Voiko hammasta lyhentää hiomalla? Tahtoisin vähän pienentää etuhampaita. Onko kellään tietoa/kokemusta?
Voiko hammasta lyhentää hiomalla?
3
140
Vastaukset
- Anonyymi
Itellä oli yksi yläetuhammas hiukan muita pidempi. Se porattiin muiden tasalle, siitä on jo yli 15 vuotta ja hammasrivi on edelleen tasainen.
En sitten tiedä, miten hammaslääkäri suhtautuu useiden hampaiden pienentämiseen. Voithan keskustella asiasta, mikä sinun hampaille on tarpeellista ja mahdollista. - Anonyymi
Itselläni ei ole mahdollisuutta päästä hammaslääkäriin, enkä sinne syyllistäväksi lähdekään. Etuhampaassa oli synnynnäisesti pieni kiillepuute alakulmassa, ja se paikattiin vasta aikuisena. Kun paikka putosi, hioin itse etuhampaat lyhemmiksi, jolloin paikan puuttuminen ei niin herätä huomiota. Samoin epätasaisessa rivissä olevista alahampaista taaemmaksi jäänyt oli jäänyt muita selkeästi pidemmäksi, joten hioin sen itse saman korkuiseksi muiden hampaiden kanssa.
Itse kärsin hammaseroosiosta, joten on ihan yhdentekevää viilailla tätä purukalustoa. Yhdellä kertaa en viilaushommassani päässyt loppuun, vaan tein sitä vähitellen. Etuhampaita en saanut ihan tasaisiksi, mutta riittävän hyviksi. Ostin neulaviilasarjan jostain rautakaupan tapaisesta myymälästä, ja hyvin toimi.- Anonyymi
Voi taittamurallaa, toivottavasti kukaan ei tästä ota opiksi. Hurjalta kuulostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 12010316
- 525030
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422221Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052058- 261924
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131591Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411402Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta251010Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v311001Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54977