https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/03/22/miksi-millenniaali-ei-halua-olla-uskonnollinen-mutta-etsii-lohtua
Ihan hyvin kirjoitettu, mutta jotenkin jää sellainen kuva ettei Suomi maallistuisi lainkaan. Todellisuudessa sekä itseään ateistiksi kutsuvien osuus kasvaa että mm. tiedebarometrin mukaan luottamus tieteeseen kasvaa. Ei niin, että kirkosta eroavien luku kertoisi koko totuuden, mutta kuitenkin. Ei jokainen heistä suuntaa saman tien astrologille kysymään millaista voimakristalia pitäisi ostaa.
YLE uushenkisyydestä
48
341
Vastaukset
- Anonyymi
Siellä on keskustelu auki 16.4. asti.
- Anonyymi
Vapariliitto on sexpon mallin mukaan seksuaalivapausliitto, täällä Msalon korostama aihe monta kertaa, seksuaalivapaudet ja maallistuminen jne
Nyt Vapariliitto vaikenee nauorten naisten seksuaali- ja muun vapauden rajoittamisesta
Myös Yle on verorahoilla toimiva propagandatoimisto eikä
tyydytä. Janoa. Tiedon janoa. Kulttuurineuvos #veijobaltzar'in ihmiskauppaa ja seksuaalirikoksia koskeva oikeudenkäynti on ajankohtainen. Onko kukaan törmännyt yhteenkään asiaa koskevaan uutiseen?
Ei ole, vaikka Veija Paltasaari, Suomen paras demari romani kirjoittava on käsittelyssä- Anonyymi
Vapaa-ajattelijan liitto ei caikene, vaan edistää seksuaalista ja sukupuolista tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ja vapautta itsenäisiin päätöksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaa-ajattelijan liitto ei caikene, vaan edistää seksuaalista ja sukupuolista tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ja vapautta itsenäisiin päätöksiin.
Vapariliitto edistää itseään puhumalla teoreettista sontaa ei mitään filosofiaa edes
- Anonyymi
Ei toki, mutta kyllä tuossa on perää, että suuri osa ihmisistä kaipaa jotain syvällisempää kuin yksinkertaisesti en usko.
Ikävää palautetta kertoo noita saavansa somessa. Mutta kukapa ei saisi joka materiaalia tubeen laittaa ja massoja tavoittelee. Ajat ovat kuitenkin muuttuneet. Tampereella on aikoinaan ollut pakanasanomat lehti. Vastaako pakanuutenne nykyajan henkistä pakanuutta johon voi tutustua neljän lyhyen ohjeman kautta? Ostaisitko Jori brändätyn luudan satasella noidaksi itseään kutsuvalta? Vaikka syrjityn vähemmistön tukemisen vuoksi.
https://areena.yle.fi/1-50633776?autoplay=true - Anonyymi
Uskonnoton henkisyys ei tarvitse mitään kaupallisia kikkoja, joita ns. uushenkisyyden merkeissä markkinoidaan.
- Anonyymi
Ihmisen henkisyys on luonnollinen asia. Ja myös henkistä tukea voi yksi sun toinen tarvita silloin tällöin. sitä kutsutaan myös psykososiaaliseksi tueksi. Ihmiseen henkisyys on kuitenkin sidottu tiukasti ihmisen kehoon. Se ei voi toimia itsenäisesti, lennellä kaikkeudessa, vaan kulkee kiltisti, ihmisen, maan, aurinkokunnan ja linnunradan liikkeiden matkassa, ihmiseen sidottuna. Ainoastaan painetussa sanassa, äänitteissä ja kuvissa ajatukset voivat alkaa elää itsenöistä elämäänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen henkisyys on luonnollinen asia. Ja myös henkistä tukea voi yksi sun toinen tarvita silloin tällöin. sitä kutsutaan myös psykososiaaliseksi tueksi. Ihmiseen henkisyys on kuitenkin sidottu tiukasti ihmisen kehoon. Se ei voi toimia itsenäisesti, lennellä kaikkeudessa, vaan kulkee kiltisti, ihmisen, maan, aurinkokunnan ja linnunradan liikkeiden matkassa, ihmiseen sidottuna. Ainoastaan painetussa sanassa, äänitteissä ja kuvissa ajatukset voivat alkaa elää itsenöistä elämäänsä.
Menee puurot ja vellit sekaisin kun sotketaan henkisyys (aistillinen herkkyys eli kaunotunteisuus) ja hengellisyys (tunne jostain korkeammasta, isommasta tai ulkopuolisesta) toisiinsa.
- Anonyymi
Ihminen ei siis saa voida paremmin. Jos tieteessäkin haetaan ratkaisua chakroista psykologisiin ongelmiin, niin meneekö liian henkiseksi? Saako tiede lähestyä henkisiä ulottovuuksia, vai onko kiellettyä?
https://www.researchgate.net/publication/344285301_Neuroscience_and_Neuropsychology_Models_of_Brain_based_on_Saint_Amit_Ray's_114-Chakra_System - Anonyymi
Siellä on hyvä kirjoitus Kuudennelta pykälältä: "Yleinen uskonnottomuuden ja ateismin lisääntyminen sekä epäusko kirkon uskontunnustukseen dogmeihin lisääntyvät. Juttu ja media paisuttelevat erilaisia ns uushenkisyyden ilmentymiä, joita markkinoidaan myös ansaintamielessä. Suurin osa kirkon jäsenyydestä ja opista irtaantuneista ovat ihan tavallisia uskonnottomia. Ja uskonnottomaan henkisyyteen ei tarvitse kuulua mitään eriskummallisuuksia. Henkisiä elämyksiä antavat luonto, liikunta, ystävyys, rakkaus, taide, tieto, lemmikitkin. Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus on sekularismin satoa, tullut maallistumisen myötä kirkon valtiokirkolliset etuoikeudet harmittavat. Elämänkatsomustiedon kielto peruskoulussa ja lukiossakin kirkon jäseneksi liitetyiltä lapsilta ja nuorilta suututtavat."
- Anonyymi
En saanut sellaista kuvaa etteikö Suomi maallistuisi. Sen sijaan ihan oikein saa sellaisen kuvan, että ihmiset kaipaavat uskonnon tilalle muuta todellisuudesta poikkeavaa elämäänsä. Vaparien maallistumiskuvauksia kun lukee, niin saa kuvan ettei sellaista ole eikä missään tapauksessa edes saa olla. Uskontokritiikin lisäksi tarvitaankin terveen järjen jakelua ja erilaisten uskomusjuttujen kritisointia.
Ylen artikkeli voi myös olla kirkon tukema, miksi vaihtaa yliluonnollinen toiseen, kun kirkkokin on.Tässä pitäisi erottaa henkinen ja hengellinen.
Emmehän me kiistä esimerkiksi taiteen merkitystä. Ja itsestänikin on joskus lumoavaa nousta tunturissa puurajan ylåpuolelle tai vierailla vanhassa linnassa tai kirkossa (luit oikein) jossa oivaltaa jotain sukupolvien ketjusta.
Mutta tämä on eri asia kuin uskomus siitä, että tämä on jotenkin reaalimaailman ulkopuolista.- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Tässä pitäisi erottaa henkinen ja hengellinen.
Emmehän me kiistä esimerkiksi taiteen merkitystä. Ja itsestänikin on joskus lumoavaa nousta tunturissa puurajan ylåpuolelle tai vierailla vanhassa linnassa tai kirkossa (luit oikein) jossa oivaltaa jotain sukupolvien ketjusta.
Mutta tämä on eri asia kuin uskomus siitä, että tämä on jotenkin reaalimaailman ulkopuolista.Ai, no se varmaan riippuu siitä miten asiat ymmärrät. Henkisyys ja hengellisyys kun menevät usein limittäin ja hengellisyys on osa henkisyyttä.
Oikeasti olet esimerkki vaparista, joka haluaa kieltää kaiken omasta mielestään epärealistisen. Erilaisten vaihtoehtouskomusten kritisointi taas ei sovi vaparin pintaan, koska se riittää jos ihminen ei kuulu kirkkoon, silloin kaikki on hyvin. Vai onko?
Se mitä henkisyydellä tarkoitetaan, riippuu usein myös määrittelijästä. Tässä puhutaan oikeastaan uskonnottomista (järjestäytyneistä uskonnollisista liikkeistä määrättyine jumaluskoineen) vaihtoehtouskomuksista ja käytänteistä, jotka tietenkin ovat kirkon kilpailijoita.
Ahkerien uskontojen ja uskovaisten arvostelijoiden tuotoksena voidaan pitää ainakin osittain uususkomusten vapautumista. Toki ne eivät ole uusia uskomuksia, vain vanhoja, kiellettyjä uskomuksia jotka ovat matkalla ihmisen henkisessä kehityksessä. Toisille ne jäävät päälle ja toiset kasvavat niistä ulos. Joihinkin ne eivät uppoa lainkaan, kuten eivät jumaluskotkaan. Osa ihmisen henkistä kehittymistä on siis suhtautua näihin mahdollisimman järkevästi ja ymmärtää se, että ne kiinnostavat toisia. Kokonaan eri asia on sitten se, mitä niiden kanssa saa tehdä tai puoskaroida. Nykyajan astrologiakin kun on hiukan erilaista kuin aiemmin. Negatiiviset ennusteet kun tuppaavat olemaan haitallisia, niin on oltava positiivinen ja kehuttava kaikkia.
Kirkossa käyminen ei ole ongelma, jos ei ole pakko osallistua uskonnon harjoittamiseen. Monet kirkot ovat myös historiallisesti mielenkiintoisia. - Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Tässä pitäisi erottaa henkinen ja hengellinen.
Emmehän me kiistä esimerkiksi taiteen merkitystä. Ja itsestänikin on joskus lumoavaa nousta tunturissa puurajan ylåpuolelle tai vierailla vanhassa linnassa tai kirkossa (luit oikein) jossa oivaltaa jotain sukupolvien ketjusta.
Mutta tämä on eri asia kuin uskomus siitä, että tämä on jotenkin reaalimaailman ulkopuolista.Kvanttifysiikka osoittaa, että maailma on jotain vallan muuta kuin pelkästään sitä, mitä me aisteillamme koemme, vaikka se on tietysti sitäkin.
Missä maailmassa me elämme? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, no se varmaan riippuu siitä miten asiat ymmärrät. Henkisyys ja hengellisyys kun menevät usein limittäin ja hengellisyys on osa henkisyyttä.
Oikeasti olet esimerkki vaparista, joka haluaa kieltää kaiken omasta mielestään epärealistisen. Erilaisten vaihtoehtouskomusten kritisointi taas ei sovi vaparin pintaan, koska se riittää jos ihminen ei kuulu kirkkoon, silloin kaikki on hyvin. Vai onko?
Se mitä henkisyydellä tarkoitetaan, riippuu usein myös määrittelijästä. Tässä puhutaan oikeastaan uskonnottomista (järjestäytyneistä uskonnollisista liikkeistä määrättyine jumaluskoineen) vaihtoehtouskomuksista ja käytänteistä, jotka tietenkin ovat kirkon kilpailijoita.
Ahkerien uskontojen ja uskovaisten arvostelijoiden tuotoksena voidaan pitää ainakin osittain uususkomusten vapautumista. Toki ne eivät ole uusia uskomuksia, vain vanhoja, kiellettyjä uskomuksia jotka ovat matkalla ihmisen henkisessä kehityksessä. Toisille ne jäävät päälle ja toiset kasvavat niistä ulos. Joihinkin ne eivät uppoa lainkaan, kuten eivät jumaluskotkaan. Osa ihmisen henkistä kehittymistä on siis suhtautua näihin mahdollisimman järkevästi ja ymmärtää se, että ne kiinnostavat toisia. Kokonaan eri asia on sitten se, mitä niiden kanssa saa tehdä tai puoskaroida. Nykyajan astrologiakin kun on hiukan erilaista kuin aiemmin. Negatiiviset ennusteet kun tuppaavat olemaan haitallisia, niin on oltava positiivinen ja kehuttava kaikkia.
Kirkossa käyminen ei ole ongelma, jos ei ole pakko osallistua uskonnon harjoittamiseen. Monet kirkot ovat myös historiallisesti mielenkiintoisia.Erilaisten uusien/vanhojen tai uusvanhojen uskomusten kritisointi ei sovi vapareille, koska edelleen säännöllisesti soimaavat kristittyjä vuosisatojen takaisista noitavainoista ja alkuperäisuskomusten tuhoamisesta. Nyt kun ne muutamia vuosikymmeniä ovat tehneet paluuta hieman uudella twistillä ne halutaan vaieta kuoliaaksi. Niitä ei ole, niitä ei haluta nähdä ja myöntää olevan.
Viime vuosikymmeninä on ollut ufobuumeja ja erilaisia vaihtoehtohoitoja on nykyisin pilvin pimein, joille aiemmin olisi naurettu selkäkeikkonaurut. Trump/usan vaalit ja toista vuotta kestänyt korona hämmennys on nostanut salaliittoteorioita (syyllisen etsintä) ja henkioppaita (totuuden kertoja ja auttaja) kuin sieniä sateella. - Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Tässä pitäisi erottaa henkinen ja hengellinen.
Emmehän me kiistä esimerkiksi taiteen merkitystä. Ja itsestänikin on joskus lumoavaa nousta tunturissa puurajan ylåpuolelle tai vierailla vanhassa linnassa tai kirkossa (luit oikein) jossa oivaltaa jotain sukupolvien ketjusta.
Mutta tämä on eri asia kuin uskomus siitä, että tämä on jotenkin reaalimaailman ulkopuolista.Tällaisena aikana taide, joka ei palvele yhteiskuntaa, tuo siihen lisäarvoa, puhuttele antamalla samaistuspintaa eikä ole taloudellisesti kannattaavaa, ei ole arvokasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, no se varmaan riippuu siitä miten asiat ymmärrät. Henkisyys ja hengellisyys kun menevät usein limittäin ja hengellisyys on osa henkisyyttä.
Oikeasti olet esimerkki vaparista, joka haluaa kieltää kaiken omasta mielestään epärealistisen. Erilaisten vaihtoehtouskomusten kritisointi taas ei sovi vaparin pintaan, koska se riittää jos ihminen ei kuulu kirkkoon, silloin kaikki on hyvin. Vai onko?
Se mitä henkisyydellä tarkoitetaan, riippuu usein myös määrittelijästä. Tässä puhutaan oikeastaan uskonnottomista (järjestäytyneistä uskonnollisista liikkeistä määrättyine jumaluskoineen) vaihtoehtouskomuksista ja käytänteistä, jotka tietenkin ovat kirkon kilpailijoita.
Ahkerien uskontojen ja uskovaisten arvostelijoiden tuotoksena voidaan pitää ainakin osittain uususkomusten vapautumista. Toki ne eivät ole uusia uskomuksia, vain vanhoja, kiellettyjä uskomuksia jotka ovat matkalla ihmisen henkisessä kehityksessä. Toisille ne jäävät päälle ja toiset kasvavat niistä ulos. Joihinkin ne eivät uppoa lainkaan, kuten eivät jumaluskotkaan. Osa ihmisen henkistä kehittymistä on siis suhtautua näihin mahdollisimman järkevästi ja ymmärtää se, että ne kiinnostavat toisia. Kokonaan eri asia on sitten se, mitä niiden kanssa saa tehdä tai puoskaroida. Nykyajan astrologiakin kun on hiukan erilaista kuin aiemmin. Negatiiviset ennusteet kun tuppaavat olemaan haitallisia, niin on oltava positiivinen ja kehuttava kaikkia.
Kirkossa käyminen ei ole ongelma, jos ei ole pakko osallistua uskonnon harjoittamiseen. Monet kirkot ovat myös historiallisesti mielenkiintoisia."Monet kirkot ovat myös historiallisesti mielenkiintoisia."
Kirkoilla on sangen huono rakennustehokkuus ja uudelleen käyttö mahdollisuus. Nyttenkin Euroopassa puretaan parhaillaankin pois useita vanhoja kirkkoja esimerkiksi niiden huonokuntoisuuden tai sen takia ettei niille ole käyttöä jolloin aiemmin kirkkorakennuksen käytössä ollut tontti ja hautuumaa vapautuvat tehokkaamman rakentamisen käyttöön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, no se varmaan riippuu siitä miten asiat ymmärrät. Henkisyys ja hengellisyys kun menevät usein limittäin ja hengellisyys on osa henkisyyttä.
Oikeasti olet esimerkki vaparista, joka haluaa kieltää kaiken omasta mielestään epärealistisen. Erilaisten vaihtoehtouskomusten kritisointi taas ei sovi vaparin pintaan, koska se riittää jos ihminen ei kuulu kirkkoon, silloin kaikki on hyvin. Vai onko?
Se mitä henkisyydellä tarkoitetaan, riippuu usein myös määrittelijästä. Tässä puhutaan oikeastaan uskonnottomista (järjestäytyneistä uskonnollisista liikkeistä määrättyine jumaluskoineen) vaihtoehtouskomuksista ja käytänteistä, jotka tietenkin ovat kirkon kilpailijoita.
Ahkerien uskontojen ja uskovaisten arvostelijoiden tuotoksena voidaan pitää ainakin osittain uususkomusten vapautumista. Toki ne eivät ole uusia uskomuksia, vain vanhoja, kiellettyjä uskomuksia jotka ovat matkalla ihmisen henkisessä kehityksessä. Toisille ne jäävät päälle ja toiset kasvavat niistä ulos. Joihinkin ne eivät uppoa lainkaan, kuten eivät jumaluskotkaan. Osa ihmisen henkistä kehittymistä on siis suhtautua näihin mahdollisimman järkevästi ja ymmärtää se, että ne kiinnostavat toisia. Kokonaan eri asia on sitten se, mitä niiden kanssa saa tehdä tai puoskaroida. Nykyajan astrologiakin kun on hiukan erilaista kuin aiemmin. Negatiiviset ennusteet kun tuppaavat olemaan haitallisia, niin on oltava positiivinen ja kehuttava kaikkia.
Kirkossa käyminen ei ole ongelma, jos ei ole pakko osallistua uskonnon harjoittamiseen. Monet kirkot ovat myös historiallisesti mielenkiintoisia.Hengellisyys on uskonnollinen versio henkisyydestä. Uskonnon pilaama versio.
Anonyymi kirjoitti:
Ai, no se varmaan riippuu siitä miten asiat ymmärrät. Henkisyys ja hengellisyys kun menevät usein limittäin ja hengellisyys on osa henkisyyttä.
Oikeasti olet esimerkki vaparista, joka haluaa kieltää kaiken omasta mielestään epärealistisen. Erilaisten vaihtoehtouskomusten kritisointi taas ei sovi vaparin pintaan, koska se riittää jos ihminen ei kuulu kirkkoon, silloin kaikki on hyvin. Vai onko?
Se mitä henkisyydellä tarkoitetaan, riippuu usein myös määrittelijästä. Tässä puhutaan oikeastaan uskonnottomista (järjestäytyneistä uskonnollisista liikkeistä määrättyine jumaluskoineen) vaihtoehtouskomuksista ja käytänteistä, jotka tietenkin ovat kirkon kilpailijoita.
Ahkerien uskontojen ja uskovaisten arvostelijoiden tuotoksena voidaan pitää ainakin osittain uususkomusten vapautumista. Toki ne eivät ole uusia uskomuksia, vain vanhoja, kiellettyjä uskomuksia jotka ovat matkalla ihmisen henkisessä kehityksessä. Toisille ne jäävät päälle ja toiset kasvavat niistä ulos. Joihinkin ne eivät uppoa lainkaan, kuten eivät jumaluskotkaan. Osa ihmisen henkistä kehittymistä on siis suhtautua näihin mahdollisimman järkevästi ja ymmärtää se, että ne kiinnostavat toisia. Kokonaan eri asia on sitten se, mitä niiden kanssa saa tehdä tai puoskaroida. Nykyajan astrologiakin kun on hiukan erilaista kuin aiemmin. Negatiiviset ennusteet kun tuppaavat olemaan haitallisia, niin on oltava positiivinen ja kehuttava kaikkia.
Kirkossa käyminen ei ole ongelma, jos ei ole pakko osallistua uskonnon harjoittamiseen. Monet kirkot ovat myös historiallisesti mielenkiintoisia.Olen itse myös Skepsiksen jäsen. Va-liitto voisi minun puolestani aivan hyvin kritisoida myös voimakristalleja, homeopatiaa jne. Niissä vain Skepsis jo hoitaa oman tonttinsa niin ei tavallaan ole tarvetta va-puolella.
Anonyymi kirjoitti:
Kvanttifysiikka osoittaa, että maailma on jotain vallan muuta kuin pelkästään sitä, mitä me aisteillamme koemme, vaikka se on tietysti sitäkin.
Missä maailmassa me elämme?Sen, että on "enemmän kuin aisteillamme koemme", osoittavat jo mikroskoopit ja kaukoputket. Kvanttifysiikka kertoo että maailma on monimutkaisempi kuin luulemme. Ei se mitään kerro jumalien olemassaolosta.
- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Olen itse myös Skepsiksen jäsen. Va-liitto voisi minun puolestani aivan hyvin kritisoida myös voimakristalleja, homeopatiaa jne. Niissä vain Skepsis jo hoitaa oman tonttinsa niin ei tavallaan ole tarvetta va-puolella.
Kappas vain,
Kristallipuolue on saanut kannattajakorttinsa täyteen ja nopeasti.
Kansalaistorilla oli viikonloppuna mielenilmaus Vapauden puolesta - ei koronarajoituksille ja pahantahtoiselle eliitille. Energiat oli korkealla. Anonyymi kirjoitti:
Kappas vain,
Kristallipuolue on saanut kannattajakorttinsa täyteen ja nopeasti.
Kansalaistorilla oli viikonloppuna mielenilmaus Vapauden puolesta - ei koronarajoituksille ja pahantahtoiselle eliitille. Energiat oli korkealla.Valitettavasti ei sellaista huuhaata taida ollakaan jolle ei 5000 kannattajakorttia löydy. :(
Töitä riittää Skepsiksenkin saralla.- Anonyymi
jori.mantysalo kirjoitti:
Valitettavasti ei sellaista huuhaata taida ollakaan jolle ei 5000 kannattajakorttia löydy. :(
Töitä riittää Skepsiksenkin saralla.Totta. Rokotekriittisyydellä ja koronarajoitevastaisuudella on kysyntää uushenkisyydenkin piirissä. Kysyntä ja palvelutarjonta kasvaa mitä kauemmin lääketiede tahkoaa löytämättä selkeitä vastauksia.
https://yle.fi/uutiset/3-11793886
- Anonyymi
Palvon vain spagettihorviötä vatsallani syömällä hänen lonkeromaisuutensa parempiin suihin sinapilla höystettynä.
- Anonyymi
Juu, palvo vaan. Ketsupillakin maistuu ihan hyvältä.
- Anonyymi
Kyllä jehussa niin mustamonoliitti on mennyt sisään oikeassa kulmassa.
- Anonyymi
Kävin lisäämässä pari kommenttia, mutta ei julkaistu. Kuitenkin kannattaa katsoa.
- Anonyymi
Näyttää olevan sensuurilinja. Vain yksi puheenvuoro tänään.
- Anonyymi
Aina kun kirkon tutkimuskeskus pääsee ääneen, se ylikorostaa uushenkisyyttä jotenkin eksoottisilla ja vähän kummsllizilla piirteillä, jotka eivät koske enintään osaa uskonnottomien kasvavassa ryhmässä.
- Anonyymi
Kirkon tutkimuskeskuksen tutkijat korostavat ja nostavat uushenkisyyttä ja vähättelevät tavallista uskonnotonta elämää.
- Anonyymi
Tavan uskonnottomuus: yksinkertaisesti emme usko. Mitä mielenkiintoista siinä on? Uushenkisyydessä on keijuja, maahisia, henkioppaita, avaruusolentoja, energioita, tasoja ja taajuuksia. Ja kaikki nämä lupaavat onnellisuutta, henkistä kasvua ja TIETOA.
TURUN YLIOPISTO
Humanistinen tiedekunta
Historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen laitos
Uskontotiede
HULKKONEN, KATRIINA: Elämää henkimaailman, uskonnon ja yhteiskunnan rajoilla: Etnografinen tutkimus kanavoinnista, tietämisestä ja uushenkisestä yrittäjyydestä Suomessa
Väitöskirja, 287 s., 12 liitesivua
Tohtoriohjelma
JunoToukokuu 2021
- Anonyymi
Msalo Todellisuudessa sekä itseään ateistiksi kutsuvien osuus kasvaa että mm. tiedebarometrin mukaan luottamus tieteeseen kasvaa
Ihmeellistä. Miksi roikotat vapariliitossa uskovia kom eli Marxin työnarvoteoriaan ja Engelsin luonnondialektiikaan uskovia puhumattakaan lenin-stalin-pkorea-mao -oppineita, eri tasoilla tietenkin? Tämä ei ole aivan koherenttia ja voi kysyä kumpi kärsii uskostaan enemmän
vauras lestadiolainen tai mormoni
ja ne ovat usein vauraita
tai taistolainen sossussa ikänsä puuhastellut tai toverien järjestämässä veronmaksajilta kynityssä virassa elänyt ja joka haukkuu raamattu-uskovia? - Anonyymi
Mitä materialistisemmaksi maailma muuttuu, sitä enemmän inhmiset alkaa kaivata henkisyyden ja hengellisyyden piiriin.
Ihmiset huomaavat miten tyhjää elämä on kaiken tämän materian keskellä.Olen lukenut tätä väitettä jo 20 vuoden ajan. Ei vain ole käännettä näkynyt.
Ja joo, oli mm. Nokia Missio ja kertoi isoista luvuista uskoon tulleita. Vaan pieneen on sekin mennyt.
- Anonyymi
Kirkon tutkimuskeskuksen taipumuksena on suurennella uushenkizyyttä, koska mikä tahansa uskonnollisuus on parempi kuin uskonnottomuus.
- Anonyymi
Kirsisalokin viettelee lihatonta kaiken aikaa😶
- Anonyymi
Joo, tanssikoot vaan alasti. Ei kiinnosta vapareita kun on muuten niin kuivat bileet.
"Hyvinvointiteemaista Natural High Healing -festivaalia on järjestetty vuodesta 2013. Kyseessä on Suomen suurin päihteetön, savuton ja lihaton festivaali."
Ei tarvitse kirkon tutkimuskeskuksen julkaisuja lukea. Riittää kun seuraa sekulaaria lehdistöä, somea ja tv:tä niin huomaa uushenkisyyden lisääntyneen. Vapareille mikä tahansa "uskonto" on parempi kuin kirkko.
- Anonyymi
Kirkon tutkimuskeskuksen edusajat koittavat usein haastattelussa mitätöidä maallistumista paisuttelemalla kaikenlaisia kummallisuusksi.a
- Anonyymi
Kirkon tutkimuskeskus ylikorostaa tuota uushenkisyyttä, koska ihan tavallisen uskonnottomuuden laajuus pelottaa.
- Anonyymi
Tiede kuuluu ja kuvaa maailmankuvaa, vakaumus on toista, se on maailmankatsomus: tahdon, toiveiden, minin suuntaa halutaan kulkea,. Jos vakaumusta uhataan uhataan koko persoonaa, se on sisäinen näkemys, siitä riidat syntyy ja sodat.
Maailmankuva ja maailmankatsomus, vakaumus.ne on erotettava toisistaan.
Nämä halutaan sekoittaa, se tuottaa sanojen kaaoksen. Saatanallinen juoni. - Anonyymi
Vapaa-ajattelijat voivat olla henkisiä mutta ei hengellisiä. Henkisiä elämyksiä tarjoavat monet asiat.
- Anonyymi
Suomeksi: jopa kristityn näkökulmasta väki etsii vastausta puuheinästä sun muusta ilmatäyteisestä moskapaskasta.
-DeadManWalks - Anonyymi
Strategiana on vähätellä yksinkertaista, selkeää, rauhallista uskonnottomuutta.
- Anonyymi
Ei välttämättä tässä jutussa. Näkökulmakysymys. Absolutistin näkökulmasta olennaisinta on alkoholin kokonaiskulutus. Viinihifistelijän mielestä tärkeää on se, moniko siirtyy hienojen juomien maisteluun. Todellisuudessa voi kolme lopettaa viinan kittaamisen ja heistä kaksi alkaa maistella kalliita punaviinejä.
- Anonyymi
Kirkon tutkimuskeskus ylitulkitsee tuota ja väheksyy tavallisia konstailemattomia uskonnottomia.
- Anonyymi
Tyypillistä joogamattojen paisuttelua jossa väheksytään tavallista uskonnottomuutta.
- Anonyymi
Uskontotieteen professori Titus Hjelm on todennut, että media on vähän liikaa innostunut joogamatoista.
- Anonyymi
Samaan kiinnitti huomiota Teemu Taina blogissaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit327351Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e784344Mies sinä olet kaunis katsella
Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne582767- 552146
Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi281689Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s71667Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen
Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu3431424Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?
Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us131272Miksi miehet pelkäätte jotain naista?
Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.561087- 761030