Erittäin paha hammaslääkäri pelko

Anonyymi

Hei! Meikäläinen on 20 vuotias, hampaat on aivan kamalassa kunnossa ja jokaisessa on hoidettavaa.

Kärsin kuitenkin niin pahasta hammaslääkäri pelosta että en pysty joko menemään paikalle tai ainakaan suostumaan toimenpiteisiin

Ainoa asia mihin suostun on hampaan poisto, en suostu edes siihen että hammasta raaputettaisiin.

Olen useamman kerran jos huomaan että lääkäri on ottamassa jotain välinettä käteen, noussut tuolista ja toivottanut mukavat päivänjatkot. Näitä käyntejä on useita ja laskuja oon maksanu varmaankin 300€ edestä.

Koronan takia yksityiselle ei ole varaa, enkä tiedä tarjotaanko julkisen kautta nukutushammashoitoa.

Luultavasti odotan että hampaat yksi kerrallaan tulehtuu ja käyn poistamassa aina sit yks kerrallaan pois niitä

8

96

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Teepä sitten niin!

• Anonyymi

Ei ole julkisella nukutusmahdollisuutta (ellei yleisterveys sitä vaadi - pelko ei tähän oikeuta). Mene terapeutille, tuo sinun tarinasi ei kuulosta normaalilta.

• Anonyymi

Nykyisin hammaslääkärillä käynnissä on inhottavinta pitää suu auki, mua on aina puudutettu ja en edes tunne piikin pistoa, eli se on enemmän miellyttävä kokemus , suosittelen.

• Anonyymi

Minä tiedän hyvin mitä hml pelko on. Nimittäin seurustelin pari vuotta hammaslääkärin kanssa. Se vasta kamalaa oli. No joo...
      Paljon helpompaa on itse hammashoidot. Niitä en ole koskaan pelännyt. Tosin omaa laiskuutta hampaat joskus pääsi huonoon kuntoon.
      Mutta nyt kaikki on kunnossa.
      Hml pelko saattaa juontaa lapsuudesta kun ehkä äiti on vienyt lasta ekan kerran hml vastaanotolle, on hän saattanut ihan tyhmyyttään sanoa jotakin mikä on laukaissut pelon. Ehkä näin.
      Kun varaat ajan, pyydä että lääkäri kirjoittaa sinulle 10 mg rauhoittavia. Lääkärin ohjeen mukaan voit sitten ottaa ensimmäisen ennen vastaanotolle menoa, riittävän aikaisin ja toisen esimerkiksi puoli tuntia ennen vastaanottoa kun olet jo odotushuoneessa. Huom, et aja autoa!
      Sen jälkee kaikki toimenpiteet on miellyttäviä.
      Mutta lääkärin tehtävä on antaa nämä ohjeet. Tämä oli vain esimerkki miten voi toimia.
      Sen jälkeen hml vastaanotolle menoa on ihan normaalia asia.
      Huonosta kun kalustosta voi saada ihan kunnollisen.
      Mutta muista puhua ongelmasta kun varaat aikaa. Ei ole fiksua tuhlata rajallisia resursseja.

• Anonyymi

Mikä Suomessa maksaa kun hammaslääkärien hinnat on pilvissä? Repivät ihan surutta hintaa hampaiden hoidosta,ja kunnallisiin ei sitten pääse kuin jonotuksen kautta noin puoli vuotta. Aikamoista rahastusta.

• Anonyymi

Ohituskaista on lohkeamissa. Ne pääsee hoidattamaan päivystyksenä. Kuten särkypäivystys. Ja voithan väittää että lohjennut hammas vihloo vaikket sitä vielä tekisikään.

• Anonyymi

Kyllä terveyskeskushammaslääkäri voi kirjoittaa lähetteen aikuisellekin pelkopotilaalle nukutushoitoon sairaalaan. Pyydä tarkastusaika virkaa tekevälle hammaslääkärille ja siitä se sitten lähtee.

• Anonyymi

Hammaslääkäripelko tulee kun joutuu alalle sopimattoman henkilön hoidettavaksi. Lähtee pois ammattimaisissa käsissä.

Kunnallisella löytyy hyviä hammaslääkäreitä. Googlaa lääkärin nimi.

Kalliimpi temppu on shoppailla yksityisellä puolella. Itse kävin useamman vuoden toisessa kaupungissa, koska sieltä löytyi todella hyvä.

Nykyään käyn kunnallisella, koska kerran pakosta jouduin käymään ja vastassa sattui olemaan kiinalainen (paniikkia!)velho, joka poisti hammaslääkäripelon pelkällä katseella. En vieläkään tajua mitä oikeastaan tapahtui.

Oikuttelevien mieshammaslääkäreiden aika on mennyttä, koska nykyään kaikki tulee julki ja työnsä haluaa pitää. Mutta voihan edelleen itseänsä psyykatakseen välttää eläkeikää lähestyviä ukkoja, jos niillä vaikka olisi jotain katkeruutta purettavanaan.

Naiset nyt vain on parempia näissä hommissa, joten siitäkin pitäisi päästä ylitse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      99
      4290
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      357
      1076
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1022
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      992
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      871
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      861
    7. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      826
    8. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      807
    9. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      78
      801
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      796
    Aihe