Mistä kristityt ovat yhtä mieltä?

Anonyymi

Mistä opin kohdista kaikki kristityt ovat yhtä mieltä?

Aloitan listan (jatka numerointia):

1. Jumala on.

Jos joku uskova kristitty on eri mieltä, niin voisitko tuoda eriävän mielipiteesi esille tässä ketjussa. Olisi mukava saada jonkinlainen käsitys siitä, mistä opin kohdista olette yhtä mieltä ja tutkia, ovatko ne tärkeitä opin kohtia vai triviaaleja.

53

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1Kor.4:15 Biblia (1776) Sillä ehkä teillä olis kymmenentuhatta opettajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä olen teitä Kristuksessa siittänyt evankeliumin kautta. Gal.4:19. Fil.1:10

      • Anonyymi

        Paavali on Jumalan sanan eli siemenen kylväjä ja siten isä, jonka siittämiä korinttolaiset olivat, mutta heidän äitinsä on Paavalin mukaan taivaallinen Jerusalem. Mutta se joka kaikki kaikissa vaikuttaa on Jumala, Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, meidän taivaallinen Isämme.

        Tästä eivät kristityt tietenkään ole yhtä mieltä, joten ei kelpaa luetteloon. ;)


      • Anonyymi

        Todella avaava raamatukohta!
        Ei mitään tolkkua!


    • Anonyymi

      Olen eri mieltä. Ensimmäisen kohdan tulisi olla näin:

      1. Jumala on ollut, on ja on aina oleva.

      • Anonyymi

        Ollut mitä?


    • Anonyymi

      Ensin pitää määritellä mikä on kristitty, sitten voidaan edetä ihon alle jo hiukan,.

      • Anonyymi

        Ei tarvi.


    • Anonyymi

      Koitappas aloittaa kysely kysymällä mistä kaikesta lihavat ovat yhtä mieltä, niin pääset ongelman ytimeen.

    • Anonyymi

      Olen eri mieltä kohdasta yksi. Se pitäisi olla näin:

      1. Jahve on Jumala.

      • Anonyymi

        Olen eri mieltä. Näin:

        1. Jeesus on Jahve.


      • Anonyymi

        Olen eri mieltä. Näin:

        1. Jeesus on "Minä olen se, joka minä olen", Jumala.


      • Olen eri mieltä. Ensimmäinen kohta tulisi olla, että Jehova on yksi.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Ensimmäinen kohta tulisi olla, että Jehova on yksi.

        Minusta Jahve on yksi.


    • Anonyymi

      Niin kuin näemme, eivät kristityt ole yhtä mieltä edes siitä, että "Jumala on".

      • Anonyymi

        Miten niin edes??! Aloituksen asettelu on väärä.


    • Anonyymi

      1. Jumala on Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

      • Anonyymi

        Kenen Jumala on ja kenen ei.


    • Anonyymi

      1. Jeesus on Jumala: Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat kaikki yhdessä ja erikseen yhtä kuin Herra Jeesus Kristus (William Marrion Branham, Jeesus yksin -oppi)

    • Anonyymi

      No koettakaapa olla yhtä mieltä edes yhdestä asiasta... ;)

      • Anonyymi

        Jumala on yksi iankaikkinen näkymätön henki.

        Jeesus on Jumalan poika ja Herra luomakunnan esikoinen, muttei jumala.

        Pyhä Henki ei ole persoona vaan Jumalasta lähtevä voima.

        Nämä todistukset ovat Jeesuksen sanaa. Joka häneen uskoo että se on totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on yksi iankaikkinen näkymätön henki.

        Jeesus on Jumalan poika ja Herra luomakunnan esikoinen, muttei jumala.

        Pyhä Henki ei ole persoona vaan Jumalasta lähtevä voima.

        Nämä todistukset ovat Jeesuksen sanaa. Joka häneen uskoo että se on totuus.

        "Pyhä Henki ei ole persoona vaan Jumalasta lähtevä voima."

        No ei nyt ihan. Pyhä henki ON Isä Jumala. Isä Jumala ON henki, Pyhä sellainen.

        "Nämä todistukset ovat Jeesuksen sanaa."

        Ei vaan sinun omiasi, ks edellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pyhä Henki ei ole persoona vaan Jumalasta lähtevä voima."

        No ei nyt ihan. Pyhä henki ON Isä Jumala. Isä Jumala ON henki, Pyhä sellainen.

        "Nämä todistukset ovat Jeesuksen sanaa."

        Ei vaan sinun omiasi, ks edellinen.

        Pyhä Henki on eri asia kuin Isä. Isähän lähetti Pyhän Hengen. esim.PH laskeutui Jeesuksen päälle hänen kasteessa. Väitätkö että itse Isä laskeutui kyyhkysen muodossa?


    • Anonyymi

      Montako uskon suuntaa maailmassa on ?

      • Anonyymi

        koko maailmasta en tiedä, mutta Suomessa , ainakin uskon-lahkoja on lähemmäksi kolmesataa , ja todennäköisesti niitä lisää sikiää !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koko maailmasta en tiedä, mutta Suomessa , ainakin uskon-lahkoja on lähemmäksi kolmesataa , ja todennäköisesti niitä lisää sikiää !!

        Niinpä, ja jokainen niistä on oikeassa uskossa ja muut väärässä. Melkoinen sekamelska.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ja jokainen niistä on oikeassa uskossa ja muut väärässä. Melkoinen sekamelska.

        Erittänio harva on sitä mieltä, että on "ainoa oikea yhteisö".


      • Anonyymi

        Pääsuuntia on neljä, välisuuntia lukematon määrä.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Erittänio harva on sitä mieltä, että on "ainoa oikea yhteisö".

        Tällä palstalla lähes poikkeuksetta ollaan ainoita oikeassa olijoita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla lähes poikkeuksetta ollaan ainoita oikeassa olijoita.

        Tälle palstalle kirjoittavista uskoakseni valitettavan moni muodostaa oman "yhden henkilön yhteisönsä", joka on ainoa oikeassa oleva "yhteisö".


    • Anonyymi

      Kaikilla on kova hinku päästä taivaalle.

      • Anonyymi

        Tulee saada pedostakin voitto, että pääsee mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.
        Jumalan viha tulee kohtaa maan pedon kumartajia, mistä kolmas enkeli varoittaa.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee saada pedostakin voitto, että pääsee mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.
        Jumalan viha tulee kohtaa maan pedon kumartajia, mistä kolmas enkeli varoittaa.

        1234567---

        Ei muuten vie 1000 vuodeksi taivaaseen. Jeesus sanoi että tulemuksessa käy kuin Nooan päivinä. Jumalattomat hukutettiin mutta Nooa pelastettiin ja jäi asuttamaan maata.
        Ei maa jää tyhjäksi tulemuksen jälkeen. Tänne jäävät vanhurskaat ja vain ne 144000 ovat taivaassa Jeesuksen johtamassa taivaallisessa hallituksessa. He hallitsevat maata 1000 vuotta. Sitten herätetään kuolleet tuomiolle.
        Eli älä nyt puhu vastoin Jeesuksen sanaa ja opetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten vie 1000 vuodeksi taivaaseen. Jeesus sanoi että tulemuksessa käy kuin Nooan päivinä. Jumalattomat hukutettiin mutta Nooa pelastettiin ja jäi asuttamaan maata.
        Ei maa jää tyhjäksi tulemuksen jälkeen. Tänne jäävät vanhurskaat ja vain ne 144000 ovat taivaassa Jeesuksen johtamassa taivaallisessa hallituksessa. He hallitsevat maata 1000 vuotta. Sitten herätetään kuolleet tuomiolle.
        Eli älä nyt puhu vastoin Jeesuksen sanaa ja opetusta.

        Pelastuneet adventistit ainakin Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen.

        Suotakoon heille 1000 vuotiskausi maanpäällä, ketkä niin opettavat. Ei tule riitoja toiset taivaassa ja toiset maanpäällä 1000 vuotta.

        Kaikille tilaa riittää kaikille paikkoja on.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelastuneet adventistit ainakin Jeesus vie 1000 vuodeksi taivaaseen.

        Suotakoon heille 1000 vuotiskausi maanpäällä, ketkä niin opettavat. Ei tule riitoja toiset taivaassa ja toiset maanpäällä 1000 vuotta.

        Kaikille tilaa riittää kaikille paikkoja on.

        1234567---

        Juu, se on adventisteilla vissiin aivan oma Raamattu, kun tuollaista ovat keksineet.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Juu, se on adventisteilla vissiin aivan oma Raamattu, kun tuollaista ovat keksineet.

        Parempi taivaassa 1000 vuotta kuin tuhotun maanpäällä. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parempi taivaassa 1000 vuotta kuin tuhotun maanpäällä. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.

        1234567---

        Juu, Raamatun mukaan 1000-vuotisessa valtakunnassa nuorin kuolee satavuotiaana, mutta adventistit ovat näköjään päättäneet uskoa jotain muuta kuin Raamattua.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Juu, Raamatun mukaan 1000-vuotisessa valtakunnassa nuorin kuolee satavuotiaana, mutta adventistit ovat näköjään päättäneet uskoa jotain muuta kuin Raamattua.

        Mistä ne ihmiset sitten tulivat maan päälle jotka joutuvat sotaan tuhannen vuoden kuluttua? Ilm. 20:8-9


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Juu, Raamatun mukaan 1000-vuotisessa valtakunnassa nuorin kuolee satavuotiaana, mutta adventistit ovat näköjään päättäneet uskoa jotain muuta kuin Raamattua.

        Jos te vain ymmärätte Raamattua eri tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ne ihmiset sitten tulivat maan päälle jotka joutuvat sotaan tuhannen vuoden kuluttua? Ilm. 20:8-9

        Tuhannen vuoden jälkeen on kaikkien jumalattomien herätys kuolleista, myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Viimeinen tuomio heille, tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa. Kaikki entinen on mennyt, eikä enää ajatukseen astu.

        Tämän jälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu. Ilm.21. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan, sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. 2. Ja pyhän kaupungin uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas TAIVAASTA Jumalan tyköä.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee saada pedostakin voitto, että pääsee mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.
        Jumalan viha tulee kohtaa maan pedon kumartajia, mistä kolmas enkeli varoittaa.

        1234567---

        Plus se sapatti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten vie 1000 vuodeksi taivaaseen. Jeesus sanoi että tulemuksessa käy kuin Nooan päivinä. Jumalattomat hukutettiin mutta Nooa pelastettiin ja jäi asuttamaan maata.
        Ei maa jää tyhjäksi tulemuksen jälkeen. Tänne jäävät vanhurskaat ja vain ne 144000 ovat taivaassa Jeesuksen johtamassa taivaallisessa hallituksessa. He hallitsevat maata 1000 vuotta. Sitten herätetään kuolleet tuomiolle.
        Eli älä nyt puhu vastoin Jeesuksen sanaa ja opetusta.

        No tuo nyt on vain yksi tulkinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi taivaassa 1000 vuotta kuin tuhotun maanpäällä. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.

        1234567---

        Minulle se helvetti on paras. Tuollaisesta jumalasta en ole kovin innoissani.


    • Anonyymi

      Siitä voi olla yhtä mieltä, että Saatana vetää Jeesusta pataan.

    • Anonyymi

      Jeesus ei perustanut maan päälle yhtään omaa seurakuntaa.

      Mark. 8:33

      Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

    • Anonyymi

      Amerikassa 100 vuotta sitten syntyneet uskonlahkot ovat vihamiehen jälkikäteen kylvämää lustetta, jonka annetaan olla ja se kerätään ja temmataan ensin nippuihin poltettavaksi.

      • Anonyymi

        Jokainen on perustettu tarkoituksella että dollarit kerätään tyhmiltä pois ämpäreihin.


    • Anonyymi

      On mitä? Olen eri mieltä.

      Jumala ei ole kolmiyhteinen eikä Jeesus. Ei ole kaikkivoiva tai ei ole rakkaus, valitse siitä, sillä nämä atribuutit ovat Jumalassa ristiriidassa.

      • Anonyymi

        Taivaassa on vielä 24 vanhinta. Kai nekin ovat jumalia?


    • Anonyymi

      Kristitty on yhtä mieltä kaikesta mitä Jumala on ilmoittanut meille Raamatussa.
      Jos haluat tarkempaa tietoa niin avaa Raamattu ja lue.

      • Anonyymi

        Jeesus on Herra. Joh. 13:13
        Jeesus on Jumalan poika. Luuk.1:35
        Pyhä Henki on Jumalasta lähtevä voima. Luuk. 24:49
        Isä on Poikaa suurempi. Joh. 14:28
        Jumala on kaikki ja kaikissa. Ef.4. 5-6

        Löytyy Raamatusta.


      • "Kristitty on yhtä mieltä kaikesta mitä Jumala on ilmoittanut meille Raamatussa."

        Et ilmeisesti ole tietoinen siitä, että Raamatun pohjalta on syntynyt tuhansia erilaisia kristinuskon suuntauksia ja samaan suuntaukseenkin kuuluvien välillä voi olla suuria mielipide-eroja siitä, mikä Raamatuntulkinta on oikein.


      • Anonyymi
        Michelarkangelo kirjoitti:

        "Kristitty on yhtä mieltä kaikesta mitä Jumala on ilmoittanut meille Raamatussa."

        Et ilmeisesti ole tietoinen siitä, että Raamatun pohjalta on syntynyt tuhansia erilaisia kristinuskon suuntauksia ja samaan suuntaukseenkin kuuluvien välillä voi olla suuria mielipide-eroja siitä, mikä Raamatuntulkinta on oikein.

        Samaa mieltä.
        yks,advari.


      • Anonyymi
        Michelarkangelo kirjoitti:

        "Kristitty on yhtä mieltä kaikesta mitä Jumala on ilmoittanut meille Raamatussa."

        Et ilmeisesti ole tietoinen siitä, että Raamatun pohjalta on syntynyt tuhansia erilaisia kristinuskon suuntauksia ja samaan suuntaukseenkin kuuluvien välillä voi olla suuria mielipide-eroja siitä, mikä Raamatuntulkinta on oikein.

        Jos Sauli sanoo että minä olen pressa niin pitääkö sitä tulkita?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      105
      2363
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      433
      2056
    3. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      72
      1503
    4. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      75
      1195
    5. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      42
      1166
    6. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1135
    7. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      74
      1069
    8. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      191
      1059
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      93
      1039
    10. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      54
      978
    Aihe