Tapakristityt ova oikeasti vain ateisteja

Anonyymi

Tapakristityt (lähinnä luterilaisia) ova oikeasti ateisteja jotka kuuluvat kirkkoon vain sosiaalisen paineen ja sen takia että he eivät uskalla erota. Jotkut saattavat toki esittää falskina tekosyynä hyväntekeväisyyden, diakonian, retriitit tai juhlat vaikka hyväntekeväisyyttä voi tehdä ja juhlia voi pitää ilman että siihen liittyy millään tavoin uskonto. Oikeasti Tapakristityillä ei ole mitään järkevää syytä kuulua kirkkoon ja olla sen jäseniä . Heillä ei ole minkäänlaista henkilökohtaista suhdetta Jumalaan, kirkkoon, uskontoon, uskonnollisuuteen, hengellisyyteen eikä henkisyyteen. Tästä on jopa olemassa Vapaa-Ajattelijoiden liiton antama sana ja tettäämä tutkimus. Ja jos minulta kysytään niin tap a-kristillisyydessä kyse on epärehellisyydestä itselle ja itsepetoksesta. Siinä ei ole mitään kiitettävää.

Nimimerkillä: Ateisti ja vapari

24

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olipas osuvasti sanottu.

• Anonyymi

Jonkun katkeran lahkolaisen sanomalta tuo enemmän vaikutti.

• Anonyymi

Jeesus oli myös tapauskovainen. Hänhän kävi TAPANSA mukaan synagogassa niinkuin UT kertoo.

• Anonyymi

Kunnes aloitti toimintansa!! Jeesus odotti suunnilleen 30v saakka ja sitten alkoi saarnata Taivasten valtakuntaa!

• Anonyymi

Suurelle osalle kirkosta eroamattomuus johtuu laiskuudesta tai siitä, ettei ole tullut edes ajatelleeksi sellaista vaihtoehtoa.

Kun erosin, aloin laittaa sijoitusrahastoon lapsenlapselleni pesämunaa kirkollisveron verran. Nyt on jo 6000 kasassa. Neiti saa 18 täytettyään ihan hyvän pesämunan.

• Anonyymi

Kirkkoon kuuluu valtavasti alle 18-vuotiaita nuoria, jotka eivät usko Jumalaan ja joilla ei ole oikeutta erota itsenäisesti kirkosta vaikka haluaisivatkin. Tämä sotii uskonnonvapauskäsitettä vastaan törkeästi.

• Anonyymi

Kun eroaa kirkosta niin kannattaa erottaa samalla lapsetkin ja siirtää heidät ET-opetuksen pariin kauaksi kirkon ja pappien koulujen uskonnonopetuksella harjoittamasta aivopesusta.

• Ihanko siellä ateisti ja vapari kirjoittelee. Haiskahtaa kyllä enemmän vaikkapa palstan "naureskelijan" sonnahajuiselta tuotokselta. Ihan jo siksikin, että tapakristityt lienevät sellainen ryhmä jonka oleminen ei häiritse ketään muuta kuin lahkolaisia.

Heitä tavallaan häiritsee jos ihminen on vain tapakristitty mutta kuten kirjoituksesta käy ilmi niin tavoite on se, että saataisiin tapakristityt jättämään kirkko koska ennen kaikkea kirkon asema on se pahin kivi mikä kengässä hiertää ja suuri haave on kuinka näkisi kirkon tuhoutuvan . Eikä tuossa vielä kaikki megalomaanisissa märissä päiväunissa osa menee jopa niin pitkälle, että kuvittelevat tuon tarkoittavan helluntai seurakuntien eksponentiaalista kasvua.

• Anonyymi

Miksi sinä kuulut kirkoon?

• Anonyymi

Oikeastaan hyvä kun eri lahkot paljastavat tavoitteensa. Helluntailaiset eivät sitä ainakaan lisää palstan avautumisillaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä kuulut kirkoon?

Eihän aloitus sitä käsitellyt mutta jos nyt välttämättä haluat tietää niin vastaus on koska haluan.

• Anonyymi

Kirkko tekee paljon hyvääkin kun unohdetaan se uskonto. Sikäli kannatusjäsenyys on ihan ok.
      Mutta totta, uskovaisia jäsenistä on vain rippeet mikä on tietysti hyvä juttu. Emme kuitenkaan ole kultuurinen kehitysmaa.

• Anonyymi

Jumalattomien (nimikristitty) toiminta kirkossa on tosiaan lähinnä hurskaita ilmeitä, diakoniaa muutamalla kympillä vuodessa, retriittejä, runoutta ja lauluja, ... mutta Jeesus Kristus tästä kaikesta puuttuu.

• Anonyymi

Minä olen "nimikristitty" koska minut on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Käyn kirkossa tapani mukaan harvoin niinkuin Jeesuskin kävi synagogassa tapansa mukaan. Teen kirkossa vapaaehtoistyötä diakonian saralla Jeesuksen käskyn mukaan. Uskoa minulla on myös tarvittavat "ei sinapinsiemenenkään vertaa". Arvostan kulttuurikristillisyyttä koska olen kasvanut sen piirissä ja kannatan tasa-arvoa enkä hyväksy minkäänlaista syrjintää kirkossa. Arvostan tieteitä ja taiteita. Minulla on ainakin omasta mielestäni realiteetit hallussa ja osaan ajatella myös vapaasti ja itsenäisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen "nimikristitty" koska minut on kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Käyn kirkossa tapani mukaan harvoin niinkuin Jeesuskin kävi synagogassa tapansa mukaan. Teen kirkossa vapaaehtoistyötä diakonian saralla Jeesuksen käskyn mukaan. Uskoa minulla on myös tarvittavat "ei sinapinsiemenenkään vertaa". Arvostan kulttuurikristillisyyttä koska olen kasvanut sen piirissä ja kannatan tasa-arvoa enkä hyväksy minkäänlaista syrjintää kirkossa. Arvostan tieteitä ja taiteita. Minulla on ainakin omasta mielestäni realiteetit hallussa ja osaan ajatella myös vapaasti ja itsenäisesti.

Jeesus kävi synagogassa joka sapatti.

• No älä ota paineita, eikös suomessa ollut se uskonnonvapaus, eli jokainen saa ihan itse valita mihin kuuluu tai ei.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

No älä ota paineita, eikös suomessa ollut se uskonnonvapaus, eli jokainen saa ihan itse valita mihin kuuluu tai ei.

Uskonnonvapautta ei ole jos Raamatun siteeraamisesta tehdään poliisitutkinta.

• Anonyymi

mummo ja Pe.ku ovat hyvät esimerkit.

• Anonyymi

Mihin aloittaja viestillään pyrki. Mitä väliä jos joku on tapakristitty ja maksaa kirkollisveroa. evvk. Ja vielä oudompaa, mistä tietää mitä joku kirkkoonkuuluva miettii uskostaan, onko uskovainen vai ei. Pitäsi nähdä se tutkimus, mitä kysymyksiä on kysytty ja mitä vastattu. Ilmeisesti aloittajan omassa elämässä ei ole tarpeeksi tapahtumia, kun pitää miettiä muiden tuntoja. En joutaisi.

• Anonyymi

Miksi joku joka ei usko ja elä kuten kirkko opettaa kuuluu kirkoon?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi joku joka ei usko ja elä kuten kirkko opettaa kuuluu kirkoon?

Mistä tiedät , ettei nuo ihmiset elä noin ja mihin niiden pitäisi siitä tehdä "tiliä" sinullekko?

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Mistä tiedät , ettei nuo ihmiset elä noin ja mihin niiden pitäisi siitä tehdä "tiliä" sinullekko?

Sinä ainakin olet sellainen.

• Anonyymi

Ainakin ovat lähempänä Jeesuksen sanomaa kuin tosi uskovaiset satananpalvonnallaan Jeesuksesta teurastettuna lampaana - tuskin edes tietävät, että koko oppi perustuu itse tosi Jumalan uhraamiseen uhrilahjana saatanalle.

• Anonyymi

Ja tämä tietämättömyys on tietysti kirkon voitto, jos tietäisivät, eivät tapakristityt olisi edes kristittyjä ja jäsenkato olisi valtava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1721
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1556
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1280
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1244
    Aihe