18-19.3.2021 lakko on korona linko kun kaikki ahtautuu busseihin. Kiitosteille hyväpalkkaiset vekit yhteiskunta vastuusta. Sanna Marin ja liikenneministeri Harakka kiittää kun VR lle järjestettiin yksinoikeus.
Veturinkuljettajat yvteiskuntavastuu
37
1231
Vastaukset
- Anonyymi
Ja minä tyhmä kun luulin, että lähijunaliikenteen kilpailutti HSL. Kaikkea sitä vanhana oppii.
- Anonyymi
Britit yksityistivät raideliikenteen ja onnettomuudet lisääntyivät räjähdysmäisesti matkalippujen hinnat nousivat samaa tahtia.
Samaa virhettä ei pidä tehdä Suomessa.
VR teki sopimuksen veturinkuljettajien selkänahkaa repien väittävät kuljettajat.- Anonyymi
Veturinkuljettajat todellakin tuntee työnantajansa. Jos VR teki poikkeuksellisen alhaisen tarjouksen HSL:n kilpailutukseen saadakseen sopimuksen, niin mistäpä se otetaan muualta kuin kuskien selkänahasta (palkkojen alennuksia ja etujen poistoja).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veturinkuljettajat todellakin tuntee työnantajansa. Jos VR teki poikkeuksellisen alhaisen tarjouksen HSL:n kilpailutukseen saadakseen sopimuksen, niin mistäpä se otetaan muualta kuin kuskien selkänahasta (palkkojen alennuksia ja etujen poistoja).
Noin hankitaan markkinaosuuksia, ihan perustoimintaa yritysmaailmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veturinkuljettajat todellakin tuntee työnantajansa. Jos VR teki poikkeuksellisen alhaisen tarjouksen HSL:n kilpailutukseen saadakseen sopimuksen, niin mistäpä se otetaan muualta kuin kuskien selkänahasta (palkkojen alennuksia ja etujen poistoja).
Nyt sitten pitää laittaa lähijuniin kellokorttilaite että kuski voi leimata itsensä ulos palkattomalle ruokatunnilleen (miksi se on 59 minuuttia eikä koko tunti?). Asemaravintoloitakaan ei ole enää kovin monessa paikassa, joten mennäänkö siis aseman R-kioskille syömään pizzapala ja notkutaan siellä tunti.
- Anonyymi
Juu, valtion rautateillä ollaan aina oltu ylpeitä älyttömän kovista palkista ja hallituksessa siitä, että pari demari ministeriä päättää ihan kaikesta kimpassa ja aina juuri ihan väärin.
- Anonyymi
Niin ei hätää, yhteiskuntavastuu peräänkuuluttaa Sanna Marinkin, Valtonyhtiö Fortum näyttää esimerkkiä suomalaisille, rakentaa Hollantiin öljynjalostamonsa.
- Anonyymi
"Niin ei hätää, yhteiskuntavastuu peräänkuuluttaa Sanna Marinkin, Valtonyhtiö Fortum näyttää esimerkkiä suomalaisille, rakentaa Hollantiin öljynjalostamonsa."
Älä puhu läpiä päähäsi, ei Fortum mitään jalostamoa ole rakentamassa. - Anonyymi
Fortumin öljyt..: D
- Anonyymi
Nyt ei kannata veturimiesten antaa periksi.
Muuten homma muuttuu samaksi urakkatyöksi sekunttiaikataululla mitä muukin HSL liikenne, bussit metrot ratikat. - Anonyymi
Tarviiko mennä julkisilla? Auto tai polkupyörä on keksitty. Molemmista on omakohtaista kokemusta, pyörällä tullut mentyä talvella 25km/suunta aikoinaan.
- Anonyymi
Minäkin muistan, että isä-vainaa kävi polkupyörällä 20 km:n päässä metsätöissä 1960-luvun alussa. Autokin oli jo keksitty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin muistan, että isä-vainaa kävi polkupyörällä 20 km:n päässä metsätöissä 1960-luvun alussa. Autokin oli jo keksitty.
Ja piru kun ennen ei ollut edes pyörää keksitty ja aina ollaan päästy sahalle kolmivuorotyöhön kymmenien kilometrien päähän. Tuli kivasti lämmin kun välillä paini karhujen ja susien kanssa ja sehän oli vain hauskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja piru kun ennen ei ollut edes pyörää keksitty ja aina ollaan päästy sahalle kolmivuorotyöhön kymmenien kilometrien päähän. Tuli kivasti lämmin kun välillä paini karhujen ja susien kanssa ja sehän oli vain hauskaa.
Kaikki juhli viime keväänä kun SDP ja VR voittivat lähiliikenteen . HSL säästi 250M€ ja Bernerin akan suunnitelmat torpattiin.
- Anonyymi
Veturimiehet sentään uskaltavat näyttää ja käyttää joukkovoimaansa tarvitessa. Eivät olekaan narussa vedettäviä lampaita kuin nykyajan peloitellut toisten alojen työntekijät, jotka tulevaisuudessa kenties jopa maksavat jotta saavat tehdä oruudenkaltaista työtänsä.
Siellä veturimiesten porteilla eipä kusiruuttapartioitamme edes tarvittu kun lakko oli yksimielinen.
Talkoo-Taavetti- Anonyymi
Pohjanmaan rataa uusittiin miljardilla eurolla Väyläviraston toimesta. . Nyt junat jää myöhään 1_3 tuntia. Onko ajotekniikassa puutteita vai onko veturimiehillä menossa italialainen lakko. Seuratkaa Raidepuolueen nettisivuja ja Palosen twitteriä niin totuus selviää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjanmaan rataa uusittiin miljardilla eurolla Väyläviraston toimesta. . Nyt junat jää myöhään 1_3 tuntia. Onko ajotekniikassa puutteita vai onko veturimiehillä menossa italialainen lakko. Seuratkaa Raidepuolueen nettisivuja ja Palosen twitteriä niin totuus selviää.
Rautateilläkin on nopeusrajoitukset. Veturinkuljettaja ei voi ajaa ylinopeutta jos rajoitusmerkki tai liikennöintirajoitus määrää "liian" alhaisen nopeuden. Aikataulua ei pysty aina ajamaan vapaalla rataosuudella kiinni, koska veturin ja vaunuston suurin sallittu ajonopeus määrää "kattonopeuden". Pohjanmaan radalla junat kyllä menee suurinta sallittua rakennenopeuttaan (ja se on usein paljon!) mutta silti ei aina saada aikataulua kiinni. On muuten mielenkiintoista välillä seurata puhelimen sovelluksella millaista haipakkaa joku IC juna pistelee kun on oikein kiire, ei jää paljon Pendolinosta (vaunut sallii max 200 km/h ja veturi pystyy vielä parempaan).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rautateilläkin on nopeusrajoitukset. Veturinkuljettaja ei voi ajaa ylinopeutta jos rajoitusmerkki tai liikennöintirajoitus määrää "liian" alhaisen nopeuden. Aikataulua ei pysty aina ajamaan vapaalla rataosuudella kiinni, koska veturin ja vaunuston suurin sallittu ajonopeus määrää "kattonopeuden". Pohjanmaan radalla junat kyllä menee suurinta sallittua rakennenopeuttaan (ja se on usein paljon!) mutta silti ei aina saada aikataulua kiinni. On muuten mielenkiintoista välillä seurata puhelimen sovelluksella millaista haipakkaa joku IC juna pistelee kun on oikein kiire, ei jää paljon Pendolinosta (vaunut sallii max 200 km/h ja veturi pystyy vielä parempaan).
VR junaliikenne tilanne ilmoittaa 1-3 tuntia myöhästymisiä. Syy teknisiä ongelmia.
Kun ei Helsingin lakko purrut unioni ohjaus jättää junia myöhään jonka jälkeen unioni vek kieltäytyy vuoro vaihdosta ja ylityöstä.
Ei routa vaurioista johtuvat nopeusrajoitukset voi aiheuttaa 3 tunnin myöhästymisiä.
Nyt unioni vaatii pykälä tarkka vrk toimintaa.
Myöhästymiset loppuu kun pohjoisen lumet sulaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VR junaliikenne tilanne ilmoittaa 1-3 tuntia myöhästymisiä. Syy teknisiä ongelmia.
Kun ei Helsingin lakko purrut unioni ohjaus jättää junia myöhään jonka jälkeen unioni vek kieltäytyy vuoro vaihdosta ja ylityöstä.
Ei routa vaurioista johtuvat nopeusrajoitukset voi aiheuttaa 3 tunnin myöhästymisiä.
Nyt unioni vaatii pykälä tarkka vrk toimintaa.
Myöhästymiset loppuu kun pohjoisen lumet sulaa.Helsingin päärautatieasemalla syttyi tänään kuuden jälkeen junanvaunu palamaan. Pelastuslaitos sai noin kello 18.30 hälytyksen suuresta liikennevälinepalosta Helsingissä.
Pelastuslaitoksen päivystävä palomestari kertoo Iltalehdelle, että lopulta palo kuitenkin osoittautui junanvaunussa liekillä käryttäneeksi ja runsaasti savuttaneeksi sähkölaitteeksi.
Pelastuslaitoksen mukaan tapahtuneesta ei aiheutunut henkilövahinkoja. Pelastuslaitos arvioi, että palon syttymissyy johtui laitteen asennusviasta.
VR:n viestinnästä kerrotaan Iltalehdelle, että palon syttymissyytä ei tarkalleen vielä tiedetä.
Viestinnästä kerrotaan, että junan oli määrä matkustaa Helsingistä Kolariin, mutta sen lähtöaika myöhästyy pari-kolme tuntia tapahtuneen vuoksi.
Palo ei VR:n mukaan aiheuta myöhästymisiä tai aikataulumuutoksia muissa junavuoroissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsingin päärautatieasemalla syttyi tänään kuuden jälkeen junanvaunu palamaan. Pelastuslaitos sai noin kello 18.30 hälytyksen suuresta liikennevälinepalosta Helsingissä.
Pelastuslaitoksen päivystävä palomestari kertoo Iltalehdelle, että lopulta palo kuitenkin osoittautui junanvaunussa liekillä käryttäneeksi ja runsaasti savuttaneeksi sähkölaitteeksi.
Pelastuslaitoksen mukaan tapahtuneesta ei aiheutunut henkilövahinkoja. Pelastuslaitos arvioi, että palon syttymissyy johtui laitteen asennusviasta.
VR:n viestinnästä kerrotaan Iltalehdelle, että palon syttymissyytä ei tarkalleen vielä tiedetä.
Viestinnästä kerrotaan, että junan oli määrä matkustaa Helsingistä Kolariin, mutta sen lähtöaika myöhästyy pari-kolme tuntia tapahtuneen vuoksi.
Palo ei VR:n mukaan aiheuta myöhästymisiä tai aikataulumuutoksia muissa junavuoroissa.Hyvinkään ja Turun konepajojen lopetuksen jälkeen kaluston huolto ala arvoista. Päivittäin useita teknisiä vikoja. Skoda junistaa liikkuu yksi neljästä ajokuntoisena päivittäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvinkään ja Turun konepajojen lopetuksen jälkeen kaluston huolto ala arvoista. Päivittäin useita teknisiä vikoja. Skoda junistaa liikkuu yksi neljästä ajokuntoisena päivittäin.
Konduktöörit pelkäävät töiden loppumista
Konduktöörit jäävät kotiin, koska työnantaja VR on ilmoittanut käynnistävänsä yt-neuvottelut matkustajaliikenteen palveluyksikön Kouvolan työpisteen henkilökunnalle.
Kotiin jäävät kaikki työvuoroissa olevat Kouvolasta käsin työskentelevät konduktöörit. Kouvolassa on yhteensä 26 konduktöörin ja kaukoliikennekonduktöörin sekä yhden esimiehen tukikohta.
Yt-neuvottelut alkavat huhtikuun 15. päivä. VR:n tavoitteena on yhtenäistää taajamajunaliikenteen palvelumalleja. JHL:n Raideammattilaisten osasto 72:n puheenjohtaja konduktööri Tuomas Seppäsen mukaan tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että konduktöörit liitetään Helsingistä käsin toimivan lähiliikenteen piiriin. Tähän saakka Kouvolasta käsin työskentelevät konduktöörit ovat kuuluneet kaukoliikenteen palveluyksikköön.
Konduktöörit pelkäävät, että siirto toiseen organisaatioon tarkoittaisi monen kohdalla käytännössä töiden loppumista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konduktöörit pelkäävät töiden loppumista
Konduktöörit jäävät kotiin, koska työnantaja VR on ilmoittanut käynnistävänsä yt-neuvottelut matkustajaliikenteen palveluyksikön Kouvolan työpisteen henkilökunnalle.
Kotiin jäävät kaikki työvuoroissa olevat Kouvolasta käsin työskentelevät konduktöörit. Kouvolassa on yhteensä 26 konduktöörin ja kaukoliikennekonduktöörin sekä yhden esimiehen tukikohta.
Yt-neuvottelut alkavat huhtikuun 15. päivä. VR:n tavoitteena on yhtenäistää taajamajunaliikenteen palvelumalleja. JHL:n Raideammattilaisten osasto 72:n puheenjohtaja konduktööri Tuomas Seppäsen mukaan tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että konduktöörit liitetään Helsingistä käsin toimivan lähiliikenteen piiriin. Tähän saakka Kouvolasta käsin työskentelevät konduktöörit ovat kuuluneet kaukoliikenteen palveluyksikköön.
Konduktöörit pelkäävät, että siirto toiseen organisaatioon tarkoittaisi monen kohdalla käytännössä töiden loppumista.Vek mielenilmaus jatkuu
Viivästyksiä yöjunaliikenteessä
Yöjunamatkoihin on odotettavissa arviolta 0 - 1,5 tunnin myöhästymisiä 13.4. saakka. Yöjunat liikennöidään alennetulla nopeudella teknisen vian takia. Junien konduktöörit arvioivat matkan aikana myöhästymisten kestoa. Mahdollisissa jatkoyhteyshaasteissa voit olla yhteydessä junan konduktööriin. Myöhästymiset koskevat seuraavia yöjunia:
Yöjunamatkoihin on odotettavissa arviolta 0 - 1,5 tunnin myöhästymisiä 13.4. saakka.
Yöjunat liikennöidään alennetulla nopeudella teknisen vian takia.
Junien konduktöörit arvioivat matkan aikana myöhästymisten kestoa. Mahdollisissa jatkoyhteyshaasteissa voit olla yhteydessä junan konduktööriin
- Anonyymi
Oma auto ei ole lakkoillut koskaan. Ja kun niitä on kaksi, saa toinen vaikka vähän lakkoillakin. No tulipa taas yksi syy miksi joukkoliikenteen varaan ei kannata jättäytyä.
- Anonyymi
VR Track myyntiin norjalaiselle NRC Finland oy:lle ja sen jälkeen onkin alkanut tapahtumaan. kilpailutuksia on hävitty rakentamisessa ja kunnossapidossa ja sen jälkeen Yhteistoiminta neuvottelut ovat olleet jatkuvaa toimintaa eri liiketoiminnoissa. Milloin kyse on ollut organisaation muokkaamisesta, useimmiten kumminkin työntekijöiden vähentämisestä. Ratkaisu, jolla yhtiö saataisiin pärjäämään ja voittamaan kilpailutuksia on ollut hakusessa jo pitkään. Nyt siihen yhtiön johto näyttää keksineen omalaatuisen ratkaisun.
Samaan aikaan kun oma työntekijäkaartia vähennetään jatkuvasti yt-neuvottelujen kautta, rekrytoidaan lisää esimiesporrasta, joka lienee jo kasvanut suuremmaksi kuin työtekijäin määrä.
Toisissa projekteissa työntekijöistä osa painaa ylitöiden enimmäismäärän rajalla. Tosin tämäkään ei riitä kaikkiin tehtäviin töihin vaan sinne tänne on otettu vuokramiehiä töihin, että edes joten töistä selvitään.
Tämä on ilmeisesti johdon valitsema linja, oman työntekijämäärän pitäminen mahdollisimman pienenä ja käyttämällä paljon vuokramiehiä sekä alihankintaa. Se vaan saa luottamuksen yhtiön johtoon horjumaan ja kokemaan työntekijöiden olevan vain kustannustekijä työnantajalleen josta pitäisi päästä eroon.
Tämä on aikaan saanut sen, että osa kokeneista ja ammattitaitoisista työntekijöistä on tehnyt omat päätelmät ja vaihtaneet työnantajaa mieluimmin, kuin työskentelemällä yhtiössä, jonka henkilöstöpolitiikka ei anna turvallisuutta sekä työn jatkuvuuden tunnetta vaan pitää alituisilla yt-neuvotteluilla uhkaa lomautuksista sekä irtisanomisista yllä.
Toivottavasti NRC.n johto huomaa mitä on tapahtumassa ja tekee korjausliikkeen, että saa takaisin työntekijöidensä luottamuksen työnantajana joka arvostaa työntekijöitänsä ja pärjää markkinoilla. Nykyinen toiminta vaikuttaa työn tekemisen motivaatioon työntekijä portaassa voimakkaasti.
Reijo Tamminen
sopimusasiantuntija
JHL ry - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VR Track myyntiin norjalaiselle NRC Finland oy:lle ja sen jälkeen onkin alkanut tapahtumaan. kilpailutuksia on hävitty rakentamisessa ja kunnossapidossa ja sen jälkeen Yhteistoiminta neuvottelut ovat olleet jatkuvaa toimintaa eri liiketoiminnoissa. Milloin kyse on ollut organisaation muokkaamisesta, useimmiten kumminkin työntekijöiden vähentämisestä. Ratkaisu, jolla yhtiö saataisiin pärjäämään ja voittamaan kilpailutuksia on ollut hakusessa jo pitkään. Nyt siihen yhtiön johto näyttää keksineen omalaatuisen ratkaisun.
Samaan aikaan kun oma työntekijäkaartia vähennetään jatkuvasti yt-neuvottelujen kautta, rekrytoidaan lisää esimiesporrasta, joka lienee jo kasvanut suuremmaksi kuin työtekijäin määrä.
Toisissa projekteissa työntekijöistä osa painaa ylitöiden enimmäismäärän rajalla. Tosin tämäkään ei riitä kaikkiin tehtäviin töihin vaan sinne tänne on otettu vuokramiehiä töihin, että edes joten töistä selvitään.
Tämä on ilmeisesti johdon valitsema linja, oman työntekijämäärän pitäminen mahdollisimman pienenä ja käyttämällä paljon vuokramiehiä sekä alihankintaa. Se vaan saa luottamuksen yhtiön johtoon horjumaan ja kokemaan työntekijöiden olevan vain kustannustekijä työnantajalleen josta pitäisi päästä eroon.
Tämä on aikaan saanut sen, että osa kokeneista ja ammattitaitoisista työntekijöistä on tehnyt omat päätelmät ja vaihtaneet työnantajaa mieluimmin, kuin työskentelemällä yhtiössä, jonka henkilöstöpolitiikka ei anna turvallisuutta sekä työn jatkuvuuden tunnetta vaan pitää alituisilla yt-neuvotteluilla uhkaa lomautuksista sekä irtisanomisista yllä.
Toivottavasti NRC.n johto huomaa mitä on tapahtumassa ja tekee korjausliikkeen, että saa takaisin työntekijöidensä luottamuksen työnantajana joka arvostaa työntekijöitänsä ja pärjää markkinoilla. Nykyinen toiminta vaikuttaa työn tekemisen motivaatioon työntekijä portaassa voimakkaasti.
Reijo Tamminen
sopimusasiantuntija
JHL ryVeturinkuljettajat kiristi VR Grouppia. Tuotti tulosta, Kemijärven ja Kolarin yöjunat kulkee aikataulussa.
Tero Palomäki
@TeroPalomaki
·
24. huhtik.
Vakava aihe. Ei saisi nauraa kiristämiselle, mutta: -”Maatalouden kehittämisrahasto Makeralla lienee jo vaikeuksia keksiä, mihin se pystyy käyttämään kaikki keskustan sinne hankkimat rahat.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veturinkuljettajat kiristi VR Grouppia. Tuotti tulosta, Kemijärven ja Kolarin yöjunat kulkee aikataulussa.
Tero Palomäki
@TeroPalomaki
·
24. huhtik.
Vakava aihe. Ei saisi nauraa kiristämiselle, mutta: -”Maatalouden kehittämisrahasto Makeralla lienee jo vaikeuksia keksiä, mihin se pystyy käyttämään kaikki keskustan sinne hankkimat rahat.”Rautatieunioni ja Digirata on täysin SDP ohjauksessa. Molemmissa toimii vanhan rautatieläisten liiton aktiivit. Toiminta puuroutuu ammattitaidottomuuteen, aatteeseen ja laiskuuteen. Toiminnan periaate on Väyläviraston agenda. Aina kun pitäisi tehdä töitä palkataan uusi työntekijä rukkasosaston töihin. ja entiset nostaa jalat pöydälle ja syleksii kattoon. Iltapäivä väistellään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rautatieunioni ja Digirata on täysin SDP ohjauksessa. Molemmissa toimii vanhan rautatieläisten liiton aktiivit. Toiminta puuroutuu ammattitaidottomuuteen, aatteeseen ja laiskuuteen. Toiminnan periaate on Väyläviraston agenda. Aina kun pitäisi tehdä töitä palkataan uusi työntekijä rukkasosaston töihin. ja entiset nostaa jalat pöydälle ja syleksii kattoon. Iltapäivä väistellään.
Siilasmaa kritisoi myös sitä, kuinka Suomi on suunnitellut käyttävänsä EU:n elpymispaketin 2,1 miljardin euron avustukset. Yksi merkittävimmistä paketin digihankkeista on VR:n junien kulunvalvontajärjestelmän uudistaminen, johon aiotaan käyttää 85 miljoonaa euroa.
Sen sijaan esimerkiksi tekoälyn, kvanttilaskennan ja 6g-verkkojen kehitykseen ohjataan 25 miljoonaa euroa.
LUE MYÖS
Discord on PlayStationin uusi valttikortti, joka herättää toiveen avoimuudesta
”Kyseessä on yksittäisen toimijan juokseva kulu, joka ei millään lailla synnytä kerrannaisvaikutuksia. VR:n pitäisi pystyä toimimaan kuin yritys ja hoitaa itse ylläpitoinvestointinsa”, Siilasmaa toteaa HS:lle.
Siilasmaan mielestä VR:n hankkeeseen korvamerkityt rahat poikisivat kerrannaisvaikutuksia paremmin esimerkiksi yliopistojen käytössä tai Tekesin jakamien yritysten innovaatiotukien kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siilasmaa kritisoi myös sitä, kuinka Suomi on suunnitellut käyttävänsä EU:n elpymispaketin 2,1 miljardin euron avustukset. Yksi merkittävimmistä paketin digihankkeista on VR:n junien kulunvalvontajärjestelmän uudistaminen, johon aiotaan käyttää 85 miljoonaa euroa.
Sen sijaan esimerkiksi tekoälyn, kvanttilaskennan ja 6g-verkkojen kehitykseen ohjataan 25 miljoonaa euroa.
LUE MYÖS
Discord on PlayStationin uusi valttikortti, joka herättää toiveen avoimuudesta
”Kyseessä on yksittäisen toimijan juokseva kulu, joka ei millään lailla synnytä kerrannaisvaikutuksia. VR:n pitäisi pystyä toimimaan kuin yritys ja hoitaa itse ylläpitoinvestointinsa”, Siilasmaa toteaa HS:lle.
Siilasmaan mielestä VR:n hankkeeseen korvamerkityt rahat poikisivat kerrannaisvaikutuksia paremmin esimerkiksi yliopistojen käytössä tai Tekesin jakamien yritysten innovaatiotukien kautta.Tutkinta tehdään tämän kiskobussipalon lisäksi aiemmista vastaavista paloista. Tarkastelussa on muun muassa kiskobussin tekniset ominaisuudet, mutta myös VR:n kunnossapitojärjestelyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkinta tehdään tämän kiskobussipalon lisäksi aiemmista vastaavista paloista. Tarkastelussa on muun muassa kiskobussin tekniset ominaisuudet, mutta myös VR:n kunnossapitojärjestelyt.
Kauppa käsittää VR Groupin omistuksessa olevan Transpoint International (FI) Oy:n sekä sen omistamat kaksi venäläistä tytäryhtiötä. Transpoint International (FI) on vastannut VR Transpointin kansainvälisestä maantieliikenteestä Venäjällä.
”Vaikka kansainvälisen maantielogistiikan markkinat ovat olleet vaikeasti ennustettavat, yhtiön liiketoiminta on hyvässä kunnossa ja kehittynyt positiivisesti. Markkinoilla on tapahtunut vuosien varrella useita muutoksia, ja osana tätä kehitystä olemme vaiheittain luopuneet ulkomaan maantietoiminnoistamme, sillä toiminta ei ole enää VR Transpointin strategian ytimessä”, VR Transpointin johtaja Martti Koskinen sanoo tiedotteessa.
”Olemme tehneet Avindin kanssa yhteistyötä ja jatkossa bisnes pääsee kehittymään Venäjän liikenteen hyvin tuntevan yrityksen omistuksessa”, Koskinen kommentoi ostajaa.
Ei auta SDP ja Rau pyristely. Muutama vuosi niin VR Group on viimeisiä perustuksia myöten yksityisten omistuksessa. 1-2 uutta toimisusjohtajaa tekee vielä miljoona bonukset. Nykyisen möi Hensingin rautatie hallituksen, VR Tracin ja vielä osan VR Transpoit. Matkustaminen on sadan vuoden huonotuottoinen laatus vuosikertomuksessa. Osesijoittaminen ja omaisuuden myynti mahdollistaa pikavoitot taseeseen.
Pitäisikö Sheikki Laakson vetää rautakuolaimet toimitusjohtajan suuhun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauppa käsittää VR Groupin omistuksessa olevan Transpoint International (FI) Oy:n sekä sen omistamat kaksi venäläistä tytäryhtiötä. Transpoint International (FI) on vastannut VR Transpointin kansainvälisestä maantieliikenteestä Venäjällä.
”Vaikka kansainvälisen maantielogistiikan markkinat ovat olleet vaikeasti ennustettavat, yhtiön liiketoiminta on hyvässä kunnossa ja kehittynyt positiivisesti. Markkinoilla on tapahtunut vuosien varrella useita muutoksia, ja osana tätä kehitystä olemme vaiheittain luopuneet ulkomaan maantietoiminnoistamme, sillä toiminta ei ole enää VR Transpointin strategian ytimessä”, VR Transpointin johtaja Martti Koskinen sanoo tiedotteessa.
”Olemme tehneet Avindin kanssa yhteistyötä ja jatkossa bisnes pääsee kehittymään Venäjän liikenteen hyvin tuntevan yrityksen omistuksessa”, Koskinen kommentoi ostajaa.
Ei auta SDP ja Rau pyristely. Muutama vuosi niin VR Group on viimeisiä perustuksia myöten yksityisten omistuksessa. 1-2 uutta toimisusjohtajaa tekee vielä miljoona bonukset. Nykyisen möi Hensingin rautatie hallituksen, VR Tracin ja vielä osan VR Transpoit. Matkustaminen on sadan vuoden huonotuottoinen laatus vuosikertomuksessa. Osesijoittaminen ja omaisuuden myynti mahdollistaa pikavoitot taseeseen.
Pitäisikö Sheikki Laakson vetää rautakuolaimet toimitusjohtajan suuhun.Keväinen pohjoisen yöjunien myöhästely johtuikin FleetCare laakereiden asennus virheestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keväinen pohjoisen yöjunien myöhästely johtuikin FleetCare laakereiden asennus virheestä.
Fintraffic Rail turvalaite asiantuntija neuvottelee liikenteen nopeuttamisesta Seinäjoen kaapelivika tilanteessa 22.8.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fintraffic Rail turvalaite asiantuntija neuvottelee liikenteen nopeuttamisesta Seinäjoen kaapelivika tilanteessa 22.8.
Helsingin ja Riksun veturikuskit mielenterveys kuntoutukseen kun ei pää kestä lähijuna vuoroja ilman palkallista ruokatuntia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsingin ja Riksun veturikuskit mielenterveys kuntoutukseen kun ei pää kestä lähijuna vuoroja ilman palkallista ruokatuntia.
Kuten Palomäki kehuu ainot hyväpalkkaiset porvarit on veturinkuljettajat VR llä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten Palomäki kehuu ainot hyväpalkkaiset porvarit on veturinkuljettajat VR llä.
Oliko Sippoen ja Mahonen entisiä työkavereita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko Sippoen ja Mahonen entisiä työkavereita.
Sipponen siivoaa veturinkuljettajien mieliksi. Sairastelu loppui kuin seinään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sipponen siivoaa veturinkuljettajien mieliksi. Sairastelu loppui kuin seinään.
Entinen Averca tarjoilija nykyinen pitkätukka missi vekki sairastuu viikoittain R juna vuorolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entinen Averca tarjoilija nykyinen pitkätukka missi vekki sairastuu viikoittain R juna vuorolla.
5.11.2021 on taas laitettu veturi poikittain karjalan radalla. Nyt on kunnon jytky liikenteelle joka seisoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1902084Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin681712Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä811524En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1461416- 481364
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1221096- 173997
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke214967Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja44791Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60784