Jeesus sanoo että 1 osa nisua, 3 osaa ohraa (1933 käännös, vapaati lainaten) erotellaan. Ja että kilvoitelkaa pelastuaksenne, sillä tie elämään on kapea ja tie kadotukseen lavea. Toisessa kohtaa sanotaan että "pieni osa" pelastuu. Olisiko siis noin neljännes ihmisistä? Haluaisitko kuulua tähän neljännekseen?
Kuvittele kilpailevasi 3 muuta vastaan missä tahansa lajissa, olkoon vaikka juoksu, kuulantyöntö, matematiikka, kirjoittaminen, koruompelu, ralli, uinti. Kuinka monessa lajissa luulet olevasi ensimmäinen? Entä uskossa? Miten kaukana olet pelastuksesta?
Kuinka moni pelastuu?
1
50
Vastaukset
- Anonyymi
Raamatussa on yli 30 000 jaetta.
Helvettiin uskovat voisivat nostaa esille Raamatusta ne jakeet, joissa mainitaan, että
1) Jumala EI kykene toteuttamaan tahtoaan, tai että
2) Hän TAHTOO ihmisiä pelastuksen ulkopuolelle.
Alla muutamia Jumalan tahtoa kuvailevia jakeita:
Jes 14:24 ”Herra Sebaot on vannonut sanoen: Totisesti, mitä minä olen ajatellut, se tapahtuu, mitä minä olen päättänyt, se toteutuu”
Jes 46:10-11 ”… kaiken, mitä tahdon, minä teen. …Minkä olen puhunut, sen minä myös toteutan; mitä olen aivoitellut, sen minä myös teen.”
1 Tim 2:4 joka [Jumala] tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden.
2 Piet 3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
Löytyykö Raamatusta muunlaisia Jumalan TAHTOA koskevia jakeita - jakeita, jotka kumoavat yllä olevat jakeet? Jos joku siteeraa Room. 9:ää jotenkin lopullisena totuutena, tietäköön, ettei Paavalin tarinointi siihen lopu, vaan jatkuu 11. luvun loppuun saakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1603004
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541769Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461734Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1571570- 761502
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3301376The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201238Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m761200- 1581072
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251025