Miksi ihmiset pilkkaavat Jumalaa, vaikka lopun ajat ovat jo ovella? Pitäisi kääntyä ja tehdä parannus eikä pilkata Jumalaa. Jokainen lukija tietää, mitä tällä tarkoitan. Ajat ovat ankeat ja ne voivat tulla vieläkin ankeammaksi.
Miksi ihmiset pilkkaavat?
68
197
Vastaukset
- Anonyymi
Otahan löysin rantein.
- Anonyymi
älä jännitä
Miksi Jumala ei lyö noita pilkkaajia hengiltä? Miksi Jumala piileksii niin, ettei häntä löydy tarkimmillakaan mittalaitteilla muualta kuin uskovaisen korvien välistä?
Ei nyt ihan auennut, mitä tarkoitat. Viittaatko ihmisiin, jotka eivät usko Jumalaan, ja pilkkaavat toisten yliluonnollisia uskomuksia?
Toistaiseksi ajat ovat monessa mielessä menneet parempaan suuntaan, mikä unohtuu monesti. Lapsikuolleisuus maailmassa on vähentynyt. Elinikä on noussut. Yhä useammat pääsevät kouluun. Nälänhätä on pienentynyt... Toki ongelmiakin on kuten ilmaston lämpenemisen uhka ja koronavirus.- Anonyymi
Pilkan lisäksi katsotaan "netissä" naisia vähissä hepenissä.
Yksikään ateisti ei ole koskaan pilkannut Jumalaa.
Se on teorissakin täysin mahdotonta.
Ainoastaan Jumalaan uskova voi pilkata Jumalaa.- Anonyymi
Sinulta onnistuu moitteetta kaiken pilkkaaminen.
- Anonyymi
Jumala antaa ateistille anteeksi Jumalan pilkan, koska ateisti ei usko Jumalaan. Yhden synnin saa anteeksi toisen synnin takia. Joten varmaan kannattaa tehdä mahdollisimman paljon syntiä.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala antaa ateistille anteeksi Jumalan pilkan, koska ateisti ei usko Jumalaan. Yhden synnin saa anteeksi toisen synnin takia. Joten varmaan kannattaa tehdä mahdollisimman paljon syntiä.
Ehdottomasti! Jos ei uskonharhaisten mielestä tee syntiä, halventaa jeesuksen mukakärsimistä.
Me täysin synnittömät uskonnottomat olemme tosin varsin heikossa hapessa tuon synninteon kanssa, koska meillä ei ole epäjumalaa jonka tahtoa vastaan voisimme rikkoa.
Kaikkea on siis kokeiltava ainakin kerran, ja jos hyvältä tuntuu on sitä syntiä 'kokeiltava' varmuuden vuoksi useamman kerran.
- Anonyymi
Ihminen joka pilkkaa jumalaa on myös pilkkaava muita. Se miten kohtelet muita ihmisiä on sama kuin kohtelisit jumalaa. Sinun pitää kohdella ihmisiä kuin kohtelisit Jeesusta.
Ihminen ei saa nautintoa toisten pilkkaamisesta, vaan sellainen ihminen hakee huomiota. Huomionhaku on itsekkyyttä ja itsekkyys on syntiä, maailmalle on tultu palvelemaan muita eikä itseämme. Kun elämme itsemme vuoksi niin sokaistumme jumalan sanalle ja se menettää kaiken painoarvonsa.”Kun elämme itsemme vuoksi niin sokaistumme jumalan sanalle ja se menettää kaiken painoarvonsa.”
Koska me olemme Jumalan kuvia, meidän tärkein tehtävämme on pitää huolta itsestämme. Näin opetti Rabbi Hillel.
Jos minä en ole itseäni varten, ketä varten sitten olen? Jos minä olen vain itseäni varten, mikä minä olen? Jos ei nyt, niin milloin?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hillel_the_Elder- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Mutta niin kauan kun Jumala on vain mielikuva, niin ei voida pilkata.Homona oleminen on pelkkä mielikuva. Ei ole homoja, on vain homostelua. Niin ei voida homoja sortaa tai pilkata.
Kaikki ovat kohteliaita keskenään. Anonyymi kirjoitti:
Homona oleminen on pelkkä mielikuva. Ei ole homoja, on vain homostelua. Niin ei voida homoja sortaa tai pilkata.
Kaikki ovat kohteliaita keskenään.Älä sekoita paikkaa. Tuo näyttää mielenvikaiselta
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Älä sekoita paikkaa. Tuo näyttää mielenvikaiselta
Katso peiIiisi, niin näet mieIenvikàisen.
- Anonyymi
Ei nämä ajat mitään ankaria ole mukavasti menee, pilkkaan kaikki avalehtelijoita.
Jumala on suurin vale. Onko se sitten oikeaa kristillistä uskoa kun "pilkkaa" vieraita jumalia.?
Kun olen tätä palstaa seurannut niin suurimmat kädenväännöt ovat tapahtuneet täällä eriuskonsuuntaa olevien välillä.
Esim. hellarit, jehovat, lestat ym. ym he eivät ole oikeita uskovia. Ja tämä keskutelu käy ilman perusteita.
Keskustelu on usein sitä taso jota jalkapallofanit käyvät keskenään.- Anonyymi
Todellinen jumala tai uskovainen ei välitä pilkasta pätkääkään. Vain vähistä tarpeista kasaan kyhätty kultti on niin heikkko että on joutunut katkomaan kauloja pysyäkseen kasassa ja kunnioitettuna.
- Anonyymi
luonnonlait JA EVOLUUTIO ovat jumalaa. Joka personoi luonnonlait tai väittää että jumala on henkiolento pilkkaa jumalaa/luonnonlakia ja evoluutiota.
Uskovaiset on ymmärtäneet jumalan täysin väärin.- Anonyymi
Lisäys. Henkimaailma kyllä on olemassa ja meillä kaikilla on henkiopas.
- Anonyymi
En ole koskaan pilkannut jumalaa. Mieleni kyllä tekisi. Voisitko manata jonkun niistä esille pilkattavaksi?
- Anonyymi
Onhan noita jumalina itseään pitäviä tälläkin palstalla. Esim. Pe.ku tässä ketjussa.
- Anonyymi
Et arvaakkaan kuinka monen uskovaisen rukouksessa jumala saapuu rankaisemaan pilkkaajia. Mutta ei, ilta illan jälkeen uskovaiset joutuvat pettymään, ei tänäänkään. Siinä tarvitaan muulin luonne että kestää tämänkin pettymyksen päivästä päivään ja vuodesta vuoteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan noita jumalina itseään pitäviä tälläkin palstalla. Esim. Pe.ku tässä ketjussa.
Ettet vaan taas kerran projisoisi? Ei palstan uskonnottomat itseään jumalana pidä, miksi pitäisivätkään?
Sen sijaan palstan uskovaisilla se on yleistä, osa pitää itseään jumalana, osa pitää itseään jumalan tai jumalan tahdon edustajana maanpäällä ja uskossaan heikko-osaisimmatkin pitävät itseään ainakin jumalan kuvana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettet vaan taas kerran projisoisi? Ei palstan uskonnottomat itseään jumalana pidä, miksi pitäisivätkään?
Sen sijaan palstan uskovaisilla se on yleistä, osa pitää itseään jumalana, osa pitää itseään jumalan tai jumalan tahdon edustajana maanpäällä ja uskossaan heikko-osaisimmatkin pitävät itseään ainakin jumalan kuvana.Osui ja upposi, hersyvää naurua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen sijaan palstan uskovaisilla se on yleistä, osa pitää itseään jumalana, osa pitää itseään jumalan tai jumalan tahdon edustajana maanpäällä ja uskossaan heikko-osaisimmatkin pitävät itseään ainakin jumalan kuvana.<<Sen sijaan palstan uskovaisilla se on yleistä, osa pitää itseään jumalana, osa pitää itseään jumalan tai jumalan tahdon edustajana maanpäällä <<
Kummankohan tahdon ilmaisu se on, että me olemme läpeemme asti syntisiä; Jumalan vai Saatanan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Sen sijaan palstan uskovaisilla se on yleistä, osa pitää itseään jumalana, osa pitää itseään jumalan tai jumalan tahdon edustajana maanpäällä <<
Kummankohan tahdon ilmaisu se on, että me olemme läpeemme asti syntisiä; Jumalan vai Saatanan?Puhu omasta puolestasi vaan. Muuten voisiko joku antaa ne Saatanan tuntomerkit, olen niitä monesti pyytänyt mutta en ole saanut. Vittu..lua on kyllä tullut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhu omasta puolestasi vaan. Muuten voisiko joku antaa ne Saatanan tuntomerkit, olen niitä monesti pyytänyt mutta en ole saanut. Vittu..lua on kyllä tullut.
Fyysisesti ne tuntomerkit ovat sarvet päässä, sellaiset on Mooseksellekin kuvattu tauluihin. Sitten se on Saatanan tuntomerkki myös, että puhuu tulenliekeistä, kuten Mooseksen Jumala palavasta pensaasta, joka Jumala on tosi Jumalan uhrikuolemalla kristinuskon Jumala.
<<Kummankohan tahdon ilmaisu se on, että me olemme läpeemme asti syntisiä; Jumalan vai Saatanan?<<
Saatanan tietysti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Sen sijaan palstan uskovaisilla se on yleistä, osa pitää itseään jumalana, osa pitää itseään jumalan tai jumalan tahdon edustajana maanpäällä <<
Kummankohan tahdon ilmaisu se on, että me olemme läpeemme asti syntisiä; Jumalan vai Saatanan?"Kummankohan tahdon ilmaisu se on, että me olemme läpeemme asti syntisiä; Jumalan vai Saatanan?"
Kuitenkin todisteeksi meillä ei ole muuta kuin uskovaisten omat lausunnot asiasta. Todisteiden perusteella ihmisten läpeensä syntisyys siis johtuu uskovaisista.
Koska uskovaiset tietysti edustavat vain omaa uskontokuntaansa niin loppujen lopuksi läpeensä syntisiä ovat vain ko. ihmisen läpeensä syntisyyteen uskovan uskontokunnan edustajat. Minkä asian esimerkiksi kristikunnan edustajat ovat omilla teoillaan moneen kertaan vahvistaneet. Kristityt ovat tosiaan läpeensä syntisiä, aivan oman uskonsa mukaisesti.
- Anonyymi
Näinä viimeisinä aikoina käy lopullinen kahtiajako pelastettuihin ja kadotettuihin, niin, että jokainen tuomitsee itse itsensä. On ikäänkuin taivaallisen sadonkorjuun aika.
Meillä kaikilla on tieto Jumalan sanasta ja tahdosta, ja jos ei ole, se tieto on helppo hankkia. Kukaan ei voi sanoa: "Minä en tiennyt" tai "Minä en ymmärtänyt." Meillä kaikilla on tieto myös paholaisesn voimasta ja teoista, joten johtopäätelmä on kaikille helppo. Kukin siis "valitsee" ketä ja mitä uskoo ja ketä ja mitä ei.
Siellä, missä Jumalan sanaa julistetaan, on myös Saatana omine julistajineen paikalla. Turhia uskovia se ei vainoa. Kiusaaminen ja pilkkaaminen suorastaan kuuluu sen asiaan. Joten otetaan tämä enemmänkin kunniana, kuin ahdistuta!
Matteus 13: 1-9
1 Sinä päivänä Jeesus lähti asunnostaan ja istui järven rannalle.
2 Ja hänen tykönsä kokoontui paljon kansaa, jonka tähden hän astui venheeseen ja istuutui, ja kaikki kansa seisoi rannalla.
3 Ja hän puhui heille paljon vertauksilla ja sanoi: "Katso, kylväjä meni kylvämään.
4 Ja hänen kylväessään putosivat muutamat siemenet tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät ne.
5 Toiset putosivat kallioperälle, jossa niillä ei ollut paljon maata, ja ne nousivat kohta oraalle, kun niillä ei ollut syvää maata.
6 Mutta auringon noustua ne paahtuivat, ja kun niillä ei ollut juurta, niin ne kuivettuivat.
7 Toiset taas putosivat orjantappuroihin, ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat ne.
8 Ja toiset putosivat hyvään maahan ja antoivat sadon, mitkä sata, mitkä kuusikymmentä, mitkä kolmekymmentä jyvää.
9 Jolla on korvat, se kuulkoon."
Matt. 13: 24-30
24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"- Anonyymi
Tämä koko luku kannattaa lukea, mutta tässä pätkä Jeesuksen omaa puhetta:
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 10:1&rnd=1616494303846
Matteus 10: 16-34
16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
24 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.
25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!
26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Anonyymi kirjoitti:
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 10:1&rnd=1616494303846
16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!
26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.Juu.
Taisi nuo puheet silloisille opetuslapsilleen olla aivan älyttömän turhia. Jeesuksen puheita pidettiin varmaan kylähullun puheina.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.Osa voi olla Jeesuksen puhetta, osa ei. Nämä evankeliumit ei ole kirjoitettu historiankirjoitukseksi, vaan suullisen tiedon mukaan kuin juorupuheina ja paavalisaarnaajien lisäyksin. Voi katsoa, että mikä siellä olisi aitoa.
<<olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset<<
Tämä on aito, mutta ei liity mihinkään 'lähettämiseen' vaan oikeudenmukaisuuden puolesta taistelemiseen, koska 'ei kannattanut heittää helmiä sioille', mutta piti toteuttaa kuitenkin tuota oikeudenmukaisuutta, joka todella edellyttää sitä, ettei tule syödyksi viattomana kyyhkynä, vaan tarvitsee älykyyttä toimia ja ymmärtää, että 'leijona voittaa aina kutienkin'.
Se missä on 'Jeesuksen nimen tähden' ei pidä paikkaansa, koska piti nimenomaan toimia vaatimattomasti ja viattomasti kuin kyyhkynen, mutta älykkäästi. Ei koko tarina on ristiriitainen jo itsensäkin kanssa.
Mutta se, että saa 'hengen sanojakin' toimia, on varamasti totta, jos toimii oikeudenmukaisuuden puolesta. Oikeudenmukaisuus on koko Jeesuksen opetuksen ydin. Ja silloin joutuu kyllä herkästi vastakkain myös oman sukunsa, perheensä jne. kanssa, en yhtään epäile, mutta vähän liioiteltua tarinaa.
Pääosin Jeesuksen pääpointti opetuksessaan on nimenomaan oikeudenmukaisuus, joka on väännetty suomeksi Agricolan toimesta 'vanhurskas' -sanaksi, jolloin koko Jeesuksen opetus on mennyt täysin pipariksi ja pelkäksi hurskasteluksi. Siitä ei ole oikeastaan enää mitään totuutta jäljellä.
<< Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.<<
Voisi olla aitoa Jeesusta ja liittyä ihmisten tasa-arvoon - perustanahan meissä kaikissa oli hänen opetuksen mukaan se taivasten valtakunta, jossa itse kullakin on oma tehtävänsä - tosiella olla opettaja ja toisella olla palvelija ja kolmannella olla isäntä. Pääasia oli, että jokainen hoiti osansa oikeudenmukaisesti.
<<Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.<<
Kaukana Jeesuksen sanoista - katsokaapa edeltä, kun hän vaatii opetuslapsia olemaan hiljaa siitä mitä nämä ovat nähneet, kuulleet. Juuri tällä kohdalla evankeliumin teksti muuttuukin päinvastaiseksi mitä se siellä edellisessä luvussa on. En muista tarkkaa kohtaa, mutta on kyllä sieltä selvästi havaittavissa. - Anonyymi
<<Näinä viimeisinä aikoina käy lopullinen kahtiajako pelastettuihin ja kadotettuihin, niin, että jokainen tuomitsee itse itsensä. On ikäänkuin taivaallisen sadonkorjuun aika.<<
Näin on, ja perustana on 'oikeudenmukaisuus'. Oliko oikeudenmukaista kiduttaa Jeesus kuoliaaksi ristille? Oliko oikeudenmukaista lähteä seuraamaan hänen murhaansa sitä palvoen kuvitellulla hyödyllä Paavalin syntioppilla, ja vaihtaa taivasten valtakunta meissä, jota Jeesus opetti Paavalin syntioppiin?
Tämä on nyt se kohta, joka ratkaisee.
- Anonyymi
Siitä onkin jo aikaa, kun viimeksi ei olisi ollut lopun aikoja. Eikö sen hokeminen jossain välissä rupea kyllästyttämään ja ihan itse alkaa ihmettelemään kun se ei olekaan tullut?
Vai vihjaatko tällä siihen, kuinka kristinusko on kutistumassa länsimaissa kuten Pohjoismaissa vauhdilla? Koulutuksen ja uskonnollisuuden välillä näyttäisi olevan yhteys. Kun nuoret saavat tehokkaammin sivistystä koulusta, niin kaiken maailman tarujen merkitys vähenee.
Varsinkin jos uskonnon edustajilla itsellään on heikko yleissivistys, niin sillä ei jäseniä saa. Tämänkaltaiset aloitukset lähinnä aiheuttavat sääliä. Joku on ehkä oikeasti tuhlannut elämänsä odottamalla lopun aikoja ja uskomalla kaiken maailman huuhaa tarinoihin. Tälläinen henkilö näyttäisi elävän jatkuvasti mitä ihmeellisempien stressejen keskellä, jotka ovat täysin tarpeettomia.
Tämä korona aika on harmillinen, mutta kaiken kaikkiaan maailma voi paremmin kuin ikinä ennen. Jopa tässä korona aikana sinun ei tarvitse pelätä, että kuolet nälkään kuten on ollut vielä 100 vuotta sitten mahdollista. Lääketiede on kehittynyt valtavin harppauksin, ja taudit eivät ole läheskään enää yhtä vaarallisia. Jopa sotia on huomattavasti vähemmän, eikä varsinaista kriittistä uhkaa edes ole tällä hetkellä täällä meillä päin.
Voit toki tarkentaa.
- Mitä tarkoitat jumalan pilkalla?
(Itse en tiedä miten olematonta edes voi pilkata)
- Mitä tarkoitat lopun ajalla?
(Ei ole tiedossa mitään ihmeellistä uhkaa)
- Miksi ja mistä pitää tehdä parannus?
(Rikollisuus on maailmanlaajuisesti vähentynyt. Varsinkin Suomessa elämä on todella rauhallista)
Voit toki selittää myös miksi sinun mielestäsi ajat ovat ankeat ja miten niistä tulee ankeampia.
En tosin edes odota mitään vastauksia. En ole ikinä aikaisemminkaan niitä saanut ilman jotain täysin houreisia tekstejä, joista ei ota mitään selvää. Aloitus vähän vihjaa siihen, että henkilö on menettänyt täysin kyvyn jo yksinkertaisiin keskusteluihin.- Anonyymi
<<Koulutuksen ja uskonnollisuuden välillä näyttäisi olevan yhteys. Kun nuoret saavat tehokkaammin sivistystä koulusta, niin kaiken maailman tarujen merkitys vähenee.<<
Onpa se ikävää, jos nykyään kouluissa koetaan sivistys valmiina asenteena, eikä niin että opetetaan ottamaan selvää ja tutkimaan kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä.
Raamattu on erittäin opettava kirja, että minkälainen käsitys länsimaisilla on julmasta ja sadistisesta Jumalasta, joka on myös kristinuskon Jumala Jeesuksen ristille kidtuskuolemalla tosi Jumalana.
Suomessa on valtiouskonto ja eduskunta päättä kirkkolaitkin, kuuluuhan nämä perusasiat jo yleissivistykseen (vaikka tämä sivistystieto uskovaisilta itseltään tarkoitusella puuttuukin). Anonyymi kirjoitti:
<<Koulutuksen ja uskonnollisuuden välillä näyttäisi olevan yhteys. Kun nuoret saavat tehokkaammin sivistystä koulusta, niin kaiken maailman tarujen merkitys vähenee.<<
Onpa se ikävää, jos nykyään kouluissa koetaan sivistys valmiina asenteena, eikä niin että opetetaan ottamaan selvää ja tutkimaan kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä.
Raamattu on erittäin opettava kirja, että minkälainen käsitys länsimaisilla on julmasta ja sadistisesta Jumalasta, joka on myös kristinuskon Jumala Jeesuksen ristille kidtuskuolemalla tosi Jumalana.
Suomessa on valtiouskonto ja eduskunta päättä kirkkolaitkin, kuuluuhan nämä perusasiat jo yleissivistykseen (vaikka tämä sivistystieto uskovaisilta itseltään tarkoitusella puuttuukin).Raamattu on siitä hyvä, ettei halua missään tapauksessa Jumalan valtakuntaan.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Raamattu on siitä hyvä, ettei halua missään tapauksessa Jumalan valtakuntaan.
SieIIä kiIot nousee jatkuvasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on valtiouskonto ja eduskunta päättä kirkkolaitkin, kuuluuhan nämä perusasiat jo yleissivistykseen (vaikka tämä sivistystieto uskovaisilta itseltään tarkoitusella puuttuukin)."Onpa se ikävää, jos nykyään kouluissa koetaan sivistys valmiina asenteena, eikä niin että opetetaan ottamaan selvää ja tutkimaan kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä."
Koska tietoa on niin paljon, niin on vain luonnollista, että ennen erikoistumista saa perustiedon mahdollisimman tehokkaassa paketissa.
Tietysti jokainen on vapaa tutkimaan asioita ja siihen pyritäänkin. Internetin aikakautena tietoa on paljon tarjolla, mutta myös lähdekritiikki on tärkeä asia.
Henkilö joka lähtee erikoistumaan johonkin kouluaineeseen, kohtaa hyvin nopeasti sen laajuuden. Rationaalinen tajuaa kuinka valtavasti tieteissä on tietoa, ja ettei edes yhden luonnontieteen aineen valmiina oppiminenkaan ole mikään nopea homma, puhumattakaan jos pitäisi ihan itse lähteä sitä keksimään tyhjän päältä.
Jopa tällä palstalla on nähty henkilöitä, jotka ovat lähteneet itse oppimaan asioita, ja haistatelleet tieteelle pitkät, koska eivät ymmärrä kuinka se toimii. Ihan hirveän näköistä jälkeä tullut siitä.
Nämä kirjaimellisesti uskovat esimerkiksi, että Nooan tarina on totta ja tapahtunut noin 4500 vuotta sitten. Juuri tämmöistä jälkeä tulee, jos ei koulussa saa laadukasta perusopetusta. Varsinkin uskonnollisissa piireissä tuntuu ettei mikään valhe ole liian paksu. Valhe ei uppoakkaan, jos on saanut asianmukaisen perusopetuksen ja ymmärtää mikä on edes lähtökohta havaitussa maailmassa väitteeseen. Asiaa voi lähteä ihan itse avaamaan lisää, ja se on kannustettavaakin, koska valheilla ei pääse pitkälle. Poikkeuksetta esimerkiksi kreationistejen väitteet eivät kestä ollenkaan päivänvaloa.
"Raamattu on erittäin opettava kirja, että minkälainen käsitys länsimaisilla on julmasta ja sadistisesta Jumalasta, joka on myös kristinuskon Jumala Jeesuksen ristille kidtuskuolemalla tosi Jumalana."
Niinhän tuon Raamatun lukeminen ajatuksen kanssa on tehnyt monista ateisteja. Se jota mainostetaan rakastavaksi Jumalaksi on tuossa kirjassa hyvin kyseenalainen väite.
Veikkaisin aloittajankin viittaavan kuinka tämä ns. hyvyys on tulossa ja tuhoamassa kaikki muut paitsi pienen ryhmän. - Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Raamattu on siitä hyvä, ettei halua missään tapauksessa Jumalan valtakuntaan.
Turha halutakaan, koska se on jo sinulla, halusit tai et, ja uskovaiset vaihtoivat sen saatanan valtakuntaan synnillä ja ovat nyt sitten niin läpeensä syntisiä, vaikka puhuvat jostakin itsen ulkopuolella olevasta taivasten valtakunnasta, jota ei ole edes olemassa missään. Ei Raamatun mukaan, ei oppinormiston mukaan eikä edes tieteen mukaan. Tuo meissä oleva valtakunta on tieteenkin mukaan ja Jeesuksen opetuksen mukaan, mutta sillä ei ole mitään tekemistä uskovaisten juttujen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha halutakaan, koska se on jo sinulla, halusit tai et, ja uskovaiset vaihtoivat sen saatanan valtakuntaan synnillä ja ovat nyt sitten niin läpeensä syntisiä, vaikka puhuvat jostakin itsen ulkopuolella olevasta taivasten valtakunnasta, jota ei ole edes olemassa missään. Ei Raamatun mukaan, ei oppinormiston mukaan eikä edes tieteen mukaan. Tuo meissä oleva valtakunta on tieteenkin mukaan ja Jeesuksen opetuksen mukaan, mutta sillä ei ole mitään tekemistä uskovaisten juttujen kanssa.
Sinä itse, torre, ja kaikki sinussa, joka solulla ja atomilla on tuo valtakunta - tiede sanoo, että se on suuri tietoisuuden älyllinen yhtenäiskenttä josta materialla sinäkin muodostut, ja jossa kentässä olet kiinni joka atomillasi, ja jota 'kenttää pitkin' sitten sinunkin kohtaloa johtaa ylimaallinen äly. Mutta Raamatun kanssa sillä ei ole mitään muuta tekemistä kuin, että Jeesus puhui samasta asiasta Jumalan valtakuntana sisäisesti meissä. Uskovaiset ovat nyt vain pistäneet kaiken ihan sekaisin päässään lähtemällä tuon syntiopin kelkkaa Paavalin matkassa. Ja siitä on sitten tuo Raamatun karmea tarina Jumalan uhraamisineen Jahvelle uhrilahjana.
- Anonyymi
"Miksi ihmiset pilkkaavat Jumalaa,"
En tiedä jos näin on minulla kun ei ole jumalia joita pilkata .
Joskus kyllä ihmettelen ihmisiä joilla on jumalharhoja ja nämä pilkkaavat minua jumalharhojensa nimissä mutta olen yrittänyt ymmärtää että se kai kuuluu yhtenä vastenmielisenä asiana heidän uskontoonsa- Anonyymi
Minä taas epäilen, että heillä on alitajuinen tunne sisällään, ettei kaikki asiat ole ihan kohdillaan tuossa uskonnossa ja tuo pilkan kokeminen johtuu siitä, koska kyseessähän on ihan vain oma kokemusasia.
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas epäilen, että heillä on alitajuinen tunne sisällään, ettei kaikki asiat ole ihan kohdillaan tuossa uskonnossa ja tuo pilkan kokeminen johtuu siitä, koska kyseessähän on ihan vain oma kokemusasia.
Jumala on tuntematon.
Uskovilla voi olla alitajunassa häpeä, kun he eivät kestä yhtään, jos heidän uskoa ihmetellään.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että kokee maailmassa, että on jotakin ihmistä suurempaa, jota vaikka kutsuisi Jumalaksi, on ihan ok - näin on tieteessäkin todettu (ylimaallinen äly).
Mutta kristinuskon opissa on tosi Jumala itse uhrilahja ristille kidutettuna, ja tämä menee kyllä sellaisen pyhäpaha konkretian yli, että oksat pois.
Ja jos lukee vielä VT:n ja alkaa vaahtoamaan sitä uskonnon Jumalana ja oppina, että kaikki on ihan tosi aitoa, ja siellä se 'oikea' Jumala luuraa ja tappaa kaikki homotkin just kohta, niin kyllä kannattaa katsoa pitkään. Mutta nämä ovat aitouskovaisia. He ovat jopa oikeassa.
Jahve on Jeesuksen ristinkuolemalla kristinuskon Jumala. Ei vaan voi mitään, mutta kyllä jossakin on jotakin vikaa ja pahasti. - Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Jumala on tuntematon.
Uskovilla voi olla alitajunassa häpeä, kun he eivät kestä yhtään, jos heidän uskoa ihmetellään.Jumala-käsite voi olla tuntematon, mutta uskovaisten Jumala on VT:n Jahve, joka on taustoiltaan 4000 vuoden takaa tulivuoren Jumala ja Baal eli Saatana. Sitten on Jumala-käsitys Luojajumalasta, joka teki ihmisen omaksi kuvakseen ja sitten vielä ihminen tuli jumalien kaltaiseksi tietämällä hyvän ja pahan (luomiskertomus). Mutta tämä ei voi olla sama kuin uskovaisten Jahve-Jumala. Tieteessä ylimaallista älyä, joka johtaa kohtaloitamme tieteen tietämällä mekanismilla atomiemme kautta, voidaan pitää yhtälailla myös jumalakäsitteenä, ja tämä käsitys vastaa Jeesuksen opetusta.
- Anonyymi
Biologinen maailmankatsomus saa ihmiset ajattelemaan itsensä luonnon kaltaiseksi, kuten ihanat pörröiset saukot:
https://www.iflscience.com/plants-and-animals/otters-are-not-cute-they-are-sick-depraved-jerks/
Poistouhan vuoksi en postaa tutkimusta englanniksi tähän, koska englannin kieli on kielletty palstalla :D
Mutta jokainen voi itse arvioida tämän vesiolennon kontribuution luonnolliseen nisäkkäiden kanssakäymiseen. Onko tämän olennon luonnollinen käyttäytyminen luonollista ihmiskunnassa? Ei tietenkään! Ihminen on moraalisesti korkeampi olento kuin eläin, siksi meillä on Raamattu, joka säätelee jopa 2000 vuotta sitten varmuudella elämän sääntöjä. Toisin kuin ateistit, jotka olisivat postaamani artikkelin mukaan valmiita nekrofiliaan, koska pikku avuttomat saukot tekee niin luonnollisesti.- Anonyymi
"Toisin kuin ateistit, jotka olisivat postaamani artikkelin mukaan valmiita nekrofiliaan, koska pikku avuttomat saukot tekee niin luonnollisesti."
Joissain piireissä nekrofiliaakin harrastetaan ikävä kyllä voit tuosta linkistä käydä vilkaisemassa tiedä vaikka olisi sielunveljesi hyvästelemässä sisariaan matkalle taivaaseen
https://keskustelu.suomi24.fi/t/3279154/uskovainen-nekrofiili - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toisin kuin ateistit, jotka olisivat postaamani artikkelin mukaan valmiita nekrofiliaan, koska pikku avuttomat saukot tekee niin luonnollisesti."
Joissain piireissä nekrofiliaakin harrastetaan ikävä kyllä voit tuosta linkistä käydä vilkaisemassa tiedä vaikka olisi sielunveljesi hyvästelemässä sisariaan matkalle taivaaseen
https://keskustelu.suomi24.fi/t/3279154/uskovainen-nekrofiili"Joissain piireissä nekrofiliaakin harrastetaan ikävä kyllä voit tuosta linkistä käydä vilkaisemassa tiedä vaikka olisi sielunveljesi hyvästelemässä sisariaan matkalle taivaaseen"
Onpas tuoreet 2006 servaukset nyt ateistilla tulilla! Yhtä tuoreet kuin ruumiit jota ne ovat fiksumman ateistin toimesta manipuloinnin tuloksena valmiita harrastamaan seksiä kanssaan! Kuten saukot luonnossa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Joissain piireissä nekrofiliaakin harrastetaan ikävä kyllä voit tuosta linkistä käydä vilkaisemassa tiedä vaikka olisi sielunveljesi hyvästelemässä sisariaan matkalle taivaaseen"
Onpas tuoreet 2006 servaukset nyt ateistilla tulilla! Yhtä tuoreet kuin ruumiit jota ne ovat fiksumman ateistin toimesta manipuloinnin tuloksena valmiita harrastamaan seksiä kanssaan! Kuten saukot luonnossa!"Onpas tuoreet 2006 servaukset nyt ateistilla tulilla! Yhtä tuoreet kuin ruumiit jota ne ovat fiksumman ateistin toimesta manipuloinnin tuloksena valmiita harrastamaan seksiä kanssaan! Kuten saukot luonnossa!"
Oliko teikäläisillä nekrofilia 2006 vielä sallittua vai miten näet asian että se olisi ollut jotenkin parempi asia kun se ei ole tapahtunut jonain muuna vuonna - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onpas tuoreet 2006 servaukset nyt ateistilla tulilla! Yhtä tuoreet kuin ruumiit jota ne ovat fiksumman ateistin toimesta manipuloinnin tuloksena valmiita harrastamaan seksiä kanssaan! Kuten saukot luonnossa!"
Oliko teikäläisillä nekrofilia 2006 vielä sallittua vai miten näet asian että se olisi ollut jotenkin parempi asia kun se ei ole tapahtunut jonain muuna vuonna"Oliko teikäläisillä nekrofilia 2006 vielä sallittua vai miten näet asian että se olisi ollut jotenkin parempi asia kun se ei ole tapahtunut jonain muuna vuonna"
En kommentoi, mutta saukoilla on tuo nekrofilia luonnollisesti verissä, kuten palstan ateisteilla, joilla tuo eri lajien luonnollisuus on status quo homo sapiensin käyttäytymiseen. - Anonyymi
<<Ihminen on moraalisesti korkeampi olento kuin eläin, siksi meillä on Raamattu, joka säätelee jopa 2000 vuotta sitten varmuudella elämän sääntöjä. <<
Onko tämä nyt jotakin idiotismia vai trollausta?! Miten olisi oman Jumalan tappaminen ihmisenä kidutettuna ristille ja tämän ruumiin syöminen ja verenjuonti ja lasten uhraaminen Jumalalle?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oliko teikäläisillä nekrofilia 2006 vielä sallittua vai miten näet asian että se olisi ollut jotenkin parempi asia kun se ei ole tapahtunut jonain muuna vuonna"
En kommentoi, mutta saukoilla on tuo nekrofilia luonnollisesti verissä, kuten palstan ateisteilla, joilla tuo eri lajien luonnollisuus on status quo homo sapiensin käyttäytymiseen.<<En kommentoi, mutta saukoilla on tuo nekrofilia luonnollisesti verissä, kuten palstan ateisteilla, joilla tuo eri lajien luonnollisuus on status quo homo sapiensin käyttäytymiseen.<<
Ihminen nyt vaan päättää syödä oman Jumalansa ja juoda tämän veren.
Onko se nekrofiliaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Ihminen on moraalisesti korkeampi olento kuin eläin, siksi meillä on Raamattu, joka säätelee jopa 2000 vuotta sitten varmuudella elämän sääntöjä. <<
Onko tämä nyt jotakin idiotismia vai trollausta?! Miten olisi oman Jumalan tappaminen ihmisenä kidutettuna ristille ja tämän ruumiin syöminen ja verenjuonti ja lasten uhraaminen Jumalalle?!"Onko tämä nyt jotakin idiotismia vai trollausta?! Miten olisi oman Jumalan tappaminen ihmisenä kidutettuna ristille ja tämän ruumiin syöminen ja verenjuonti ja lasten uhraaminen Jumalalle?!"
No se saattaa tosielämään kosketuspintaa omaamattomalta ateistilta vaikuttaa makaaberilta. Mutta tosimaailmassa tapahtuu paljon makaaberimpia asioita kuin Kristuksen, ruumiin ja veren uhraus ihmiskunnan hyväksi. Jeesus kuitenkin kärsi syyttömänä tämän kolmenpäivän ajan, jotta voisi armahtaa meidän muiden synnit.
On olemassa ihmisä maailmassa, jotka ovat kärsineet kymmeniä vuosia vankeusrangaistusta rikoksista, mitä eivät ole tehneet. En ylennä heitä Kristukseksi, missään nimessä, mutta argumentoin vain, että ateistit ovat täysin yhteiskunnan hemmoteltuja kakaroita, joille kaikki tulee itsestäänselvyytenä. Ihmisoikeudet - tuosta otat vain, ne ovat sinua varten, eikä sinun pidä taistella niiden toteutumisesta omalla kohdallasi.
- Anonyymi
Vai että ihan ankeat ajat? No kuule kysytään tämäkin nyt sulta joka on kysytty myös muilta "aatetovereiltasi". Kerro nyt se historiallinen valtio jossa olisit halunut elää jos tämä nykyinen läntinen elämänmuoto ei sinulle passaa? Missä teillä hihhuleilla olisi ollut paremmat ajat kuin nyky-lännessä? Saat ihan luetella tulemaan valtiota, kiitos.
PS. Ja kuten odotettua, yhtäkään kunnon vastausta ei tule nytkään....- Anonyymi
No eipä taaskaan näy yhtäkään vastausta. Ei ole yllätys....
- Anonyymi
Voisi todeta, että Jumalan vastaiset ovat hyvin ilkeitä ihmisiä. Kielenkäyttö on täysin ala-arvoista ja täynnä vihaa. Vihaa niitä kohtaan, jotka Jumalaa rakastavat.
- Anonyymi
Älä muuta sano liian moni muslimikin on täällä palstalla saanut vihat niskaansa ja ihan syyttä vaikka Allahia (jumalaansa)rakastavat .
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Katso peiliin.
Kun katsot péiIiisi, niin näet míeIenvikaisen tôIIon.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Katso peiliin.
Se toinen bIôsö täystôIIo on jo häipynyt siellä.
Anonyymi kirjoitti:
Se toinen bIôsö täystôIIo on jo häipynyt siellä.
Onpa sinulla omituiset jutut. Oletko muutenkin omituinen?
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
OIét tosiaan omituinen ja täystôIIo.
- Anonyymi
torre5 kirjoitti:
Väität siis että on Iaiha poika se tôIIo?
- Anonyymi
Jeesus oli mielipuoli, mutta mitä kummia ovat nämä jeesuksen seuraajat ???
- Anonyymi
Koska jumalanne on pelle. Onneton maskotti.
- Anonyymi
Sinä taidat olla itse sellainen epäonnen maskotti kaikille lähimmäisillesi.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768232Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583243- 372556
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj172170Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362129- 252107
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151703- 611647
- 181609