Naisen ja miehen palkka

Anonyymi

Nainen ja mies tekee samaa työtä. Palkka ero 2000€ ja työsuhdeauto miehen hyväksi.

En uskoisi todeksi ellen olisi ko nainen.

Kertokaa kokemuksistanne.

67

66

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Unohtamatta bonuksia jotka naiselle on satasia kun taas mies saa 1500-2000€.

      Ja pomon mielestä olen hyvä työntekijä 😧

    • Anonyymi

      Ehkä tuo on se työtehon ero.

      • Anonyymi

        Aivan, olen vieläpä tehokkaampi ja tarkempi työssäni. Mutta väärällä alalla.


    • Anonyymi

      Tarkista ensin, jos mahdollista, paljonko esimerkissäsi mainitut mies ja nainen tuottavat rahaa firmalle vuodessa. Ero saattaa olla yllättävän suuri ja selittää myös palkkaeron.

      • Anonyymi

        Näin on. Tuon talolle rahaa miljoonia enemmän mutta olen se hiljainen puurtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Tuon talolle rahaa miljoonia enemmän mutta olen se hiljainen puurtaja.

        En pidä itsestäni meteliä kuten tämä mies joka sai paremmat edut kun uhkasi lähteä pois pariin otteeseen. Minun talolle saadut työt antavat työtä noin 50 henkilölle ja miehen 15.

        Syynä on se että olen nainen vaikkakin hyvä työssäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä itsestäni meteliä kuten tämä mies joka sai paremmat edut kun uhkasi lähteä pois pariin otteeseen. Minun talolle saadut työt antavat työtä noin 50 henkilölle ja miehen 15.

        Syynä on se että olen nainen vaikkakin hyvä työssäni.

        Tulee kalliiksi yritykselle kun noin moni joutuu korjaamaan jälkesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee kalliiksi yritykselle kun noin moni joutuu korjaamaan jälkesi.

        Näin on. Naiset ei osaa tehdä työtä, oikea paikka kotona hellan ja nyrkin bälissä. Näin meillä, muija pysyy kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee kalliiksi yritykselle kun noin moni joutuu korjaamaan jälkesi.

        Eiks oo hyvä et muillekin tulee näin työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Naiset ei osaa tehdä työtä, oikea paikka kotona hellan ja nyrkin bälissä. Näin meillä, muija pysyy kotona.

        Näihin asioihin ei taideta saada ikinä minkäänlaista järkevää ratkaisua. On aloja joihin naiset eivät edes suostu menemään tai jossa miehet useammin pärjäävät ehkä paremmin ja saavat siitä siten parempaa liksaa esim. raskaamman työtehtävän vuoksi. Tosin myös esim naisvsltaisella hoitoalalla tehdään todella rankkaa työtä ja palkat ovat todella alhaalla- ja sitä alaa vähätellään tai otetaan itsestäänselvyytenä vaikka jokanen tän maan kansalainen on riippuvainen terveys-ja sosiaalityöstä. Ja nuo ennakkoasenteet ja lasikattoilmiöt palkoissa kyllä risovat. Olen kyllä sitä mieltä että se palkka pitäisi mennä kykyjen ja kokemuksen mukaan. Jos jollain alalla ei pysty jotain hommaa tekemään niin se kai sitten näkyy syystäkin palkassa. Mutta kyllä nyt prkl samoissa tehtävissä samalla alalla pitäisi sama palkka olla sekä miehillä että naisilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näihin asioihin ei taideta saada ikinä minkäänlaista järkevää ratkaisua. On aloja joihin naiset eivät edes suostu menemään tai jossa miehet useammin pärjäävät ehkä paremmin ja saavat siitä siten parempaa liksaa esim. raskaamman työtehtävän vuoksi. Tosin myös esim naisvsltaisella hoitoalalla tehdään todella rankkaa työtä ja palkat ovat todella alhaalla- ja sitä alaa vähätellään tai otetaan itsestäänselvyytenä vaikka jokanen tän maan kansalainen on riippuvainen terveys-ja sosiaalityöstä. Ja nuo ennakkoasenteet ja lasikattoilmiöt palkoissa kyllä risovat. Olen kyllä sitä mieltä että se palkka pitäisi mennä kykyjen ja kokemuksen mukaan. Jos jollain alalla ei pysty jotain hommaa tekemään niin se kai sitten näkyy syystäkin palkassa. Mutta kyllä nyt prkl samoissa tehtävissä samalla alalla pitäisi sama palkka olla sekä miehillä että naisilla

        Höpöhöpö, kerrohan yksikin naisten ala missä tehdään raskaampaa työtä pienemmällä palkalla kuin miehet monissa ammateissa teollisuudessa ja melkein missä vaan. Sairaanhoitaja on se vakiovastaus, mutta ei todellakaan ole raskasta eikä kiireistä miesten ammatteihin verrattuna ja palkka paljon parempi kuin teollisuudessa ja melkein missä tahansa perusammateissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, kerrohan yksikin naisten ala missä tehdään raskaampaa työtä pienemmällä palkalla kuin miehet monissa ammateissa teollisuudessa ja melkein missä vaan. Sairaanhoitaja on se vakiovastaus, mutta ei todellakaan ole raskasta eikä kiireistä miesten ammatteihin verrattuna ja palkka paljon parempi kuin teollisuudessa ja melkein missä tahansa perusammateissa.

        Jaa... olen ite mies, kokeillut noita sosiaalihommia ja voin sanoa että on aivan helvetin raskasta hommaa, sekä henkisesti että fyysisesti... mutta mutta.... kai toi on asia joka sisäistetään vasta sitten kun kaikki hoitotyöntekijät päättävät porukalla etteivät suostu ottamaan paskaa niskaan ja marssivat joukolla ulos. Toivoppa siinävaiheessa sitten jollekin läheisellesi hoitoapua jota et osaa itse antaa, kun sitä ei ole enää saatavilla. Tosin veikkaan että he jotka tota jokapäivä jaksaa, ovat henkisesti niin rautaa että saavat lisäuskoa ja motia lähes tyhjästä. Voin myöntää että musta ei siihen ollut ja opiskelen muita hommia. Mutta joo. Ihmiset on monesti sen verran egosentrisiä etteivät edes kykene hahmottamaan minkäänlaisia tasavertaisuus eroja, tunteita, fiilksiä ym. jotka EI kosketa OMAA napaa. Siksi näistäkin asioista tullaan vääntämään maailman tappiin asti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa... olen ite mies, kokeillut noita sosiaalihommia ja voin sanoa että on aivan helvetin raskasta hommaa, sekä henkisesti että fyysisesti... mutta mutta.... kai toi on asia joka sisäistetään vasta sitten kun kaikki hoitotyöntekijät päättävät porukalla etteivät suostu ottamaan paskaa niskaan ja marssivat joukolla ulos. Toivoppa siinävaiheessa sitten jollekin läheisellesi hoitoapua jota et osaa itse antaa, kun sitä ei ole enää saatavilla. Tosin veikkaan että he jotka tota jokapäivä jaksaa, ovat henkisesti niin rautaa että saavat lisäuskoa ja motia lähes tyhjästä. Voin myöntää että musta ei siihen ollut ja opiskelen muita hommia. Mutta joo. Ihmiset on monesti sen verran egosentrisiä etteivät edes kykene hahmottamaan minkäänlaisia tasavertaisuus eroja, tunteita, fiilksiä ym. jotka EI kosketa OMAA napaa. Siksi näistäkin asioista tullaan vääntämään maailman tappiin asti

        Ei sinusta miestä tule tekemälläkään. Menhän kokeilemaan oikeasti raskaita ja kiireisiä miesten töitä niin loppuu se valitus turhasta. Monet ammatit paljon kriittisempiä, sinullekin tulisi äkkiä nälkä, kylmä ja vaikka mitä kun joutuisit itse kaiken tekemään.

        Löhes jokainen on äöynyt vierailemassa tai ollut sairaalassa, eikä siellä todellakaan kiirettä ole , miten voisi ollakaan kun alle 2 potilasta yhtä hoitajaa kohti ja vielä pitäisi vähentää, että jää enemmän aikaa facebookiin, kahvi-, juoru- tupakkatauoille..., potilaat saa olla nälissään, janoissaa, likaisissa vaipoissaan. On kaikki apuvälibneetkin, toisin kuin ennen, eikä silloin valittaneet, akoista vaan tullut niin helvetin laiskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinusta miestä tule tekemälläkään. Menhän kokeilemaan oikeasti raskaita ja kiireisiä miesten töitä niin loppuu se valitus turhasta. Monet ammatit paljon kriittisempiä, sinullekin tulisi äkkiä nälkä, kylmä ja vaikka mitä kun joutuisit itse kaiken tekemään.

        Löhes jokainen on äöynyt vierailemassa tai ollut sairaalassa, eikä siellä todellakaan kiirettä ole , miten voisi ollakaan kun alle 2 potilasta yhtä hoitajaa kohti ja vielä pitäisi vähentää, että jää enemmän aikaa facebookiin, kahvi-, juoru- tupakkatauoille..., potilaat saa olla nälissään, janoissaa, likaisissa vaipoissaan. On kaikki apuvälibneetkin, toisin kuin ennen, eikä silloin valittaneet, akoista vaan tullut niin helvetin laiskoja.

        jaaaa.... ton kommentin on pakko olla trolli. tai sitten oot pudonnut päälles kun sut synnytettiin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jaaaa.... ton kommentin on pakko olla trolli. tai sitten oot pudonnut päälles kun sut synnytettiin...

        Enemmänkin vikaa kun et tunnista edes sukupuoltasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmänkin vikaa kun et tunnista edes sukupuoltasi.

        hmmmm... mitä???? tänne on selvästi päässyt hyvin häiriintyneitä henkilöitä kirjottamaan. ootko karannut jostain aurooran suljetulta kun aika harhaiselta vaikuttaa nyt. meinasin lähteä vääntämään tohon jotain mutta pyöri sä tossa omassa kuplassa ja sovinismissa vaan. tekee sulle varmasti hyvää. hyvää kevättä sulle


    • Anonyymi

      Ihan sama. Niin pitkään kun naisia ei pakoteta inttiin vankilan uhalla ilman palkkaa kuten miehiä niin tuo on ihan oikein. Ette edes tiedä miten paljon miehiä syrjitään tässä maassa.

      • Anonyymi

        Voi sinua. Olen nainen ja intin käynyt. Ja edelleen armeijassa, nyt työssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua. Olen nainen ja intin käynyt. Ja edelleen armeijassa, nyt työssä.

        Voi sinua. Ei sinua pakotettu inttiin ja tuskin olet käynytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua. Ei sinua pakotettu inttiin ja tuskin olet käynytkään.

        Ei ole pakotettu, halusin mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua. Olen nainen ja intin käynyt. Ja edelleen armeijassa, nyt työssä.

        Muista sitten vaatia naisillekkin pakollista armeijaa tai miehille vapaaehtoista vai oletko näitä rusinat pullasta feministejä?


      • Ole kiitollinen kuitenkin siitä että mies on ihmisyyden mitta ja maailma on rakennettu näitten mittojen mukaan.
        Nainen tekee paljon palkatonta työtä päivässä, koska heitä ei ole otettu huomioon. He tekevät sitä liiaksi terveydelleen, mikä jouduttaa kuolemaa.

        Minusta armeija kuuluu jokaiselle, paitsi raskaana oleville naisille.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Ole kiitollinen kuitenkin siitä että mies on ihmisyyden mitta ja maailma on rakennettu näitten mittojen mukaan.
        Nainen tekee paljon palkatonta työtä päivässä, koska heitä ei ole otettu huomioon. He tekevät sitä liiaksi terveydelleen, mikä jouduttaa kuolemaa.

        Minusta armeija kuuluu jokaiselle, paitsi raskaana oleville naisille.

        Ei näyt kotona loisiminen paljon rasittavan kun elävät 8 vuotta pitempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista sitten vaatia naisillekkin pakollista armeijaa tai miehille vapaaehtoista vai oletko näitä rusinat pullasta feministejä?

        Miten te herrat hyvät tuutte kotona oman kultanne kanssa toimeen? Jos nainen ei tee jotain niin ei käy. Jos tekee jotain koska haluaa/kokee velvollisuudeksi/haluaa kokemuksia siinä missä muutkin niin tämäkään ei kelpaa. Luuletteko että tolla mentaliteetilla kukaan nainen tai omat kaveritkaan, mikäli heitä on, jaksaa katella. Tai no, kun asiaa pohtii niin ehkä tossa tulikin se syy miksi vingutte täällä.


    • Anonyymi

      TES-palkka on kaikille sama, vaikka naisten työteho onkin paljon heikompi. Voit aivan vapaasti pyytää lisää palkkaa, mutta sitten joutuisit tekemänkin jotain palkkasi eteen.

    • Anonyymi

      On aloja ja ammatteja joilla on parempi palkka, koska niillä aloilla voidaan tehdä keksintöjä ja tehdään työtä ja työn tuottavuus paranee huomattavasti ja silloin kaikki hyötyvät. Näillä aloilla on oikein maksaa parempaa palkkaa (ja kenen asia se edes on kritisoida yksityisiä aloja jos joku niillä haluaa maksaa parempaa palkkaa?). Miksei naiset edes hakeudu opiskelemaan esim. tekniikkaa useammin? Voisi palkkakin parantua. Mutta ei, naiset hakeutuvat opiskelemaan yliopistoon humanistisia tieteitä kuten naistutkimusta. Itseään saavat syyttää jos tuollaisten kommarialojen kautta ajautuu velkakierteeseen tai ryyppäämään. Muiden ei kuulu verovaroista maksaa tyhmien pelleilyä. Työn hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan.

      • Eikö ole outoa, että aloilla joihin naisten tiedetään hakeutuvan on pieni palkka?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Eikö ole outoa, että aloilla joihin naisten tiedetään hakeutuvan on pieni palkka?

        Kuka pakottaa, eipä näy naisia pienipalkkaisissa raskaissa teollisuustöissä. Sen sijaan hyväpalkkaisesta sairaanhoitajan työstä vaativat vielä suurempaa palkkaa.


    • Onko sama työteho, osaaminen, kokemus, koulutus?
      Itsekin istun duunissa, jota periaatteessa tekee kaveri viereisellä pöydällä ja tienaa pari tonnia kuussa minua vähemmän. Enkä usko että valittaa, kun aika hyvää palkkaa vetää vasta valmistuneeksi...

      • Anonyymi

        Työteho mulla parempi, osaaminen laajempi, työkokemus tästä työstä 20v enemmän. Tällä ei ole merkitystä alalla missä miesten osuus on 90%. Rakastan työtäni ja nautin siitä joka päivä.

        Työkaverit ihmettelee tilannetta mutta mitä siitä. Pidän työpaikastani ja työstäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työteho mulla parempi, osaaminen laajempi, työkokemus tästä työstä 20v enemmän. Tällä ei ole merkitystä alalla missä miesten osuus on 90%. Rakastan työtäni ja nautin siitä joka päivä.

        Työkaverit ihmettelee tilannetta mutta mitä siitä. Pidän työpaikastani ja työstäni.

        Naiset ovat olleet aina hyviä puhumaan muunneltua totuutta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naiset ovat olleet aina hyviä puhumaan muunneltua totuutta!

        Kaikki ovat.
        Siksi vältänkin tuomitsemasta tai antamasta edes sen kummempaa arviota. Kerroin vain muutamia seikkoja, jotka voivat palkkaan vaikuttaa useamman tonnin verran kuussa, ja ihan reilusti ja tasa-arvoa kunnioittaen vieläpä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työteho mulla parempi, osaaminen laajempi, työkokemus tästä työstä 20v enemmän. Tällä ei ole merkitystä alalla missä miesten osuus on 90%. Rakastan työtäni ja nautin siitä joka päivä.

        Työkaverit ihmettelee tilannetta mutta mitä siitä. Pidän työpaikastani ja työstäni.

        ...mutta kun tyhmät esimiehet eivät tätä huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...mutta kun tyhmät esimiehet eivät tätä huomaa.

        Miksi huomaisivat. Ne pallit jalkovälissä vaikuttavat palkkaan nousevasti.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Kaikki ovat.
        Siksi vältänkin tuomitsemasta tai antamasta edes sen kummempaa arviota. Kerroin vain muutamia seikkoja, jotka voivat palkkaan vaikuttaa useamman tonnin verran kuussa, ja ihan reilusti ja tasa-arvoa kunnioittaen vieläpä.

        Oletkin ainoa järkevä tässä urpojen porukasss. Mut onnea aloittajalle uudesta duunista 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset ovat olleet aina hyviä puhumaan muunneltua totuutta!

        Meinaatko että miehet ei puhu pas..aa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että miehet ei puhu pas..aa

        Ei sentään koko ajan kuten naiset. Naisilla ei ole mitään asiaa eivät voisi valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sentään koko ajan kuten naiset. Naisilla ei ole mitään asiaa eivät voisi valehdella.

        Jaahas. Sä taidat olla oikein herrojen herra kun kantti riittää ihan anonyyminä toisen sukupuolen polkemiseen palstalla....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi huomaisivat. Ne pallit jalkovälissä vaikuttavat palkkaan nousevasti.

        se ei tosiaan paljoa palleja vaadi että osaa vinkua täällä anonyymisti ja jäädä vänkäämään ja yleistämään. kun joku kertoo ettei joku asia ole niinkuin stereotyyppisesti väitetään niin täällä joku palstan herra nostas heti aivan helvetillisen apinasirkuksen pystyyn... feministit sitä ja tätä. Ja kun joku sanoo ettei pidä itestään meteliä niin tämäkin on rikos... Lieneekö samoja henkilöitä jotka vinkuu naisten pahuudesta tuolla sinkkupalstalla myös. Jos tämä on taso niin mulla ei pitäis olla vaikeuksia. Eli kiitos, oma itsetunto paranee roimasti kun näitä lukee. Veikkaanpa muuten vielä että jonkun palstan suur alfan tukka leimahtaa tästä tuleen ja kirjotus poistetaan loukkaavana...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se ei tosiaan paljoa palleja vaadi että osaa vinkua täällä anonyymisti ja jäädä vänkäämään ja yleistämään. kun joku kertoo ettei joku asia ole niinkuin stereotyyppisesti väitetään niin täällä joku palstan herra nostas heti aivan helvetillisen apinasirkuksen pystyyn... feministit sitä ja tätä. Ja kun joku sanoo ettei pidä itestään meteliä niin tämäkin on rikos... Lieneekö samoja henkilöitä jotka vinkuu naisten pahuudesta tuolla sinkkupalstalla myös. Jos tämä on taso niin mulla ei pitäis olla vaikeuksia. Eli kiitos, oma itsetunto paranee roimasti kun näitä lukee. Veikkaanpa muuten vielä että jonkun palstan suur alfan tukka leimahtaa tästä tuleen ja kirjotus poistetaan loukkaavana...

        Vinkumisesi pelkästään hymyilyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkumisesi pelkästään hymyilyttää.

        no kiva kuulla että on(kai?) positiivinen vaikutus, vaikkakin vähän ihmetyttää...


    • Anonyymi

      Teen enemmän töitä. Olen tarkempi työssäni ja saan yritykselle enemmän työtä mutta olen miesvaltaisella alalla jossa naisia ei arvosteta. Osaamiseni on laajempi mutta olen nainen.

      Kyse ei ole laiskuudesta vaikka moni siitä arvostelee minua tuntematta tapausta. Mutta naisen paikka miesvaltaisella alalla pn tämä, valitettavasti. Palkkani on hyvä.

      • Anonyymi

        Teet siis enemmän töitä.

        Mistä tiedät sen? Millä mittareilla sitä mitataan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teet siis enemmän töitä.

        Mistä tiedät sen? Millä mittareilla sitä mitataan?

        Kuinka paljon lähtee tarjouksia eteenpäin ja paljonko siitä tulee työnä yritykselle. Kilpailu on kovaa, ei työn saaminen ole helppoa. Jotta saat työllistettyä 50 ihmistä niin paljon saa tehdä työtä sen eteen että tehdyt tarjoukset kolahtaa työnä firmalle. Pakkohan mun on tehdä enemmän työtä kuin kaverin jonka tarttee työllistää 15 henkilöä.

        Mutta kuten kirjoitin niin olen miesvaltaisella alalla ja pudän työstäni.


      • Anonyymi

        Ei se muutu faktaksi vaikka toistelisit kuinka monta kertaa tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon lähtee tarjouksia eteenpäin ja paljonko siitä tulee työnä yritykselle. Kilpailu on kovaa, ei työn saaminen ole helppoa. Jotta saat työllistettyä 50 ihmistä niin paljon saa tehdä työtä sen eteen että tehdyt tarjoukset kolahtaa työnä firmalle. Pakkohan mun on tehdä enemmän työtä kuin kaverin jonka tarttee työllistää 15 henkilöä.

        Mutta kuten kirjoitin niin olen miesvaltaisella alalla ja pudän työstäni.

        Oikea mittari nyt kuitenkin on se, paljonko firmalle jää rahaa, kun ne kaikki myymänne työt on tehty ja laskutettu. Jospa se kaverisi hoitaa isompia projekteja?


      • Anonyymi

        Jos tykkäät siitä työstä mitä teet niin koita sinnitellä niin pitkään että löydät jonkun toisen mestan jossa saisit samasta hommasta paremman palkan. Toivottavasti löytyy ja tsemppiä. Noi eriarvoistamishommat on kyllä paskaa. Ja älä pahota mieltäsi noista turhista kommenteista, korkeasaaressa on vissiin tullut häkkeihin häikkää kun lauma simpansseja päässeet näppisten ääreen. Ei me kaikki miehet olla tollaisia


    • Anonyymi

      Kertoo siitä, että olet joko harhainen paskanpuhuja (niin kuin useimmat feministit) tai uskomattoman huono palkkaneuvottelija. Vaikka kyse olisi jälkimmäisestäkin, niin on sulla otsaa tulla itkemään omaa kyvyttömyyttäsi. Olet muka parempi kuin kollegasi, mutta et kuitenkaan osaa neuvotella palkkaasi? Mitä jos ottaisit kutsuisit pomon juttusille, esittäisit faktat ja toteat, että et ole tyytyväinen palkkaasi ja etuihisi. Näin ne asiat järjestyy, eikä suomi24:lla höpisemällä.

      • Anonyymi

        Asiat järjestyy kun pistää tuulemaan. Aloitan uudessa työssä toukokuussa 1500€ paremmalla palkalla ja paremmilla bonuksilla ja työmatkakin lyhenee 45 km suunta. Pitää vaan uskaltaa lähteä pois vanhasta.

        Hyvää kevään odotusta kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiat järjestyy kun pistää tuulemaan. Aloitan uudessa työssä toukokuussa 1500€ paremmalla palkalla ja paremmilla bonuksilla ja työmatkakin lyhenee 45 km suunta. Pitää vaan uskaltaa lähteä pois vanhasta.

        Hyvää kevään odotusta kaikille.

        Mistä sait suojatyöpaikan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sait suojatyöpaikan?

        Maailman vanhimmalla keinolla 😂


      • Anonyymi

        Turha sinun on naisia haukkua. Olen nainen ja pomo miesvaltaisella alalla enkä koskaan puhu alaisilleni noin. Arvostan ja kunnioitan heitä ja kohtelen hyvin työntekijöinä. He tekevät parhaansa kun tietävät että arvostan heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiat järjestyy kun pistää tuulemaan. Aloitan uudessa työssä toukokuussa 1500€ paremmalla palkalla ja paremmilla bonuksilla ja työmatkakin lyhenee 45 km suunta. Pitää vaan uskaltaa lähteä pois vanhasta.

        Hyvää kevään odotusta kaikille.

        Onnea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sait suojatyöpaikan?

        Valtiolta, siellähän niitä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sait suojatyöpaikan?

        Kunnalta niitä löytyy.


      • Anonyymi

        Oikein miehen puhetta. Mollaat toista. Taidat olla naisia vähättelevä luuseri.

        Kaikissa työpaikoissa naisia ei vaan arvosteta työpanoksen mukaan vaikka tekisivät hyvää tulosta. Katos ku ne kilkuttimet edelleen painaa vaakakupissa niin paljon varsinkin palkan määrässä. Alottaja on varmaan kyselly palkankorotusta mutta ei tule pääsemaan lähellekään miehen ansiotasoa nykyisessä duunissa. Onnea hänelle uuteen duuniin!

        Toivottavasti joskus naisiakin arvostetaan kaikissa työpaikoissa. Jos sattuu vanhan ajan työnantaja niin nainen on heikoilla palkkansa suhteen. Silloin kannattaa äänestää jaloillaan jos suinkin pystyy. Kaikki ei voi sitä tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein miehen puhetta. Mollaat toista. Taidat olla naisia vähättelevä luuseri.

        Kaikissa työpaikoissa naisia ei vaan arvosteta työpanoksen mukaan vaikka tekisivät hyvää tulosta. Katos ku ne kilkuttimet edelleen painaa vaakakupissa niin paljon varsinkin palkan määrässä. Alottaja on varmaan kyselly palkankorotusta mutta ei tule pääsemaan lähellekään miehen ansiotasoa nykyisessä duunissa. Onnea hänelle uuteen duuniin!

        Toivottavasti joskus naisiakin arvostetaan kaikissa työpaikoissa. Jos sattuu vanhan ajan työnantaja niin nainen on heikoilla palkkansa suhteen. Silloin kannattaa äänestää jaloillaan jos suinkin pystyy. Kaikki ei voi sitä tehdä.

        Kaikissa suuremmissa työpaikoissa seurataan tarkasti palkkojen jakautumista sukupuolen mukaan, tietenkin samalla ottaen huomioon työtehtävä.

        Tämä sinulle vain tiedoksi.

        Lisäksi useimmat henkilöstöjohtajat ja henkilöstöpäälliköt ovat naisia.


      • Anonyymi

        taisi jollain mennä ihonalle ja päässä lyödä tyhjää kun piti heittää toi rasistikorttikin mukaan. jäitä hattuun vaan. -sivusta


      • Anonyymi

        Huomaa kyllä millon pään sisältö sekä sanavarasto ja kaikki keskustelutaito loppuu kesken kun on vedetään toi huorittelukortti esiin. Heitän sulle haasteen. Mee Kampintorille huutamaan megafooniin toi sama kommentti ja kato mitä tapahtuu. Vai surkastuuko pallit?


    • Anonyymi

      Sama täällä. Tehhään samaa duunii mut palkkaero satasia. Kuiteski naisena teen enemmän duunii.

      • Anonyymi

        Eikä tulosta vaan synny. Naisten pitäisi tehdä vähintään 20% pitempää päivää samaan tulokseen ja 8 vuotta kauemmin maksaaksenne eläkkeenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tulosta vaan synny. Naisten pitäisi tehdä vähintään 20% pitempää päivää samaan tulokseen ja 8 vuotta kauemmin maksaaksenne eläkkeenne.

        Omia kokemuksia teollisuus/tehdastyö:
        -Naisilla tasan sama palkanmääräytymisperuste kuin miehilläkin, osaamislisien mukaan.
        -Tehtaassa toisinaan hommia jotka vaativat fyysistä voimaa, näissä usein joutuu menemään itse tekemään kun naiset eivät jaksa...
        -Korkean paikan kammoisia naisissa useita, eli eivät saa ko.töitä tehtyä

        Eli helpommalla pääsevät, ja palkkaus sama.
        Toki kiva homma että naisia on tehtaassa, mutta useampi kuin yksi samassa vuorossa aiheuttaa heille jonkun ihme "kilpailuvietin", ainakin näin miesvaltaisella tehtaalla.


    • Anonyymi

      Perussuomalaisten ja natsien yhteystoiminnan ympärillä on vallinnut käsittämätön hiljaisuus

      On mielenkiintoista nähdä, milloin uskalletaan mediassa vihdoin rikkoa suomalaisen poliittisen keskustelun tabu, eli sen myöntäminen, että perussuomalaisilla on
      suoria yhteyksiä uusnatsitoimintaan.

    • Anonyymi

      Suvakkien ja islamistien yhteystoiminnan ympärillä on vallinnut käsittämätön hiljaisuus

      On mielenkiintoista nähdä, milloin uskalletaan mediassa vihdoin rikkoa suomalaisen poliittisen keskustelun tabu, eli sen myöntäminen, että suvakeilla on
      suoria yhteyksiä terroristitoimintaan.

    • Anonyymi

      Työnimike ja työn tuottavuus eivät ole sama asia. Naiset lähinnä istuvat kahvilla ja nojailevat seiniin. Ihan oikein, että aikaansaavalle maksetaan enemmän.

    • Anonyymi

      Palkat pitäisi olla julkisia, ei kylläkään sukupuolten takia vaan yleensä tasa-arvon. Kevyistä töistä maksetaan useinkin parempaa palkkaa vaikkei ole muutenkaan sen vaativampaa, vaikea niihin on puuttua, mutta samasta työstä pitäisi saada sama peruspalkka.

      Monella työpaikalla on tuottavuuspalkkio, minä tein niin nopeasti että kävi toisille kateeksi ja henkilökohtaiset muutettiin kaikkien yhteisiksi. Jos jää joutoaikaa niin tuodaan toisten hommia, ettei se silläkään korjaannu. Nuoleskelijat voittaa aina.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe