Vakava suhde

Anonyymi

Eikö ole niin että jos toinen rakastaa ja on tosissaan, hän pitää huolen että suhde saa aikaa, sopii näkemisiä, on halukas miettimään miten suhteelle löytyy tulevaisuudennäkymää jne.? On intoa saada toinen elämäänsä. Puheet ovat positiivissävytteisiä ja yhdessä yritetään visioida tulevaa?
Tällainen ote molemmilta on mielestäni vakavan suhteen merkki.

Kevyemmät suhteet toimivat niin että yhteisiä suunnitelmia ei ole tai niitä ei tehdä, näkemistä ei sovita, prioriteetti ei ole suhteessa, oma itse ja omat menit ajaa kaiken ohi, eikö?

Haluaisin kokemuksia ihmisiltä miten asiat ovat omassa suhteessanne menneet. Mikä tekee suhteesta vakavan ja millaisia merkkejä olette toisesta saanut ja onko suhde ollut alusta asti selkeästi vakava?

146

9816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itselläni ei koskaan ole vakavaa suhddetta ollut enkä sellaista halua, mutta ihan maalaisjärkeni mukaan juuri tämä
      "Eikö ole niin että jos toinen rakastaa ja on tosissaan, hän pitää huolen että suhde saa aikaa, sopii näkemisiä, on halukas miettimään miten suhteelle löytyy tulevaisuudennäkymää jne.? On intoa saada toinen elämäänsä. Puheet ovat positiivissävytteisiä ja yhdessä yritetään visioida tulevaa" on terveellä pohjalla olevan vakavan suhteen merkki.
      Ja kuten sanoin, itse sellaista en halua. Mutta sitähän ei tässä kysytty.

      Omat kevyet suhteeni toimivat juuri niin, että sitoumuksia ei ole, joitain yhteisiä suunnitelmia sen verran voi olla että suunnitellaan joku matka yhdessä tms.
      Kumpikin on vapaa menemään ja tulemaan, ei kyttäilyä kontrollia ja vaatimuksia.
      Sen verran tapaamisista sovitaan että toisen kotiin esim. ei pöllähdetä yllättäin sopimatta.
      Ei mustasukkaisuutta vaan vapaus. Tämä on toiminut omalla kohdalla hyvin. Olen tarkka kenen kanssa mihinkään alan, miehen on oltava kuitenkin luotettava, siisti, normaalijärkinen ja ei missään tapauksessa alko-ongelmainen.
      Ja tässä on se hyvä puolikin että jos haluan olla yksin vaikka muutaman kuukaudenkin se onnistuu eikä kukaan kysele eikä huutele perään.
      En tarvitse elättäjää, pärjään hyvin tuloillani. Ystäviä on ja sosiaalinen verkosto hyvä.

      Mutta kukin valitsee parhaan tavan itselleen. Tämä on minulle. Ja niille miehille jotka haluavat sen kanssani jakaa.

      • Anonyymi

        Vapaus se vasta vankila onkin.


      • Anonyymi

        Minä nautin täysin vapaudesta vaikka oon parisuhteessa. Mulla on meinaan salasuhde toiseen naiseen, ja näit naisia ketkä ettii vain seksisuhdetta on yllättävän paljon kun katsoo panemua.net tarjontaa. Mut kuitenki tämä toimii minulla. Vaimo tekee ruuat ja hoitaa taloutta, mä maksan tämän. Niin mun oikeus on käydä vieraissa piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaus se vasta vankila onkin.

        Vapaus on valtaa valita kahleensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nautin täysin vapaudesta vaikka oon parisuhteessa. Mulla on meinaan salasuhde toiseen naiseen, ja näit naisia ketkä ettii vain seksisuhdetta on yllättävän paljon kun katsoo panemua.net tarjontaa. Mut kuitenki tämä toimii minulla. Vaimo tekee ruuat ja hoitaa taloutta, mä maksan tämän. Niin mun oikeus on käydä vieraissa piste.

        Ahaa olet siis kotiorjan itsellesi hankkinut. Maksatko hänelle palkkaa kotitöiden tekemisestä vai millä perusteella hän kotonasi siivoilee?

        Mikään rakastettu hän ei selvästikään sinulle ole ja tämän on jo varmasti ns. vaimosi itsekin jo huomannut. Toivon että hän löytäisi tuon aloittajan kuvaileman oikean rakkauden vielä jostakin sillä siitä hän ei ole kanssasi voinut kuin unelmoida. Sinulta kun rakkautta on turha odottaa yhtään kenenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaus on valtaa valita kahleensa.

        Vapaus on niin tyhjä pahvilaatikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nautin täysin vapaudesta vaikka oon parisuhteessa. Mulla on meinaan salasuhde toiseen naiseen, ja näit naisia ketkä ettii vain seksisuhdetta on yllättävän paljon kun katsoo panemua.net tarjontaa. Mut kuitenki tämä toimii minulla. Vaimo tekee ruuat ja hoitaa taloutta, mä maksan tämän. Niin mun oikeus on käydä vieraissa piste.

        Sulla on oikeus käydä vieraissa, jos ko asiasta on sovittu vaimon kanssa, muuten käyt siellä omahyväisenä paskiaisena jolla on narsistisia piirteitä. Toimiikohan tuo sun vaimon mielestä? Nämä sun hienot suunnitelmat kuulostaa enemmän ero laululta, kuin ihanne elämältä. Onneksi sulle jää p...u valikoima, kun taloudenhoitaja/kokki lähtee. P.S. jokaisen pojan on hyvä oppia jossain välissä elämää nuo taloudenhoitajan/kokin toimet, jotta pärjää sitten, kun tulee töpättyä niin pahasti, ettei vaimo enää anna anteeksi. Onnea valitsemallesi tielle :).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nautin täysin vapaudesta vaikka oon parisuhteessa. Mulla on meinaan salasuhde toiseen naiseen, ja näit naisia ketkä ettii vain seksisuhdetta on yllättävän paljon kun katsoo panemua.net tarjontaa. Mut kuitenki tämä toimii minulla. Vaimo tekee ruuat ja hoitaa taloutta, mä maksan tämän. Niin mun oikeus on käydä vieraissa piste.

        Miksei vois olla avoin suhde, että sopisitte että saa olla suhteen ulkopuolella seksiä?
        Mä ihailen ihmisiä, jotka pystyy miettimään omat ja puolison tarpeet balanssiin ja sopimaan omannäköiset pelisäännöt. Nykyisen arjen haastavuudessa etenkin silloin kun on lapsia perheessä ois vaan bonusta ja plussaa avoimet välit ja niin hyvät suhteet että tarvittaessa sais apua.
        Näin rouvana arvostaisin kovasti jos puoliso leikkisi mukana mm.etsien jonkun herran täyttämään rouvan tarpeita.

        Mä muuten haluaisin olla jonkun se rouva joka hoitaa ruuat ja taloudet ja herra maksaa kaiken. En oo ikinä päässyt siihen asemaan, en edes silloin kun oon ollut kotona lasten kanssa. On menny nimittäin rahat siihen perheenpyöritykseen ja on joutunut laittamaan jopa kodin elektroniikan hankinnan kampaamossa käynnin edelle..
        Arjessa välillä puoliso jotain koittaa pitkän työpäivän varjolla luistaa kotintöistä ja kokkauksesta, sitten kaivan hänen palkkakuitin ja omat tulotiedot kynän ja paperin kanssa esille ja piirrän viivoja niin puoliso menee tekemään ruokaa.

        Tasa-arvo, ihana asia. Niin rahassa kuin seksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nautin täysin vapaudesta vaikka oon parisuhteessa. Mulla on meinaan salasuhde toiseen naiseen, ja näit naisia ketkä ettii vain seksisuhdetta on yllättävän paljon kun katsoo panemua.net tarjontaa. Mut kuitenki tämä toimii minulla. Vaimo tekee ruuat ja hoitaa taloutta, mä maksan tämän. Niin mun oikeus on käydä vieraissa piste.

        Nyt oot poika varmaan nähnyt vaan märkää unta 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nautin täysin vapaudesta vaikka oon parisuhteessa. Mulla on meinaan salasuhde toiseen naiseen, ja näit naisia ketkä ettii vain seksisuhdetta on yllättävän paljon kun katsoo panemua.net tarjontaa. Mut kuitenki tämä toimii minulla. Vaimo tekee ruuat ja hoitaa taloutta, mä maksan tämän. Niin mun oikeus on käydä vieraissa piste.

        Ny lääkäriin poika puhut sekavia. Ei kukaan nainen suostu tohon nykypäivänä ruokapalkalla ainakaan. Hintalappu on paljon isompi ja sulla pitää olla tosi paljon massia ja sitäpitää myös jakaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nautin täysin vapaudesta vaikka oon parisuhteessa. Mulla on meinaan salasuhde toiseen naiseen, ja näit naisia ketkä ettii vain seksisuhdetta on yllättävän paljon kun katsoo panemua.net tarjontaa. Mut kuitenki tämä toimii minulla. Vaimo tekee ruuat ja hoitaa taloutta, mä maksan tämän. Niin mun oikeus on käydä vieraissa piste.

        Onko puoliso tyytyväinen tuohon ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaus se vasta vankila onkin.

        Mitä todellista annat vaatimillesi. Mitä todellinen rakkaus on, mitä siihen ehkä kuuluu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa olet siis kotiorjan itsellesi hankkinut. Maksatko hänelle palkkaa kotitöiden tekemisestä vai millä perusteella hän kotonasi siivoilee?

        Mikään rakastettu hän ei selvästikään sinulle ole ja tämän on jo varmasti ns. vaimosi itsekin jo huomannut. Toivon että hän löytäisi tuon aloittajan kuvaileman oikean rakkauden vielä jostakin sillä siitä hän ei ole kanssasi voinut kuin unelmoida. Sinulta kun rakkautta on turha odottaa yhtään kenenkään.

        Ok sulla kiltti piika kotihengetär kotona. Voi kun nainen lähtisi tosta helvetin vankilasta paremmille teille ja eri teille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä todellista annat vaatimillesi. Mitä todellinen rakkaus on, mitä siihen ehkä kuuluu...

        Rakkaudesta kukaan ei tiedä yhtään mitään, mutta oikea, todellinen ja hyvä rakkaus kumpuaa vain vapaudesta. - Nm. Vapaus ennen kaikkea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nautin täysin vapaudesta vaikka oon parisuhteessa. Mulla on meinaan salasuhde toiseen naiseen, ja näit naisia ketkä ettii vain seksisuhdetta on yllättävän paljon kun katsoo panemua.net tarjontaa. Mut kuitenki tämä toimii minulla. Vaimo tekee ruuat ja hoitaa taloutta, mä maksan tämän. Niin mun oikeus on käydä vieraissa piste.

        Sulla on "oikeus käydä" vieraissa vain, jos vaimosi hyväksyy sen ja hänellä on yhtäläinen vapaus käydä myös, jos hän haluaa ja tahtoo. - Nm. Sovinistipossu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa olet siis kotiorjan itsellesi hankkinut. Maksatko hänelle palkkaa kotitöiden tekemisestä vai millä perusteella hän kotonasi siivoilee?

        Mikään rakastettu hän ei selvästikään sinulle ole ja tämän on jo varmasti ns. vaimosi itsekin jo huomannut. Toivon että hän löytäisi tuon aloittajan kuvaileman oikean rakkauden vielä jostakin sillä siitä hän ei ole kanssasi voinut kuin unelmoida. Sinulta kun rakkautta on turha odottaa yhtään kenenkään.

        Ukko pelaa kaksin kortein - kyllä vaimon silmät - toivottavasti - vielä aukeavat. Härski ukko, käy salaa panemassa ja tulee kotiin valmiiseen pöytään. Taitaa ne salanainnin hajut vielä olla iholla:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nautin täysin vapaudesta vaikka oon parisuhteessa. Mulla on meinaan salasuhde toiseen naiseen, ja näit naisia ketkä ettii vain seksisuhdetta on yllättävän paljon kun katsoo panemua.net tarjontaa. Mut kuitenki tämä toimii minulla. Vaimo tekee ruuat ja hoitaa taloutta, mä maksan tämän. Niin mun oikeus on käydä vieraissa piste.

        Hah hah..........vapaus käydä vieraissa narsistilla. Annapa vaimosikin tehdä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nautin täysin vapaudesta vaikka oon parisuhteessa. Mulla on meinaan salasuhde toiseen naiseen, ja näit naisia ketkä ettii vain seksisuhdetta on yllättävän paljon kun katsoo panemua.net tarjontaa. Mut kuitenki tämä toimii minulla. Vaimo tekee ruuat ja hoitaa taloutta, mä maksan tämän. Niin mun oikeus on käydä vieraissa piste.

        Loistavaa, että joku uskaltaa tunnustaa tehneensä virheen aikoinaan, kyllä sen oman kullan pittää olla se oma ja vieras, piästäppäs se ruuanlaittaja kerrankin oikean orin ratsastettavaksi, niin siihen loppuu sun valmiit ateriat, sitten laittelet pakastepitsaa ja valmisruokia mikrossa, onko se shit kivaa, no oot jo mokannut, me se tiietään, mut näytellään viel muutama viikko, että saahaan oma pesä kuntoon, shit se on heippa sun heiluvilles.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei vois olla avoin suhde, että sopisitte että saa olla suhteen ulkopuolella seksiä?
        Mä ihailen ihmisiä, jotka pystyy miettimään omat ja puolison tarpeet balanssiin ja sopimaan omannäköiset pelisäännöt. Nykyisen arjen haastavuudessa etenkin silloin kun on lapsia perheessä ois vaan bonusta ja plussaa avoimet välit ja niin hyvät suhteet että tarvittaessa sais apua.
        Näin rouvana arvostaisin kovasti jos puoliso leikkisi mukana mm.etsien jonkun herran täyttämään rouvan tarpeita.

        Mä muuten haluaisin olla jonkun se rouva joka hoitaa ruuat ja taloudet ja herra maksaa kaiken. En oo ikinä päässyt siihen asemaan, en edes silloin kun oon ollut kotona lasten kanssa. On menny nimittäin rahat siihen perheenpyöritykseen ja on joutunut laittamaan jopa kodin elektroniikan hankinnan kampaamossa käynnin edelle..
        Arjessa välillä puoliso jotain koittaa pitkän työpäivän varjolla luistaa kotintöistä ja kokkauksesta, sitten kaivan hänen palkkakuitin ja omat tulotiedot kynän ja paperin kanssa esille ja piirrän viivoja niin puoliso menee tekemään ruokaa.

        Tasa-arvo, ihana asia. Niin rahassa kuin seksissä.

        No siksi se avoin suhe suhteessa on mahoton, kun se puoliso joka on avosuhteen hyväksynnä, huomaa että sulla on muutakin mennoo, nii johan se ruppee perräänkuuluttammaan, että mitä ja mihin ja kenen kansa, eli ne mustat sukat sinne jalakoehin löytyypi noppeesti ja siihen män se vappaus, känny pirisee jo het minnuutin myöhästymisen töistä kottiin tulosta, no tokkiinsa sillonhan pittää se tillaisuus käyttää hyväks, elikäs, sannoo (oekeelle vaemolle) jotta haluan, että laetat jottain ohkasta piälles, kun huomenissa tulen töestä kottiin, ni johan on sellanen pitsimekko jotta jo ovelta alkaapi sojottammaan, ja eikun makkuukammariin samoin tein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ny lääkäriin poika puhut sekavia. Ei kukaan nainen suostu tohon nykypäivänä ruokapalkalla ainakaan. Hintalappu on paljon isompi ja sulla pitää olla tosi paljon massia ja sitäpitää myös jakaa.

        Timantit on ikuisia, Mersutkin ruostuu aikanaan ;))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok sulla kiltti piika kotihengetär kotona. Voi kun nainen lähtisi tosta helvetin vankilasta paremmille teille ja eri teille

        No jos se passaa kummallekin, niin onko se ongelma muille kuin sulle, mistä sä tiedät vaikka "kotihengettärellä" olisi naapurissa parikymppinen sixpack kreikanpoika hoitamassa tarpeet.
        Jokainen tavallaan, pienivehkeiset ne kehuskelee naisillaan, meidän muitten ei tartte!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaus se vasta vankila onkin.

        Tuota vaan ei oikeastaan kovin moni tajua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaudesta kukaan ei tiedä yhtään mitään, mutta oikea, todellinen ja hyvä rakkaus kumpuaa vain vapaudesta. - Nm. Vapaus ennen kaikkea

        Vapaus on suurin vankila, etkö sinä ihan oikeasti tuota tiedä tai ymmärrä???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Timantit on ikuisia, Mersutkin ruostuu aikanaan ;))

        Mersuthan juuri on ruostuvia. Volvoa et ruostumaan saa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaus on suurin vankila, etkö sinä ihan oikeasti tuota tiedä tai ymmärrä???

        Woi olla, mutta sitten woi olla myös niiin, että se on vähän miten sen ottaa. Rakkaus - mitä se ikinä oikeasti onkaan - ei kuitenkaan elä kuin vapaudessa. Kaikki vankilat ahdistavat, näivettävät ja rajoittavat, eikä sellainen rakasta yhtään mitään. - Nm. Kalteritango


    • Anonyymi

      Kulut yhteisiä menot omia, näin meillä.

      • Anonyymi

        Suhde on joukkuelaji


      • Anonyymi

        Kulu se menokin on. Maksatko toisen menot. Saako kotona jotain maksamatta siitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhde on joukkuelaji

        Kahdesta ei tule joukkuetta. - Nm. Pariottelu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulu se menokin on. Maksatko toisen menot. Saako kotona jotain maksamatta siitä?

        Rahalla ei rakkautta saa, vaan vastaanottaja saa sillä elantonsa, eli sinä maksat hänen elämisen.


    • Anonyymi

      Eiköhän jokainen pari löydä itselleen sopivan yhdessä olemisen tavan.

      Meillä vaimon kanssa homma meni hyvin suoraviivaisesti.
      Tavattiin, heti ekana iltana sänkyyn, kolmen viikon päästä muutettiin yhteen.
      Siitä vuoden päästä ostettiin yhteinen asunto ja sitten tehtiin kersat.
      Ei me olla sen kummemmin suunniteltu eikä keskusteltu missä meidän parisuhde menee tai miten tulevaisuudessa. Eletään yhdessä, arki ja pyhä on pyörinyt ilman mitään suurempia ongelmia automaattisesti.
      Ei ole koskaan palavereita eikä kehityskeskusteluja tarvinnut pitää.

      Kotityöt ja lasten hoito oli molempien hommana, se teki joka oli kotona.
      Olimme molemmat vuorotöissä koko parisuhteen ajan. Nyt jo eläkkeellä.

      Kumpikin meistä on täysin kykenevät tekemään päätöksiä ja hoitamaan yhteisiä asioita.
      Tästä esimerkkinä, vaimo tuli kerran kotiin töistä uuden auton kanssa. Oli työnsä puolesta tekemisissä autokaupan kanssa ja siinä työhommien lomassa olivat keskustelleet meidän jo hyvin iäkkäästä autosta. Hyvän auton ostikin, palveli meitä yli 8 vuotta ja yli 250.000 km ilman remontteja. Sen jälkeen poika ajeli sillä vielä pari vuotta ja toimi senkin aikaa.

      Näin eläkkeellä ajatukset käyvät yhä yksiin. Jos koronaa ei olisi, olisimme parhaillaan maailmanympärysmatkalla. Ehkä ollaan ensi vuonna.

      • Anonyymi

        Kuulostaa mahtavalta. Olen nyt aloittelemassa uutta parisuhdetta varovaisena ja tuo, mitä kerroit saa kuulostamaan pariutumisen 😊 helpolta. Nyt, kun ikää on lähes 60vja elettyäja koettua monenlaista, niin ei tunnukkaanniinhelpolta.
        Onnea teille tuleviin vuosiin ja sille tulevalle maailmanympärys matkalle.


      • Anonyymi

        Jippiiiii!!! Tuossa kaksi tervejärkistä oli tavannut toisensa.
        Kummallakin samat päämäärät ilman verbaaleja jäkätyksiä. Teoistaan mies/nainen tunnetaan, ei puheistaan. Kuka tahaansa kykenee lässyttelemään mitä tahaansa. Lässyttelyjä kun ei tarvitse ottaa vakavasti, saati sitten kuunnella.

        Käyttäytyminen on se mikä sanelee kirjoittamattomat säännöt!


      • Anonyymi

        Juuri näin , hienoa...
        Monet eivö
        Ät oikeesti tiedä hyvästä parisuhteesta mitään...
        Tämän päälle kun vielä tulee suuri rakkaus ja välittäminen , niin onhan siinä monella epäonnistuneella kadehdittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jippiiiii!!! Tuossa kaksi tervejärkistä oli tavannut toisensa.
        Kummallakin samat päämäärät ilman verbaaleja jäkätyksiä. Teoistaan mies/nainen tunnetaan, ei puheistaan. Kuka tahaansa kykenee lässyttelemään mitä tahaansa. Lässyttelyjä kun ei tarvitse ottaa vakavasti, saati sitten kuunnella.

        Käyttäytyminen on se mikä sanelee kirjoittamattomat säännöt!

        Samaa mieltä.. Ei ne sanat vaan ne teot.. Turhia lupauksia joita on tarpeeksi kuultu. Tyhjänpäivästä jauhantaa


      • Anonyymi

        Autoista en tiedä mitään, mutta hyvältä kuulostaa.


      • Anonyymi

        Loistava esimerkki siitä, kun hoitaa leiviskänsä oikein, ei tartte koskaan aapoilla, eli ihmetellä, että ompas tää elämän ehtoopuolikin helppoo.
        Onne ja Onnea, loistokkaita eläkepäiviä minkä luoja suo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa mahtavalta. Olen nyt aloittelemassa uutta parisuhdetta varovaisena ja tuo, mitä kerroit saa kuulostamaan pariutumisen 😊 helpolta. Nyt, kun ikää on lähes 60vja elettyäja koettua monenlaista, niin ei tunnukkaanniinhelpolta.
        Onnea teille tuleviin vuosiin ja sille tulevalle maailmanympärys matkalle.

        Sulle vaan, eli mitään ei saa, jos ei koita, hyvät ja huonot opettaa, jotta kokkeilemaan vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa mahtavalta. Olen nyt aloittelemassa uutta parisuhdetta varovaisena ja tuo, mitä kerroit saa kuulostamaan pariutumisen 😊 helpolta. Nyt, kun ikää on lähes 60vja elettyäja koettua monenlaista, niin ei tunnukkaanniinhelpolta.
        Onnea teille tuleviin vuosiin ja sille tulevalle maailmanympärys matkalle.

        Hei!
        Kun aikuinen ihminen rakastaa toista ja välittää, hän antaa vapauden toisen harrastuksille ja kotiasiat kaiketi sovitaan yhteisten sääntöjen mukaan. Toinen tuntee toisen rakkauden eikä kaipaa muualle ja rakastaa kumppaniaan. Käsittääkseni tämä on se juju. Itselläni asia on kesken vielä, tämä toinen ei vielä(tiettävästi) rakasta, mutta toiveissa on hyvä elää.


    • Anonyymi

      Suhde voi olla kaikkea edellämainittua mutta silti toinen haluaa vain matkakumppania.
      Eli jättää vapaat kädet muulke ajalle

      • Anonyymi

        Huvittavaa & surullista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa & surullista

        Huvila ja huussi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvila ja huussi

        :D Ok


    • Anonyymi

      Kevyt suhde syö sisältä, kaluaa kaiken kauniin. Toinen vain leikkii, pelaa pelejään.

      • Pelaa pelejään = Kun haluaa kaiken, antamatta itse mitään. Välittämättä muiden tunteista ja toiveista. Kevyt suhde sopii, jos kumpikin tietää olevansa sellaisessa. Perkeleestä ovat ne, jotka uskottelevat muuta.


      • Anonyymi

        Jos noin on niin ei kannata jatkaa .


      • Anonyymi
        Nyyti73 kirjoitti:

        Pelaa pelejään = Kun haluaa kaiken, antamatta itse mitään. Välittämättä muiden tunteista ja toiveista. Kevyt suhde sopii, jos kumpikin tietää olevansa sellaisessa. Perkeleestä ovat ne, jotka uskottelevat muuta.

        Mitä ihmeen packaa kirjoitat "haluaa kaiken antamatta mitään" ? Oletko joku prinsessa sinäkin jolle pitäisi olla prinssi valkealla ratsulla ja herätä aamulla ruususateeseen?

        On varmaan aika selvää että se kaveri EI HALUA KAIKKEA kun ei ole kosinut tai kysellyt vakavammasta suhdemallista kanssasi??! Ei pidä olla tyhmä.

        Sinä olet ihastunut/rakastunut, vastapuoli varmaan sitten ei.Harmittaa varmaan, mutta ei ketään voi pakottaa rakastamaan toista.Olisitte sopineet pelisäännöt alusta asti niin ei tarvitsisi uikuttaa.Olisit kertonut alusta asti etsiväsi vakavaa suhdetta, niin toinen olisi varmaan tajunnut vinkin ja hakenut seksiseuransa muualta.Syy oloosi löytyy peilistä.Katso sinne.


      • Anonyymi

        Noinhan se on,pelien pelaaminen ei kuulu rakkauteen.


    • Anonyymi

      No elämää vakavampaa asiaa ei olekkaan planeetallamme,moni ei tutki kuppaniaan onko siitä terveyden ylläpitäjäksi ns kura aikoina,terveys on eläimille tärkein parisuhde side,voisiko ottaa niistä mallia suhteeseen,onhan eläimilläkin viikkoja ja kuukausia jolloin ne ei osoita olevan kuin läsnä,mutta puolustaa jos kumppania viekoitellaan,mykkä koulu kait on hyvä molemmille sukupuolille,,mutta pysyvään suhteeseen tarvitaan myös sitotuminen terveyteen,niin moni luulee että puoliso voi hyvin itsestään selvästi,no niin se ei ole,entäpä jos talus romahtaa syliin,onko toinen raukka ja syyttää toista ja eroaa talouden takia,vakava suhde itkee ja kärsii yhdessä vaikka saldo ja talo menisi pois,olisiko se vakavan suhteen perusta?Vanhan tarinan mukaanhan TYHMÄ MIES RAKENSI HIEKALLE ja sade vei huushollin JA Viiisas Mies RAKENSI kalliolle Jossa talo on ja PYSYY,kuin elämälle ja ymmärykselle perustuva parisuhde,onko opettava tarina,mikä voisi olla joskus tunteita vakavampi parisuhde???

      • Anonyymi

        "Vanhan tarinan mukaanhan TYHMÄ MIES RAKENSI HIEKALLE ja sade vei huushollin JA Viiisas Mies RAKENSI kalliolle Jossa talo on ja PYSYY"
        kunnes tuli rajuilma ja salama poltti talon KALLIOLTA, mutta kallion sisään louhittu koti kesti kaiken.


    • Anonyymi

      Minusta suhde on vakavalla pohjalla kun siinä aletaan käyttää me sanaa sitä kautta yhteys syntyy .Itselläni ei ole minkäänlaista suhdetta tällä kertaa

    • Anonyymi

      Riippuu myös elämäntilanteesta ja ihmisestä. Itsellä monta rautaa jo tulessa, tapailukumppani ei etusijalla. Tapailu itselle irtiotto arjesta ja sitä täydellistä omaa ja yhteistä aikaa n. 1-2 X kk. Laatuaikaa. Tän "vakavampaa" musta ei saa irti. Joskus nuorempana ja tietämättömänä yritin olla tällaisessa perinteisessä suhteessa, jossa vietetään jatkuvasti aikaa yhdessä. Tunsin tukehtuvani.

      • Anonyymi

        Niin siis lienee sopimusluontoinen asia mikä on kellekin vakavaa.


      • Anonyymi

        Voi että, onneksi olkoon, olet löytänyt itsesi ainakin osittain, miksi tapailet sen kerran/kaksi kuukaudessa, kun et edes perinteistä suhdetta kestä, olisiko kolmas tapaaminen jo liikaa, eli nyt ja suoraan peilin eteen, seiso ja katso syvälle silmiisi ja kysy: olenko hyväksikäyttäjä, jota olen inhonnut muissa nuoruudestani alkaen?, jos vastaa kyllä = saamarin nauta, mutta jos vastaat ei = senkin sika, eli mars mars kaupan lihatiskille ja lataa suoraan myyjälle: oman painoni mukaan sika-nautaa, sitten kotiin ja jaat sen 500gr:n eriin, (eli 180 pakettia) sillä elät vuoden, jookostajookos.


    • Anonyymi

      Kaksois liekki tai sielun kumpani kun löytyis sielun kumpanin muistuttivat toisiaan ehkä kaksoisliekki myös on samanlainen kuin kumpani hyvä pari ilkka

    • Anonyymi

      Aikalailla niinkun sanoit, suhde ei voi olla vakava jos ei ole yhteisiä tulevaisuudensuunnitelmia, eli niin sanotusti samalla kartalla. Pitää olla aidosti halu olla toisen kanssa, vaikka ei se niin mahtavaa aina olisikaan. Itsellä suhteet kariutuneet siihen kun lähinnä tulevaisuuden suunta ei ole ollut sama. Väärä paikkakunta, ei samoja kiinnostuksenkohteita, ajatusmaailmoja jne. Kevyemmät suhteet on siitä helpompia kun ei tarvitse lähes koko ajan miettiä miten toinen ajattelee mistäkin asiasta, voiko nähdä vain tiettyinä sopivina aikoina, asiat menee helposti myös vaikeaksi ja kohta ollaan pelkästään ystäviä.

      • Anonyymi

        No ei se nyt noinkaan aina ole, mä olen erittäin vakava, ja mulla ei ole ollut yhtäkään suhdetta, tässä ollaan kyllikin kanssa eletty jo 70 vuotta, eikä ole kertaakaan mutissut, aina ollut valmiina kun on tarvittu.


    • Haluun kyllä ja etsinkin pysyvää rakkautta

      • Anonyymi

        Koira on ihmisen paras ystävä,kun ei kaltoinkohtele.


      • Anonyymi

        Saahan sitä haluta ,ja sen jälkeen kaluta.


      • Anonyymi

        Mistä olet kymenlaaksosta? haluun-tai haluan.


      • Anonyymi

        Parisuhde= kammottava ajatus. Mieluummin parisuhdetta, ja vähän enemmänkin,mieluiten vapaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parisuhde= kammottava ajatus. Mieluummin parisuhdetta, ja vähän enemmänkin,mieluiten vapaa!!

        Vakavalla asialla ei pidä vitsailla.Itse ainakin otan parisuhteen vakavasti.Ja minulle se on pyhã asia,ei mikään leikin asia.


    • Anonyymi

      Jos toinen lähettää vain yhden sanan viestejä niin minusta se ei vaikuta 'vakavan' suhteen alulle. Jos molemmat haluaa vakavan suhteen niin kyllä minusta siinä viestitellään pidemmillä viesteillä, ainakin kerran päivässä ja soitellaan myös. Varsinkin jos asutaan pidemmällä ettei kovin usein pystytä näkemään. On tärkeää kertoa toiselle että välittää toisesta niin siinä sitten yhteisen tulevaisuuden rakentaminen vahvistuu.

      • Anonyymi

        Jos heti töksäyttää kummatkin sanat, niin mitä jää seuraavaan kertaan?


    • Anonyymi

      Vakava suhde on silloin kun MINÄ rakastun yksipuolisesti enkä saa vastakaikua VAAN saan itsemurhamasennuksia ja sitten joudun siksi sairaseläkkeelle. Mielestäni yksipuolinen rakastuminen pitäisi ehdottomasti julistaa yhtä ymmärrettäväksi kuin muutkin.

      • Anonyymi

        Paha korona vaivaa,aiheuttaa harhoja .Ei sitä noin vaan eläkkeelle mennä,nykymailmassa.


      • Anonyymi

        Jos on äijästä kysymys uskon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha korona vaivaa,aiheuttaa harhoja .Ei sitä noin vaan eläkkeelle mennä,nykymailmassa.

        Ai kuin niin ei mennä, just jäin ja ei kukaan oo valittanut, eläkekin on jo kerran tullu tilille, mikä siinä niin vaikeeta on?


    • Anonyymi

      Ja tietysti myös fyysinen vetovoima, ei pelkästään seksuaalinen. Voi miettiä kestääkö toista sen pari vuotta maksimissaan samassa huushollissa kun pienetkin asiat alkaa ketuttaa ja lusikat menee jakoon.

    • Anonyymi

      EI OLE MITÄÄN TARVETTA SUHTEESSEN ,KUN YKSIN BEST LOPPUUN ASTI THEND.

    • Anonyymi

      Näin uusiosinkkuna ei halua muuttaa yhteen tmv. Olemme sopineet että tapailemme silloin kun meille molemmille sopii. Hoidamme näin toistemme seksuaaliterveyttä. Voimme heittää reissuja yhdessä ja vaikkapa käydä nuotiolla tai marjassa.

      • Anonyymi

        Itse en tommosta suhdetta halua,kyllä molempien pitää sitoutua kunnolla .En pidä tommosta suhdetta edes suhteena,paremminkin ongelmien aiheuttajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en tommosta suhdetta halua,kyllä molempien pitää sitoutua kunnolla .En pidä tommosta suhdetta edes suhteena,paremminkin ongelmien aiheuttajana.

        Olen koko aikuis ikäni seurustellut (myös pitkä avioliitto), olen sitä mieltä että nykymaailmassa ei ole tilaa ns. Oikealle rehelliselle parisuhteelle. Kaikki on kaupan, mikään ei ole pyhää. Vastenmielistä ja surullista.


      • Anonyymi

        Vai semmonen suhde.
        Kumpikin hakee jotain muuta ja hengailee toisen kanssa kun ei parempaakaan ole löytänyt.
        Ei luottamusta eikä jatkoa.
        Jompi kumpi löytää mieleisemmän kohtsilleen varmasti.


    • Anonyymi

      Ja jos Jumala saa vielä ohjata suhdetta.Tiedätkö mitä. No se on yksinkertaista. Se menee varmasti mihin Hän tarkoittaa. Jos vain ottaa vaastaan.

      • Anonyymi

        Ei kyl Jumalan johtaes menee keittiö remppa ja asuntolaina ihan hatuiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyl Jumalan johtaes menee keittiö remppa ja asuntolaina ihan hatuiksi

        Joo minutki jumala johdatti pankin tiskille- takaajaksi,oli toinen mies jo ollu jonkin aikaa,nyt maksellaan osamaksulla sakkoja ja oikeudenkäyntikuluja pari vuotta kun menin moittiin uutta sulhoa ja sille tuli paha mieli,15 vuotta meni hukkaan elämästä,onneksi sain paremman elämän ja uuden ihanan naisen elämääni,miehistä aina sanotaan ettei ne puhu,nsiset osaa olla tosi piruja ja puhumattomia.


    • Anonyymi

      Ja ei ole sinähän olet voinut tällä ylitsevuotavalla epävarmuudella hänetkin tukahduttaa..jos se on rakkautta sä et kysy onko se...koittamaan nyt joskus edes ajatella

    • Anonyymi

      Haluan työntää sinut auton alle.

    • Anonyymi

      Hyvä korona!

      Tapa lisää näitä ihmisiä.

      • Anonyymi

        Enemmän on ihminen ihmisiä tappanut kuin yksikään maailman sairaus.


    • Anonyymi

      Silloin kun nainen suostuu anaaliseksiin, on suhde jo vakava.

      • Anonyymi

        Kuka nyt mistäkin pitää.
        Sen jälkeen kultainen suihku.
        Itse en pidä, mutta hei, kukin tyylillään..


      • Anonyymi

        Miks vanhat puut eivät enää verkkaa?


      • Anonyymi

        Ja mies tod näk salahomo


      • Anonyymi

        Hyi, olen eri mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mies tod näk salahomo

        Juurikin näin homoille on omat pariutumiskuviot. Kirjoittajan kannattais lähtee hakemaan sitä mieskaveria sitten saa oikeun kunnolla sitä reikää 😂


      • Anonyymi

        On sekin suhde vakava, jos naisjoukkueessa tilaa hallitseva lesbo alistaa nuoren uuden tulijan omaksi seksilelukseen. Tällaisista on puhuttu julkisuudessakin.


    • Anonyymi

      Pienenä olin vakava.

      Piässäni tapahtui jotain merkittävvöö kun olin noin kymmenen.

      Nyt tiedän, mitä se oli, vaikka liäkärit eivät silloin tienneet sitä.

      Sanoivat, ettei siinä ole mitään.

      Yläkouluun siirtyessä sitten paranin mielestäni vaikka olin tosi kivulias heti ensimmäisenä päivänä ja yönä.

      Olin vain tottunut siihen että naiseksi tultuaan on tyttö sairas.

      Mutta siinä meni sitten yläaste erilaisissa merkeissä.

      Olin siis kai silloinkin melko psykopaatti joka vuosi.

      Kipenä usein.

      Viimeisenä kesänä sitten huokasin kai isosti että ompahan peruskoulu käyty.☺

      Lukioon männessä sitten kohtasin tämän miehen joka kysyi minulta oikeita asioita jatkuvasti.

      Tai , ei nyt tietenkään aina .mutta tiesi varmoon milloin minulla on viäriä hetkiä.?

      Ja luojan lykky, että näin mäni.

      Se oli kai kohtalo?

      Hän myös kysyi , olinko sairas kun näki veriset siteeni.

      Vastasin, että vähän.

      Nimittäin ,en ollut ennee niin kipeän oloinen kun olin maannut tämän miehen kanssa.



      Aina se helpotti kipuja.

      Mutta sitten sairastuin oikeasti kuumeeseen monesti vuodessa.

      Ostin myös kuumemittarin oikeasti ,sillä halusin tietee olinko vain kuumeessa.

      En tietenkään voinut ymmärtee että mensut oli kuin tulehdus.

      Paranin sitten monesti viikkojen kestävästä " flunssasta".

      Nimittäin oireet olivat joka kerta samat.

      Mutta myös kelit vaikuttivat ja vaikuttavat edelleen.

      Laihduin siinä samassa montakymmentä kiloa .

      Ymmärsin ettei nyt ole kaikki ihan kohdallaan.

      Maistui vain herkut.

      Piäasia että sain jotain syötyä.

      En tuntenut enää itseäni mitenkään erityisen sairaaksi niinkään usein vaikka olin jo psyykkisesti sairas.

      Itkin ja väsyin totaalisesti vuonna 2001.

      Sain aina voimia kun söin tuhdimmin

      Mutta luonnollisesti aika teki sitten tepposet ja heitin kellon poissa koska olin juossut siinä kiireisessä oravanpyörässä tuntui että sata vuotta

      Pääsin hoitoon.

      Hoidossa olin yhteensä varmoon 5 vuotta.

      Jotta sain olla omassa rauhassani , levätä ja syödä


      Nyt Olen kasvanut jo psyykkisesti niin paljon etten kaipoo miehiä elämääni.

      "Viko" oli kai itsessänikin kun kierto pisti aina hakeutumaan miesseuroon.

      Oma mieheni ei aina halunnut, ja minullakin oli viärät hetkeni ehdotella.

      Viimein tapahtui jotain kauheaa.

      Odotin vihdoin lasta kymmenen vuoden jälkeen.

      Mutta kun näin jälkeenpäin miettii niin onnekseni pentu mäni kesken.

      Olin HELPOTTUNUT kun sain sen hirveän möykyn pois mahastani.

      Taisin minä sitä poikoo odottoo viitisen viikkoa.

      En ymmärtänyt, että miksi en kestänyt raskautta kun olin nähnyt niin onnellisen äidin.

      Mutta ymmärsin myös sitten vähän myöhemmin että eihän mun ilme ollut lapsenakaan minkäänlainen.

      Että siinä mielessä tapahtui piässäni iso takapakki.

      Vauvan odottaminen on ihmeellistä.

      On todella väsynyt olo mutta myös hilpeä suorastaan.

      Näinpä olen ikuisesti pojan äiti.

      Se on sielussani, sydämessäni sekä piässäni.

      En voinut tietee että näin tulloo aina olomaan.

      Olen myös sekä tyttö, äiti että nuori.

      Vanhaksikin tunnen joskus oloni.

      Kai ne on jotain FANTOMI kipuja, eli vähän harhaisia.

      Minulla on nimittäin poiko iänpäivet kohdussani, mahassani .

      On pahoinvointia, palelua mutta myös lämpimiä hyviä päiviä.

      En pidä siitä että minua tuijotetaan.

      Varmasti mahhooni katsotaan ja varmoon myös moni voi ajatella miksi en ole raskauttani pitämässä sisällä ja kotona.

      .

      Koska en ole oikeasti raskoona niin pystyn liikkumaan enemmän kuin ehkä tavallisesti.

      Mutta liikkumiseni on ennee vain hidasta kävelyä kuten luontoon kuuluu.

      • Anonyymi

        Mikä hullu se sinä oot? Mitään selvää ei tuosta saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hullu se sinä oot? Mitään selvää ei tuosta saa.

        Sairauskertomukset ovatkin useimmiten vaikeasti tulkittavia ja hankalasti luettavia. - Nm. Latinaa ja hepreaa


      • Anonyymi

        Ei juma, aika häiriintynyttä kirjoitusta!


    • Anonyymi

      Juu kuka alumperinkään viittis nähdä vaivaa, suunnitella yhdessäoloa ja hyvinvointia jos ei olisi asiassa tosissaan ja vakavissaan? z) jos lähtee tekemään yhtään mitään ikinä missään ja ei suhtaudu asiaan kovin tosissaan, se tuskin mitä ikinä teetkin tulee onnistumaan koska näin. Voithan pistää asiat naurettaviksi , käyttäytyä sekavasti ja sen jälkeen todeta että näin : potkut tuli, ja mistäköhän syystä?

      • Anonyymi

        Älä viitsi, jos täällä asioita suunnitellaan on todella vaikeaa luottaa viestiin. Ainakin jos se kerrotaan vielä symbolisella tavalla. Kaiken lisäksi asioiden kuuluu hautua hieman että maadoittuu..


      • Anonyymi

        Saahann sitä suunnitella... kyllä sen toisen osapuolen oppii parissa vuodessa tuntemaan niin hyvin, että viitsiikö yhteisen velan ja lapsen tehdä.


    • Anonyymi

      Kun aloin seurustella uudelleen pitkän raastavan suhteen jälkeen. Suhteen jossa toinen eli vapaana ja yksin vaikka halusikin suhteemme(laser yms) ja minä itsepintaisesti koitin 21v saada hommaa toimimaan. Tyhmä kun olin.

      Niin erosin. Ja kas eteeni annettiin ihminen. Joka oli kaikkea sitä mitä olin haaveissani nuorena toivonut... Niiiiiin... Kun hän alkoi käyttää sanaa ME se oli suurin juttu. On edelleenkin iso. "onko meillä murheita?" Hän kysyi, kun näki silmistäni joskus murheen häivähdyksen.

      Kyllä sen tuntee sopukoissa kun toinen on vakavissaan. T nainen 51

      • Anonyymi

        "Onko meillä murheita?" ihana... 😍


      • Anonyymi

        Minäkin haluan löytää Ihanan ihmisen🥰😍


    • Anonyymi

      Jos mää saisin pilhanderii tai ees kakkosta joltain, kulta tahansa, ni oisin litsaantunu siihen koko loppuelämäks. Tai ees vemppaa julkisel paikal.
      Kyä mää oom pervo.

      Torsti 59v Turkkusest.

    • Anonyymi

      Noinhan se luulis yleensä menevän. Vaan ei se aina mene. Ei kaikilla ihmisillä ole tulevaisuudensuunnitelmia ja -näkymiä. Osa ihmisistä elää tätä päivää, asioita sen kummemmin pohtimatta. Juu, en minäkään sitä ymmärrä. Sekin on vaan tullu koettua. Ei mulla itellänikään mitää viisvuotissuunnitelmia ole koskaan ollut, mutta vähän pitää olla näkymää eteenpäin ja haaveita. Vaan exällä ei niitä ollut. Se oli (muka) ihan tyytyväinen siihen päivässä elämiseen. Välillä se toki valitti miten tylsää arki oli, mutta ei sen kanssa silti voinu mitään suunnitella. Se ahdistu kaikesta sellaseen viittaavastakaan. Niin ja mehän asusteltiin yhdessä lähes kymmenen vuotta, että kai se sen suhteen suht tosissaan otti.

    • Anonyymi

      Mites silloin, jos tapailua on puolin jos toisin, mutta, sitä tunnetta ei vaan ole. Ei kipinää yhtään, ei kiinnostusta lähempään suhteeseen. Miksi toinen ei halua, sitä ymmärtää, vaan on kuin takiainen tässä melko tyhjässä suhteessa. Seksi on tärkeä osa suhdetta, mutta kun ei ole siihen halua minun puolelta, ja toinen on kaikkien poppaskonstien varassa että jotenkin onnistuisi, yritetty on, mutten enää halua edes yrittää. Miksi toinen on niin läheisriippuvainen, se ahdistaa minua. Ihan kiva olla vaan kaverina, mutten halua ystävyyttä enempää, koska ei tunteita voi pakottaa. Kuinka saada toinen se käsittämään, tosi ikävän hankala tilanne?

      • Anonyymi

        Just näin, ahdistaa tuo takertuminen, itsellä kokemusta ja en ikinä halua sellaista enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin, ahdistaa tuo takertuminen, itsellä kokemusta ja en ikinä halua sellaista enää.

        Takertuminen ei ole oikeaa rakkautta.En halua mitään takertujaa vaan ihanaa todellista ja kestävää rakkautta.Se tuo oikeaa tasapainoa elämään.


      • Anonyymi

        Sun pitäs puhuu asiat selviksi ja sanoo selvästi että et halua olla hänen kanssa. Tollasen valheen ylläpito hukkaa vaan molempien elämän, ei se satuta jos toinen ei tykkää mut se satuttaa kun pidetään vslheessa.


    • Anonyymi

      Suhteita on erilaisia, meillä meni näin:

      Oltiin tavattu ystävä mielessä. Meistä tuli nopeasti parhaat ystävykset. Olin hänen luonaan viikottain, jopa öitä. Nukuin hänen vierellään sängyssään, mutta koskaan ei tehnyt mitään. Oli ihastunut minuun, mutta minä en häneen niin kunnioitti minua eikä tehnyt mitään sopimatonta.

      Noin puolitoista vuotta myöhemmin, mies sitten sanoi ettei voi enää olla ystäviä.

      ”Olen rakastanut sinua jo vuoden päivät. Joko me ollaan enemmän, kuin ystäviä tai menemme eri teitä.”

      Sinä päivänä aloin seurustelemaan, minulla oli myös alkanut tulemaan tunteita häntä kohtaan. Olin siellä melkein joka yö. Muutin epävirallisesti hänen luo kuukauden seurustelun jälkeen ja siitä kuukautta myöhemmin virallisesti. Ekan kerran seksiä harrastettiin vasta 2kk jälkeen seurustelusta. Olin neitsyt, enkä ollut heti valmis seksiin. Hän kunnioitti myös tätä ja edettiin minun tavallani.

      Siitä meni noin kolme vuotta, kun mies polvistui ja kosi.

      ”Sinä olet se nainen, jonka kanssa haluan lapsia ja elää loppuelämäni yhdessä.”

      Kaksi vuotta siitä syntyi meidän poika. Noin 8kk myöhemmin menimme naimisiin maistraatissa, kun meillä ei ollut varaa pitää mitään häitä. Siitä meni taas noin 5kk, kun saimme tytön ja lapsilukumme tuli täyteen.

      Nykyään molemmat lapset koululaisia ja edelleenkin rakkaus on voimissaan minun ja mieheni kesken. Hän on ”se oikea” minulle ja minä ”se oikea” hänelle.

      Haluan uudistaa vihkivalat, kun tulee 10v täyteen naimisissa olemista ja silloin sitten juhlistaa meitä pienimuotoisesti. Tuntuu, että jotain jäi uupumaan, kun menimme vaan maistraatissa naimisiin. Se onkin ainoa, mikä harmittaa, mutta ei meillä ollut rahaa mihinkään häihin silloin niin näillä mennään.

      Tämä tarina on tosi.

    • Anonyymi

      Jos haluatte parisuhteeseen ongelmia, menkää naimisiin.

      • Anonyymi

        Kenen kanssa? Oon hetero.


      • Anonyymi

        Väärin. Se ei tuo ongelmia vaan vääränlainen kumppani, joka ei sovi sulle. Eli kannattaa katsoa, että arvot kohtaa sen ihmisen kanssa, kommunikointi sujuu ongelmitta niin pääsee jo pitkälle.


    • Anonyymi

      Itse olen ollut monta vuotta kaukosuhteessa. Koen sen itse, hyväksi sillä tunteet ovat kaksipuolisia. Olen suhteessa henkilön kanssa, joka haluaa pitää suhteen myös hyvänä, vaikka on etänä. Itsellä on kokemusta, pitää suhde elävänä ja sanoa usein että rakastaa. Myös näkeminen on tärkeää ♥️😊 Olkaa suhteessa rehellisiä, sekä luottakaa toisiinne ja olemalla avoin, ei salaa kumppanilta mitään

      • Anonyymi

        Noi poikulijutut ei nappase. Tarttis lämpöstä aromipesää karvoilla, siitäpä pissalihas tykkäisi. Mut kun ei saa.
        Tarttisko huolehtii hykieeniasta, ninkus pili, tuhkaluukku, ja hanpaat? Tai laihuttaa vaan satakiloseks? Kai jotkut tykkää muhkummastakin? 168cm ja 120kiloo on hyvä arvio.

        PotraOlli Turkkusesta


    • Anonyymi

      Suhdepyörällä työsuhdetyömaalle suhteen hoitoon niin junassahan on keppivaunu ja porkkanavaunu eri päissä https://youtu.be/08I2lkefPko
      Hiilivaunun lisäksi ellei sähköllä käy.

    • Anonyymi

      Suhteiden erityisasiantuntijan, varsinaiset suhde-ekspertit antaa neuvojaan ketjussa.

      • Anonyymi

        Kysy kakkosta. Kuivana.


    • Anonyymi

      No on kai se aika vakavaa sekin, jos nähhään ja aletaahan katteleen sillä silimällä ja sitte täällä toistemme kans jutustellaan. Ei kai siihen nyt kaikista ois.

    • Anonyymi

      Yhteiset lapset,velat ja omaisuus.

      • Anonyymi

        Olen ennemmin sinkku kuin suhteessa jossa ei ole muuta yhdistävää tekijää kuin nuo kolme asiaa.


    • Anonyymi

      Käy entisen vaimon luona juomassa aamukahvit

    • Anonyymi

      Lapsia voi olla yhteiskunnan hoitaessa elatus

    • Anonyymi

      Itse olen aina ollut vakavissa suhteissa.
      Eka avioliitto kesti 25 v. ja loppui ystävyyssuhteeseen , josta jäi 3 hienoa poikaa .
      Nykyinen avioliitto heti perään kestänyt 7 v. ja yhä jatkuu suurella rakkaudella ja välittämisellä ...
      Olenkin maailman onnekkain nainen joka on saanut paljon rakkautta ja saanut myös itse rakastaa...

    • Anonyymi

      Ja kun Lucia lähti, Casanova "heittelehti huumauksen ja pelon välillä ja tarvitsi yliluonnollisia voimia, jottei olisi syöksynyt syvyyteen"

      • Anonyymi

        Lucia ei ole lähtenyt..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lucia ei ole lähtenyt..

        SE lähti.


    • Anonyymi

      Sitten, kun mies ei (enää) hymyile, ottaa hän suhteen vakavasti.

      Naureskelijat ja hymyilijätkin voit siis jättää omaan arvoonsa.

      • Anonyymi

        Aivan näin.

        Katsokaapa vaikkapa Vesa Keskistä Janensa kanssa. Löytyykö kuvia, joissa Vesa hymyilee? Siinä on suhteensa vakavasti ottava mies! Ottakaapa muut mallia.


    • Anonyymi

      Miten suhde jossa mies sanoo että rakastaa ja sit kun juo haukkuu minua poikaani. Sitten taas pyytää anteeksi ja sanoo että rakastaa. Kannattaako jatkaa?

      • Anonyymi

        Ei tietenkään.


      • Anonyymi

        Saman sorttinen löytyy täältäkin. Reppana alkaa pönkittää egoaan viinan voimalla. Tuijottaa omaan napaansa ja on tosi mahtava, kaiken roskasakin yläpuolella - mielestään.


    • Anonyymi

      Suhde alkaa muuttua vakavaksi kun seksiä aletaan harrastaa. Karkeana mittarina voi pitää nlitä; suuseksi 25% vakava suhde. Ykköseen penetroituminen 50% vakava suhde. Ja kakkosen korkkaaminen 75% vakava suhde. Näin siis naisen kannalta. Miehet nyt tuikkaavat reikään kuin reikään, eikä siinä vakavuutta harkita.

    • Anonyymi

      No näin miehenä voin sanoa että jos nainen suostuu elättämään mut ja antaa vähän baarirahaa niin vakavalla pohjalla suhde😁

    • Anonyymi

      Noin se on kuten sanoit. Jos et sitä toista koskaan näe, on hän botti.

    • Anonyymi

      Kaunista, täydellistä terveen ihmisen tekstiä ja mietintöä, pohdintaa. Mutta jos onkin 2 ns. Sairasta ihmistä kaksin.

    • Anonyymi

      Tarkoitan henkistä vajavaisuutta eri tasoilla, eri diagnoosein

    • Anonyymi

      Keskenkäynyt kilju jota koskaan valmistanut en nopeutti suhteenarvioitia pikaisesti.

    • Anonyymi

      No sellainen jossa välitetään mitä toiselle käy.

    • Anonyymi

      Laittoi mietteliääksi näiden keskustelujen lueskelu.
      Parisuhteissa jotka ovat kestäneet vuosikymmeniä voi ulkopuolisenakin huomata kuinka lähes 40 vuotta yhdessä ei ole rakkautta edes laimentanut. Nuoruus vuosieni ystäviä molemmat, täysi-ikäisinä ja alle 20 vuotiaina heidän suhde syttyi liekkiin.

      Itsellä elämä on ollut täysin erilaista, melko paljon suhteita, kauniita naisia. Kuka tuli nopeasti ja häipyi yhtä nopeasti, jonkun kanssa peiton alla jonkun ei.
      Eräs kuitenkin sieltä nuoruudessa jäi sydämmeeni ehkä jopa vaikutti tuollaiseen etsimisen aikakauteen.
      Se on todella merkillinen tunne, myös miehenä totean sen, kun rakastuu todella syvällisesti se tuska mikä voi olla kun tuntee ja hänkin tuntee, mutta maailma kuljettaa erilleen.
      Nyt tuosta on vuosikymmeniä ja takana on kaksi pitkää suhdetta joissa molemmissa omia loistavia hetkiä sekä huonoja ja surullisia.
      Aina, ihan aina ajatukset palaavat tuohon naiseen nuoruudessa..olisiko se todella ollut totta että se olisi ollut hän, se oikea.

      Tuo eli-ikäisen kumppanin ja rakkauden taika, sellaista me kaikki ei tulla kokemaan.

    • Anonyymi

      Suripahe-parisuhe🤪

    • Anonyymi

      Täysin oikein. Minulla on ollut molempaa lajia.

    • Anonyymi

      Miesten ei koskaan pitäisi mennä naimisiin ja lapsista sekä omaisuudesta pitäisi aina lain nojalla tehdä juridinen sopimus ja jos sitä ei tee ,saa vankilatuomion molemmat osapuolet. Maailma onon muuttunut muutta vanhan maailman säännöt ovat voimassa.
      Naimisiin meno voisi olla vaikka juhla , eikä mitään muuta. Nykyäänhän siellä valehdellaan pakanapapille päin naamaa.

    • Anonyymi

      No se on niinkuin maailmassa yleensäkin, että rahalla saa ja hevoosella pääsöö, jos nuihin ei oo varoja, pittää jäähä kotitorpan perimmääseen nurkkahan mököttään, maailma on silloin muille, ei sulle ja se joka haluu, ottaa minkä tahtoo, muille jätetähän tähteet, näin se vaan mänöö.

      Pohojanmaal ei kuoreita tarvita, sano notta se o minkinruokoo.

    • Anonyymi

      Digieksytyksessä voisi kysyä mahdolliselta kumppanilta onko hän jäämässä eläkkeelle vai tahtooko elää.

    • Anonyymi

      Joka aamu Huomenta Rakas,kahvilla pöydässä väsynein silmin harvoin sanoin mutta Rakkaudella.
      Ajattelen aina toista,miten pärjää ja autan kaikissa tilanteissa.
      Korona aika on itseasiassa lähentänyt..
      Leivon ja teen ruokaa hyvää,kuten toinenkin..
      Rakkaus on silmissä,nään miten vielä 16v jälkeen hän katsoo..
      Elämä on yllätyksiä,pieniä lahjoja,hölmöilyä hyvässä merkissä ja pierujen komenntointia:))
      Naurua ja iloa mutta on myös murheita välillä.
      Huomio toinen,kaikella miten pystyt..! Tee se Rakkaudella..!

    • Anonyymi

      Itsellä ei ole käytännössä ollut kuin yksi täysimittainen suhde.
      Se muuttui vakavaksi kun kuulin että nainen on raskaana minun siidusta.
      Lopulta jutusta puuttui paljon ap:n mainitsemia tekijöitä.
      Homma ei toiminut.
      Nyt Yksin Mietiskelen Kuinka Löytäisin Jonkun Niin *Hölmön* Naisen Joka uskaltaisi lähteä kokeilemaan kanssani niitä kemioita, rutiineja, ja, ja.. mitä kaikkea mahdollinen parisuhde sitten sisältää. Ei kai kaikkien tarvitse mennä samaan muottiin näissä asioissa vai miten ?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      917
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe