Vanhan ajan helluntailaisuuden juhla-ajat

Anonyymi

"Pääsiäinen on täytetty. "Onhan meidän pääsiäislampaamme Kristus teurastettu." 1 Kor. 5:7.
Sanoessaan: "SE ON TÄYTETTY!" Jeesus tarkoitti, että syntiemme sovitus Hänen verensä kautta on valmis, ja saamme viettää sen tähden JOKAPÄIVÄISTÄ juhlaa tämän armon perustalla. Olisi köyhää uskonelämää muistella Jeesusta ja ristintyötä vain kerran vuodessa. Hän on meille yhtä suuressa arvossa joulukuussa kuin huhtikuussakin, kuten jokaisena elämämme hetkenä.
Uskovalle eivät kuulu mitkään vanhan liiton juhla-ajat, jotka olivat juutalaisuudessa; ja vielä pahempaa ovat katolisen kirkon keksimät kirkkovuosijuhlat.
Jeesus on elämämme Herra joka hetki.
Siunausta meille eilen, tänään ja ikuisesti."

27

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

2Moos.12:46. 4Moos.9:12. Joh.19:36 Bibilia (1776) Sillä nämät ovat tapahtuneet, että Raamattu täytettäisiin: ei teidän pidä luuta rikkoman hänestä.

• "Kullaa" oli tyypillinen riemuhuuto, jonka saattoi kuulla ihmisten suusta, jotka olivat voittaneet sodan. Jeesuksen kullaa on jouduttu jakamaan kolmeen sanaan suomennettaessa se.

• Anonyymi

>>>>Uskovalle eivät kuulu mitkään vanhan liiton juhla-ajat,<<<<

Aloittaja valehtelee.

Se on täytetty tarkoittaa sitä, että Jeesus täytti Messias profetiat ja Isän käskyn antaa itsensä sovitusuhriksi. Jeesus on kumonnut lakia eikä muuttanut sitä. Kaikki Raamatun juhlat ovat voimassa edelleen, myös sapatti.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi

Sapatin pitäminen on edelleen ikuinen merkki siitä, että on uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa. Jos ei pidä sapattia, ei oleuudessa liitossa, ei armon alla eikä pääse Jeesuksen valtakuntaan sisälle. Sen takia helluntailaisetkin viettävät sunnuntaijuhlia, koska se osoittaa, ettei seurakunnat ole Kristuksessa.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

Luuk 6:5 Ja Jeesus sanoi vielä: "Ihmisen Poika on sapatin herra."

Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
      7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

• Anonyymi

Petri Paavola kirjoittaa:

Aikoinani vastustin sapattia lepopäivänä ja pidin sitä vain juutalaisille kuuluvana asiana. Uskoin, että sunnuntai on Uuden Liiton uskoville tarkoitettu lepopäivä, kunnes tutkin asiaa Raamatusta ja huomasin olleeni väärässä. 300-luvulla Rooman valtakunnan alueelle syntynyt Rooman katolinen kirkko kumosi Raamatullisen sapatin ja asetti sen tilalle sunnuntai päivän pyhittämisen, päivän jonka pyhittäminen oli jo roomalaisille pakanuudesta tuttua. Jos tutkimme rehellisesti Raamatun ilmoitusta sapatista, niin huomaamme ettei Raamattu ilmoita missään kohtaan Jumalan muuttaneen alkuperäistä sapattia sunnuntaille. Toivon että koettelet tämän koko kirjoituksen Jumalan sanan valossa, sillä aihe on tärkeä, koska kysymyksessä on asia, jossa ihminen kumoaa Jumalan sanan käskyn, joka kuului siihen lakiin (10 Käskyä), jota Herra Jeesus ei kumonnut. Kysymyksessä ei ole siis lain alla oleminen, vaan uskominen Herraan Jeesukseen Uuden Liiton järjestyksen mukaan.

• Anonyymi

Petri Paavola on monessa asiassa mennyt sivuun Raamatusta ja levittää salaliittoteorioitaan, että ei enää voi ottaa niitä oppeja todesta.

• Anonyymi

Salaliittoteorioiden levittäjät ovat harhassa hengeltään. Siitä johtuu, että ovat vinossa ajatuksiltaan.

• Anonyymi

HelluntaiHenki toimii aloituksen sanoissa.

• Anonyymi

Helluntailaisuuden henkivalta on pimeyden henkivalta.

• Anonyymi

Alkuajan seurakuunnan Pyhän Hengen vaikutukset ja sanomat tulevat taas esiin.

• Anonyymi

Todella hyvä aloitus korona aikana.

• Entä sitten kun ei ole enää koronaa?

• Anonyymi

Missä on sydämesi korona aikana? Pitäisikö tämäkin sulkea? Kovasydäminen.

• Anonyymi kirjoitti:

Missä on sydämesi korona aikana? Pitäisikö tämäkin sulkea? Kovasydäminen.

Sydämeni on siellä missä ennenkin. En ole kääntymässä juutalaiseen enkä kiroa katolisia.

• Anonyymi

Raamatun mukaan juhla-ajat ja juhlapäivät eivät ihmistä varten, vaan Jumalan juhlapäiviä, jolloin Jumala juhlii tai viettää sapattia.

• Anonyymi

Jos ihminen ei halua juhlia Jumalan kanssa, niin se on paha virhe ja synti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ihminen ei halua juhlia Jumalan kanssa, niin se on paha virhe ja synti.

3. Moos. 23:44

Ja Moses sanoi nämät Herran juhlapäivät Israelin lapsille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3. Moos. 23:44

Ja Moses sanoi nämät Herran juhlapäivät Israelin lapsille.

Ensin juutalaisille, sitten kreikkalaisille ja sitten pakanoille. Jeesus sanoi että pitää kastaa kaikki kansat ja opettaa heille käskyt ja säädökset ja pitää ne.
        Herran julpäivät ovat tarkoitettu kaikille kansoille. Ensin juutalaisille, sitten kreikkalaisille ja sitten pakanoille.
        "Ja Moses sanoi nämät Herran juhlapäivät Israelin lapsille."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensin juutalaisille, sitten kreikkalaisille ja sitten pakanoille. Jeesus sanoi että pitää kastaa kaikki kansat ja opettaa heille käskyt ja säädökset ja pitää ne.
        Herran julpäivät ovat tarkoitettu kaikille kansoille. Ensin juutalaisille, sitten kreikkalaisille ja sitten pakanoille.
        "Ja Moses sanoi nämät Herran juhlapäivät Israelin lapsille."

Jumalan käskyt ja säädökset ovat ikuisesti voimassa aina maailman loppuun asti (Jeesus)

Ne koskevat kaikkia ihmisiä, Jumala ei katso henkilöön, vaan kohtelee kaikkia ihmisiä kaikkialla samanlailla.

Matt. 5:18 Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
        ---
        Helluntailaisen henkivallan erilaiset henkiopit ovat petollista eksytystä.

• Anonyymi

Eivät ne ole mitään vanhanajan helluntailaisia, jotka ymmärtävät, ettei lakiliitto kuulu uudestisyntyneille. Pyhä Henki on aina opettanut samaa Raamatun kanssa.

• Anonyymi

Apostolien tekojen 15 luku on voimassa oleva opetus.

• Anonyymi

Hurmahenkiset lahkolaiset eivät noudata Jumalan lakeja, käskyjä eikä säädöksiä.
      He ovat kapinassa Jumalaa vastaan, kuten heidän komentajansakin on kapinassa Jumalaa vastaan.

• Anonyymi

Jumalan sanat ovat aina vomassa. Ei apostoleilla ole valta niitä muuttaa tai kumota ja kaikkein vähiten siihen ovat kelvollisia lahkolaiset itse, jota he kuitenkin tekevät jatkuvasti.

• Anonyymi

Minkä takia minun pitäisi uskoa murhaaja Moosekseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä takia minun pitäisi uskoa murhaaja Moosekseen?

Ei Moosesta tarvi uskoa, vaan Herran sanaan, joka tuli Mooseksen kautta.

"Koska he eivät tunne kirjoituksia (Vanhaa Testamenttia) he eksyvät. Näin on käynyt helluntailailaisille, jotka ovat kumonneet Jumalan käskyt ja säädökset ja luottavat vain murhamies Paavalin hurmospuheisiin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Hellarit ovat hyljänneet puheet syntiinlankeemuksesta eli perisynnistä ja ovat kieltäneet ja kumonneet Jumalan käskyt ja lait eli ovat kapinassa Jumalaa vastaan, kuten entinen taivaan ylienkeli joukkoineen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      77
      5872
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3231
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      44
      2848
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2112
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2095
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      104
      1913
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1889
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      1857
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1518
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1288
    Aihe