Jeesus sanoo että 1 osa nisua, 3 osaa ohraa (1933 käännös, vapaati lainaten) erotellaan. Ja että kilvoitelkaa pelastuaksenne, sillä tie elämään on kapea ja tie kadotukseen lavea. Toisessa kohtaa sanotaan että "pieni osa" pelastuu. Olisiko siis noin neljännes ihmisistä? Haluaisitko kuulua tähän neljännekseen?
Kuvittele kilpailevasi 3 muuta vastaan missä tahansa lajissa, olkoon vaikka juoksu, kuulantyöntö, matematiikka, kirjoittaminen, koruompelu, ralli, uinti. Kuinka monessa lajissa luulet olevasi ensimmäinen? Entä uskossa? Miten kaukana olet pelastuksesta?
Kuinka moni pelastuu?
1
52
Vastaukset
- Anonyymi
Raamatussa on yli 30 000 jaetta.
Helvettiin uskovat voisivat nostaa esille Raamatusta ne jakeet, joissa mainitaan, että
1) Jumala EI kykene toteuttamaan tahtoaan, tai että
2) Hän TAHTOO ihmisiä pelastuksen ulkopuolelle.
Alla muutamia Jumalan tahtoa kuvailevia jakeita:
Jes 14:24 ”Herra Sebaot on vannonut sanoen: Totisesti, mitä minä olen ajatellut, se tapahtuu, mitä minä olen päättänyt, se toteutuu”
Jes 46:10-11 ”… kaiken, mitä tahdon, minä teen. …Minkä olen puhunut, sen minä myös toteutan; mitä olen aivoitellut, sen minä myös teen.”
1 Tim 2:4 joka [Jumala] tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden.
2 Piet 3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
Löytyykö Raamatusta muunlaisia Jumalan TAHTOA koskevia jakeita - jakeita, jotka kumoavat yllä olevat jakeet? Jos joku siteeraa Room. 9:ää jotenkin lopullisena totuutena, tietäköön, ettei Paavalin tarinointi siihen lopu, vaan jatkuu 11. luvun loppuun saakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732805
- 632694
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101525- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229