Sananlaskujen kirjan 8 luvun 22 jakeessa ei puhu Sana eli Jeesus vaan Pyhä Henki (erisnimi) eli Gabriel. Noissa jakeissa tuodaan ilmi että Pyhä Henki SYNTYI kuten myös Sana sai SYNTYNSÄ samalla tavoin kuin Pyhä Henki (erisnimi) sikiämällä suoraan Jumalan voimasta pyhästä hengestä (yleisnimi).
6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi Jumalan pyhästä hengestä olemassaoloon Sana.
4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi Jumalan pyhästä hengestä olemassoloon Pyhä Henki
22Herra loi minut töittensä esikoiseksi,
ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
23Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan,
alusta asti, hamasta maan ikiajoista.
24Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä,
ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
25Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen,
ennen kukkuloita, synnyin minä,
26kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua,
ei maanpiirin tomujen alkuakaan.
27Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä,
kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
28kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa,
kun syvyyden lähteet saivat voiman,
29 kun hän merelle asetti sen rajat,
että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli,
kun hän vahvisti maan perustukset,
30silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin,
ihastuksissani olin päivästä päivään
ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
31leikitsin hänen maanpiirinsä päällä,
ja ihastukseni olivat ihmislapset.
Syntynyneitä eli luotuja
4
72
Vastaukset
- Anonyymi
Raamatun mukaan Pyhä Henki ei ole persoona!
- Anonyymi
Kaikkein eniten sekaannusta Raamatun tuntemisessa ja ymmärtämisessä aiheuttaa juuri Pyhän Hengen (henkipersoona) ymmärtäminen. Raamattua ei pysty kukaan ymmärtämään ilman Pyhän Hengen (Gabriel) tuntemista. Laitan alas tiedon siitä miten Pyhä Henki sai taivaassa toiseksi nimekseen Gabriel .
Toinen luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Kolmas luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso.Toisen ja kolmannen luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan voimalla (pyhän hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta (maanpiiri) tuolloin Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni). Pyhä Henki eli Gabriel syntyi jumalaksi (Raamatussa Pyhää Henkeä eli Gabrielia kutsutaan myös Herraksi tai Herran enkeliksi) eikä enkeliksi vaikka hänestä käytetäänkin myöhemmin Raamatussa nimeä Gabriel tai enkeli Gabriel. - Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Pyhä henki on sitä paitsi feminiini.
Ensimmäinen naispuolinen persoona, joka myöhemmin tunnetaan Esterina, Abihailin tyttärenä, Raamatun Esterin kirjan päähenkilönä, tuli olemassaoloon 136> vuorokautta ennen kuudennen luomispäivän loppua. Kuudes luomispäivä oli pituudeltaan 268:n vuorokauden mittainen ajanjakso.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947686- 1723751
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2422464- 482145
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?251893- 481892
- 601778
- 191763