"Ladattavaa hybridisähköautoa harkitsisi jo runsas kolmannes (36 %) ja täyssähköautoa vajaa viidennes (17 %)."
Eli sähköauton haluaa ostaa 53 % autonostajista.
Yli puolet autonostajista haluaa ostaa seuraavaksi autokseen sähköauton
52
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän sitä noin voi tulkita. Sähköauton ostoa harkitsi 17%. Yhtä huvin hybridi voitsisiin laskea polttomoottoriautoksi kuin sähköautoksi.
Tilanne on sama kuin ihmisroduissa. Miksi miksi mustan ja valkoisen hybridi eli mulatti lasketaan aina kuuluvaksi mustien ryhmään?
- Anonyymi
Ostaminen ja harkitseminen ovat kaksi eri asiaa. Kysyttiinkö olisiko vastaajilla oikeasti siihen ostoon varaa.?
- Anonyymi
Mikä hätä sinulla on?
- Anonyymi
Mistä tietää, että patteripetteri valehtelee?
Patteripetteri valehtelee aina, kun suunsa avaa
Kysymyshän oli "voisi harkita". Eli 83 % vastaajista on sitä mieltä, ettei missään nimessä hanki patteriautoa seuraavaksi autokseen. 17 % voisi harkita, mikä on aivan eri asia kuin "ostan varmasti".
Petteri on yrittänyt tätä samaa kusetusta ennenkin ja joutui silloinkin poistumaan paikalta häntä koipien välissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tietää, että patteripetteri valehtelee?
Patteripetteri valehtelee aina, kun suunsa avaa
Kysymyshän oli "voisi harkita". Eli 83 % vastaajista on sitä mieltä, ettei missään nimessä hanki patteriautoa seuraavaksi autokseen. 17 % voisi harkita, mikä on aivan eri asia kuin "ostan varmasti".
Petteri on yrittänyt tätä samaa kusetusta ennenkin ja joutui silloinkin poistumaan paikalta häntä koipien välissä."Patteripetteri valehtelee aina, kun suunsa avaa"
Mielenkiintoinen taktiikka tällä viherpiipertäjällä. Tekee sähköautoilun vastustajista niin naurettavia, ettei muita vaihtoehtoja kehtaa edes harkita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Patteripetteri valehtelee aina, kun suunsa avaa"
Mielenkiintoinen taktiikka tällä viherpiipertäjällä. Tekee sähköautoilun vastustajista niin naurettavia, ettei muita vaihtoehtoja kehtaa edes harkita.Patteripetteri näkee faktat oman sokean uskonsa vastustamisena.
Patteripetterin mielestä valehtelu on ok, kun ollaan "oikealla asialla" eli eri tavalla ajattelevia käännyttämässä. Samalaisin hihhuleita, kuin muutkin uskikset. - Anonyymi
Kyllä minäkin haluaisin ostaa sähköauton seuraavaksi autokseni, mutta ei ole varaa sellaiseen. Taloyhtiössämme tehtiin runsas vuosi sitten tällainen kysely että moniko asukas harkitsee sähköauton ostamista lähiaikoina tai myöhemmin. Minäkin vastasin että myöhemmin. Kyselyn perusteella viime syksynä tuli tarjous että parkipaikalle saisi hidaslataukseen sopivan latauspisteen (latasussähkö laskutetaan erikseen) ja kiellettiin lämmityspistokkeiden käyttö lataamiseen. En ole huomannut että yhteenkään lämmitystolppaan olisi asennettu tuollainen lisälaatikko (sisältää erikoispistokkeen ja sähkön mittauksen).
- Anonyymi
Sähköauto syö lapsityövoimaa ja saastuttaa gobaalisti maapalloamme. https://www.suomenuutiset.fi/sahkoautojen-tuotanto-ei-ole-ekologista-eika-eettisesti-kestavaa-koponen-punavihrea-hallitus-sulkee-silmansa-ihmis-ja-lasten-oikeuksien-rikkomiselta-seka-luonnonvarojen-tuhoamiselta/
- Anonyymi
HUOM ! Ladattava hybridi ei ole sähköauto. siinä polttomoottori joka tarvitse bensaa tai diisseliä.
- Anonyymi
Ladattava hybridi on virallisesti sähköauto.
Patteriuskovien puheissa hybridit lasketaan aina päästöttömiksi sähköautoiksi, kun valehdellaan myyntimääriä ylöspäin ja julistetaan polttomoottorien katoamista 2030 mennessä.
Luonnollisesti heti seuraavassa lausessa petteri kertoo kannakseen, ettei laske hybrideitä sähköautoiksi. Näin ei jää kellekään epäselvyyksiä siitä, minkä verran petterin puheisiin voi luottaa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattava hybridi on virallisesti sähköauto.
Patteriuskovien puheissa hybridit lasketaan aina päästöttömiksi sähköautoiksi, kun valehdellaan myyntimääriä ylöspäin ja julistetaan polttomoottorien katoamista 2030 mennessä.
Luonnollisesti heti seuraavassa lausessa petteri kertoo kannakseen, ettei laske hybrideitä sähköautoiksi. Näin ei jää kellekään epäselvyyksiä siitä, minkä verran petterin puheisiin voi luottaa,"Luonnollisesti heti seuraavassa lausessa petteri kertoo kannakseen, ettei laske hybrideitä sähköautoiksi."
Ei kai voi olla, että osa pitää ladattavia hybrideitä sähköautoina ja osa ei? Kyllä sinulla viiraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Luonnollisesti heti seuraavassa lausessa petteri kertoo kannakseen, ettei laske hybrideitä sähköautoiksi."
Ei kai voi olla, että osa pitää ladattavia hybrideitä sähköautoina ja osa ei? Kyllä sinulla viiraa.> Ei kai voi olla, että osa pitää ladattavia hybrideitä sähköautoina ja osa ei? Kyllä sinulla viiraa.
Patteriuskova pitää ladattavia hybridejä täyssähköautoina, kun tulee puhe myyntimääristä. Pelkkien täyssähköautojen myyntimäärät kun ovat niin pieniä.
Patteriuskova toimii näin - valehtelee tietosesti - vaikka onkin sitä mieltä, ettei lataushybridejä kuuluisi laskea sähköautoiksi. Mutta kiusaus moiseen on liian kova ja uskovaisten mielestä vääräuskoisille saa valehdella, kun heitä johdatellaan oikeaan uskoon.
Tietenkään patteriuskovien valehtelu ei rajoitu pelkästään tähän. Yhteen asiaan voi luottaa - patteriuskovainen valehtelee aina, kun suunsa avaa! Joko tarkoituksella tai tietämättömyyttään. Onhan valtaosa uskiksista teinipoikia, jotka vain näkevät märkiä päiväunia patteriautoista, joiden hinnat puoliintuvat joka vuosi, koska kännykätkin. - Anonyymi
Lataushybridi lasketaan sähköautoksi. Siihen voidaan ladata verkosta sähköä, jolla voidaan ajaa kymmeniä kilometrejä käynnistämättä polttomoottoria. Kun ladattu sähkö on käytetty, matka jatkuu itselataavana hybridinä bensaa poltellen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataushybridi lasketaan sähköautoksi. Siihen voidaan ladata verkosta sähköä, jolla voidaan ajaa kymmeniä kilometrejä käynnistämättä polttomoottoria. Kun ladattu sähkö on käytetty, matka jatkuu itselataavana hybridinä bensaa poltellen.
Näin saadaan tilastollisesti mahtavan suuria sähköautojen hankintalukuja. Todellisia sähköautoja on vain pieni osa tilastoiduista.
- Anonyymi
Halut ja puheet on vielä kaukana toteutuneesta sähköauton ostosta.
- Anonyymi
No ensinnäkin jos jutun lukee ja ymmärtää sen niin noita prosentteja ei voi laskea yhteen koska niissä on osittain päällekkäisyyttä. Henkilö joka harkitsisi sekä täyssähköautoa että ladattavaa hybridiä on kummassakin prosentissa mukana.
Lisäksi harkita ja haluta on käsitteellisesti aika eri asioita...- Anonyymi
Pelottaako? Miksi?
- Anonyymi
"LähiTapiolan Arjen katsaus -kyselytutkimukseen vastasi 15.–21. tammikuuta 1027 suomalaista. He edustavat maan 15–74-vuotiasta väestöä",
Kinkkimopon satulasta Teslan rattiin ja Teslan ratista rollaattorin kahvoihin. - Anonyymi
K-Lataus selvitti asiakkaidensa mielipiteitä hiljattain kyselyllä, johon vastasi kaikkiaan 3 785 henkilöä. Heistä 56 prosenttia oli täyssähkö- ja 42 prosenttia hybridiautoilijoita. Kaksi prosenttia vastaajista ei vastaushetkellä omistanut ladattavaa autoa.
Kyseisen kyselyn mukaan peräti 93 prosenttia täyssähköautoilijoista aikoo ajaa jatkossakin täyssähköautolla ja 43 prosenttia hybridiautoilijoista siirtyy todennäköisesti seuraavaksi täyssähköautoon.- Anonyymi
Mitä sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten?
0,5 % vähemmistöstä enemmistö aikoo jatkossakin ajaa patteriautolla.
- Anonyymi
On myös autonomistajia jotka ovat tyytyväisiä nykyiseen menopeliinsä.
Heille (meille) sähköautotuputus on jotain Orwellilaista joukkojenhallintaa.
Mahtava kasi ja avoin route 66 auringonlaskun suuntaan on sitä vapautta valita.
Väärinkäsityksiä välttäen sanon heti etten ole koskaan käynyt Ameriikassa.
Toivossa on hyvä elää , sano ruumismato. - Anonyymi
Luonto saastuu jalometallien esiintymis valtioissa ja käy tukalaksi jos kaikki muuttaa pohjoiseen??
- Anonyymi
Itsellä kriteerinä on edelleen ei ranskalainen, ei korealainen, ei halvan pään saksalainen taikka VAG-konsernin auto. Joten plugineista vaihtoehdoiksi jää jäljelle BMW/Mersu tai täyssähköstä long range Tesla (Leaf suuremmalla akulla voisi hyvällä kärsivällisyydellä riittää tai lopettamalla kotimaan matkailu). Hintaa tulee kaikille vaihtoehdoille sen verran, ettei auta kuin odottaa, että konservatiivisemmat valmistajat liittyvät sähköbuumiin mukaan.
- Anonyymi
Polttoaineen kallistumista ei estä mikään, ei edes kansalaisaloite
https://tekniikanmaailma.fi/polttoaineen-kallistumista-ei-esta-mikaan-ei-edes-kansalaisaloite/- Anonyymi
Kyllähän se tiedetään että Suomessa polttoainevero on valtion lypsylehmä. Vaikka kansalaisaloite menee eduskunnan käsittelyyn joskus myöhään syksyllä, käsittelyssä vaan todetaan ettei veroa voida poistaa tai sitten sen tilalle otetaan jo valmiiksi suunniteltu kilometrivero. Eipä silti tuo kilometrivero polttoaineveron korvaajaksi olisi omalta kannaltani parempi vaihtoehto kun autoni polttoaineen kulutus on aika iso ja ajan vähän vuosittain. Todennäköisesti maksaisin selvästi vähemmän veroja kuin nyt.
Niin - jokainen hankkii autonsa toivottavasti sen mukaan, mihin käyttöön sitä tarvitsee.
Omalta kohdaltani ajot lämpimänä vuodenaikana pääkaupunkiseudulta Mikkeliin (2x 245 km) ja mökkeilyyn aina liittyvä pienehkö kuljetustarve, vaikuttaa sekä auton kokoon, että sen käyttövoimaan.
Joku sanoo, että tilaa tavarat pihalle!
Pienehkötkin tuotteet toimitetaan nykyään kumma kyllä isolla kaappiautolla.
Sellainen ei mahdu perillä kääntymään tai myllää ainakin pihan, jos tilaa toimitettuna.
Täyssähköauto ei käy, koska ensiksi pihalle pitäisi tilata tolppa, jossa lukee:
230V AC, 3 x 25A!
Lisäksi sitä sähköä pitäisi sitten käyttää muuhunkin kuin auton lataamiseen ja yhden 60W-lampun polttamiseen. Sähkön vuotuiset kiinteät perusmaksut (12kk) olisivat aika pienellä vuosikulutuksella merkittävät ja vuotuinen kiinteistövero nousisi sähköistyksen myötä.
Ei jatkoon!- Anonyymi
Eli sähköä ei vielä teilläpäin ole keksitty? Ulkohyyskä, oma navetta ja lehmä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sähköä ei vielä teilläpäin ole keksitty? Ulkohyyskä, oma navetta ja lehmä?
...ja vain 4 hehtaaria peltoa.
- Anonyymi
"Täyssähköauto ei käy, koska ensiksi pihalle pitäisi tilata tolppa, jossa lukee:
230V AC, 3 x 25A!"
Ei vissiin siis ole tilaa siinä bensapumpun vieressä?
- Anonyymi
Joo, joo... Minäkin haluaisin ostaa lentokoneen, mutta ei se tarkoita että ostan.
Puhuin vain täyssähköauton soveltumattomuudesta omaan käyttööni ja osuudestani metsätilasta Mikkelin kaupungissa, koska asun pääkaupunkiseudulla. Tila on vajaat 60 ha.
Kerroin edelleen, että kiinteistön verotusarvon muuttumisen vuoksi, sitä sähkötolppaa ei kannata vain auton lataamista varten tilata, mikäli muu sähkönkäyttö kesäkautena on pientä ja muita vaihtoehtoja on olemassa.
Suuret aurinkopanelit ja hyvä akkukapasiteetti mahdollistavat jo nykyisin kaupunkimaisen kahvinkeiton sähköllä, koska keittimen hetkellinen tehontarve on n. 1.000 W /230V
Teoriassa paneleja ja akkukapasiteettia voisi tietenkin moninkertaistaa, mutta siitä tulisi silloin jo "panelipuisto." Mikkelissä oleskelun aikana sähköauton akkua ei nykykeinoin saada aurinkosähköllä täyteen niin, ettei kotimatkallakaan olisi tarvetta pysähtyä.
On myös pilvisiä päiviä ja joskus sataa, joten sähköä tulisi olla varallakin.- Anonyymi
Noniin, tuo selvittikin hyvin. Alkuun kuulosti kuin olisit asunut vakituisesti sillä tilalla.
Olet piikki sähköautoilijoiden lihassa. Sähköuskovat haluavat uskoa, että kaikilla on latausmahdollisuus pihassa eikä kellään ole aihetta, syytä tai tarvetta poistua valtaväyliltä, jotka ovat täynnä ruuhkattomia ja ilmaisia 100 kW latausasemia.
Samat vaivat lie saarimökkien omistajilla yms. Jos matkan päätepisteessä ei saa autoa ladattua tulee vielä tarvetta tehdä jotain koukkauksia matkalla, niin välitankkauksia tarvitaan. Sitten on käsissä ongelmat. Alle 50 kW tehoilla 100 km tankkauskin ottaa pari tuntia. Siis väh. 50 kW pitää olla, mutta latureita saattaa olla 1 ainokainen isolla alueella. Jos se on varattu = odota ½ h tai aja 40 km seuraavalle = myös ½ h.
Ratkeaisi rakentamalla lisää, mutta onkohan kannattavaa? Nyt patteriautokuskit laskeskelee, maksaako 100 km sähköt 2 vai 3 € per 100 km. Ei oikein kuulosta siltä, että pikalatauksesta oltaisiin valmiita maksamaan pelkän sähkön hintaa enempää -> ei saa kymppitonnien investointia kuoletettua -> turha odottaa, että näitä tulisi kovinkaan vauhdilla lisää.
Vertailun vuoksi; uuden & kalliin auton hinta voi laskea melkein tonnin per kk. Tekee 1 €/h arvonalenemaa. Auton arvo laskee mökkireissun aikana 50 €, mutta jengi keskittyy vain nipistämään senttejä "polttoainekuluista". - Anonyymi
Mikähän estää lataamasta johonkin 50-80% tasolle ennen mökille kurvaamista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän estää lataamasta johonkin 50-80% tasolle ennen mökille kurvaamista?
Mikä estää patteripetteriä ymmärtämästä, että autolle voi olla muutakin käyttötarkoitusta, kun ajaa kerran vuodessa johonkin laskettelukeskukseen?
Jos siellä mökillä vietetään enemmän aikaa - käydään välillä heittämässä kauppareissa tai jossain kesäriennossa, niin ne patteriauton kilometrit on äkkiä loppu. Sitten kiva läheä heittämään 2-3 h keikkaa pikalaturin ääreen (väh. 50 km/kolme varttia suuntaansa, ½ h latausta). Plus jonottaminen päälle - ei pikkupaikkakunnilla nyt ole kuin se yksi ainokainen pikalaturi tarjolla.
Latausmahdollisuutta ei välttämättä ole pihassa - ei lainkaan sähköä, autoa ei saa ajettua ihan mökin viereen, ei pistorasioita ulkona (joku vanha/vuokramökki), saarimökki... vai pitääkö mökkivieraiden laittaa reunaehdoksi isäntäväellä "asentakaa latausasema pihalle"?
Moottoritieajo 120 km/h vauhdilla syö akkua ihan eri tahtiin kuin maantieköröttely. 150 moottoritietä ja akku ladattu petterin ohjeen mukaa 50-80 % tasolle. Nimellinen toimintasäde 400, nyt "tankissa" 200-320 km, mutta moottoritiellä kulutus kolmanneksen suurempi -> akku tyhjä 150-240 km jälkeen.
Sama juttu talvipakkasilla. 400 km toimintasäteestä voi tulla 250 km. ETENKIN kun ei saa autoa esilämmitettyä tolppasähköllä ennen ajoon lähtöä.
- Anonyymi
Älkää taistelko turhaa vääjäämätöntä kehitystä vastaa. Sähköautot vyöryvät. Vyöryvät sitä kovemmin mitä kovemmin taistelette.
Kiitos, anonyymi, 11:35h tänään!
Kyllä minäkin sen täyssähköauton ostan, kunhan autojen käytännön ajomatkat alkavat olla sen pituisia, ettei latausjonossa koko aikaa tarvitse seistä. Saatan jopa tyytyä nykyistä pienempään - lue: kevyempään autoon.
Tässä oli lisäksi puhe siitä, että ajonopeudet moottoriteillä saattavat pudota, koska patteriautoilla on kuitenkin ajettava nykyistä maltillisemmin, jotta energiaa olisi riittävästi.
Uskon helposti myös sen, että tulevaisuus on sähkön, mutta tuskin vielä v. 2030.- Anonyymi
Kyllä se on vuonna 2030. Sinä vuonna loppuu polttomottoriautjen tarina, Uusina niitä ei silloin enää myydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on vuonna 2030. Sinä vuonna loppuu polttomottoriautjen tarina, Uusina niitä ei silloin enää myydä.
Olet väärässä. Silloin niitä ei saa enää VALMISTAA, You know...
Ja ajaa saa vielä senkin jälkeen....
Miksi tällä palstalla aina täytyy väsyä!
Uskon tietenkin, ettei polttomoottoriautoja valmisteta vuoden 2030 jälkeen, enkä siitä ole kinannut.
Olen vain pitänyt nykytekniikalla myytäviä, tavalla tai toisella sähköä voimanlähteenä käyttäviä autoja omiin käyttötarkoituksiini sopimattomina.
Autojen on oltava sellaisia, että niillä yhdellä latauksella voi ajaa 300 - 400 km yhteen soittoon .
Odotan siis, että niille, jotka vain tämän auton lataamisen vuoksi olisi hankittava sähköliittymä myös kesäpaikalleen, jollain lailla kompensoitaisiin liitynnästä aiheutuvat hankintamenot mukaanluettuna hankintaan liittyvä verotuskäytäntö.
Nykyinen autoni toimii aivan hyvin vielä vuonna 2030, joten tässä on ns. aikaa "katsoa ja odottaa."
Arvioin sen ajokilometrilukeman MB S212 220CDI nykyisillä ajoilla olevan silloin 01.01.2030 noin 350.000 km.
Paaliin?
Ei, ellei dieselautoja tai polttoainetta aleta verottaa niin, ettei ajo kannata.- Anonyymi
Tulevaisuus on jo täällä, mutta ei ole tasa-arvoisesti jakautunut.
Siis saahan nytkin 60t€ Tesla Model 3 LR AWD:n, jolla pääsee WLTP:n mukaan 560 km ja ihan käytännössäkin 450 km latauksella. Talvella pahimmilla pakkasilla vain 350 km. Joten se sopisi profiiliisi. Mutta on vielä toki järjettömän kallis.
Jossain vaiheessa sinulle sopiva sähkäri tulee. En tosin usko, että ihan 2030 asti tarvitsee odottaa. Anonyymi kirjoitti:
Tulevaisuus on jo täällä, mutta ei ole tasa-arvoisesti jakautunut.
Siis saahan nytkin 60t€ Tesla Model 3 LR AWD:n, jolla pääsee WLTP:n mukaan 560 km ja ihan käytännössäkin 450 km latauksella. Talvella pahimmilla pakkasilla vain 350 km. Joten se sopisi profiiliisi. Mutta on vielä toki järjettömän kallis.
Jossain vaiheessa sinulle sopiva sähkäri tulee. En tosin usko, että ihan 2030 asti tarvitsee odottaa.Telkkarissa esiteltiin viime viikolla jossain auto-ohjelmassa Corsa-E.
Hintaluokka uutena n. € 35.000,-
Omapainoa 1500 kg, eli jos sen ajaa lepikkoon, tarvitaan enemmän työntäjiä kuin aikaisemmin.
Sellaisen pystyn ostamaan vaikka heti, mutta se on siis kooltaan ja kuljetustarpeeseemme vaatimaton.
Entä maantiellä?
Tavanomasia moottoritienopeuksia ajaen voi olla, ettei sittenkään riitä.
Tunnetusti moottori ei liene meluisa, mutta miten auton rengas- ym. muut ajoäänet kantautuvat ohjaamoon?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulevaisuus on jo täällä, mutta ei ole tasa-arvoisesti jakautunut.
Siis saahan nytkin 60t€ Tesla Model 3 LR AWD:n, jolla pääsee WLTP:n mukaan 560 km ja ihan käytännössäkin 450 km latauksella. Talvella pahimmilla pakkasilla vain 350 km. Joten se sopisi profiiliisi. Mutta on vielä toki järjettömän kallis.
Jossain vaiheessa sinulle sopiva sähkäri tulee. En tosin usko, että ihan 2030 asti tarvitsee odottaa.Yli 100000 e/v ansaitsevia on Suomessa 2% palkansaajista. Kova on halu sähköautoon jos siitä suostuu pulittamaan puolentoista vuoden bruttoansionsa. Eli lähes 3 vuoden nettoansiot.
- Anonyymi
Harkita voi toki kaikenlaista mutta realiteetit on seuraavat. Suomalaisen auton keskihinta on alle 4000e ja sen hintaista sähköautoa ei ole olemassa. Suomessa autoilu on tehty tosi kalliiksi autoilija maksaa ei autoiluun liittyviä maksuja joka vuosi 7 miljardia samasta syystä autokantamme on todella vanhaa. Moni ajaa 80-90 luvun autoilla edelleen. Niin kauan kun ei ole olemassa hyvää toimivaa sähköautoa hintaluokassa 500-4000e suuri joukko suomalaisia ei sitä pysty ostamaan edes velaksi. Ehkä joku 5-15% pystyy hankkimaan sähköauton koska on rahaa.
- Anonyymi
"Suomalaisen auton keskihinta on alle 4000e ja sen hintaista sähköautoa ei ole olemassa."
Kerropa toki, minkä polttomoottoriauton tuolla rahalla saa uutena.
Jään odottamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suomalaisen auton keskihinta on alle 4000e ja sen hintaista sähköautoa ei ole olemassa."
Kerropa toki, minkä polttomoottoriauton tuolla rahalla saa uutena.
Jään odottamaan.Ei mitään. Siksi autokantamme romutusikä juuri onkin 25 vuotta. Suomalaisen kottero on ekaa kertaa ajettu ulos liikkeestä siis 1990-luvun puolivälissä!
Tuossa linkissä jos laskee yhteen prosentit saa 143%, eli uuden auton ostaa 143%.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833872
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342773Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä962190Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201697Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261658Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281488
- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731453