Uskonnottomien määrä on kasvanut Suomessa hurjasti 2000-luvun aikana

Anonyymi

Vielä 2000- luvun alussa kirkon jäseniä oli noin 90 prosenttia kansasta kun taas vuona 2020 enää vain noin 68 prosenttia jäljellä. Muutos on ollut yli 24 prosentin luokkaa eli kirkon jäsenmäärä on supistunut neljänneksen ja enää ei voida sanoa että ateistien määrä kansasta on marginaalinen kun kirkkoon kuulumattomia on nyt yhteensä noin kolmannes koko kansasta. Silti on yhä syytä epäillä että kirkon jäseniin kuuluu edelleen ateisteja ja tapakristittyjä jotka eivät ole uskossa ja pidä Raamattua kirjaimellisena totuutena. Esimerkiksi vain 18 prosenttia nuorista on sanonut uskovansa Jumalaan ja loput 82 prosenttia nuorista on ollut sitä mieltä että mitään Jumalaa ei ole.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan oikeastiko ajattelet että kirkkoon kuuluvat ovat uskovia ja että Msalo saa ne eroamaan kun nälvii Räsästä?

      IL-suurkyselyn yllätystulos: Kirkkoon kuuluvista alle puolet uskoo Jeesukseen
      03.04.2015 klo 17:36
      Iltalehden teettämän selvityksen mukaan vain 46 prosenttia kristillisiin yhdyskuntiin kuuluvista uskoo, että Jumala lähetti poikansa Jeesuksen maan päälle. Selvitys paljasti myös muita yllätyksiä. Hindulaisuutta ja buddhalaisuutta käsittelevä kirjallisuus tekee kauppansa. Joogasalit pursuilevat väkeä, ja sadat ihmiset jonottavat halaamaan intialaistaÄiti Ammaa aina, kun hän vierailee Suomessa.

      Ilmiöön kuuluu, että osa uskovista on alkanut mieltää Jumalan persoonattomaksi voimaksi. Iltalehden kyselyssä vain 42 prosenttia kristityistä ilmoittaa uskovansa Raamatun Jumalaan.

      32 prosenttia sanoo uskovansa ”johonkin korkeampaan voimaan”. Lisäksi uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomista 36 prosenttia sanoo uskovansa korkeampaan voimaan.

      • Anonyymi

        Ei kenenkään tarvitse Kälviä Räsästä vaan riittää ihanin että Räsänen itse avaa suunsa ja sanoo mitä tahansa niin tuhat ihmistä jokaista lauseessa ollutta sanaa kohden eroaa kirkosta osoittaakseen että on eri mieltä kuin Päivi ja kirkko jota Räsänen edustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään tarvitse Kälviä Räsästä vaan riittää ihanin että Räsänen itse avaa suunsa ja sanoo mitä tahansa niin tuhat ihmistä jokaista lauseessa ollutta sanaa kohden eroaa kirkosta osoittaakseen että on eri mieltä kuin Päivi ja kirkko jota Räsänen edustaa.

        Aivan näin ja samoin Ylikoski ja Msalo he munaavat itse itsensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan näin ja samoin Ylikoski ja Msalo he munaavat itse itsensä

        Ylikosken ja Mäntysalon juttuja voi lukea myös Vapaa Ajattelija -lehdessä.


    • Anonyymi

      Kirkosta kannattaa erota muutenkin jos on eri mieltä kuin Päivi Räsänen.

    • Anonyymi

      Kummallinen gäppi 17-vuotiaissa, yli 83 %.

    • Anonyymi

      Kyllä se siitä, sanoi Manu. Itse asiassa Tellervo on ollut se ateisti siitä pariskunnasta. Ja on yhä leskenäkin.

    • Anonyymi

      Tuon takia raivoisaa puolustustaistelua hyökkäämällä vspareita vastaan.

    • Anonyymi

      Tämä kehitys Suomessa on samatahtista muiden pohjoismaiden kanssa, paitsi että Ruotsi mennyt edellä. Norjan kanssa kova "kisa".

      • Anonyymi

        Näytetään niille norskeilke!


    • Anonyymi

      Pitää tosiaan katsoa metsää puilta. Historiallisissa prosesseissa nopeuden ja hitauden dialektiikkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe