Viides osa -Savua silmään, estä urkinta

Anonyymi

Suosittu sarjani on päässyt jo viidenteen osaan saakka.
Lue johdanto sarjan muista osista. Tässä osassa opetan urkinnalta suojautumisen alkeet. Näitä kun noudatat, hyvin menee.

Poliisitutkinnassa rikoksesta epäilyn on parasta vain toistella fraasia ”en kommentoi”. Kun ei sano mitään, ei myöskään sano mitään sellaista, mitä oikeudessa voitaisiin käyttää kuultavaa vastaan. Hieman koomista on, että sekä kettutytöt että isänmaallinen äärioikeistomme ovat jakaneet ihan samaa ohjetta jäsenilleen. Somekirjoitteluun sovellettuna tämä ohje tarkoittaisi sitä, että älä koskaan kirjoita somessa. Kuulostaa hieman epäkäytännölliseltä.

Kohtuullisen hyvä ohje on se, että älä koskaan kirjoita mitään henkilökohtaista itsestäsi. Ohje kuulostaa täydelliseltä, mutta sitä on mahdotonta noudattaa. Aiemmin olen jo keskusteltu siitä, että jokainen kertoja tai kirjoittaja kertoo samalla jotakin myös itsestään. Pieniä palasia tipahtelee koko ajan. Kun kertoja öyhöttää pää punaisena Vuosaaren maahanmuuttajista, tekstistä voi paljastua, että kirjoittaja itsekin asuu Vuosaaressa kaupungin vuokratalossa.

Toisaalta hyvät tarinat latistuvat, jos niitä ei voi kertoa muille. Silloin vaihtoehtona on se, että säilytä tarina, mutta muuta systemaattisesti tarinan jokainen tunnistamista helpottavat yksityiskohta toiseksi. Jos haluat kertoa saaneesi hyvä koulutuksen Kuopion klassillisessa lyseossa ja opiskelleesi sekä myös kirjoittaneesi latinan kielen ylioppilaskokeessa 1988, voithan toki kertoa tarinan. Muuta kuitenkin opiskelupaikaksi Turun klassisen lyseon ja kirjoitusvuodeksi 1985.

Yksityiskohdat muuttamalla hyvä tarina säilyy edelleen hyvänä tarinana, mutta stalkkeri tutkii turhaan Turun klassisesta lyseosta vuonna 1985 valmistuneet ja erityisen yrittää löytää listausta ko. vuonna latinan kirjoittaneista.

Vääristä palasista ei koskaan saa koottuna valmista palapeliä. Kaiken pikkunäppäryytensä takana stalkkaaja on perusluonteeltaan luottavainen hömelö. Wanna-be-salapoliisia on mukava ruokkia tiputtelemalla hänelle säännöllisin välein pieniä palasia. Itse tiedämme, että näistä palasista ei muodostu kuvaa, mutta salapoliisimme on onnellinen saadessa jatkuvasti lisää palasia lapselliseen puuhasteluunsa.

Ei tämä tähän pääty. Lisää on tiedossa, kerää koko sarja.
Parhain terveisin, teidän Moktar.G.;)

24

<50

    Vastaukset

    • erityisen -> erityisesti
      Minnehän se minun ystäväni on jäänyt? Alan jo huolestua. ;)

    • Anonyymi

      Kas, kutsut siis stalkkeriksi ihmisiä, jotka eivät halua uskoa jokaiseen tuputtamaasi valheeseen. Miksi yleensä kirjoitat palstalla, kun toisaalta
      kaipaat jatkuvasti huomiota ja toisaalta moitit kommentoijia kun he korjaavat virheellisinä jakamaasi tietoa?
      Näen tuon stalkkeriketjumaratonisi pelkkänä provokaationa, jolla kiukuttelet asiaan kantaa ottaneille.
      Luulenpa että kirjoituksesi on aloitettu anonyyminimimerkillä, ettei vain poistettaisi sinisen nimimerkkisi aloittamana, mikä kävisikin ns. kunniasi päälle. Olet aina väittänyt puhuvasi totta, mutta kuka tahansa voi näyttää toteen esimerkkejä jossa olet surutta sumuttanut ihmisiä. Tuntuukin siltä, että yrität vain asettua uhrin asemaan suotta, sekä jatkat hävyttömästi satuilujasi kenenkään asiaan puuttumatta ja asialle mitään voimatta.
      Onhan saagasi kiinnostava, silti menneisyyttäsi et voi kieltää, se on epätotuuksistasi kasaantunut valheiden verkko.

      • Anonyymi

        Turhaan silti tarinaasi jatkat, se loppuu itsestään. Aika kiero temppu tuo anonyymialoitus, ettei vain kävisi kuin valuuttakauppiaallesi.


      • On nautittavaa huomata, että tarinani kopsahti taas ihan oikeaan osoitteeseen.

        Osumatarkkuuteni on hämmästyttävä, vanha sekä osaa että vanha myös osuu.
        Terveisin Moktar. ;)


      • Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        On nautittavaa huomata, että tarinani kopsahti taas ihan oikeaan osoitteeseen.

        Osumatarkkuuteni on hämmästyttävä, vanha sekä osaa että vanha myös osuu.
        Terveisin Moktar. ;)

        Et uskalla kenellekään sanoa kasvotusten yhtään mitään. On törkeää että syytät muita stalkkereiksi ja vieläpä piileskelet arkajalkana nimimerkkisi takaa ilkkumassa.
        Kakkahousuhan olet aina ollutkin, pakoon juokset omia sikailujasi aina.


      • Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        On nautittavaa huomata, että tarinani kopsahti taas ihan oikeaan osoitteeseen.

        Osumatarkkuuteni on hämmästyttävä, vanha sekä osaa että vanha myös osuu.
        Terveisin Moktar. ;)

        En ihmettele yhtään että MaailmanMattina kirjoitellessasi sait kertomasi mukaan erittäin pahoja vastakommentteja. Ei porsas miksikään muutu.
        Ennen joulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et uskalla kenellekään sanoa kasvotusten yhtään mitään. On törkeää että syytät muita stalkkereiksi ja vieläpä piileskelet arkajalkana nimimerkkisi takaa ilkkumassa.
        Kakkahousuhan olet aina ollutkin, pakoon juokset omia sikailujasi aina.

        Älä turhia tuhlaa hyvää vatutusta vätykseen. Ei se tajua olleensa vietävänä koko ajan, amatööriluennoitsijana. 🤗
        Silloin kun totuus valkenee trollille, on hän auttamattomasti liian myöhässä.


    • Anonyymi

      Mitäs menit valehtelemaan. Joka toista stalkkeriksi sanoo, on itse.

      Eipä tuollaista parkumista mitä suoritat luulisi mieheltä irtoavan 🤣
      Pohjimmiltasi tahdot vain kerätä mahdollisimman paljon kommentteja kaikkeen itseesi liittyvään. On siinä saamaton trollaaja.

    • No kunhan tunteenne ovat ensin hieman laantuneet, niin sitten varmaankin jaksatte myös kiittää minua siitä, että näin huolehdin teidänkin someturvallisuudesta.

      Terveisin Moktar. ;)

    • Anonyymi

      No kunhan tunteenne ovat ensin hieman laantuneet, niin sitten varmaankin jaksatte myös kiittää minua siitä, että näin huolehdin teidänkin someturvallisuudesta.

      Terveisin Moktar. ;)

      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Sinähän se pahin turvallisuusuhka olet aina ollut. Milloin utelet yhteystietoja sähköpostiisi , milloin kyyläät IP - osoitteita, jotka aina väität näkeväsi. Ihme roisto.
      Linnaan joutaisit!

      • Anonyymi

        On se. Pieni.


      • Unohdit.

        Ja sitten nauretaan. ;)


      • Mikä nyt harmittaa? Menikö palapelisi sekaisin?

        Terveisin Moktar. ;)


      • Et sinä, poika-raukka, pysty rivouksilla, töryllä ja tökeryydellä minua loukkaamaan. Itseäsi sinä vain tuhrit.

        Terveisin Moktar. ;)


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      445
      2170
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      220
      1921
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1293
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1261
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1237
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      38
      1084
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1036
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe