Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Atria kesätyö

Anonyymi

Millaista on työ siipikarjateurastamon kesätyö? Ei kai siellä sentään teurastaa tartte? Onko se kauhean veristä hommaa? Pelottaa selviääkö siellä kun en ennen ole juurikaan edes töissä ollut.

27

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ai mitäkö TEURASTAMOLLA tehdään? Tietenkin TEURASTETAAN niin perkl että veri roiskuu. Se on raakojen miesten eikä mitään kutojapoikien hommaa.

      • Anonyymi

        Tyttö, ei poika.. eiköhän siellä teurastettu kana jatka linjastoa eteenpäin ja on muitakin osastoja. Jos tiedät miten koko prosessi etenee ja mihin kesätyöläisiä laitetaan niin hyvä, voit vastata. Ellet tiedä vaan haluat vain pottuilla niin en kaipaa lisää sitä laatua.


    • Anonyymi

      Jauhovarastolla tehdään jänniä juttuja

    • Anonyymi

      Voi hyvää päivää!
      Jos hakee Atrialle töihin, niin, äly hoi älä jätä.

      Ehkä tälläisen pitäisi ajatella hiukka enemmän, voisi olla sopivampi paikka hautausmaan kesätyöt tai kaupungilla rikkaruohojen nyppiminen kukkapenkeistä :( )

      Voi vain haaveilla ja kuvitella, että tekee töitä.

    • Anonyymi

      Rohkeasti töihin vaan. Todennäköisesti pääset pakkaamoon, jossa työ yksitoikkoista, mutta hyväpalkkaista. Kyllä epämieluistakin työtä 1-2kk kestää, kun tuloksena on paksu lompsa. Ainut vaatimus on, että myit työsuorituksen työnantajalle, joten et voi kovasti käyttää työnantajalle lupaamaasi aikaa omiin asioihin, eli kännykkä vaatekaappiin.

      • Anonyymi

        Jalkaa oven väliin.Edutki on hyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jalkaa oven väliin.Edutki on hyviä.

        hienoja vastauksia taas kuten olettaa saattaa..kukaan ei kertonut mitä oikeasti tehdään ? ja mitä mahdollisesti on palkkaus... esimerkiksi on turha valehdella kummastakaan kun kuitenkin totuus on niin monen tiedossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hienoja vastauksia taas kuten olettaa saattaa..kukaan ei kertonut mitä oikeasti tehdään ? ja mitä mahdollisesti on palkkaus... esimerkiksi on turha valehdella kummastakaan kun kuitenkin totuus on niin monen tiedossa

        Mene ja testaa itse. Minä ainakin viihdyin Atrialla todella hyvin. Kunnes täältä muutin pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene ja testaa itse. Minä ainakin viihdyin Atrialla todella hyvin. Kunnes täältä muutin pois.

        niin,moni muukin on sanonut ..hyvin viihdyin ja huippu palkka,hyvät työkaverit. kunnes muutin pois. jos olisin psykiatri miettisin lauseen ja aivotoiminnan yhteensopivuutta? liekkö syy yhteys yrityksen työ-yhteisössä/palkkauksessa,molemmissa vaiko molemmissa? vaiko itse kaupungissa? vaiko kaikissa näissä.? yleensä suomalainen työtä rakastava kansa pysyy samassa työpaikassa koko elämän. ja varsinkin etelä-pohjalainen nyt ainakaan ei muuta jos ei ole pakko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin,moni muukin on sanonut ..hyvin viihdyin ja huippu palkka,hyvät työkaverit. kunnes muutin pois. jos olisin psykiatri miettisin lauseen ja aivotoiminnan yhteensopivuutta? liekkö syy yhteys yrityksen työ-yhteisössä/palkkauksessa,molemmissa vaiko molemmissa? vaiko itse kaupungissa? vaiko kaikissa näissä.? yleensä suomalainen työtä rakastava kansa pysyy samassa työpaikassa koko elämän. ja varsinkin etelä-pohjalainen nyt ainakaan ei muuta jos ei ole pakko

        .. yliopistoon piti lähteä.


      • Anonyymi

        Kiitos rohkaisusta! Kestän kyllä kovaa työtä mutta vastateurastetun kanan suolistus voisi äkkiseltään tehdä tiukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos rohkaisusta! Kestän kyllä kovaa työtä mutta vastateurastetun kanan suolistus voisi äkkiseltään tehdä tiukkaa.

        Ei kesätyöntekijöitä laiteta liian vaativiin tehtäviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin,moni muukin on sanonut ..hyvin viihdyin ja huippu palkka,hyvät työkaverit. kunnes muutin pois. jos olisin psykiatri miettisin lauseen ja aivotoiminnan yhteensopivuutta? liekkö syy yhteys yrityksen työ-yhteisössä/palkkauksessa,molemmissa vaiko molemmissa? vaiko itse kaupungissa? vaiko kaikissa näissä.? yleensä suomalainen työtä rakastava kansa pysyy samassa työpaikassa koko elämän. ja varsinkin etelä-pohjalainen nyt ainakaan ei muuta jos ei ole pakko

        Lähdin pois, koska muutin yliopistokaupunkiin opiskelemaan.


    • Anonyymi

      Jos on sukulaisia paremmissa viroissa ni helposti oma ura etenee. T; sivusta seuranneena

      • Anonyymi

        luin eilen piruuttaan kokkien pekoni makutestin..ei muuten ollut kun 2 suomessa valmistettua ja kasvatettua ja ihme ne oli kahden kärki. molemmat oli muuten snelmannilta kotoisin. suurin osa tehtiin puolassa,toki liha vietiin sinne suomesta.. että on kummaa touhua. polakit siis leikkaa halvemmalla. no kohta vaasassa abb värkkää hyvän sika robotin ei tarvii puolaan roudata


    • Anonyymi

      Sukulaisia suositaan ja vierasta kytätään

    • Anonyymi

      Työhistoria, koulutustausta ja oma motivaatio nousevat ensimmäisinä esiin, kun kesätöitä ettii. Työhistoria voi olla vaikka naapurin lasten iltahoitoa, lumenluontia naapureille, jäätelöbaarityöt tms. Työtodistus näistäkin pitää olla. Jos naapureille on tehnyt lumitöitä, käy hakemassa paperiin "työnantajien" nimet.

      Kuva kannattaa laittaa hakemukseen. Se tuo persoonaa esiin ja herättää huomiota.

      • Anonyymi

        Tässä ketjussa ei tullut nyt mitä on broileri puolella esim pakkaamon alkupalkka/kesäpalkka.
        tai jollakin lihapuolella sama kysymys. allekirjoittanut tuskin on tulossa mutta joku tuttu ehkä.
        itse olen ollut seinäjoen/kauhajoen pisteellä huoltotöissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ketjussa ei tullut nyt mitä on broileri puolella esim pakkaamon alkupalkka/kesäpalkka.
        tai jollakin lihapuolella sama kysymys. allekirjoittanut tuskin on tulossa mutta joku tuttu ehkä.
        itse olen ollut seinäjoen/kauhajoen pisteellä huoltotöissä.

        Jos haastatteluun pääsöö voi kysellä tarkemmin. Riippuu tehtävästä yms yms Hyvät edut siellä.


    • Anonyymi

      Paljon kesätyöntekijöitä päätyy siipikarjaleikkaamoon, jossa nimensä mukaisesti leikataan lihaa tai työskennellään linjan ääressä. Työ on ajoittain raskasta esim. käsille ja ranteille sekä viileässä tilassa työskentelyyn pitää sopeutua.

      Työ on kohtuullisen hyvin palkattua, mutta pitää siis valmistautua siihen, että myös ahkeruutta ja nopeutta edellytetään kaikilta.

    • Anonyymi

      Kannattaa mennä. Siellä on myös oma myymälä, josta voi ostaa vaikka lihapiirakoita ja mikropitsoja halvalla.

    • Anonyymi

      Olin joskus siellä kesätöissä opettamassa kanoille lentämistä

    • Anonyymi

      Hyvälle tyypille löytyy aina töitä.

    • Anonyymi

      Seinäjoesta tulee vihervasemmiston itukaupunki ja Atria joutuu siirtämään tehtaansa täältä pois. Kaupungin vahvasti tukema Provinssi näyttää mallia.

    • Anonyymi

      Laitetaanko kuin paljo omaan pussiin?

      • Anonyymi

        Täällä ei vieläkään kukaan maininnut palkasta mitään.Sen tiedän että yksi joka oli juuri broileripuolella tekemässä paria eri hommaa kävi sitten (merkantin iltakurssin) ja jatkoi myöhemmin..tuolla kurssilla pääsi silloiseen keskusairaalaan kirjoittamaan saneluja-Palkka parani työ helpottui/mutta seinäjoellakin maksetaan kielilisä ruotsille. Tästä on jo 4v en tiedä mikä nyt uuden puljun aikana tilanne ja palkka mutta sen tiedän että jos broilerihommissa saa saman kun kuntayhmällä niin meikä tarvis kyllä jonkun verran lisää näin metallialan keikka-asentajana. Kesää odotellessa


    • Anonyymi

      Vegeaktivistille sopiva duuni,kanankaulankatkojaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe