Hei! Meikäläinen on 20 vuotias, hampaat on aivan kamalassa kunnossa ja jokaisessa on hoidettavaa.
Kärsin kuitenkin niin pahasta hammaslääkäri pelosta että en pysty joko menemään paikalle tai ainakaan suostumaan toimenpiteisiin
Ainoa asia mihin suostun on hampaan poisto, en suostu edes siihen että hammasta raaputettaisiin.
Olen useamman kerran jos huomaan että lääkäri on ottamassa jotain välinettä käteen, noussut tuolista ja toivottanut mukavat päivänjatkot. Näitä käyntejä on useita ja laskuja oon maksanu varmaankin 300€ edestä.
Koronan takia yksityiselle ei ole varaa, enkä tiedä tarjotaanko julkisen kautta nukutushammashoitoa.
Luultavasti odotan että hampaat yksi kerrallaan tulehtuu ja käyn poistamassa aina sit yks kerrallaan pois niitä
Erittäin paha hammaslääkäri pelko
8
86
Vastaukset
- Anonyymi
Teepä sitten niin!
- Anonyymi
Ei ole julkisella nukutusmahdollisuutta (ellei yleisterveys sitä vaadi - pelko ei tähän oikeuta). Mene terapeutille, tuo sinun tarinasi ei kuulosta normaalilta.
- Anonyymi
Nykyisin hammaslääkärillä käynnissä on inhottavinta pitää suu auki, mua on aina puudutettu ja en edes tunne piikin pistoa, eli se on enemmän miellyttävä kokemus , suosittelen.
- Anonyymi
Minä tiedän hyvin mitä hml pelko on. Nimittäin seurustelin pari vuotta hammaslääkärin kanssa. Se vasta kamalaa oli. No joo...
Paljon helpompaa on itse hammashoidot. Niitä en ole koskaan pelännyt. Tosin omaa laiskuutta hampaat joskus pääsi huonoon kuntoon.
Mutta nyt kaikki on kunnossa.
Hml pelko saattaa juontaa lapsuudesta kun ehkä äiti on vienyt lasta ekan kerran hml vastaanotolle, on hän saattanut ihan tyhmyyttään sanoa jotakin mikä on laukaissut pelon. Ehkä näin.
Kun varaat ajan, pyydä että lääkäri kirjoittaa sinulle 10 mg rauhoittavia. Lääkärin ohjeen mukaan voit sitten ottaa ensimmäisen ennen vastaanotolle menoa, riittävän aikaisin ja toisen esimerkiksi puoli tuntia ennen vastaanottoa kun olet jo odotushuoneessa. Huom, et aja autoa!
Sen jälkee kaikki toimenpiteet on miellyttäviä.
Mutta lääkärin tehtävä on antaa nämä ohjeet. Tämä oli vain esimerkki miten voi toimia.
Sen jälkeen hml vastaanotolle menoa on ihan normaalia asia.
Huonosta kun kalustosta voi saada ihan kunnollisen.
Mutta muista puhua ongelmasta kun varaat aikaa. Ei ole fiksua tuhlata rajallisia resursseja. - Anonyymi
Mikä Suomessa maksaa kun hammaslääkärien hinnat on pilvissä? Repivät ihan surutta hintaa hampaiden hoidosta,ja kunnallisiin ei sitten pääse kuin jonotuksen kautta noin puoli vuotta. Aikamoista rahastusta.
- Anonyymi
Ohituskaista on lohkeamissa. Ne pääsee hoidattamaan päivystyksenä. Kuten särkypäivystys. Ja voithan väittää että lohjennut hammas vihloo vaikket sitä vielä tekisikään.
- Anonyymi
Kyllä terveyskeskushammaslääkäri voi kirjoittaa lähetteen aikuisellekin pelkopotilaalle nukutushoitoon sairaalaan. Pyydä tarkastusaika virkaa tekevälle hammaslääkärille ja siitä se sitten lähtee.
- Anonyymi
Hammaslääkäripelko tulee kun joutuu alalle sopimattoman henkilön hoidettavaksi. Lähtee pois ammattimaisissa käsissä.
Kunnallisella löytyy hyviä hammaslääkäreitä. Googlaa lääkärin nimi.
Kalliimpi temppu on shoppailla yksityisellä puolella. Itse kävin useamman vuoden toisessa kaupungissa, koska sieltä löytyi todella hyvä.
Nykyään käyn kunnallisella, koska kerran pakosta jouduin käymään ja vastassa sattui olemaan kiinalainen (paniikkia!)velho, joka poisti hammaslääkäripelon pelkällä katseella. En vieläkään tajua mitä oikeastaan tapahtui.
Oikuttelevien mieshammaslääkäreiden aika on mennyttä, koska nykyään kaikki tulee julki ja työnsä haluaa pitää. Mutta voihan edelleen itseänsä psyykatakseen välttää eläkeikää lähestyviä ukkoja, jos niillä vaikka olisi jotain katkeruutta purettavanaan.
Naiset nyt vain on parempia näissä hommissa, joten siitäkin pitäisi päästä ylitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019