mitä pitää sisällään kristinusko. On meinaan tosi kirjavia uskontoja, kirkkoja ja lahkoja. Tarjontaa on ja kaikki sanovat, minä olen kristitty. "Minä olen " ei tarkoita tässä tapauksessa että itseään kristityksi kutsuva on jumala.
Kuka on kristitty ja
45
272
Vastaukset
Niinpä. Eikö Jeesuksen pitäisi yhdistää? Miksi sitten on tuhansia eri kirkkokountia, joilla ei ole ehtoollisyhteyttä keskenään? Mikä se sellainen seurakunta on, joka kyttää ja vahtii kuka käy heidän ehtoollisellaan?
- Anonyymi
1. Kor. 3:4 Jos yksi sanoo: "Minä olen Paavalin puolella", toinen taas: "Minä Apolloksen", ettekö silloin ole kuin ihmiset ainakin?
5 Mikä sitten Apollos on? Tai Paavali? He ovat palvelijoita, jotka ovat johtaneet teidät uskoon, kumpikin siinä tehtävässä, jonka Herra on hänelle antanut.
6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala antoi kasvun.
7 Istuttaja ei siis ole mitään, ei myöskään kastelija, vaan kaikki on Jumalan kädessä, hän suo kasvun.
8 Istuttaja ja kastelija ovat samassa työssä, mutta kumpikin saa palkan oman työnsä mukaan.
9 Me olemme Jumalan työtovereita, te olette Jumalan pelto ja Jumalan rakennus.
10 Jumalalta saamani armon mukaan olen taitavan rakentajan tavoin laskenut perustuksen, jolle joku toinen rakentaa. Mutta kukin katsokoon, miten rakentaa.
11 Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea.
12 Rakennetaanpa tälle perustukselle kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
13 aikanaan tulee ilmi, mitä kukin on saanut aikaan. Tuomiopäivä sen paljastaa: se päivä ilmestyy tulenliekeissä, ja tuli koettelee, millainen itse kunkin aikaansaannos on.
14 Se, jonka rakennus kestää, saa palkan.
15 Se taas, jonka rakennus palaa, kärsii vahingon. Itse hän tosin pelastuu, mutta kuin tulen läpi. - Anonyymi
Erottavia tekkijöitä on tasan yksi: evankeliumi on kadoksissa.
Evankeliumin sanoma on se, että maailma on jo sovitettu.
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.
Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
"Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!"
Missään kohtaa yllä olevista ei sanota, että sovitus on "asetettu tarjolle", "vastaanotettavaksi", vaan niissä sanotaan, että maailma, Jumalan viholliset, kaikki, me ja koko maailma on jo sovitettu Jumalan kanssa.
Tätä on evankeliumi. Mutta kuka evankeliumia julistaa? Ei juuri kukaan. Siksi kai on sen miljoona oppia ja lahkoakin, kun evankeliumi on kadoksissa.
Ja käänteisesti: jos kaikki sisäistäisivät evankeliumin, ketä kiinnostaisivat enää sellaiset asiat, joista nyt kiistellään? - Anonyymi
Kerroppa miksi ihminen menee ehtoolliselle? Mikä on sen tarkoitus ja merkitys?
- Anonyymi
Höpö höpö. Kaikki kristilliset kirkkokunnat ja yhteisöt puhuvat samasta asiasta - hieman erilaisin korostuksin.
- Anonyymi
Puhuvat Lutherista, Ellen G. Whitesta, Rutherfordista, Lestadioksesta, Buddhasta, taolaisuudesta ja tuhansia muita silmänkääntäjää ja valehtelijaa. Eiks se niin ole ?
- Anonyymi
Korostuserojen lisäksi eri suunnat tuomitsevat toisiaan ikuiseen kadotukseen, kuten tälläkin palstalla tuomitaan pelkän lapsikasteen saaneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuvat Lutherista, Ellen G. Whitesta, Rutherfordista, Lestadioksesta, Buddhasta, taolaisuudesta ja tuhansia muita silmänkääntäjää ja valehtelijaa. Eiks se niin ole ?
Tämä on erittäin tärkeää tietoa Lutherilta. Ymmärtäväinen Lutheri tunnisti pedon, antikristuksen paavin, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi. Tätä ymmärrystä ei kaikilta löydy, ei läheskään.
Ymmärrys ei ole jokaisen herkkua. Ymmärtäväisiltä otetaan tietoa. Ellenikin sai tietoa Lutherin kirjoituksesta mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen paaviin.
1234567---
- Anonyymi
Kristinuskoon kuuluu viisi uskontunnustusta joiden takana on seistävä, jotka on tunnustettava ja joihin on uskottava ollakseen kristitty ja erottuakseen harhaopeista. Nämä uskontunnustukset ovat ne alkuaikoina yhdessä laaditut ja yhdessä sovitut ohjonuotat siitä mitä kristinusko on ja mihin siinä uskotaan.
Jokaisessa uskontunnustuksessa esitetään seuraavat:
On yksi Isä Jumala, Herramme
On yksi Poika, Jeesus Kristus
On yksi Henki, Pyhä Henki
Yhdessä kolminaisuus on samaa olemusta
Jeesus siksi Pyhästä Hengestä
Maria synnytti neitseellisesti
Jeesus on ihmiseksi tullut Jumala
Jeesus ristiinnaulittiin ja kuoli jotta saamme syntimme anteeksi
Jeesus nousi kuolleista jotta mekin saamme nousta ja elää- Anonyymi
evankeliumissa, Jeesus kyllä varoitta, harhaanjohtajista,
"Kavahtakaa vääriä profettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia" Matt: 7: 15
erityisesti, tuo: k a v a h t a k a a (elikkä "juoskaa pakoon", tms !!) - Anonyymi
Onko uskontunnustukset Jeesuksen tekemiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko uskontunnustukset Jeesuksen tekemiä.
"Apostolinen uskontunnustus, on jo varhaisilta ajoilta, n. 300, jkr.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helluntailaisuus = n. 1900 - luvulta, Amerikasta peräisin, Suomessa yksi perustajajäsenistä, amerikkalaissyntyinen, Villiam Seymore, joka sittemmin tuomittiin homouden harjoittamisesta vankeuteen, v. 1925, siinä jotakin, helluntailaisuuden"alkuperustuksista. ns. "juuret".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin sitä tarvitaan? Se on katolisen kirkon tekemä ihmisoppia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin sitä tarvitaan? Se on katolisen kirkon tekemä ihmisoppia.
IHMISIÄ ne kaikki raamatun henkilötkin, olivat: Matteus, Markus, Luukas, Johannes, Paavali, Timoteus, jne.
ei yhtään "evankeliumia" ollut vielä Jeesuksen aikana, eikä yhtään Paavalin kirjettä, jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IHMISIÄ ne kaikki raamatun henkilötkin, olivat: Matteus, Markus, Luukas, Johannes, Paavali, Timoteus, jne.
ei yhtään "evankeliumia" ollut vielä Jeesuksen aikana, eikä yhtään Paavalin kirjettä, jne.Juu, mutta he kirjoittivat mitä Jeesus sanoi ja opetti. Toki he kirjoittivat omia mielipiteitä kuten Joh. 21:25.
Jeesus sanoi joka uskoo minuun niin silloin riittää kun uskoo mitä Hän sanoi. Kaikki muu on ihmisen sanaa myös Raamatussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, mutta he kirjoittivat mitä Jeesus sanoi ja opetti. Toki he kirjoittivat omia mielipiteitä kuten Joh. 21:25.
Jeesus sanoi joka uskoo minuun niin silloin riittää kun uskoo mitä Hän sanoi. Kaikki muu on ihmisen sanaa myös Raamatussa.onhan seurakunnissa paljon, mitä "ei Jeesus tehnyt", kuten hengelliset laulut, virret, runot, jotka kuitenkin "Jumalan kiitosta, Jumalan palvelemista", jne.
mitä nyt sitten, EI saisi olla ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onhan seurakunnissa paljon, mitä "ei Jeesus tehnyt", kuten hengelliset laulut, virret, runot, jotka kuitenkin "Jumalan kiitosta, Jumalan palvelemista", jne.
mitä nyt sitten, EI saisi olla ??Raamatussa ei ole todistusta että Jeesus olisi laulanut lauluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ei ole todistusta että Jeesus olisi laulanut lauluja.
niinhän kirjoittaja juuri mainitseeksin:
"onhan paljon SEURAKUNNASSA, mitä Jeesus EI tehnyt, (hengelliset laulut, virret, jne) , kristilliset seurakunnat on aina olleet, ensimmäisen seurakunnna perustamisesta lähtien.
kristillisessä seurakunnassa, raamatun sanoin, Paavalin opetus,
"kenellä virsi, kenellä laulu" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Raamatussa todistetaan Jeesuksen laulaneen, veisanneen.
Tämä tapahtui ehtoollisen asettamisen yhteydessä.
22 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini".
23 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille; ja he kaikki joivat siitä.
24 Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.
25 Totisesti minä sanon teille: minä en juo enää viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa."
26 Ja veisattuaan kiitosvirren he lähtivät Öljymäelle.
( Mark. 14)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viiniä kyllä joi "miehekkäästi"
- Anonyymi
” Mitä pitää sisällään kristinusko ? ”
Erinomainen kysymys AP’lta ja tällä kertaa pitää hattua nostaa geeäffälle/BertieQvistille [23.03.2021 07:38] erinomaisesta vastauksesta.
Kristinuskon taustalla on kaikkeudessa tapahtunut Luciferin lankeemus ylpeyteen ja lumoutuminen omaan erinomaisuuteensa. Sitten joskus tuhansia vuosia sitten Jumala loi ihmisen tänne Tellukselle ja salli syntiinlankeemuksen tapahtua. Miten ja milloin nämä Raamatussa kerrotut synnin alkuperää kuvaavat kertomukset (Jes. 14, Hes. 28 ja 1.Moos 3) todella tapahtuivat, on meiltä ihmisiltä salattua ja itse kukin voi niitä tykönänsä lisää spekuloida. Mutta itse asia - syntiinlankeemuksen todellisuus täällä Telluksella – on kaikkien havaittavissa: kärsimystä, kiistelyä, sotia, kostoa, . . . , sote-uudistusten epäonnistumista Suomen poliittisilta päättäjiltä vaikka kaikki heistä myöntävät itse sote uudistuksen välttämättömyyden. Tämä listan viimeinen toki ’kevennyksenä’ :-D .
Itse kristinusko pitää sisällään Jumalan valmistaman pelastuksen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Noin 2000 vuotta sitten tämä pelastussuunnitelma sai täyttymyksensä Golgatan keskimmäisellä ristillä ja Kristuksen ylösnousemuksessa. Näitä tapahtumia ei voi tieteellisesti verifioida; niiden merkitystä ei yhdenkään ihmisen kognitiiviset kyvyt riitä tyhjentävästi selittämään edes itselleen, saati sitten toisille ihmisille.
Jumala loi ihmisen, ei kristittyä. Ja todella koko maailma ja kaikki ihmiset on sovitettu. Temppelin esirippu on Jumalan toimesta repeytynyt ylhäältä alas asti. Kukaan ihminen ei ole liian huono, paha, epäonnistunut, . . . , viheliäinen, etteikö sovitus ja pääsy Jumalan yhteyteen (kaikkein pyhimpään) Kristuksen veriuhrin ansiosta olisi mahdollista.
Sitten se, miten sovituksen ja Jumalan valmistaman pelastuksen sisäistänyt ihminen omassa maallisessa elämässään elää pelastustaan todeksi eli harjoittaa pyhityselämäänsä täällä Telluksella, on aihepiiri, josta voidaan kiistellä. Mutta jos pyhitys nähdään sovitetun ihmisen etuoikeutena eikä vaatimuksena ja jos nähdään sovitetussa ihmisessä yhä vaikuttava viheliäisyys, ei tämä kiistely (näkemysten ja raamatun tulkinnan erilaisuus) juuri kristittyjen yhteyttä turmele, pikemminkin rikastuttaa ! - Anonyymi
Kuka on kristitty?
Ensinnäkin kristitty on kaikkein suurin arvonimi, jota ihminen voi omalle kohdalleen saada.
Ja kuinka kristityt on voinut tunnistaa alkuseurakunnan alusta alkaen.
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
( Apt 9)
Kristittyjä ovat: "kaikki jotka Herranaan avuksensa huutavat Jeesusta Kristusta".
Mitä se tarkoittaa, että ihminen avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Monia asioita, mutta tiivistettynä silloin ihminen tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja alistuu Herransa pealvelijaksi.
Turvautuu Herraansa kaikessa ja tottelee Herraansa, elää siten että hänet voi tunnistaa Jeesukseen uskovaksi.
Ja kuinka kristityksi voi tulla?
Kristityksi tullaan Jumalan voimasta, mikä on pelastuksen evankeliumissa. Osa kuulijoista ottaa pelastuksen evankeliumin, sanan rististä, kuultuaan julistetun sanan vastaan, antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa, kääntyy sydämestään Herran puoleen.
8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
( Room 10)
Jeesus sanookin:
25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
( Joh 11)
Joka siis eläessään ottaa vastaan pelastuksen evankeliumin.
Ja kristityt, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyt, Jeesuksen pyhät, voi tunnistaa siitä ainoasta nimestä, mikä on ihmisille annettu, missä pelastua.
Jumalan seurakunta koostuu kristityistä.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
(1Kor 1)
Usko Toivonen- Anonyymi
Miten kirkon opit kuuluvat nk kristityn elämään. Kuka niitä tarvitsee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onneksi Kirkkoon saa mennä, kenellekään selittämättä, kuka menee hiljentyyn, kuka puheet, kuka laulut, kuka rukoilee, jne.
- Anonyymi
Niin, me huudamme avuksi Kristusta, Jeesus on tie Isän luokse. Me kristityt olemme kristittyjä. Jeesus sanoi opetuslapsilleen rakastakaa toisianne.. Miten me kristityt, Jeesuksen opetuslapset, rakastamme vainoojiamme, kun me emme pysty rakastamaan edes toisiamme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, me huudamme avuksi Kristusta, Jeesus on tie Isän luokse. Me kristityt olemme kristittyjä. Jeesus sanoi opetuslapsilleen rakastakaa toisianne.. Miten me kristityt, Jeesuksen opetuslapset, rakastamme vainoojiamme, kun me emme pysty rakastamaan edes toisiamme.
Koettakaa edes pyrkiä rakastamaan vainoojianne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onneksi Kirkkoon saa mennä, kenellekään selittämättä, kuka menee hiljentyyn, kuka puheet, kuka laulut, kuka rukoilee, jne.
Tapakristitty tekee juuri noin välittämättä siitä mitä laitostunut kirkko opettaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarpeen olisi saada tarkennus mikä on näkemyksesi taustalla oleva "oppi"?
Kaikki seurakunnat, missä on esillä sana rististä, pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ovat tarpeellsia.
Sehän on kristittyjen tehtävä julistaa evankeliumia ristiinnaulitusta Vapahtajasta, Jeesuksesta Kristuksesta.
Seurakuntayhteys on hyvin tärkeä, Jumalan huonehan on elävistä kivistä kookoontuva uskovien joukko.
1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä".
,
4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
.
5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".
(1Piet 2)
Kristityt eivät siis panettele ketään, vaan näkevät kaiken yllä Kristuksen uhrautumisen arvon veljissään ja sisarissaan.
Opit riitelee ja oppien julistajat saavat aikaan vain hajaannusta, tahtovat käännyttää ensisijaisesti ihmisiä opilleen, eivät Jumalan valtakuntaan.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki seurakunnat, missä on esillä sana rististä, pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ovat tarpeellsia.
Sehän on kristittyjen tehtävä julistaa evankeliumia ristiinnaulitusta Vapahtajasta, Jeesuksesta Kristuksesta.
Seurakuntayhteys on hyvin tärkeä, Jumalan huonehan on elävistä kivistä kookoontuva uskovien joukko.
1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
,
4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
.
5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".
(1Piet 2)
Kristityt eivät siis panettele ketään, vaan näkevät kaiken yllä Kristuksen uhrautumisen arvon veljissään ja sisarissaan.
Opit riitelee ja oppien julistajat saavat aikaan vain hajaannusta, tahtovat käännyttää ensisijaisesti ihmisiä opilleen, eivät Jumalan valtakuntaan.
Usko ToivonenOppiko? Kolminaisuusoppi esimerkiksi. Tunnustat kai rehellisenä ihmisenä UT että se on ihmisen luoma teoria ja käsitys josta Jeesus ei puhunut sanaakaan.
Samoin evl kirkon oppi vauvakasteesta tai että ehtoollisella saa synnit anteeksi. Tässä muutama. Kun ollaan hellarien palstalla niin hekin julistavat kolminaisuusoppia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
,
.
(1Piet 2)
Usko ToivonenMinä myös ajattelen näin. Kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapakristitty tekee juuri noin välittämättä siitä mitä laitostunut kirkko opettaa.
"sydämen uskolla, tullaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan"
Room: 10: 10 - Anonyymi
"Ensinnäkin kristitty on kaikkein suurin arvonimi, jota ihminen voi omalle kohdalleen saada."
Minua ei ihmisten toisilleen antamat nimitykset kiinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ensinnäkin kristitty on kaikkein suurin arvonimi, jota ihminen voi omalle kohdalleen saada."
Minua ei ihmisten toisilleen antamat nimitykset kiinnosta.Pietari kirjoittaa kristitty nimestä.
16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.
( 1Piet 4)
Ja kysymyksessähän on nimi, mikä kohdistuu Jeesukseen Kristukseen.
Ja nimihän on vain heillä, joille Jumala on lahjoittanut nimen perustan, uskon Jeesukseen Kristukseen.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta minä sanon teille, rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta." Mt 5. 44 Tämäkin yhdistää kristittyjä.
- Anonyymi
Tee testi oletko todella kristitty.
https://www.neverthirsty.org/seeking-god/marks-of-a-christian/self-inventory-test/- Anonyymi
Jeesus sanoi seuratkaa minua. Jeesus sanoi uskokaa minuun. Jeesuksen seuraajat eivät usko ihmistä eikä heidän oppeja eikä uskontunnustuksia.
- Anonyymi
Kannattaa sisällään lukea niitä raamatunkirjeitä niin ei tarvitse liittyä tuohon palstahelluntailaiseen.
- Anonyymi
Minulla ei ole väliä kutsuuko joku minua ihmisten nimeämällä kategorialla nimeltään kristitty. Aivan sama kutsutaanko minua kristityksi vai ei. Mieluummin ei. Haluan uskoa Vanhan testamentin Jumalaan niin kuin alkuteksit hänestä opettavat.
- Anonyymi
> Kuka on kristitty
Alunperin kristitty tarkoitti Jeesuksen opetuslasta:
"Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi."
Apostolien teot 11:26
Ja Jeesuksen opetuslapsi on henkilö, joka pysyyy Jeesuksen sanassa.
"Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi"."
Joh. 8:31-32- Anonyymi
Totta. Tervettä tekstiä Jeesuksessa. Amen.
- Anonyymi
Jeesuksen sanoja ja opetuksia noudattavat uudestisyntyneet ihmiset ovat kristittyjä (ja Jumalan lapsia).
Jos joku on Jumalan lapsi, niin se näkyy hänen käytöksestään ja tavoistaan (moraali) uuden liiton ohjeiden ja käskyjen mukaan, jotka on mainittu Uudessa testamentissa (ne ovat Jeesuksen ja apostolien sanoja/ opetuksia uutta liittoa varten).
On myös vanhan liiton mukaan eläviä itseään kristityksi kutsuvia ihmisiä, mutta he eivät elä uuden liiton ohjeiden ja käskyjen mukaan, minkä vuoksi he eivät edusta kristittyjä sellaisena kuin heidät apostolien aikana tunnettiin. Kristityt mm. eivät käyneet joka vuosi kolme kertaa Jerusalemissa Mooseksen lain säätämien juhlien aikana. - Anonyymi
Mitä totena pitämiseen tulee (lisäys edelliseen viestiini klo 17:28), niin kristitylle riitti se, että uskoi Jumalan herättäneen Jeesuksen kuolleista ja antaneen hänelle vallan tuomita eläviä ja kuolleita. (Apt 17:25-31)
- Anonyymi
Jos haluat tietää, miten opetuslapset julistivat evankeliumia, niin lue Apostolien teot. Huomaa, että he julistivat hieman eri tavalla juutalaisille ja pakanoille. He ottivat siis huomioon sen, että juutalaiset tunsivat jo entuudestaan "pyhät kirjoitukset", mutta eivät ymmärtäneet sitä, että Nasaretilainen Jeesus on heidän odottamansa Messias (kristus) ja iäti pysyvä kuningas. Niinpä julistuksen painopiste juutalaisille oli siinä, että heille todistettiin "kirjoituksista" (VT) se, että Jeesus on Kristus.
Pakanoille riitti todistukseksi sanoma siitä, että Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ja antanut hänelle vallan tuomita eläviä ja kuolleita. Tämän lisäksi kehotettiin kuulijoita kääntymään Jumalan tykö kukin pois pahuudestaan ja muuttamaan mielensä (suhteessa pahuuteen, Israelin Jumalaan, pyhiin kirjoituksiin,...) Jotta sanoma meni paremmin perille, teki Jumala ihmeitä ja voimallisia tekoja apostolien kätten kautta.
Näin siis Apostolien tekojen mukaan.
Huomaa, että opetuslapset eivät kertaakaan julistaneet sitä, että "Jeesus on Jumala", eivätkä he vaatineet kuulijoita tunnustamaan ensin "Jeesus on Jumala" ennen kuin kastoivat heidät ja pitivät heitä uudestisyntyneinä Jumalan lapsina (ks. esim. pakanoille kohdistetut saarnat Apt 10:34-48; 17:25-31) - Anonyymi
Gal: 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
Aidot kristityt palvelee Jumalaa, kuten alku kristityt eikä kumartaneet keisaria, vaan katsoivat ylös taivaaseen Isän oikealle puolelle istuvaan Jeesukseen, eikä palvelleet mammonaa, ei mielistellyt ihmisiä, kuten nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1816808Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv1203239Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?1101916- 191749
"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?471738Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am651700Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.31655Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m161501Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko111340- 681323