Okey piti lähteä tänä aamuna töihin autolla.vaan auto ei ollut siinä mihin olimme sen jättänäät, oli ollut varmaan jonkun tiellä kun oli pitänyt siirtää pois..todella pitkälle..soittimme tietenkin poliisille..mutta todella loukattu olo.
auto on aika vanha (kiitos verotuksen) niin kyselisin että kuinka paljon vakuutus maksaa(jos autoa ei löydy mistään taikka sitten se on tuhottu)? vakuutus on tapiolassa ja on osakasko.
tapiolan sivuilta en löytänyt vastauksia..kokemuksia ?
auto varastettu..vakuutus korvaa?
16
5418
Vastaukset
- MB
ja jos autoa ei löydy niin varaudu odottamaan 3kk... sitten saat korvauksen autostasi.. ehkä...
- varastettu
ei sinun autoasi ole varastettu, se on vain käyttöönotettu ilman lupaasi.
- mitsu
vakuutus korvaus maksetaan 30 päivän kuluttua ja korvaavat alakanttiin! omastani olisivat tarjonneet 1000€ kun käypä arvo n.3000€
- Aaltopahvi
Minulla on sellainen kokemus että ei korvaa.2 vuotta sitten minulta varastettiin chervolet astro van ja vielä tähän päivään mennessä en ole saanut penniäkään. olen tehnyt valituksen kuluttaja valitus lautakuntaan ja sieltä tuli päätös että sampo joutuu korvaamaan sen auton minulle mutta eipähän ole rahaa näkynyt!
- Miksiköhän?
Aaltopahvi kirjoitti:
Minulla on sellainen kokemus että ei korvaa.2 vuotta sitten minulta varastettiin chervolet astro van ja vielä tähän päivään mennessä en ole saanut penniäkään. olen tehnyt valituksen kuluttaja valitus lautakuntaan ja sieltä tuli päätös että sampo joutuu korvaamaan sen auton minulle mutta eipähän ole rahaa näkynyt!
Olit varmaan rikkonut jotakin ehtoja ja sen takia ei korvattu. Lukitsematta tai muuta vastaavaa.
- Aaltopahvi
Miksiköhän? kirjoitti:
Olit varmaan rikkonut jotakin ehtoja ja sen takia ei korvattu. Lukitsematta tai muuta vastaavaa.
Ei vaan vakuutusyhtiön mielestä heidän ei tarvitse korvata sitä koska olin lainannut veljeltäni noin 70% auton ostohinnasta ja niitten mielestä veljeni olisi pitänyt olla auton omistaja ja vakuutuksen ottaja. et kattokaakin kun ostatte auton että te olette ostanut sen 100% omilla rahoillanne ettei tule tälläistä sotkua. Jos haet pankista lainan ja ostat niillä rahoilla auton ei minun käsittääkseni tarvitse pankkia laittaa omistajaksi.
- Outlaw
Aaltopahvi kirjoitti:
Ei vaan vakuutusyhtiön mielestä heidän ei tarvitse korvata sitä koska olin lainannut veljeltäni noin 70% auton ostohinnasta ja niitten mielestä veljeni olisi pitänyt olla auton omistaja ja vakuutuksen ottaja. et kattokaakin kun ostatte auton että te olette ostanut sen 100% omilla rahoillanne ettei tule tälläistä sotkua. Jos haet pankista lainan ja ostat niillä rahoilla auton ei minun käsittääkseni tarvitse pankkia laittaa omistajaksi.
Nyt ei kyllä kuulosta kovin lailliselta touhulta vakuutusyhtiön puolelta. Se kenen nimi seisoo rekisteri otteessa on auton omistaja, se kenen rahoilla auto on maksettu, ei kuulu kenellekään.
Ota ihmeessä yhteys kuluttaja-asiamieheen tai juristiin jolla on kokemusta vakuutus yhtiöistä.
Ei tuollaista saa tapahtua, jos otetaan vakuutus niin kyllähän sen pitää jotain korvatakin.
- Sampo
Joo, huonosti tosiaan maksaa. Ei omakohtaisia kokemuksia, mutta hyvältä ystävältäni vietiin. Auto löytyi romuna, vakuutusyhtiö lunasti. Korvauksena noin puolet auton todellisesta arvosta.
Toinen toistaa huonompia vaihtoehtoja on valitettavasti muitakin. Auto löytyy huonossa kunnossa, mutta vakuutsusyhtiö ei maksa mitään. Kuten tuossa yllä jo olikin, jos autoa ei löydy, niin rahoja saa odotella piiitkään. - Topi
Jos samasta yhtiöstä oikeusturvavakuutus, niin käytä sitä jos tuntuu korvattava hinta liian pieneltä. Tuleepi ainakin vak.yhtiölle sitä kautta kustannuksia (=neuvotteluase).
- Vihainen
3kk saa odottaa jos edes korvataan ..vaimo on raskaana ja 3-4viikkon päästä meillä on tyttö/poika..sairaalaan on 150km matkaa..
auto ostettiiin pari vuotta sitten ja maksoi n 30Tmk joten taitaa käydä niin että emme saa auto ostettua mistään jos vakuutus yhtiö korvaan noin 15Tmk(jos sitäkään)...kele sitten tekiät kävelevät pois...
saunan taakse vain. - Ari K
Hei!
Tämä oikeuteen haasto onnistui aikaisemmin, mutta
ei kai nykyään onnistu kuin jos tulee itse haastetutsi. Sitä oikeusturvan kattavuuttahan
on kavennettu.
terv.
Ari K. - vihainen
Ari K kirjoitti:
Hei!
Tämä oikeuteen haasto onnistui aikaisemmin, mutta
ei kai nykyään onnistu kuin jos tulee itse haastetutsi. Sitä oikeusturvan kattavuuttahan
on kavennettu.
terv.
Ari K.niin eihän meidän auto ole varastettu se on vain ottettu luvatta käyttöön..todella paljon harmia taas..pitää käydä vakuutus yhtiössä jne...
Minusta tuntuu että rikolliset saavat paremmin oikeusapua kuin rikoksen uhrit..pistää todella vihaksi
- Matti
Ja myy sitä reilulla ylihinnalla. Vakuutusyhtiöt seuraavat vanhojen autojen lunastushintoja sieltä. Kun on kova hinta ei tule teille pahemmin soittojakaan.
- vihainen
ollaan mietitty jos ei löydy..niin emme halua rahaa vaan toisen tilalle...mitä mieltä olette ?
- Ari
vihainen kirjoitti:
ollaan mietitty jos ei löydy..niin emme halua rahaa vaan toisen tilalle...mitä mieltä olette ?
Saatko varmasti yhtä hyvän ja yhtä hyvin pidetyn kuin sinun varastettu oli ollut?
- vihainen
Ari kirjoitti:
Saatko varmasti yhtä hyvän ja yhtä hyvin pidetyn kuin sinun varastettu oli ollut?
poliisit soittivat kertoivat että auto on löytynyt..jotain ilkivaltaa on tehty..
Pitää varmaan soittaa vakuutusyhtiöön että auto on löytynyt ,,saavat sitten hinata sen korjaamoon ja korjata sen .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244