Ylen radio Suomesta tuli tämä kappale.
Bat ja Ryyd https://www.youtube.com/watch?v=U1kegt1S43s
Laulaako nämä pojat edelleen?
9
81
Vastaukset
- Anonyymi
Bat & Ryyd on suomalainen 1980-luvun lopulla toimintansa aloittanut, Kemijärveltä lähtöisin oleva elektronista huumori-, pop- ja rockmusiikkia esittävä duo. Duon tunnetuimpia kappaleita ovat muun muassa ”Ehtaa tavaraa”, ”Lentävä puliukko” ja ”Fiilaten ja höyläten”. Batin ja Ryydin lauluäänet on transponoitu korkeammaksi, samoin kuin esimerkiksi Smurffit- ja Pikku-Orava-levyillä. Hahmot perustuivat Pirkka-Pekka Peteliuksen ja Aake Kallialan televisiosketsiin, jossa he rinnastivat Batmanin ja Robinin Kaj Chydeniukseen ja Kari Rydmaniin.[1]
Alun perin duo tuli tunnetuksi Lapin Radiossa esitetyistä hupailuohjelmista.[2] He myivät ensimmäisellä omakustanteena julkaistulla Ehtaa tavaraa -levyllään platinaa. ÄKT:n tilastojen mukaan levyä on myyty yhteensä yli 52 000 kappaletta.[3]
Myöhemmin duon toinen jäsen Mr. Ryyd on lähtenyt soolouralle tekemällä kappaleen ”Sixpack”, joka on parodia Tom Jonesin kappaleesta Sex Bomb.[4]
Bat & Ryyd on jatkanut keikkailua myös 2000-luvulla. Keväällä 2020 yhtye julkaisi uuden kappaleen nimeltä KesäXi rapakuntoon.[5] - Anonyymi
Näillä oli hauskaa huumoria, jota velkavetoisessa Suomessa ei enää ole.
On vaan niin iso ikävä entistä aikaa ja vapauttamme, jota ei enää ole. - Anonyymi
Hyvää entisaikojen musiikkisketseilyä.
(Tuli Yleltä tänään) - Anonyymi
Kukaan ei enää uskalla tehdä huumoria koska pelkää loukkaavansa jotakin tahoa.
- Anonyymi
Nykyhallituksen aikaan ei näitä laulella:
Tapasin mä naisen, tosi juutalaisen
Ei ollut missi, ja pieni oli tissi
Oli möhövatsa, ja eripari tissi
Ja selluliittipylly, se kävellessä hylly - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyhallituksen aikaan ei näitä laulella:
Tapasin mä naisen, tosi juutalaisen
Ei ollut missi, ja pieni oli tissi
Oli möhövatsa, ja eripari tissi
Ja selluliittipylly, se kävellessä hyllyNo eipä ole mikään ihme että juuri persut pitävät tuota hauskana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä ole mikään ihme että juuri persut pitävät tuota hauskana.
Ei 80-luvulla ollut persuja eikä edes tilausta niille. Hauskoja nuo jutut oli silloinkin.
- Anonyymi
Joku smurffi-juttuhan niillä oli myös en tiedä tekevätkö enää nuokin tuollaista omaksi huviksi tehtyjä juttuja.
Rapori, oi beibi; https://www.youtube.com/watch?v=ITyJAcNJXyM
Kerran olin erään automaalarin luona neuvottelemassa hänellä oli joku teinityttö oven takaa kuului kovaa tuo raptorin musiikki :D - Anonyymi
Itse asiassa myös tuohon aikaan pahoituttiin eli jotain lasta oli kiusattu koulussa tuon ryydmaan biisin takia ja nuo lopettivat sitten sen esittämisen. Pojan sukunimi oli Ryydman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406663
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533895- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242432- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197