En jaksa enää. Elämässä tapahtuu liikaa vastoinkäymisiä ja olen taistellut masennusta vastaan jo yli kolme vuotta. Tuntuu liian pahalata itkeä päivittäin ja olla kykenemätön. Mielummin kuolisin pois, enkä olisi muiden tiellä. Minusta tuntuu, että muut selviäisivät myös ilman minua. En ole saavuttanut mitään hienoa eikä minulta sitä odoteta. Olen kokoajan että olen täällä turhaan, sillä muut kyllästyvät minuun kun en osaa olla iloinen, vaan tahdon vain kuolla. Terapiaa olen myös koittanut, eikä siitä ollut mitään apua. Lääkkeet käytössä, tuntuu ettei ne enää vaan auta.
En jaksa enää
4
132
Vastaukset
- Anonyymi
Elämässä pitää olla sisältöä, että se on hyvää. Mieti, miten saisit kontakteja ja sisältöä elämääsi. Hyvä elämä on myös tahdon asia ja itse voi tehdä paljon oman hyvinvointinsa eteen. Ihmisen arvo ei ole saavutuksissa, vaan ihmisessä itsessään.
Oletko kokeillut vapaaehtoistyötä?
Lääkityksesi ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla. Keskustele siitä seuraavassa lääkärin tapaamisessa. Vaihtoehtoja ja hyviä lääkkeitä on nykyisin paljon ja sinulle sopivin löytyy kyllä. - Anonyymi
Hei eipä kannattaisi vielä antaa periksi. Hyvä kun olet alkanut etsiä apua, luonnonlakeihin kuuluu mitä enemmän yrittää sitä varmempaa on että apua tulee jossain vaiheessa. Onhan niitä auttajia, kun vain oivaltaa joitakin asioita. Auta muita niin sinuakin aletaan auttaa jossain vaiheessa.
Henkisyys on tärkeää, harjoita sitä jollain tavalla, lukemalla, menemällä mukaan johonkin henkiseen ryhmään, mietiskelemällä ja ennenkaikkea kiirtanin tanssiminen auttaa, sen yleensä huomaa jo puolessa tunnissa. https://www.youtube.com/watch?v=5j7cPuwvUrQ&t=86s - Anonyymi
Selvitä mitä yhdistyksiä kotipaikkakunnallasi on,esim.mielentereys kuntoutujille omia yhdistyksiä. Joskus,kun autat muita,saat voimaa omaankin elämääsi.
Hanki paperia,värikyniä ja vesivärejä,kokeile,millä värillä aloitat piirtämisen,kirjoita muistiin,miltä sinusta tuntuu tänään. Askartele vaikka oman elämäsi toiveaulu.
Tiedän ettei valon löytämien omaan elämään ole helppoa. - Anonyymi
Mä olen sairastanut masennuksen.En ole ikinä ollut palkkatöissä ja en osaa edes hävetä sitä.Alussa kokeiltiin masennuslääkkeitä.Oliskohan ollut kymmenkunta.Jossain vaiheessa pidin kirjaa mitä eri lääkkeitä kokeiltiin.Mulla lääkkeet ei poistaneet masennusta eli eivät poistaneet masennuksen syitä.Syyt oli ihan konkreettisia.Edelleen ne syyt seuraa elämässä ja tuskin ikinä häviävät.
Jos masennukselle ei ole mitään syytä niin sitten siitä on vaikea parantua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446