtyminen toiseen kehoon) sinun on ensin ymmärrettävä sisäinen jälleensyntyminen. Sitä tapahtuu meille jokaiselle joka sekunti. Lääkärit väittävät, että kaikki kehomme solut korvautuvat kokonaan seitsemän vuoden välein. Tämä tarkoittaa sitä, että joka seitsemäs vuosi olemme itse asiassa eri kehossa (koska kaikki kehon elementit ovat muuttuneet aineenvaihduntaprosessin vuoksi). Kaikista ruumiin muutoksista huolimatta tunnemme sisäisesti pysyvämme samana ihmisenä, koska itse tietoisuus, joka tulee sielusta, on pysyvää, toisin kuin ruumis. Todellisuudessa fyysinen keho on kuin hidas kemiallisten elementtien virta sielun ympärillä. Mutta koska tämä virtaus on hyvin hidasta, emme huomaa sitä ja ajattelemme, että keho on vakio.

        ... Sisäisen jälleensyntymisen prosessi yhden elämän aikana (lapsen ruumiista vanhan miehen ruumiiseen) päättyy siis ulkoisen jälleensyntymisen prosessiin. Ulkoista jälleensyntymistä on vaikea todentaa empiirisesti (kuten muuten monia tieteellisiä käsitteitä), mutta se on moraalisella ja henkisellä tasolla energian säilymisen lain ilmentymä. Kun jätämme yhden ruumiin, saamme toisen, joka vastaa toiveitamme ja ansioitamme. Amerikassa reinkarnaation tutkimista on käsitellyt neljännesvuosisadan ajan tunnettu psykiatri Ian Stevenson, jolla on satoja tieteellisesti todennettuja ja vahvistettuja reinkarnaatiotapauksia.


    • Anonyymi

      Joka uskoo Minuun hän elää vaikka olisi kuollut. Tämä on selvä todiste reinkarnaatiosta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Täyttä fiktiota!
        Esaität mielipiteesi ihan kuin se olisi totuutta, mutta kukaan ei ole kyennyt verifioimaan väitteitäsi.

        Mutta saat tietenkin jatkaa mielikuvituksissasi elämistä.


      • Anonyymi

        42 Niin myös kuolleitten ylösnousemus: se kylvetään turmeluksessa ja nousee ylös turmelematoin, 43 Se kylvetään huonona ja nousee ylös kunniassa, se kylvetään heikkoudessa ja nousee ylös väkevyydessä, 44 Se kylvetään luonnollinen ruumis ja nousee hengellinen ruumis. Meillä on luonnollinen ruumis, on myös hengellinen ruumis. 45 Niinkuin myös kirjoitettu on: ensimäinen ihminen Adam on tehty eläväksi sieluksi, ja viimeinen Adam eläväksi tekeväiseksi hengeksi. 46 Mutta hengellinen ei ole ensimäinen, vaan luonnollinen, senjälkeen hengellinen. 47 Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta. 48 Minkäkaltainen maallinen on, senkaltaiset ovat myös maalliset, ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaiset ovat myös taivaalliset. 49 Ja niinkuin me olemme kantaneet maallisen kuvaa, niin pitää myös meidän kantaman taivaallisen kuvaa. 50 Mutta minä sanon, rakkaat veljet, ei liha ja veri taida Jumalan valtakuntaa periä, ja ei turmeltu pidä turmelematointa perimän. 51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme tosin kaikki nuku, vaan kaikki me muutetaan, 52 Ajan rahdussa, silmänräpäyksessä, viimeisellä basunalla; sillä basuna soi, ja kuolleet pitää turmelematoinna nouseman ylös ja me tulemme muutetuksi. 53 Sillä tämä katoova pitää pukeman päällensä katoomattomuuden ja kuoleva pukee päällensä kuolemattomuuden. 54 Mutta koska katoova pukee päällensä katoomattomuuden ja kuoleva pukee päällensä kuolemattomuuden, silloin täytetään se sana, joka kirjoitettu on: kuolema on nielty voitossa. 55 Kuolema, kussa on sinun otas? Helvetti, kussa on sinun voittos? 56 Mutta kuoleman ota on synti ja synnin voima on laki. 57 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka meille voiton antanut on meidän Herran Jesuksen Kristuksen kautta!
        1. Korinttilaiskirje 15:42‭-‬57 FI1776

        https://bible.com/bible/60/1co.15.42-57.FI1776


      • Anonyymi

        Aivan. Tunnen kristittyjä, joilla ei ole lähimmäisenrakkautta. Vaikka Jeesus puhui lähimmäisen rakastamisesta. Tästä voi päätellä, että he eivät seuraa Jeesusta kuin sanoissa, eivät teoissa.


      • Anonyymi

        Reinkarnaatio on totta!


      • Anonyymi

        Ruumis kuolee, kun sielu jättää ruumiin. Sielu on tietoisuus. Sielu on energiaa. Ihmisellä ei ole sielua, mutta elävä olento itse on on sielu, jolla on fyysinen ruumis. Olisi siis oikein sanoa, että sielulla on ruumis.


      • Anonyymi

        Minulla on teille vielä paljon muuta sanottavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan"...........

        Mutta kun Jesus tuli murhehuoneeseen ja lapset saivat pyhänhengen niin alkoivat jaksamaan. Kun puetettiin voimalla helluntaina niin pyhähenki (Jesusi ja Jumala) alkoi puhumaan aivan ihmisten kautta.


      • Anonyymi

        Näin on.


    • Anonyymi

      Matt. 6:24. Siittä puhe missä leipeeee

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei... en usko. Uskon uudestisyntymiseen Jeesuksessa Kristuksessa.
      Ei kuulu kristillisyyteen, on idän uskontoa

    • Anonyymi

      Ja niin Jeesus otti leivän,mursi ja murisi sanoen,että ei tästä kaikille riitä.

    • Anonyymi

      reinkarnaatiossa yksi rangaistus on että saatat tulla takaisin Reinikaisena

    • Anonyymi

      Taivasten valtakunnassa ei ole poliisia.

    • Anonyymi

      Jälleensyntyminen jo ajatuksena saati uskon kappaleena esim. varhaiskristityille olisi ollut vieras, hengetön ja luotaan työntävä. Tälläiselle sanoisinko virhentymälle, emme löydä perusteita Raamatusta, vaikka sitä toki jotkut täällä kilvan yrittivätkin todistella tuomalla esiin väärin sovellettuja jakeita.
      Jeesuksen ei kuultu puhuvan mitään tälläistä, vaikka jotkut tulkitsevatkin väärin hänen puheitaan väittäen hänen muka puhuneen. Mutta vastaus on ei.
      Jos hän olisi puhunut jälleensyntymisestä totena, mihin tarvittaisiin kuolleitten ylösnousemusta? Mikä haudoista silloin nousisi viimeisten trumpettien soidessa, jos ihminen olisi jo ikäänkuin ylösnoussut uudestaan jälleensyntymän kautta? Ja monen monta kertaa vielä. Mahdoton pelkkänä ajatuksenakin jo.
      Ihminen ei voi syntyä monta kertaa peräkkäin tullen uudeksi ihmiseksi tai vaihtoehtoisesti eläimeksi. Toisinsanoen sellaiset ihmiset jotka ovat elämässään tehneet pahaa, syntyät jälleensyntymisopin mukaan mahdollisesti eläiminä uudestaan. Aika erikoinen oppi. Jälkeensyntymisen kiertokulku on käytännössä loputon. Olisihan se järkyttävää, että joku syntyisi kokemaan ikuisuuksia kaiken pahuuden uudestaan ja uudestaan.
      Jo nämä muutamat mietteet osoittavat jälleensyntymis opin olevan mieletön ja epäuskottava. Haluaisitko sinä ikuisien aikakausien aikana tulla uudestaan, uudestaan, uudestaan, uudestaan ja taas uudestaan kokemaan kaiken tämän tuskan, joka ihmiskuntaa tällä hetkellä ympäröi kysyn vaan?

    Ketjusta on poistettu 59 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe