Kaksi eri sukutarinaa

Olen samaa mieltä kuin on MIES. Ja minä olen MIES.

https://www.facebook.com/photo?fbid=2138097402993064&set=a.164792290323595

207

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apinoilla on 48 kromosomia, ihmisillä 46 kromosomia. Tämä tekee mahdottomaksi sen, että polveutuisimme apinoista. Eläinlajista ei voi kehittyä kokonaan eri eläinlajia. Koirasta ei voi jalostaa apinaa. Yhtä vähän kuin jostakin alkuaineesta voi jalostaa uutta alkuainetta.

      • Anonyymi

        Ensimmäiset teoriat ihmisen evoluutiosta olivat 1800-luvun tiedemiesten mielikuvitusta.

        Jokainen ihmisen sukupuusta tehty piirros joutaa paperikoriin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset teoriat ihmisen evoluutiosta olivat 1800-luvun tiedemiesten mielikuvitusta.

        Jokainen ihmisen sukupuusta tehty piirros joutaa paperikoriin!

        Jos evoluutio olisi totta se ei olisi pysähtynyt mihinkään miljoonien vuosien päähän. Ihmisen ja apinan pitäisi olla nyt aivan muuta mitä nyt on.


      • Kuka tiedemies on sanonut, että ihmiset polveutuvat apinoista? Niin ei sanonut edes Darwin! Ota Arto ensin selväö asioista ja heitä kommentteja vasta sitten!

        Sinä itsekin olet esimerkki eläinlajin kehittymisestä uudeksi eläinlajiksi. Esivanhempasi vat liejuryömijöitä, mutta sinä et voi lisääntyä liejuryömijöiden kanssa, joten olet kehittynyt eri eläinlajiksi.

        Alkuaineesta voi jalostaa uutta alkuainetta ydinreaktiolla.


      • Arto777 kirjoitti:

        Jos evoluutio olisi totta se ei olisi pysähtynyt mihinkään miljoonien vuosien päähän. Ihmisen ja apinan pitäisi olla nyt aivan muuta mitä nyt on.

        Ei se pysähtynyt olekaan. Mutta se on hidasta. Ihminen on nopeuttanut sitä kesyjen eläinlajien osalta. Toisaalta liejuryömijöille on edelleenkin olemassa oma ekologinen lokeronsa, joten kaikkien liejuryömijöiden ei ollut tarpeellista kehittyä Artoiksi.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ei se pysähtynyt olekaan. Mutta se on hidasta. Ihminen on nopeuttanut sitä kesyjen eläinlajien osalta. Toisaalta liejuryömijöille on edelleenkin olemassa oma ekologinen lokeronsa, joten kaikkien liejuryömijöiden ei ollut tarpeellista kehittyä Artoiksi.

        Älä usko mitä luet huuhaasta!


      • Argumentointivirheitä tulee kun hörhöuskovat jäävät sanattomiksi itse asiaaan liittyen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä usko mitä luet huuhaasta!

        Teikäläiset luette huuhaasta. Otapa asiaperustein kantaa.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kuka tiedemies on sanonut, että ihmiset polveutuvat apinoista? Niin ei sanonut edes Darwin! Ota Arto ensin selväö asioista ja heitä kommentteja vasta sitten!

        Sinä itsekin olet esimerkki eläinlajin kehittymisestä uudeksi eläinlajiksi. Esivanhempasi vat liejuryömijöitä, mutta sinä et voi lisääntyä liejuryömijöiden kanssa, joten olet kehittynyt eri eläinlajiksi.

        Alkuaineesta voi jalostaa uutta alkuainetta ydinreaktiolla.

        Ota sinä selvää höpölix. Minun ei tarvitse kun tiedän jo nyt.

        Jos höpölix on jonkinlainen apina olento on se myös älyllisesti samalla tasolla kuin on nyt apinat.

        Tämä höpölix on tyhmin henkilö jonka kanssa olen keskustellut ja hän tietää sen itse myös, kun ei uskalla edes nimeään laittaa julki ja toisaalle ei omaa kuvaansa.

        Tämä höpölixi on ainoa henkilö mikä ei tajunnut, että päiväntasaajalla ei tule varjoa, kun seisoo auringossa. Jopa minun yli 90 vuotias mummu tajusi heti, kun siellä aurinko paistaa suoraan päältä. Tämä ei olisi tajunnut samaa mitä kreikkalaiset, että kun samasta kepistä tulee pohjoisessa pidempi varjo kuin etelässä. (olisivat menneet päiväntasaajalle) Tämä on liikaa höpölixille. Se on vain joku "tiedemies" kertonut että maa on pallo. Järjellä ajateltuna ei olisi höpöliksi saanut sitä selville. En viitsi laitta D-vitamiinista ja muista ne ovat höpölixin järjelle aivan liikaa.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ei se pysähtynyt olekaan. Mutta se on hidasta. Ihminen on nopeuttanut sitä kesyjen eläinlajien osalta. Toisaalta liejuryömijöille on edelleenkin olemassa oma ekologinen lokeronsa, joten kaikkien liejuryömijöiden ei ollut tarpeellista kehittyä Artoiksi.

        Miksi muut ovat jääneet miljoonia vuosia taakse???


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Argumentointivirheitä tulee kun hörhöuskovat jäävät sanattomiksi itse asiaaan liittyen.

        Ainoa mikä täällä on jäänyt sanattomaksi on itse höpölixi. Kissa on vienyt kielen monesti.


      • Arto777 kirjoitti:

        Ota sinä selvää höpölix. Minun ei tarvitse kun tiedän jo nyt.

        Jos höpölix on jonkinlainen apina olento on se myös älyllisesti samalla tasolla kuin on nyt apinat.

        Tämä höpölix on tyhmin henkilö jonka kanssa olen keskustellut ja hän tietää sen itse myös, kun ei uskalla edes nimeään laittaa julki ja toisaalle ei omaa kuvaansa.

        Tämä höpölixi on ainoa henkilö mikä ei tajunnut, että päiväntasaajalla ei tule varjoa, kun seisoo auringossa. Jopa minun yli 90 vuotias mummu tajusi heti, kun siellä aurinko paistaa suoraan päältä. Tämä ei olisi tajunnut samaa mitä kreikkalaiset, että kun samasta kepistä tulee pohjoisessa pidempi varjo kuin etelässä. (olisivat menneet päiväntasaajalle) Tämä on liikaa höpölixille. Se on vain joku "tiedemies" kertonut että maa on pallo. Järjellä ajateltuna ei olisi höpöliksi saanut sitä selville. En viitsi laitta D-vitamiinista ja muista ne ovat höpölixin järjelle aivan liikaa.

        Tietysti päiväntasaajalla tulee varjo, siinä missä missä muualla tahansa. Sen kokoon ja suuntaan vaikuttaa vuodenaika ja vuorokauden aika. Arto varmaankin tarkoittaa sitä erityistilannetta, joka syntyy vain kahdesti vuodessa ja silloinkin vain keskipäivällä. Siis kevät- ja syyspäiväntasauksen aikaan tasan puolen päivän aikaan aurinkoaikaa. Mutta varjo tulee SILLONKIN. Se vain sattuu olemaan alapuolella...

        Järjellä ajatellen Artokin olisi voinut tajuta sen, mutta lusikka ja kauha.


      • Arto777 kirjoitti:

        Ainoa mikä täällä on jäänyt sanattomaksi on itse höpölixi. Kissa on vienyt kielen monesti.

        Ei minulla ole aikaa vastata kaikkiin hörhöilyihisi, jotka on sitä paitsi käsitelty jo miljoonaan kertaan. Hakkaa vain päätäsi seinään.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Teikäläiset luette huuhaasta. Otapa asiaperustein kantaa.

        Otappa kuule kakara se Raamattu jo käteen, sieltä löytyy kaikki mitä tarvitset elämäsi aikana.
        Pääset kaikesta huuhaasta eroon ja sinusta tulee asiallinen kristitty!


      • Arto777 kirjoitti:

        Miksi muut ovat jääneet miljoonia vuosia taakse???

        Et siis ymmärrä edes ekologisen lokeron käsitettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otappa kuule kakara se Raamattu jo käteen, sieltä löytyy kaikki mitä tarvitset elämäsi aikana.
        Pääset kaikesta huuhaasta eroon ja sinusta tulee asiallinen kristitty!

        Asialliset kristityt nimenomaan tietävät evoluution olevan tosiasia. Hörhökristityt ovat harhoissaan.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Tietysti päiväntasaajalla tulee varjo, siinä missä missä muualla tahansa. Sen kokoon ja suuntaan vaikuttaa vuodenaika ja vuorokauden aika. Arto varmaankin tarkoittaa sitä erityistilannetta, joka syntyy vain kahdesti vuodessa ja silloinkin vain keskipäivällä. Siis kevät- ja syyspäiväntasauksen aikaan tasan puolen päivän aikaan aurinkoaikaa. Mutta varjo tulee SILLONKIN. Se vain sattuu olemaan alapuolella...

        Järjellä ajatellen Artokin olisi voinut tajuta sen, mutta lusikka ja kauha.

        Niin, tokihan yöllä ei tule ainakaan auringosta varjoa päiväntasaajalla, mutta eipä tule muuallakaan. Toisaalta se tilanne, että aurinko on havaitsijaan nähden tarkalleen zeniittipisteessä eli pään "yläpuolella" on olemassa kaiken aikaa jossain päin maapalloa. Se paikka vaeltelee vuodenajan ja kellonajan mukaan kravun- ja kauriin kääntöpiirien välissä.

        Mutta tästä tulee varmaankin kilometrien mittainen väittely Arton kanssa, koska hän varmaankin väittää, että aurinko on aina päiväntasaajan yläpuolella...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset teoriat ihmisen evoluutiosta olivat 1800-luvun tiedemiesten mielikuvitusta.

        Jokainen ihmisen sukupuusta tehty piirros joutaa paperikoriin!

        Koska Darwin syntyi?


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kuka tiedemies on sanonut, että ihmiset polveutuvat apinoista? Niin ei sanonut edes Darwin! Ota Arto ensin selväö asioista ja heitä kommentteja vasta sitten!

        Sinä itsekin olet esimerkki eläinlajin kehittymisestä uudeksi eläinlajiksi. Esivanhempasi vat liejuryömijöitä, mutta sinä et voi lisääntyä liejuryömijöiden kanssa, joten olet kehittynyt eri eläinlajiksi.

        Alkuaineesta voi jalostaa uutta alkuainetta ydinreaktiolla.

        Tee sitten sukuselvitys minusta apinaan, jos et voi ole sitten hiljaa. Minusta löytyy kyllä sukuselvitys Aatamiin. Sitä ei voi höpölix kumota.


        Mistä saat sen alkuaineen mistä voi ydinreaktorissa jalostaa uuden aineen? Kuka on joskus miljardeja vuosia sitten rakentanut ydinreaktorin?

        Ihminen voi jalostaa uusia eläinlajeja jo olemassa olevista eläinlajeista, mutta kokonaan uutta ei. Tähän kaatuu koko evoluutio.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ei se pysähtynyt olekaan. Mutta se on hidasta. Ihminen on nopeuttanut sitä kesyjen eläinlajien osalta. Toisaalta liejuryömijöille on edelleenkin olemassa oma ekologinen lokeronsa, joten kaikkien liejuryömijöiden ei ollut tarpeellista kehittyä Artoiksi.

        Mikä ominaisuus on evoluutiossa että pysähtyy johonkin pisteeseen???? Apina olisi jäänyt miljoonia vuosia sitten olevaan muotoon. Evoluutio on pysäyttänyt apinan kehityksen. Ihminen on myös pysähtynyt johonkin asteelle. Ihmisestä ei löydy yhtään fossiilia missä olisi apinoiden aivojen koko ja kumarassa kävely ja kaikissa ihmisfossiileissa on käsi sama kun on nyt millä voi kirjoittaa ja piirtää ja tehdä työtä. Kaikki ihmisfossiilit ovat alle 10000 vuotta vanhoja. Apinoilla on vain millä voi puussa riippua. Ihmisellä tapahtuu yhden sekunnin aikana paljon mitä tarvitaan puhumiseen. Aivoista tulee sähköinen tapahtuma mikä liikuttaa kieltä huulia ja suuta ja hengitystä. Ihminen oppii puhumaan useita eri kieliä ja laulamaan ja muuta. Mutta apinalta ei saada tulemaan yhtään alkeellisintakaan sanaa vain epämääräistä ääntelyä. Kerro höpölix näihin asioihin vastaus. Ennen kuin kirjoitat mitään uutta tyhmää.


      • Semmoista lääkettä ei ole vielä keksitty mikä auttaisi höpölixin tyhmyyteen. Minä löin vetoa, kumpi keksitään ensin korona rokote tai lääke höpölixin järjen parantamiseen. Minä voitin koronaan keksittiin ensin rokote. Voitto summaa en kerro.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Teikäläiset luette huuhaasta. Otapa asiaperustein kantaa.

        Darwinin lajiensynty on huuhaata ja on monesti kumottu. Raamattua ei ole kukaan kumonnut eikä tule kumoamaankaan.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Tietysti päiväntasaajalla tulee varjo, siinä missä missä muualla tahansa. Sen kokoon ja suuntaan vaikuttaa vuodenaika ja vuorokauden aika. Arto varmaankin tarkoittaa sitä erityistilannetta, joka syntyy vain kahdesti vuodessa ja silloinkin vain keskipäivällä. Siis kevät- ja syyspäiväntasauksen aikaan tasan puolen päivän aikaan aurinkoaikaa. Mutta varjo tulee SILLONKIN. Se vain sattuu olemaan alapuolella...

        Järjellä ajatellen Artokin olisi voinut tajuta sen, mutta lusikka ja kauha.

        "Tietysti päiväntasaajalla tulee varjo, siinä missä missä muualla tahansa. "

        Nyt luitte kaikki, että höpölix on äärimmäisen tyhmä.

        Vahinko ettei höpölix osaa matkustaa päiväntasaaja maihin ja todeta asia ratakiskosta taivutettuna.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ei minulla ole aikaa vastata kaikkiin hörhöilyihisi, jotka on sitä paitsi käsitelty jo miljoonaan kertaan. Hakkaa vain päätäsi seinään.

        Eikä minulla sinun.

        Vaikka sinulla näyttää päivittäisistä kirjoitusten ajoista päätellen olevan aikaa, vaikka kuinka paljon, koska kirjoituksia on aamusta alkaen ja keskipäivään tultaessa ja iltaan tultaessa vaikka kuinka paljon. Työttömällä näyttää olevan aikaa, mutta eläkeläisellä ei.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Et siis ymmärrä edes ekologisen lokeron käsitettä.

        PERUSTELE KIITOS?


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Asialliset kristityt nimenomaan tietävät evoluution olevan tosiasia. Hörhökristityt ovat harhoissaan.

        Jotka hyväksyvät evoluution eivät ole Kristittyjä. Pidätkö sinä Ollia Kristittynä kun hän hyväksyy evoluutio opin?


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Niin, tokihan yöllä ei tule ainakaan auringosta varjoa päiväntasaajalla, mutta eipä tule muuallakaan. Toisaalta se tilanne, että aurinko on havaitsijaan nähden tarkalleen zeniittipisteessä eli pään "yläpuolella" on olemassa kaiken aikaa jossain päin maapalloa. Se paikka vaeltelee vuodenajan ja kellonajan mukaan kravun- ja kauriin kääntöpiirien välissä.

        Mutta tästä tulee varmaankin kilometrien mittainen väittely Arton kanssa, koska hän varmaankin väittää, että aurinko on aina päiväntasaajan yläpuolella...

        RATAKISKOSTA VÄÄNNETTYNÄ.

        Vaikka on turhaa sijoille mitään kirjoittaa. Mene päiväntasaajalle (kun korona on ohi) Mene vaikka rannalle ja seiso siinä. Näetkö omaa varjoasi??? ET!!!

        Kun et osaa matkustaa, kun sinulla ei ole edes kielitaitoa. Mene huoneessa lampun alle. Näetkö varjoa. ET.


      • Arto777 kirjoitti:

        Tee sitten sukuselvitys minusta apinaan, jos et voi ole sitten hiljaa. Minusta löytyy kyllä sukuselvitys Aatamiin. Sitä ei voi höpölix kumota.


        Mistä saat sen alkuaineen mistä voi ydinreaktorissa jalostaa uuden aineen? Kuka on joskus miljardeja vuosia sitten rakentanut ydinreaktorin?

        Ihminen voi jalostaa uusia eläinlajeja jo olemassa olevista eläinlajeista, mutta kokonaan uutta ei. Tähän kaatuu koko evoluutio.

        Ei sinusta voi tehdä suoraa linjaa apinaan, ksoka et ole apinoiden jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa. Usko nyt jo, että kukaan ei väitä ihmisen polveutuvan apinoista.

        Ydinreaktioon ei tavita ydinreaktoria. Auringossakin tapahtuu kaiken aikaa fuusioreaktiota vetyatomien homoillessa itsensä heliumatomeiksi.

        Evoluutio ei mihinkään kaadu. Kyllähän monet koirarodut ovat jo nytkin niin erilaisia, että eivät käytännössä lissäänny keskenään.


      • Arto777 kirjoitti:

        Mikä ominaisuus on evoluutiossa että pysähtyy johonkin pisteeseen???? Apina olisi jäänyt miljoonia vuosia sitten olevaan muotoon. Evoluutio on pysäyttänyt apinan kehityksen. Ihminen on myös pysähtynyt johonkin asteelle. Ihmisestä ei löydy yhtään fossiilia missä olisi apinoiden aivojen koko ja kumarassa kävely ja kaikissa ihmisfossiileissa on käsi sama kun on nyt millä voi kirjoittaa ja piirtää ja tehdä työtä. Kaikki ihmisfossiilit ovat alle 10000 vuotta vanhoja. Apinoilla on vain millä voi puussa riippua. Ihmisellä tapahtuu yhden sekunnin aikana paljon mitä tarvitaan puhumiseen. Aivoista tulee sähköinen tapahtuma mikä liikuttaa kieltä huulia ja suuta ja hengitystä. Ihminen oppii puhumaan useita eri kieliä ja laulamaan ja muuta. Mutta apinalta ei saada tulemaan yhtään alkeellisintakaan sanaa vain epämääräistä ääntelyä. Kerro höpölix näihin asioihin vastaus. Ennen kuin kirjoitat mitään uutta tyhmää.

        Ekologinen lokero.

        Apinoilta kyllä tulee sanoja. Monille on opetettu viittomakieltä. Ne osaavat jopa luoda itse uusia sanoja käyttämällä jo tuntemiaan sanoja. Mm. päärynää joku apina älysi kutsua vesiomenaksi. Nyt tietokoneaikaan apinoita on vielä helpompi opettaa käyttämään sanoja ja tietokonetta muutenkin.

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/06/16/apinakin-osaa-kayttaa-instagramia-jopa-paremmin-kuin-ihminen


      • Arto777 kirjoitti:

        Semmoista lääkettä ei ole vielä keksitty mikä auttaisi höpölixin tyhmyyteen. Minä löin vetoa, kumpi keksitään ensin korona rokote tai lääke höpölixin järjen parantamiseen. Minä voitin koronaan keksittiin ensin rokote. Voitto summaa en kerro.

        Minun järjessäni ei ole mitään vikaa. Sellaisen on, joka väittää, että maapallo kallistelee vuodenikojen mukaan, että päiväntasaajalla ei tule varjoa, että auringonvalo sisältää D-vitamiinmolekyylejä... Täytyykö jatkaa?


      • Arto777 kirjoitti:

        Darwinin lajiensynty on huuhaata ja on monesti kumottu. Raamattua ei ole kukaan kumonnut eikä tule kumoamaankaan.

        Toisin päin.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Asialliset kristityt nimenomaan tietävät evoluution olevan tosiasia. Hörhökristityt ovat harhoissaan.

        Olet ihan pihalla!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Asialliset kristityt nimenomaan tietävät evoluution olevan tosiasia. Hörhökristityt ovat harhoissaan.

        Evoluutio on huuhaata!
        Mitään ei synny tyhjästä!


      • Arto777 kirjoitti:

        Eikä minulla sinun.

        Vaikka sinulla näyttää päivittäisistä kirjoitusten ajoista päätellen olevan aikaa, vaikka kuinka paljon, koska kirjoituksia on aamusta alkaen ja keskipäivään tultaessa ja iltaan tultaessa vaikka kuinka paljon. Työttömällä näyttää olevan aikaa, mutta eläkeläisellä ei.

        Se on helppoa kun laittaa koneet tekemään työt. Aluksi käytin vain paineilma-automatiikkaa, osin itse rakentamaani. Sitten opettelin lähes omatoimisesti tietokoneohjatun automaation.

        Hölmöilyysi vastaaminen on hauskaa. Ajankäyttö on ainut ongelma koska on niin paljon muutakin mielenkiintoista.


      • Arto777 kirjoitti:

        PERUSTELE KIITOS?

        Katso biologian oppikirjastasi!


      • Arto777 kirjoitti:

        Jotka hyväksyvät evoluution eivät ole Kristittyjä. Pidätkö sinä Ollia Kristittynä kun hän hyväksyy evoluutio opin?

        Ovat kristittyjä. Et sinä voi sitä määritellä. Et sinäkään varmaan isko Raamattuun kirjaimellisesti. Vai pitääkö homot mielstäsi tappaa, kuten Raamattu kehottaa?


      • Arto777 kirjoitti:

        RATAKISKOSTA VÄÄNNETTYNÄ.

        Vaikka on turhaa sijoille mitään kirjoittaa. Mene päiväntasaajalle (kun korona on ohi) Mene vaikka rannalle ja seiso siinä. Näetkö omaa varjoasi??? ET!!!

        Kun et osaa matkustaa, kun sinulla ei ole edes kielitaitoa. Mene huoneessa lampun alle. Näetkö varjoa. ET.

        Ai sijoille?

        Ei tarvitse mennä päiväntasaajalle. Olen seisonut Hainanin saarella Sanyan hiekkarannalla keskipäivällä. Totta helkutissa allani on varjo. Kokeilin juuri kehotuksestasi myös pistemäisen lampun alla. Kyllä varjo tulee tietenkin! Kokeilepa itse!

        On minulla kielitaitoa ihan riittävästi matkusteluun ja myös keskusteluun ulkomailla.


      • Dinosauruksen pehmytkudokset nyt 20 vuoden ajalta jatkavat miljooniin vuosiin uskovien hämmästyttämistä.

        Ensimmäinen tutkimus dinosaurusten pehmytkudoksista järkytti tiedemaailmaa. Kuinka pehmeä kudos olisi voinut selvitä väitetystä 60miljoonasta vuodesta dinosaurusten kuoltua sukupuuttoon? Siitä lähtien ihmiset ovat kyseenalaistaneet löydön luotettavuuden, jotkut ovat ilmaisseet tyrmistyksensä ja toiset puolestaan kieltäytyneet tunnustamasta koko löydöstä. Viimeisen 20 vuoden aikana on kuitenkin erittäin paljon dinosaurusten pehmytkudosta, että sen voidaan nyt varmasti todeta olevan toistuva ja johdonmukainen löytö.

        Tuore tapaus on pala fossiloituneen hadrosauruksen nahkaa, jossa on jäämiä nahan alla olleista olleista kylkiluista. Fossiloituneet nahka voi säylyä kolmella eri tavalla: painuma puristus tai periminedaalisoitunut kolmiulotteinen nahka. Viimeisin on harvinaisin, mutta tässä tapauksessa juuri se, mitä löydettiin. Kolmiulotteisen nahan päällä oli pikkukivimäisiä ja epäsäännöllisiä suomuja, jotka olivat suojanneet niiden alla olevaa verinahkaa.

        Näytteen analysoinnin jälkeen tutkijaryhmä oli mahdollista raportoida, että puhdistettuaan nahan ja luun he löysivät:

        Kolmiulotteisesti säilyneitä nahasta peräisin oleviin tummanruskeita eumelaniinipitoissia rakeita eumelaniini on biologinen pigmentti. Vaikka ryhmä totesi tämän viittaavan siihen , että hadrosaurus oli harmaa muista nahan rakenteeseen vaikuttaneista muuttujista johtuen ryhmä ei voinut sanoa tätä varmuudella.

        Verisuonten palasia ja osteosyyttejä kylkiluun orgaanisessa matriisissa. Kun huomio tällaisen pehmytkudoslöydön kohahduttavan seuraukset ei ole yllättävää että ryhmä kirjoitti "nahan ja siihen liittyvien molekyylitason säilymisen olevan yhä heikosti ymmärrettyä". Voiko kukaan uskoa että kymmeniä miljoonia vuosia vanha voi olla nämä dinosaurukset? DR Mary Schweitzer joka ensinmäisenä esitteli tämän antaa meille kaksi tulkintaa. Joko dinosaurukset eivät ole vanhoja kuin luulemme tai emme käsitä kuinka nämä kaksi tapahtui.

        Tutkimusten mukaan laskelmat osoittavat pehmytkudosmateriaali ei voi kestää 10milj. vuosia. Siksi ensimmäinen vaihtoehto on oikea.

        Raamattu kertoo selvästi maailman olevan 6000 vuotta vanha. Vedenpaisumuksessa katosi dinosaurukset maapallolta. Raamattu kertoo meille oikean historian.


        Taas on yksi naula lisää ateistien ja mormonien arkkuun.


      • Kirahvi on yksi todiste ateisteille evoluution olemassa olemukseen, kun kaula on evoluutiossa venynyt pitkäksi, jotta voisi syödä puun lehtiä.

        Mutta tajuavatko he, kuinka sydän voi pumpata verta aivoihin asti? Pitää olla voimakas mäntäpumppu. Tässä ei vielä mitään, mutta sitten kirahvi kumartuu juodakseen vettä? Onko silloin päässä hirmuinen verenpaine. EI OLE. Kirahvin kaulassa on paineensäädin, mikä tasaa painetta eri kaulan asennoissa. Tuollaista paineensäädintä ei ole vielä ihminen keksinyt. Ei meillä prosessiteollisuudessa ollut vastaavaa. Joten Luojan käsi näkyy myös tässä. Jumala on luonut meidät kaikki.

        Mikä käyttää mäntäpumppua? Ilman energiaa ei toimi.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Kirahvi on yksi todiste ateisteille evoluution olemassa olemukseen, kun kaula on evoluutiossa venynyt pitkäksi, jotta voisi syödä puun lehtiä.

        Mutta tajuavatko he, kuinka sydän voi pumpata verta aivoihin asti? Pitää olla voimakas mäntäpumppu. Tässä ei vielä mitään, mutta sitten kirahvi kumartuu juodakseen vettä? Onko silloin päässä hirmuinen verenpaine. EI OLE. Kirahvin kaulassa on paineensäädin, mikä tasaa painetta eri kaulan asennoissa. Tuollaista paineensäädintä ei ole vielä ihminen keksinyt. Ei meillä prosessiteollisuudessa ollut vastaavaa. Joten Luojan käsi näkyy myös tässä. Jumala on luonut meidät kaikki.

        Mikä käyttää mäntäpumppua? Ilman energiaa ei toimi.

        Nämä kopioitu evoluutio-palstalle. Mene Arto sinne keskustelemaan.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ei se pysähtynyt olekaan. Mutta se on hidasta. Ihminen on nopeuttanut sitä kesyjen eläinlajien osalta. Toisaalta liejuryömijöille on edelleenkin olemassa oma ekologinen lokeronsa, joten kaikkien liejuryömijöiden ei ollut tarpeellista kehittyä Artoiksi.

        Heitä jo roskakoriin nuo typerät juttusi ja mene ulkoilemaan se tekee hyvää.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Argumentointivirheitä tulee kun hörhöuskovat jäävät sanattomiksi itse asiaaan liittyen.

        Vain höpölix on jäänyt täällä sanattomaksi. Emme Jumalaan ja luomiseen uskovat me olemme pistäneet jo ainakin tosita sataa kertaa höpölixin suun tukkoon. Tämä höpölix on hävinnyt kaikki keskustelut 1000 - 0.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Et siis ymmärrä edes ekologisen lokeron käsitettä.

        Onko tuo lokero joku ateistien hätävale? Ja onkin sitä. Samoin kuin Oortinpilvi. Kun eivät komeetat voi olla kuin muutaman tuhannen vuotta vanhoja. Ateistit keksivät valheen, että Oortinpilvessä olisi komeettoja ja joku tähti ravistaisi noita liikkeelle. Missä on oortinpilvi ja mikä tähti ravistelee komeettoja liikkeelle? Jos sanovat Ootinpilven olevan olemassa, kyllä silloin pitää tietää myös mikä tähti on.

        Oortin pilvi
        Oortin pilvi eli Öpikin-Oortin pilvi on aurinkokunnan ulko-osissa sijaitseva komeettapilvi. Se on nimetty alankomaalaisen tähtitieteilijän Jan Oortin mukaan. Oortin pilven olemassaolosta ei ole toistaiseksi tehty suoria havaintoja, vaan pilven olemassaolo on päätelty tarkkailemalla komeettojen ratoja


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Asialliset kristityt nimenomaan tietävät evoluution olevan tosiasia. Hörhökristityt ovat harhoissaan.

        Kyllä ateistien mielikuvituksessa on evoluutio totta, mutta Kristityt uskovat Jumalan luomiseen.

        He jotka uskovat evoluutioon eivät usko Jumalaan.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Niin, tokihan yöllä ei tule ainakaan auringosta varjoa päiväntasaajalla, mutta eipä tule muuallakaan. Toisaalta se tilanne, että aurinko on havaitsijaan nähden tarkalleen zeniittipisteessä eli pään "yläpuolella" on olemassa kaiken aikaa jossain päin maapalloa. Se paikka vaeltelee vuodenajan ja kellonajan mukaan kravun- ja kauriin kääntöpiirien välissä.

        Mutta tästä tulee varmaankin kilometrien mittainen väittely Arton kanssa, koska hän varmaankin väittää, että aurinko on aina päiväntasaajan yläpuolella...

        Oletko uskonut, että yöllä on varjo? Kuustako tai kirkkaasta lampusta.


        Älä kerro enää hätävalheita, sillä ne eivät mene läpi.


      • Arto777 kirjoitti:

        Semmoista lääkettä ei ole vielä keksitty mikä auttaisi höpölixin tyhmyyteen. Minä löin vetoa, kumpi keksitään ensin korona rokote tai lääke höpölixin järjen parantamiseen. Minä voitin koronaan keksittiin ensin rokote. Voitto summaa en kerro.

        Kumpi tulee tapahtumaan ensin? Olkiluoto III lähtee käymään tai höpölixi saa järjen?


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ei sinusta voi tehdä suoraa linjaa apinaan, ksoka et ole apinoiden jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa. Usko nyt jo, että kukaan ei väitä ihmisen polveutuvan apinoista.

        Ydinreaktioon ei tavita ydinreaktoria. Auringossakin tapahtuu kaiken aikaa fuusioreaktiota vetyatomien homoillessa itsensä heliumatomeiksi.

        Evoluutio ei mihinkään kaadu. Kyllähän monet koirarodut ovat jo nytkin niin erilaisia, että eivät käytännössä lissäänny keskenään.

        Ei voi.

        Mutta Aatamiin voidaan. Kaikki fossiilit löytyvät Aatamiin saakka. Ja ovat kaikki nykyisen ihmisen kokoisia ja aivojen koko on sama kuin on nyt meillä on (höpölixillä on apinoiden kokoinen aivo) Pystyssä kävely ym, Kaikki fossiilit ovat alle 10000 vuotta vanhoja. Mutta höpölixin välimuoto fossiileja ei löydy vaan mistään, koska niitä ei ole. Onko ufo vienyt ne avaruuteen?


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ekologinen lokero.

        Apinoilta kyllä tulee sanoja. Monille on opetettu viittomakieltä. Ne osaavat jopa luoda itse uusia sanoja käyttämällä jo tuntemiaan sanoja. Mm. päärynää joku apina älysi kutsua vesiomenaksi. Nyt tietokoneaikaan apinoita on vielä helpompi opettaa käyttämään sanoja ja tietokonetta muutenkin.

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/06/16/apinakin-osaa-kayttaa-instagramia-jopa-paremmin-kuin-ihminen

        Taas ateistien hätävale. Ei apinat mitään osaa ei puhua ei viittomakieltä, Kaikki tietävät ,että apina osaa matkia ihmistä. Jos viitot käsillä apina tekee samoin, mutta uutta ei osaa, vain sen mitä sinä näytät apinalle. Puhumisesta ei sitten höpölix osaa sanoa sanaakaan, koska apinaa ei ole saatu sanomaan edes alkeellista sanaakaan.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Minun järjessäni ei ole mitään vikaa. Sellaisen on, joka väittää, että maapallo kallistelee vuodenikojen mukaan, että päiväntasaajalla ei tule varjoa, että auringonvalo sisältää D-vitamiinmolekyylejä... Täytyykö jatkaa?

        Sinun järjessäsi on suuresti vikaa. Et ole osannut vielä kertoa, kuinka maa kiertää aurinkoa soikion muotoista rinkiä napa on aina samaan suuntaan ilman ohjaavaa vaikutusta. Ainakaan minkään koulun fysiikkaan tämä ei sovi. Newton kertoi vain painovoimasta sanoi muun olevan Jumalan ohjaavaa vaikutusta.

        D- vitamiinista ei kannata sinulle mitään laittaa, koska et usko yhteenkään tieteliseen tosiasiaan mitä sinulle on annettu. Mene lukemaan vanhat keskustelut jos et usko.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Toisin päin.

        Raamattu on todistettu oikeaksi ja Darwinin teokset huuaaksi.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Se on helppoa kun laittaa koneet tekemään työt. Aluksi käytin vain paineilma-automatiikkaa, osin itse rakentamaani. Sitten opettelin lähes omatoimisesti tietokoneohjatun automaation.

        Hölmöilyysi vastaaminen on hauskaa. Ajankäyttö on ainut ongelma koska on niin paljon muutakin mielenkiintoista.

        Kerro enemmän tuosta robotista. Mitä se tuottaa ym.


        Sinä täällä hölmöilet. Olet jo useamman henkilön silmissä tullut idiootiksi. Minulla ei ole aikaa koko päivää kirjoitella idiootille koska se on täysin turhaa. Esim on hyvä tai huono D- vitamiini keskustelu. Et tajua vaikka kuinka moni tiedemies ja lääketiede kertoo, että saamme auringosta D- vitamiinia.

        TYHMÄN KANSSA ON TURHA VÄITELLÄ!!!

        Ennemmin kannattaa väitellä vaikka hevosten kanssa.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Se on helppoa kun laittaa koneet tekemään työt. Aluksi käytin vain paineilma-automatiikkaa, osin itse rakentamaani. Sitten opettelin lähes omatoimisesti tietokoneohjatun automaation.

        Hölmöilyysi vastaaminen on hauskaa. Ajankäyttö on ainut ongelma koska on niin paljon muutakin mielenkiintoista.

        Eräässä toisessa paikkaa sanot olevasi työtön. Mikä tieto on oikea? Minä uskon jälkimmäisen olevan totta.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Katso biologian oppikirjastasi!

        Ei kannata koska siellä ei kerrota totta. Siellä lukee mm. maahan tuli alkulientä ja siitä syntyi soluja ja siitä alkoi elämä maapallolla, vaikka tämä on täysin mahdotonta. Kukaan ei ole vielä hakenut luvattua palkkiota jos voi selittää tuon olevan totta ei kukaan ole mennyt edes yrittämään. koska se on mahdotonta ja kuitenkin Suomen koulukirjoissa kerrotaan noin. Evoluutio on myös biologian oppi, mutta ei kerro kuinka tapahtuu. Koska evoluutiota ei ole. Kuitenkin Suomen koulujen oppikirjat opettavat sitä, mitä ei tiede kykene selittämään,


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ovat kristittyjä. Et sinä voi sitä määritellä. Et sinäkään varmaan isko Raamattuun kirjaimellisesti. Vai pitääkö homot mielstäsi tappaa, kuten Raamattu kehottaa?

        Eivät varmasti ole Kristittyjä, jos eivät usko Jumalan sanaan.


        Jos he ovat Kristittyjä olet sitten sinäkin ja minä olen pakana.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ai sijoille?

        Ei tarvitse mennä päiväntasaajalle. Olen seisonut Hainanin saarella Sanyan hiekkarannalla keskipäivällä. Totta helkutissa allani on varjo. Kokeilin juuri kehotuksestasi myös pistemäisen lampun alla. Kyllä varjo tulee tietenkin! Kokeilepa itse!

        On minulla kielitaitoa ihan riittävästi matkusteluun ja myös keskusteluun ulkomailla.

        Ei tule varjoa, koska seisot varjon päällä. Ota sateenvarjo silloin on alla varjo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nämä kopioitu evoluutio-palstalle. Mene Arto sinne keskustelemaan.

        "Nämä kopioitu evoluutio-palstalle. Mene Arto sinne keskustelemaan."

        Neuvo tuo ääliö höpölix sinne. Sitten menen minäkin.

        Täällä kun ei keskustella mormonien opista. Muuta kuin että höpölix laittaa copy/paste menetelmällä joka keskusteluun 1800 luvun moninainti juttuja ja Olli vastaa vai nja ainoastaan noihin. Opillisiin juttuihin ei Olli vastaa. Summa summarum höpölix on Ollin apuri.


      • Arto777 kirjoitti:

        Vain höpölix on jäänyt täällä sanattomaksi. Emme Jumalaan ja luomiseen uskovat me olemme pistäneet jo ainakin tosita sataa kertaa höpölixin suun tukkoon. Tämä höpölix on hävinnyt kaikki keskustelut 1000 - 0.

        Sinä olet hävinnyt joka ikisen hölmöilysi. Päiväntasaajalla tulee varjo, auringonvalo ei sisällä yhtä ainutta D-vitamiinimolekyyliä, maapallo ei kallistele vuosittain, maapallon kiertoaika akselinsa ympäri on vähemmän kuin 24 tuntia, auton ulkokaarteen puoleinen etupyörä kääntyy kaarteissa vähemmän kuin sisäkaarteen puoleinen, jne, jne.

        Sinulla ja Ollilla on sama vika. Ette ymmärrä tieteestä juuri mitään eikä teillä ole matemaattista eikä geometrista ajattelukykyä.


      • Arto777 kirjoitti:

        Onko tuo lokero joku ateistien hätävale? Ja onkin sitä. Samoin kuin Oortinpilvi. Kun eivät komeetat voi olla kuin muutaman tuhannen vuotta vanhoja. Ateistit keksivät valheen, että Oortinpilvessä olisi komeettoja ja joku tähti ravistaisi noita liikkeelle. Missä on oortinpilvi ja mikä tähti ravistelee komeettoja liikkeelle? Jos sanovat Ootinpilven olevan olemassa, kyllä silloin pitää tietää myös mikä tähti on.

        Oortin pilvi
        Oortin pilvi eli Öpikin-Oortin pilvi on aurinkokunnan ulko-osissa sijaitseva komeettapilvi. Se on nimetty alankomaalaisen tähtitieteilijän Jan Oortin mukaan. Oortin pilven olemassaolosta ei ole toistaiseksi tehty suoria havaintoja, vaan pilven olemassaolo on päätelty tarkkailemalla komeettojen ratoja

        Jos et tiedä edes, että mikä on ekologinen lokero, en jaksa opettaa. Jo alle kouluikäiset normaalilapset tietävät sen!


      • Arto777 kirjoitti:

        Kyllä ateistien mielikuvituksessa on evoluutio totta, mutta Kristityt uskovat Jumalan luomiseen.

        He jotka uskovat evoluutioon eivät usko Jumalaan.

        Väärin taas. Jumalaan ja evoluutioon uskominen eivät sulje toisiaan pois.


      • Arto777 kirjoitti:

        Oletko uskonut, että yöllä on varjo? Kuustako tai kirkkaasta lampusta.


        Älä kerro enää hätävalheita, sillä ne eivät mene läpi.

        Ei vaan myönsin sinun olevan oikeassa siltä osin, että yöllä ei tule varjoa ainakaan auringosta. Mutta päivällä tulee kaikkialla missä aurinko paistaa, myös päiväntasaajalla.


      • Arto777 kirjoitti:

        Kumpi tulee tapahtumaan ensin? Olkiluoto III lähtee käymään tai höpölixi saa järjen?

        Jos tuollainen argumentointivirheily on sinun uskonlahkosi ominaisuus, etpä pystyne kovin monta ihmistä käännyttämän tuollaiseen lähimmäisenrakkauden oppiisi;-)


      • Arto777 kirjoitti:

        Ei voi.

        Mutta Aatamiin voidaan. Kaikki fossiilit löytyvät Aatamiin saakka. Ja ovat kaikki nykyisen ihmisen kokoisia ja aivojen koko on sama kuin on nyt meillä on (höpölixillä on apinoiden kokoinen aivo) Pystyssä kävely ym, Kaikki fossiilit ovat alle 10000 vuotta vanhoja. Mutta höpölixin välimuoto fossiileja ei löydy vaan mistään, koska niitä ei ole. Onko ufo vienyt ne avaruuteen?

        No todistapa nyt väitteesi. Kerro vaikka suora isälinja Aatamista sinuun.

        Apinoiden kokonen aivo (yksikössä?) on kyllä melkoisen iso, esim. gorillan kokoinen.

        ”Lucyllä”, 3,1 miljoonaa vuotta vanhalla Australopitheus-lajin edustajalla oli täysi ihmisen liikkuvuus lonkissa ja jaloissa. Tämä siitä huolimatta, että lajin edustajilla oli edelleen piirteitä, jotka helpottivat niiden liikkumista puissa.

        ”Ardi” (Ardipithecus ramidus) on 4,4 miljoonaa vuotta vanha ihmislajin edustaja. Sillä oli lonkkaluut, jotka mahdollistivat lonkankoukistajien toiminnan samaan tapaan kuin nykyihmisellä. Tämä siitä huolimatta, että sillä oli pitkä, apinamainen lantioluu.

        Tutkijoiden mukaan tämä kertoo joustavasta sopeutumisesta, mikä mahdollisti liikkumisen pystyssä tehokkaasti, mutta myös kiipeilyn puissa.

        Arto Ardin jälkeläinen ei tunne omaa sukupuutaan, kun luulee esi-isiään korkeinetaan 10 000 vuotta vanhoiksi.


      • Arto777 kirjoitti:

        Taas ateistien hätävale. Ei apinat mitään osaa ei puhua ei viittomakieltä, Kaikki tietävät ,että apina osaa matkia ihmistä. Jos viitot käsillä apina tekee samoin, mutta uutta ei osaa, vain sen mitä sinä näytät apinalle. Puhumisesta ei sitten höpölix osaa sanoa sanaakaan, koska apinaa ei ole saatu sanomaan edes alkeellista sanaakaan.

        Oletko todella noin tietämätön? Apina ei tietenkään pysty puhumaan ihmisten kieltä äänihuultensa vuoksi, mutta viittomia se oppii ja osaa käyttää niitä itsenäisesti esim. halutessaan jotain. Samoin tietokoneella se pystyy ilmaisemaan itseään.


      • Arto777 kirjoitti:

        Sinun järjessäsi on suuresti vikaa. Et ole osannut vielä kertoa, kuinka maa kiertää aurinkoa soikion muotoista rinkiä napa on aina samaan suuntaan ilman ohjaavaa vaikutusta. Ainakaan minkään koulun fysiikkaan tämä ei sovi. Newton kertoi vain painovoimasta sanoi muun olevan Jumalan ohjaavaa vaikutusta.

        D- vitamiinista ei kannata sinulle mitään laittaa, koska et usko yhteenkään tieteliseen tosiasiaan mitä sinulle on annettu. Mene lukemaan vanhat keskustelut jos et usko.

        Ihan puhdasta fysiikkaa! Jos et ole oppinut sitä, mikä koulussa opetetaan jo varhasiessa vaiheessa, en voi auttaa!

        Nyt olet jo sentään huomannut oman aiemman hölmöilysi minun opettamani siltä osin, että myönnät napojen ososittavan samaan suuntaan koko ajan. Ennen väitit maapallon kallistelevan vuodenaikojen mukaan.

        Anna vihdoin edes YKSI lähde, jossa sanotaan auringonvalon SISÄLTÄVÄN D-vitamiinia!


      • Arto777 kirjoitti:

        Raamattu on todistettu oikeaksi ja Darwinin teokset huuaaksi.

        Heh...


      • Arto777 kirjoitti:

        Kerro enemmän tuosta robotista. Mitä se tuottaa ym.


        Sinä täällä hölmöilet. Olet jo useamman henkilön silmissä tullut idiootiksi. Minulla ei ole aikaa koko päivää kirjoitella idiootille koska se on täysin turhaa. Esim on hyvä tai huono D- vitamiini keskustelu. Et tajua vaikka kuinka moni tiedemies ja lääketiede kertoo, että saamme auringosta D- vitamiinia.

        TYHMÄN KANSSA ON TURHA VÄITELLÄ!!!

        Ennemmin kannattaa väitellä vaikka hevosten kanssa.

        Kysymys on aurngonvalon SISÄLTÄMÄSTÄ D-vitamiinista. Se on ollut sinun väitteesi!


      • Arto777 kirjoitti:

        Eräässä toisessa paikkaa sanot olevasi työtön. Mikä tieto on oikea? Minä uskon jälkimmäisen olevan totta.

        Missä olen sanonut olevani työtön? Olen sitäkin ollut joskus tilapäisesti, mutta muutoin olen ollut monessakin ammatissa. Liian monet asiat kiinnostavat.


      • Fossiilien tutkimus osoittaa, että uudet lajit ilmestyivät aina äkisti maakerrostumiin ja että kuvitellusta kehitysketjusta ei löydy välimuotoja.

        Biokemiallinen tutkimus on vahvistanut, että lajien välistä "puuttuvat renkaat" todella puuttuvat.

        Fossiileina löydetyt eliöt muistuttavat hyvin paljon nykyään eläviä muotoja ja lajit vaikuttavat hyvin vakailta.

        Eliöiden sisältämä valtava informaatiomäärä jota ilman niiden eri elinten yhteistoiminta ei ole mahdollista ja viittaa luomiseen.

        Ekologisten kokonaisuuksien harmonia eri eliölajien yhdyselämä monimutkaisesti rakentuneet molekyylit aineenvaihdunnan ja elinten hienoudet sekä elämänmuodossa toiseen tapahtuneeksi oletettuun kehitykseen liittyvät matemaattisen todennäköisyyden mahdottomuudet tukevat ajatusta luomisesta.


      • Arto777 kirjoitti:

        Ei kannata koska siellä ei kerrota totta. Siellä lukee mm. maahan tuli alkulientä ja siitä syntyi soluja ja siitä alkoi elämä maapallolla, vaikka tämä on täysin mahdotonta. Kukaan ei ole vielä hakenut luvattua palkkiota jos voi selittää tuon olevan totta ei kukaan ole mennyt edes yrittämään. koska se on mahdotonta ja kuitenkin Suomen koulukirjoissa kerrotaan noin. Evoluutio on myös biologian oppi, mutta ei kerro kuinka tapahtuu. Koska evoluutiota ei ole. Kuitenkin Suomen koulujen oppikirjat opettavat sitä, mitä ei tiede kykene selittämään,

        No kyllähän nyt herranen aika ekologinen lokero käsitteenä on olemassa aivan riippumatta siitäkin, että onko evoluutio totta vai ei! Mutta jos edes käsitteet eivät ole sinulle selvillää, vaikea on auttaa.


      • Arto777 kirjoitti:

        Eivät varmasti ole Kristittyjä, jos eivät usko Jumalan sanaan.


        Jos he ovat Kristittyjä olet sitten sinäkin ja minä olen pakana.

        Nän se on kuten jälkimmäisessä lauseessasi sanot.


      • Arto777 kirjoitti:

        Ei tule varjoa, koska seisot varjon päällä. Ota sateenvarjo silloin on alla varjo.

        Seison varjon päällä, jota ei itsesi mielestä ole. Heh, heh...


      • Arto777 kirjoitti:

        "Nämä kopioitu evoluutio-palstalle. Mene Arto sinne keskustelemaan."

        Neuvo tuo ääliö höpölix sinne. Sitten menen minäkin.

        Täällä kun ei keskustella mormonien opista. Muuta kuin että höpölix laittaa copy/paste menetelmällä joka keskusteluun 1800 luvun moninainti juttuja ja Olli vastaa vai nja ainoastaan noihin. Opillisiin juttuihin ei Olli vastaa. Summa summarum höpölix on Ollin apuri.

        Kyllä minä voisin mennä tuonne palstalle, kävinkin jo katsomassa, mutta siellä sinut on tallattu jo littanaksi, joten minun ei tarvitse vaivautua kommentoimaan siellä. Mene sinä puolustautumaan!


      • Ateistit väittävät että kuu on lohjennut maasta isonvaltameren kohdalta, mutta tämä on mahdotonta, koska maavetovoima olisi estänyt "kuun" lähdön maasta ja kiviaines ei ole kuussa sama mitä on maassa. Raamattu kertoo, että kuu antaa valoa maahan. Tämä pitää paikkansa ja sen tekee tuo kuun kiviaines. Maa ei anna valoa kuuhun. Raamattu on jälleen kerran oikeassa.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kuka tiedemies on sanonut, että ihmiset polveutuvat apinoista? Niin ei sanonut edes Darwin! Ota Arto ensin selväö asioista ja heitä kommentteja vasta sitten!

        Sinä itsekin olet esimerkki eläinlajin kehittymisestä uudeksi eläinlajiksi. Esivanhempasi vat liejuryömijöitä, mutta sinä et voi lisääntyä liejuryömijöiden kanssa, joten olet kehittynyt eri eläinlajiksi.

        Alkuaineesta voi jalostaa uutta alkuainetta ydinreaktiolla.

        "Kuka tiedemies on sanonut, että ihmiset polveutuvat apinoista? "

        Kaikki evoluutioon uskovat. Myöhemmin asiaa on korjattu, että samasta kantaisästä. Oppi vaihtuu aina kun edellinen käy mahdottomaksi.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ei se pysähtynyt olekaan. Mutta se on hidasta. Ihminen on nopeuttanut sitä kesyjen eläinlajien osalta. Toisaalta liejuryömijöille on edelleenkin olemassa oma ekologinen lokeronsa, joten kaikkien liejuryömijöiden ei ollut tarpeellista kehittyä Artoiksi.

        Jaa ettei evoluutio ole pysähtynyt? KYLLÄ, koska evoluutiota ei ole koskaan ollut olemassakaan.


        Selitä jo se kuinka liejusta ja liemestä voi syntyä soluja. Mene kuittaamaan palkkio, jos et itse halua anna lapsillesi pesämunaksi.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Teikäläiset luette huuhaasta. Otapa asiaperustein kantaa.

        Sinä luet huuhaasta.


        Raamattu todistaa ja fossiili löydöt vahvistavat, että ihmisfossiilit ovat kaikki samanlaisia, aivot ovat kaksikertaa suuremmat mitä on apinoilla. Ihminen on aina kävellyt pystyssä ym. Ja kaikki löydetyt ihmisfossiilit ovat alle 10000 vuotta vanhoja.

        Tämän höpölixin välimuotofossiiileja ei löydy mistään.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Et siis ymmärrä edes ekologisen lokeron käsitettä.

        Missään ei ole mitään lokeroita. Jos on kerro missä.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Asialliset kristityt nimenomaan tietävät evoluution olevan tosiasia. Hörhökristityt ovat harhoissaan.

        Asialliset Kristityt uskovat Jumalan olevan luoja. Joka ei usko luojaan Jumalana ei hänessä ole Pyhää Henkeä. Eivät voi uskoa Jumalaan.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ei sinusta voi tehdä suoraa linjaa apinaan, ksoka et ole apinoiden jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa. Usko nyt jo, että kukaan ei väitä ihmisen polveutuvan apinoista.

        Ydinreaktioon ei tavita ydinreaktoria. Auringossakin tapahtuu kaiken aikaa fuusioreaktiota vetyatomien homoillessa itsensä heliumatomeiksi.

        Evoluutio ei mihinkään kaadu. Kyllähän monet koirarodut ovat jo nytkin niin erilaisia, että eivät käytännössä lissäänny keskenään.

        "Ei sinusta voi tehdä suoraa linjaa apinaan,"

        Minussa ei ole mitään edes epäsuoraa linjaa apinaan. sinussa voi olla. Se että ihminen ja monet eläimet joiltain osin muistuttaa toisiaan. Ei johdu, että olisivat polveutuneet toisistaan, vaan siitä, että suunnittelija ja tekijä on sama. Kaikkivaltias Jumala.

        Onko evoluutiota, kun kuplafolkkari ja Porsche muistuttavat toisiaan? EI. Vaan suunnittelija on sama. Ferdinand Porsche.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ekologinen lokero.

        Apinoilta kyllä tulee sanoja. Monille on opetettu viittomakieltä. Ne osaavat jopa luoda itse uusia sanoja käyttämällä jo tuntemiaan sanoja. Mm. päärynää joku apina älysi kutsua vesiomenaksi. Nyt tietokoneaikaan apinoita on vielä helpompi opettaa käyttämään sanoja ja tietokonetta muutenkin.

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/06/16/apinakin-osaa-kayttaa-instagramia-jopa-paremmin-kuin-ihminen

        Apina ei voi sanoa yhtään ymmärrettävää sanaa, vaikka ateistit ovat yrittäneet tuota monta sataa vuotta. Vain epämääräistä ääntelyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutio on huuhaata!
        Mitään ei synny tyhjästä!

        "Evoluutio on huuhaata!
        Mitään ei synny tyhjästä!"

        TOTTA PUHUT! Vain tyhmä uskoo evoluutioon ja siihen että tyhjästä voisi jotain syntyä.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Se on helppoa kun laittaa koneet tekemään työt. Aluksi käytin vain paineilma-automatiikkaa, osin itse rakentamaani. Sitten opettelin lähes omatoimisesti tietokoneohjatun automaation.

        Hölmöilyysi vastaaminen on hauskaa. Ajankäyttö on ainut ongelma koska on niin paljon muutakin mielenkiintoista.

        Onko tuo joku kemiallinen prosessi? Jos on et voi noin vain sammuttaa illalla ja käynnistää aamulla. Se vaati valvontaa. Jos jotain kappale tavaraa. Kuka tuo raaka aineet ja vie valmistuneet pois.

        Ettei sinulle vain käynyt nyt vanhanaikaisesti???


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ovat kristittyjä. Et sinä voi sitä määritellä. Et sinäkään varmaan isko Raamattuun kirjaimellisesti. Vai pitääkö homot mielstäsi tappaa, kuten Raamattu kehottaa?

        Joka uskoo evoluutioon ei usko Jumalaan. Olli ei usko Jumalaan.


        Joka kannattaa homoliittoja ei myöskään usko Jumalaan. Jeesuksen rakkautta ei hänessä ole. Eikä Pyhää Henkeä.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ai sijoille?

        Ei tarvitse mennä päiväntasaajalle. Olen seisonut Hainanin saarella Sanyan hiekkarannalla keskipäivällä. Totta helkutissa allani on varjo. Kokeilin juuri kehotuksestasi myös pistemäisen lampun alla. Kyllä varjo tulee tietenkin! Kokeilepa itse!

        On minulla kielitaitoa ihan riittävästi matkusteluun ja myös keskusteluun ulkomailla.

        Et ole käynyt päiväntasaajalla, jos sanot että varjo tulee. Sinä olisit seisonut varjosi päällä.


        Kielitaitosi asetan samaan astelle kuin on ylioppilastodistuksesi ja ylipistossa opiskelusi. Kaikki on valetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nämä kopioitu evoluutio-palstalle. Mene Arto sinne keskustelemaan.

        Kopioitko sinä jo?


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Sinä olet hävinnyt joka ikisen hölmöilysi. Päiväntasaajalla tulee varjo, auringonvalo ei sisällä yhtä ainutta D-vitamiinimolekyyliä, maapallo ei kallistele vuosittain, maapallon kiertoaika akselinsa ympäri on vähemmän kuin 24 tuntia, auton ulkokaarteen puoleinen etupyörä kääntyy kaarteissa vähemmän kuin sisäkaarteen puoleinen, jne, jne.

        Sinulla ja Ollilla on sama vika. Ette ymmärrä tieteestä juuri mitään eikä teillä ole matemaattista eikä geometrista ajattelukykyä.

        Minä en ole kertaakaan hölmöillyt. Sinä olet suurin hölmöilijä.


        Yhteenkään D- vitamiini todisteeseeni et ole edes voinut vastata.

        Sinä olet hävinnyt kaikki keskustelut ainakin 10000 - 0. Olet muuten huono häviäjä. Anna kunnia voittajille, kuten urheilussakin annetaan. Jos aikoinani hävisin jääkiekossa oli kyllä kättelemässä voittaja joukkueen pelaajia (myös kapteenia kättelin tuomaritkin, vaikka oli kuinka nuijia) Ja tunnistin heidät paremmiksi. Sinusta ei ole tuohon kun et jo ole tunnustanut tappiotasi näissä keskusteluissa.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Jos et tiedä edes, että mikä on ekologinen lokero, en jaksa opettaa. Jo alle kouluikäiset normaalilapset tietävät sen!

        EN. Koska sitä ei ole.

        Tiedätkö sinä mikä on Jumala? Et koska et usko Jumalaan.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Jos et tiedä edes, että mikä on ekologinen lokero, en jaksa opettaa. Jo alle kouluikäiset normaalilapset tietävät sen!

        Ei sinun kannata opettaa olemattomia. Olen sen verran viisas että erotan olevan olemattomasta.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Väärin taas. Jumalaan ja evoluutioon uskominen eivät sulje toisiaan pois.

        VÄÄRIN.


        Jumalaan uskova ei voi hyväksyä evoluutiota.

        Koska Jumala on olemassa, mutta evoluutio ei ole olemassa.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        No todistapa nyt väitteesi. Kerro vaikka suora isälinja Aatamista sinuun.

        Apinoiden kokonen aivo (yksikössä?) on kyllä melkoisen iso, esim. gorillan kokoinen.

        ”Lucyllä”, 3,1 miljoonaa vuotta vanhalla Australopitheus-lajin edustajalla oli täysi ihmisen liikkuvuus lonkissa ja jaloissa. Tämä siitä huolimatta, että lajin edustajilla oli edelleen piirteitä, jotka helpottivat niiden liikkumista puissa.

        ”Ardi” (Ardipithecus ramidus) on 4,4 miljoonaa vuotta vanha ihmislajin edustaja. Sillä oli lonkkaluut, jotka mahdollistivat lonkankoukistajien toiminnan samaan tapaan kuin nykyihmisellä. Tämä siitä huolimatta, että sillä oli pitkä, apinamainen lantioluu.

        Tutkijoiden mukaan tämä kertoo joustavasta sopeutumisesta, mikä mahdollisti liikkumisen pystyssä tehokkaasti, mutta myös kiipeilyn puissa.

        Arto Ardin jälkeläinen ei tunne omaa sukupuutaan, kun luulee esi-isiään korkeinetaan 10 000 vuotta vanhoiksi.

        Täyttä valetta kaikki

        Ihmisen ja apinan aivoilla on suuri koko ero. Ihminen ei ole koskaan kävellyt kumarassa.

        Maailmankaikkeus on vain 6000 vuotta vanha. Selitä sitten jäiset komeetat.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Oletko todella noin tietämätön? Apina ei tietenkään pysty puhumaan ihmisten kieltä äänihuultensa vuoksi, mutta viittomia se oppii ja osaa käyttää niitä itsenäisesti esim. halutessaan jotain. Samoin tietokoneella se pystyy ilmaisemaan itseään.

        JOOOO taas tunnustit tyhmyytesi, Miksi miljoonissa vuosissa ei apina ole kehittynyt yhtään, mutta ihminen on? Koska evoluutiota ei ole, vaan ihminen on luotu 6000 vuotta sitten. Raamattu on totta


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ihan puhdasta fysiikkaa! Jos et ole oppinut sitä, mikä koulussa opetetaan jo varhasiessa vaiheessa, en voi auttaa!

        Nyt olet jo sentään huomannut oman aiemman hölmöilysi minun opettamani siltä osin, että myönnät napojen ososittavan samaan suuntaan koko ajan. Ennen väitit maapallon kallistelevan vuodenaikojen mukaan.

        Anna vihdoin edes YKSI lähde, jossa sanotaan auringonvalon SISÄLTÄVÄN D-vitamiinia!

        Jos sanot maankierron auringosta olevan sinun teoriassa fysiikkaa et tiedä fysiikasta yhtään mitään

        Minä tiedän fysiikasta kaiken älä väittele tyhmä minun kanssani.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kysymys on aurngonvalon SISÄLTÄMÄSTÄ D-vitamiinista. Se on ollut sinun väitteesi!

        Joo auringonvalosta saamme D- vitamiinia tämän on todennut ja todistaa lääketiede.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Missä olen sanonut olevani työtön? Olen sitäkin ollut joskus tilapäisesti, mutta muutoin olen ollut monessakin ammatissa. Liian monet asiat kiinnostavat.

        "Missä olen sanonut olevani työtön? Olen sitäkin ollut joskus tilapäisesti, mutta muutoin olen ollut monessakin ammatissa. Liian monet asiat kiinnostavat."

        Kyllä olet sanonut. Sinulla vaihtuu kaikki asiat aina tilanteen mukaan. Milloin asut missä päin Suomea tahansa tai ole kotoisin jostain päin Suomea, vaikka meidän mielestä sinä t ole mistään kotoisin.

        Kerro siitä yksityisyrityksestä lisää. Pontikkaako keität, kun et uskalla lisää kertoa?


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        No kyllähän nyt herranen aika ekologinen lokero käsitteenä on olemassa aivan riippumatta siitäkin, että onko evoluutio totta vai ei! Mutta jos edes käsitteet eivät ole sinulle selvillää, vaikea on auttaa.

        Ekologinen lokero, eli ekolokero kuvaa eliölajin tai -populaation paikkaa eliöyhteisössä. Myös ympäristö käsitetään osaksi ekologista lokeroa, koska se vaikuttaa eliölajipopulaatioon. Ekologinen lokero kertoo myös sen, miten populaatio suhtautuu esimerkiksi ravinnon, tilan ja petojen määrän muutokseen.

        Ei tuo kyllä millään tavoin vahvista evoluutiota.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Nän se on kuten jälkimmäisessä lauseessasi sanot.

        Jumalaan uskova ei voi olla ateisti ja PISTE.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Seison varjon päällä, jota ei itsesi mielestä ole. Heh, heh...

        Siksi sinä et sitä näe koska seisot sen päällä.

        HAH HAH HAAAA!!!!


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kyllä minä voisin mennä tuonne palstalle, kävinkin jo katsomassa, mutta siellä sinut on tallattu jo littanaksi, joten minun ei tarvitse vaivautua kommentoimaan siellä. Mene sinä puolustautumaan!

        Uskovia on aina herjattu. Jopa Jeesusta halveksuttiin. Ja siksi te ateisti evoluutio teorian kannattajat herjaatte uskovia, kun ette mahda mitään keskusteluissa meille.


      • Arto777 kirjoitti:

        Ateistit väittävät että kuu on lohjennut maasta isonvaltameren kohdalta, mutta tämä on mahdotonta, koska maavetovoima olisi estänyt "kuun" lähdön maasta ja kiviaines ei ole kuussa sama mitä on maassa. Raamattu kertoo, että kuu antaa valoa maahan. Tämä pitää paikkansa ja sen tekee tuo kuun kiviaines. Maa ei anna valoa kuuhun. Raamattu on jälleen kerran oikeassa.

        Kuu on syntynyt törmäyksessä. Jäävätkö sinun törmäyksissäsi esim. biljardipallot aina toisiinsa kiinni?

        No voi herranen aika! Etkö ole nähnyt astronauttien ottamia kuvia maasta. Maassa voi olla kuutamo ja kuussa voi olla maatamo. Jos Raamattu mielestäsi sanoo, että maa ei anna valoa kuulle, silloin Raamattusi on jälleen kerran väärässä!

        https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/2924801


      • Arto777 kirjoitti:

        "Kuka tiedemies on sanonut, että ihmiset polveutuvat apinoista? "

        Kaikki evoluutioon uskovat. Myöhemmin asiaa on korjattu, että samasta kantaisästä. Oppi vaihtuu aina kun edellinen käy mahdottomaksi.

        Miksi valehtelet? Annapa esim. Darwinin lausunto, jossa hän sanoo ihmisen polveutuvan apinoista!


      • Arto777 kirjoitti:

        Jaa ettei evoluutio ole pysähtynyt? KYLLÄ, koska evoluutiota ei ole koskaan ollut olemassakaan.


        Selitä jo se kuinka liejusta ja liemestä voi syntyä soluja. Mene kuittaamaan palkkio, jos et itse halua anna lapsillesi pesämunaksi.

        Liejuryömijöiden kohdalla on pysähtynyt, koska niillä on ekologinen lokeronsa. Sinun myöhemmät esivanhempasi ovat kehittyneet liejuryömijöistä ja löytäneet uusia ekologisia lokeroita kehityksensä varrella mm. puusta ja sittemmin ovat oppineet kävelemään kahdella jalalla. Sinun kohdallasi evoluutio on pysähtynyt. Tiedemiehet ovat kehittyneet hiukan pitemmälle.


      • Arto777 kirjoitti:

        Sinä luet huuhaasta.


        Raamattu todistaa ja fossiili löydöt vahvistavat, että ihmisfossiilit ovat kaikki samanlaisia, aivot ovat kaksikertaa suuremmat mitä on apinoilla. Ihminen on aina kävellyt pystyssä ym. Ja kaikki löydetyt ihmisfossiilit ovat alle 10000 vuotta vanhoja.

        Tämän höpölixin välimuotofossiiileja ei löydy mistään.

        No eivät taatusti ole samanlaisia! Esim. nuo edellä mainitsemani nimetyt yksilöt: Lucy ja Ardi. Ne ovat välimuotoja. Pystyivät kävelemään mutta pystyivät liikkumaan hyvin myös puissa. Jälkimmäinen on 4,4 miljoonaa vuotta vanha.


      • Arto777 kirjoitti:

        Missään ei ole mitään lokeroita. Jos on kerro missä.

        Katso biologian oppikirjasta tai Wikipediasta! Kaikille esikoulunkin käyneille tuttu käsite!


      • Lepakon kaikuluotain

        Lepakko ääntelee korkealla taajuudella ja pystyy päättelemään äänen paluusta saaliin suunnan nopeuden koon ja saaliin rakenteen. Nopeasti pimeässä liikkuva lepakko tietää näin mitä sen ympärillä tapahtuu. Lepakkojen käyttämän äänen taajuus vaihtelee 4....210 khz välillä, mikä sopii niiden saaliseläinten kokoon (5 - 20mm) Monet lepakot käyttävät tarpeen mukaan erilaisia taajuuksia. Jotkut saaliseläimet pystyvät nimittäin synnyttämään signaalin, joka häiritsee lepakon tutkaa. Fossiileina löydetyt lepakot ovat samanlaisia kuin nykyisetkin. Jotta lepakon tutkasta olisi hyötyä, sekä lähettimen että vastaanottimen täytyy toimia moitteettomasti ja niiden tulee olla oikein kytketty lepakon tietokoneeseen eli sen aivoihin. Koko ja teholuokassaan lepakon kaikuluotain on vertaansa vailla.


        Kuka nyt keksi ensin? Jumala? tai ihminen? Tutka keksittiin vasta 1900 luvulla. Ja tutkahäirintä myöhemmin.

        Kiitos Jumalalle hienoista keksinnöistä mikä todistaa luomisen oikeaksi, mutta evoluution Darwinin opit vääriksi.


      • Arto777 kirjoitti:

        Asialliset Kristityt uskovat Jumalan olevan luoja. Joka ei usko luojaan Jumalana ei hänessä ole Pyhää Henkeä. Eivät voi uskoa Jumalaan.

        Asialliset kristityt eivät kiellä tosiasioita.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Ei sinusta voi tehdä suoraa linjaa apinaan,"

        Minussa ei ole mitään edes epäsuoraa linjaa apinaan. sinussa voi olla. Se että ihminen ja monet eläimet joiltain osin muistuttaa toisiaan. Ei johdu, että olisivat polveutuneet toisistaan, vaan siitä, että suunnittelija ja tekijä on sama. Kaikkivaltias Jumala.

        Onko evoluutiota, kun kuplafolkkari ja Porsche muistuttavat toisiaan? EI. Vaan suunnittelija on sama. Ferdinand Porsche.

        On sinulla linja apinaan eikä liene edes kovin kaukainen. Sinun esi-isilläsi ja apinoiden esi-isillä on yhteisiä vanhempia.


      • Arto777 kirjoitti:

        Apina ei voi sanoa yhtään ymmärrettävää sanaa, vaikka ateistit ovat yrittäneet tuota monta sataa vuotta. Vain epämääräistä ääntelyä.

        Äänihuulten johdosta eivät pysty. Viittomia ja symboleja ne ymmärtävät. Tietokoneaikakausi edeistää paljon apinoiden kommunikaatiomahdollisuuksia ihmisten kanssa.


      • Arto777 kirjoitti:

        Onko tuo joku kemiallinen prosessi? Jos on et voi noin vain sammuttaa illalla ja käynnistää aamulla. Se vaati valvontaa. Jos jotain kappale tavaraa. Kuka tuo raaka aineet ja vie valmistuneet pois.

        Ettei sinulle vain käynyt nyt vanhanaikaisesti???

        Ei kemiallinen prosessi vaan mekaaninen. Metallia ja muovia, tarvittaessa puutakin.


      • Arto777 kirjoitti:

        Joka uskoo evoluutioon ei usko Jumalaan. Olli ei usko Jumalaan.


        Joka kannattaa homoliittoja ei myöskään usko Jumalaan. Jeesuksen rakkautta ei hänessä ole. Eikä Pyhää Henkeä.

        Olli uskoo Jumalaan. Homofoobikoilla ei ole Jeesuksen rakkautta.


      • Arto777 kirjoitti:

        Et ole käynyt päiväntasaajalla, jos sanot että varjo tulee. Sinä olisit seisonut varjosi päällä.


        Kielitaitosi asetan samaan astelle kuin on ylioppilastodistuksesi ja ylipistossa opiskelusi. Kaikki on valetta.

        Miksi päiväntasaajalla? Pohjoisen pallonpuoliskon kesällä Sanyan hiekkarannalla jää pienempi varjo kuin samaan aikaa päiväntasaajalla, koska aurinko ei silloin ole päiväntasajan yläpuolella.

        > Sinä olisit seisonut varjosi päällä.

        Hieno oivallus! Juuri niin tein! Nyt jo myönnät, että minusta JÄI VARJO!


      • Arto777 kirjoitti:

        Kopioitko sinä jo?

        Kävitkö jo siellä katsomassa miten hölmöilysi lytättiin? Kannattaakin aina siirtää ne sinne niin ei tarvitse vaivautua lyttäämään niitä täällä.


      • Arto777 kirjoitti:

        Minä en ole kertaakaan hölmöillyt. Sinä olet suurin hölmöilijä.


        Yhteenkään D- vitamiini todisteeseeni et ole edes voinut vastata.

        Sinä olet hävinnyt kaikki keskustelut ainakin 10000 - 0. Olet muuten huono häviäjä. Anna kunnia voittajille, kuten urheilussakin annetaan. Jos aikoinani hävisin jääkiekossa oli kyllä kättelemässä voittaja joukkueen pelaajia (myös kapteenia kättelin tuomaritkin, vaikka oli kuinka nuijia) Ja tunnistin heidät paremmiksi. Sinusta ei ole tuohon kun et jo ole tunnustanut tappiotasi näissä keskusteluissa.

        Sinä olet hävinnyt D-vitamiinikeskustelun 10000000 - 0. Ota nyt vihdoin SUORA LAINAUS joltain tiedemieheltä tai lääkäriltä, joka sanoo, että auringonvalo SISÄLTÄÄ D-vitamiinia!

        Jos et sitä tee, joudut myöntämään tappiosi.


      • Arto777 kirjoitti:

        EN. Koska sitä ei ole.

        Tiedätkö sinä mikä on Jumala? Et koska et usko Jumalaan.

        Jos apukoulussa ei jostain syystä puhuttu ekologisesta lokerosta, ei se sitä tarkoita etteikö sitä olisi olemassa.

        Tiedän mikä on Jumala. Tiedän myös mikä on jumala. Niitä on paljon. Kristinuskon kohdalla on kysymys erisnimestä, joak kirjoitetaan isolla siinä missä esim. Allahkin.


      • Arto777 kirjoitti:

        Ei sinun kannata opettaa olemattomia. Olen sen verran viisas että erotan olevan olemattomasta.

        Olathan sinä kuitenkin jo jotain oppinut minulta, mm. sen, että maapallo ei kallistele vuodenaikojen mukaan, vaan navat osoittavat samaan suuntaa kaiken aikaa. Ekologisen lokeron käsitteen voisit tarkistaa vaikkapa Wikipediasta. EI pitäisi olla vaikeaa ymmärtää.


      • Arto777 kirjoitti:

        VÄÄRIN.


        Jumalaan uskova ei voi hyväksyä evoluutiota.

        Koska Jumala on olemassa, mutta evoluutio ei ole olemassa.

        Olet väärässä.


      • Arto777 kirjoitti:

        Täyttä valetta kaikki

        Ihmisen ja apinan aivoilla on suuri koko ero. Ihminen ei ole koskaan kävellyt kumarassa.

        Maailmankaikkeus on vain 6000 vuotta vanha. Selitä sitten jäiset komeetat.

        Jätit kertomatta suoran linjan Aatamista sinuun.

        Esivanhempasi Ardipithecus ramidus käveli kumarassa sillä oli ainakin hiukan pienemmät aivot kuin sinulla ja se liikkui puissa paljon sinua kätevämmin, maassa ehkä hiukan heikommin, mutta pystyi kävelemään kahdella jalalla.


      • Arto777 kirjoitti:

        JOOOO taas tunnustit tyhmyytesi, Miksi miljoonissa vuosissa ei apina ole kehittynyt yhtään, mutta ihminen on? Koska evoluutiota ei ole, vaan ihminen on luotu 6000 vuotta sitten. Raamattu on totta

        Ovathan apinatkin kehittyneet lukuisiksi lajeiksi. Kehittymistä ei tarvita siinä vaiheessa kun ekologinen lokero on löytynyt, mutta jos se muuttuu esim. paikallisesti vakkapa puuston vähentyessä, silloin täytyy muuttua ja oppia kävelemään.


      • Arto777 kirjoitti:

        Jos sanot maankierron auringosta olevan sinun teoriassa fysiikkaa et tiedä fysiikasta yhtään mitään

        Minä tiedän fysiikasta kaiken älä väittele tyhmä minun kanssani.

        Heh... Sinähän luulit ennen, että maa kallistelee vuosittain... Sinä luulit, että maapallon kierto akselinsa ympäri kestää 24 tuntia...

        Yliopistossa opetetaan fysiikkaa enemmän kuin sinun apukoulussasi.

        Tiedät muka fysiikasta kaiken, mutta väität, että alkuaineet evät voi muuttua toisiksi alkuaineiksi, vaikka sitä tapahtuu auringossakin kaiken aikaa!


      • Arto777 kirjoitti:

        Joo auringonvalosta saamme D- vitamiinia tämän on todennut ja todistaa lääketiede.

        Auringonvalo auttaa D-vitamiinin synnyssä siinä missä hellasi lämpö saa munasi kovettumaan. Mutta auringonvalo ei SISÄLLÄ D-vitamiinia eikä hellasi sisällä kypsentynyttä munaa.

        Olet uskomaton!


      • Arto777 kirjoitti:

        Ekologinen lokero, eli ekolokero kuvaa eliölajin tai -populaation paikkaa eliöyhteisössä. Myös ympäristö käsitetään osaksi ekologista lokeroa, koska se vaikuttaa eliölajipopulaatioon. Ekologinen lokero kertoo myös sen, miten populaatio suhtautuu esimerkiksi ravinnon, tilan ja petojen määrän muutokseen.

        Ei tuo kyllä millään tavoin vahvista evoluutiota.

        Hienoa, että vihdoin sivistit itseäsi. Ekologinen lokero liittyy evoluutioon siten, että silloin ei tarvitse kehittyä kun on hyvä ekologinen lokero. Mutta jos olosuhteet muuttuvat esim. pakallisesti, silloin on tarvetta sopeutua muutikseen. Joskus se voi olla hyvinkin nopeaa esim. värin suhteen. Kaupunkiperhoset voivat olla tummempia kuin maalla elävät populaatiot.


      • Arto777 kirjoitti:

        Jumalaan uskova ei voi olla ateisti ja PISTE.

        Et ymmärrä edes ateismin määritelmää. Positiivinen ateisti ei usko Jumalaan, negatiivinen ateisti ei sulje Jumalan olemassaoloa pois. Agnostikko on vielä astetta vähemmän jumalankieltäjä. HUUTOMERKKI!


      • Arto777 kirjoitti:

        Siksi sinä et sitä näe koska seisot sen päällä.

        HAH HAH HAAAA!!!!

        Sinulla on varmaankin iso kaljamaha tai jokin muu iso elin, jos et näe allasi olevaa varjoa. Ensin kyllä sanoit, että päiväntasaajalla varjoa EI TULE, mutta onneksi vihdoin huomasit TUONKIN virheesi kun sinua opetin.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kuu on syntynyt törmäyksessä. Jäävätkö sinun törmäyksissäsi esim. biljardipallot aina toisiinsa kiinni?

        No voi herranen aika! Etkö ole nähnyt astronauttien ottamia kuvia maasta. Maassa voi olla kuutamo ja kuussa voi olla maatamo. Jos Raamattu mielestäsi sanoo, että maa ei anna valoa kuulle, silloin Raamattusi on jälleen kerran väärässä!

        https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/2924801

        Ei vaan kuu on luotu siinä missä maakin. Ei maa valaise kuuta samoin kuin kuu valaisee maata. Kysy vaikka kuussa käyneiltä astronauteilta. Kosmonautit väittää kuin höpölix, koska ovat ateisteja ja kommunisteja.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kuu on syntynyt törmäyksessä. Jäävätkö sinun törmäyksissäsi esim. biljardipallot aina toisiinsa kiinni?

        No voi herranen aika! Etkö ole nähnyt astronauttien ottamia kuvia maasta. Maassa voi olla kuutamo ja kuussa voi olla maatamo. Jos Raamattu mielestäsi sanoo, että maa ei anna valoa kuulle, silloin Raamattusi on jälleen kerran väärässä!

        https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/2924801

        Taas näkee kuinka työttömällä höpölixillä on aikaa. Heti kun minä vastaan on jo höpölix vastaamassa eli sillä on aikaa seurata, koska toinen on vastannut.


        Minä SM-liigan erätauolla käyn katsomassa, että mitä typeryyksiä on höpölix laittanut.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Miksi valehtelet? Annapa esim. Darwinin lausunto, jossa hän sanoo ihmisen polveutuvan apinoista!

        Lue lajien synty. Tuota apinasta polveutumista opetettiin jo koulussa ja jäin jälki istuntoon, koska väitin vastaan. Oikeasta asiasta joutuu jälki istuntoon, mutta valheesta palkitaan. Onneksi meillä oli vielä oikea uskonnon opetus.

        Ihmisen evoluutio tarkoittaa ihmisten suvun (Homo) eriytymistä ihmisten ja muiden apinoiden tai apinaihmisten yhteisestä kantamuodosta sekä nykyihmisen (Homo sapiens) kehittymistä. Ihmisen evoluutiossa voidaan käsitellä myös kädellisten lahkon kehitystä, sekä muita hominideja, kuten suvun Australopithecus apinaihmisiä.


        HUOMAA tuo muiden apinoiden. Eli jotkut laskevat jopa ihmisen oleman apina.


        Myönnä vaan höpölix, että olet itse myös sanonut ihmisen polveutuvan apinasta. Keskustelut voidaan kyllä käydä tarkistamassa, jos et myönnä. Sinä sanot nyt hätävalheen että seei ole sinä joka on tuon kirjoittanut.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Liejuryömijöiden kohdalla on pysähtynyt, koska niillä on ekologinen lokeronsa. Sinun myöhemmät esivanhempasi ovat kehittyneet liejuryömijöistä ja löytäneet uusia ekologisia lokeroita kehityksensä varrella mm. puusta ja sittemmin ovat oppineet kävelemään kahdella jalalla. Sinun kohdallasi evoluutio on pysähtynyt. Tiedemiehet ovat kehittyneet hiukan pitemmälle.

        Kerro sitten kuinka on evoluutio edennyt noista liejujutuista ja missä ovat fossiilit ja fossiilivälimuodot???? Ei tule vastausta. Eikä ole osoittaa yhtään fossiilia. Luomisessa on näyttää kaikki, joten muuta mahdollisuutta ei ole kuin luominen ja Jumalan olemassa olo. Vain enää tyhmä höpölix sanoo ettei Jumalaa ja luomista ole.

        "Liejuryömijät (Periophthalmus) on murtovesirannoilla elävien kalojen suku, johon kuuluu 17 lajia. Sen jäseniä tavataan mangrovemetsissä ja muilla trooppisilla rannoilla vuoroveden vaikutusalueella. Ne ovat sopeutuneet elämään alueella, jossa laskuvesi jättää ne lähes kuivalle maalle, ja pysyvät siellä kosteina kasvien alla tai pikku vuorovesilammikoissa."

        Eli on kala ja kalasta ei tule nisäkästä. Tämä on tosi.


        Taas joutuu höpölix toteamaan, että on hävinnyt keskustelun.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        No eivät taatusti ole samanlaisia! Esim. nuo edellä mainitsemani nimetyt yksilöt: Lucy ja Ardi. Ne ovat välimuotoja. Pystyivät kävelemään mutta pystyivät liikkumaan hyvin myös puissa. Jälkimmäinen on 4,4 miljoonaa vuotta vanha.

        Maa on vain 6000 vuotta vanha ei ole 4,4 milj. vuotta vanha.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Asialliset kristityt eivät kiellä tosiasioita.

        Olet oikeassa. Asialliset Kristityt eivät kiellä Jumalan olemassa oloa eikä Jumalan luomista. Nämä ovat tosiasiat ei evoluutio, mikä on satua.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        On sinulla linja apinaan eikä liene edes kovin kaukainen. Sinun esi-isilläsi ja apinoiden esi-isillä on yhteisiä vanhempia.

        Ehkä sinun sukupuussa löytyy apinoita, mutta minä olen suorassa linjassa Aatamiin ja Jumalan luomiseen.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Äänihuulten johdosta eivät pysty. Viittomia ja symboleja ne ymmärtävät. Tietokoneaikakausi edeistää paljon apinoiden kommunikaatiomahdollisuuksia ihmisten kanssa.

        Ihme evoluutio mikä on johtanut puhumattomaan apinaan. Juuri sinä väitit apinan puhuvan jotain. Jäitkö taas valheesta kiinni ja tyhmyydestäsi.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Ei kemiallinen prosessi vaan mekaaninen. Metallia ja muovia, tarvittaessa puutakin.

        Ei toimi automaattisesti. Jos olet keksinyt sen miksi et myy keksintöäsi.

        Todellisuudessa olet työtön. Et yliopistossa opiskellut etkä älykäs sillä nämä eivät olisi työttömänä. Vaan hyvässä asemassa olevina.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Olli uskoo Jumalaan. Homofoobikoilla ei ole Jeesuksen rakkautta.

        Olli ei usko Jumalaan, sillä mormonien jumala ei ole Jumala. En ole mikään fobiaa kärsivä. Minä julistan homoille Jeesuksen rakkautta ja pelastusta en pelkää homoja. He vain eivät ota sitä vastaan vaan ovat valinneet kadotuksen tien kuten sinäkin. Eivät luovu homoudesta vaan ovat valinneet kadotuksen tien.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Miksi päiväntasaajalla? Pohjoisen pallonpuoliskon kesällä Sanyan hiekkarannalla jää pienempi varjo kuin samaan aikaa päiväntasaajalla, koska aurinko ei silloin ole päiväntasajan yläpuolella.

        > Sinä olisit seisonut varjosi päällä.

        Hieno oivallus! Juuri niin tein! Nyt jo myönnät, että minusta JÄI VARJO!

        Joo myönnän varjon olevan minun alla ei näkyvissä.

        Sinä olet äärimmäisen tyhmä kun et tuota tajua ettei päiväntasaajalla tule varjo näkyviin. Et tajua myöskään sitä Kreikka juttua ,että miksi on varjo pidempi pohjoisessa kuin etelässä.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kävitkö jo siellä katsomassa miten hölmöilysi lytättiin? Kannattaakin aina siirtää ne sinne niin ei tarvitse vaivautua lyttäämään niitä täällä.

        Joo vastaukset oli odotettuja. Koska tyhmästä tulisi viisas ja myöntäisi olevansa väärässä ja hyväksyisi Jumalan olemassa olon. Sinä olet tyhmä kuten Raamattu sanoo, että vain tyhmä sanoo ettei Jumalaa ole.


        Uskotko sinäkin, että evoluutio on tehnyt lepakolle tutkan????


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Sinä olet hävinnyt D-vitamiinikeskustelun 10000000 - 0. Ota nyt vihdoin SUORA LAINAUS joltain tiedemieheltä tai lääkäriltä, joka sanoo, että auringonvalo SISÄLTÄÄ D-vitamiinia!

        Jos et sitä tee, joudut myöntämään tappiosi.

        Käy lukemassa vanhat keskustelut siellä on toista sataa tiedemiesten ja lääketieteen toteamusta että auringosta saamme D- vitamiinia.

        Sinä hävisit keskustelut ainakin 10 potenssiin 24 - 0 Nolla on sinun lukusi


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Jos apukoulussa ei jostain syystä puhuttu ekologisesta lokerosta, ei se sitä tarkoita etteikö sitä olisi olemassa.

        Tiedän mikä on Jumala. Tiedän myös mikä on jumala. Niitä on paljon. Kristinuskon kohdalla on kysymys erisnimestä, joak kirjoitetaan isolla siinä missä esim. Allahkin.

        Sinähän sen tiedät mitä apukoulussa opetetaan. Minä en koska en ole siellä ollut.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Olathan sinä kuitenkin jo jotain oppinut minulta, mm. sen, että maapallo ei kallistele vuodenaikojen mukaan, vaan navat osoittavat samaan suuntaa kaiken aikaa. Ekologisen lokeron käsitteen voisit tarkistaa vaikkapa Wikipediasta. EI pitäisi olla vaikeaa ymmärtää.

        En ole oppinut, koska maa kallistelee osoitan vain sinun tyhmän teoriasi vääräksi


        Keneltä sinä opit sen ettei ihminen polveudu apinasta?


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Olathan sinä kuitenkin jo jotain oppinut minulta, mm. sen, että maapallo ei kallistele vuodenaikojen mukaan, vaan navat osoittavat samaan suuntaa kaiken aikaa. Ekologisen lokeron käsitteen voisit tarkistaa vaikkapa Wikipediasta. EI pitäisi olla vaikeaa ymmärtää.

        Koska tulee ne fysiikanlait teoriaasi vahvistamaan???


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Jätit kertomatta suoran linjan Aatamista sinuun.

        Esivanhempasi Ardipithecus ramidus käveli kumarassa sillä oli ainakin hiukan pienemmät aivot kuin sinulla ja se liikkui puissa paljon sinua kätevämmin, maassa ehkä hiukan heikommin, mutta pystyi kävelemään kahdella jalalla.

        Fossiilit todistavat. Ei välimuotofossiileja ole.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Heh... Sinähän luulit ennen, että maa kallistelee vuosittain... Sinä luulit, että maapallon kierto akselinsa ympäri kestää 24 tuntia...

        Yliopistossa opetetaan fysiikkaa enemmän kuin sinun apukoulussasi.

        Tiedät muka fysiikasta kaiken, mutta väität, että alkuaineet evät voi muuttua toisiksi alkuaineiksi, vaikka sitä tapahtuu auringossakin kaiken aikaa!

        Maa kallistelee kiitos vuodenajat.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Auringonvalo auttaa D-vitamiinin synnyssä siinä missä hellasi lämpö saa munasi kovettumaan. Mutta auringonvalo ei SISÄLLÄ D-vitamiinia eikä hellasi sisällä kypsentynyttä munaa.

        Olet uskomaton!

        Auringosta saamme D-vitamiinin

        Laita vaikka google hakuun


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Hienoa, että vihdoin sivistit itseäsi. Ekologinen lokero liittyy evoluutioon siten, että silloin ei tarvitse kehittyä kun on hyvä ekologinen lokero. Mutta jos olosuhteet muuttuvat esim. pakallisesti, silloin on tarvetta sopeutua muutikseen. Joskus se voi olla hyvinkin nopeaa esim. värin suhteen. Kaupunkiperhoset voivat olla tummempia kuin maalla elävät populaatiot.

        En usko lainasin vain valheen sinulle.


      • Taas jäi höpölixille jauhot suuhun


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Missä olen sanonut olevani työtön? Olen sitäkin ollut joskus tilapäisesti, mutta muutoin olen ollut monessakin ammatissa. Liian monet asiat kiinnostavat."

        Kyllä olet sanonut. Sinulla vaihtuu kaikki asiat aina tilanteen mukaan. Milloin asut missä päin Suomea tahansa tai ole kotoisin jostain päin Suomea, vaikka meidän mielestä sinä t ole mistään kotoisin.

        Kerro siitä yksityisyrityksestä lisää. Pontikkaako keität, kun et uskalla lisää kertoa?

        Missä päin Suomea olen sanout asuvani? En muista kirjoittaneeni kuin ehkä Tampereesta, jossa olen asunut hyvin lukuisten muiden paikkakuntien ohella, mutta en asu siellä tällä hetkellä.

        Paljonko laitetaan pontikkaa tulemaan?


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Lepakon kaikuluotain

        Lepakko ääntelee korkealla taajuudella ja pystyy päättelemään äänen paluusta saaliin suunnan nopeuden koon ja saaliin rakenteen. Nopeasti pimeässä liikkuva lepakko tietää näin mitä sen ympärillä tapahtuu. Lepakkojen käyttämän äänen taajuus vaihtelee 4....210 khz välillä, mikä sopii niiden saaliseläinten kokoon (5 - 20mm) Monet lepakot käyttävät tarpeen mukaan erilaisia taajuuksia. Jotkut saaliseläimet pystyvät nimittäin synnyttämään signaalin, joka häiritsee lepakon tutkaa. Fossiileina löydetyt lepakot ovat samanlaisia kuin nykyisetkin. Jotta lepakon tutkasta olisi hyötyä, sekä lähettimen että vastaanottimen täytyy toimia moitteettomasti ja niiden tulee olla oikein kytketty lepakon tietokoneeseen eli sen aivoihin. Koko ja teholuokassaan lepakon kaikuluotain on vertaansa vailla.


        Kuka nyt keksi ensin? Jumala? tai ihminen? Tutka keksittiin vasta 1900 luvulla. Ja tutkahäirintä myöhemmin.

        Kiitos Jumalalle hienoista keksinnöistä mikä todistaa luomisen oikeaksi, mutta evoluution Darwinin opit vääriksi.

        Etkö uskalla mennä keskustelemaan noista evoluutiojutuista evoluutiopalstalle? Tänne mormonismipalstalle ne eivät kuulu.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Ei vaan kuu on luotu siinä missä maakin. Ei maa valaise kuuta samoin kuin kuu valaisee maata. Kysy vaikka kuussa käyneiltä astronauteilta. Kosmonautit väittää kuin höpölix, koska ovat ateisteja ja kommunisteja.

        Moniko kosmonautti on käynyt kuussa?

        Taas iskit kirveesi kiveen. Maatamo kuussa on voimakkaampi kuin kuutamo maassa.

        https://tiedetuubi.fi/taxonomy/term/47


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Taas näkee kuinka työttömällä höpölixillä on aikaa. Heti kun minä vastaan on jo höpölix vastaamassa eli sillä on aikaa seurata, koska toinen on vastannut.


        Minä SM-liigan erätauolla käyn katsomassa, että mitä typeryyksiä on höpölix laittanut.

        Jaa, että klo 17.45 minun pitäisi olla töissä... Nuorempana usein olinkin. Nyt pidän yleensä viikonloputkin vapaata.


      • Arto777 kirjoitti:

        Lue lajien synty. Tuota apinasta polveutumista opetettiin jo koulussa ja jäin jälki istuntoon, koska väitin vastaan. Oikeasta asiasta joutuu jälki istuntoon, mutta valheesta palkitaan. Onneksi meillä oli vielä oikea uskonnon opetus.

        Ihmisen evoluutio tarkoittaa ihmisten suvun (Homo) eriytymistä ihmisten ja muiden apinoiden tai apinaihmisten yhteisestä kantamuodosta sekä nykyihmisen (Homo sapiens) kehittymistä. Ihmisen evoluutiossa voidaan käsitellä myös kädellisten lahkon kehitystä, sekä muita hominideja, kuten suvun Australopithecus apinaihmisiä.


        HUOMAA tuo muiden apinoiden. Eli jotkut laskevat jopa ihmisen oleman apina.


        Myönnä vaan höpölix, että olet itse myös sanonut ihmisen polveutuvan apinasta. Keskustelut voidaan kyllä käydä tarkistamassa, jos et myönnä. Sinä sanot nyt hätävalheen että seei ole sinä joka on tuon kirjoittanut.

        En ole koskaan sanonut ihmisen polveutuvan apinasta. Nykyapinat ovat kyllä sukulaisiamme. Leikillisesti sanotaankin usein serkuiksi.

        Ihminen kuuluu ihmisapinoiden heimoon yhdessä gorillan, simpanssin ja orangin kanssa.


      • Arto777 kirjoitti:

        Kerro sitten kuinka on evoluutio edennyt noista liejujutuista ja missä ovat fossiilit ja fossiilivälimuodot???? Ei tule vastausta. Eikä ole osoittaa yhtään fossiilia. Luomisessa on näyttää kaikki, joten muuta mahdollisuutta ei ole kuin luominen ja Jumalan olemassa olo. Vain enää tyhmä höpölix sanoo ettei Jumalaa ja luomista ole.

        "Liejuryömijät (Periophthalmus) on murtovesirannoilla elävien kalojen suku, johon kuuluu 17 lajia. Sen jäseniä tavataan mangrovemetsissä ja muilla trooppisilla rannoilla vuoroveden vaikutusalueella. Ne ovat sopeutuneet elämään alueella, jossa laskuvesi jättää ne lähes kuivalle maalle, ja pysyvät siellä kosteina kasvien alla tai pikku vuorovesilammikoissa."

        Eli on kala ja kalasta ei tule nisäkästä. Tämä on tosi.


        Taas joutuu höpölix toteamaan, että on hävinnyt keskustelun.

        Sinun esi-isäsi nousivat sieltä mudasta maalle, nousivat puihin ja laskeutuivat alas.


      • Arto777 kirjoitti:

        Maa on vain 6000 vuotta vanha ei ole 4,4 milj. vuotta vanha.

        Heh...


      • Arto777 kirjoitti:

        Olet oikeassa. Asialliset Kristityt eivät kiellä Jumalan olemassa oloa eikä Jumalan luomista. Nämä ovat tosiasiat ei evoluutio, mikä on satua.

        Evoluutio on tosiasia.


      • Arto777 kirjoitti:

        Ehkä sinun sukupuussa löytyy apinoita, mutta minä olen suorassa linjassa Aatamiin ja Jumalan luomiseen.

        No kerro nyt se sukupuusi Aatamista sinuun.


      • Arto777 kirjoitti:

        Ihme evoluutio mikä on johtanut puhumattomaan apinaan. Juuri sinä väitit apinan puhuvan jotain. Jäitkö taas valheesta kiinni ja tyhmyydestäsi.

        Et osaa edes erottaa toistaan käsitteitä puhe ja kieli. Esim. viittomakieli on kieli ilman puhetta.


      • Arto777 kirjoitti:

        Ei toimi automaattisesti. Jos olet keksinyt sen miksi et myy keksintöäsi.

        Todellisuudessa olet työtön. Et yliopistossa opiskellut etkä älykäs sillä nämä eivät olisi työttömänä. Vaan hyvässä asemassa olevina.

        Etkö ole kuullut teollisuusautomaatiosta? Minulla oli vanhasta romusta kunnostamani täysautomaattinen kone jo ennen kuin oli tietokonetta käytössäni. Se toimi paineilmalla ja sähköllä. Piti vain laittaa raaka-aineet paikalleen ja kone käyntiin. Tein siihen sellaisen muutoksen, että se sammutti itse itsensä raaka-aineen loputtua.

        Etkö ole kuullut CNC-koneista? Niitä on esim. jyrsiminä, sorveina ja tulostimina. Kun raaka-aineet ovat paikoillaan ja kone käynnissä, normaalisti ei tarvitse puuttua asiaan ollenkaan kesken kaiken. Pelkkä valvominen riittää eikä sekään aina ole niin tarkkaa, koska harvoin ne pahuuksia tekevät.


      • Arto777 kirjoitti:

        Olli ei usko Jumalaan, sillä mormonien jumala ei ole Jumala. En ole mikään fobiaa kärsivä. Minä julistan homoille Jeesuksen rakkautta ja pelastusta en pelkää homoja. He vain eivät ota sitä vastaan vaan ovat valinneet kadotuksen tien kuten sinäkin. Eivät luovu homoudesta vaan ovat valinneet kadotuksen tien.

        Olli uskoo Jumalaan, vaikka hänen jumalansa onkin luulihaklöntti.

        Sinulla on homousfobia, koska luulet joutuvasi tuliseen järveen, jos et painosta homoja luopumaan homoudestaan.


      • Arto777 kirjoitti:

        Joo myönnän varjon olevan minun alla ei näkyvissä.

        Sinä olet äärimmäisen tyhmä kun et tuota tajua ettei päiväntasaajalla tule varjo näkyviin. Et tajua myöskään sitä Kreikka juttua ,että miksi on varjo pidempi pohjoisessa kuin etelässä.

        Sinä muutat aina sanomisiasi. Sinä sanoit nimenomaan, että päiväntasaajalla EI TULE VARJOA. Nyt kun huomasit minun opettamanani, että kyllä sellainen tulee, lisäätkin sanan NÄKYVIIN. Kyllä allani oleva varjo on hyvin näkyvissä, koska en ole isomahainen. Ja tietenkin muut ihmiset näkevät sinun varjosi. Se siis on olemassa, toisin kuin ensin väitit.


      • Arto777 kirjoitti:

        Joo vastaukset oli odotettuja. Koska tyhmästä tulisi viisas ja myöntäisi olevansa väärässä ja hyväksyisi Jumalan olemassa olon. Sinä olet tyhmä kuten Raamattu sanoo, että vain tyhmä sanoo ettei Jumalaa ole.


        Uskotko sinäkin, että evoluutio on tehnyt lepakolle tutkan????

        Sinut lytättiin odotetusti asiapohjalla täysin. Ainoa asia mitä voit tehdä on haukkua lyttääjät tyhmiksi...


      • Arto777 kirjoitti:

        Käy lukemassa vanhat keskustelut siellä on toista sataa tiedemiesten ja lääketieteen toteamusta että auringosta saamme D- vitamiinia.

        Sinä hävisit keskustelut ainakin 10 potenssiin 24 - 0 Nolla on sinun lukusi

        Et ole KOSKAAN antanut yhtäkään suoraa ainausta yhdeltäkään lääkäriltä tai tiedemieheltä, joka sanoisi auringonvalon sisältävän D-vitamiinia!

        Turha vedota vanhoihin keskusteluihin kun kyseistä todistetta niissäkään ei ole. Jos olisi olemassa, sinun oli äärimmäisen helppoa vaikkapa googlata sellainen ja laittaa tähän ketjuun.


      • Arto777 kirjoitti:

        Sinähän sen tiedät mitä apukoulussa opetetaan. Minä en koska en ole siellä ollut.

        Kaikissa muissa kuin apukoulussa taatusti puhutaan ekologisesta lokerosta. Vai onko sinulla jo silloin ollut sellainen sairaan narsistinen asenne, että ei kannata kuunnella, koska opettajat eivät muka tiedä mitään?


      • Arto777 kirjoitti:

        En ole oppinut, koska maa kallistelee osoitan vain sinun tyhmän teoriasi vääräksi


        Keneltä sinä opit sen ettei ihminen polveudu apinasta?

        Kummallista, että välillä kirjoitit jo, että navat osoittavat koko ajan samaan suuntaa, mutta nyt se maasi alkoikin taas kallistella. Yritä jo päättää. Nuo kaksi asiaa sulkevat toisensa pois.

        Kukaan ei ole koskaan minulle opettanut, että ihminen polveutuisi apinasta.


      • Arto777 kirjoitti:

        Koska tulee ne fysiikanlait teoriaasi vahvistamaan???

        Ne ovat tulleet jo aikoja sitten; mm. gravitaatiolait, vitkaisuuden laki,...


      • Arto777 kirjoitti:

        Fossiilit todistavat. Ei välimuotofossiileja ole.

        Ovatko siis kaikki esi-isäsi Aatamista sinuun säilyneet fossiileina? Luulin ensin, että sinulla on vain lista kaikista henkilöistä Aatamista sinuun.


      • Arto777 kirjoitti:

        Maa kallistelee kiitos vuodenajat.

        Taas se alkaa, vaikka välillä jo myönsit vitrheesi sanomalla, että navat osoittavat koko ajan samaan suuntaan.


      • Arto777 kirjoitti:

        Auringosta saamme D-vitamiinin

        Laita vaikka google hakuun

        Etsi sinä sieltä Googlehausta edes YKSI lainaus, jossa sanotaan, että auringonvalo SISÄLTÄÄ D-vitamiinia!


      • Arto777 kirjoitti:

        En usko lainasin vain valheen sinulle.

        Jaa, ett ekologinen lokero onkin valhetta? Se, että jokin kasvi kasvaa tietynlaisessa ympäristössä onkin valhetta?


      • Arto777 kirjoitti:

        Taas jäi höpölixille jauhot suuhun

        Jaa, mistä asiasta muka? Sinähän tässä puhut jo itseäsikin vastaan mm. maapallon liikkeistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, että klo 17.45 minun pitäisi olla töissä... Nuorempana usein olinkin. Nyt pidän yleensä viikonloputkin vapaata.

        Minun kommenttini siis. En huomannut rekisteröityä.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Dinosauruksen pehmytkudokset nyt 20 vuoden ajalta jatkavat miljooniin vuosiin uskovien hämmästyttämistä.

        Ensimmäinen tutkimus dinosaurusten pehmytkudoksista järkytti tiedemaailmaa. Kuinka pehmeä kudos olisi voinut selvitä väitetystä 60miljoonasta vuodesta dinosaurusten kuoltua sukupuuttoon? Siitä lähtien ihmiset ovat kyseenalaistaneet löydön luotettavuuden, jotkut ovat ilmaisseet tyrmistyksensä ja toiset puolestaan kieltäytyneet tunnustamasta koko löydöstä. Viimeisen 20 vuoden aikana on kuitenkin erittäin paljon dinosaurusten pehmytkudosta, että sen voidaan nyt varmasti todeta olevan toistuva ja johdonmukainen löytö.

        Tuore tapaus on pala fossiloituneen hadrosauruksen nahkaa, jossa on jäämiä nahan alla olleista olleista kylkiluista. Fossiloituneet nahka voi säylyä kolmella eri tavalla: painuma puristus tai periminedaalisoitunut kolmiulotteinen nahka. Viimeisin on harvinaisin, mutta tässä tapauksessa juuri se, mitä löydettiin. Kolmiulotteisen nahan päällä oli pikkukivimäisiä ja epäsäännöllisiä suomuja, jotka olivat suojanneet niiden alla olevaa verinahkaa.

        Näytteen analysoinnin jälkeen tutkijaryhmä oli mahdollista raportoida, että puhdistettuaan nahan ja luun he löysivät:

        Kolmiulotteisesti säilyneitä nahasta peräisin oleviin tummanruskeita eumelaniinipitoissia rakeita eumelaniini on biologinen pigmentti. Vaikka ryhmä totesi tämän viittaavan siihen , että hadrosaurus oli harmaa muista nahan rakenteeseen vaikuttaneista muuttujista johtuen ryhmä ei voinut sanoa tätä varmuudella.

        Verisuonten palasia ja osteosyyttejä kylkiluun orgaanisessa matriisissa. Kun huomio tällaisen pehmytkudoslöydön kohahduttavan seuraukset ei ole yllättävää että ryhmä kirjoitti "nahan ja siihen liittyvien molekyylitason säilymisen olevan yhä heikosti ymmärrettyä". Voiko kukaan uskoa että kymmeniä miljoonia vuosia vanha voi olla nämä dinosaurukset? DR Mary Schweitzer joka ensinmäisenä esitteli tämän antaa meille kaksi tulkintaa. Joko dinosaurukset eivät ole vanhoja kuin luulemme tai emme käsitä kuinka nämä kaksi tapahtui.

        Tutkimusten mukaan laskelmat osoittavat pehmytkudosmateriaali ei voi kestää 10milj. vuosia. Siksi ensimmäinen vaihtoehto on oikea.

        Raamattu kertoo selvästi maailman olevan 6000 vuotta vanha. Vedenpaisumuksessa katosi dinosaurukset maapallolta. Raamattu kertoo meille oikean historian.


        Taas on yksi naula lisää ateistien ja mormonien arkkuun.

        Suomesta löytynyt vanhin ihmisen luu on 11 000 vanha joten kiirjoittapa raamattusi uusiksi tai riittää luet sen oikein. Adamin lapset haki puolisot vieraalta maalta joten maapallolla oli ihmisiä Adamia


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Ei kannata koska siellä ei kerrota totta. Siellä lukee mm. maahan tuli alkulientä ja siitä syntyi soluja ja siitä alkoi elämä maapallolla, vaikka tämä on täysin mahdotonta. Kukaan ei ole vielä hakenut luvattua palkkiota jos voi selittää tuon olevan totta ei kukaan ole mennyt edes yrittämään. koska se on mahdotonta ja kuitenkin Suomen koulukirjoissa kerrotaan noin. Evoluutio on myös biologian oppi, mutta ei kerro kuinka tapahtuu. Koska evoluutiota ei ole. Kuitenkin Suomen koulujen oppikirjat opettavat sitä, mitä ei tiede kykene selittämään,

        Evoluutio on olemassa olevan sopeutumista uusiin olosuhteisiin joten kyllä sitä on mutta Ei evoluutio pysty solua luomaan, ainoastaan olemassa olevan lisääntymistä ja sopeutumista.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Sinä luet huuhaasta.


        Raamattu todistaa ja fossiili löydöt vahvistavat, että ihmisfossiilit ovat kaikki samanlaisia, aivot ovat kaksikertaa suuremmat mitä on apinoilla. Ihminen on aina kävellyt pystyssä ym. Ja kaikki löydetyt ihmisfossiilit ovat alle 10000 vuotta vanhoja.

        Tämän höpölixin välimuotofossiiileja ei löydy mistään.

        Tarkistappa tietosi, Eräs asia joka ontuu tuossa ajanmäärittelyssä eli tutkimuksissa on todettu ettei tuo hiilimäärittely ole tarkka, Siinä voi olla tuhansien vuoien virhe kun todella vanhoja määritellään



      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kuka tiedemies on sanonut, että ihmiset polveutuvat apinoista? Niin ei sanonut edes Darwin! Ota Arto ensin selväö asioista ja heitä kommentteja vasta sitten!

        Sinä itsekin olet esimerkki eläinlajin kehittymisestä uudeksi eläinlajiksi. Esivanhempasi vat liejuryömijöitä, mutta sinä et voi lisääntyä liejuryömijöiden kanssa, joten olet kehittynyt eri eläinlajiksi.

        Alkuaineesta voi jalostaa uutta alkuainetta ydinreaktiolla.

        Onko koaksien goad-käärmeen evoluutiota?

        Kun johtavat julkiset instituutiot toistuvasti lähettävät tosiasiana, että "näemme evoluution tapahtuvan tänään",1 Ei ole yllättävää, että monet uskovat siihen.

        Yksi esimerkki on äskettäinen prime-time-aamiaisradiosegmentti Australian kansallisessa lähetystoiminnan harjoittajassa, ABC Radio Nationalissa. Sydneyn yliopiston professori Richard Shine kertoi juontaja Fran Kellylle, että hän ja hänen käärmeitä tutkivat tutkijat ovat havainneet "aitoja evoluutiomuutoksia".2

        Mitä ne olivat? Väitetään, että käärmeet kehittyvät selviytymään ruo'on taajama-koastien leviämisestä Australian mantereelle. (Cane-koastiat otettiin käyttöön Pohjois-Queenslandissa 1930-luvulla, ja ne ovat jatkuvasti laajentaneet valikoimaansaja siirtymällä etelään Uuteen Etelä-Walesiin ja länteen pohjoiselle territorion.) Muutokset tekevät käärmeistä "paljon vähemmän alttiita" myrkylle koaan ihossa. (Yksi syy siihen, että kovas on levinnyt niin nopeasti, on sen myrkyllinen rauhanen, joka voi tappaa kotoperäisiä saalistajia, jotka syövät sitä.)


        Mutta haastattelun edetessä tarkkanäköinen kuulija olisi poiminut professori Shinen omista sanoista sen, että hän ja hänen kollegansa eivät olleet havainneet evoluutiota lainkaan. Pikemminkin se oli esimerkki luonnonvalinnasta, joka suosi tiettyjä jo olemassa olevia geneettisesti määriteltyjä piirteitä käärmepopulaatioissa. Kreationistit eivät kiistä luonnonvalintaa– se on todellakin tärkeä osa Raamatun luomismallia / Fall / Flood / Dispersion-mallia , ja kreationistitteoretteoretisoivat sen jo ennen Darwinia!

        Tutkijat olivat ensinnäkin pystyneet sulkemaan pois oppineen käyttäytymisen tekijänä tässä tapauksessa. "Olemme tehneet joukon kokeita nähdäksemme, voisiko olla niin, että käärmeet oppivat ja niin edelleen, mutta ne vaikuttavat huomattavan tyhmiltä ...", sanoi professori Shine ja korosti edelleen käärmeiden käyttäytymisen geneettistä perustaa:

        "Periaatteessa sinulla on vahva geneettinen komponentti ruokinnassa, ja jotkut käärmeet todella sekoavat syödessään sammakoita ja toiset todella haluavat syödä vain nisäkkäitä ja niin edelleen, ja se on itse asiassa aika hienostunut. Ulkomailla on paljon työtä, joka osoittaa, että jopa yhdessä vauvakäärmeiden pentueessa on geneettistä vaihtelua siitä, millaisia asioita he kohtelevat saaliina. Ja ainoat käärmeet, jotka selviävät koaksien saapumisen jälkeen, ovat ne, jotka sattuvat syntymään geenien kanssa, jotka sanovat: "Jos se näyttää ja haisee ruo'on ässyeltä, älä syö sitä."

        "Kovas, jota voit syödä, riippuu pään koosta, joten jos sinulla on pieni pää, et voi syödä kovin isoa konaa."

        Joten, jos olet käärme, pieni pää estää sinua syömästä suuria koaksia, joilla on enemmän myrkkyä, joten auttaa sinua selviytymään. Ja iso runko auttaa myös:

        Koaksin koko riippuu kehosi koosta. Joten jos sinulla on todella iso ruumis, se vaatii enemmän myrkkyä. Joten pohjimmiltaan oikea muoto koaksien saapuessa on olla iso käärme, jolla on pieni pää, ja se on juuri se evoluutiomuutos, jonka näemme parissa käärmelajissa, kotan hyökkäyksen historiassa Queenslandissa."
        Taajamainen luonnonvalinta, joka suosii suurivartisia, pienipäisiä käärmeitä ja/tai käärmeitä, joilla on ilmeisesti geneettisesti ennalta määrätty vastenmielisyys ruo'on nastan syömistä kohtaan, ei kuitenkaan ole "evoluutiomuutos". Päästäkseen lammen roskasakista käärmeiin vaatii geneettisen tiedon lisääntymistä, mutta professori Shine kollegoineen on havainnut vain geneettisen tiedon teurastamisen. Käärmepopulaatioista poistetaan geenejä, jotka koodaavat suuria päitä, pieniä ruumiita ja tarvetta niellä ruo'on ruo'on, mikä epäilemättä vähentää edellä mainittua olemassa olevaa "geneettistä vaihtelua


        Taajamainen luonnonvalinta, joka suosii suurivartisia, pienipäisiä käärmeitä ja/tai käärmeitä, joilla on ilmeisesti geneettisesti ennalta määrätty vastenmielisyys ruo'on nastan syömistä kohtaan, ei kuitenkaan ole "evoluutiomuutos". Päästäkseen lammen roskasakista käärmeiin vaatii geneettisen tiedon lisääntymistä, mutta professori Shine kollegoineen on havainnut vain geneettisen tiedon teurastamisen. Käärmepopulaatioista poistetaan geenejä, jotka koodaavat suuria päitä, pieniä ruumiita ja tarvetta niellä ruo'on ruo'on, mikä epäilemättä vähentää edellä mainittua olemassa olevaa "geneettistä vaihtelua". Katso myös Evolution Train's a-tulossa' (Anteeksi, a-goin'— väärään suuntaan).

        Ja voit odottaa sen tapahtuvan nopeasti - eli vain yhdessä sukupolvessa, jonka voit odottaa näkevän käärmepopulaatiossa, käärmeiden määrän kasvun, jossa on suuria ruumiita, pieniä päitä ja päätetty kiinnostuksen puute ruo'on ruokokoirien metsästykseen. Mutta evoluutiotieteilijät, jotka ovat tottuneet ajattelemaan, että hidas ja asteittainen evoluutio on se, miten pääsimme tänne, ja että muutos luonnonvalinnan kautta on evoluutiota, yllättyvät usein tällaisten muutosten tihdistä.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Kuka tiedemies on sanonut, että ihmiset polveutuvat apinoista? Niin ei sanonut edes Darwin! Ota Arto ensin selväö asioista ja heitä kommentteja vasta sitten!

        Sinä itsekin olet esimerkki eläinlajin kehittymisestä uudeksi eläinlajiksi. Esivanhempasi vat liejuryömijöitä, mutta sinä et voi lisääntyä liejuryömijöiden kanssa, joten olet kehittynyt eri eläinlajiksi.

        Alkuaineesta voi jalostaa uutta alkuainetta ydinreaktiolla.

        Geenikoodattu "temppu", joka suosi käärmeiden eloonjäämistä, kun ruo'on ruokoja on läsnä, ei "kehittynyt" tyhjästä – sitä oli jo käärmepopulaatiossa.
        Kun ABC:n juontaja Fran Kelly sanoi professori Shinelle, että hän oli havainnut "melko nopeaa evoluutiomuutoksille, fyysisille muutoksille, eikö niin?". Professori Shine vastasi:

        Olen hämmästynyt nopeudesta, että kaikki tapahtuu. Olemme tottuneet antibiootteihin, jotka muuttavat mikrobeja nopeasti, - ja hyönteisiin, jotka kehittyvät torjunta-aineiksi ja niin edelleen, - mutta nämä ovat aika isoja selkärankaisia, jotka kypsyvät pari vuotta ja niin edelleen. Joten olisit odottanut, että evoluutiomuutos olisi melko hidas. Mutta tietenkin koaksit ovat evoluution kannalta massiivinen valikoiva voima. Ainoa tapa ansaita elantonsa mustana käärmeenä, kun koaksit ovat saapuneet, on saada jotenkin temppu, joka tekee sinusta haavoittumaton, ja juuri niin on tapahtunut."
        Koaksit ovat todellakin "massiivinen valikoiva voima", mutta eivät "evoluution kannalta". Geenikoodattu "temppu", joka suosi käärmeiden eloonjäämistä, kun ruo'on ruokoja on läsnä, ei "kehittynyt" tyhjästä – sitä oli jo käärmepopulaatiossa. Mutta sellainen on hallitseva evolutionaarinen paradigma, jota monet ihmiset eivät voi (tai eivät halua?) nähdä tätä seikkaa. (Uuden-Seelannin ateistinen evoluutiotieteilijä, joka kirjoittaa Wellingtonin päälehdessä, on myös vedonnut tähän Queenslandin tislatun tislatun käärmeen luonnonvalintaan "todisteena" toiminnan kehittymisestä; ks. samassa lehdessä julkaistu CMI-kumous.)

        Jos vain professori Shine kollegoineen tietäisi, että antibioottien aiheuttama nopea muutos mikrobeissa (katso myös tässä jatäällä) ja torjunta-aineiden hyönteisten valikoiva teurastaminen eivät myöskään osoita mitään merkkejä evoluutiosta, se laittaisi sen, mitä he todella havaitsivat, aivan uuteen valoon, kuten entinen evoluutiotieteilijä, joka antoi todistuksensa tällä DVD: llä.


        Teksti on kääntäjällä käännetty

        https://creation.com/do-toads-goad-snake-evolution?fbclid=IwAR0xXw0XzrZ97usg8SkiBogup45zbMLWO5EkLBdbmZPvwSea8kxMrTknOy0


    • Hupsis. Minun oli tarkoitus vastata vain aloituksiin, jotka koskevat mormonismia, mutta vastasin nyt vahingossa tähän ketjuun. Jos Arto haluat keskustella tällä palstalla homoudesta ja evoluutiosta, keskustele siitä VAIN MORMONISMIIN liittyen.

      • Et edes voi vastata aloitukseen siksi et vastaa.


      • Arto777 kirjoitti:

        Et edes voi vastata aloitukseen siksi et vastaa.

        Pyrin vastaamaan vain mormonismia koskeviin alotuksiin. Evoluutiohölmöilyihisi olen vastannut je enemmän kuin tarpeeksi, mutta toistat aina itseäsi ja kun kyllästyy vastaamaan joka kerta uudelleen ja uudelleen samoihin juttuihisi, valehtelet, että en ole vastannut.


      • Arto777 kirjoitti:

        Et edes voi vastata aloitukseen siksi et vastaa.

        Väitit esimerkiksi tiedemiesten sanovan, että ihminen on polveutunut apinoista. Kuitenkaan edes Darwin ei ole sellaista väittänyt. Esität siis ilmiselviä valheita, joihin en jaksaisi aina uudelleen ja uudellen vastata, kun on järkevämpääkin tekemistä.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Väitit esimerkiksi tiedemiesten sanovan, että ihminen on polveutunut apinoista. Kuitenkaan edes Darwin ei ole sellaista väittänyt. Esität siis ilmiselviä valheita, joihin en jaksaisi aina uudelleen ja uudellen vastata, kun on järkevämpääkin tekemistä.

        Darwin esitti isänsä kantoja!


      • Minä olenkin enimmäkseen keskustellut mormonien oppiin liittyvistä asioista, mutta kaveria en ole saanut. Kun on vain noita sinun moninainti juttuja ja Ollin samoja vastauksia. Ainoa mistä täällä keskustellaan on homous/luominen/evoluutio.

        Päättele sitten itse mistä aiheesta tänne kannattaa kirjoituksen tai keskustelun aloittaa.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Pyrin vastaamaan vain mormonismia koskeviin alotuksiin. Evoluutiohölmöilyihisi olen vastannut je enemmän kuin tarpeeksi, mutta toistat aina itseäsi ja kun kyllästyy vastaamaan joka kerta uudelleen ja uudelleen samoihin juttuihisi, valehtelet, että en ole vastannut.

        Juuri näihin sinä et vastaa???
        Vain homous moninainti ja Luominen/evoluutio.

        Seuraavaan kirjoitukseen ei sinulta ole tullut yhtään kommenttia

        Jumala ei tarvitse minua, mutta minä tarvitsen Jumalaa pelastavaa Jeesusta Kristusta.

        Mutta mihin mormonit Jumalaa tarvitsevat? He uskovat, että kaikki on tullut evoluutiossa myös Jumala. Eikö kaikki silloin ohjaa ilman Jumalaa? Mihin Jumalaa tarvitaan? Ette tarvitse Jeesusta ja Jeesuksen sovitustyötä ristillä, kun omin avuin pelastutte omiin uskomiinne taivaslohkoihon. Ja saatanan voitto syntiinlankeemuksessa on teille hyvä asia silloin ette tarvitse Jeesuksen voittoa Golgatan keskimmäisellä ristillä. Kun syntiinlankeemus on hyvä asia.

        Ihmettelen suuresti mihin mormonit tarvitsevat Jumalaa?"


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Väitit esimerkiksi tiedemiesten sanovan, että ihminen on polveutunut apinoista. Kuitenkaan edes Darwin ei ole sellaista väittänyt. Esität siis ilmiselviä valheita, joihin en jaksaisi aina uudelleen ja uudellen vastata, kun on järkevämpääkin tekemistä.

        Darwinin museosta löytyy sukupuut missä on ihminen aina jostain vesieläimestä tullut apinaksi ja sitten ihmiseksi. Et tunne omia oppi isiäsi, mutta syytät minua esim. Martti Lutherin perättömillä väitteillä.

        https://www.google.fi/search?q=darwin museum&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=4wacQNiUmzc95M,GwY3fkqY3Vi6uM,_&vet=1&usg=K_Rx1lAiJBtgYyuNPrGEAHJasJFdk=&sa=X&ved=2ahUKEwjgks_70J7vAhVFiIsKHZ57AOwQuqIBMBp6BAhDEAM&biw=1366&bih=625#imgrc=4wacQNiUmzc95M


      • Anonyymi kirjoitti:

        Darwin esitti isänsä kantoja!

        Ja omiaan


      • Arto777 kirjoitti:

        Juuri näihin sinä et vastaa???
        Vain homous moninainti ja Luominen/evoluutio.

        Seuraavaan kirjoitukseen ei sinulta ole tullut yhtään kommenttia

        Jumala ei tarvitse minua, mutta minä tarvitsen Jumalaa pelastavaa Jeesusta Kristusta.

        Mutta mihin mormonit Jumalaa tarvitsevat? He uskovat, että kaikki on tullut evoluutiossa myös Jumala. Eikö kaikki silloin ohjaa ilman Jumalaa? Mihin Jumalaa tarvitaan? Ette tarvitse Jeesusta ja Jeesuksen sovitustyötä ristillä, kun omin avuin pelastutte omiin uskomiinne taivaslohkoihon. Ja saatanan voitto syntiinlankeemuksessa on teille hyvä asia silloin ette tarvitse Jeesuksen voittoa Golgatan keskimmäisellä ristillä. Kun syntiinlankeemus on hyvä asia.

        Ihmettelen suuresti mihin mormonit tarvitsevat Jumalaa?"

        Tuossahan kysyt mormoneilta.


      • Arto777 kirjoitti:

        Darwinin museosta löytyy sukupuut missä on ihminen aina jostain vesieläimestä tullut apinaksi ja sitten ihmiseksi. Et tunne omia oppi isiäsi, mutta syytät minua esim. Martti Lutherin perättömillä väitteillä.

        https://www.google.fi/search?q=darwin museum&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=4wacQNiUmzc95M,GwY3fkqY3Vi6uM,_&vet=1&usg=K_Rx1lAiJBtgYyuNPrGEAHJasJFdk=&sa=X&ved=2ahUKEwjgks_70J7vAhVFiIsKHZ57AOwQuqIBMBp6BAhDEAM&biw=1366&bih=625#imgrc=4wacQNiUmzc95M

        Laitoit linkin, jossa on noin miljoona kuvaa, mutta ei yhtään väitettä, että ihminen olisi kehittynyt apinasta.


      • Arto777 kirjoitti:

        Minä olenkin enimmäkseen keskustellut mormonien oppiin liittyvistä asioista, mutta kaveria en ole saanut. Kun on vain noita sinun moninainti juttuja ja Ollin samoja vastauksia. Ainoa mistä täällä keskustellaan on homous/luominen/evoluutio.

        Päättele sitten itse mistä aiheesta tänne kannattaa kirjoituksen tai keskustelun aloittaa.

        Evoluutio ja homous kuuluisivat ihan muille palsoille siltä osin kun ne eivät liity mormonismiin.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Pyrin vastaamaan vain mormonismia koskeviin alotuksiin. Evoluutiohölmöilyihisi olen vastannut je enemmän kuin tarpeeksi, mutta toistat aina itseäsi ja kun kyllästyy vastaamaan joka kerta uudelleen ja uudelleen samoihin juttuihisi, valehtelet, että en ole vastannut.

        "Pyrin vastaamaan vain mormonismia koskeviin alotuksiin."

        Koska olet keskustellut mormonien oppiin koskeviin kirjoituksiin? Olet vain laittanut copy/paste menetelmällä 1800 luvun mormonien moninainti juttuja et muuta. Ja Olli vastaa vain sinun kirjoituksiin ei minun.


        mormonismia alotuksiin Yliopistotasoista kirjoitusta.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Väitit esimerkiksi tiedemiesten sanovan, että ihminen on polveutunut apinoista. Kuitenkaan edes Darwin ei ole sellaista väittänyt. Esität siis ilmiselviä valheita, joihin en jaksaisi aina uudelleen ja uudellen vastata, kun on järkevämpääkin tekemistä.

        Kuka tuota sitten on väittänyt jos ei "tiedemies"????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Darwin esitti isänsä kantoja!

        Onko Darwinin isän pihassa kantoja?


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Tuossahan kysyt mormoneilta.

        Olet oikeassa vihdoinkin, mutta mormonit eivät osallistu noihin keskusteluihin. Oletko löytänyt Ollin kommenttia sieltä.

        Jos aloitan keskustelun mormonien opista ei kukaan osallistu (muut kuin höpölix mikä aloittaa kirjoittamaan asian vierestä) Mutta jos aloitan vaikka homoista on sitten jo paljon kirjoittajia.

        Minua erityisesti kiinnostaisi mormonien oppi. Mutta he eivät siitä kerro mitään.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Laitoit linkin, jossa on noin miljoona kuvaa, mutta ei yhtään väitettä, että ihminen olisi kehittynyt apinasta.

        Oletko sokea?


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Evoluutio ja homous kuuluisivat ihan muille palsoille siltä osin kun ne eivät liity mormonismiin.

        Olet 100% oikeassa, mutta kun sinäkään et muusta kirjoita kuin homoudesta ja evoluutiosta ja D-vitamiinista ja siitäkin osaat sanoa vain ettemme saa D-vitamiinia auringosta, vaikka tiede on kanssasi erimieltä.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Pyrin vastaamaan vain mormonismia koskeviin alotuksiin."

        Koska olet keskustellut mormonien oppiin koskeviin kirjoituksiin? Olet vain laittanut copy/paste menetelmällä 1800 luvun mormonien moninainti juttuja et muuta. Ja Olli vastaa vain sinun kirjoituksiin ei minun.


        mormonismia alotuksiin Yliopistotasoista kirjoitusta.

        Kyllä minä vastaan aina omin sanoin. SINÄ kopioit aina jostain hörhösivuilta noita evoluutiojuttuja, josiat paistaa läpi asiantuntemattomuus.


      • Arto777 kirjoitti:

        Kuka tuota sitten on väittänyt jos ei "tiedemies"????

        Sinähän tässäkin ainoana höpiset apinoista ihmisten esi-isänä, vaikka edes Darwin ei opettanut, että iminen polveutusi apinoista.


      • Arto777 kirjoitti:

        Olet oikeassa vihdoinkin, mutta mormonit eivät osallistu noihin keskusteluihin. Oletko löytänyt Ollin kommenttia sieltä.

        Jos aloitan keskustelun mormonien opista ei kukaan osallistu (muut kuin höpölix mikä aloittaa kirjoittamaan asian vierestä) Mutta jos aloitan vaikka homoista on sitten jo paljon kirjoittajia.

        Minua erityisesti kiinnostaisi mormonien oppi. Mutta he eivät siitä kerro mitään.

        Sinun kannattaisi keskittyä tällä palstalla vain mormonismiin. Silloin ihmiset jaksasivat lukeakin viestiketjuja ja ehkä vastatakin niihin, kun ei tarvitsisi lukea sinun hölmöilyjäsi D-vitamiinista, maapallon kallisteluista, homoista, evoluutiosta ym. asian vierestä.


      • Arto777 kirjoitti:

        Oletko sokea?

        En, mutta ei ole aikaa tutkia miljoonaa kuvaa. Sinun piti todistaa väitteesi, että joku tiedemies väittäisi ihmisen polveutuvan apinoista.


      • Arto777 kirjoitti:

        Olet 100% oikeassa, mutta kun sinäkään et muusta kirjoita kuin homoudesta ja evoluutiosta ja D-vitamiinista ja siitäkin osaat sanoa vain ettemme saa D-vitamiinia auringosta, vaikka tiede on kanssasi erimieltä.

        Sinä tuota D-vitamiinihölmöilyä jatkat. Kaikki lukijat varmasti tietävät, että auringnvalo ei sisällä yhtä ainutta D-vitamiinimolekyyliä. Sellaiseen uskoon et pysty taatusti kääntämään yhtäkään ihmisitä, ellet sitten jotain oman lahkosi hölmöläistä.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Onko Darwinin isän pihassa kantoja?

        Mielipiteitä eli kantoja!


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Sinähän tässäkin ainoana höpiset apinoista ihmisten esi-isänä, vaikka edes Darwin ei opettanut, että iminen polveutusi apinoista.

        En minä vaan kaikki evoluutioon uskova oppi kertoo meidän polveutuvan apinoista, jota on korjailtu jatkuvasti. Nyt kai on viimeinen, että polveudumme samasta kantaisästä, kun ei simpanssi tarina ollutkaan uskottava. Samasta kantaisästä polveutuminen on miljoonissa vuosissa jättänyt apina paran sangen alkeelliseksi, mutta ihminen on sitten kehittynyt valovuosien päähän muista evoluutio olentoon. Uskokoon tuohon kuka uskoo. Viisas ei usko moiseen.

        Kyllä Darwin on sanonut ihmisen polveutuvan apinasta. Ja itsekin sinä olet noin sanonut. Muistatko kun kirjoitit, että evoluution ansiosta emme putoa vuoteesta, kun olemme saaneet tuon vaiston apinoilta. Sanoit "kiitos evoluution" Et halua muistaa.

        https://urly.fi/1XFD


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Sinun kannattaisi keskittyä tällä palstalla vain mormonismiin. Silloin ihmiset jaksasivat lukeakin viestiketjuja ja ehkä vastatakin niihin, kun ei tarvitsisi lukea sinun hölmöilyjäsi D-vitamiinista, maapallon kallisteluista, homoista, evoluutiosta ym. asian vierestä.

        Kyllä näin on, mutta kun mormonit eivät halua keskustella minun kanssani jostain syytä. Minut kerran katoliset sulki pois koko Suomi24 keskusteluista. IP osoite suljettiin, mutta onneksi tuo on helppo vaihtaa. Nyt sitä haluavat myös mormonit. Ja sinä toivot minun poistuvan myös kun et kykene väittelemään minun kanssani.

        Varmasti sinun moninainti jutut halutaan täältä pois.

        Koska muuten ollaan viimeksi keskusteltu D- vitamiinista? Sinä vain olet laittanut noita maan kallistumis juttuja, vaikka se on ainoa oikea teoria ja sinun teoria on hölmölästä. Ei ole nähnytkään fysiikkaa, mistä sinä et tajua yhtään mitään.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Sinä tuota D-vitamiinihölmöilyä jatkat. Kaikki lukijat varmasti tietävät, että auringnvalo ei sisällä yhtä ainutta D-vitamiinimolekyyliä. Sellaiseen uskoon et pysty taatusti kääntämään yhtäkään ihmisitä, ellet sitten jotain oman lahkosi hölmöläistä.

        Sinä sitä D- vitamiini juttua jatkat, kun sinulta jäi hampaankoloon koko asia, kun huomasit olevasi väärässä. Ja sitä sinä et tänä päivänäkään myönnä, koska olet huono häviäjä. Jos minä todennan olevani väärässä minä kyllä aina myönnän olevani väärässä. Näin entisenä urheilijana.


      • Arto777 kirjoitti:

        En minä vaan kaikki evoluutioon uskova oppi kertoo meidän polveutuvan apinoista, jota on korjailtu jatkuvasti. Nyt kai on viimeinen, että polveudumme samasta kantaisästä, kun ei simpanssi tarina ollutkaan uskottava. Samasta kantaisästä polveutuminen on miljoonissa vuosissa jättänyt apina paran sangen alkeelliseksi, mutta ihminen on sitten kehittynyt valovuosien päähän muista evoluutio olentoon. Uskokoon tuohon kuka uskoo. Viisas ei usko moiseen.

        Kyllä Darwin on sanonut ihmisen polveutuvan apinasta. Ja itsekin sinä olet noin sanonut. Muistatko kun kirjoitit, että evoluution ansiosta emme putoa vuoteesta, kun olemme saaneet tuon vaiston apinoilta. Sanoit "kiitos evoluution" Et halua muistaa.

        https://urly.fi/1XFD

        Darwin eikä kukaan muukaan ole sanonut ihmisten polveutuvan apinoista, en minäkään. Ihmisenkin esi-isät ovat asuneet puissa. Olemme saaneet vaiston olla putoamatta silloin. Kirjoitin vain esi-isistämme, en apinoista.

        Ei sinun järkesi ole valovuosien päässä apinoista.


      • Arto777 kirjoitti:

        Kyllä näin on, mutta kun mormonit eivät halua keskustella minun kanssani jostain syytä. Minut kerran katoliset sulki pois koko Suomi24 keskusteluista. IP osoite suljettiin, mutta onneksi tuo on helppo vaihtaa. Nyt sitä haluavat myös mormonit. Ja sinä toivot minun poistuvan myös kun et kykene väittelemään minun kanssani.

        Varmasti sinun moninainti jutut halutaan täältä pois.

        Koska muuten ollaan viimeksi keskusteltu D- vitamiinista? Sinä vain olet laittanut noita maan kallistumis juttuja, vaikka se on ainoa oikea teoria ja sinun teoria on hölmölästä. Ei ole nähnytkään fysiikkaa, mistä sinä et tajua yhtään mitään.

        Moninaintijutut ovat olenNAINEN osa mormonismin historiaa ja ne kuuluvat myös sinun uskontosi historiaan, joten ne ovat sinulle kiusallisia. Maapallon kallistelut, D-vitamiini ja evoluutio, homofobiasi ym. eivät kuulu mormonismipalstalle.

        Sinun ei kannattais puuttua fysiikkaan eikä muihinkaan asioihin, joista et tiedä yhtään mitään. Sinähän et edes tiedä, että auringossa on käynnissä fuusioreaktio, jossa vetyatomit muuttuvat heliumatomeiksi...


      • Arto777 kirjoitti:

        Sinä sitä D- vitamiini juttua jatkat, kun sinulta jäi hampaankoloon koko asia, kun huomasit olevasi väärässä. Ja sitä sinä et tänä päivänäkään myönnä, koska olet huono häviäjä. Jos minä todennan olevani väärässä minä kyllä aina myönnän olevani väärässä. Näin entisenä urheilijana.

        Laita YKSIKIN sellainen lainaus joltain lääkäriltä tai tiedemieheltä, jossa sanotaan että auringonvalo SISÄLTÄÄ D-vitamiinia.

        Ei tule vai? Se asia on sitten selvä ja loppuunkäsitelty.


    • Anonyymi

      Ja kuin ihmisen lukumääeä.,

    • Anonyymi

      Mistähä oli kyse.....linkki9 ei aukea!

      • Anonyymi

        Ei mistään tärkeästä ollut kyse.
        En itsekkään ymmärtänyt koko tätä aloitusta?


    • DNA:mme paljastaa, että meissä on neandertalilaisen perimää. Kuitenkin vain sillä tavalla, että isä on ollut neandertalilainen ja äiti nykyihminen. Koska olisi hyvin epätodennäköistä, että nykyihmismiehet eivät olisi paneskelleet neandertalilaisnaisia, on luultavaa, että lapsia ei syntynyt tai lapset olivat lisääntymiskyvyttömiä kuten esim. muulit. Kun lajimääritelmä on se, että saman lajin yksilöt voivat saada keskenään lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä, neandertalilainen ja nykyihminen olivat evoluution myötä jo menettäneet puolet tuosta lisääntymiskyvystä eli olivat kehittymässä eri lajeiksi. Hevoset ja aasithan ovat jo eriytyneet, vaikka jälkeläisiä saavatkin (muuleja ja muuliaaseja), mutta jälkeläiset ovat lisääntymiskyvyttömiä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe