Useat kiihkeät uskonlahkot julistavat pikaista loppua, jossa tuho kohtaa uskomattomia mutta oma ryhmä pelastuu. Myös kristilliset lahkot ovat innolla julistaneet Jeesuksen paluuta eli toista tulemista maan päälle, mutta ennustukset eivät ole koskaan toteutuneet.
Uuden testamentin tekstit ovat kirjoitettu myös kiihkeän lopunajan odotuksessa. Jeesus ja apostolit uskoivat että paruusia eli hänen toinen tulemisensa tapahtuisi jo heidän oman sukupolvensa aikana - mutta niin ei sitten tapahtunutkaan. Se herätti aiheellista kritiikkiä: ”Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti” (2. Piet. 3:4).
Pietarin kirjeen kirjoittaja joutuu puolustautumaan ja selittelemään sanomalla että ”Herralle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä (2. Piet. 3:8), mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että näin ei alun perin ajateltu eikä uskottu. Uuden testamentin nuorimmassa Johanneksen evankeliumissa lopunajan odotus onkin jäänyt jo taka-alalle ja julistus on muuttunut: joka uskoo on jo nyt pelastunut.
Mitä meidän tulee ajatella ja miten tulkita Raamattua kaksituhatta vuotta myöhemmin? Pitääkö meidän luopua puhumasta Jeesuksen toisesta tulemisesta kokonaan vai tulkittava radikaalisti ajatusta uudelleen? Apostolisessa uskontunnustuksessa me kuitenkin lupaamme uskoa että Hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Minulle tämä kertoo ainakin sen että kristinuskoa on tulkittu ja tulkitaan aina uudelleen uusissa olosuhteissa, ja tämä muutos on nähtävissä jo Raamatun teksteissä.
Jeesus ei tullut vaikka lupasi
216
812
Vastaukset
- Anonyymi
Niin, että ei ymmärrys kulkenutkaan mukanasi - Jeesus tulee viimeisenä päivänä, siis maailmanloppuna tuomitsemaan hänet pettäneet uskovaiset, jotka lähtivät Paavalin syntopin kelkkaan. Se lukee siellä Augsburgin tunnustuksessa. Ja Paavalin opin mukaan he menevät helvettiin. Jos he jotakin muuta kuvittelevat, eivät he edes ole lukeneet Raamattua, ja jos sinä kuvittelet jotakin muuta heidän puheistaan, niin et sinäkään ole sillon lukenut Raamattua. Kyllä, Jeesus on jo palannut ajat sitten, mutta eivät he sitä näe - tietenkään - koska se on tuomioksi heille.
- Anonyymi
<<Kyllä, Jeesus on jo palannut ajat sitten, mutta eivät he sitä näe - tietenkään - koska se on tuomioksi heille.<<
Se on heidän maailmanloppu. Ymmärrätkö?
Paavalin lupaus:
<<1.Kor. 3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.<<
He ovat sokeita, umpi sokeita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Kyllä, Jeesus on jo palannut ajat sitten, mutta eivät he sitä näe - tietenkään - koska se on tuomioksi heille.<<
Se on heidän maailmanloppu. Ymmärrätkö?
Paavalin lupaus:
<<1.Kor. 3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.<<
He ovat sokeita, umpi sokeita.Mutta eivät kaikki ole sokeita - piispat ovat nähneet jo tulemisen:
<<Tieteiden lahja : piispojen puheenvuoro tieteiden arvosta ja tehtävästä Jumalan luomakunnassa<<
https://helda.helsinki.fi/handle/10138/318061 - Anonyymi
Kyseessä on väärä käännös. Jeesus sanoi todellisuudessa että hän tulee kun tämä aikakausi loppuu. Mitä hän tarkoitti?
Sitä että uusi tuleminen on käsillä kun kalojen tähtikuvion aikakausi loppuu ja alkaa vesimiehen aika (kun näette miehen kantavan vesiruukkua...). Tämä tapahtuu v. 2150. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on väärä käännös. Jeesus sanoi todellisuudessa että hän tulee kun tämä aikakausi loppuu. Mitä hän tarkoitti?
Sitä että uusi tuleminen on käsillä kun kalojen tähtikuvion aikakausi loppuu ja alkaa vesimiehen aika (kun näette miehen kantavan vesiruukkua...). Tämä tapahtuu v. 2150.Laitatko tuon kohdan, että missä hän sanoi näin, olisi mielenkiintoista katsoa. Kiitän! Minulla on ajatus mihin 'aikakauteen' liittyisi, mutta katson ensin mitä siinä kohdassa olisi.
- Anonyymi
Raamattu on kyllin selkeä jokaiselle, joka janoaa Jumala sanaa. Pyhä Henki alkaa opastamaan janoavan lukemista. En tiedä mitä kirjaa sinä olet lukenut, mutta ei se ainakaan Raamattu ole. Kirjoittelet omiasi. Raamatun sanomasta ei saa muuttaa mitään. Se on luettava kelvollisesti, jokaisen luvun ja jakeen merkitystä miettien. Jeesus tulee varmasti ja lopun ajan tapahtumat toteutuvat tasan tarkkaan. Jos seuraat Lähi-idän tapahtumia, huomaat, että valtiot alkavat järjestäytyä lopun ajan mukaisiin järjestyksiin. Raamatun 735:tä ennustuksista on toteutunut 596. Loput ennustukset sijoittuvat lopun aikoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on kyllin selkeä jokaiselle, joka janoaa Jumala sanaa. Pyhä Henki alkaa opastamaan janoavan lukemista. En tiedä mitä kirjaa sinä olet lukenut, mutta ei se ainakaan Raamattu ole. Kirjoittelet omiasi. Raamatun sanomasta ei saa muuttaa mitään. Se on luettava kelvollisesti, jokaisen luvun ja jakeen merkitystä miettien. Jeesus tulee varmasti ja lopun ajan tapahtumat toteutuvat tasan tarkkaan. Jos seuraat Lähi-idän tapahtumia, huomaat, että valtiot alkavat järjestäytyä lopun ajan mukaisiin järjestyksiin. Raamatun 735:tä ennustuksista on toteutunut 596. Loput ennustukset sijoittuvat lopun aikoihin.
<< Pyhä Henki alkaa opastamaan janoavan lukemista.<<
Kuten alempaa selviää, niin kristinuskon Jumala on Jahve, joka on Baal, ja taustoiltaan saatana. Tämä on juutalaisten noin 4000 vuotta vanha Jumala, jolle Jeesus oli teurastettuna lampaana uhri. Enemmän alempana.
Pyhä henki -termin on myös antanut Paavali noin 25 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen (apt.19, eng. wiki kertoo koska Apollos oli Korintossa), ja se mikä tehdään Jeesuksen nimeen - kuten hän tekee antaessaan tämän Pyhän hengen 'vuodatuksen' opetuslapsille, on laittomuuden tekemistä Jeesuksen mukaan (Matt.7). Tämä apostolien luku 19 mitätöi myös apostolien tekojen alun Jeesuksen ylösnousemuksen nimeltä 'Pyhän hengen vuodatus'. Sellaista ei ole koskaan tapahtunut Raamatun mukaan.
Joten se mitä Pyhä henki 'janoavalle' antaa, on kyseenalaista, koska Paavali vaihtoi Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan joka on 'sisäisesti meissä' syntiopillaan
syntiseen ja luonnostaan vihattavaan ihmiseen. Ja Lutherin sanoin Paavali haluaakin meitä olemaan ja tekemään niin, että kaikki se on vain vihan ansainnut eikä mitään armoa. Nämä ovat alkuperäiset Lutherin sanat.
Olen pahoillani, mutta tämä on totuus. Anonyymi kirjoitti:
<< Pyhä Henki alkaa opastamaan janoavan lukemista.<<
Kuten alempaa selviää, niin kristinuskon Jumala on Jahve, joka on Baal, ja taustoiltaan saatana. Tämä on juutalaisten noin 4000 vuotta vanha Jumala, jolle Jeesus oli teurastettuna lampaana uhri. Enemmän alempana.
Pyhä henki -termin on myös antanut Paavali noin 25 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen (apt.19, eng. wiki kertoo koska Apollos oli Korintossa), ja se mikä tehdään Jeesuksen nimeen - kuten hän tekee antaessaan tämän Pyhän hengen 'vuodatuksen' opetuslapsille, on laittomuuden tekemistä Jeesuksen mukaan (Matt.7). Tämä apostolien luku 19 mitätöi myös apostolien tekojen alun Jeesuksen ylösnousemuksen nimeltä 'Pyhän hengen vuodatus'. Sellaista ei ole koskaan tapahtunut Raamatun mukaan.
Joten se mitä Pyhä henki 'janoavalle' antaa, on kyseenalaista, koska Paavali vaihtoi Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan joka on 'sisäisesti meissä' syntiopillaan
syntiseen ja luonnostaan vihattavaan ihmiseen. Ja Lutherin sanoin Paavali haluaakin meitä olemaan ja tekemään niin, että kaikki se on vain vihan ansainnut eikä mitään armoa. Nämä ovat alkuperäiset Lutherin sanat.
Olen pahoillani, mutta tämä on totuus.Tämä tässä on trolli, jota ei kannata ruokkia.
- Anonyymi
Aloittaja ei jaksanut edes kirjoittaa omaa aloitusta. Kopsasi otsikkoa myöten viisi vuotta vanhasta ketjusta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14147115/jeesus-ei-tullut-vaikka-lupasi
- Anonyymi
Kirjoitettu teksti taikuutta, piirtää sanoja 😆
- Anonyymi
Jumalahan loi ihmisen omaksi kuvakseen ja hyvän ja pahan tiedon kautta ihminen tuli jopa jumalien kaltaiseksi - eli luomaan sanan voimalla. Ja nyt nähdään, että miten fariseus Paavali pystyi luomaan jopa pahasta pyhää pelkän sanan voimalla ja vaihtamaan Jumalan ja Saatanan paikkaa keskenään, kun käytti houkuttimena ahneutta. Ja näin Jumala tuli tekemään itsemurhan ja Paavalin sanoin on pääsiäisen teurastettu uhrilammas. Koko Raamatun tarina on esimerkki sanan voimasta.
- Anonyymi
Historia todistaa että Jeesus ja apostolit erehtyivät ennustuksissaan. Sellaiset uskomukset on hylättävä jotka eivät ole uskottavia.
- Anonyymi
Mitä tässä Jeesus tai apostolit ovat erehtyneet, kun teatterimestarina toimi yksin Paavali, itse itsensä apostoliksi nimittänyt ja Jeesuksen vihamies ja hänen saarnaaja-apunsa, jotka muokkasivat jopa evankeliumit sopimaan syntitarinaan, jota syntiä ei Jeesus ole koskaan edes opettanut.
Jeesus tuli sodan muodossa, kun Jerusalemiin hyökättiin. Ihmisen pojan päivän piti olla sotaisa ja silloin piti paeta. Jeesus ei palaa enää katoavaisuuteen eikä tule tänne. Se päivä meni jo.
- Anonyymi
Joka ei ymmärrä UT:n kirjoitusten lopunajallisuutta, hänlle kirjoitukset eivät avaudu.
- Anonyymi
Raamattu ei ole eettisesti eikä historiallisesti erehtymätöntä Jumalan sanaa. Tämän on historia hyvin selvästi todistanut.
- Anonyymi
Jos sinulle Jumala tuli tekemään uhrin itsestään teurastettuna lampaana, kun oli ensin pettänyt viattoman, omaksi kuvakseen tekemänsä ihmisen paratiisissa Saatanan avulla, niin ei ole sinullekaan avautunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei ole eettisesti eikä historiallisesti erehtymätöntä Jumalan sanaa. Tämän on historia hyvin selvästi todistanut.
Erehtymätöntä siinä mielessä, että Raamattu todisti Luojajumalan olleen oikeassa ihmisestä suojatessaan elämän puun, ettei tämä kykene tultuaan jumalien kaltaiseksi erotaamaan hyvää pahasta, ei Saatanaa Jumalasta eikä pyhyyttä pahuudesta.
- Anonyymi
Etkö luule?
https://mixlr.com/messias-on-tulossa/showreel
n. klo 19.00 - Anonyymi
Ilm.3:11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, etei kukaan ottaisi sinun kruunuasi, Ilm.22:7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanonsta vaarin! Ilm.22:12 Katso, minä tulen pijan, ja minun paikkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Ilm.22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: Totisesti, minä tulen pian. Aamen, tule, Herra Jeesus. Herran Jeesuksen arno olkoon kaikkien kanssa. Amen. Leo Melleri sanoi, että tämä saa pian, tarkottaa tulee nopeasti.
- Anonyymi
Niinpä:
<<22:12 Katso, minä tulen pijan, ja minun paikkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. <<
Ja tuo teko oli Paavalin seuraajaksi lähteminen hänen murhallaan teurastettuna lampaana, joka persoona vielä väitteen mukaan oli itse tosi Jumala. HALOO! Ja kun Jumalaa käytetään uhrilampaana ja uhrilahjana, tarjouksen tekijä, että saa synnit anteeksi Jumalan kuolemalla ristille, on luonnollisesti Saatana.
Ei tässä nyt kovin montaa palikkaa ole uskovaisellekaan ymmärrettäväksi.
Ja niin alkoi sota taivaassa, jossa olivat - siis samassa taivaassa - sekä Saatana että Jumala ja Saatana jopa Jumalan kasvojen edessä veljien syyttäjänä. Ja Saatana lensi taivaasta pihalle. Lue: ilmestyskirja luku 12.
Olemme nyt tuossa kohdassa. ja luonnollisesti sitten pedon merkit selvittävät, että kuka oli tuo tarinan Saatana ja mistä syystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä:
<<22:12 Katso, minä tulen pijan, ja minun paikkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. <<
Ja tuo teko oli Paavalin seuraajaksi lähteminen hänen murhallaan teurastettuna lampaana, joka persoona vielä väitteen mukaan oli itse tosi Jumala. HALOO! Ja kun Jumalaa käytetään uhrilampaana ja uhrilahjana, tarjouksen tekijä, että saa synnit anteeksi Jumalan kuolemalla ristille, on luonnollisesti Saatana.
Ei tässä nyt kovin montaa palikkaa ole uskovaisellekaan ymmärrettäväksi.
Ja niin alkoi sota taivaassa, jossa olivat - siis samassa taivaassa - sekä Saatana että Jumala ja Saatana jopa Jumalan kasvojen edessä veljien syyttäjänä. Ja Saatana lensi taivaasta pihalle. Lue: ilmestyskirja luku 12.
Olemme nyt tuossa kohdassa. ja luonnollisesti sitten pedon merkit selvittävät, että kuka oli tuo tarinan Saatana ja mistä syystä.Olkaapa nyt tarkkana, että valitsette oikean puolen:
Ilm. <<12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa. Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.<<
Oletteko muuten havainneet, että täältäkin löytyy näitä 'veljien syyttäjiä' omine Jumalineen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkaapa nyt tarkkana, että valitsette oikean puolen:
Ilm. <<12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa. Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.<<
Oletteko muuten havainneet, että täältäkin löytyy näitä 'veljien syyttäjiä' omine Jumalineen?<<sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.<<
Ja ihan on yötä päivää syytetty ja monen ketjun verran ja jo vuosia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.<<
Ja ihan on yötä päivää syytetty ja monen ketjun verran ja jo vuosia.Ja joku vielä väittää, ettei Raamatun sana ole totta. Katsokaa Athanasioksen uskontunnustus - siellä istuu kaksi isää vierekkäin, kuten olen lukemattoman monta kertaa selittänyt sen ja todistanut. Ja vastaavasti tosi Jumala on uhri vihaisen Jumalan lepyttämiseksi - kaksi isää jälleen - Augsburgin tunnustuksessa. Ei tarvinnut kuin erottaa, että kumpi on Jumala ja kumpi on Saatana ja millä perusteella. Ei ollut sen vaikeampi tehtävä, koska uskonnossa ei ole kahta jumalaa.
- Anonyymi
Kyllä sen sivullinenkin huomaa kuinka sivistyneitä ja lähimmäistään rakastavia te hurskaat kristityt olette.
- Anonyymi
Jesse meni valmistamaan meille sijaa mutta taitaa olla yhä yhtä työtävieroksuva kuin aina ennenkin. Yrittää selvitä löysillä puheilla ja katteettomilla lupauksilla.
- Anonyymi
Missä Jeesus on tällaisia luvannut? Lukee jossakin Paavalin saarnaajien jutussa tai Paavalin tekstin mukaanko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Jeesus on tällaisia luvannut? Lukee jossakin Paavalin saarnaajien jutussa tai Paavalin tekstin mukaanko?
Lue raamattusi avoimin mielin ja vertaa todellisuuteen. Voit kokea vapahtavan ahaa-elämyksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue raamattusi avoimin mielin ja vertaa todellisuuteen. Voit kokea vapahtavan ahaa-elämyksen.
Avoimin mielin luettuna Jeesus sanoi, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, jonka Paavali käskee perkaamaan pois vanhana hapatuksena ja vaihtamaan syntiin, niin avoimin mielin luettuna Jeesus ei silloin ole voinut mennä mihinkään valmistamaan mitään, kun hän valmisti sen jo meille eläessään maanpäälle, mutta juutalaiseet tappoivat hänet teurastettuna lampaana ja Paavali tuhosi tuon taivasten valtakunnan uskonnollaan,jota teurastusta uskovaiset nyt palvovat.
Anonyymi kirjoitti:
Avoimin mielin luettuna Jeesus sanoi, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, jonka Paavali käskee perkaamaan pois vanhana hapatuksena ja vaihtamaan syntiin, niin avoimin mielin luettuna Jeesus ei silloin ole voinut mennä mihinkään valmistamaan mitään, kun hän valmisti sen jo meille eläessään maanpäälle, mutta juutalaiseet tappoivat hänet teurastettuna lampaana ja Paavali tuhosi tuon taivasten valtakunnan uskonnollaan,jota teurastusta uskovaiset nyt palvovat.
Jeesuskin käskee perkaamaan pois vanhan minämme, että jumalan kuningaskunta saisi meissä sijaa. Saman tekee Paavali. He olivat fariseuksia kumpikin.
- Anonyymi
Aloittaja, älä menetä uskoasi. Muistan kuinka 80-luvun alussa oli puhelin pylväisiin liimattu a-nelosia että, jeesus tulee oletko valmis. No onko tullut?
- Anonyymi
Etkö sinä ihminen osaa lukea? On tullut, ja se on uskovaisten maailmanloppu. He pettivät Jeesuksen, ja tämän vuoksi he eivät näe - eivät suostu näkemään - tuota tulemista. Sinun näkökykyyn luultavasti tämä ei liity mitenkään.
- Anonyymi
Jeesus tuli kyllä, mutta vain Pietarin per***seen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus tuli kyllä, mutta vain Pietarin per***seen.
Hyvä kohta mainita Pietari, joka 2. kirjeessään sanoo, että Paavalin luoman opin seuraaminen on Luciferin seuraamista. Hänelle Jeesus jätti 'taivasten valtakunnan avaimet', kun tämä kielsi Jeesuksen kolmasti ennen kuin kukko lauloi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kohta mainita Pietari, joka 2. kirjeessään sanoo, että Paavalin luoman opin seuraaminen on Luciferin seuraamista. Hänelle Jeesus jätti 'taivasten valtakunnan avaimet', kun tämä kielsi Jeesuksen kolmasti ennen kuin kukko lauloi.
Kuinka monta Jeesuksen kieltäjää täältä nyt sitten oikein löytyy?
- Anonyymi
Te olette just kuin metelöiviä kakaroita torilla - tanssitte ja pyöritte, vaikka ei ole enää edes mitään musiikkia, jonka tahdissa enää pitäisi pitää minkäänlaista piirileikkiä. Tykkääks sä vai eks sä tykkää, uskoks sä vai eks sä usko. Mä en ainakaan.
Se on ohi nyt. - Anonyymi
No Luuletko, että Jumala kerkeää joka paikkaan asioita hoitamaan.
Lue vanha testamentti kokonaan. Kuinka monta kertaa Jumala vihastui heihin?
Koko ajan milloin mistäkin ruikutetaan jne.
Kuinka kauan siinäkin meni, että Jeesus ilmestyi ottamaan meidän syntimme anteeksi?
Luulen, että aika kauan, joten emme voi nytkään olettaa hänen tulevan heti kun sanomme "ilmesty".- Anonyymi
<<No Luuletko, että Jumala kerkeää joka paikkaan asioita hoitamaan.
Lue vanha testamentti kokonaan. Kuinka monta kertaa Jumala vihastui heihin?<<
Sinunko mielestä siellä vanhassa testamentissa esiintyy Jumala. Millä peruteella olet tätä mieltä, että kyseessä on Jumala? - Anonyymi
<<Kuinka kauan siinäkin meni, että Jeesus ilmestyi ottamaan meidän syntimme anteeksi?<<
Ei Jeesus ole opettanut koskaan mitään synnistä, se oli Paavali, joka käytti Jeesusta jumalauhrilahjana Saatanan lepyttämiseksi väitteellä, että Jumala huijasi ihmistä jo paratiisissa. Ja ihmiset vaan uskoivat Paavalia, kun Paavali sanoi niin. Sanoa saa monia asioita, mutta faktat sitten kertoo totuuden. Jos sanon sinulle hyppää kaivoon, kun minä käsken, niin kyllä kait sinä ajattelet ensin, että minkälainen kaivo ja kuinka syvä ja miksi sinne ylipäätään pitäisi hypätä. Uskovaiset eivät ajatelleet, uskoivat vaan.
Kuinka kova kallo teillä oikein on?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Kuinka kauan siinäkin meni, että Jeesus ilmestyi ottamaan meidän syntimme anteeksi?<<
Ei Jeesus ole opettanut koskaan mitään synnistä, se oli Paavali, joka käytti Jeesusta jumalauhrilahjana Saatanan lepyttämiseksi väitteellä, että Jumala huijasi ihmistä jo paratiisissa. Ja ihmiset vaan uskoivat Paavalia, kun Paavali sanoi niin. Sanoa saa monia asioita, mutta faktat sitten kertoo totuuden. Jos sanon sinulle hyppää kaivoon, kun minä käsken, niin kyllä kait sinä ajattelet ensin, että minkälainen kaivo ja kuinka syvä ja miksi sinne ylipäätään pitäisi hypätä. Uskovaiset eivät ajatelleet, uskoivat vaan.
Kuinka kova kallo teillä oikein on?!Koittakaapa nyt mieltää pari pikku asiaa:
1) Teurastettu lammas ei mää'i enää laitumella.
2) Se mikä uhrataan lakkaa olemasta, tässä tapauksessa Kristus, joka oli teurastettu lammas
3) Jeesus ei opettanut mitään synnistä, koska taivasten valtakunta on meissä
4) Jos käytetään tosi Jumalaa uhrilahjana, sen saaja on silloin Saatana
5) Jos tarjotaan pelastusta Jumalan kuolemalla, tarjouksen tekijä on Saatana
6) Jumala ei huijannut ihmistä paratiisissa
7) Jeesuksella ei ole mitään tekemistä Paavalin luoman Kristus-kultin kanssa, vain uhrin osa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinunko mielestä siellä vanhassa testamentissa esiintyy Jumala. Millä peruteella olet tätä mieltä, että kyseessä on Jumala?Leikintäänpä nyt kovasti ylempiarvoisempaa.
Kuka siinä sitten esiintyy? Sinä?
Koko aikaahan siinä esim. Vanhassa testamentissa Mooseksen kirjoissa Mooses ilmoittaa kansalle asioita, joita Jumala haluaa kansan noudattavan ja tekevän.
Uudessa testamentissa puhutaan paljon Jeesuksesta, ja hänen elämänsä alkamisesta päättymiseen asti.
Lopeta tuo turha viisastelu, ja perehdy asiaan paremmin kun niin näyttää kiinnostavan.
En viitsisi enää sinun kanssasi tästä aiheesta vääntää.
On se kumma, että te ateistit kuvittelette aina tietävän kaikki asiat mukamas oikein, ja mitä ihmeellisimmillä jutuilla yritätte todistella omia näkemyksiänne.
Sanon erään asian joka on oikeasti faktaa tietoa: oikeasti fiksun ihmisen ei tarvitse "todistella" näkemyksiään.
Sen sijaan sinun kaltaisesi, joka ei osaa muutakin viisastella, voisikin opetella perehtymään asioihin ennenkuin aletaan turhasta kin asiasta vääntämään suuntaan ja toiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinunko mielestä siellä vanhassa testamentissa esiintyy Jumala. Millä peruteella olet tätä mieltä, että kyseessä on Jumala?Vastaa kysymykseen: "kuinka monta kertaa Jumala vihastui heihin?"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka kova kallo teillä oikein on?!Vastaa kysymykseen:"kuinka kauan siinäkin meni, että Jeesus ilmestyi ottamaan syntimme anteeksi?"
Pilkkaa uskovaisia ja Raamattua rauhassa, ja onnea kadotukseen! :-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leikintäänpä nyt kovasti ylempiarvoisempaa.
Koko aikaahan siinä esim. Vanhassa testamentissa Mooseksen kirjoissa Mooses ilmoittaa kansalle asioita, joita Jumala haluaa kansan noudattavan ja tekevän.
Uudessa testamentissa puhutaan paljon Jeesuksesta, ja hänen elämänsä alkamisesta päättymiseen asti.
Lopeta tuo turha viisastelu, ja perehdy asiaan paremmin kun niin näyttää kiinnostavan.
On se kumma, että te ateistit kuvittelette aina tietävän kaikki asiat mukamas oikein, ja mitä ihmeellisimmillä jutuilla yritätte todistella omia näkemyksiänne.
Sanon erään asian joka on oikeasti faktaa tietoa: oikeasti fiksun ihmisen ei tarvitse "todistella" näkemyksiään.
Sen sijaan sinun kaltaisesi, joka ei osaa muutakin viisastella, voisikin opetella perehtymään asioihin ennenkuin aletaan turhasta kin asiasta vääntämään suuntaan ja toiseen.<<Lopeta tuo turha viisastelu, ja perehdy asiaan paremmin kun niin näyttää kiinnostavan.<<
No siitähän nämä tiedot ovat, koska olen asiaan perehtynyt ja tutkinut - en vain paremmin, vaan perusteellisesti. VT:n Jumala, johon vetoat on Jahve, Baal-jumala, josta Jeremiassa Jumala sanoo, ettei hän ole vaatinut uhrilahjoja, vaan israelilaiset Mooseksen johdolla palvoivat uhrilahjoin Saatanaa. En minä näitä päästäni keksi, nämä ovat Raamatussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leikintäänpä nyt kovasti ylempiarvoisempaa.
Sen sijaan sinun kaltaisesi, joka ei osaa muutakin viisastella, voisikin opetella perehtymään asioihin ennenkuin aletaan turhasta kin asiasta vääntämään suuntaan ja toiseen.<<On se kumma, että te ateistit kuvittelette aina tietävän kaikki asiat mukamas oikein<<
Jos uskovainen ei erota Saatanaa Jumalasta, niin on ateistia kahta kauheampi ja seuraa Paavalin oppia luullen seuraavansa Jeesusta, jossa tosi Jumalaa käytetään teurastettuna lampaana uhrilahjana Saatanalle, niin sanonpahan vaan, että kukahan tässä on ja mukamas mitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaa kysymykseen:"kuinka kauan siinäkin meni, että Jeesus ilmestyi ottamaan syntimme anteeksi?"
Pilkkaa uskovaisia ja Raamattua rauhassa, ja onnea kadotukseen! :-)No ottiko synnit? Ja jos otti, niin miksi te hoette olevanne koko ajan läpeensä syntisiä? Se kadotus on uskovaisille Paavlain syntiopilla.
Jos rakentaa Paavalin opin perustalle, joutuu tulenliekkeihin.
Lue Paavalin 1.Korintolaiskirjeen 3. luvun 12-13 jakeet. Sieltä selviää mihin olette matkalla tosi Jumalan uhrilahja kultilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Lopeta tuo turha viisastelu, ja perehdy asiaan paremmin kun niin näyttää kiinnostavan.<<
No siitähän nämä tiedot ovat, koska olen asiaan perehtynyt ja tutkinut - en vain paremmin, vaan perusteellisesti. VT:n Jumala, johon vetoat on Jahve, Baal-jumala, josta Jeremiassa Jumala sanoo, ettei hän ole vaatinut uhrilahjoja, vaan israelilaiset Mooseksen johdolla palvoivat uhrilahjoin Saatanaa. En minä näitä päästäni keksi, nämä ovat Raamatussa.No esittäppäs lähteet mistä tiedot olet löytänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<On se kumma, että te ateistit kuvittelette aina tietävän kaikki asiat mukamas oikein<<
Jos uskovainen ei erota Saatanaa Jumalasta, niin on ateistia kahta kauheampi ja seuraa Paavalin oppia luullen seuraavansa Jeesusta, jossa tosi Jumalaa käytetään teurastettuna lampaana uhrilahjana Saatanalle, niin sanonpahan vaan, että kukahan tässä on ja mukamas mitä.Ateistit ne ovat kun eivät erota Saatana Jumalasta. :DD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ottiko synnit? Ja jos otti, niin miksi te hoette olevanne koko ajan läpeensä syntisiä? Se kadotus on uskovaisille Paavlain syntiopilla.
Jos rakentaa Paavalin opin perustalle, joutuu tulenliekkeihin.
Lue Paavalin 1.Korintolaiskirjeen 3. luvun 12-13 jakeet. Sieltä selviää mihin olette matkalla tosi Jumalan uhrilahja kultilla.Tiedätkö kenen hengellä saimme syntimme anteeksi? Kerro!
Sen lisäksi uskovaiset ja hyvää tekevät pääsevät kuoleman jälkeen Taivaaseen sillä aikaa, kun ateistit ja vääryyttä tekevät joutuvat iadotukseen/Helvettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No esittäppäs lähteet mistä tiedot olet löytänyt.
Lähde: Raamattu, wikipedia, Jahve, Asera, VT Jahven toiminta, profeetta Jeremia, israelilaiset palvoivat Baalia, 2.Kuningastenkirja luku 23, uhrikukkulapappien uhripaikkojen särkeminen missä uhrasivat lapsia, happamaton leipä, Jahven määräys lasten uhraamiseen 2.Moos. 13, ihmeidentekijän tappamismääräys, joka houkuttelee toisen Jumalan luokse, 5.Moos. 13, pääsiäinen wikipedia, happamaton leipä, Jahven äiti Asera, dosentin kammiosta; ehtoollinen ja Jahve ja hänen Aseransa.
Ja sitten vaan tutkimaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö kenen hengellä saimme syntimme anteeksi? Kerro!
Sen lisäksi uskovaiset ja hyvää tekevät pääsevät kuoleman jälkeen Taivaaseen sillä aikaa, kun ateistit ja vääryyttä tekevät joutuvat iadotukseen/Helvettiin.Laitapa se kohta opista, jossa teille luvataan taivaspaikka. Kiitäns. Et löydä. Sellaista ei ole, koska te julistatte tosi Jumalan kuolemaa teurastettuna lampaana. Ei teurastetulla lampaalla ole enää taivasta. Jeesuksen opetuksen mukaan se on sisäisesti ihmisessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitapa se kohta opista, jossa teille luvataan taivaspaikka. Kiitäns. Et löydä. Sellaista ei ole, koska te julistatte tosi Jumalan kuolemaa teurastettuna lampaana. Ei teurastetulla lampaalla ole enää taivasta. Jeesuksen opetuksen mukaan se on sisäisesti ihmisessä.
Te menette Paavalin syntiopilla tulenliekkeihin eli helvettiin, koska palvotte tuota Jumalaa uhrilahjana Saatanalle.
1.Kor. <<3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähde: Raamattu, wikipedia, Jahve, Asera, VT Jahven toiminta, profeetta Jeremia, israelilaiset palvoivat Baalia, 2.Kuningastenkirja luku 23, uhrikukkulapappien uhripaikkojen särkeminen missä uhrasivat lapsia, happamaton leipä, Jahven määräys lasten uhraamiseen 2.Moos. 13, ihmeidentekijän tappamismääräys, joka houkuttelee toisen Jumalan luokse, 5.Moos. 13, pääsiäinen wikipedia, happamaton leipä, Jahven äiti Asera, dosentin kammiosta; ehtoollinen ja Jahve ja hänen Aseransa.
Ja sitten vaan tutkimaan!https://fi.wikipedia.org/wiki/Ašera
Hän oli _äitijumala_, ei _J_umala.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jumala_(kristinusko)
Tämä on kristittyjen ainoa tunnustettu Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitapa se kohta opista, jossa teille luvataan taivaspaikka. Kiitäns. Et löydä. Sellaista ei ole, koska te julistatte tosi Jumalan kuolemaa teurastettuna lampaana. Ei teurastetulla lampaalla ole enää taivasta. Jeesuksen opetuksen mukaan se on sisäisesti ihmisessä.
Taivas olemassa, ja sinne eivät päässe ne jotka pilkkaavat Jumalan sanaa ja Jumalan tahtoa.
Onnea, olet päätymässä ikuiseen kadotukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ateistit ne ovat kun eivät erota Saatana Jumalasta. :DD
Ei Jeesuksen oman sanoman mukaan, koska hän on tuomioksi niille, jotka luulevat näkevänsä, mutta antaa näön niille, jotka eivät luule mitään, siis ateisteille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jeesuksen oman sanoman mukaan, koska hän on tuomioksi niille, jotka luulevat näkevänsä, mutta antaa näön niille, jotka eivät luule mitään, siis ateisteille.
Ja parantaa ne ketkä uskoo häneen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ašera
Tämä on kristittyjen ainoa tunnustettu Jumala.Ja tässä se oikealla nimellä:
<<Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville.<<
http://katekismus.fi/isameidan/26.html
<<Jahve on muinaisten israelilaisten Jumala. Alun perin Jahvea luultavasti pidettiin yhtenä monista Lähi-idän jumalista, kunnes israelilaiset alkoivat palvoa häntä muiden jumalien sijasta. Myöhemmin israelilaisten uskonto kehittyi monoteistiseksi juutalaisuudeksi, eli muiden jumalien olemassaolo kiellettiin. Viimeistään Babylonin vankeuden aikana juutalaiset alkoivat nähdä Jahven koko maailman ainoana Jumalana, joka on luonut koko maailman ja hallitsi kaikkia kansoja.
<<Jahven pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten KRISTINUSKON ja islamin, jumalkäsitykset. Nykyajan juutalaiset eivät käytä nimeä Jahve.[1]<<
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve
Jeesuksen vastustama kultti sen kuin paheni, kun häntä jo käytettiin tässä kultissa teurastettuna lampaan, joka on nimeltään kristinusko, ja Augsburgin mukaan kysessä oli Kristus-nimellä oleva tosi Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on kristittyjen ainoa tunnustettu Jumala.<< https://fi.wikipedia.org/wiki/Ašera
Hän oli _äitijumala_, ei _J_umala. <<
<<<Ašera oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti, mutta myöhemmin Jahven aseman vahvistuessa hänet nähtiin Jahven puolisona, jonka Jahve lopulta syrjäytti kokonaan.[4][5]<<<
Lähde: wikilinkki, Jahve
<<Ašera on seemiläinen äitijumala, jota palvottiin laajalti Syyrian ja Palestiinan alueella. Ašera on Dagonin puoliso ja Baalin äiti[1]. <<
Lähde: wikipedia Asera
Ja sitten tutki 2.Kuningasten kirjan 23. kun lasten uhrauspaikat särjetään, siellä esiintyy nimet Baal ja Asera, ja uhrikukkulapapit määrätään syömään vain happamatonta leipää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro kohta jossa ylistetään uskottomia. Niin, etpä löydä.
Sen lisäksi puhut kyllä muuten totta, mutta ateistit joutuvat kadotukseen, koska ovat poikenneet erisuuntaan eivätkä seuraa Jumalaa. Sen sijaan ne jotka uskovat Jumalaan, anovat apua jne saavat sen, koska he haluavat seurata Jumalaa ja elää Jumalan sanan mukaan. Anonyymi kirjoitti:
Koittakaapa nyt mieltää pari pikku asiaa:
1) Teurastettu lammas ei mää'i enää laitumella.
2) Se mikä uhrataan lakkaa olemasta, tässä tapauksessa Kristus, joka oli teurastettu lammas
3) Jeesus ei opettanut mitään synnistä, koska taivasten valtakunta on meissä
4) Jos käytetään tosi Jumalaa uhrilahjana, sen saaja on silloin Saatana
5) Jos tarjotaan pelastusta Jumalan kuolemalla, tarjouksen tekijä on Saatana
6) Jumala ei huijannut ihmistä paratiisissa
7) Jeesuksella ei ole mitään tekemistä Paavalin luoman Kristus-kultin kanssa, vain uhrin osa1) Teurastettu lammas kyllä määkii jos se herätetään eloon.
2) Katso ylempi.
3) Jeesus kehotti opetuslapsiaan kieltämään itsensä ja pysymään kaidalla tiellä. "Olkaa täydellisiä, niin kuin teidän isännekin on."
4) Jos käytetään messiasta maailman lunastajana on se silloin juutalaisuutta puhtaimmillaan.
5) Messiaan kärsimys on hänen oma tahtonsa, jota hän ei tahdo lopettaa, vaikka siitä poispääsyä tarjotaan.
6) Luomiskertomus on muunneltu versio kanaanilaisesta luomiskertomuksesta. Raamatussa siinä varoitetaan ihmisiä lähestymästä viikunapuuta, joka on Taivaan kuningattaren symboli ja alaston, mutta houkutteleva Eeva on varoituksena miehille temppeliprostituoiduista.
7) Jeesuksen Raamattu farisealaisena juutalaisena oli heprealainen Raamattu, hän tunsi uhrikultin ja kärsivän messiaan ja osoittautui tuoksi itse.
- Anonyymi
Onko tällä palstalla nyt yhtään täyspäistä, joka tajuaa, että mitä tässä on todellisuudessa nyt tapahtunut ja mikä kirja Raamattu oli?
On varmaan.
Moni tajuaa, että se mitä Raamatussa tapahtuu, tapahtuu kirjassa. Täällä ei tapahdu yhtään mitään sellaista.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Jeesus ei tullut. Eikä tullut pian. Eikä ole tullut.
Eikö tuosta ole loogista päätellä, että Hän on vielä tulossa?
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tuosta ole loogista päätellä, että Hän on vielä tulossa?
Paras päätelmä, että odotus on turhaa.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Paras päätelmä, että odotus on turhaa.
Onko Palosaaren sanoneet niin?
- Anonyymi
> Mitä meidän tulee ajatella ja miten tulkita Raamattua kaksituhatta vuotta myöhemmin?
No, ehkä kannattaisi olla tulkitsematta ja ottaa se niin kuin kirjoitettu. Jeesus sanoi:
"Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin."
Matt. 24:36
Tarkkaa hetkeä ei siis ole/ollut tiedossa ja siksi turha yrittää tehdä sellaisia tulkintoja, mitkä näyttäisivät Jeesuksen kannalta huonoilta.- Anonyymi
No en tiedä, että ketkä ovat tehneet tässä sellaisia tulkintoja, jotka näyttäisivät Jeesuksen kannalta huonolta - viitaten nyt piispojen pamfelttiin edellä 'Tieteiden lahja' eli siihen, että Jeesuksen opetukset ovat tulleet tieteessä todennetuiksi. Se ei taatusti näytä Jeesuksen kannalta huonolta, mutta uskovaisten kannalta kyllä, jotka lähtivät seuraamaan Paavalin syntioppia, eivätkä julistaneetkaan Jeesuksesta kertovaa evankeliumia taivasten valtakunnasta, joka on Paavalin itse tekemä evankeliumi kreikkalaisella mysteeriuskonnolla Kristuksesta teurastettuna pääsiäisen lampaana ja uhrilahjana.
- Anonyymi
Joo ei tässä paljoa tarvitse älyäänkään käyttää jos osaa lukea sisältä. Jeesus ja apostolit uskoivat viimeisten hetkien olevan käsillä jo silloin elävän sukupolven aikana. Paavali jopa suosittelee naimattomuutta sen takia. Evankeliumitkin on kirjoitettu Jeesuksen kuoleman jälkeen vuosikymmenien päästä. Asiaa yritettiin monella tavalla pelastaa kuten Matteuskin yrittää lainaamassasi kohdassa. Jeesus ei tullut eikä ole tulossakaan. Vain pöhköt hokevat sitä vielä tänäänkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei tässä paljoa tarvitse älyäänkään käyttää jos osaa lukea sisältä. Jeesus ja apostolit uskoivat viimeisten hetkien olevan käsillä jo silloin elävän sukupolven aikana. Paavali jopa suosittelee naimattomuutta sen takia. Evankeliumitkin on kirjoitettu Jeesuksen kuoleman jälkeen vuosikymmenien päästä. Asiaa yritettiin monella tavalla pelastaa kuten Matteuskin yrittää lainaamassasi kohdassa. Jeesus ei tullut eikä ole tulossakaan. Vain pöhköt hokevat sitä vielä tänäänkin.
Sorry, Jeesus tuli jo, eikä enää lähde pois kulumallakaan. Sinulta vain puuttuu ymmärrys.
<<Jeesus ja apostolit uskoivat viimeisten hetkien olevan käsillä jo silloin elävän sukupolven aikana. Paavali jopa suosittelee naimattomuutta sen takia.<<
Menee ihan kylmät väreet, kun pistät nimet Jeesus ja Paavali näin lähelle toisiaan. Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi Raamatun mukaan 11;lle opetuslapselle, että lopun aikana he joutuvat revityksi ulos synagoogasta, näkevät kaikkea hirveää.
Mutta Raamatun mukaan niin ei koskaan käynyt.- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Jeesus sanoi Raamatun mukaan 11;lle opetuslapselle, että lopun aikana he joutuvat revityksi ulos synagoogasta, näkevät kaikkea hirveää.
Mutta Raamatun mukaan niin ei koskaan käynyt.Mistä sinä sen tiedät mitä ennen Herramme paluuta tapahtuu?
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä sen tiedät mitä ennen Herramme paluuta tapahtuu?
Tiedän, että kyseiset opetuslapset ovat kuolleet lähes 2000 vuotta sitten.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Tiedän erittäin paljon enemmän kuin sinä.
Et tiedä yhtään mitään. Oli muuten taas hirveetä sianruokaa paskaisissa kattiloissa!
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Mutta Raamatun mukaan niin ei koskaan käynyt.Eikö, kun Paavali tempaisi heiltä kokonaan pois taivasten valtakunnan ja vaihtoi sen synniksi ja saatananpalvonnaksi? Olet lukenut Raamatun huonosti. Jeesus sanoo Matteuksen evankeliumin mukaan näin:
<<11:12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.<< - Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Tiedän, että kyseiset opetuslapset ovat kuolleet lähes 2000 vuotta sitten.
Jumala puhui tiedosta, eikä kenenkään hengissä olemisesta tai kuolemasta, kun ihminen tuli jumalien kaltaiseksi syömällä hedelmän hyvän- ja pahantiedon puusta.
1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan.<<
Vaan kun ei vieläkään erota edes Saatanaa Jumalasta, vaan Jumalallakin on helvetti.
- Anonyymi
Sammakot tulee monesti ennenkuin vesi on tarpeeksi kuumaa.
- Anonyymi
"Pitääkö meidän luopua puhumasta Jeesuksen toisesta tulemisesta kokonaan vai tulkittava radikaalisti ajatusta uudelleen? "
Varmaan parempi että luovutte puhumasta Jeesuksen toisesta tulemisesta.
Vapaissa suunnissa tätä kuitenkin yhä julistetaan kunnes Jeesus saapuu.- Anonyymi
Pitäisi nyt edes ensin ymmärtää ja määritellä, että mitä on 'toinen tuleminen'. Käsittämätöntä teidän fiksoituminen fyysisyyteen ja jopa fyysiseen ylösnousemukseen MAAILMAN VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ. Kai te nyt ymmärrätte, että mitä fyysisyydelle ja materialle silloin tapahtuu?! On tämä käsittämätöntä.
- Anonyymi
Muutamia otteita raamatusta koskien maailmanloppua ja jeesuksen ilmoittamaa paluuta:
Matt. 24:3-35 "Ja kun hän istui Õljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? ... Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus .. aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta .. ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
Lukijaa muistutetaan, että Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi noin 1900 vuotta sitten.
Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Matt. 10:23 "Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee."
1. Joh. 2:17-18 -- Johannes tietää varoittaa mm. että "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika."
1. Tess. 4:15-18 -- Kirjoitettu muodossa "me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen."
Paavali valistaa korinttilaisia, ettei heidän kannata enää mennä naimisiin maailmanlopun välittömyyden vuoksi, "Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa." Paavali jatkaa;
1. Kor. 7:29-31 "Mutta sen minä sanon, veljet: aika on lyhyt; olkoot tästedes nekin, joilla on vaimot, niinkuin ei heillä niitä olisikaan, ja ne, jotka ostavat, niinkuin eivät saisi omanansa pitää, ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa."
Yllä lukuisia otteita raamatusta missä jeesus paavali ja muut ilmoittavat maailmanlopusta jonka piti tapahtua 2000 vuotta sitten .
Kyseiset tekstit ovat selkeitä ja helppolukuisia ymmärtää- Anonyymi
Löytyy kyllä vastaotteitakin, jotka kirjoitettiin myöhempinä aikoina.
Ne jotka ovat saarnaajien käytössä! - Anonyymi
Onko teillä nyt mitään ymmärrystä siihenkään, että nämä evankeliumit on Paavalin saarnaajien muokkausta?
Te ette tiedä, että mitä Jeesus on todella sanonut, jos te ette ymmärrä edes tuota, että Paavali vaihtaa taivasten valtakunnan syntiin, käskee perkaamaan vanhan hapatuksen pois, kun Jeesus sanoo, että taivasten valtakunta on hapan.
Ettekä erota edes Jumalaa Saatanasta, jos teidän mielestänne Jumala voi tuomita helvettiin. Ainoa vaihtoehto on ymmärtää, että MITEN Jeesus ajattelee, jotta tietää mikä Raamatussa on aitoa Jeesuksen puhetta, mutta jos te ette ymmärrä edes Saatanan ja Jumalan eroa, niin miten te voisitte sitten ymärtää, että MITEN Jeesus ajatteli?! - Anonyymi
No kyllä siihen 'maailmanloppu' tulikin Jeesuksen seuraajille, heidät surmattiin ja Paavali teki ihan uuden uskonnon peittämään Jeesuksen opetukset, niin että tänä päivänään Jeesuksen opetus ei tunnu selvästi erottuvan, vaan uskovaiset sotkevat Jeesuksen Paavalin tekemään kristuskulttiin ja Kristukseen. Ei tuossa 'maailmanlopussa' ole mitään epäselvää.
Anonyymi kirjoitti:
Onko teillä nyt mitään ymmärrystä siihenkään, että nämä evankeliumit on Paavalin saarnaajien muokkausta?
Te ette tiedä, että mitä Jeesus on todella sanonut, jos te ette ymmärrä edes tuota, että Paavali vaihtaa taivasten valtakunnan syntiin, käskee perkaamaan vanhan hapatuksen pois, kun Jeesus sanoo, että taivasten valtakunta on hapan.
Ettekä erota edes Jumalaa Saatanasta, jos teidän mielestänne Jumala voi tuomita helvettiin. Ainoa vaihtoehto on ymmärtää, että MITEN Jeesus ajattelee, jotta tietää mikä Raamatussa on aitoa Jeesuksen puhetta, mutta jos te ette ymmärrä edes Saatanan ja Jumalan eroa, niin miten te voisitte sitten ymärtää, että MITEN Jeesus ajatteli?!Täällä jatkuvasti hoetaan että Paavali kirjoitti, Paavali lisäsi, Paavali vaihtoi. Kuulostaa siltä ettei Jeesuksesta jää paljoa jäljelle, kun nuo kaikki luetaan "saatanallisiksi säkeiksi." Kyllä on paholaisella ollut työtä kirjoittaa niin kookas kirja.
- Anonyymi
Puusepän poika jäi suutariksi.
Case closed!
Aika jatkaa eteenpän.- Anonyymi
Niin, mä kans luulen. Ihan tyhmiä. Puhuvat vaan tieteestä, vaikka pitäsi pasuunoiden soida jo pilvistä.
<<Tieteiden lahja : piispojen puheenvuoro tieteiden arvosta ja tehtävästä Jumalan luomakunnassa<<
https://helda.helsinki.fi/handle/10138/318061
- Anonyymi
Miten te odotatte Jeesuksen palaavan ja miten olisi todistettu, että Jeesus on palannut?
- Anonyymi
UT:n mukaan se ei olisi jäänyt kenellekään epäselväksi. Voimme toki uskoa että Jeesuksen toinen tuleminen olisi jo tapahtunut ja hänen omansa olisi temmattu yläilmoihin. Saatana hallitsee nyt Maan päällä, mikä sekin tuntuu hyvin uskottavalta kun katselee ympärilleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
UT:n mukaan se ei olisi jäänyt kenellekään epäselväksi. Voimme toki uskoa että Jeesuksen toinen tuleminen olisi jo tapahtunut ja hänen omansa olisi temmattu yläilmoihin. Saatana hallitsee nyt Maan päällä, mikä sekin tuntuu hyvin uskottavalta kun katselee ympärilleen.
" Saatana hallitsee nyt Maan päällä, mikä sekin tuntuu hyvin uskottavalta kun katselee ympärilleen."
Tällaisenki kaverin joka tuollaisia viitsii kirjoitella olisi pitänyt elää keskiajalla ristitetkien aikaan tai nälkävuosia ehkä maailmansotien aikakin saisi tällaisen tyypin olemaan onnellinen että saa elää nykyajassa mikä taitaa meillä suomalaisilla olla parasta aikaa historiassamme .
Mutta mitä vähemmän ihminen on joutunut kokemaan ja näkemään haasteita sitä vähemmän hän ymmärtää olemassa olevasta hyvästä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on 'Jeesuksen omat', kun Jeesus sanoo, että taivasten valtakunta on meissä ja se on hapatuksen kaltainen, ja Paavali sanoo, jota uskovaiset seuraavat, että peratkaa pois vanha hapatus ja he vaihtavat tuon taivasten valtakunnan synniksi.
Ei Jeesus ole ketään tulossa mihinkään tempaamaan, korkeintaan tempaa turpaan uskovaisia tästä tempusta ja onkin laitettu viskaamaan viimeisenä maailmanpäivänä tulenliekkeihin, kun tulee maksamaan tekojen mukaan.
<<Saatana hallitsee nyt Maan päällä, mikä sekin tuntuu hyvin uskottavalta kun katselee ympärilleen.<<
Totta kai hallitsee, on hallinnut aina, ja Jeesuksenkin ajoista jo 2000 vuotta, koska nämä vaihtoivat sen taivasten valtakunnan synniksi, jolla papisto ja kirkko sai sen päidenkatkomisvallan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on 'Jeesuksen omat', kun Jeesus sanoo, että taivasten valtakunta on meissä ja se on hapatuksen kaltainen, ja Paavali sanoo, jota uskovaiset seuraavat, että peratkaa pois vanha hapatus ja he vaihtavat tuon taivasten valtakunnan synniksi.
Ei Jeesus ole ketään tulossa mihinkään tempaamaan, korkeintaan tempaa turpaan uskovaisia tästä tempusta ja onkin laitettu viskaamaan viimeisenä maailmanpäivänä tulenliekkeihin, kun tulee maksamaan tekojen mukaan.
<<Saatana hallitsee nyt Maan päällä, mikä sekin tuntuu hyvin uskottavalta kun katselee ympärilleen.<<
Totta kai hallitsee, on hallinnut aina, ja Jeesuksenkin ajoista jo 2000 vuotta, koska nämä vaihtoivat sen taivasten valtakunnan synniksi, jolla papisto ja kirkko sai sen päidenkatkomisvallan.Jukolavita oispa mulla valta Jumalan, niin pistäisin teidät helvettiin (uskovaisten mukaan, kun Jumalalla on helvetti eikä Saatanalla), tästä teidän ymmärräskyvyn vajauksesta.
Jos kerran Paavali syntiopilla tempaisi taivasten valtakunnan pois meistä, jonka Jeesus opetti meissä olevan, niin eikös se Jeesuksen paluu sitten ole niin päin, että tempaistaan se synti ihmisestä pois, ja tilalle tulee se Jeesuksen puhuma taivasten valtakunta?
Onko teillä mitään kykyä loogiseen ajatteluun? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai hallitsee, on hallinnut aina, ja Jeesuksenkin ajoista jo 2000 vuotta, koska nämä vaihtoivat sen taivasten valtakunnan synniksi, jolla papisto ja kirkko sai sen päidenkatkomisvallan.Hän ratsastaa valkoisen hevosen selässä, miekka kädessään, kuten muslimit tietävät!
Muslimit säilyttävät päänsä kehoissaan lopun aikoina! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jukolavita oispa mulla valta Jumalan, niin pistäisin teidät helvettiin (uskovaisten mukaan, kun Jumalalla on helvetti eikä Saatanalla), tästä teidän ymmärräskyvyn vajauksesta.
Jos kerran Paavali syntiopilla tempaisi taivasten valtakunnan pois meistä, jonka Jeesus opetti meissä olevan, niin eikös se Jeesuksen paluu sitten ole niin päin, että tempaistaan se synti ihmisestä pois, ja tilalle tulee se Jeesuksen puhuma taivasten valtakunta?
Onko teillä mitään kykyä loogiseen ajatteluun?Mielikuvitusolennon palvominen osoittaa palvojan ajattelun epäloogisuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän ratsastaa valkoisen hevosen selässä, miekka kädessään, kuten muslimit tietävät!
Muslimit säilyttävät päänsä kehoissaan lopun aikoina!<<Muslimit säilyttävät päänsä kehoissaan lopun aikoina!<<
No kristityillä nyt ei tunnu olevan päitä ollenkaan, ovat päättömiä - siis aivottomia - ja viittaan edellä kirjoitettuun taivasten valtakunnan vaihtamiseen synniksi, jolla kohdalla eivät muslmimit ole yhtään paremmassa asemassa, kun heidänkin Jumalansa on Jahve Saatana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai hallitsee, on hallinnut aina, ja Jeesuksenkin ajoista jo 2000 vuotta, koska nämä vaihtoivat sen taivasten valtakunnan synniksi, jolla papisto ja kirkko sai sen päidenkatkomisvallan.Tuo on totta että paholainen ohjaa 90% ihmisistä kirjaimellisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielikuvitusolennon palvominen osoittaa palvojan ajattelun epäloogisuuden.
No epäloogisuuden huippu on lähteä tilaamaan lääkäriaikaa kadulla näkemältään TV-sarjan lääkäriltä, ei se, että jos meillä on Hannu ja Kerttu satu pohdittavana, ja joudumme päätteleemään, että oliko noita paha vai hyvä laittaessaan lapsia uuniin.
Typeryyden huippu - ei epäloogisuuden - on sanoa siinä vaiheessa, että se on vaan satu, ettei noitia ole olemassakaan.
Tässä kun ei kukaan palvonut mitään muuta kuin tietoa, että paha on pahaa ja hyvä on hyvää, eikä noita, joka kirosi Jeesuksen tosi Jumalan ristille ole itse sadun mukaan edes Jumala.
YMMÄRRÄTKÖ? Anonyymi kirjoitti:
Totta kai hallitsee, on hallinnut aina, ja Jeesuksenkin ajoista jo 2000 vuotta, koska nämä vaihtoivat sen taivasten valtakunnan synniksi, jolla papisto ja kirkko sai sen päidenkatkomisvallan."Varokaa fariseusten hapatusta." Tuokin on sitten varmaan "Luciferin" kynästä?
- Anonyymi
Jos vilpittömästi haluat tietää mitä Raamattu opettaa Jeesuksen toisesta paluusta maan päälle ja sitä ennen tapahtuvasta seurakunnan ylösotosta katso ja kuuntele tästä.
https://m.youtube.com/watch?v=DgYSTF7CXnU - Anonyymi
Nyt vaan odotellaan että se viimeinenkin tulee sisälle pelastukseen. On hyvä odottaa että kaikki tulevat mukaan - siinä odotellessa julistamme evankeliumia ja teemme lähimmäistyötä.
- Anonyymi
Kumpaa evankeliumia julistatte - sitä Jeesuksesta kertovaa, jonka Paavali kirosi vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta, vai sitä Paavalin tekemää kristuskultti evankeliumia Kristuksesta ristille kirottuna tosi Jumalana, joka Paavalin sanoin on pääsiäisen teurastetu lammas?
Ja faktat Raamatusta:
Kristusken ristille kiroaminen:
Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<
Jeesus opettaa, että taivasten valtakunta on hapan, Paavali käskee perkaamaan sen pois:
1.Korinttolaiskirje:
<<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<
Paavalin OMA EVANKELIUMI:
Room. <<2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN EVANKELIUMINI mukaan.<<
Sen toisen evankeliumin kiroaminen:
Galatalaiskirje:
<<1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka ENKELI TAIVAASTA julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.<<
Tässä vielä lisäkirous:
<<3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."<<
Ja huomautan vielä, että Jumalan avulla ei kirota, vaan Saatanan avulla.
- Anonyymi
Sinänsä meidän uskovien ei tarvitse liikaa odotella Jeesusta palaavan koska Hän on jo meissä. Kristus meissä - kirkkauden toivo.
- Anonyymi
Ja loistaakin kuin Naantalin aurinko piispa Huovisen mukaan kolumnissaan Auringonpalvontaa kirkko- ja kaupunkilehdessä:
<<Juhannuksen aurinkoa ihaillessa sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus.<<
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kolumni-auringonpalvontaa#4d620cd5
Sol Invictus, Auringon Jumala, oli Baal-Jumalan nimi Rooman vallanaikana Roomassa. Koittakaapa nyt, uskovaiset, ryhdistäytyä kumartumaan siitä ahtaasta portista tielle takaisin paratiisin Jeesuksen opetusten mukaan ja unohtaa tämä kreikkalainen mysteeriuskonto, jossa itse tosi Jumalaa Jeesuksen nimissä käytetään uhrilahjana Saatanalle, jolloin kristinuskon Jumala onkin itse Saatana.
- Anonyymi
"14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa."- Anonyymi
Ja taas päästiin vanhaan testamenttiin ja Paavaliin:
Psalmit:
149:6 Jumalan ylistys on heidän suussansa, ja heidän kädessään kaksiteräinen miekka,
Sananlaskut:
5:4 Mutta lopulta hän on karvas kuin koiruoho, terävä kuin kaksiteräinen miekka.
Hebrealaiskirje (Paavalin syntioppia)
4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes SE EROTTAA SIELUN JA HENGEN, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Ilmestyskirja:
1:16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
2:12 Ja Pergamon seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on se kaksiteräinen, terävä miekka: - Anonyymi
<<1:7 Katso, hän TULEE PILVISTÄ, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen<<
Lopettakaahan nyt se lävistäminen ja jatkuva ristiinnaulitseminen itsenne puolesta, kun meillä on se pilvipalvelu, että päästään tämän vaikeroimisen jälkeen eteenpäinkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<1:7 Katso, hän TULEE PILVISTÄ, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen<<
Lopettakaahan nyt se lävistäminen ja jatkuva ristiinnaulitseminen itsenne puolesta, kun meillä on se pilvipalvelu, että päästään tämän vaikeroimisen jälkeen eteenpäinkin.Ja tässä teillä on viesti pilvipalvelun kautta:
https://helda.helsinki.fi/handle/10138/318061
- Anonyymi
Jeesus on tullut yhden vuorokauden aikana yhtä monta kertaa kuin on kuolleita ihmisiä. Siinä sinetöityy, mihin on toivonsa pannut, pääsy sisälle tai joutua ulkopuolelle.
- Anonyymi
Jaa-a ja millähän tavalla siinä nyt sitten jotakin sinetöityy?! Jeesus sanoi, että taivasten valtakunta on meissä ja sinne piti mennä ahtaasta portista, eikä kuolla syntisenä.
- Anonyymi
Jotenkin jäi tosiaan se Raamattu huonosti luettua, jos tuohon kuolemaan ihan TOIVONSA on PANNUT, kun Jeesus tuli pelastamaan elämän eikä kuolemaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa-a ja millähän tavalla siinä nyt sitten jotakin sinetöityy?! Jeesus sanoi, että taivasten valtakunta on meissä ja sinne piti mennä ahtaasta portista, eikä kuolla syntisenä.
Juuri tuosta on kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuosta on kysymys.
Eläessä vai kuollessa?
"Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee." Matt.10:23
Paavalikin uskoi että olisi elossa Jeesuksen tullessa:"Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle.
16 Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina.
17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa."1.Tess.4:15-17- Anonyymi
> "Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee." Matt.10:23
Jeesus palasi kuolleista kolmen päivän kuluttua. Tuskin ehtivät sinä aikana pitkälle? :) Anonyymi kirjoitti:
> "Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee." Matt.10:23
Jeesus palasi kuolleista kolmen päivän kuluttua. Tuskin ehtivät sinä aikana pitkälle? :)Kyse tuossa oli Jeesuksen uskotusta paluusta maanpäälle. Opetuslapset Jeesuksen kuoltua olivat sekasorron tilassa eikä heillä vielä edes ollut sanomaa mitä julistaa.
En näe että tarvitsisimme mitään "uutta radikaalia tulkintaa" Jeesuksen paluusta. Kautta aikojen kristityt on kutsuttu valvomaan ja odottamaan Jeesuksen tuloa. Meille ei ole ilmoitettu tarkkaa ajan kohtaa milloin Jeesus tulee takaisin, sen sijaan meille on luvattu että Jeesus tulee takaisin, siihen on hyvä tyytyä.
Kyseinen 2.Pietarin kirjeen kolmas lukukin on otsikoitu:" Herran tuleminen on varma". Tähän me voimme luottaa ja turvata edelleen.Hyvin järkyttävä uskonto.
Ei ole tietoa onko Jeesus edes mennyt minnekään, mutta Jeesus pani jo opetuslapset odottamaan hänen paluutaan.- Anonyymi
Ei ole olemassa mitään "uutta radikaalia tulkintaa". Raamatuntutkijat ovat jo hyvin kauan huomanneet että Uusi testamentti on kirjoitettu pikaisen maailmanlopun (Jeesuksen paluun) odotuksessa. Ilman tämän tosiasian huomaamista ei voida ymärtää Raamattua oikein. Voimme varmuudella nyt kaksituhatta vuotta myöhemmin todeta tämän ennustuksen ja uskon vääräksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään "uutta radikaalia tulkintaa". Raamatuntutkijat ovat jo hyvin kauan huomanneet että Uusi testamentti on kirjoitettu pikaisen maailmanlopun (Jeesuksen paluun) odotuksessa. Ilman tämän tosiasian huomaamista ei voida ymärtää Raamattua oikein. Voimme varmuudella nyt kaksituhatta vuotta myöhemmin todeta tämän ennustuksen ja uskon vääräksi.
Jos tämä usko ja tuo ennustus on väärin, myös tutkijoiden ja tiedemiesten näkemykset ja "todisteet" ovat väärin.
Raamattu on kokonaisuus, jonka kirjat on kirjoitettu eri aikakausina.
Edes uskovaisetkaan eivät siis pysty kieltämään sen ristiriitoja, joita voi tulla esille.
Esimerkiksi käsky "älä tapa". Jumala ei hyväksy tappamista, koska se on väärin. Noh, kukapa tässä nyt ketään haluaisi vapaaehtoisesti surmata?
Silti Jumala itse surmasi esim. Niiden lapset, jos ei ollu merkiksi jotain oven pelissä.
Raamattua ei voi tulkita oikein, jos ei lue koko Raamattua oikeassa järjestyksessä ja perehdy asiaan. Ennenkuin nuo ovat tehtynä, voi alkaa käsittämään enemmän.
Ketään ei voi varmuudella tietää tuleeko Jeesus milloin palaamaan. Palaako vuoden, sadan vai tuhannen vuoden päästä. Eihän Raamatussa ole puhuttu ajan kohdasta. Miksi? No mistä ne tavalliset ihmiset sen ois tienny! Ainoa ketä siitä voi tietää on Jumala.
On se kumma kuinka meillä ihmisillä on tapana päätellä asioita etukäteen valmiiksi, vaikka ei ole edes mitään takuita niitä vastaan eikä tiedetä yhtään mitään todellisuudessa mistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tämä usko ja tuo ennustus on väärin, myös tutkijoiden ja tiedemiesten näkemykset ja "todisteet" ovat väärin.
Edes uskovaisetkaan eivät siis pysty kieltämään sen ristiriitoja, joita voi tulla esille.
Esimerkiksi käsky "älä tapa". Jumala ei hyväksy tappamista, koska se on väärin. Noh, kukapa tässä nyt ketään haluaisi vapaaehtoisesti surmata?
Silti Jumala itse surmasi esim. Niiden lapset, jos ei ollu merkiksi jotain oven pelissä.
Raamattua ei voi tulkita oikein, jos ei lue koko Raamattua oikeassa järjestyksessä ja perehdy asiaan. Ennenkuin nuo ovat tehtynä, voi alkaa käsittämään enemmän.
Ketään ei voi varmuudella tietää tuleeko Jeesus milloin palaamaan. Palaako vuoden, sadan vai tuhannen vuoden päästä. Eihän Raamatussa ole puhuttu ajan kohdasta. Miksi? No mistä ne tavalliset ihmiset sen ois tienny! Ainoa ketä siitä voi tietää on Jumala.
On se kumma kuinka meillä ihmisillä on tapana päätellä asioita etukäteen valmiiksi, vaikka ei ole edes mitään takuita niitä vastaan eikä tiedetä yhtään mitään todellisuudessa mistään.Raamattu ei ole erehtymätöntä Jumalan sanaa. Se on hyvin selvää tämänkin asian suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se kumma kuinka meillä ihmisillä on tapana päätellä asioita etukäteen valmiiksi, vaikka ei ole edes mitään takuita niitä vastaan eikä tiedetä yhtään mitään todellisuudessa mistään.Kyllä Raamatussa on puhuttu ajankohdasta. Se on PIAN eli lähitulevaisuudessa ja viimeistään sen sukupolven aikana. Näin ei tapahtunut joten Jeesuksen toisen tulemisen odottelu vielä 2000 -luvulla ei ole raamatullista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No emme voi, kun ateistin vakaalla rintaäänellä edelleen vakuutan teille, että Jeesus tuli jo, ja uskovaiset olivat koko ajan väärässä. Olen nyt ketjukaupalla todistanut sitä, mutta niin uskovaiset kuin ateistitkin ovat umpisokeita, vain piispat ovat olleet hereillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se kumma kuinka meillä ihmisillä on tapana päätellä asioita etukäteen valmiiksi, vaikka ei ole edes mitään takuita niitä vastaan eikä tiedetä yhtään mitään todellisuudessa mistään.Ettei nyt vain jälleen menisi Jahve-Saatana ja tosi Jumala sekaisin?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei ole erehtymätöntä Jumalan sanaa. Se on hyvin selvää tämänkin asian suhteen.
<<Raamattu ei ole erehtymätöntä Jumalan sanaa.<<
Täysin erehtymätöntä Jumalan sanaa: ensin Jumala sanoo, että ihminen karkoitettin paratiisista ja elämän puu suojattiin ihmiseltä, joka ei erottanut hyvää pahasta vaikka tuli tiedon tietämään.
Ja sitten Raamattu on kertomus ihmisestä, joka opetti Jumalan valtakunnasta, ja joka murhattiin Jumalana, ja päätyy ihmisen tulkintaan, jolloin Saatana onkin Jumala ja tosi Jumala teurastettu uhrilamma, ja uskovaisten mielestä kaikki meni tosi hienosti.
Eivät erottaneet edes Jumalaa Saatanasta.
Täyttä asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Raamatussa on puhuttu ajankohdasta. Se on PIAN eli lähitulevaisuudessa ja viimeistään sen sukupolven aikana. Näin ei tapahtunut joten Jeesuksen toisen tulemisen odottelu vielä 2000 -luvulla ei ole raamatullista.
<<Näin ei tapahtunut joten Jeesuksen toisen tulemisen odottelu vielä 2000 -luvulla ei ole raamatullista.<<
No, sanoisin, että tuo tuleminen tulikin jo Einsteinin aikana noi 100 vuotta sitten, kun tutkijat löysivät atominytimestä reaktion, joka valitsee tässä taivasten valtakunnassa meidän kohtalomme - myöhemmin sitten on puhuttu jopa jumalhiukkasesta, mutta todella nämä asiat varmistuivat vasta 2000-luvulla, kun todettiin, että tätä peliä pyörittääkin ylimaallinen äly. Olen laittanut niistä lukemattomia linkkejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu ei ole erehtymätöntä Jumalan sanaa. Se on hyvin selvää tämänkin asian suhteen.
Todista kun niin hyvin tiedät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Raamatussa on puhuttu ajankohdasta. Se on PIAN eli lähitulevaisuudessa ja viimeistään sen sukupolven aikana. Näin ei tapahtunut joten Jeesuksen toisen tulemisen odottelu vielä 2000 -luvulla ei ole raamatullista.
Ei nyt, mutta tulevaisuudessa voi. Ja todelliset uskovaiset voivat nähdä sen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei nyt vain jälleen menisi Jahve-Saatana ja tosi Jumala sekaisin?!
Ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Raamattu ei ole erehtymätöntä Jumalan sanaa.<<
Täysin erehtymätöntä Jumalan sanaa: ensin Jumala sanoo, että ihminen karkoitettin paratiisista ja elämän puu suojattiin ihmiseltä, joka ei erottanut hyvää pahasta vaikka tuli tiedon tietämään.
Ja sitten Raamattu on kertomus ihmisestä, joka opetti Jumalan valtakunnasta, ja joka murhattiin Jumalana, ja päätyy ihmisen tulkintaan, jolloin Saatana onkin Jumala ja tosi Jumala teurastettu uhrilamma, ja uskovaisten mielestä kaikki meni tosi hienosti.
Eivät erottaneet edes Jumalaa Saatanasta.
Täyttä asiaa.Haha, olipa hyvä juttu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No emme voi, kun ateistin vakaalla rintaäänellä edelleen vakuutan teille, että Jeesus tuli jo, ja uskovaiset olivat koko ajan väärässä. Olen nyt ketjukaupalla todistanut sitä, mutta niin uskovaiset kuin ateistitkin ovat umpisokeita, vain piispat ovat olleet hereillä.
Ateistien todistukset perustuvat yhteen ainoaan lähteeseen, kun uskovaiset ottavat enemmän asiasta selkoa ja etsivät monesta eri lähteestä todisteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ateistien todistukset perustuvat yhteen ainoaan lähteeseen, kun uskovaiset ottavat enemmän asiasta selkoa ja etsivät monesta eri lähteestä todisteita.
Onko ateisti se joka ei usko Saatanaan, jolle Jeesus Kristuksena oli uhrilahja teustatettuna lampaana Augsburgin tunnustuksen mukaan, kun Paavali kirosi tosi Jumalan ristille?
Ei ristille kirottu Kristus (piispa Huovisen sanoin uusi nimi pakanahallitsija Auringonjumala Sol Invictus, Baal-Jumalalle) olekaan palannut vaan Jeesus, mutta ihan riittää tämäkin tuhoamaan teidän saatananpalvontaoppinne kreikkalaisella mysteeriuskonnolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<uskovaiset ottavat enemmän asiasta selkoa<<
Uskovaiset voisivat seuraavaksi ottaa vaikka selkoa, että onko fyysinen ylösnousemus kuoleman jälkeen mahdollinen, ja lähteä siitä purkamaan tätä kummallista tiedevastaista uskomustensa sumaa. Seuraavaksi voisi tutkia, että onko Saatana sama asia kuin Jumala ja miten ne pystyy erottamaan (mm. siitä kenellä on helvettiin avaimet). Sitten voisi katsoa Paavalin galatalaiskirjeen kolmannen luvun kolmannen toista jakeen, että miten Paavali Kristuksen kiroaa ristille, joka on Augsburgin todistuksen mukaan tosi Jumala, ja sitten tutkia, että mitä on kirous ja kuka sellaisia on menneinä aikoina tehnyt ja niin edelleen. Siinä olisi nyt uskovaisellakin tutkimusaiheita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiset voisivat seuraavaksi ottaa vaikka selkoa, että onko fyysinen ylösnousemus kuoleman jälkeen mahdollinen, ja lähteä siitä purkamaan tätä kummallista tiedevastaista uskomustensa sumaa. Seuraavaksi voisi tutkia, että onko Saatana sama asia kuin Jumala ja miten ne pystyy erottamaan (mm. siitä kenellä on helvettiin avaimet). Sitten voisi katsoa Paavalin galatalaiskirjeen kolmannen luvun kolmannen toista jakeen, että miten Paavali Kristuksen kiroaa ristille, joka on Augsburgin todistuksen mukaan tosi Jumala, ja sitten tutkia, että mitä on kirous ja kuka sellaisia on menneinä aikoina tehnyt ja niin edelleen. Siinä olisi nyt uskovaisellakin tutkimusaiheita.Ja sitten voisi miettiä, kun näistä on ottanut selkoa, että miten Paavalin oppi vastasi Jeesuksen sanomaa, ja sitten ihmetellä, että minkähän takia se Jeesus ilmestyikin tieteestä esille ja Jumala (ylimaallinen äly tieteen sanoin), eikä tullutkaan torvisoittokunnan johdolla valkoisella pilven päällä istumalla ja miksi piispatkin lähtivät nyt tieteen kelkkaan, eivätkä jääneet odottamaan sitä odotettu pilveä ja torisoittokuntaa. Tämä nyt vain kainona ehdotuksena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haha, olipa hyvä juttu...
Kaiken lisäksi vielä totta. 2000 vuotta on Saatanaa palvottu Jumalana vedoten Raamattuun, jolla todellisuudessa osoitettiinkin vain, että mikä tarve ja syy oli Luojajumalan suojata elämän puu ihmiseltä, joka ei erota hyvää pahasta, ei edes Jumalaa Saatanasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiken lisäksi vielä totta. 2000 vuotta on Saatanaa palvottu Jumalana vedoten Raamattuun, jolla todellisuudessa osoitettiinkin vain, että mikä tarve ja syy oli Luojajumalan suojata elämän puu ihmiseltä, joka ei erota hyvää pahasta, ei edes Jumalaa Saatanasta.
Ja kovasti tällaisen 'paluun miettimisessä' auttaisi, kun pystyisi edes erottamaan Jeesuksen ja Kristuksen toisistaan, joista jälkimmäisen mielikuvitushahmon loi Paavali syntiopillaan saadakseen ristille kuolemaan Jeesuksen puhuman taivasten valtakunnan isän ja vaihdettua sen taivasten valtakunnan ihmisen sisällä tuohon saatanalliseen syntioppiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko ateisti se joka ei usko Saatanaan, jolle Jeesus Kristuksena oli uhrilahja teustatettuna lampaana Augsburgin tunnustuksen mukaan, kun Paavali kirosi tosi Jumalan ristille?
Ei ristille kirottu Kristus (piispa Huovisen sanoin uusi nimi pakanahallitsija Auringonjumala Sol Invictus, Baal-Jumalalle) olekaan palannut vaan Jeesus, mutta ihan riittää tämäkin tuhoamaan teidän saatananpalvontaoppinne kreikkalaisella mysteeriuskonnolla.Mitä vttua sä oikeen selität?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiset voisivat seuraavaksi ottaa vaikka selkoa, että onko fyysinen ylösnousemus kuoleman jälkeen mahdollinen, ja lähteä siitä purkamaan tätä kummallista tiedevastaista uskomustensa sumaa. Seuraavaksi voisi tutkia, että onko Saatana sama asia kuin Jumala ja miten ne pystyy erottamaan (mm. siitä kenellä on helvettiin avaimet). Sitten voisi katsoa Paavalin galatalaiskirjeen kolmannen luvun kolmannen toista jakeen, että miten Paavali Kristuksen kiroaa ristille, joka on Augsburgin todistuksen mukaan tosi Jumala, ja sitten tutkia, että mitä on kirous ja kuka sellaisia on menneinä aikoina tehnyt ja niin edelleen. Siinä olisi nyt uskovaisellakin tutkimusaiheita.Jaahas, taas mennään siihen suuntaan, johon en viitsi ottaa kantaa.
Sinun kaltaisesi tyyppien kanssa en viitsi keskustella. Ennenkuin taas alat laittamaan tyhmiä kommenttejasi, niin harkitsisin, koska en aijo niihin enää reagoida.
Ei sillä ettei kiinnosta jutella asiasta, vaan sen takia, että sä et selvästikään kykene muuhun kuin vänkäämään ja viisastelemaan asioista. Tämä keskustelu ei sen takia johda mihinkään, ja paras siis on lopettaa se heti.
Jos kerran et usko Jumalaan, niin miksi olet täällä uskovaisten palstalla heittelemässä kommenttejasi? Mene aihealueseen "Ateistit", ja keskustele kaltaisestesi kanssa.
Mä en aijo ryhtyä pilkkaamaan Jumalaan, koska olen nähnyt mihin se vie, kun ei usko Jumalaan, pilkkaa häntä ja torjuu hänen rakkautensa.
Sen voin silti sanoa myöskin, että kaikkia uskovaisia ei pidä missään kohtaa arvostella tiedevastaisiksi. Se on väärin.
Me uskovaiset pitkälti hyödynnämme tiedettä, kun vain sui kin on mahdollista.
Tieteellä ei itseasiassa ole mitään tekemistä uskontojen kanssa, jos pilkkuja halutaan korjata. Uskonnot perustuu johonkin uskomuksiin, kuten kristinuskon tapauksessa Jumalaan. Tiede perustuu taas esimerkiksi erilaisten kemikaalien tutkimiseen.
Luulisi ateistillekin olevan selvää, että Saatana on paholainen ja Jumala on taas hyvä tyyppi.
Jos jossain viestissä sanottiin, että "taisi mennä Saatana ja Jumala sekaisin" niin katsopas peiliin. Kyllä minä sen verran tiedän uskovaisena onko Saatana Jumala, ja onko Jumala Saatana.
Näköjään tässäkin kohtaa sinä se olit joka nolasit itsesi kohdassa "onko Saatana sama asia kuin Jumala ja miten ne pystyy erottamaan".
Voi hyvänen aika, jos ateisteille ei oo muuta tekemistä kuin pädetä jokaisessa uskontoon liittyvässä asiassa tieteellä jne. Johan se on sanottu tässä keskustelussa monia kertoja, että merkitkää lähteet joista jokainen tarvittaessa ja halutessaan voisi asiat tarkistaa. Ja lähteeksi ei kelpaa joku yli lauta, vaan ihan selkeästi tutkijoiden tekemä juttu jossa todetaan kyseinen asia joko oikeaksi tai vääräksi.
Mutta ei te ette pistä, vaan jankkaat te ja jankkaat te.
Voitteko hyväseen aikaan lopettaa jankkaamiseen, jos ei ole selkeitä todisteita mitä pistää? Eihän tää keskustelu etene muuten seuraavalle tasolle lainkaan.
Olis varmaan tosi kiva, että uskovaiset tulis ateistien aihealueeseen jankkaamaan ilman lähteitä, jotka todistaisi asioita mitä ateisteille on kerrottu.
Ei sekään tämän enempää etenisi, ja siirtyisi seuraavalle tasolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oot ihan kyllä sekasin aiheesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet ateisti, miksi uskot Saatanan mutta et Jumalaan??? Onko kyse sittenkin siitä, että olet Saatananpalvoja, ja vihaat Jumalaa sen takia ettei tehnyt elämästäsi sellaista kun toivoit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis etkai sä Vttu ottanu mun kommenttia oikeasti tosissas?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas, taas mennään siihen suuntaan, johon en viitsi ottaa kantaa.
Sinun kaltaisesi tyyppien kanssa en viitsi keskustella. Ennenkuin taas alat laittamaan tyhmiä kommenttejasi, niin harkitsisin, koska en aijo niihin enää reagoida.
Ei sillä ettei kiinnosta jutella asiasta, vaan sen takia, että sä et selvästikään kykene muuhun kuin vänkäämään ja viisastelemaan asioista. Tämä keskustelu ei sen takia johda mihinkään, ja paras siis on lopettaa se heti.
Jos kerran et usko Jumalaan, niin miksi olet täällä uskovaisten palstalla heittelemässä kommenttejasi? Mene aihealueseen "Ateistit", ja keskustele kaltaisestesi kanssa.
Mä en aijo ryhtyä pilkkaamaan Jumalaan, koska olen nähnyt mihin se vie, kun ei usko Jumalaan, pilkkaa häntä ja torjuu hänen rakkautensa.
Sen voin silti sanoa myöskin, että kaikkia uskovaisia ei pidä missään kohtaa arvostella tiedevastaisiksi. Se on väärin.
Me uskovaiset pitkälti hyödynnämme tiedettä, kun vain sui kin on mahdollista.
Tieteellä ei itseasiassa ole mitään tekemistä uskontojen kanssa, jos pilkkuja halutaan korjata. Uskonnot perustuu johonkin uskomuksiin, kuten kristinuskon tapauksessa Jumalaan. Tiede perustuu taas esimerkiksi erilaisten kemikaalien tutkimiseen.
Luulisi ateistillekin olevan selvää, että Saatana on paholainen ja Jumala on taas hyvä tyyppi.
Jos jossain viestissä sanottiin, että "taisi mennä Saatana ja Jumala sekaisin" niin katsopas peiliin. Kyllä minä sen verran tiedän uskovaisena onko Saatana Jumala, ja onko Jumala Saatana.
Näköjään tässäkin kohtaa sinä se olit joka nolasit itsesi kohdassa "onko Saatana sama asia kuin Jumala ja miten ne pystyy erottamaan".
Voi hyvänen aika, jos ateisteille ei oo muuta tekemistä kuin pädetä jokaisessa uskontoon liittyvässä asiassa tieteellä jne. Johan se on sanottu tässä keskustelussa monia kertoja, että merkitkää lähteet joista jokainen tarvittaessa ja halutessaan voisi asiat tarkistaa. Ja lähteeksi ei kelpaa joku yli lauta, vaan ihan selkeästi tutkijoiden tekemä juttu jossa todetaan kyseinen asia joko oikeaksi tai vääräksi.
Mutta ei te ette pistä, vaan jankkaat te ja jankkaat te.
Voitteko hyväseen aikaan lopettaa jankkaamiseen, jos ei ole selkeitä todisteita mitä pistää? Eihän tää keskustelu etene muuten seuraavalle tasolle lainkaan.
Olis varmaan tosi kiva, että uskovaiset tulis ateistien aihealueeseen jankkaamaan ilman lähteitä, jotka todistaisi asioita mitä ateisteille on kerrottu.
Ei sekään tämän enempää etenisi, ja siirtyisi seuraavalle tasolle.<<Ja lähteeksi ei kelpaa joku yli lauta, vaan ihan selkeästi tutkijoiden tekemä juttu jossa todetaan kyseinen asia joko oikeaksi tai vääräksi. Mutta ei te ette pistä, vaan jankkaat te ja jankkaat te.<<
Toistaiseksi lähteeksi on riittänyt ihan vain Jumalan sana Raamattu ja ja sitten siitä tehty Augsburgin tunnustus ja Athanasioksen tunnustus todistamaan, että te uskovaiset olettekin saatananpalvojia, ettäkä erota Jumalaa Saatanasta, joka on siis koko Raamatun ilmoituksen idea aina luomiskertomuksesta lähtien, kun Luojajumala suojasi elämän puun, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan.
Onko joku kohta epäselvä? Kysy tarkennusta, yksilöi epäselvä kohta, niin annan selvityksen. Ei se riitä, että yleismalkaisesti mitätöit minun kirjoituksen tosta noin vaan. Ei epätietoisuudessa pidä elää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oot ihan kyllä sekasin aiheesta.
Etkö tiedä Jahve-Jumalan taustoja, että kyseessä on Saatana, vai etkö tiedä, että VT:n Jahve on virallisesti kristinuskon Jumala teurastetun tosi Jumalan eli kristuksen uhrilahjalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet ateisti, miksi uskot Saatanan mutta et Jumalaan??? Onko kyse sittenkin siitä, että olet Saatananpalvoja, ja vihaat Jumalaa sen takia ettei tehnyt elämästäsi sellaista kun toivoit?
Vai etkö tiedä, ettei ihmistä karkoitettukaan paratiisista minkään synnin takia vaan tiedon takia, koska Luojajumala halusi suojata elämän puun ihmiseltä, joka tuli tietämään hyvän ja pahan, mutta ei kykene niitä erottamaan (tässä keskustelussa siis ei erota Jumalaa Saatanasta).
Tässä luomiskertomuksen kohta:
1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"<<
Jos ei ole lukenut Raamattu, niin eihän näitä asioita pysty edes tietämään. Siellä ne kaikki on.
Ensin Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen, ja tiedon kautta ihminen tässä tuli jopa jumalien kaltaiseksi eli luomaan sanan voimalla, joten viisaas Jumala tietysti suojasi tuon ikuisen elämän pahalta ihmiseltä. Googlaapa kuinka monta kertaa Paavali Raamatussa kirotaa jotankin - Jeesuksen Kristuksena ristille, joka Augsburgin tunnustuksen mukaan on tosi Jumala itse ja sitten kiroaa taivaan enkelinkin. Jos Jumala ei olisi suojannut elämän puuta, niin mihin tässä olisi joudutt - vieläkin pahempaan - kun uskontokin perustuu Saatanan avulla kiroamiseen?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai etkö tiedä, ettei ihmistä karkoitettukaan paratiisista minkään synnin takia vaan tiedon takia, koska Luojajumala halusi suojata elämän puun ihmiseltä, joka tuli tietämään hyvän ja pahan, mutta ei kykene niitä erottamaan (tässä keskustelussa siis ei erota Jumalaa Saatanasta).
1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"<<
Jos ei ole lukenut Raamattu, niin eihän näitä asioita pysty edes tietämään. Siellä ne kaikki on.
Ensin Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen, ja tiedon kautta ihminen tässä tuli jopa jumalien kaltaiseksi eli luomaan sanan voimalla, joten viisaas Jumala tietysti suojasi tuon ikuisen elämän pahalta ihmiseltä. Googlaapa kuinka monta kertaa Paavali Raamatussa kirotaa jotankin - Jeesuksen Kristuksena ristille, joka Augsburgin tunnustuksen mukaan on tosi Jumala itse ja sitten kiroaa taivaan enkelinkin. Jos Jumala ei olisi suojannut elämän puuta, niin mihin tässä olisi joudutt - vieläkin pahempaan - kun uskontokin perustuu Saatanan avulla kiroamiseen?!Tänne myös:
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on kristittyjen ainoa tunnustettu Jumala.
Ja tässä se oikealla nimellä:
<<Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville.<<
<<Jahve on muinaisten israelilaisten Jumala. Alun perin Jahvea luultavasti pidettiin yhtenä monista Lähi-idän jumalista, kunnes israelilaiset alkoivat palvoa häntä muiden jumalien sijasta. Myöhemmin israelilaisten uskonto kehittyi monoteistiseksi juutalaisuudeksi, eli muiden jumalien olemassaolo kiellettiin. Viimeistään Babylonin vankeuden aikana juutalaiset alkoivat nähdä Jahven koko maailman ainoana Jumalana, joka on luonut koko maailman ja hallitsi kaikkia kansoja.
<<Jahven pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten KRISTINUSKON ja islamin, jumalkäsitykset. Nykyajan juutalaiset eivät käytä nimeä Jahve.[1]<<
Jeesuksen vastustama kultti sen kuin paheni, kun häntä jo käytettiin tässä kultissa teurastettuna lampaana, joka on nimeltään kristinusko, ja Augsburgin tunnustuksen mukaan kysessä oli Kristus-nimellä oleva tosi Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänne myös:
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen vastustama kultti sen kuin paheni, kun häntä jo käytettiin tässä kultissa teurastettuna lampaana, joka on nimeltään kristinusko, ja Augsburgin tunnustuksen mukaan kysessä oli Kristus-nimellä oleva tosi Jumala.<< https://fi.wikipedia.org/wiki/Ašera
Hän oli _äitijumala_, ei _J_umala. <<
<<<Ašera oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti, mutta myöhemmin Jahven aseman vahvistuessa hänet nähtiin Jahven puolisona, jonka Jahve lopulta syrjäytti kokonaan.[4][5]<<<
<<Ašera on seemiläinen äitijumala, jota palvottiin laajalti Syyrian ja Palestiinan alueella. Ašera on Dagonin puoliso ja Baalin äiti[1]. <<
Ja sitten tutki 2.Kuningasten kirjan 23. kun lasten uhrauspaikat särjetään, siellä esiintyy nimet Baal ja Asera, ja uhrikukkulapapit määrätään syömään vain happamatonta leipää, joka pääsiäinen, kun Jeesus teurastettiin lampaana on happamattomanleivän juhla, joka on tuo lasten uhrausjuhla, jonka Jahve määrää 2.Mooseksen kirja ja 13. Luku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensin Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen, ja tiedon kautta ihminen tässä tuli jopa jumalien kaltaiseksi eli luomaan sanan voimalla, joten viisaas Jumala tietysti suojasi tuon ikuisen elämän pahalta ihmiseltä. Googlaapa kuinka monta kertaa Paavali Raamatussa kirotaa jotankin - Jeesuksen Kristuksena ristille, joka Augsburgin tunnustuksen mukaan on tosi Jumala itse ja sitten kiroaa taivaan enkelinkin. Jos Jumala ei olisi suojannut elämän puuta, niin mihin tässä olisi joudutt - vieläkin pahempaan - kun uskontokin perustuu Saatanan avulla kiroamiseen?!Olen lukenut Raamattua, joten tiedän varsin hyvin mitä siinä puhutaan.
Onkin eriasia miten ihmiset haluavat tulkita sitä. :DD - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänne myös:
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen vastustama kultti sen kuin paheni, kun häntä jo käytettiin tässä kultissa teurastettuna lampaana, joka on nimeltään kristinusko, ja Augsburgin tunnustuksen mukaan kysessä oli Kristus-nimellä oleva tosi Jumala.Te puhutte jatkuvasti teurastamisesta, mutta ette ristiinnaulitsemisesta.
- Anonyymi
Kun ilta hämärtyy hiipii se tietoisuuteen ja mieleen unien matkaan https://youtu.be/i1gLY9UeA2Y 😌
- Anonyymi
Rutosti on hieno sana, eikö. Kiljunkeitto ei auta vaikka sammakon heittäisi sekaan.
- Anonyymi
Kokeile Alkoa, sitä ehdotettiin toisessa ketjussa avuksi.
- Anonyymi
Olet tilaannut ajat ennennen kuin huomasitkkaan. Haluat monien sieulut hukuttaa uskontosi nojalla ennenaikoja. Sinulla onkin monta nimeä. Toistaiseksi
- Anonyymi
Itikseen kylläsytytttä voi lähteä länteen.
Mulla naapurina uskovainen. Huippu tyyppi. Oli aikaisemmin viinamäen miehiä, nyt melkeinpä absolutisti. Tää on uskon tulosta hyvä esimerkki. Mut älkää tyrkyttäkö.
Ilmoitatte maailman lopusta. Kun mitään ei tapahdu niin naamakaan ei värähdä. Sitten keksitte uuden päivämäärän. 😆- Anonyymi
Jeesus oli Raamatun mukaan juomari. Minä olen ehdottoman raitis. Tulen nimittäin kipeäksi pienimmästäkin alkoholinmäärästä. En siis voi seurata tässä Jeesuksen esimerkkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli Raamatun mukaan juomari. Minä olen ehdottoman raitis. Tulen nimittäin kipeäksi pienimmästäkin alkoholinmäärästä. En siis voi seurata tässä Jeesuksen esimerkkiä.
Aivan. Näinhän Raamattu kertoo että Jeesus oli syömäri, juomari ja publikaanien ja syntisten YSTÄVÄ.
- Anonyymi
Uskovaisten maailmanloppu tuli jo. Eivät vain vielä tajua, mutta kyllä ymmärryksenkin aika vielä tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Näinhän Raamattu kertoo että Jeesus oli syömäri, juomari ja publikaanien ja syntisten YSTÄVÄ.
Nykyiset kiihkouskovaiset eivät taida olla näiden ihmisryhmien ystäviä. Ainakin homot ovat näiden uskovien kestovihan kohde täälläkin. Eiköhän kohta tähänkin ketjuun kohta joku heistä tule?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyiset kiihkouskovaiset eivät taida olla näiden ihmisryhmien ystäviä. Ainakin homot ovat näiden uskovien kestovihan kohde täälläkin. Eiköhän kohta tähänkin ketjuun kohta joku heistä tule?
Miksi kiihotat ihmisryhmää vastaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus eli ihmisenä ihmisten keskellä kuitenkin ilman syntiä. Hän tuli pelastamaan syntisiä kuten uskovat nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei elä juomatta eikä syömättä.
- Anonyymi
Uskovat eivät asettele päivämääriä koska Jeesus sanoi, että sitä päivää ei tiedä kuin Isä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Alkoholistin on hyvin vaikea raitistua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.
Luuk. 7:34
Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää: - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kiihotat ihmisryhmää vastaan?
Sieltähän jo yksi tulikin. Arvasin oikein
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei kaikkia sanota juomariksi. Vielä vähemmän syntisten ystäväksi.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Mutta ei kaikkia sanota juomariksi. Vielä vähemmän syntisten ystäväksi.
Kaikkia ei haluta panetella.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkia ei haluta panetella.
Kun kukaan ei elä juomatta. Ja on siten juomari, kuten annettiin ymmärtää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovat eivät asettele päivämääriä koska Jeesus sanoi, että sitä päivää ei tiedä kuin Isä.
Uskovat juuri asettelevatkin päivämääriä. "Jeesus tulee pian" lappuja oli aikaisemmin joka pylväässä, nyt vähemmän. Ovat kai itsekin jo huomanneet miten hullua tuo "pian" on ollut.
- Anonyymi
Jeesus erehtyi. Hänen tiensä päätyi ristille jumalanpilkasta syytettynä ja kuului huudoissa "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit".
- Anonyymi
Mitenpä olematon voisi minnekään tulla. Ja vaikka olisikin ollut olemassa n. 2000 vuotta sitten niin ei kukaan elä 2000 vuotta. Eikös ne VT:n vanhimmat taruhemmotkin eläneet vain noin 1000 vuotta.
- Anonyymi
Sä et ymmärrä, mutta tämä onkin korkeampaa matematiikkaa ja liittyy tieteisiin.
- Anonyymi
Helposti voit elää vaikka kuinka kauan, jos pysyt liikunnallisen, ruokavalio kunnossa ja ei ole mitään sairauksia, etkä ole jatkuvasti kipeänä.
- Anonyymi
Älkää, uskovaiset nyt odotelko sitä Jeesuksen tulemista, koska hän itsekin sanoo tulevansa tuomioksi teille. Te vaihdoitte tuon sisäisen Jumalan valtakunnan Saatanan valtakunnaksi. Jeesus opettaa:
Luuk. <<17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, JUMALAN VALTAKUNTA ON SISÄISESTI TEISSÄ"<<
Ja hänen tulostaan tuomioksi:
<<Jeesus vastasi: »Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä.»<<
Te väitätte näkevänne, mutta ette näe edes sitä, että vaihdatte Jumalan valtakunnan syntiin, ja tästä syystä synti pysyy teissä, ne jotka eivät ole uskovaisia, tässä ovat 'sokeita', niin ei heille kuulu tuo syntiasia.
Joh. <<9:39 Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät tulisivat sokeiksi."<<
Nyt Jeesus siis on tullut tuomioksi kaikille - myös ateisteille heidän epäuskostaan, koska Jeesus tuli tieteiden kautta ja hänen sanansa tulivat tieteessä todennetuksi, ja tuomioksi uskovaisille, jotka luulivat näkevänsä, mutta eivät nähneet, vaan vaihtoivat tuon Jumalan valtakunnan itsessään synniksi.- Anonyymi
<<Nyt Jeesus siis on tullut tuomioksi kaikille - myös ateisteille heidän epäuskostaan...<<
Ja tämä epäusko ei nyt tarkoitus uskontoa missään nimessä, Jeesus ei opettanut mitään uskontoa, vaan tuota hänen selittämää mekanismia, johon myös ihmeet liittyvät, maailmasta josta muodostumme, materiaa, siis Jumalan valtakuntaa (tieteen tuntema tietoisuuden suuri älyllinen yhtenäiskenttä) meissä. Kuten hän toisaalla sanoo, niin kaikki ihmiset ovat syntymättömän Isän lapsia ja antaa ohjeita myös miten asiaa pitäisi tutkia tieteellisesti.
Tieteen mukaan me kaikki olemme kiinni tuossa tietoisuuden kentässä - meillä on yksi ja sama tietoisuus, josta me ja kaikki materia muodostumme. Se on perustaltaan 'henkeä', ei ainetta, ja se on älyllinen, ja sitä kutsutaan niin, että elämme ajatusuniversumissa, koska se on muodostunut samasta 'aineesta' kuin ajatukset.
Ei nyt varmasti helppoa mieltää, kun ihmiset ovat esimerkiksi tieteen tietämästä ihmeiden mekanismista, jotka ihmeet Jeesus hallitsi, täysin pihalla, vaikka se on tieteellisesti tiedetty jo sata vuotta, mutta mitä oli tämän asian selittäminen Jeesukselle 2000 vuotta sitten - ei luultavasti ainakaan yhtään helpompaa, kun ei vielä ollut tuota tutkivaa tiedettä, joka on kaiken todennut olevan olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Nyt Jeesus siis on tullut tuomioksi kaikille - myös ateisteille heidän epäuskostaan...<<
Ja tämä epäusko ei nyt tarkoitus uskontoa missään nimessä, Jeesus ei opettanut mitään uskontoa, vaan tuota hänen selittämää mekanismia, johon myös ihmeet liittyvät, maailmasta josta muodostumme, materiaa, siis Jumalan valtakuntaa (tieteen tuntema tietoisuuden suuri älyllinen yhtenäiskenttä) meissä. Kuten hän toisaalla sanoo, niin kaikki ihmiset ovat syntymättömän Isän lapsia ja antaa ohjeita myös miten asiaa pitäisi tutkia tieteellisesti.
Tieteen mukaan me kaikki olemme kiinni tuossa tietoisuuden kentässä - meillä on yksi ja sama tietoisuus, josta me ja kaikki materia muodostumme. Se on perustaltaan 'henkeä', ei ainetta, ja se on älyllinen, ja sitä kutsutaan niin, että elämme ajatusuniversumissa, koska se on muodostunut samasta 'aineesta' kuin ajatukset.
Ei nyt varmasti helppoa mieltää, kun ihmiset ovat esimerkiksi tieteen tietämästä ihmeiden mekanismista, jotka ihmeet Jeesus hallitsi, täysin pihalla, vaikka se on tieteellisesti tiedetty jo sata vuotta, mutta mitä oli tämän asian selittäminen Jeesukselle 2000 vuotta sitten - ei luultavasti ainakaan yhtään helpompaa, kun ei vielä ollut tuota tutkivaa tiedettä, joka on kaiken todennut olevan olemassa.Edellä on kommentti, jossa kerrotaan mainitun tämän 'Jeesuksen toisen tulemisen' liittyvän jonkun ajanjakson päättymiseen ja toisen alkamiseen, ja kyselen siellä, että missä tällainen tieto olisi, koska Raamatussa on todella Ilmestyskirjassa määritelty eräs ajanjakso, joka on yhtenevä meidän reaalimaaliman (jos niin voi sanoa) aivan toiseen tapahtumaan, ja kiinnostaisi, että missä ja mikä tuo ajanjakso olisi ollut? Onko ko. kirjoittaja paikalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä on kommentti, jossa kerrotaan mainitun tämän 'Jeesuksen toisen tulemisen' liittyvän jonkun ajanjakson päättymiseen ja toisen alkamiseen, ja kyselen siellä, että missä tällainen tieto olisi, koska Raamatussa on todella Ilmestyskirjassa määritelty eräs ajanjakso, joka on yhtenevä meidän reaalimaaliman (jos niin voi sanoa) aivan toiseen tapahtumaan, ja kiinnostaisi, että missä ja mikä tuo ajanjakso olisi ollut? Onko ko. kirjoittaja paikalla?
Tarkoitan tätä viestiä:
<<Kyseessä on väärä käännös. Jeesus sanoi todellisuudessa että hän tulee kun tämä aikakausi loppuu. Mitä hän tarkoitti?
Sitä että uusi tuleminen on käsillä kun kalojen tähtikuvion aikakausi loppuu ja alkaa vesimiehen aika (kun näette miehen kantavan vesiruukkua...). Tämä tapahtuu v. 2150.<<
Mikä on väärä käännös? Missä kohtaa se on Raamatussa? Vai onko jossakin papyruksessa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitan tätä viestiä:
<<Kyseessä on väärä käännös. Jeesus sanoi todellisuudessa että hän tulee kun tämä aikakausi loppuu. Mitä hän tarkoitti?
Sitä että uusi tuleminen on käsillä kun kalojen tähtikuvion aikakausi loppuu ja alkaa vesimiehen aika (kun näette miehen kantavan vesiruukkua...). Tämä tapahtuu v. 2150.<<
Mikä on väärä käännös? Missä kohtaa se on Raamatussa? Vai onko jossakin papyruksessa?Ainakin tuo Matteuksen evankeliumin 'tulemisen tarina' on Paavalin saarnaajien käsialaa, koska siellä lukee koko ajan Kristus-nimi. Nimihän on tullut vasta Paavalin tehdessä Jeesuksen kuoleman jälkeen hänestä syntiopin teurastettuna pääsiäisen lampaana.
Luukkaan evankeliumin vastaava kohta on jo paljon asiallisempi, ja sieltä löytyy 'ruukkua kantava mies', mutta se ei liity tähän asiaan, vaan pääsiäisen tapahtumaan:
<<Sitten tuli se happamattoman leivän päivä, jona pääsiäislammas oli teurastettava. Jeesus lähetti Pietarin ja Johanneksen kaupunkiin ja sanoi heille: »Menkää valmistamaan meille pääsiäisateria.» He kysyivät: »Minne tahdot meidän valmistavan sen?» Hän sanoi: »Kun tulette kaupunkiin, teitä vastaan tulee vesiruukkua kantava mies. Seuratkaa häntä. Menkää siihen taloon, johon hän menee, ja sanokaa talon isännälle: ’Opettaja kysyy sinulta, missä on huone, jossa hän voi syödä pääsiäisaterian opetuslastensa kanssa.’ Isäntä osoittaa teille yläkerrasta suuren huoneen, jossa on kaikki järjestettynä. Valmistakaa sinne ateria.» He lähtivät matkaan, ja kaikki kävi niin kuin Jeesus oli heille sanonut. He valmistivat pääsiäisaterian.<<
Tässä tulee nyt esille, että Jeesus oli opettaja, kuten hän oppilailleen sanoo, ja tämä happamattoman leivän juhla tulee 2.Moos.13, kun Jahve määrää esikoispojat surmattavaksi uhrilahjana itselleen, ja happamaton leipä vastaavasti tulee jo 2.Kuningastenkirja luku 23, jolloin uhrikukkulapappien uhripaikat särjetään, joissa he uhrasivat lapsia ja heidät määrättiin syömään vain happamatonta leipää. Sieltä selviää, että tämä Jahven kultti on juuri Baalin palvontaa - selviää kyllä muualtakin.
Pääsiäisestä tulee myös ehtoollinen niin, että Jeesus edustaa siinä tuota teurastettua uhrilammasta, joka syödään ehtoollisella. Leipä edustaa lihaa ja viini verta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin tuo Matteuksen evankeliumin 'tulemisen tarina' on Paavalin saarnaajien käsialaa, koska siellä lukee koko ajan Kristus-nimi. Nimihän on tullut vasta Paavalin tehdessä Jeesuksen kuoleman jälkeen hänestä syntiopin teurastettuna pääsiäisen lampaana.
Luukkaan evankeliumin vastaava kohta on jo paljon asiallisempi, ja sieltä löytyy 'ruukkua kantava mies', mutta se ei liity tähän asiaan, vaan pääsiäisen tapahtumaan:
<<Sitten tuli se happamattoman leivän päivä, jona pääsiäislammas oli teurastettava. Jeesus lähetti Pietarin ja Johanneksen kaupunkiin ja sanoi heille: »Menkää valmistamaan meille pääsiäisateria.» He kysyivät: »Minne tahdot meidän valmistavan sen?» Hän sanoi: »Kun tulette kaupunkiin, teitä vastaan tulee vesiruukkua kantava mies. Seuratkaa häntä. Menkää siihen taloon, johon hän menee, ja sanokaa talon isännälle: ’Opettaja kysyy sinulta, missä on huone, jossa hän voi syödä pääsiäisaterian opetuslastensa kanssa.’ Isäntä osoittaa teille yläkerrasta suuren huoneen, jossa on kaikki järjestettynä. Valmistakaa sinne ateria.» He lähtivät matkaan, ja kaikki kävi niin kuin Jeesus oli heille sanonut. He valmistivat pääsiäisaterian.<<
Tässä tulee nyt esille, että Jeesus oli opettaja, kuten hän oppilailleen sanoo, ja tämä happamattoman leivän juhla tulee 2.Moos.13, kun Jahve määrää esikoispojat surmattavaksi uhrilahjana itselleen, ja happamaton leipä vastaavasti tulee jo 2.Kuningastenkirja luku 23, jolloin uhrikukkulapappien uhripaikat särjetään, joissa he uhrasivat lapsia ja heidät määrättiin syömään vain happamatonta leipää. Sieltä selviää, että tämä Jahven kultti on juuri Baalin palvontaa - selviää kyllä muualtakin.
Pääsiäisestä tulee myös ehtoollinen niin, että Jeesus edustaa siinä tuota teurastettua uhrilammasta, joka syödään ehtoollisella. Leipä edustaa lihaa ja viini verta.Kyseessä on siis erittäin julma ja raaka tarina, joka ensin perustuu kidutusmurhaan ja sitten uhrin syömiseen. Ja jos joku saa tästä pyhän tarinan, niin ovat menneet sekaisin niin pyhä kuin paha - kuten myös Jumala ja Saatana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on siis erittäin julma ja raaka tarina, joka ensin perustuu kidutusmurhaan ja sitten uhrin syömiseen. Ja jos joku saa tästä pyhän tarinan, niin ovat menneet sekaisin niin pyhä kuin paha - kuten myös Jumala ja Saatana.
Ja tähän vielä taustat. Jahve on kristinuskon Jumala, mille Jeesus oli uhrilahja Augsburgin tunnustuksen mukaan:
Ja sitten tutkimaan VT:stä 2.Kuningasten kirjan 23. luku, kun lasten uhrauspaikat särjetään, siellä esiintyyvät nimet Baal ja Asera, ja uhrikukkulapapit määrätään syömään vain happamatonta leipää. Nyt on hiljattain löytynyt ruukkuja joihin liittyy kirjoitus Jahve ja hänen Aseransa, joten ei ole epäselvää arkeologisestikaan, etteikö Jahve ole Baal-jumala.
Happamattomanleivän juhla on Jahven määräämä lasten uhraamisjuhla, ja sitä kutsutaan pääsiäiseksi (2.Moos.13), ja happamaton leipä tulee tuosta 2.Kuningasten kirjasta, kun lasten uhrauspaikat särjetään ja uhrikukkulapapit määrätään syömään vain happamatonta leipää, joka on myös ehtoollisleipä, kun syödään Jeesus teuratettuna lampaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tähän vielä taustat. Jahve on kristinuskon Jumala, mille Jeesus oli uhrilahja Augsburgin tunnustuksen mukaan:
Ja sitten tutkimaan VT:stä 2.Kuningasten kirjan 23. luku, kun lasten uhrauspaikat särjetään, siellä esiintyyvät nimet Baal ja Asera, ja uhrikukkulapapit määrätään syömään vain happamatonta leipää. Nyt on hiljattain löytynyt ruukkuja joihin liittyy kirjoitus Jahve ja hänen Aseransa, joten ei ole epäselvää arkeologisestikaan, etteikö Jahve ole Baal-jumala.
Happamattomanleivän juhla on Jahven määräämä lasten uhraamisjuhla, ja sitä kutsutaan pääsiäiseksi (2.Moos.13), ja happamaton leipä tulee tuosta 2.Kuningasten kirjasta, kun lasten uhrauspaikat särjetään ja uhrikukkulapapit määrätään syömään vain happamatonta leipää, joka on myös ehtoollisleipä, kun syödään Jeesus teuratettuna lampaana.Tästä kohdasta Jeesus ennusti, että nyt tulevat uskovaiset sokeiksi. En syytä teitä, uskon, että te olette menneet tähän vain ymmärtämättömyyttänne ja manipuloinnin tuloksena. Mutta ei teidän silmät pysty aukeamaan niin, että tajuatta mitä olette Jeesukselle menneet tekemään. Varmasti Jeesuksen ennustus, että menetätte lopunkin näkökyvystänne tulee pitämään paikkansa.
Mutta toivon, että ateistien silmät aukeavat - niiden, joiden Jeesus ennusti nyt saavan näkökyvyn, ja miettivän, että miten ylipäätään tällainen on ollut mahdollista 2000 vuoden ajan, ja lopettavat Jeesuksen syyttämisen näide uskovaisten touhuista, johon hän itse joutui uhriksi vastustaessaan tätä uhrauskultti jo 2000 vuotta sitten, ja laittavat palapelin palaset kohdilleen.Teillehän se näkökyky nyt luvattiinkin.
Jeesuksella ei ole mitään tekemistä tämän uskonnon kanssa, muuta kuin joutui sen uhriksi, mutta tieteiden kanssa kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä kohdasta Jeesus ennusti, että nyt tulevat uskovaiset sokeiksi. En syytä teitä, uskon, että te olette menneet tähän vain ymmärtämättömyyttänne ja manipuloinnin tuloksena. Mutta ei teidän silmät pysty aukeamaan niin, että tajuatta mitä olette Jeesukselle menneet tekemään. Varmasti Jeesuksen ennustus, että menetätte lopunkin näkökyvystänne tulee pitämään paikkansa.
Mutta toivon, että ateistien silmät aukeavat - niiden, joiden Jeesus ennusti nyt saavan näkökyvyn, ja miettivän, että miten ylipäätään tällainen on ollut mahdollista 2000 vuoden ajan, ja lopettavat Jeesuksen syyttämisen näide uskovaisten touhuista, johon hän itse joutui uhriksi vastustaessaan tätä uhrauskultti jo 2000 vuotta sitten, ja laittavat palapelin palaset kohdilleen.Teillehän se näkökyky nyt luvattiinkin.
Jeesuksella ei ole mitään tekemistä tämän uskonnon kanssa, muuta kuin joutui sen uhriksi, mutta tieteiden kanssa kyllä.Joh. <<9:39 Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät tulisivat sokeiksi."<<
Anonyymi kirjoitti:
Joh. <<9:39 Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät tulisivat sokeiksi."<<
Selvä tehtävä Jeesuksella.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Selvä tehtävä Jeesuksella.
Niin on, nyt ei tarvitse kuin vielä ymärtää. Kumpaan ryhmään kuuluit menetit loputkin näkökyvystäsi, vai sait näön?
Tuohon Jeesuksen sanomaanhan liittyy myös tämä kohta, yksinään sitä ei voi ymmärtää, että mitä hän tarkoittaa tuolla 'tulla tuomioksi' kaikille.
<<Jeesus vastasi: »Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä.»<< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on, nyt ei tarvitse kuin vielä ymärtää. Kumpaan ryhmään kuuluit menetit loputkin näkökyvystäsi, vai sait näön?
Tuohon Jeesuksen sanomaanhan liittyy myös tämä kohta, yksinään sitä ei voi ymmärtää, että mitä hän tarkoittaa tuolla 'tulla tuomioksi' kaikille.
<<Jeesus vastasi: »Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä.»<<Uskovaiset eivät olleet sokeita, he näkivät, mutta he 'näkivät' väärin, joten heitä syytetään synnistä, menivät Paavalin syntioppiin, kun taas ateistit eivät edes syyllistyneet mihinkään, kun eivät väittäneet edes mitään 'näkevänsä'. Olivat sokeita.
Ja nyt kun on tuomionluku, jossa Jeesus onkin tuomioksi niin uskovaisille kuin ateisteillekin heidän näkökyvylleen (lue: YMMÄRRYS), hän sanoo näin:
Suomeksi: Meni vähän pieleen, ette sitten uskovaiset ymmärtäneetkään, ja ne jotka luulivat ymmärtävänsä, menettivät loputkin ymmärryskyvystään, ja ne ateistit, jotka eivät ymmärtäneet mitään, olivat sokeita, voivat nyt sitten ymmärtää, että mistä tässä oli todellisuudessa kyse, koska ei ollut mitään ennakkoasennetta, joka oli sidottu omaan uskonkuvitelmaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiset eivät olleet sokeita, he näkivät, mutta he 'näkivät' väärin, joten heitä syytetään synnistä, menivät Paavalin syntioppiin, kun taas ateistit eivät edes syyllistyneet mihinkään, kun eivät väittäneet edes mitään 'näkevänsä'. Olivat sokeita.
Ja nyt kun on tuomionluku, jossa Jeesus onkin tuomioksi niin uskovaisille kuin ateisteillekin heidän näkökyvylleen (lue: YMMÄRRYS), hän sanoo näin:
Suomeksi: Meni vähän pieleen, ette sitten uskovaiset ymmärtäneetkään, ja ne jotka luulivat ymmärtävänsä, menettivät loputkin ymmärryskyvystään, ja ne ateistit, jotka eivät ymmärtäneet mitään, olivat sokeita, voivat nyt sitten ymmärtää, että mistä tässä oli todellisuudessa kyse, koska ei ollut mitään ennakkoasennetta, joka oli sidottu omaan uskonkuvitelmaan.Tämä todella oli eksytyksen ajanjakso Jeesuksen itsensäkin mukaan. Tämä löytyy Pietarin evankeliumista - kumma kyllä, vaikka oli Paavalin seurassa - ei ole kelpuutettu Raamattuun. Siinä Jeesus ja Pietari keskustelevat:
" On myös muita ihmisiä, jotka eivät kuulu meihin. He kutsuvat itseään piispaksi ja diakoneiksi, ikään kuin he olisivat saaneet valtuutensa Jumalalta. He alistuvat niiden tuomittaviksi jotka istuvat ensimmäisillä istuimilla. He ovat vedettömiä kaivoja.
Pietari sanoo: " Minua pelottaa kuulla, että teeskentelijätkin näyttävät meistä pienten kaltaisilta. On siis olemassa lukemattomia ihmisiä, jotka johtavat harhaan eläviä ja nämä elävät tuhoutuvat heidän keskellään, kun harhaanjohtajat mainitsevat sinun nimesi, heitä uskotaan.
Jeesus: " Harhaanjohtajat hallitsevat pieniä vain sen ajan, joka on annettu heidän harhansa käyttöön. Kun heidän harhansa on tullut tiensä päähän, ikuisesti elävän ajatuksen ajattomuus uudistuu ja pienet alkavat hallita niitä, jotka nyt hallitsevat heitä.
Hän ( ikuisesti elävä) repii heidän harhansa irti juurineen, tekee siitä häpeällisen esimerkin ja se paljastuu kaikessa säädyttömyydessään, josta se tunnetaan.
Pietari hyvä, tällaiset harhaanjohtajat eivät koskaan muutu. Ryhtykäämme siis toteuttamaan turmeltumattoman tahtoa. Ne, jotka haluavat vetää tuomion päälleen, ovat tulossa ja haluavat tehdä itsestään häpeällisen esimerkin.
Minuun he eivät voi kuitenkaan koskea. Sinä Pietari, joudut olemaan heidän keskellään, mutta älä ole arka äläkä pelkää. He eivät käsitä mitään, sillä näkymätön on asettunut vastustamaan heitä."<<
Ja niinpä Raamatusta löytyy Pietarin 2.kirje, jossa tämä paljastaa Paavalin opin olevan Luciferin seuraamista.
- Anonyymi
Minä tulin äsken :D
Lemmenkäinen- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Jeesus on tullut pian jo 2000 vuotta.
No se kesti nyt hieman, kun tarvittiin tämän meidän tieteen eteneminen, että voitiin todistaa Jeesuksen opetukset oikeiksi ja tiedettä vastaaviksi meidän todellisuuden kanssa, koska Jeesus tuli tieteen kautta. Ja tässä teille se tulee pilvistä, kun kirjoitan.
- Anonyymi
Johan tuo loppu on tullut toviksi koronan muodossa. Haudat ovat avoinna, joihin kuopataan miljoonia ihmisiä.
- Anonyymi
Jeesus tulee pyhillä ehtoollisilla uskovaisten suihin.
Siksi ökyleipäkin on valkoista.
Kuivuu muutamassa päivässä ennen nautintoa!- Anonyymi
Öylätti eikä ökyleipä. Opettele oikeat sanat.
- Anonyymi
Miten sellainen voi "tulla" vaikka on kuollut jo ajat sitten, ja ruumistakaan ei enää ole.
- Anonyymi
Jeesus on nytkin paraikaa meissä uskovissa!!
- Anonyymi
Niin, tehän olette juuri niitä jeesuksia joista Jeesus UT:ssa varoittaa
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tehän olette juuri niitä jeesuksia joista Jeesus UT:ssa varoittaa
Hän on tietysti jostain lukenut, että Jeesus on uskovissa
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Hän on tietysti jostain lukenut, että Jeesus on uskovissa
1. Joh. 4:12
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
1. Joh. 4:13
Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä. Anonyymi kirjoitti:
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.Että sellaista. Peräti tietoa.
Miten tuon tiedon todistat?
Johannes sitäpaitsi puhuu toisin kuin Mooseksessa. Siinä Jumalaa katseli 76 ihmistä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.Jos kerran se 'Jumala on teissä' ja Jeesus opettaa, että Jumalan valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme, niin minkä keleen takia te vaihdoitte sen sitten syntiseen oppiin petollisesta Luojajumalasta Paavalin opilla ja ryhdyitte palvomaan tosi Jumalaa uhrilahjana?? Tana mitkä aivot.
- Anonyymi
Hän tarkoittaa syötynä. Menkääpä kertomaan Afrikkaan jollekin eristyksissä elävälle heimolle uskonnostanne, että te palvotte lampaana teurastettua Jumalaa ja syötte sen sitten. Siinä riittäisi ns. villi-ihmisellä ihmettelyä.
- Anonyymi
Jeesus ei tullut. Historia todistaa tämän Raamatun uskomuksen olleen väärä. Raamattu ei ole erehtymätön.
- Anonyymi
Raamattu on täysin erehtymätön ja kertoo, että miksi Luojajumala karkoitti ihmisen paratiisista ja suojasi elämän puun, kun tämä tuli jumalien kaltaiseksi tietämällä hyvän ja pahan, mutta ei erota niitä.
Raamattu kertoo, että miten ihminen vaihtoi Jumalan Saatanaksi teurastamalla lampaana oman Jumalansa ja sitten syömällä sen.
Raadollisempaa esimerkkiä ihmisen kyvyttömyydestä ei enää voisi edes löytää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on täysin erehtymätön ja kertoo, että miksi Luojajumala karkoitti ihmisen paratiisista ja suojasi elämän puun, kun tämä tuli jumalien kaltaiseksi tietämällä hyvän ja pahan, mutta ei erota niitä.
Raamattu kertoo, että miten ihminen vaihtoi Jumalan Saatanaksi teurastamalla lampaana oman Jumalansa ja sitten syömällä sen.
Raadollisempaa esimerkkiä ihmisen kyvyttömyydestä ei enää voisi edes löytää.Ai niin unohtui. Kyllä ja edelleen - Jeesus tuli jo tuomioksi kaikille, kuten hän sanoikin:
Mutta jos ihminen ei erota Jumalaakaan Saatanasta, niin miten se pystyisi erottamaan, että tuliko Jeesus vai eikö tullut?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raadollisempaa esimerkkiä ihmisen kyvyttömyydestä ei enää voisi edes löytää.Vai erehtymätön? HehHeh! Olet sekopää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai erehtymätön? HehHeh! Olet sekopää.
Mikä siinä ei ollut totta? Ja jos et valhetta löydä, niin kannattaa miettiä itse tykönään, jos totuus muuttuu sekopäiseksi, niin mihin tulikaan uskottua ja onko järkeä anoa Saatanalta armoa, kun ensin on uhrannut tälle oman Jumalansa.
- Anonyymi
"Pitääkö meidän luopua puhumasta Jeesuksen toisesta tulemisesta kokonaan vai tulkittava radikaalisti ajatusta uudelleen?"
Jokaisen yksilön kannalta aika on varsin lyhyt. Lähes kaikilla runsaasti alle sata vuotta.
Kukaan ei myöskään tiedä kuolinpäiväänsä etukäteen.
Siksi tulee olla aina valmiina.
Joh14:3. Vaikka minä menenkin valmistamaan teille sijaa, tulen takaisin ja otan teidät luokseni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
Ilm22:20. Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Aamen, tule, Herra Jeesus!- Anonyymi
Tuon luvun alku ei ole Jeesuksen puhetta, hän mahdollisesti lähti kyllä jonnekin, koska Lyonin piispa Irenaeus kertoo kirjoituksessaan toisen vuosisadan alussa, että Jeesuksen kuoli varsin vanhana ja hänellä oli asiasta sisäpiiritietoa. Mutta lähtö on ainakin Paavali saarnaajien toimesta haluttu nyt vain tulkita niin eli kristuskulttiin sopien.
Tietämäni mukaan Jeesus ei ole koskaan puhunut mitään palaamisestaan, mutta on laitettu ilmestyskirjaan, ja silloin se on tulkittava toisin.
Olkoon niin - hän valmistaa 'sijan meille' uskontona, joka perustuu hänen opetuksiin, eli 'otan teidät luokseni', eikä Paavalin syntioppiin, mutta tähän mennessä vaikuttaa siltä, että 'mukaan lähtijöiden joukko' on kyllä melko harvalukuinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon luvun alku ei ole Jeesuksen puhetta, hän mahdollisesti lähti kyllä jonnekin, koska Lyonin piispa Irenaeus kertoo kirjoituksessaan toisen vuosisadan alussa, että Jeesuksen kuoli varsin vanhana ja hänellä oli asiasta sisäpiiritietoa. Mutta lähtö on ainakin Paavali saarnaajien toimesta haluttu nyt vain tulkita niin eli kristuskulttiin sopien.
Tietämäni mukaan Jeesus ei ole koskaan puhunut mitään palaamisestaan, mutta on laitettu ilmestyskirjaan, ja silloin se on tulkittava toisin.
Olkoon niin - hän valmistaa 'sijan meille' uskontona, joka perustuu hänen opetuksiin, eli 'otan teidät luokseni', eikä Paavalin syntioppiin, mutta tähän mennessä vaikuttaa siltä, että 'mukaan lähtijöiden joukko' on kyllä melko harvalukuinen.Ja vielä tuohon tulemiseen. Kyllä, Jeesus on nyt tullut tieteen kautta, siitä ei ole mitään epäilystä, ja tuo tiede on se 'valmistettu sija', joka on ollut hänen opetuksensa Jumalan valtakunnasta sisäisesti meissä, mutta se luonnollisesti edellyttää kokonaan Paavalin syntiopista luopumista. Kuten Jeesus itse sanoikin, niin kahdella hevosella ei voi ratsastaa yhtä aikaa, eikä kahta jousta jännittää samalla kerralla.
- Anonyymi
Ovatko kaikki ateistit näin laiskoja? Eivät edes keksi mitään uutta, vaan kopioivat vain vanhoja aloituksia:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14147115/jeesus-ei-tullut-vaikka-lupasi - Anonyymi
Jeesus kyllä palasi ja hallitsi tuhatvuotta pyhien kanssa. Tämän jälkeen saatana on vapautettu eksyttämään kaikki kansat viimeisen kerran (aika missä me nyt elämme) tämä jakso siis missä olemme on ilm. 20:7-9.
Kaikki on valetta ja eksytystä. Pyhien leiri maan navalla, magneettisella pohjoisnavalla. Tänne tulee NATO ja Venäjä/Kiina hyökkäämään aikanaan(gog&magog). Seuraava suuri tapahtuu pohjoisessa missä Jeesus ja pyhät ovat olleet rauhanvaltakunnan päättymisen jälkeen. - Anonyymi
Ei tarvitse olla mitenkään kiihkeä, kun vain avaa netin. Itäisellä puolella on Putin. Sota. Napit vastakkain USA n kanssa. Ennustettu sota.
Sitten Israel. Kaikki kansat nousevat Israelia vastaan. Lopulta tulee viimeinen sota. Nousee Anti-Kristus. Raha poistuu käytöstä. Tulee hirveä Harmagedonin taistelu. Sitä ennen tulee Jeesus ja jokainen, joka on veren alla ja veren armossa, nousee Jeesusta vastaan.Tässä osa on tulkittua ennustusta, osa suoraan Raamatusta,
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563081Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472881Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242679Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3511759- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101071Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951- 44809
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101802Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26800