Jos kaikki jaettaisiin tasan

Anonyymi

Välisuomen sunnuntai suomalaisessa oli artikkeli jossa oli juttua kuinka paljon kukin saisi jos kaikki raha jaettaisiin kaikille tasan?

Itselläni on vajaa kymppi ja en oikee tiedä olisiko oikein jos asiansa sössineet saisi hölmöilyt anteeksi ilman seuraumuksia.

Varsinkin lainat keskustelu täällä aivan kamalaa kuinka yritetään saada muita maksamaan ne

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika nopeasti olisi pakka sekaisin. Tuohan tarkoittaisi todennäköisesti myös sitä, että omistus jaettaisiin tasan. Kaikki yritykset ym.

      Nopeasti kävisi niin, että kannattavat yritykset myytäisiin ja jotain nopeaa tarpeen tyydyttämistä tilalle, esim. auto, tai lomamatkoja.

      Kaikki ihmiset eivät vain ole taloudellisessa mielessä tasa-arvoisia, työn laatu, tulos, arvo ja hyödyllisyys vaihtelee, eikä niistä voida maksaa tasa-arvoista summaa kaikille.

      Sama asia on omistuksissa, joillakin raha polttelee taskussa ja sitä on nopeasti päästävä käyttämään ja näyttämään. Toiset taas investoi pitkällä aikavälillä ja ovat kärsivällisiä, jotka lopulta tienaavatkin omistamalla.

    • Anonyymi

      Aloittaja kuittaa. Itse olen yksinoleva ihminen ja erinäisiä vaikeuksia. Olen kuitenkin taistellut itselleni vajaan kympin kassan ja olen maksanut kovan hinnan esim yksin jäämisellä Torjunut parisuhde tarjoukset ym. Tiedän mitä huono-osaisuus on ja paremmilla lähdöillä lähteneet sössii ja heidät nostetaan ylös. Siis jos uudelleen jaettaisiin pelkästään kotitalouksien rahat niin saataisin saada lisää, mutta en hyväksy sitäkään jos velkansa anteeksi saaneet luottotietonsa kusseet jotka ovat käyttäneet vaikka viiskymppiä elämässä ja kusseet niin saisivat tuon summan tuplaten. Onneksi uusjakoa ei tule.

      • Anonyymi

        Kaikki varallisuus vain ei ole rahana. Esimerkkinä Herlinin pääjehulla ei ole 2 miljardia käteistä, vaan 2 miljardin euron edestä osakkeita. Kyseessä ei ole käteinen raha, vaan varallisuus jakautuu maapohjaan, kiinteistöihin, asuntoihin ja yrityksiin.

        Aika moni ei osaisi pelata noilla korteilla ollenkaan, vaan aika moni ajautuisi ennenpitkää samaan tilanteeseen, missä oli jo aiemminkin, köyhäksi.

        Suomalaisista ihmisistä n. 30% ei omista mitään. Olen muutaman kerran keskustellut tälläisten henkilöiden kanssa, miten heidän mielestään varallisuus jakautuu epätasaisesti. Kysyn sitten, että mitä henkilö on tehnyt tätä varallisuutta jakaakseen. Ei mitään.

        Varallisuus ei tule haltuun, jos asialle ei tee mitään, vaan se vaatii toimenpiteitä. Osakkeiden ostoja, säästämistä, maapohjan ostoja. Kaikki varallisuus saa alkunsa säästämisestä. Ja jos ei säästä, ei varallisuutta voi olla.

        Ja kun nyt otetaan tietenkin esille se, että pienistä tuloista ei voi säästää. Päästään taas siihen, mitä jo aiemmin kerrottiin. Kaikki työ ei ole saman arvoista, eikä kaikki ihmiset tee yhtä tehokkaasti töitä, vaan työtehtävien arvo vaihtelee. Niillä on eri hinta ja ihan syystäkin. Kaikki ihmiset eivät ole taloudellisesti saman arvoisia keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki varallisuus vain ei ole rahana. Esimerkkinä Herlinin pääjehulla ei ole 2 miljardia käteistä, vaan 2 miljardin euron edestä osakkeita. Kyseessä ei ole käteinen raha, vaan varallisuus jakautuu maapohjaan, kiinteistöihin, asuntoihin ja yrityksiin.

        Aika moni ei osaisi pelata noilla korteilla ollenkaan, vaan aika moni ajautuisi ennenpitkää samaan tilanteeseen, missä oli jo aiemminkin, köyhäksi.

        Suomalaisista ihmisistä n. 30% ei omista mitään. Olen muutaman kerran keskustellut tälläisten henkilöiden kanssa, miten heidän mielestään varallisuus jakautuu epätasaisesti. Kysyn sitten, että mitä henkilö on tehnyt tätä varallisuutta jakaakseen. Ei mitään.

        Varallisuus ei tule haltuun, jos asialle ei tee mitään, vaan se vaatii toimenpiteitä. Osakkeiden ostoja, säästämistä, maapohjan ostoja. Kaikki varallisuus saa alkunsa säästämisestä. Ja jos ei säästä, ei varallisuutta voi olla.

        Ja kun nyt otetaan tietenkin esille se, että pienistä tuloista ei voi säästää. Päästään taas siihen, mitä jo aiemmin kerrottiin. Kaikki työ ei ole saman arvoista, eikä kaikki ihmiset tee yhtä tehokkaasti töitä, vaan työtehtävien arvo vaihtelee. Niillä on eri hinta ja ihan syystäkin. Kaikki ihmiset eivät ole taloudellisesti saman arvoisia keskenään.

        Ketjun aloittaja kuittaa

        Herliini on hyvä esimerkki suurista häviäjistä. Itse olen huonossa työmarkkina-asemassa ja vaikka olen isolla pännäämisellä kasannut huomiota herättävän rahamäärän siihen nähden mihin ryhmään kuulun niin vaikka olisin voittaja niin pidän tuota juttua epäreiluna koska se armahtaisi myös asiansa kusseita.

        Eniten minua vituttaa nämä ihmiset jotka kuittaavat kaiken sanomalla olevansa veronmaksajia ja pitävät toisia elätteinään. Kyllähän huono-osaisten asemassa on korjattavaa mutta ei sitä kaiken tasaamalla voida tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjun aloittaja kuittaa

        Herliini on hyvä esimerkki suurista häviäjistä. Itse olen huonossa työmarkkina-asemassa ja vaikka olen isolla pännäämisellä kasannut huomiota herättävän rahamäärän siihen nähden mihin ryhmään kuulun niin vaikka olisin voittaja niin pidän tuota juttua epäreiluna koska se armahtaisi myös asiansa kusseita.

        Eniten minua vituttaa nämä ihmiset jotka kuittaavat kaiken sanomalla olevansa veronmaksajia ja pitävät toisia elätteinään. Kyllähän huono-osaisten asemassa on korjattavaa mutta ei sitä kaiken tasaamalla voida tehdä.

        Se tasaaminen ei autakaan, koska ihmiset käyttäytyvät eri tavoin. Olisi melko vahingollista, jos esim. yritykset jaettaisiin kansan kesken. Ne olisi äkkiä myyty ja niistä saadut tulot käytetty mitä erilaisin menetelmin. Lähetetty rahatkin loppujen lopuksi ulos suomesta.

        Lopputulos olisi, että taas kaikki on köyhiä.

        Nykyinen hyvinvointiyhteiskunta veroineen lienee paras ratkaisu, mutta siinäkin on näitä kompastuskiviä.

        Ihmisiä pitäisi suojella väärältä käyttäytymismallilta. Pelikoneet pois kaupoista heti ja kaikille pelisivustoille esto. Positiivinen luottotietorekisteri käyttöön ja tietyt reunaehdot, paljonko milläkin palkalla voi velkaa tehdä ja siihen rajat. Ja nimenomaan koskee palkkaa, tukien avulla ei velkaa tehdä.

        Alkoholikortti käyttöön, joka rekisteröi kaikki ostot. Jos on häiriötä esim. poliisin kanssa, tai on huomattava ylikulutus. Kortti pois.

        Nyt kun on vihreät asiat muotia. Laitetaan ensiksi kaikkein yksinkertaisimmat energiansäästötoimenpiteet vireille. LED-lamput kaikkiin valopisteisiin. Taajuusmuuttajat sähkömoottoreihin. Kaikki säästävät ja itsensä takaisinmaksavat keinot ensin. Sen jälkeen mietittävä jotain laajempaa. Rahat tähän saisi esim. nostamalla bensan hintaa 0.15eur/l jotka käytettäisiin suoraan tähän toimintaan.

        Kun riittävä vihreys on saavutettu. Lyhennetään valtionvelkaa tuolla määrällä. Jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tasaaminen ei autakaan, koska ihmiset käyttäytyvät eri tavoin. Olisi melko vahingollista, jos esim. yritykset jaettaisiin kansan kesken. Ne olisi äkkiä myyty ja niistä saadut tulot käytetty mitä erilaisin menetelmin. Lähetetty rahatkin loppujen lopuksi ulos suomesta.

        Lopputulos olisi, että taas kaikki on köyhiä.

        Nykyinen hyvinvointiyhteiskunta veroineen lienee paras ratkaisu, mutta siinäkin on näitä kompastuskiviä.

        Ihmisiä pitäisi suojella väärältä käyttäytymismallilta. Pelikoneet pois kaupoista heti ja kaikille pelisivustoille esto. Positiivinen luottotietorekisteri käyttöön ja tietyt reunaehdot, paljonko milläkin palkalla voi velkaa tehdä ja siihen rajat. Ja nimenomaan koskee palkkaa, tukien avulla ei velkaa tehdä.

        Alkoholikortti käyttöön, joka rekisteröi kaikki ostot. Jos on häiriötä esim. poliisin kanssa, tai on huomattava ylikulutus. Kortti pois.

        Nyt kun on vihreät asiat muotia. Laitetaan ensiksi kaikkein yksinkertaisimmat energiansäästötoimenpiteet vireille. LED-lamput kaikkiin valopisteisiin. Taajuusmuuttajat sähkömoottoreihin. Kaikki säästävät ja itsensä takaisinmaksavat keinot ensin. Sen jälkeen mietittävä jotain laajempaa. Rahat tähän saisi esim. nostamalla bensan hintaa 0.15eur/l jotka käytettäisiin suoraan tähän toimintaan.

        Kun riittävä vihreys on saavutettu. Lyhennetään valtionvelkaa tuolla määrällä. Jne.

        Aloittaja kommentoi. Siis koko jakoajatus lienee kateellisten puhetta. Jos itse ei mietitä miten saadaan talous ensin tasapainoon ja sen jälkeen kasvamaan niin halutaan työntää käsi toisen taskuun ja aletaan vaatimaan apua omien ongelmien ratkaisuun.

        En ala tässä purkamaan omia kokemuksia sen enempää.


    • Anonyymi

      jos maailman kakki ja onni jaettaisiin tasan, ylittäisikö kakin määrä onnen määrän? Minusta nimittäin näyttää että maailma on aika paska paikka ihmisille, jos et ole syntynyt kultalusikka suussa varakkaaseen perheeseen...

      • Anonyymi

        Aloittaja kommentoi!

        Siis kehitysyhteistyö ja sukupuolien tasa-arvo on parasta! EU:n pitää viedä koulu ja perusinfraa Afrikkaan ja opettaa ihmisiä rakentamaan yhteiskuntatekniikaa ja lapsille koulu! Muutamilla sadoilla miljoonilla saadaan paljon aikaan minkä tulokset on nähtävissä tulevien sukupolvien jälkeen!

        Yksi ihminen ei voi olla mikäänhyväntekijä kotimaassa eikä Suomi voi yksin ratkaista koko maailman epätasa-arvoa

        Mutta yleisesti suomessa. Ei omaisuutta saa jakaa! Yksityisillä on omistuksen suoja ja julkiset yritykset on tuotannontekijöitä. Omassa pankissani pankkineuvoja sanoi osuvasti! Jokainen on vähän niinkuin omanonnensa seppä!

        *Case is clossed"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kommentoi!

        Siis kehitysyhteistyö ja sukupuolien tasa-arvo on parasta! EU:n pitää viedä koulu ja perusinfraa Afrikkaan ja opettaa ihmisiä rakentamaan yhteiskuntatekniikaa ja lapsille koulu! Muutamilla sadoilla miljoonilla saadaan paljon aikaan minkä tulokset on nähtävissä tulevien sukupolvien jälkeen!

        Yksi ihminen ei voi olla mikäänhyväntekijä kotimaassa eikä Suomi voi yksin ratkaista koko maailman epätasa-arvoa

        Mutta yleisesti suomessa. Ei omaisuutta saa jakaa! Yksityisillä on omistuksen suoja ja julkiset yritykset on tuotannontekijöitä. Omassa pankissani pankkineuvoja sanoi osuvasti! Jokainen on vähän niinkuin omanonnensa seppä!

        *Case is clossed"

        afrikkaa on jelpattu jo niin monta vuosikymmentä ilman tuloksia, että se on todettu toimimattomaksi.
        En kyllä kuuntelisi yhdenkään pankkineuvojan sanoja, saati minkään muunkaan kaupallisen yrityksen antamia "neuvoja", ne eivät ole sinun etusi, vaan kyseisen firman edun mukaisia "neuvoja". Etkö nyt tuon vertaa tiedä?


    • Anonyymi

      Köyhän ja menestyneen välinen katkeruus.
      Olen monesti kuullut että hyvähän se kun olet yrittäjä ja että vanhempasi pärjäsivät taloudelliseti hyvin.

      Valotan vähän taustoja, isovanhempamme olivat karjalan evakkoja ja heille annettiin paikkakunnan surkein maapläntti (palanut metsä ja pajukkoinen märkä "viljelymaa").

      Isoisäni aloitti raivaustyöt ja rakennustyöt, isäni jatkoi kyseistä työtä.
      Lapsuudestani muistan kun rahasta oli koko ajan puutetta, äiti valitsi ostaakko meille lapsille kintaat ja nipistää ruuasta. Me lapset osallistuttiin raivaus ja maatalon töihin jo pienenä ( itse traktorin ratissa 6v).

      Piku hiljaa tila saatiin kannattavaksi ja aikanaa veljeni alkoi jatkamaan tilan pyörittämistä. Vanhempani eivät tuhlanneet rahoja vaan sijoittivat ne ja jatkoivat nuukasti elämistä.

      Me lapset saimme arvokkaan perinnön, säästäväisyyden, työnteon moraalin, taloudenhoidon järkevyyden. Jokainen 4 sisaruksesta on menestyneet elämässä ilman vanhempiemme varoja.
      Tosin äitini menehtyi viime syksynä pitkällisen sairauden uuvuttamana jättäen meille myös sitä taloudellista perintöä.

      Samaan aikaan naapurin tila (vanhempi tila "kantaväestöä") kuihtui ja kuihtui.
      lopulta tilan peltojen multa oli myyty ja lopulta maapohjakin ja metsät myyty.
      Tilalla oli paremmat lähtökohdat muttei halua tehdä mitään.

      Eli meidän suvun kovalla raatamisella tienaamat varat pitäisi jakaa muiden kanssa jotka eivät ole viitsineet tehdä mitään?
      Jos omaa minkäänlaista oikeudentajua niin tajuaa ettei jakaminen olisi reilua.

      Jotkut ovat vain laiskoja tai tyhmiä ja sössivät oman tulevaisuutensa ja sitten haluaisivat käydä muiden taskuilla.

      • Anonyymi

        Kysymys on juuri tästä, että kaikki ihmiset eivät ole keskenään taloudellisesti saman arvoisia. Ihmisten käyttäytyminen vaikuttaa aika paljon siihen, mikä tulee menestys olemaan.

        Liian paljon luotetaan tuuriin. Uskotaan siihen, että oma taloudellinen tilanne paranee iän myötä, eikä näin käykään. Toiset luottaa isoon perintöön, että ei tarvitse muuttaa omaa menettelytapaa, kun joskus perintö korjaa kaiken virheen. Välttämättä perintöä ei saakaan,tai se jaetaan niin moneen osaan, ettei se auta mitään.

        Rahaa pitää osata allokoida oikein. Paljonko käytät asumiseen, autoiluun, syömiseen, laskuihin ja mitä varallisuuseriä hankit. Suunnilleen 80% suomalaisista osaa kyllä nuo muut kohdat, mutta se varallisuuserien hankkiminen unohtuu kokonaan. Tämä on juuri sitä, mikä aiheuttaa taloudellista epätasa-arvoa. Ei pidä unohdella.


      • Anonyymi

        Se on helppoa tuomita toisen tilan hiipuminen laiskuudeksi ja tyhmyydeksi. Mistä sinä tiedät jos kyse on esim. sairaudesta, ettei kykene enää hoitamaan tilaa, joka osaa olla erittäin raskas taakka ja kuten itsekin sanoit, vaatii kovaa työtä. Jos olet itse ollut sen verran terve, että olet kyennyt siihen, se ei tarkoita että kaikki kykenevät samaan!


      • Anonyymi

        Ketjun aloittaja kommentoi!

        Ensin tuohon kehitystyöhön. Kysehän on siitä ettei Afrikan kaikki osat ole demokratioita. Varsinkin naiset tarvitsevat tukea ja tsemppiä joka lisäisi itseluottamusta. Sama myös toisinpäin miehille ja pojille ettei valta ole heidän käsissään. Jos rakennetaan koulu niin vuosikymmenessä saadaan jo paljon aikaa.

        Niin. Omasta lapsuudestani. Koin kuinka lapsuuden koti ylivelkaantui ja itse jouduin tekemään rajun päätöksen eikä siitä sen enempää.

        Luin juuri yle.fi sovelluksesta ylen oikeustoimittajan juttua huumenuorten paapomisesta. Suomessahan tehdään samaa myös niille jotka vuosikymmenistä toiseen ajavat talousasioita samaan tapaan. Saattaa olla 20 eri velkaa eikä mitään ajatusta nolla-ajasta. Osa populasta saa apua takuusäätiöstä ja osa pääsee järjestelyyn. Itse suhtaudun järjestelyyn kielteisesti. Ihmisillä siellä voi olla ja onkin ruusuinen kuva paluusta uuteen alkuun. Mielestäni ulosotto on yksinkertainen. 15v ja jos ei ole ongelmia niin asia on kunnossa. Esim jos olet 50v ikäinen ja ajat raha-asiasi pieleen ja joudut 55v iässä ulosottoon 15v ajaksi niin 70v iässä et varmaan haihattele enää valkoista taloa.

        Elämä on kova ja meidän köyhien ystävä on ruutupaperi, lyijykynä, kumi ja viivain. Prosenttilasku ja peruslaskutoimituksien säännöistä ei ole haittaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on helppoa tuomita toisen tilan hiipuminen laiskuudeksi ja tyhmyydeksi. Mistä sinä tiedät jos kyse on esim. sairaudesta, ettei kykene enää hoitamaan tilaa, joka osaa olla erittäin raskas taakka ja kuten itsekin sanoit, vaatii kovaa työtä. Jos olet itse ollut sen verran terve, että olet kyennyt siihen, se ei tarkoita että kaikki kykenevät samaan!

        Tuo esimerkki olikin sellainen. Mutta on huomattavan paljon sitä taloudellista väärinkäyttäytymistä, missä ihminen itse aiheuttaa oman ahdinkonsa.

        Oma väärä menettelytapa esim. pelaamisen, alkoholin, tupakan, tai ylikuluttamisen suhteen vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo esimerkki olikin sellainen. Mutta on huomattavan paljon sitä taloudellista väärinkäyttäytymistä, missä ihminen itse aiheuttaa oman ahdinkonsa.

        Oma väärä menettelytapa esim. pelaamisen, alkoholin, tupakan, tai ylikuluttamisen suhteen vaikuttaa.

        Otetaan vielä esille se, että nämä huonosti talouttaan hoitavat ovat melko surkeita veronmaksajia.

        Jokaiselle suomalaiselle lapataan yhteiskunnan tukia ja palveluita n. 500 000eur edestä. Tätä pitäisi veroilla sitten maksaa takaisinpäin, mutta jos tässä tulee häiriöitä, niin aika moni on koko ikänsä vain saamapuolella.

        Keskimääräinen palkka lienee n. 2600eur, tästä maksellaan veroja vuodessa ehkä 4550eur/v. Kaikkiaan veroja tämä maksaa jonkun 9000eur vuodessa. Kovin suurta häikkää ei saa olla, että saa maksettua tuon 500 tonnii takaisin.

        Ja sitten äänestellään vasemmistoa, että saataisiin lisää vastikkeetonta rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on helppoa tuomita toisen tilan hiipuminen laiskuudeksi ja tyhmyydeksi. Mistä sinä tiedät jos kyse on esim. sairaudesta, ettei kykene enää hoitamaan tilaa, joka osaa olla erittäin raskas taakka ja kuten itsekin sanoit, vaatii kovaa työtä. Jos olet itse ollut sen verran terve, että olet kyennyt siihen, se ei tarkoita että kaikki kykenevät samaan!

        Tuota noin.
        Kun se toinen tila oli naapurissa reilu 100m päässä.
        Nähtiin omin silmin se toiminta.
        Ei ollut sairautta jos laiskuutta ei lasketa sairaudeksi.
        Myös kateellisuus, sen ehkä voi laskea sairaudeksi.
        Isäni teki ilmaiseksi lumityöt takavetoisella traktorilla ja puskulevyllä.
        Naapurista tuli moitteet että liian korkeat penkat.'
        Siihen loppui isän talkootyöt, naapuri sai palkata kylältä maksullisen lumienauraajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota noin.
        Kun se toinen tila oli naapurissa reilu 100m päässä.
        Nähtiin omin silmin se toiminta.
        Ei ollut sairautta jos laiskuutta ei lasketa sairaudeksi.
        Myös kateellisuus, sen ehkä voi laskea sairaudeksi.
        Isäni teki ilmaiseksi lumityöt takavetoisella traktorilla ja puskulevyllä.
        Naapurista tuli moitteet että liian korkeat penkat.'
        Siihen loppui isän talkootyöt, naapuri sai palkata kylältä maksullisen lumienauraajan.

        Se on siinä, että aika monella ei ole mitään otetta omaan talouteen. Itse kaveripiirissä ostin oman asunnon 15v sitten ja kehoitin myös muita tekemään samalla tavalla. Kun lainaa sai, ilman vakuuksia ja hinnat oli kohtalaisen edulliset.

        Ei tapahtunut mitään. Eivät ostaneet asuntoja, eikä mitään muutakaan varallisuuserää. Ei osakkeita, ei maata, ei mitään arvoansa säilyttävää, tai nostavaa.
        Lähinnä tuli moitteita, että asuntoni on väärässä paikassa ja liian pieni ja vaatimaton.

        Nyt oma tilanteeni on täydellisen erilainen, kuin vuokraluukussa asuvilla kavereilla. Toiset maksaa asumisesta 1250eur/kk, kun itse maksan 250eur/kk.

        Säästynyt raha on mahdollistanut tehokkaan sijoittamisen ja täten taloudellinen tilanteeni on niin erilainen, kuin kavereilla, että sitä ei tavallisia töitä tekemällä tulla saavuttamaan.

        Taloudellinen menestyminen vaatii aina tekemistä sen eteen. Se ei tule ilmaiseksi, eikä kädet taskussa.


    • Anonyymi

      Aika useasti tätä jakamista ehdottaa ne, ketkä ei itse ole jakamassa yhtään mitään.

      Yhteisestä kassasta pelkkä ottaminen ei ole jakamista.

      • Anonyymi

        Ja osa näistä jakamisesta puhuvista syyttää muita kun omat asiat on perseellään ja hakevat muita ihmisiä maksamaan omat töppäykset.

        Tuolla lainat ja velka osassa kysellään suoraan hyviä haltioita antamaan lainaa. Netin anonyymit on suoraan niitä jotka eivät koskaan maksa mitään takaisin koska eivät ymmärrä asiaa tai ovat alinperikin velkaantuneet ajatuksella ettei ole tarkoituskaan maksaa

        Netti on paikka jossa ihmiset puhuu läpiä päähänsä eivätkä itsekään usko puheisiinsa. Sama koskee monta muutakin asiaa. Miten ihmiset pärjäsi aikana ennen nettiä?

        Nyt on kuulema tulossa muutos luottotietojen palautumiseen maksujen maksun jälkeen. Nyt aika on kuulema 36kk ja tarkoitus olisi muuttaa se kuukauteen. 4ewer sanon minä. Kyllähä se aika voidaan vaikka puolittaa mutta ei missään nimessä poistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja osa näistä jakamisesta puhuvista syyttää muita kun omat asiat on perseellään ja hakevat muita ihmisiä maksamaan omat töppäykset.

        Tuolla lainat ja velka osassa kysellään suoraan hyviä haltioita antamaan lainaa. Netin anonyymit on suoraan niitä jotka eivät koskaan maksa mitään takaisin koska eivät ymmärrä asiaa tai ovat alinperikin velkaantuneet ajatuksella ettei ole tarkoituskaan maksaa

        Netti on paikka jossa ihmiset puhuu läpiä päähänsä eivätkä itsekään usko puheisiinsa. Sama koskee monta muutakin asiaa. Miten ihmiset pärjäsi aikana ennen nettiä?

        Nyt on kuulema tulossa muutos luottotietojen palautumiseen maksujen maksun jälkeen. Nyt aika on kuulema 36kk ja tarkoitus olisi muuttaa se kuukauteen. 4ewer sanon minä. Kyllähä se aika voidaan vaikka puolittaa mutta ei missään nimessä poistaa.

        Sen voi kuvitella, miten tämä suomen tilanne on menossa vain huonompaan suuntaan.

        Nykyään ei asuntoja ostella niin paljon kuin aikaisemmin, moni hankkii palveluna. Asuminen, autot vuokralla. Voi kuvitella, että tämäntyyppisellä menettelyllä jossain vaiheessa on todellapaljon persaukisia eläkeläisiä, jotka ei omista yhtään mitään. Eikä eläkekertymääkään ole.

        Näiden pitäisi sitten pitää huoli valtiosta... eipä hyvin käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen voi kuvitella, miten tämä suomen tilanne on menossa vain huonompaan suuntaan.

        Nykyään ei asuntoja ostella niin paljon kuin aikaisemmin, moni hankkii palveluna. Asuminen, autot vuokralla. Voi kuvitella, että tämäntyyppisellä menettelyllä jossain vaiheessa on todellapaljon persaukisia eläkeläisiä, jotka ei omista yhtään mitään. Eikä eläkekertymääkään ole.

        Näiden pitäisi sitten pitää huoli valtiosta... eipä hyvin käy.

        Suomessa on todella paljon sellaista keskiluokkaisuuden jäljittelyä. Osa kansasta on ihan hyvissä asemissa, työt, varallisuus, tulot ym.

        Sitten on melko iso osa sitä, joka jäljittelee tuon keskiluokan asemaa ja elämäntapaa. Pakko saada komeat autot lainalla, asunto tappiin asti viritetyllä asuntolainalla, vaikka tulot olisivat erittäin kaukana keskiluokasta.

        Tuo ei pääty hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe