Yhtä pienet päästöt kuin sähköautoilla !
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/porschen-neronleimaus-voi-pudottaa-polttomoottorin-paastoja-jopa-85-prosenttia-vastaa-sahkoauton-valmistuksen-ja-kayton-paastoja/8074558#gs.w471dq
Synteettinen polttoaine tulevaisuutta !
16
1148
Vastaukset
- Anonyymi
"Mikäli Porsche-pomoon on uskominen, päästöt voidaan suitsia todella tehokkaasti, sillä eFuelin avulla päästöjä voidaan hänen mukaansa leikata jopa 85 prosentin verran."
Perustuuko tuo siis pelkästään polttoaineen puhtauteen?
Vähän aikaa sitten oli lehdessä uutinen, että joku isoista japanilaisista autonvalmistajista oli saanut polttomoottorin hyötysuhteen nousemaan 60%:iin, kun nykyisin parhaimmillaan 40%. En löytänyt enää uutista, oli muistaakseni iltapäivälehdessä.- Anonyymi
Löysinkin sivuhistorista, Mazdalla se on. Yhdistettynä Porschen puhtaaseen polttoaineeseen olisi todella hyvä.
"Puristustahdissa sytytystulpan ympärille ruiskutetaan vielä pieni annos polttoainetta, joka sytytetään normaalisti sytytystulpalla, minkä jälkeen koko seos saadaan räjähtämään puristussytytyksellä dieselmoottorin tapaan.
Normaalisti bensiinimoottorissa polttoaineen ja ilman optimaalinen seos on 14,7:1, mutta Mazdan ihmemoottori toimii jopa 50:1 seoksella. Lisäksi moottorissa on mekaanisen ahtimen tyylinen ilmakompressori sekä vielä hihnakäyttöinen kuuden kilowatin tehoinen käynnistingeneraattori, minkä myötä autoa voidaan pitää kevythybridinä."
https://www.is.fi/autot/art-2000006261320.html
Tuota Mazda 3 pystyy jo tilaamaankin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löysinkin sivuhistorista, Mazdalla se on. Yhdistettynä Porschen puhtaaseen polttoaineeseen olisi todella hyvä.
"Puristustahdissa sytytystulpan ympärille ruiskutetaan vielä pieni annos polttoainetta, joka sytytetään normaalisti sytytystulpalla, minkä jälkeen koko seos saadaan räjähtämään puristussytytyksellä dieselmoottorin tapaan.
Normaalisti bensiinimoottorissa polttoaineen ja ilman optimaalinen seos on 14,7:1, mutta Mazdan ihmemoottori toimii jopa 50:1 seoksella. Lisäksi moottorissa on mekaanisen ahtimen tyylinen ilmakompressori sekä vielä hihnakäyttöinen kuuden kilowatin tehoinen käynnistingeneraattori, minkä myötä autoa voidaan pitää kevythybridinä."
https://www.is.fi/autot/art-2000006261320.html
Tuota Mazda 3 pystyy jo tilaamaankin.Kannattaa myös lukea koeajoraportit maksan ihmemoottorista. Ei jatkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa myös lukea koeajoraportit maksan ihmemoottorista. Ei jatkoon.
Eikä tuo synteettisten polttoaineiden idea varsinaisesti uusi ole. Paitsi ehkä Saksassa, jossa meni myös biopolttoaineiden idea kovaa ja korkealta ohi. Niinpä eivät ole lainkaan onnistuneet liikenteen päästöjä laskemaan viimeisten 10 vuoden aikana - toisin kuin Suomi.
Pelkän visioinnin ja leveiden puheiden sijaan meillä on jo biopolttoaineet käytössä ja pari synteettistä polttoainetta tuottavaa koelaitostakin jo käynnissä. Esim.
https://www.hs.fi/talous/art-2000006218171.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä tuo synteettisten polttoaineiden idea varsinaisesti uusi ole. Paitsi ehkä Saksassa, jossa meni myös biopolttoaineiden idea kovaa ja korkealta ohi. Niinpä eivät ole lainkaan onnistuneet liikenteen päästöjä laskemaan viimeisten 10 vuoden aikana - toisin kuin Suomi.
Pelkän visioinnin ja leveiden puheiden sijaan meillä on jo biopolttoaineet käytössä ja pari synteettistä polttoainetta tuottavaa koelaitostakin jo käynnissä. Esim.
https://www.hs.fi/talous/art-2000006218171.htmlSynteettinen bensa on täysin kemiallisesti tehty polttoaine, joka poikkeaa suomalaisten orgaanisesta biopolttoaineesta,
Jos saavat tuon synteettisen toimimaan kunnolla polttomoottoreissa on se 10 x parempi vaihtoehto ympäristön ja ilmaston kannalta kuin akkumineraalien louhinta sähköautoihin tai valtavasti sähköenergiaa kuluttavan vedyn tuotanto polttokennoautoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa myös lukea koeajoraportit maksan ihmemoottorista. Ei jatkoon.
Ne koeajoraportit ovat jo vanhentuneet, tarvitaan uusia koeajoraportteja Mazda e-Skyactiv X 2.0l 186hv, 240Nm moottorista. Mazda on tämän kuukauden aikana tehnyt moottoriin jonkinlaisia teknisiä muutoksia.
Nykyiset suomalaiset koeajoraportit ovat kaikki tuosta vanhemmasta Mazdan Skyactiv-X 2.0l 180hv, 224Nm moottorista joka julkaistiin vuonna 2019. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä tuo synteettisten polttoaineiden idea varsinaisesti uusi ole. Paitsi ehkä Saksassa, jossa meni myös biopolttoaineiden idea kovaa ja korkealta ohi. Niinpä eivät ole lainkaan onnistuneet liikenteen päästöjä laskemaan viimeisten 10 vuoden aikana - toisin kuin Suomi.
Pelkän visioinnin ja leveiden puheiden sijaan meillä on jo biopolttoaineet käytössä ja pari synteettistä polttoainetta tuottavaa koelaitostakin jo käynnissä. Esim.
https://www.hs.fi/talous/art-2000006218171.htmlTuostahan oli toinen uutinen, nykyään ostetaan niin paljon kaupunkimaastureita, että niiden korkeampi kulutus syö sen hyödyn mikä muista tulee ja koskee myös kaupunkimaaturisähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synteettinen bensa on täysin kemiallisesti tehty polttoaine, joka poikkeaa suomalaisten orgaanisesta biopolttoaineesta,
Jos saavat tuon synteettisen toimimaan kunnolla polttomoottoreissa on se 10 x parempi vaihtoehto ympäristön ja ilmaston kannalta kuin akkumineraalien louhinta sähköautoihin tai valtavasti sähköenergiaa kuluttavan vedyn tuotanto polttokennoautoihin.Sinä olet mennyt nielemään sakemannien puheet sellaisenaan.
Synteettinen metaani, joka tehdään hiilidioksidia ja vetyä yhdistämällä, on eri juttu kuin biometaani.
Kaikkien synteettisten polttoaineiden valmistuksessa tarvitaan vetyä. Joten energiaakin kuluu ja koko ketjun hyötysuhde jää paljon heikommaksi kuin täyssähköautoilla.
Synteettisten polttoaineiden juju on vain siinä, että niille on jo valmiit jakeluketjut ja käyttökohteet olemassa. Saadaan korvattua fossiilisia polttoaineita.... tarvitsematta odottaa 30 vuotta, että saadaan liikennevälineet päivitettyä patterikäyttöisiksi.
Plus energiatiheys / toimintasäde ovat pidemmät kuin akuilla... eikä akuista vielä, jos koskaan, ole pitkiä matkoja lentävien lentokoneiden yms. energianlähteeksi.
Vetykin on sellaisenaan hankala polttoaine hyvin pienen tiheytensä vuoksi. Plus ne jakeluketjut puuttuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne koeajoraportit ovat jo vanhentuneet, tarvitaan uusia koeajoraportteja Mazda e-Skyactiv X 2.0l 186hv, 240Nm moottorista. Mazda on tämän kuukauden aikana tehnyt moottoriin jonkinlaisia teknisiä muutoksia.
Nykyiset suomalaiset koeajoraportit ovat kaikki tuosta vanhemmasta Mazdan Skyactiv-X 2.0l 180hv, 224Nm moottorista joka julkaistiin vuonna 2019.Eli taas pukkaa huimia lupauksia. Joita ladeltiin myös edellisistä sukupolvista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli taas pukkaa huimia lupauksia. Joita ladeltiin myös edellisistä sukupolvista.
Tekeehän Nestekin biopolttoainetta jätteistä kannattavasti ja jopa puusta vaikka pidettiin mahdottomana. Hyvin todennäköisesti tulee tuokin käyttöön, koska polttomoottoreista ei voida luopua koskaan kokonaan tai ainakaan pitkiin aikoihin.
- Anonyymi
Neste rakentaa juuri tuollaisen jalostuslaitoksen Rotterdamiin, jossa voidaan tehdä sekä bio, että synteettisiä polttoaineita.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/uusiutuva-vety-panee-energiamarkkinat-uuteen-jakoon-myos-neste-wartsila-ja-ssab-mukana-tasta-on-kyse/53755130-28a8-401b-97d0-15dfe60665c3- Anonyymi
Sinänsä ei ihmeellistä että rakentavat tuonne ja varmasti vielä muuallekin, mutta pitäisi olla Suomessakin tuotantoa varmuussyistä.
- Anonyymi
Minun autossani tulee olemaan sähkömoottori. Se voi olla täyssähköinen tai hybridi tai mikä vaan mutta sähköä pitää olla.
Polttomoottori yksinään on epämukava. Voimaa ei tule heti, se tärisee ja meluaa.
Nykyinen plugari on paras auto mitä minulla on ollut. Ei enää DSG viiveilyä tai nykimistä. Ajaminen on nykyään niin maan perusteellisen leppoisaa.
Ihan sama millä energia tuotetaan kunha auto liikkuu sähköllä.- Anonyymi
Minun autossani EI tule olemaan sähkömoottoria. Turhien akkujen painoja en halua raahata autoni mukana. Raahatkoon ne muut vaan.
- Anonyymi
Mitä synteettisten polttoaineiden hinta on?
Onko niitä jo valmistettu jossakin?
Eikö siinä tarvita myös paljon sähköä? Vedyn teko elektrolyysillä ja hiilidioksidin talteenotto ja sitten vielä niiden keskenään sotkeminen. Ja tietty vielä jakelu, tuskin niitä kovin monessa paikkaa Suomea valmistetaan.
Eikö Lappeenrannassa yliopistolla ole joku kokeilu? - Anonyymi
Tämän videon perusteella ei kannata.
https://www.youtube.com/watch?v=0d0MPg7DxbY
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3175683Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2751600Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661486eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1281431Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1091378- 941315
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311232Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591146- 172948
- 37936