Paavalilaisuus on alkuperäiseen kristinuskoon kuulumaton harhaoppi

Anonyymi

Jeesuksen opetuksessa ei Paavalin opetusta ollut. Paavali on kerettiläinen jonka harhaopin on tarkoitus eksyttää kristityt pois Jeesuksen luolta. Paavalilaisuus on peräisin Paavalin ja muiden juutalaisten palvomasta jumalasta eli Saataanasta. Ja kuten tiedetään niin juutalaiset uhrasivat päivittäin Saatanalle lapsia Salomonin rakentamassa Baalin temppelissä aina siihen asti kunnes Jeesus tuli maailmaan. Jeesus tuli kertomaan uudesta Jumalasta jokaisesta ei ollut juutalaisten palvoma Saatana. Juutalaiset eivät kuitenkaam tykänneet tästä vaan valitsivat Paavalin kiroamaan Jeesuksen ristille ja tuhoamaan Jeesuksen alkuperäisen kristinuskon. Sen tilalle Paavali kehitti kreikkalaisen kristususkon jotta verellä mässäily ja verinen uhrauskultti voisi jatkua.

18

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri näin se meni. Lisäyksenä vielä, että tuo juutalaisten Jumala Saatana vaati ihmeidentekijän tappamisen, koska tämä houkutteli toisen Jumalan luokse (5.Moos.13) ja kostonkäden nostamisen ihmeidentekijän seuraajille, jolloin tämä Paavalin oppi ei ole edes harhaoppi (seuraavat päätyvät tulenliekkeihin), vaan aivan oma oppinsa, jossa käytetään Jeesusta vain hyväksi teurastettuna lammasuhrina ja oppinormiston mukaan kyseessä on itse tosi Jumala.

      Ainoa mitä miettisin, että oliko Jeesuksen opetus määriteltävissä kristinuskoksi taivasten valtakunnasta, joka on tullut maanpäälle ja joka on meissä ja meidän ympärillämme, vai alkoiko kristinusko vasta Paavalin luomasta kristuskultista, jolla ei ole mitään tekeistä Jeesuksen opetusten kanssa?!

    • Anonyymi

      Paavalin opetus ei ole ristiriidassa Jeesuksen opetuksn kanssa.

      • Anonyymi

        Jeesuksen opetuksen mukaan taivasten valtakunta on meissä, ja te uskovaiset vaihdoitte sen synniksi Paavalin opin mukaan. Uskovaiset opettavat, että synti ei pääse taivasten valtakuntaan. Joten uskovaiset eivät pääse. Paavalin oppi on päinvastainen - sillä mennään Paavalin lupaamana helvettiin (1.Kor.3:13).


    • Anonyymi

      "Sen tilalle Paavali kehitti kreikkalaisen kristususkon jotta verellä mässäily ja verinen uhrauskultti voisi jatkua."

      Kerropa vähän enemmän tästä verellä mässäilystä ja tarkenna samalla mitä konkreettisia riittimuotoja "verinen uhrauskultti" sai. Ketkä sitä harrastivat ja kuinka kauan ja missä päin maailmaa? Ei muuten, mutta minulta on mennyt kaikki tämä ihan ohi.

      • Anonyymi

        Dosentin kammiosta:

        <<Ehtoollinen – suuren ylipapin ateria

        Pääsiäisaterian kaikuja

        Kirkkojen tulkinnassa ehtoollista on yleensä pidetty pääsiäisateriana, ja ehtoollisen uhriluonne on päätelty sen perusteella. Itse tapahtuma kuvataan evankeliumeissa kuitenkin joksikin muuksi ateriaksi. Jeesuksen todetaan nimittäin kuolevan jo siinä vaiheessa, kun pääsiäislampaat uhrataan temppelissä. Ehtoollisen teologinen sisältö liittyneekin monella eri tavalla pääsiäiseen ja uhrin ajatukseen.

        Veri on tietysti pääsiäiskertomuksen avaintopos ja sen symboliikka kantaa teologiaa. Veren merkki pelasti Jumalan tuomiolta, ja uhratun karitsan syömisen jälkeen kansa vapautui orjuuden ikeestä. Pääsiäistä ja juhla-ateriaa ajatellen leipä viittaa pääsiäisen ”ruumiin” eli kokonaisen lampaan tuomiseen ateriapöytään. Juuri ennen leivän murtamista liha tuodaan pöytään. Tästä muistuttavat vielä ohjeet juutalaisten perimätiedossa Mishnassa, jossa rabbi Eleasar opettaa: ”Temppelin aikakaudella he toivat hänen eteensä pääsiäisen uhrin ruumiin” (mPesah 10:3).

        Tämän jälkeen aterian johtajalle tuotiin viinimalja, ja hän siunasi sen. Lisäksi Rabbi Gamaliel muistutti: ”Joka ei viittaa näihin pääsiäisen kolmeen seikkaan, ei täytä velvollisuuttaan, nimittäin näihin: pääsiäiseen, happamattomaan leipään ja katkeriin yrtteihin” (10:5).

        Pääsiäisaterian malja puolestaan viittaa uhrilampaan veren valuttamiseen alttarille. Viinin samastaminen vereen selittää näin ollen syntien edestä annettuun uhriin. Mishnassa selitetään uhrin antamisen alkuperäistä tilannetta yksityiskohtaisesti

        “Kun israelilainen teurastaa uhrilampaansa, pappi kokoaa sen veren. Sitten pappi antaa astian seuraavalle ja tämä seuraavalle niin, että jokainen saa täyden astian ja antaa takaisin tyhjän. Alttaria lähimpänä oleva pappi kaataa veren yhdellä liikkeellä alttarin juureen. […] Samaan aikaan leeviläiset lauloivat Hallel-psalmeja [113-118].” (mPeshah 5:5-6)

        Vaikka kaikissa evankeliumeissa viitataan veren vuodattamiseen, Matteuksen evankeliumissa sanajärjestys korostaa uhraamisen tilannetta (tarkasti käännettynä): ”tämä on minun liittoni veri, joka on valutettu kaikkien puolesta syntien anteeksiantamiseksi” (26:28). Lause tiivistää Mooseksen saamat ohjeet veren vihmomisesta.

        “Puolet niiden verestä Mooses pani uhrimaljoihin, ja puolet hän vihmoi alttarille. Sitten hän otti liiton kirjan ja luki sen kansan kuullen, ja kansa sanoi: ”Me teemme kuuliaisesti kaiken, mitä Herra on käskenyt.” Mooses otti veren, vihmoi sillä kansaa ja sanoi: ”Tämä on sen liiton veri, jonka Herra nyt tekee teidän kanssanne näillä ehdoilla”. (2. Moos. 24:6-8)

        Mooseksen veriliiton kertomus jatkuu hämmästyttävällä kertomuksella papillisesta uhriateriasta. Israelin vanhimmat saivat syödä uhreja Jumalan kasvojen edessä. Vanhan testamentin teologiassa liiton veren ateria miellettiin valittujen ateriaksi.<<

        https://timoeskola.wordpress.com/2020/04/09/ehtoollinen-suuren-ylipapin-ateria/

        Tosin Jeesus vastusti tätä uhrikulttia, ja joutui uhrilampaan osaan ja syötäväksi lampaan sijasta ehtoollisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dosentin kammiosta:

        <<Ehtoollinen – suuren ylipapin ateria

        Pääsiäisaterian kaikuja

        Kirkkojen tulkinnassa ehtoollista on yleensä pidetty pääsiäisateriana, ja ehtoollisen uhriluonne on päätelty sen perusteella. Itse tapahtuma kuvataan evankeliumeissa kuitenkin joksikin muuksi ateriaksi. Jeesuksen todetaan nimittäin kuolevan jo siinä vaiheessa, kun pääsiäislampaat uhrataan temppelissä. Ehtoollisen teologinen sisältö liittyneekin monella eri tavalla pääsiäiseen ja uhrin ajatukseen.

        Veri on tietysti pääsiäiskertomuksen avaintopos ja sen symboliikka kantaa teologiaa. Veren merkki pelasti Jumalan tuomiolta, ja uhratun karitsan syömisen jälkeen kansa vapautui orjuuden ikeestä. Pääsiäistä ja juhla-ateriaa ajatellen leipä viittaa pääsiäisen ”ruumiin” eli kokonaisen lampaan tuomiseen ateriapöytään. Juuri ennen leivän murtamista liha tuodaan pöytään. Tästä muistuttavat vielä ohjeet juutalaisten perimätiedossa Mishnassa, jossa rabbi Eleasar opettaa: ”Temppelin aikakaudella he toivat hänen eteensä pääsiäisen uhrin ruumiin” (mPesah 10:3).

        Tämän jälkeen aterian johtajalle tuotiin viinimalja, ja hän siunasi sen. Lisäksi Rabbi Gamaliel muistutti: ”Joka ei viittaa näihin pääsiäisen kolmeen seikkaan, ei täytä velvollisuuttaan, nimittäin näihin: pääsiäiseen, happamattomaan leipään ja katkeriin yrtteihin” (10:5).

        Pääsiäisaterian malja puolestaan viittaa uhrilampaan veren valuttamiseen alttarille. Viinin samastaminen vereen selittää näin ollen syntien edestä annettuun uhriin. Mishnassa selitetään uhrin antamisen alkuperäistä tilannetta yksityiskohtaisesti

        “Kun israelilainen teurastaa uhrilampaansa, pappi kokoaa sen veren. Sitten pappi antaa astian seuraavalle ja tämä seuraavalle niin, että jokainen saa täyden astian ja antaa takaisin tyhjän. Alttaria lähimpänä oleva pappi kaataa veren yhdellä liikkeellä alttarin juureen. […] Samaan aikaan leeviläiset lauloivat Hallel-psalmeja [113-118].” (mPeshah 5:5-6)

        Vaikka kaikissa evankeliumeissa viitataan veren vuodattamiseen, Matteuksen evankeliumissa sanajärjestys korostaa uhraamisen tilannetta (tarkasti käännettynä): ”tämä on minun liittoni veri, joka on valutettu kaikkien puolesta syntien anteeksiantamiseksi” (26:28). Lause tiivistää Mooseksen saamat ohjeet veren vihmomisesta.

        “Puolet niiden verestä Mooses pani uhrimaljoihin, ja puolet hän vihmoi alttarille. Sitten hän otti liiton kirjan ja luki sen kansan kuullen, ja kansa sanoi: ”Me teemme kuuliaisesti kaiken, mitä Herra on käskenyt.” Mooses otti veren, vihmoi sillä kansaa ja sanoi: ”Tämä on sen liiton veri, jonka Herra nyt tekee teidän kanssanne näillä ehdoilla”. (2. Moos. 24:6-8)

        Mooseksen veriliiton kertomus jatkuu hämmästyttävällä kertomuksella papillisesta uhriateriasta. Israelin vanhimmat saivat syödä uhreja Jumalan kasvojen edessä. Vanhan testamentin teologiassa liiton veren ateria miellettiin valittujen ateriaksi.<<

        https://timoeskola.wordpress.com/2020/04/09/ehtoollinen-suuren-ylipapin-ateria/

        Tosin Jeesus vastusti tätä uhrikulttia, ja joutui uhrilampaan osaan ja syötäväksi lampaan sijasta ehtoollisella.

        2.Kuningastenkirjan 23. luvusta voit sitten lukea Raamatusta, että mistä tuli tämä happamattoman leivän symboli, kun näiden uhrikukkulapappien uhripaikat, jotka kuningas Salomo oli rakennuttanut ja joissa uhrattiin lapsia, särjettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.Kuningastenkirjan 23. luvusta voit sitten lukea Raamatusta, että mistä tuli tämä happamattoman leivän symboli, kun näiden uhrikukkulapappien uhripaikat, jotka kuningas Salomo oli rakennuttanut ja joissa uhrattiin lapsia, särjettiin.

        Ja jos tarkastelemme tuota happamattomuutta lähemmin (uhrikukkulapappien kiellettiin menemästä temppeliin, kun uhripaikat särjettiin ja heidät määrättiin syömään vain happamatonta leipää - selviää tuosta 2.Kuningastenkirjan luvusta).

        Paavali sanoo seuraajilleen:

        1.Korinttolaiskirje:

        <<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<

        Kristus on Augsburgin tunnustuksen mukaan tosi Jumala, ja tässä tämä teurastetaan sitten Jeesuksen muodossa lampaana.

        Ja miksi sitten Paavali, uhrikukkulapappi, käskee seuraajiaan perkaamaan pois vanhan hapatuksen ja ryhtymään hapamattomaksi, johtuu siitä, koska Jeesus sanoo taivasten valtakunnan olevan hapan. Paavali asettaessaan synnin ihmiseen, poistaa sieltä taivasten valtakunnan.

        Jeesus sanoo Matteuksen evankeliumin mukaan:

        <<13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani."<<

        Näin lähti Jeesuksen verellä ja tosi Jumalan kuolemalla uskovaisilta ja Paavalin seuraajilta koko taivasten valtakunta, kun Jeesus teurastettiin tosi lampaana ja syödään sitten pääsiäisen lammasateriaa mukaillen ja juodaan tietysti hänen verensä myös.

        Tässä nyt sitä pyytämääsi verellä mässäilyä, mutta myös sen tarkoitus ja merkitys kristinuskossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dosentin kammiosta:

        <<Ehtoollinen – suuren ylipapin ateria

        Pääsiäisaterian kaikuja

        Kirkkojen tulkinnassa ehtoollista on yleensä pidetty pääsiäisateriana, ja ehtoollisen uhriluonne on päätelty sen perusteella. Itse tapahtuma kuvataan evankeliumeissa kuitenkin joksikin muuksi ateriaksi. Jeesuksen todetaan nimittäin kuolevan jo siinä vaiheessa, kun pääsiäislampaat uhrataan temppelissä. Ehtoollisen teologinen sisältö liittyneekin monella eri tavalla pääsiäiseen ja uhrin ajatukseen.

        Veri on tietysti pääsiäiskertomuksen avaintopos ja sen symboliikka kantaa teologiaa. Veren merkki pelasti Jumalan tuomiolta, ja uhratun karitsan syömisen jälkeen kansa vapautui orjuuden ikeestä. Pääsiäistä ja juhla-ateriaa ajatellen leipä viittaa pääsiäisen ”ruumiin” eli kokonaisen lampaan tuomiseen ateriapöytään. Juuri ennen leivän murtamista liha tuodaan pöytään. Tästä muistuttavat vielä ohjeet juutalaisten perimätiedossa Mishnassa, jossa rabbi Eleasar opettaa: ”Temppelin aikakaudella he toivat hänen eteensä pääsiäisen uhrin ruumiin” (mPesah 10:3).

        Tämän jälkeen aterian johtajalle tuotiin viinimalja, ja hän siunasi sen. Lisäksi Rabbi Gamaliel muistutti: ”Joka ei viittaa näihin pääsiäisen kolmeen seikkaan, ei täytä velvollisuuttaan, nimittäin näihin: pääsiäiseen, happamattomaan leipään ja katkeriin yrtteihin” (10:5).

        Pääsiäisaterian malja puolestaan viittaa uhrilampaan veren valuttamiseen alttarille. Viinin samastaminen vereen selittää näin ollen syntien edestä annettuun uhriin. Mishnassa selitetään uhrin antamisen alkuperäistä tilannetta yksityiskohtaisesti

        “Kun israelilainen teurastaa uhrilampaansa, pappi kokoaa sen veren. Sitten pappi antaa astian seuraavalle ja tämä seuraavalle niin, että jokainen saa täyden astian ja antaa takaisin tyhjän. Alttaria lähimpänä oleva pappi kaataa veren yhdellä liikkeellä alttarin juureen. […] Samaan aikaan leeviläiset lauloivat Hallel-psalmeja [113-118].” (mPeshah 5:5-6)

        Vaikka kaikissa evankeliumeissa viitataan veren vuodattamiseen, Matteuksen evankeliumissa sanajärjestys korostaa uhraamisen tilannetta (tarkasti käännettynä): ”tämä on minun liittoni veri, joka on valutettu kaikkien puolesta syntien anteeksiantamiseksi” (26:28). Lause tiivistää Mooseksen saamat ohjeet veren vihmomisesta.

        “Puolet niiden verestä Mooses pani uhrimaljoihin, ja puolet hän vihmoi alttarille. Sitten hän otti liiton kirjan ja luki sen kansan kuullen, ja kansa sanoi: ”Me teemme kuuliaisesti kaiken, mitä Herra on käskenyt.” Mooses otti veren, vihmoi sillä kansaa ja sanoi: ”Tämä on sen liiton veri, jonka Herra nyt tekee teidän kanssanne näillä ehdoilla”. (2. Moos. 24:6-8)

        Mooseksen veriliiton kertomus jatkuu hämmästyttävällä kertomuksella papillisesta uhriateriasta. Israelin vanhimmat saivat syödä uhreja Jumalan kasvojen edessä. Vanhan testamentin teologiassa liiton veren ateria miellettiin valittujen ateriaksi.<<

        https://timoeskola.wordpress.com/2020/04/09/ehtoollinen-suuren-ylipapin-ateria/

        Tosin Jeesus vastusti tätä uhrikulttia, ja joutui uhrilampaan osaan ja syötäväksi lampaan sijasta ehtoollisella.

        Dosentti Eskola sanoo monessa kohtaa, että Jeesus on antanut ehtoollisen asetussanat, jotka Raamatun mukaan antoi Paavali. Onko eksegetiikan laitoksella tai ylipäätänsä missään tiedettä, joka tutkii, että mikä on Raamatussa olevan tekstin totuus - siis esimerkiksi tuo, että ehtoollisen asetussanat ei ole Jeesus antanut, vaan Paavali? Ja samoin tuo, että Paavali käskeekin perata pois taivasten valtakunnan, jonka Jeesus sanoo olevan meissä ja Paavali vaihtaakin sen ihmisessä olevaksi synniksi? Eikö uskonnossa merkitse totuus mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dosentin kammiosta:

        <<Ehtoollinen – suuren ylipapin ateria

        Pääsiäisaterian kaikuja

        Kirkkojen tulkinnassa ehtoollista on yleensä pidetty pääsiäisateriana, ja ehtoollisen uhriluonne on päätelty sen perusteella. Itse tapahtuma kuvataan evankeliumeissa kuitenkin joksikin muuksi ateriaksi. Jeesuksen todetaan nimittäin kuolevan jo siinä vaiheessa, kun pääsiäislampaat uhrataan temppelissä. Ehtoollisen teologinen sisältö liittyneekin monella eri tavalla pääsiäiseen ja uhrin ajatukseen.

        Veri on tietysti pääsiäiskertomuksen avaintopos ja sen symboliikka kantaa teologiaa. Veren merkki pelasti Jumalan tuomiolta, ja uhratun karitsan syömisen jälkeen kansa vapautui orjuuden ikeestä. Pääsiäistä ja juhla-ateriaa ajatellen leipä viittaa pääsiäisen ”ruumiin” eli kokonaisen lampaan tuomiseen ateriapöytään. Juuri ennen leivän murtamista liha tuodaan pöytään. Tästä muistuttavat vielä ohjeet juutalaisten perimätiedossa Mishnassa, jossa rabbi Eleasar opettaa: ”Temppelin aikakaudella he toivat hänen eteensä pääsiäisen uhrin ruumiin” (mPesah 10:3).

        Tämän jälkeen aterian johtajalle tuotiin viinimalja, ja hän siunasi sen. Lisäksi Rabbi Gamaliel muistutti: ”Joka ei viittaa näihin pääsiäisen kolmeen seikkaan, ei täytä velvollisuuttaan, nimittäin näihin: pääsiäiseen, happamattomaan leipään ja katkeriin yrtteihin” (10:5).

        Pääsiäisaterian malja puolestaan viittaa uhrilampaan veren valuttamiseen alttarille. Viinin samastaminen vereen selittää näin ollen syntien edestä annettuun uhriin. Mishnassa selitetään uhrin antamisen alkuperäistä tilannetta yksityiskohtaisesti

        “Kun israelilainen teurastaa uhrilampaansa, pappi kokoaa sen veren. Sitten pappi antaa astian seuraavalle ja tämä seuraavalle niin, että jokainen saa täyden astian ja antaa takaisin tyhjän. Alttaria lähimpänä oleva pappi kaataa veren yhdellä liikkeellä alttarin juureen. […] Samaan aikaan leeviläiset lauloivat Hallel-psalmeja [113-118].” (mPeshah 5:5-6)

        Vaikka kaikissa evankeliumeissa viitataan veren vuodattamiseen, Matteuksen evankeliumissa sanajärjestys korostaa uhraamisen tilannetta (tarkasti käännettynä): ”tämä on minun liittoni veri, joka on valutettu kaikkien puolesta syntien anteeksiantamiseksi” (26:28). Lause tiivistää Mooseksen saamat ohjeet veren vihmomisesta.

        “Puolet niiden verestä Mooses pani uhrimaljoihin, ja puolet hän vihmoi alttarille. Sitten hän otti liiton kirjan ja luki sen kansan kuullen, ja kansa sanoi: ”Me teemme kuuliaisesti kaiken, mitä Herra on käskenyt.” Mooses otti veren, vihmoi sillä kansaa ja sanoi: ”Tämä on sen liiton veri, jonka Herra nyt tekee teidän kanssanne näillä ehdoilla”. (2. Moos. 24:6-8)

        Mooseksen veriliiton kertomus jatkuu hämmästyttävällä kertomuksella papillisesta uhriateriasta. Israelin vanhimmat saivat syödä uhreja Jumalan kasvojen edessä. Vanhan testamentin teologiassa liiton veren ateria miellettiin valittujen ateriaksi.<<

        https://timoeskola.wordpress.com/2020/04/09/ehtoollinen-suuren-ylipapin-ateria/

        Tosin Jeesus vastusti tätä uhrikulttia, ja joutui uhrilampaan osaan ja syötäväksi lampaan sijasta ehtoollisella.

        Minua ällöttää kristinuskossa tuo veren ja ristinkuoleman mässäily pääsiäisen aikaan.


    • Anonyymi

      Demokratiaa ei pidäkään palvella.

    • Anonyymi

      > Paavali on kerettiläinen jonka harhaopin on tarkoitus eksyttää kristityt pois Jeesuksen luolta.

      Pitää ymmärtää aika pahasti vääri, että päätyy tuohon.

      > juutalaiset uhrasivat päivittäin Saatanalle lapsia Salomonin rakentamassa Baalin temppelissä

      Alkaa päivä päivältä olla villimpiä väitteitä historiasta. Ei kuitenkaan yhtään hyvää syytä uskoa tuota.

    • Anonyymi

      Siivilöit liemestä hyttystä pois, mutta annat härän mennä lävitse. Eli mikä todiste sinulla on että edes Kristuksen opetus oli asiallista. Hän kykenee manipuloimaan raamatun lukijan tunne-elämää. Ja kääntämään suosion osakseen, kuin Asimovin Säätiön Muuli. Paavali oli sosiologi ja Kristus psykologi. Ja otetaan kolmantena vielä Jumala itse. Millä todistat hänet ainoaksi hyväksi. Krishna väittää Govinda jumalan tulleen avaruudesta maan päälle 120 milj. Vuotta sitten. Ja tuolla Jumalalla voi olla Predator ominaisuuksia tai muita outoja piirteitä psyykkeessään.

      Ihminen on ainakin osittain Jumalan geenimanipuloinnin tulos. Siksi emme voi nousta häntä vastustamaan niin kuin tietokone tai tekoäly ei saa vastustaa ihmistä. Silti vapaa tahto saa aikaan närää kun joku puhuu Kristuksesta hyvää. Hän on suuri parantaja ja profeetta , mutta ei yläpuolella lankeemuksen niin kuin väitetään. Nuo väitteet ovat siksi kun Jeesus tuli sairaita parantamaan.

      • Anonyymi

        Paavali oli eräs suurimpia maailman olotilan syy tekijöistä Ranskan vallankumoukseen asti. Hän muokkasi maailman 1715 vuoden ajan ja kaikki me olemme eräässä mielessä hänen lapsiaan. Hän on hengellinen isämme. Hän on luonut mm. Kirkkomme ja seurakuntamme.
        Ei tietokone saa ryhtyä tekijäänsä vastaan kapinaan. Eikä ihminen ketään luojaansa tai yhteiskuntatilan luojaa vastaan.


    • "Ja kuten tiedetään niin juutalaiset uhrasivat päivittäin Saatanalle lapsia Salomonin rakentamassa Baalin temppelissä aina siihen asti kunnes Jeesus tuli maailmaan."

      Öh? Sinulla on varmaan joku luotettava lähde tälle asialla, koska se on noin "tunnettua"... Mikä saa ihmisen keksimään päästään näitä merkillisiä juttuja?

    • Anonyymi

      Jeesus oli juutalainen maailmanlopunsaarnaaja. Paavali loi kristinuskon, koska sitten alettiin palvomaan Jeesusta. Kristityt ovat Paavalin perillisiä, joku juutalainen ehkä voisi arvostaa alkuperäistä Jeesusta lain opettajana ja maailmanlopun ennustajana.

    • Paavali ei missään kohtaa opeta vastoin Jeesuksen opetusta. Paavali ei opettanut, että Mooseksen laki on kumottu, vaan sanoo, että me vahvistamme Tooran (Room. 3:31). Paavali opettaa, että Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12). Tämä on sopusoinnussa sen Jeesuksen opetuksen kanssa, että kunnes taivas ja maa katoavat, laista ei katoa pieninkään piirto (Mt. 5:17-19).

      Paavali missään kohtaa kirjeitään ei opeta, että Jeesus on itse kaikkivaltias Jumala Jehova. Joten päättelemme, että kristinusko perustuu väärinymmärretyille Paavalin teksteille. Paavali koskaan ei opettanut vastoin Tooraa eikä keksinyt kolmiyhteisestä Jumalaa - sen tekivät kirkkoisät vastoin Paavalin opetusta.

    • Anonyymi

      Ei kukaan muu Herran apostoli palvellut Herraa niinkuin Paavali. Eikä kukaan muu heistä pysty esittämään sellaista CV:tä kuin Paavali. (CV= Curriculum Vitae = elämän kulku)

      2. Kor 11:17 Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.
      11:18 Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin.
      11:19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.
      11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.
      11:21 Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin.
      11:22 He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.
      11:23 He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
      11:24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
      11:25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
      11:26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
      11:27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
      11:28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.


      Galatalaiskirje:
      1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
      1:2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
      1:3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
      1:4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
      1:5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
      1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
      1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
      1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
      1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
      1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

      • Anonyymi

        En löytänyt tärkeintä kohtaa, että miten hän kiivaili Jumalan kiivaudella synnyttäessään kristityt, joilla ei ole muuta isää kuin hän, asettaessaan evankeliuminsa kautta yhden miehen eteen puhtaan neitsyen. Enkä sitä kohtaa, kun hän sanoi ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen. Tämän suurempia meriittejä tuskin kukaan muu pystyy hankkimaankaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      105
      2363
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      433
      2056
    3. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      72
      1503
    4. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      75
      1195
    5. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      42
      1166
    6. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1135
    7. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      74
      1069
    8. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      191
      1059
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      93
      1039
    10. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      54
      978
    Aihe